Ahoj, vozíte někdo na kole CAMPAGNOLO EKAR 1X13?
Ahoj, vozíte někdo na kole CAMPAGNOLO EKAR 1X13?
Ahoj, já ne.
ale kdybych gravela měl, byl by velmi pravděpodobně na ekaru. Mám campu rád.
jj
Nechceš se o tom trochu rozepsat, jak to řadí, brzdí, zda když kontroluješ dotažení převodníku je vše OK atd. Docela by mě to zajímalo.
Neco jsem uz psal tady . Z hlediska montazne je to naprosto v poradku, brzdy slo napojit bez odvzdusneni. Seridit to jde dobre. Hlucny od retezu to neni, nikde nic neskrta. Hlucna je trochu ta kazeta, jak je to slozitej velkej kus, tak se pres to siri zvuky pri razeni, coz mi nevadi.
Brzdy maji proti Shimanu mensi mezeru (zmerene to nemam, ale prijde mi to) mezi deskama a jsou citlivejsi na spravnou polohu trmenu. Origo desky nebrzdi nijak super (organika).
Vadi mi ta odrazovaci packa a to, ze dolu to jde jen po jednom. Tusil jsem, ze super to nebude, a je to tak :) Puvodne jsem chtel jiny kliky, ale zadnej prevodnik kompatibilni s C13, kterej by sel namontovat na DM Cinch jsem nenasel. Origo kliky mi prijdou ne uplne pekny, ale nazivo jsou hezci nez na obrazku. Zadnej problem s nima neni.
Zatim jsem na tom moc nenajel, tak z hlediska vydrze a servisu jeste nevim.
nevozím
No já ho mám, pořídil jsem si Canyon Grizl, ale nějak se s tím nemůžu srovnat, je to hrozně hlučný.
Tak jasně, je to nový, sedá si to, ale stejně.
To máš tohodle krasavce ?
Jojo, udělal jsem si radost :)
Luxusní kousek…užij si ho
krásný kolo, paráda. Nemít tempesta… ;-)
Hlučné na všech pastorcích, nebo na převodníku? Jinak pokud to máš vše ted´ nové, tak je nejlepší hned od začátku nakoupit více řetězů (možná i ještě převodník) a protáčet. Takhle to praktikuji na Kampě 11 a 12s a to protáčení, mimo jiné, hodně pomáhá ke snížení hlučnosti v době, kdy je to již zajeté. Vepředu je dvojtác, takže protáčím řetězy a dvě kazety, převodníky v tomto případě ne.
Jo, a kolo které jsi si pořídil je moc pěkné, tak si ho užij.
No nejdříve bych řekl, že to byl zvuk od pastorků, i to špatně řadilo, to jsem poladil napnutím lanka a už je to ok.
Teď mi přijde, že to zvuk od převodníku a to jen když si do toho stoupnu a kolo se po mnou „vlní“.
Pokud je to od převodníku, tak to vůbec neřeš. Jak se to ochodí, stiší se. Například nový velký převodník na Kampě 12s je nadměrně hlučný, ale po zajetí je, ve srovnání s 11s, naopak méně slyšet.
Tak uvidíme, díky.
No to by mne fakt zajímalo porovnání hlučnosti s modelem, který mam já
https://www.canyon.com/…by/2714.html?…
Taky jsem lehce hazku došteloval…ale celá sada GRX 810 je naprosto nehlučná. Porovnávám to tedy se starou plečkou co jsem měl před tím…ale i tak.
No předtím jsem měl kolo s Shimano GRX RD-RX812 a proti tomu je to zatím hlučnější, ale nemám zatím najeto ani 1000 km, navíc teď jezdím mnohem víc v terénu, takže je to furt špinavý od bahna :)
Ještě se zeptám s dovolením na Tvoji váhu a na kolik bar hustíš pneumatiky ? Počítám, že máš hozené bezduše…
Ne, zatím duše. Vážím 75 kilo a nyní vozím tlaky 2,16 bar vepředu a 2,29 vzadu. To mi vyhovuje už skoro na 100%. S čím jsem se ještě úplně nesrovnal, je posed, podle Canyon mi vyšlo velikost S, mám 175 cm. Při držení za páky mně bolí dlaně. Takže laboruji s pozicí sedla a snažím se to vychytat.
