• roni

    Čau chlapy, mám na Vás zkušenější, spoustou značek odkojené borce dotaz. Chlěl bych koupit na novou sezonu kolo a mám dilema. Řeším jestli koupit SJ FSR nebo Cannona Rusch.Můžete mi někdo určit, jednoznačný rozdíl mezi těmto koly?Nebo to je jen srdeční záležitost /obě kola jsou cenově srovanatelná/ Díkas

    0 0
    • honzarb  

      kup EPICa!

      0 0
    • tomfree  

      Teda alespoň si mohl napsat konkrétní modely,ale všeobecně jsem pro spešla,protože se mi více líbí zadní stavba a nemám rád lefty.

      0 0
    • enjoy  

      tak teda kdyz uz tak uz ne?!prece si nekoupis prachobycejnyho spesla. jako jo,i cannon umi plecky,ale prece je to cannon a to furt jeste neco znamena:-)

      0 0
    • MlokCZ  

      Hlasuju pro SJ FSR. To je na muj vkus velmi povedené kolo. Ale mám proti němu jednu zásadní výhradu, pokud neni v dobré slevě, tak je cenově předražený a já bych za něj ty prachy nedal a poohlédnul bych se po stejném systému jako má SJ FSR u konkurence.

      0 0
      • glen  

        nějaký tipy ??

        0 0
        • MlokCZ  

          Už se to tu probíralo mockrát, třeba Canyon, Cube, Ghost.

          0 0
          • glen  

            podle mě to stejný neni. Protože je SJ nejlepší, proto i ta vyšší cena, podle mě je to logický. (bohužel)

            0 0
            • MlokCZ  

              A jak si přišel na to, že je Spešl nejlepší. A v čem je podle tebe lepší? Já jsem třeba porovnával přesný průběhy zadních staveb a mě osobně naopak sedí výrazně více průběh zadní stavby Cubu oproti Spešlu (ty průběhu jsou dost podobné, ale Spešl je o něco více progresivní), kde rozdíl je daný malinko jinak umístěnými čepy. A navíc se mi líbí mnohem víc umístění tlumiče na Cubu než na Spešlu. Pro mě byla tedy volba zcela jednoznačná a bral bych Cuba raději než Spešla i v případě, že by stál více (a tedy srovnatelně se Spešlem).

              Tim nechci říct, že je Cube obecně lepší, to rozhodně ne, každému může sedět jiný průběh zadní stavby a někomu lépe Spešl, ale nikdy bych si ani nedovolil tvrdit, že Spešl je lepší.

              A i ve spoustě testů dopadá často Spešl hůř než některá konkurence. Samozřejmě, že testy jsou někdy lehce zaujatý a nejsou zcela objektivní a záleží jaké mají kritéria hodnocení, ale je rozhodně vidět, že se nedá říct, že Spešl je nejlepší. Třeba v bike-magazinu dostal SJ FSR vždy výslednou sehr gut (což je dobré hodnocení), ale jak Ghost AMR, tak Canyon ES dostaly super (tedy lepší hodnocení). Oba testy dávám na http:\\data.mlok­.net Můžeš se na ně mrknout.

              Takže by mě opravdu zajímal jakýkoliv důvod a nebo více zdrojů, kde je ten Spešl jasně nejlepší.

              Podle mě jsou to zcela srovnatelný kola, jen každý má nepatrně jiné chování zadní stavby a každému může sednout něco jiného.

              0 0
              • MlokCZ  

                A Ghost a Cube, tam jsou ty zadní stavby prakticky totožné na chlup. Canyon je pak zase trošku jiný než Ghost, Cube i Spešl. Spešl je chováním něco mezi Cubem (Ghostem) a Canyonem.

                Ale rozdíly nejsou nijak extrémně velký, v základě se chovají podobně všechny ty kola.

                0 0
              • goofy  

                No v Biku nemecke kola dopadaji vzdy velmi dobre :-)

                Jinak dle mne je uplne linearni zadni stavba blbost, ale to je holt subjektivni hodnoceni…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ona zcela lineární není ani na tom nejlineárnějším Cubu/Ghostu. Vzduchový tlumič to vždy aspoň trošku zprogresivní.

