• delfyn

    přemýšlím o změně z 3×9 na 3×8(o 2×9 vůbec to jsem dal jen kvůli anketě:)) mám kombinaci LX řazení a kazetu, XT přehazku a přesmyk až odjezdím kazetu tak asi koupím sram tuším 850 11–25 má odstupňování jak 9 kazeta akorát bez největšího pastorku ten rád oželím prakticky ho nepoužívám, trošku se zlepší cena dílů, životnost, spolehlivost v horších podmínkách i váha tak proč do toho nejít?

    Jinak kdybych zůstal na 3×9 tak jezdím řetěz campagnolo c-9

    Anketa: čemu dáte přednost 3x8nebo 3x9 nebo2 x9

    3x8
    38x
    46%
    3x9
    32x
    39%
    2x9
    13x
    16%
    0 0
    • Vrci  

      C9 se vozí na silnici i na 8sp kazetách.

      0 0
    • jecnak  

      Kdyz sezenes 8ku razeni…

      0 0
      • PePu  

        Alivio snad neni problem sehnat nebo ano? Lepší sady se pravda těžko shání (v rámci ČR).

        0 0
      • kovar  

        teĎ jsem koupil nové Alivio (M410) a oproti starému Aliviu (MC20) nebo téměř shodnému STX-RC se mi zdá, že to nové je obrovské zlepšení.Tak nějak subjektivně

        0 0
    • TinkTink  

      Kdyz das rockring, tak tam uz 3×9 nenacpes, takze idealni je 2×9 :o)))))))

      0 0
    • kurýr na bajku  

      Je to absolutně nejlepší volba. Teď necháváme známým stavět dva SPYDERY na MOTEXech a v čistým Aliviu. Tim pádem zbude spousta peněz na super vidli a super rám. Funkce je stoprocentní, výdrž mnohem delší a náklady na údržbu minimální.

      0 0
      • McBlacky  

        jj akorát místo motexů bych šel do LX+221 nebo tak něco. Ikdyž motexy vypadaj hezky to jo…

        0 0
        • Lister  

          tak nějak musím souhlasit :o) už jdou pomalu pod kytky, tak se poohlížím po něčem novým, vidím to na kombinaci XT + nějaký Mavic – asi 7ková řada, zapleteno pomocí DT 2–1,8–2, ale ještě jsem radši nepočítal na kolik to vyjde :o)

          0 0
          • Peslezedirou  

            Mrkni na Tátylezedírou bike www.bike-forum.cz/…se_biky.html?… původně jsou kola pro mě, ale zdědil je Táta a maximální spokojenost váha 90 kg (Otce:)) verze V brake :)

            0 0
            • Lister  

              jo jo přesně něco takovýho, jen musím sehnat disk verzi a XT na šrouby :o)

              0 0
              • Peslezedirou  

                Snad je budou mít v trinity, nechával jsem si tam zaplétat celá kola na disk a max. spokojenost doporučuju!

                0 0
          • martt  

            som teraz kupoval synovi XT a 517 par nejak za 150,–EUR a nahradne LX a 221 tusim za 90,–EUR (obe ceny za par)

            0 0
          • kurýr na bajku  

            Jak pod kytky ? Vim, že to není extra držák, ale o co de konkrétně ?

            0 0
            • Lister  

              No asi nejvíc ráfky, už jsou chytlý i konusy.jako ono se to točí, určitě to ještě vydrží, ale třeba kombinace Deore náboje a Ritchey ráfky na tom blya s životností líp. No ale za tu cenu, co by člověk čekal, taky musím podotknout že v plné polní mám přes 90 a nešetřím je, jezdím rád tvrdší sjezdy a pár šutrů už pochytaly. Takž ecelkově to nebude asi konstrukcí, ale mojim razantnějším nevybíravým stylem ježdění a to nevydrží asi nic :o)

              0 0
          • vlk  

            no mě se líbí novatec náboje na průmyslech a tak si kombinuji mach 1 team race s dt špicema a novatec na průmyslech.

            0 0
            • kurýr na bajku  

              Novatec je špička v cena/výkon. Pak se mi eště nepodařilo zničit žádnej RITCHEY náboj.

              0 0
    • filipes  

      vidis, ja bych zase radsi 8sp 12–32, v terenu 11 nevyuziju a na satanu radsi tocim kadenci… kdybyste o necem vedeli, dejte vedet.

      0 0
    • Daf  

      Nechapu duvody proc dnes vozit 3×8 a uz vubec 2×9 :)

      0 0
      • kurýr na bajku  

        Umíš číst ?

        0 0
        • Daf  

          ?

          0 0
          • Hanato  

            Ze by to bylo kvuli razeni? Ja ted na horske konecne davam 9 dozadu, protoze sehnat kvalitni razeni na 8mi kolo snad uz nejde…

            0 0
            • vlk  

              vždy´t to psal výše.Lepší cena dílů, životnost, spolehlivost v horších podmínkách, váha.Já bych ještě přidal, že se možná tak moc netrhají ty 8 sp řetězy.

              0 0
              • Daf  

                Ja tomu proste neverim. Driv jsem mel taky osmicku a to bylo kvalitni XTcko. Presel jsem na 9 zadnej rozdil jsem nepoznal. V razeni ani v zivotnosti. Jeste nechapu proc tady nekdo argumentuje tim, ze prevod 22–32 nepotrebuje? Tak at ho proste neradi.Co treba prevod 32–32? To se prece bezne jezdi. Navic clovek sezene razeni uz jen v zakladnich radach. Me to prijde jako krok zpet.

                0 0
                • vlk  

                  no neříkej, že v bahně nebo v v zimě v namrzajícím sněhu ti to řadí stejně jako ta 8sp.Když nějaký převod neřadí a nepotřebuje jej tedy, proč jej zbytečně za více peněz vozit.

                  0 0
                  • Daf  

                    Mozna mi to nebudes verit, ale s razenim v extremnich podminkach nemam problem. Ma XT kazetu s C9 retezem. A se tremi retezy a jednou kazetou odjezdim v pohode celou sezonu vcetne zavodu.