Díky za info…ten problém s velikostí máš namysli, že je ti velikost S velká ? Mně totiž L-ko na mých 189 s tretrami přijde dost velké…posouval jsem kde co, otáčel představec…o)
No S je 172 – 178 a M je 178 – 184, mně se zdá malé. Ale nic jiného než dlaně mně nebolí, jede to fakt krásně, tak mám asi správnou velikost. Možná zkusím bikefitting.
S čím pomůže otočení představce?
že se tak neohýbám…ale já jsem pohodlnej…o)
No taky zvažoval Grizla s Ekarem nakonec šel do Di2 , ale kvůli dvojpřevodníku i s ním přejíždím a zvyký na el řazení. Jinak na silnici mam campu elektrickou 12 speed byla hlučnější na první řetěz a jak ho vyměnil za druhý tak totálně ticho .
Hele a používáš montážní stojan? Nebojíš se, že ten karbon zničíš čelistmi?
Pokud nejsi idiot, tak je to v klidu :-)
Vždy je možnost chytit za sedlovku, ale silničku běžně chytám za horní rámovku.
Za rám se to chytat nemá. Pokud je to s citem tak to jde, ale jsou i vemena, co to utáhnou na krav a to může být problém.
No mě třeba překvapilo, jak moc utahují růžice na stojanech, kde je ochrana proti přetažení – osobně jsem sám tak moc kolo nikdy v ničem neutáhl.
Takže to chce už fakt fest sílu, aby to člověk reálné ohrozil.
Ono záleží i na tvaru kleštin. Park tool to má vychytané a to i s tloušťkou gumy. U jiných výrobců nevím.
Mam tenhle stojan:
https://www.tectake.cz/…h-kol-402899?…
a v klestine mam 2 cm penovku. Chytam to za horni ramovku, nad tezistem, aby to nepadalo ani na jednu stranu a pouze mirne klestinu utahuju. Zatim jsem na Grizlu nepovoloval / neutahoval nic vetsiho, tak mi to volnejsi uchyceni nevadi.
Dělám to stejně.
Tak to ti závidím.
S hlučnosti si myslím, že si to sedne. Nové převodníky to tak často dělají.
Jak fungují páky, líbí se mi ta odřazovací páčka, dá se pohodlně ovládat i s dolního úchopu?
Jo, to je naprosto v pohodě, je to jen o zvyku.
No já jsem na Kampu zvyklý. Líbí se mi, že se dá odřazovat i z úchopu „kolem představce“ a ze spodního to taky jde, ale není to úplně ono.
Nová páčka se mi líbí a bral bych ji i na silniční páku.
Ale klidně bych vozil Ekar i na hlavní silničce. Odstupňování i rozsah tam je.
Takže závidím. Škoda že se asi nenajde odvážný výrobce, který by to osadil na hliníkovy rám a dostal cenu kola někam k 70 tis. To bych hned bral.
Vždycky je možnost si kolo postavit nebo nechat postavit. Sada Ekar u Šírera stojí 37000,– Záleží na tom, jaké ostatní vybavení si představuješ.
Pro mě jsou ale ty kazety na silnici nevyužitelné, rozsah velký až moc a skoky mezi pastorky nepříjemně veliké.
Ve 12 i 11 stupňových kazetách je výběr lepší.
Samozřejmě si kolo postavit můžeš, ale pak se na tu cenu nedostaneš. přidej slušná kola a jsi na 50 a ještě zbývá dost věcí k nákupu a sehnat hezký silniční/gravel rám samostatně není úplně jednoduché.
Jako bral bych ocelového custom gravela na Ekaru, ale to by bylo spíš ke stovce.