                  Ale přesně jak píšeš, tohle je subjektivní. Jakmile někdo trošičku víc skáče, tak potřebuje konec naopak trošku víc progresivní. Pro mě v praxi všechny více progresivní systémy se rovnají nikdy nevyužitému zdvihu na konci.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  A s trošku nadhodnocováním těch německých kol máš pravdu, ale zase to není tak hrozný, vždy napíšou proč to tak je a doplní objektivním měřením, z které část hodnocení vychází.

                  Kdybych to měl na základě těch všech údajů hodnotit já, tak ten Spešl dopadne o chloupek lépe a budou na tom všechny cca stejně.

                  0 0
                  • goofy  

                    No jasne. Ja jsem si jenom rypnul do Biku ;-)

                    Nemecky nerozumim ani slovo, tak se divam aspon na hvezdicky ;-)

                    btw: se divm na skoky, a ted hodne nepekne spadnul Mazoch… :-(((

                    0 0
                • MlokCZ  

                  A pokud chce méně lineární, tak Canyon ES-ko je o malinkatý chloupek progresivnější než Spešl. Ale jak píšu, rozdíly nejsou moc velké a různý tlumič může udělat ještě větší rozdíl než je rozdíl mezi těmito konkrétními zadními stavbami.

                  0 0
                • pepek  

                  Nejenom kola, já eště zažil, že nejlepčí 250 ccm motocyklem byla zvolena .......MZ :-)

                  0 0
              • MlokCZ  

                Chybička v odkazu, tak ještě jednou data.mlok.net

                0 0
                • Dijck  

                  Nemal by si tam test ohladom 150mm+ ? Dik.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Přihodil jsem tam 2 testy pro endura. To jsou testy pro nejvyšší zdvihy, co tu mám (některá kola tam jsou přes 150mm). Pro ještě větší zdvihy už nic nemám. Stahuj rychle, trvale to tam nebude, pak to zase vyhodím pryč.

                    0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • MlokCZ  

      A rozdíl je zásadní v tom, že každý je jiný systém, takže je to docela zásadní, které z nich. O výhodách a nevýhodách jednočepu x FSR toho je v historii mraky.

      0 0
    • goofy  

      Blba otazka. Na Kanona bych se ani nepodival…

      0 0
    • wroum  

      vubec nepremejslej a ber spesla.

      0 0
    • lanko  

      www.e-bikes.cz/…srovnani.php?…

      čau chlapem, na 90% to je otázka toho která značka ti je bližší. Jinak je zásadní rozdíl ve stavbě rámů. Nejlepší by bylo aby jsi si zkusil na každým stroji trochu zajezdit ať ten rozdíl poznáš. Ale osobně si myslím, že není funkčně nic lepšího než jeden čep a jedna noha … Třeba se najde tady někdo kdo ten typ má a s kým by jsi mohl vyrazit na vyjížďku a ty kola si vyzkoušet.

      0 0
      • goofy  

        Coze? neni nic lepsiho nad jednocep? Na to jsi prisel prosimte kde? A i z toho tvyho porovnani vychazi Spesl lepe vybaveny za min penez s lepsim systemem zadni stavby. Neni co resit.

        P.S.: lefty je hnusna ;-) (je to jenom muj subjektivni nazor, a verim ze nekomu se libi)

        0 0
    • BB  

      ten kanon je jednodušší systém, pokud je jednočep dobře udělaný, tak prakticky bez údržby (krom tlumiče). Bočně tuhá konstrukce. Rush má poněkud nízko střed, takže ve velkých šutrech to může znamenat problém. Spešl je čtyrramenný systém, někde jsem slyšel, že boční tuhost zadní stavby je spíše průměrná. Má výborné recenze na jízdní vlastnosti. V MBA dost kritizují, že spešly všeobecně jsou stavěné jako XC (postavená hlava a nízko střed). V posledním březnovém čísle ale velmi pozitivně hodnotí, že od modelů 07 geometrii hodně vylepšili, jmenovitě u Epika. Takže pokud kanona, tak bych šel do Propheta, ale osobně bych dal přednost spešlu, kvůli vynikající funkčnosti zadní stavby. Na to jsem fajnšmekr.