                    0 0
              • zirecek  

                Tohle co píšete, mám ověřené, že je pouze teorie. Počítám, že mi Kurýr ukáže praktické srovnání. Životnost? Nemyslím si, je to přinejmenším srovnatelné. Připadlo mi, že s nástupem devítky začli uměle snižovat sortiment 8čky a hlavně, že řetězy začli dělat méně kvalitní. Někdo tomu řekne vývoj v MTB, někdo marketing… . Spolehlivost v horších podmínkách? Na začátku možná. Teď bez problému, je to na stejné úrovní, spolehlivost v bahně ovlivňují rozhodně více jiné věci než užití 8/9 převodů. Cena dílů? Ano – pokud chceš závodit na Aliviu.

                0 0
                • vlk  

                  jak říkám, může to být jen pocit, ale prostě mě přijde, že alivko řazení-páčky-fungují lépe než deorka nebo lx.

                  0 0
                • Radek Broz  

                  Neni to jen teorie, retez vydrzi mnohem dyl (nehlede na to, ze je levnejsi) a hlavne jr mnohem pevnejsi – 9ky jsem kazdou chvili prerval. Alivio vozis jenom packu, pouzivat se da.

                  0 0
                • miťo  

                  Osmička má delší krok a nechá si líbit větší tolerance opotřebení, vakl atd., odtud je mýtus o větší životnosti. Mluvím jen o řazení. Jestli má někdo problém s devítkou na MTB, ať přejde na Sram, ten šoupe lankem v bowdenu mnohem více než osmička od japončíka. Co se týče kazet, dlouho jsem si montoval devítikolo z osmičkových pastorků, abych dosáhl vytoužené kombinace 12–34. Pastorky byly silnější, těžší a když se podívám na mojí současnou LX kazetu 9kol., je mi zle z vytlačených zubů po 1000km, kdy jsem na ní otočil 4 nové řetězy! Točím čtyři po 500km, pouze 1.cyklus dávám po 250km. :o/

                  0 0
                  • vlk  

                    jenže ona má např sram přehazovačka už od výroby docela vakl, takže se to pak s tou 8sp shim skoro srovná.Sem zatím viděl jen x7 by mě zajímalo jestli takový vakl od výroby má i x9 či X.O.A mimo to mě štve ten rachot co ty jejich páčky při řazení vydávají a nezvyk žadit vše palcem-to sem měl ještě u starých sachsů a nebyl jsem s tím moc spokojen.

                    0 0
                    • miťo  

                      V pořádku, měl jsem na mysli otočnou rukojeť. Jinak X-7 šlape jako hodinky. Moje stará 7.0 taky, dokonce i 5.0 za sedm stovek.

                      0 0
                      • vlk  

                        Jako pravdy na tom něco je, Otec má Sram 5,0 s docela velkým vaklem(vhledem k tomu, že na tom skoro nejezdil) a s otočnýma řadí jak zběsilý.Sem zvědav ještě po pár letech až budu moci regulerně srovnat nynější svoje xt.

                        0 0
                  • zirecek  

                    Vím, že má 8čka delší chod. Sám mluvíš o mýtu, každý říká, delší chod, větší vakly… . To je teorie, ještě jsem neviděl v bahně, že by osmička zvítězila nad devítkou, furt jen teoretické řeči, žádná praxe. PRaxe je často taková, že hodně lidí si koupí XTR, XT a nevymění bovdeny co je rok dlouhý. Pak člověk znalý, jezdí LX či ALivio, bovdney mění a je jasné, že mu to chodí líp než XTR.

                    0 0
                    • vlk  

                      právě, že pokud má přehazka větší rozdíly mezi pastorky což způsobuje především ten delší chod tak je to na vakl méně náchylné.Myslím jako řazení.Rozdíl v bahně ale poznat jde, a jde také poznat dost v zimě, když máš na kazetě nalepen sníh a led.Však neboj, zachvíli budete na mtb mít všichni 10ti pastorek a budete se hádat zda to má vliv na životnost a co lépe řadí.

                      0 0
                      • zirecek  

                        Hádat se nechci, chtěl jsem jen slyšet prakticky v reálu „ověřené“, že delší chod umožní lépe řadit v nepříznivých podmínkách. Prozatím furt jen teorie.

                        0 0
                      • zirecek  

                        Tedy jsi jeden z prvních, kdo to říká dle zkušeností z bika.

                        0 0
              • Hanato  

                Ja prechazim kvuli tomu razeni, jinak mi 8mi kolo bohate stacilo, ale kde sezenu nejaky poradny razeni, ne to co tam mam ted provizorne (nejaky od Acery!?!?). Vcera jsem si koupil XT dualy takze muj prestup uz je zpeceten ;-D

                0 0
            • kolda  

              alivio bohate stačí.

              0 0
              • Hanato  

                No asi jak komu, me to prijde proti srsti mit kolo co vazi 17 kilo :-) Navic na kolo kde mam mischung XT a LX si prece nedam packy Alivio ne? Takove barbarstvi :-)

                0 0
                • djano  

                  Ja som si dal. XT som prehodil na bika na cestu. Ma presny, ale kratsi krok a v terene sa mi stavalo ze som nechtiac prehodil o 2 pastorky. Alivio mam iba radiace packy.

                  0 0
                • kolda  

                  a v cem to je barbarstvi??? alivio na razeni bohate staci – za tim si stojim. na starym kole, co ma tatik je deore 9sp a rozdil moc nevidim. samozrejme, kdybych nekde sehnal 8sp XT, tak ho hned koupim. ale to by se o nej tady strhla rvacka:)

                  0 0
                  • kurýr na bajku  

                    Něco se proslýchá o starých XT 8 páčkách… možná eště budou k sehnání…

                    0 0
                  • filipes  

                    to jsem netusi ze je to takovy kult, dneska bych si koupil klidne 9ku, jen je mi to fungujici 8 XT lito vyhodit a celkem zbytecne kupovat neco noveho.

                    0 0
                • filipes  

                  o kolik jsou alivio packy tezsi? o 50g? ja mam treba radici packy stare 10let, fungujou bez problemu, a kdybych vyhodil prachy za nejake ultra-moderni tak zrychlim tak o 0.0000000001­. Prachy je imho lepsi vrazit do veci co maji vliv na jizdu, jako vidle, ram, kliky, kola…

                  0 0
                  • djano  

                    Povedal by som ze pocitovo su XT tazsie. Alivio ma viac plastu (a to mam verziu XT bez ukazovatela zaradenych prevodov).