(sakra ne, tohle fakt nebudu dělat, jako fakt ne :-D )
Když by se měl na 70k dostat nějaký výrobce, musel by to osadit levnějšíma komponentama. Jinak by se na tu cenu taky nedostal. Kola za 13k by tam určitě taky nebyly.
U vlastní stavby to osadíš tím, čím chceš. A když překročíš rozpočet, můžeš si to sám sobě rozumně zdůvodnit. :-)))
Tak ono bohuzel dost casto i na kole za 100k jsou zaplety za par tisic…
Zase kola jsou věc, kterou vyměníš docela jednoduše a u univerzálního lehkého gravela stejně velká část majitelů skoční se dvěma sadama – lehká na silnici a odolnější do terénu.
Tohle mas nejak potvrzene? Moje zkusenost je takova, ze me to nebavilo prehazovat a skoncil jsem u jedne sady. Silnicni obuti me na gravelu omezovalo, ikdyz jezdim 80% casu po silnici, takze i dlouhe trasy jezdim na gravel gumach.
Po své krátké zkušenosti musím říct, že spíš směřuji k podobě silničky, rychlejší pláště a užší, zubatý vzorek jen na předním kole, protože jsem zjistil, že je to v terénu stejně lepší na MTB :-) pardon gravlisté… a ano mám jen endurance silničku :-)
čert nikdy nespí :D
:-D
a už máš brouka, co?:)
Já už mám totiž nabídku na ten rám :-)
A na čem bys případně stavěl teda? :)
Odstupňování a rozsah vnímá každý jinak.
9–36 ale nebude zase o tolik horší než jakákoliv klasika, na endurance silničku úplně v klidu.
Určitě to každý vnímá jinak.
Ale na biku mi větší skoky mezi pastorky nevadí, za to na silnici bych to nesnesl. Jízda už pak není plynulá, skoky to narušujou.
Ekar 9–36 (9–10–11–12–13–14–16–18–20–23–27–31–36) Skoky mezi pastorky 3 a víc zubů (u posl. 5 pastorků) už jsou na silnici hodně velké.
IMHO většina lidí by nepoznala rozdíl
Samozřejmě pokud někdo jezdí 12 spd kazetu s velmi jemným odstupňováním tak si toho asi všimne.
Já jsem právě zvyklej na jemný odstupňování na silničce a vadí mi i „skok“ mezi 17 a 19. :-)
U těch větších pastorků jsou pro mě 2 zuby rozdílu v pohodě.
Tvoje porovnání pěkně ukazuje, že se dá i na silnici jezdit s jednoplackou a nepostrádat přitom převody.
Ještě k ceně.
Říkal jsme si, jestli se něco nezměnilo, protože vždy prodávali bez kazety a nezměnilo – takže 37 tisíc je bez kazety.
Komplet sada teda 43,5 tisíc.
Plus kola… a to predpokladam, ze clovek musi koupit jejich kola, protoze orech pro jine znacky neni dostupny…:-).
Taky se mi ekar libi… ale za ty prachy je sram axs.:-)
AXS neseženež duály peklo
N3W ořech má i DT Swiss a třeba taky Tune. Možná i někdo další, ale na tyhle jsem narazil.
míval i mavic
Náby od firmy Carbon-TI, se dělají s ořechem N3W pro kazetu Ekar, též. Těch firem, co od Kampy k dnešnímu dni koupilo licenci, je několik.
Reynolds, Deda,…
Je to tak, co se týče kompatibility, tak člověk obavu mít nemusí.
Miche
Bitex už taky
Když to tady čtu, kolik firem již ořech N3W vyrábí, tak do vypadá, že Kampa uvolňuje licenci úplně zadarmo. Nemyslím to jako žert, ale zcela vážně.
Že by si Italové bylo vědomi svého postavení na trhu?