      0 0
      • filipes  

        no nevim, SJ ma se 130mm vidli uhel hlavy 69, coz bych rekl ze je na sve urceni tak akorat. Stred neni extra nizko, alespon se 130 vidli, ale tim jak stavba chodi i v zaberu, tak je potreba dost davat pozor na mlaceni klikama o sutry – propruzeni pri zaberu + klika dole.

        0 0
      • goofy  

        No ono jednocep je sice jednoduzsi, ale vetsiinou tam ten cep byva hodne namahany a proto casteji odchazeji. Udrzba u ctyrcepu = jednocepu. Nevim proc by mel byt ctyrcep narocnejsi na udrzbu. Z tou tuhosti bude na tom Spesl asi krapet hur, ale nemyslim, ze by to bylo nejak moc hrozne.

        0 0
        • kesu  

          rozdil je v tom,ze lozisko do jednocepu stoji s vymenou maximalne 1000kč,zatimco loziska do ctyrcepu stojej vic jak 4nasobek

          0 0
          • goofy  

            A lozisko v jednocepu odejde 4× driv… :-)

            0 0
          • visby  

            na to si ako dosiel?

            0 0
            • kubad  

              Asi si myslí že je stejně velké :-)

              0 0
              • visby  

                a velke = drahe

                0 0
                • cabbage  

                  když sem kupoval ložiska do náboje tak ty větší byly naopak o dvacku levnější.

                  p.s. ložiska na 4čep(8ks.) jsou tak za 1200 – 1600, SKS sou vyhozený prachy, zničil sem je dřív než levněšjší japany…

                  0 0
                  • visby  

                    som si robil srandu… najviac zalezi ci su to standardne loziska alebo atypy…

                    do novatecu ma stali dve sady lozisk 160sk… do huginy stoja 500sk…

                    0 0
              • kesu  

                nez se do me zacnete navazet tak bych rad poznamenal na to,ze se jedna o realny ceny cepu na specialiez enduro a treba meridu big air popripade na treba monstera.A co se tyka toho co vydrzi dyl,moje zkusenost jednoznacne rika ze jedmocep,prumer cepu je zde nekolikrat vyssi a odejde daleko pomaleji nez treba ta na zadni stavbe u patky.mozna by to chtelo min odhadovat a vic zkouset.

                0 0
                • kesu  

                  za chyby se omlouvam a podotykam ze se jedna o originaly za oficialni MOC..

                  0 0
                • visby  

                  kolko si skusal jednocapov, stvorcapov a inych mrte capov, ze to tu tak suverenne hovoris?

                  0 0
                  • Gorgov  

                    Ale to nemusíš zkoušet, Jenočep má zpravdla podstatně větší ložiska a ty logicky víc vydží. Například třeba ten sendic,

                    0 0
                    • goofy  

                      Ano, ale u vicecepu jsou ty sily rozlozene do vice bodu, takze jsou zase min namahany. Ani m¨nemluve o tom, ze vsechny bocni sily pusobi na jeden cep… Nemyslim si, zeby vice cepy byly vic nachylne na poruchu…

                      0 0
                    • visby  

                      vidis, ja to mam odskusane a vravim, ze rozdiel v udrzbe je uplne minimalny…

                      0 0
                  • kesu  

                    muzu mluvit z vlastni zkusenosti o trech FSR a jednom jednocepu.Ale problem toho proc ty loziska odchazej neni v sile ale hlavne v podminkach kde pracujou.Jedno velky lozisko u stredu poskodi prach a pisek daleko min nez ty malinkaty vzadu u patky.Na lozisku vetsiho prumeru udela neporadek daleko mensi neplechu nez na tech malinkejch.A ta umera neni v zadnym pripade prima.Sila potrebna na poskozeni loziska o prumetu 1cm je násobne mensi nez na 5cm.a argument ze se sily rozkladaj se vcelku scestnej jelikoz odejde vzdycky to nejvic namahany a pak uz stejnak vymenis vsecky kdyz uz je to na rane

                    0 0
                    • fousek  

                      Ja bych teda urcite vsechny loziska nemenil

                      0 0
                      • kubad  

                        Mě by zase zajímalo když má zadní stavba vůli jak zjistíš kde je přesně problém, a nakonec stejně preventivně vyměníš všechny.