                    0 0
                  • Hanato  

                    TAdy nejde o vahu, ale jaksi pocitove mi to Alivio nesedi :-)

                    0 0
                    • Jane  

                      Asi tak, zatím zůstávám na LX 24 speed, ale výhledově to vidím na XT páčky 27 speed…

                      0 0
                    • Otto  

                      Hanato prostě myslí, že bike bez devítky vzadu není bike…

                      0 0
                      • TinkTink  

                        Hmm, to abych si nekupoval Rohloffa, co? :o)

                        0 0
                        • kubad  

                          tak mít na kole 2×14 nebo dokonce 3×14 to by byla frajeřiña, ale bez devítky to není bike, takže smůla.

                          0 0
                • vlk  

                  Ono ty alivka páčky jsou skoro stejně těžké.Ale když někdo musí mít na tom nápisy xt,lx, xtr tak to se pak nedá nic dělat.

                  0 0
                  • sportovni_biker  

                    No asi tak…přesně to mě napadlo taky

                    0 0
                  • filipes  

                    Stare XT radici + brzdy packy jsem mel v provozu od r.94 do 04, prezily nekolik kol, hrubych drzkopadu, ciferniky rozmlacene, cerny lak sedreny na hlinik, a furt chodej. Ted 2 roky vozim XT z roku tusim 96, ani znamka pouzivani. Ale mozna dneska uz je to zase jinak…

                    0 0
                • delfyn  

                  ale můžeš dat kompatibilní Sram, ten jim kvalitou stačí

                  0 0
    • Lister  

      2×9 nechápu, 3×8 jen kdyby nešlo jinak, 3×9 ideál nejlépe vzadu s 34. Asi jsi z nížin mě 32 dost čato nestačí, přítelkyně má jen 30 a hodně trpí, určitě jí koupím 34 – ale má právě jen osmičku, tak nevím jestli se dá taková kazeta sehnat, případně jestli to zvládne její přehazka – Alivio r2000

      0 0
      • kurýr na bajku  

        Nechceš mi doufám tvrdit, že to co vyjedeš na Deorku nevyjedeš na Alivku ?

        0 0
        • Lister  

          ???? Pokud myslíš rozdíl těch 2 zubů tak vyjed se dá, ale není to ono, rád točím rychleji, tak mi lehčí převody vyhovují.

          0 0
          • kurýr na bajku  

            No to máš jistě pravdu, protože u tebe navrhovaném převodu musíš točit jak IVAN BASSO, abys vůbec docílil rychlosti u které je vůbec reálné udržet rovnováhu.

            0 0
            • Lister  

              blbost, 22×32 se dá v pohodě utočit, tacháč nevozím tak ti neřeknu jak rychle, ale nerad slízám z kola a taky nerad dupu ve stoje radši sedím a hezka točím a to že chůze je občas rychlejší je mi šumafuk.

              0 0
              • kurýr na bajku  

                Je mi líto tvojí přítelkyně :-P Po pár letech s tebo by z ní byla trialová špička ;-)

                0 0
                • pepek  

                  Má pravdu, předsedo, mám taky 32 vzadu a klidně bych snesl i 36, kdyby to existovalo, zvlášť v zimě. Vždycky je eště nějaký kopec, který jsem nevyjel. S 34 zuby jsem jezdil a neměl jsem problémy s rovnováhou.

                  0 0
      • vlk  

        hm.Já jezdím 11–28 a jistě ti dost lidí potvrdí, že se s tím dají vyjet i ty nejvetší krpály.34 zubů je už nahouby, to je z ebergetického hlediska již lepší i rychlejší jít pěšky.Ale u nové kazety přecházím taktéž na 32 zubů.Je to nejčastější kombinace.A v ma­rathonech při stoupání, když se nedá nebo už není síla na předjíždění, je lepší mít převody co ostatní-z důvodu kadence.

        0 0
        • zirecek  

          A co dvojplacka 44/32 + 11–34?

          0 0
          • vlk  

            to sem nikdy nezkusil, tak nevím.

            0 0
          • kubad  

            Asi budu jeden z mála co vozí 2×9 44/29 + 12–34. Prostě na kole to tak bylo a předělat to nejde. (jde, ale cena je strašna) Jezdím hodně silově, tak se to dá zvládnout – většinou není problém ani v kopcích to utočit, a mnohokrát už sem zažil že okolo se tlačilo a já s tím bojoval vsedle.Ale v dlouhém příkrém stoupání si neodpočineš. Výhody: dá se využívat širší rozsah převodů protože 2×9 má kratší osu a talíře sou blíž k rámu. Občas si dovolím s velkou plackou hodit druhé největší kolečko v zadu – křížení je ještě na přijatelné úrovni.Je nižší váha kompletu, ale těch pár gramů nemá smysl řešit.Už sem si zvykl a vyhovuje. Na druhém kole mám 3×9+11–32 ale líp mě sedí 2×9

            0 0
            • zirecek  

              Vozím 44/32 + 11/34. Díky kazetě se dají jezdit větší obvody (na třetí placku) bez většího křížení – což v tvé variantě 12–34 je ještě lepší, ale 12–34 už jsem nemohl sehnat, + vyšší cena. Ve velkých kopcích si neodpočineš, vyhovuje mi to tak, jsem silový. Kratší osu nemám, díky klikám XT04 je linka na stejné, ne úplně vhodné úrovni. Není problém se shazováním řetězu na nejmenší placku, na druhou shodí vždy.

              0 0
              • RomanH  

                Budto mate vsichni v nohach dynamit, nebo chrtite jen po cestach, kde muzete svihat.

                Nedovedu si predstavit, ze bych na 32/34 ujel nektery z prudkych technickych vyslapu, ktery mam rad. Pokud bych uz z nejakeho duvodu musel vozit dvojtac, tak bych si radeji sundal tu 44.

                0 0
                • zirecek  

                  Realita je jasná. Když zpočteš převodový poměr, tak prostě ty nejlehčí převody chybí. Takže v dlouhém prudkém výjezdu se na 32/34 buď utaháš dříve nebo tolik výjezdů za den nedáš. U Laga bych jeden den ujel vše, další dny bych musel pěšky, tam je někde i 22/32 na hraně.