Nevím, jak si tohle smysluplně vysvětlit. :)
Možná tím, jestli nevyrábí sady v Evropě a jsou schopni dodávek navzdory situaci? Úvaha…
Myslim, ze jsem cetl, ze Ekar delaji v Rumunsku
Pokud vím, vše dělají v Rumunsku…
Řetěz a střed „made in Italy“, páky s třmenama mají na krabici psaný Taiwan (jestli se nemýlím, tak kotoučové brzdy jim dělá Magura, tak asi proto) a hazku a kliky si nepamatuju, krabice už jsem vyhodil.
Formula, né Magura… :-)
Magura.
Co z toho plyne? Že to bude pekelně brzdit ale odvzdušnění bude opruz :) ….Nebo už se Magury plní lépe?
To netuším. Já mám obě silničky s ráfkovými brzdami. Jen upozornění pro Krabicu, že to opravdu není Formula.
já mám super record na discích. brzdí úplně famózně. mnohem lépe, než ultegry. bál jsem se jich (kvůli pověsti magury). ale zbytečně. nebe a dudy oproti horským maguřím verzím.
Sakra, a já bych za to dal ruku do ohně… :-D
Pálí, pálí, to to pálí :-) nebo jak říkáme my Jihočeši: heiß
Licence nebyla zpoplatněna už od začátku, viz ujednání:https://www.campagnolo.com/…or_a_license akorát ji nepřidělili hned každýmu.
Kola musíš, tak jako tak koupit, to není argument.
A jinak samozřejmě bych tam chtěl mít Kampu nebo Fulcrumy. To k sobě prostě patří.
Přesně tak. Pokud si někdo koupí kolo na Campě, tak kola od nich jsou jasná volba, protože jestli něco Campa uměla a umí, tak jsou to kola.
Ještě k hlučnosti – hodně záleží tak na mazání řetězu.
Dlouhá léta jsem na Kampě jezdil vosk, ale více se to špinilo, tak jsem po poslední výměně řetězu přešel na klasické řídké mazivo a je to velký rozdíl – sice čistší, ale hlučnější a musím mazat mnohem častěji.
Dnes řetěz doslova zpíval. Asi tam zase dám vosk.
Ekar 2024 – jaky jsou aktualne se sadou zkusenosti?
Chci na necem postavit krosku a Ekar ma nejlip odstupnovany kazety. Na druhou stranu, bude to nekompatabilni se vsim co mame doma, tak nevim :-)
Mám o začátku roku (žen původní ne GT). Vše funguje jak má. Bal jsem se nutností často rovnat patku nebo doseřizovat šaltr, ale nic z toho se neděje. Brzdy jsou v pohodě i s kotoučem 140 na zadku.
Jo na Look jsem koukal :-)
Hle proc ‚zel puvodne ne GT‘?
Kolik mas najeto?
blbá autokorece, mělo být (ale původní, ne GT). Mám necelou tisícovku. Víc jezdím na silnici. Looka vytahuju, když je hnusně nebo jedu někam, kde silnice neznám.
Taky mám od jara na gravelu, kliky 40, kazetu 10–44 . Žádné seřizování není potřeba, perfektně brzdí a převody bych si klidně dal i na silničku (na pohodové ježdění).
Ahoj. Taky jsem si pořídil Canyon Grizl s Ekarem 1×13. Včera mi přišel. Jak jistě chápete, nelíbil se mi ten plastový talíř mezi kazetou a výpletem kola. Tak jsem vyšrouboval osu a oddělal zadní kolo. Co mě hodně překvapilo bylo, že jsem tu kazetu oddělil od kola jen rukou. Nebyla tam žádná pojišťovací matka. Vyhodil jsem ten plast. talíř a nacvaknul kazetu přes takový zuby na perkach zpět na kolo a vrátil do rámu na osicku. Je to normální? Že tam není žádná matka? Nebylo potřeba vůbec žádného nářadí.. ????
To není vlastnost Ekaru, ale kol, co tam máš, respektive jejich náboje a způsobu montáže ořechu. A ano, u některých kol to tak je. A to nejen ořech, ale i koncovky drží takto.
Ok. Díky. Bál jsem se, že tam něco chybí. Byl jsem překvapený, jak snadno se to celé rozpadlo.. ????