                  0 0
          • Karlos009  

            Jezdím 44/29 a 11–34, mám to na RB se zvihy 130/150 a stačí mi to. Dřív se mi zvedne přední kolo než bych to neušláp. Pravda je, že když je kopec fakt strmý a nekonečný, tak nohy stanou trochu zabrat, ale co, tělo musí trpět. :-)

            0 0
        • Lister  

          já prostě rád odpočívám i do kopce :o) Jinak pokud srovnám stejně rychlou chůzi do kopce + tlačením kola a pak jídu na kole, tak u mě to právě vyjde líp pro to kolo – pěšky lezu vždycky až přes ANP a přitom když to samý jedu stejně rychle na kole tak tepu pod ANP :?

          0 0
          • kámen úrazu1  

            Mě z tlačení bolej záda. Jinak jsme na tom stejně – taky jezdím 32, radši točím rychleji než na sílu. V prudkých kopcích při mé (ne)síle už nemůžu kadenčněji. Letos kazetu dojedu a příští rok kupuju s 34.

            0 0
            • Lister  

              dík za podporu, jak jsem psal taky plánuju 34 pro přítelkyni, holt ta síla tam chybí :o)

              0 0
          • MlokCZ  

            Tak tady se taky přidám. Točím v kopcích v terénu velké kadence (klidně i přes 90) a v nejprudších výjezdech musím s kadencí značně dolů, protože to jinak nedám. Takže 34 vzadu by se hodila náramně, ale zatim se mi nechce měnit kazeta.

            No a manželka má taky 32 vzadu a ta by 34 potřebovala ta­ky.

            0 0
            • zirecek  

              Jsem na tom opačně, normálně jezdím silově, ale technické stojky musím roztočit, abych projel. Silou prostě náročný úsek nedávám. Točím tak rychle a dlouho dokud to udýchám, :-).

              0 0
              • MlokCZ  

                No já bych točil i v těch nejprudčích výjezdech, to by se mi dávaly lépe. Jenže už jedu na hranici možností a při té vyšší kadenci už je pro mě nemyslitelné, abych případně na větší kořen trošku zrychlil už s té poměrně vysoké kadence. No a někdy bych už ani tu vyšší kadenci v tom výjezdu neudýchal (ani kdybych nemusel zrychlovat na žádnou překážku) Proto musí jít tak kadence dolů, abych měl aspoň šanci ji trošku zvýšit na překážku.

                0 0
        • Bobo  

          Z „energetického hlediska“ je nejvýhodnější ležet na gauči. Radši vybleju vnitřnosti, než bych slezl a tlačil.

          0 0
          • yetti  

            Kdyz mi bylo asi 10 a tlacil jsem do kopce svou Esku, tak mne predjizdel CYKLISTA a povida mi „kolo se netlaci, na kole se jezdi“ a od te doby se toho drzim a tlaceni kola povazuju za potupu, za vyhru prirody nade mnou :-)

            0 0
            • kubad  

              Cítím to stejně, ale bohužel občas příroda vyhraje dík 2×9

              0 0
              • Lister  

                no ale jinak je 2×9 naprosto skvělý co :o)))))))))))) no nic už mlčím, každýmu dle jeho výkonosti, já jsem rád za 3×9 s 32z pastorkem vzadu :o)

                0 0
                • kubad  

                  Pro mě jo, výhovuje.Na vyjížkách moc slézat nemůsím, to už opravdu musí být stěna v težkém terénu. Na závodě podle okolností někdy je fakt běh rychlejší, no a když kolem všichni běží a jsou rychlejší – co naděláš. :-(

                  0 0
              • Radek Broz  

                Nade mnou vyhraje casteji diky 1(38z)*8;-) Potupa to neni, cestou dolu vetsinou vyhraju ja.

                0 0
            • hanz  

              co nevyjedu vytlačím, co nesjedu seskočím. nechápu ten přístup že to musím vyject aj kdyby coby…když ve dvojci tlačíte táhlou stojku dá se pokecat uplně jinak než za jízdy, tlačím a vůbec mě to nesere…vyject vše za každou cenu považuji za prohru zdravého rozumu.

              0 0
              • Lister  

                mi jsem teda včera jeli asi 4 km táhlý stoupání terénem, kde jsem oba točili kašpárka a u toho jsem parádně pokecali, se nesmíte na tom kole tak honit :o)

                0 0
              • enjoy  

                tomu se rika omezenost..:-D

                0 0
              • huncut  

                Prohra, vyhra, neni to jedno? At si kazdy jezdi jak chce. Ja si sem tam taky „rad“ zatlacim, proc ne, jindy si zas i sebeprudsi kopecek vyjedu. Zkratka podle nalady. Nejezdim preci na kole abych si (nebo dokonce nekomu jinemu) neco dokazoval, ale ja osobne ciste pro zabavu a je mi uplne sumak co si o mem stylu, zpusobu, tlaceni ci netlaceni mysli nekdo jiny. Berte to vic s nadhledem.

                0 0
      • kolda  

        ja mam vzadu 28 a netrpim :) tocit 22–34 – to uz muzu jit pesky a je to lepsi. muj prispevek vys – myslel jsem Alivio razeni.

        0 0
        • MlokCZ  

          Nevim jestli jsi to se sportesterem zkoušel, ale to tlačení je aspoň u mě mnohem horší. V extrémně prudkých výjezdech, kde na 22/32 jedu rychlostí kolem 4km/h, tak jedu vždy kolem nebo nad ANP (170 tepů). No a když jsem na stejném výjezdu testoval tlačení, tak jsem při rychlosti 4km/h byl na 180 tepech a málem to ani nevytlačil. Takže abych byl a rozumných tepech, tak musím tlačit tak kolem 3km/h a míň (tady přesně nevim, protože pod cca 3,3 computer přestává ukazovat). A to nemluvim o tom, že při delším tlačení v extra prudkém kopci mi hrozně rychle odchází lýtka.

          Problém nastane pouze když je ten extra prudký výjezd současně i technicky hodně náročný. To pak nezvládnu většinou vyjet vůbec, protože nemůžu držet tu nízkou rychlost kolem 4km/h ale musím zrychlovat přes šutry a kořeny abych to přejel.

          0 0
          • kurýr na bajku  

            To já byl jednou na technu a hlásilo mi to to 220 tepů a pak to začlo hlásit error :-P No a těm co tak často točej 22–34 bychdoporučil Rohloff ,–)

            0 0
          • Lister  

            ty máš ANP 170 tepů, to se se svojema 155 můžu jít klouzat – teda je to jen vypočítaná hodnota, na testech jsem nebyl, ale mám odpozorováno, že to bohužel sedí :o) nad touhle hranici se mi hodně rachle začínají kyselit nohy, holt jsem na tom dost špatně :o)

            0 0
            • PePu  

              I kdyby se jednalo o naměřené číslo, samo o sobě moc neřekne. Třeba patříš mezi nízkotepce.

              0 0
            • MlokCZ  

              Přesně jak píše PePu, samotná hodnota ANP neznamená nic. Jediný co by se dalo trochu porovnávat jsou W/kg na ANP a AP, ale ani to není 100% objektivní hodnocení výkonosti.

              Jinak z kamarádů, co jezdí hodně, jsou lepší snad všichni a to maj některý ANP vyšší a některý nižší.

              0 0
          • Rychlej turista  

            To jseš teda pěkně nabušenej :) Když já jedu takový krpál, že musím dát 22/32, tak tepu hooodně přes 180. A při takových tepech a rychlosti mi stačí šiška na cestě a padám z kola. Takže raději jdu pěšky a 22 prakticky vůbec nejezdím a je mi tak k ničemu. Na kopce, kde jedu aspoň 6 km/h mi stačí 32/32. Proto teď jdu do 44/29 × 11/34. Trojtác využiju na silničce :D

            0 0
    • Tinker  

      Jsem teď na summer jobu v Coloradu a protože bych to bez kola v tomhle bikovým ráji nevydržel, tak jsem si koupil na tři měsice bika Trek na Aliviu/LX. Normálně mám klasiku XT (3×9), ale těch 3×8 na Aliviu má něco do sebe. Je to sice taky trochu tím,že je to nový, ale řazení chodí líp než moje XT a k tomu osmičkovýmu řetězu mám uprostřed pustiny taky větší důvěru. Člověk si najednou vzpomene, jak dřív závodil na 3×8 a taky to šlo. Osobně můžu říct, že devítka na bikuje je absolutně zbytečná…!!! Stačí mít velkej převodník 44 (pro někoho 46) a vzadu kazetu od 13z. Kdyby se dělalo nějaký slušný řazení na osmičku (Alivio vydrží tak jeden rok závodění), tak do toho jdu hned. Na osmičce je ježdění levnější, vydrží to víc, na šaltru to pobere větší vůle…

      0 0
      • kurýr na bajku  

        Svatá pravda. BTW: kolik je u vás hodin ?

        0 0
        • Tinker  

          18:31 ;-) Venku je teď 37°C, tak si mi dnes na kolo nechtělo… ;-)

          0 0
          • kurýr na bajku  

            Tady je čas úplně jinej, protože můžeš vstávat s amerikou, můžeš bejt úžasnej… Jo a potřeboval bych jednoho Cannondalea Bad Boye, tak dybys měl cestu přes čechy… ;-)

            0 0
          • kurýr na bajku  

            Nevim kolik je u nás stupňů, ale na záchod sem šel až po sedmým pivu ;-)

            0 0
            • Tinker  

              taky dobrý ;-) No já si možná povezu domů rám od Rocky Mountain, ale samotný rámy tu až tak levný nejsou… :-/

              0 0
      • vlk  

        já bych ty poslední verze alivka tak neodsuzoval-to už není to samé jako dřív, když to byla vlastně kopie stx.Taktéž mi před nosem vyprodali 8sp xt a tak jsem vzal alivio a jsem maximálně spokojen jak s přesností, robusností, tak s řazením.

        0 0
    • hanz  

      ještě před týdnem jsem vozil na posledním kole 8čku, dnes už všude 9tky a jednu 10tku. S klidem můžu říct že fámy o 8čce sou **********. devítky řadí všude líp než mi řadila 8čka (xt páčky, xtr kazeta, xtr řetěz)…ale možná to bude sramem :-))

      0 0
    • Nikdo  

      Vozim 3×8 s XT razenim, funguje to skvele, ale chapu ze zavodnici jezdi na 9tce akorat nevim k cemu jim tam jsou ty velky pastorky, sam mam kazetu 11–28 a neumim si moc predstavit jak tady zavodaci s vyplazenym jazykem toci 28 natoz 32 – ale nevim treba to tak je ? Jinak se desim okamziku az nekoho v Shimanu napadne prejit na 10tku nebo Alivio „upgradovat“ na 9. Zkousel jsem i SRAM X.9, ale nepresvedcilo me, ze by bylo lepsi.

      0 0
      • Daf  

        Uz jsem to tu psal. Nemusis preci na nejvetsi pastorek radit jen z male placky.

        0 0
        • Lister  

          to máš pravdu, ale dost častio z prostřední ani nemůžeš :o) Teda u mě to momentálně nejde, ale nevadí, já tam mám 32 z jiného důvody :)

          0 0
        • Nikdo  

          Aha, no to radsi neriskuju a z prostredni placky pouzivam max. druhej nejvetsi pastorek (pokud se nespletu :), ale pro zavodaky to muze vyhodny neprerazovat na malou placku – vlastne by jim stacila ta 2×9.

          0 0
          • Daf  

            Z prostredku na velkej pastorek je to uplne v pohode. Z velky uz je to docela prasarna, ale taky to jde.

            0 0
      • Daf  

        Mimochodem vzdycky je lepsi na kole jet, nez ho tlacit treba i stejnou rychlosti.

        0 0
        • Lister  

          souhlas souhls souhlas, jak jsem psal už výš :o)

          0 0
          • Peslezedirou  

            Ja ja, tlačením se hrozně zadejchám a navíc mám pocit, že je ten kopec ještě prudší než když jedu na chachara :))

            0 0
        • kámen úrazu1  

          Nemám skoro žádný zkušenosti, možná proto nechápu, proč se tu i v dalších podobných diskuzích často hovoří o stejný rychlosti při tlačení a jízdě. I když jedu do prudkýho extra pomalu, třeba jen 4,5 – 5 km (jo, jsou tací, kteří opravdu jezdí šnečí rychlostí a nejen to o sobě tvrdí) tak pokud se nejedná o kraťoulinkou stojku, vždycky předjíždím tlačící.

          0 0
          • Daf  

            Mam uplne stejnou zkusenost a to prosim i kdyz jedu prevod 22/32 :) Tohle prirovnani jsem pouzil hlavne proto, ze pri tlaceni se zadychm mnohem vic nez kdyz se udrzim v sedle. Dobre vim, ze s 28z pastorkem se da vyjet vsechno co s pastorkem 32z, ale jsem presvedcenej o tom vetsina tech co by v zadnem pripade 32z nechteli by tento pastorek v poradnem kopci pouzli kdyby ho meli ;)

            0 0
            • martt  

              Moj syn tvrdi opak. Mame tu jeden asi 100 metrovy kopcek so snad 30 vyskovymi metrami. Vacsina ludi ho jazdi, on ho beha. A kupodivu pri tom behu ziskava naskok. Jedna sa o XC pretek.

              0 0
              • djano  

                Ak myslis BL nad Karlovkou tak v kazdom kole stupa pocet tlaciacich (ale nebezia, skor funia).

                0 0
                • martt  

                  ano myslim BL nad Karlovkou. Jeden juniorto beha hore ako raketa a je to moj syn. On ale inac beha aj zavodne, on je taky univerzal, takze bezi asi rychlejsie ako cisty cyklista.

                  0 0
                  • martt  

                    Tu si pozri za aky cas to dava aj s tym behanim

                    www.vos-tpk.sk/abl02-06.txt

                    Myslim, ze sa hore tym kopcom neplajda. Bike nesie pritom na pleci.

                    0 0
                    • djano  

                      Pozeram ze ste tam povyhravali co sa dalo. Cas ma vyborny. Len by ma zaujimalo ci aj druhy v poradi tlacil/niesol, ved museli ist prakticky spolu – rozdiel 2s. Osobne by som radsej isiel pomaly na biku ako behat – my fajciari to mame pri behani tazke…

                      0 0
                      • martt  

                        druhy v poradi jazdil a matus ho do toho kopca vzdy predbehol :-)

                        Inac ten druhy (Rene) je skutocne dobry, chodi na cyklisticke gymnazium v Trencine a berie sport vazne. Vacsinou je rychlejsi ako Matus, tu mu to nevyslo.

                        0 0
                        • djano  

                          Mozno ked potrenuje beh… :-) V kazdom pripade chlapci su dobri, nech im to vydrzi.

                          0 0
        • kolda  

          zase na dlouhých maratonech krátkým potlačením ulevíš zádům + protáhneš nohy – moje zkušenost.

          0 0
          • kámen úrazu1  

            Krátký tlačení mně nedělá nic, ale po častějším nebo delším tlačení mě záda naopak bolí, pak si zase musím odočinout na kole. :-)

            0 0
          • Daf  

            Tyhle veci radeji delam na rovine pri jizde ;)

            0 0
            • kolda  

              jasne, ale myslel jsem to tak, ze ke konci uz toho mas dost a nekdy je lepsi potlacit a ztratit 15s na toho, kdo jede nejlehci prevod a sneruje to od kraje ke kraji. mam na mysli kratke prudke stoupaky, ne tlacit 2 km.

              0 0
              • Daf  

                Asi jak kdo ja si pri tlaceni kola neodpocinu, spis naopak :( Takze dokud to jde tak jedu…

                0 0
      • Hanato  

        No tak mi porad kde ted sehnat XT razeni na 8mi kolo a ja u nej klidne taky zustanu :-)

        0 0
    • Peslezedirou  

      3*8 je fakt na pikaču, pro Bee jsem scháněl na rychlo kazetu a objehnul jsem v pátek docela dost shopu ale všude měli jen LX 11–28 a to je pro holku fakt hodně těžký.

      Jinak mi nabízeli nějakou za dvě kila megarnche či co a ta byla fakt hrozná.

      Znáte to potřebujete něco rychle sehnat v pátek vyběhnete z práce, vedro jak v Africe, no hrůza. O víkendu jsem chtěli jet na výlet tak se nedalo nic dělat, jinak bych ji koupil někde na netu aspoň 11–30 ale spíš 11–32 :(( Až sjede osmičku tak přejde na devítku, tož tak :)))))

      0 0
      • blue  

        ja kupuju na osmicku sram 32, zadny problemy se shanenim veci nemam

        jinak jedna nova osmicka 11–30 se mi vali doma :-)

        0 0
    • delfyn  

      já jsem jezdil 3×9 Deore a Deore LX a nějak víc mi vyhovovalo Deore, LX mi přišlo moc krátký vzdálenosti mezi polohama, u deore je vzdálenost mezi polohama podobná Alivku 3×8, no ale na všechno se dá zvyknout:)

      0 0
    • delfyn  

      zatím to vychází dost přesvědčivě

      0 0
      • delfyn  

        máte někdo zkušenosti s tímhle řazením? je v pohodě? vypadá to jak alivko baz čísel je to samozřejmě 3×8

        0 0
        • Radek Broz  

          STX RC. Je v pohode.

          0 0
          • delfyn  

            dík to je super, nechal jsem si ho poslat jetý za 200

            0 0
          • McBlacky  

            jj na zimáku šlape v pohodě, ale teda nový alívko 2006 má chod mnohem lepší. ale zase není vidět na ukazatele při sklonu brzd jak vozím…

            0 0
    • sportovni_biker  

      By jsem se chtěl zeptat. Je velký rozdíl mezi 11–30 a 11–32 na 8 kazetě? Přemýšlím, že bych zkusil těch 32 zubů, koupil bych už do konce sezóny Sram PG 830 (11–32), ale nevím , jestli se to vůbec vyplatí. A taky mám strach, že ten druhý největší pastorek má asi jiný počet zubů než má teďka kazeta moje (Acera), tak aby to nebylo moc těžký na něj točit. Jinak řetěz IG51-den starej, řazení Alivko, přehazka Alivko.

      A ještě na tom obrázku je vyfocená ta kazeta, ale neustále se dopočítávám 7 pastorků :-) Buď je ten jeden schovaný někde v pozadí, nebo jsem vážně už slepej.

      0 0
      • Jane  

        Hm, tak to je asi blbá fotka. Já jezdím LX 24 speed a vzadu mám teď Sram PG-850 (11–32z). Ten pastorek 32 normálně využívám při převodech 32/32 popř. 22/32…

        0 0
        • Jane  

          Jo ten druhej pastorek má 26 zubů – aspoň u té PG-850…:-)

          0 0
          • sportovni_biker  

            A měla si někdy 30 zoubků?

            0 0
            • Jane  

              No ani nevím. Možná někdy na původním kole Merida Kalahari s Acerou a s dalším low endem…:-) – tam byla myslím nějaká kazeta Suntour, ale ta už je dávno v kytkách. Hned jsem ji nahradila Sramem 5.0 s 11–32 zuby – ozubení jsem tehdy neřešila. Dnes se vyrábí Sram PG-850 místo Sram 5.0… Taky jsem jezdila i PG-830 (koupeno jaksi omylem) a myslím, že se tam relativně rychle vymačkaly zuby od řetězu a je to kazeta asi tak na sezónu (do 5000 km). Teď mám tu PG-850 – životnost těžko posuzovat (zatím asi 700 km), ale ten rozdíl v ceně není velký, takže zůstanu u ní… No tedy pokud máš současnou kazetu OK – novej řetěz ti nijak nestřílí, tak bych ji asi dojezdila a pak až vyměnila za nějakej Sram…

              0 0
            • zirecek  

              Na té fotce je fakt 7čka kazeta. 11–32 bych se nebál, jestli jezdíš převážně terén nad silnicemi.

              0 0
              • filipes  

                11–32 vozim, ale odstupnovani uz je asi trochu za hranou. Pokud jezdis v terenu s vlastnim tempem tak OK, pokud jezdis v haku tak je to nekdy dost pakarna.

                0 0
                • zirecek  

                  Je to hodně o stylu jízdy. Jeden kamarád nedá dopustit na 11–28, klidně si v Dolomitech utahá nohy, hlavní je – je spokojený. Kamarádka jezdila 11–30, neřešila spokojená. Další na osmičce chce vyprošťovák, takže jezdí 11–32. Na devítce jezdím 11–34, 12–34 nelze prakticky sehnat, proto volil i hrubší odstupňování, jde mi především o to, že je možné víc jezdit největší pilu. V háku jezdím méně než na špici, takže tempo volím většinou.

                  0 0
      • vlk  

        Sram pg 830 i 850 se dá v pohodě sehnat 11–32.Dnes by mi měla zrovna dojít ta 850 za docela slušný peníz z www.koloshop.cz, maj tam i 830.Ale jistě ji najdeš i na jiných e-shopech.

        0 0
        • Jane  

          jj, jsem ji kupovala přes velotrade ještě s dalšími věcmi. Jináč koloshop cenově dobrej, ale mám tam objednané pláště RR a představec ITM Millennium – ten prý dovozce nemá a od té doby se ještě neozvali… Hmmm. Zítra valím pro jeden kousek RR do bikezone. Starý plášť po 2 defektech během 2 dnů musí pryč…

          0 0
    • ekib  

      3×8, Řazení Alivio, Přehazka XT, řetěz IG51, kazeta 11–32 PG850.

      0 0
    • delfyn  

      Robustní kazeta 5.0 8kolo 11–30 zubů hmotnost 250 g dostupnost složení – 11/12/14/16/1­8/22/26/30 zubů Powerglide II System – tiché a hladké řazení pastorky jsou před ochranou před korozí poniklovány všechny pastorky jsou z oceli SAPH 440 Sram ESP kazeta 5.0 je kompatibilní s náboji a řadícími systémy Shimano.

      0 0
      • MlokCZ  

        Jestli jsou ty zuby dobře, tak 18–22 skok, to je brutál. A jestli tam má být 19 (místo 18), tak skok 16–19 je taky drsnej.

        0 0
        • delfyn  

          ty tak mám větší kolečko ještě míň, protože mi seděly počty s deorkovou kazetou bez posleního pastorku

          0 0
    • delfyn  

      tuhle kazetu si tam dám spolu s řazením stx RC který je fotka o kousek nahoře. Kazetu jsem měl na starým kole a byl jsem s ní spokojenej, oproti 9kolu chybí jen 34:)řetěz zkusím na osmikole Campu C-9, to jsem zvědavej jak ta kombinace dopadne:)

      0 0
      • PePu  

        Na XT8 kazetě nemám s C9 problémy (cca 2000km, zatím na prvním zubu měrky, řazení Alivio, přehazka XTR).

        0 0
        • delfyn  

          měrka mi nic neříká měřím šuplerou:)

          0 0
          • PePu  

            Na prvním zubu bývají nové řetězy Shimano/Sram. Při měření šuplérou dost záleží na tvaru čelistí a jejich dobrém umístění v řetězu (naměřil jsem 132,3–132,4mm).

            0 0
    • ddd - andy  

      Clovece asi bych dal prednost 2X9 – pricemz tech 9 musi bejt holek…

      0 0
      • kubad  

        A vtom případě proč ne 1×9

        0 0
        • ddd - andy  

          Protoze takova volba nebyla..

          0 0
        • McBlacky  

          to už by neutočil :)

          0 0
          • kolda  

            v tomto pripade bych se vratil do cyklisticke historie a stacilo by mi 1×3 :)))

            0 0
            • delfyn  

              vrať se ještě dál:)

              0 0
              • kolda  

                tam už ne, to je už nuda a všední život:)

                0 0
                • delfyn  

                  tak už jsem koupil ty páčky STX RC jsem na to zvědavej, už jen kazetu a řetěz a 3×9 bude minulost:)

                  0 0
                  • kovar  

                    nové Alivio M410 je mnohem lepší než STX-RC. Ale to jsem tu už kdesi myslím psal.

                    0 0
                    • delfyn  

                      já ty páčky koupil za 200kč rok jetý, tak za ty peníze si myslím odvedou skvělou službu, jinak porovnával jsem si kazetu deore 11–32 a sram 850 11–28 a překvapil mě rozdíl na kuchyňský váze deore 390g a sram 260g jednotlivý gramy neřeším ale tohle je pro mě zajímavý:)jinak pro jistotu jsem si kontroloval a sramu chybí pouze největší pastorek jinak je počet zubů stejnej

                      0 0
    • Aiax  

      Ja jsem na vsech kolech presel na 3×8 a jsem spokojenej, razeni mam na kazdym kole jiny – alivio, XT a X-7. Velice jsem spokojenej s X-7, ale i alivio a XT je v pohode. C9 jsem nasadil nedavno a v pohode jede i na osmickovy kazete SRAM a vypada, ze vydrzi velmi dlouho.

      0 0
    • tachmude  

      No od nového roku jezdím 3×9 XT a pohoda vánek.Mám pocit, že za pár let 3×8 už nebude.Snad nějaké levnější sady.

      0 0
      • kurýr na bajku  

        Tam jde pouze o marketing. Jistě by se našlo spousta lidí, co by kupovala XT sady na 8mičce, ale byznys je byznys. Já osobně budu nejšťastnější až budu mít Rohloff 1×14 a nebudu se muset starat o kokotský kazety a věčně zničený šaltry.

        0 0
        • zirecek  

          Byznys macht byznys. Funkce je až někde v pozadí. Ještě markantnější je to u odpružení, ať předního či zadního. Furt je to celkem OK, u potravin je to zaležono na neskutečné hlouposti a nevědomosti lidí, co se týče reklam na jídlo.

          0 0
    • Snoopy  

      Je to castecne k tematu… Muze mi nekdo zmerit jaky je rozdil vnitrni sirky presmyku v miste kde prochazi retez 8 × 9 (alivio x deore nebo jakykoliv jiny, rozmery by mely byt stejne) Dikes

      0 0
      • zirecek  

        Devítkové smyky jsou celkem profilované, vnitřní šířká se mění.

        0 0
        • delfyn  

          máte zkušenosti s PC 38, jezdil jsem jen ty vyšší jestli je tenhle kvalitou ještě dostatečnej, nebo radši přitlačit, anebo jinak jakej řetěz se vám osvědčil na 3×8? já mám favority co bych chtěl zkusit sramáky PC 38,48 Campu C9

          0 0
          • delfyn  

            nikdo nic?

            0 0
            • Darius  

              vzdycky jsem jezdil PC58, ale letos vyrazne podrazil, tak zkousim IG51 za 190,–/kus… tocim 4, takze jak to bude s zivotnosti nevim, ale 1000km bych se rad dockal

              0 0
              • delfyn  

                já jezdil ten PC48 a vcelku v pohodě ale nevím kolik se na něm najelo:)

                0 0
          • Vilém  

            No PC38 radsi ne.Jednou jsem ji v nouzi koupil a vytahal ji za 2 tydny(cca 500km).Od te doby uz radsi ne.Jezdim Pc58 a na obycejnejsich kolech PC48.Ale ted jsou dost levny nektery Shimana,tak asi zmenim znacku:)

            0 0
          • o.1  

            Uz je to asi neaktualne, ale niekomu sa to moze hodit: Tento rok som mal (okrem inych): PC-48 vydrz cca 2200km, PC-58 vydrz cca 2600 km (ale bola vytahana iba okolo rychlospojky) a skusil som aj PC-38 vydrz 700 km. To vsetko su vydrze do 133,3–133,4 mm. Do 132,9–133.0 tak o 500km menej. Takze 38-ka jednoznacne na dve veci, 48-ka dobry pomer cena/vykon (na Sk), vo vode trocha hrdzavie ale po naolejovani sa to strati. V Cechach kde je48-ka za 250 a 58-ka za 330Cz, tak jednoznacne PC-58. A ta nova zodpovedajuca PC 870 vyzera este o cosi lepsie.

            0 0
    • delfyn  

      teď se snažím sehnat kazetu sram PC 850 11–28 ale bagbike kde měli fajn cenu i u RR nic:)zatím jí nemaj, ach jo tak zatím pořád 3×9

      0 0
    • delfyn  

      Dotaz vejde se vám na prostředním převodníku řetěz do vodítek přesmyku, kterej je dělanej na 3×9 při krajních polohách aby neškrtal?

      tak jsem sundal 3×9 a dal 3×8. Sestava: kazeta sram 850, řetěz sram 38, jediná starší věc převodníky LX 05, řazení stx rc, přesmyk XT, Přehazka XT 03

      první šok byl že mi zánovní prostřední převodník LX 2005, začal chytat řetěz, tak jsem tam dal ocel. truativ:)

      no další věc co mě trápí je že u přesmyku, u krajních poloh prostředního převodníku drhne řetěz, zkrátka ten osmičkovej řetěz je moc širokej, máte taky takový zkušenosti? Nebo to jde nějak doštelovat, ještě jsem neměl tolik času, dodělával jsem to do desíti:) Když to nedoštěluju dám řetěz C9

      Jinak skvělej pocit držet zase po nějaký době bytelnější řetěz:)

      0 0
      • vlk  

        S tím smykem je to dost natěsno,musí být správně natočen ten smyk vzhledem k převodníkům­.Dělalo mi to taky, ale pak jsem ho trošku pootočil a je to ok.

        0 0
        • delfyn  

          oki dík, no ona by mi ta C9 moc ani nevadila, sjednotil bych to se silničkou:) ten sram řetěz mám jen na zkoušku, tak uvidíme co vydrží

          0 0
    • mosquito  

      7,5 roku sem jezdil 3×8 SRAM 7.0 (grup) a to bylo zlaty razeni (prehazku sem urval o koren po 20tis km, vakl uz mela fakt solidni ale porad se s tim dalo jezdit), vubec se mi to zdalo takovy bytelnejsi .. ted mam 3×9 SRAM X.9 (trigger) tak uvidime – po 1000km mam z toho uz subjektivne horsi pocity

      0 0
    • delfyn  

      jaký by jste dali Grip shift kompatibilní se shimanem nebo se sramkovým šaltrem, příp. kolikátku

      0 0
    • kali222  

      zkusil jsem jezdit 1×9,ale behem tech 2 mesicu nenastal zadny HC vyjezd, abych ten spodni prevodnik potreboval,zaroven sem nepotreboval ten velky, protoze jsem jezdil pohodicku pr osebe :-) a vyuzil jsme maximalne 4 nejvetsi pastorek.dost o tom ted uvazuju na zimaka ! sram/shimé...­.......hodne dlouho zvazuju ze vyzkousim nahradit kompletne razeni z shim na sram? co je tak odpovidajici deorku-az lx v podobe sramu? ta X7?urcite se to neda 100% prirovnavat,ale aspon trosku:-).nevim uz kde jsem cetl ze prehazovacky nebo presmykace sram se steluji jinak nez shimano jo?:-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.