                        0 0
                        • visby  

                          robim to prstami;-) otazka 5minut:-)

                          0 0
                          • kubad  

                            Co děláš prstama? Vyndáš ložisko a zkusíš vůli? V podstatě již tou demontáží ho poškozuješ, protože ho nejsi schopný správně demontovat. Pokud ho demontuješ vyklepáním za vnitřní kroužek-zrovna ho vyměň ušetříš si starosti. Nechci se motat do diskuze jestli je údžba 4-čepu nebo jednočepu složitější a okolik – jen readuju na kontrolu ložisek. Navíc si myslím, že pokud si někdo koupí takto drahé kolo C nebo Sp. mělo by mu být celkem jedno kolik ta údžba stojí, ta výměna 1× nebo 2× za životnost kola je celkem směšná proti pořizovací ceně kola.

                            0 0
                            • goofy  

                              Tady souhlasim s tim, ze ta investice do lozisek je proste za zivotnost ramu vicemene minimalni. ikdybych do toho vrazil 4000kc, tak u ramu za 50000 je ta castka zanedbatelna

                              0 0
                              • fousek  

                                Blby je kdyz na to kolo setris treba 2 roky, pak ty 4t. jsou sice zanedbatelny v pomeru k cene kola, ale porad jsou to treba vsechny penize ktery mas k dispozici za mesic, u studentu je to treba i prijem za rok

                                0 0
                                • wroum  

                                  to mas sice pravdu, ale musis myslet dopredu – nekoupis si prece za vsechny prachy Mercedes, kdyz vis, ze nemas ani na vymenu oleje…a jestli jo, tak je to minimalne neprilis chytre…

                                  0 0
                            • visby  

                              ne ne skusam kde je vola…

                              ked citim, ze zadna stavba nechodi ako ma, kyvem s nou dokym nezistim kedy nechodi ako ma, potom prikladam prst k capom a zistuje ktory je v srackach… vacsinou je to aj tak puzdro od tlmica;-)

                              osvedceny recept…

                              0 0
                        • pepek  

                          Tož já jsem na čtyřčepu vyměnil za 4 roky(16000 km) celkem 2 ložiska (a 90 Kč) a to jsem si eště zavinil sám, že jsem to dříve nezkontroloval a nenacpal tam vazelínu. Jinak by tam byly ještě dnes všechny origo. Vůli poznáš samozřejmě snadno bez demontáže. Takže rozdíl je daný jen pečlivostí údržby a ne systémem.

                          0 0
                    • visby  

                      1; vymenim len to co je poskodene… 2; myslim, ze cap na jednocape je urcite viac zasierany blatom, vodou a inymi vecami ako cap ktory je pri oske kolesa… 3; po roku jazdenia fsrka(aj inych viac capov, aj jednocapov) najdes v loziskach este novu vazelinku od vyrobu, takze naozaj nevidim problem… pokial to neumyvas wapkou…

                      0 0
                      • hanz  

                        no vůbec nejzcestnější je logika jedinců ohrazujících se u rámu za 25t a výše(i několikrát) udržbou ložisek..že někdo řekne že mu je líto do svého miláčka dát jednou za rok a půl místo 1000 kč 2000kč tak je u mě .....

                        0 0
        • Vlado Jekyll  

          Nesuhlasim, mal som cannondale jekyll a menil som iba raz a to iba klzne puzdra v ktorych je uchyteny tlmic v rame a to asi po 20k km. Inac nic.Da sa povedat, ze jednocap od cannonu je bezudrzbovy. Teraz som kupil jazdeny ram epicu a po 7k km som musel vymenit vsetky loziska, boli uplne napadrt.

          0 0
          • visby  

            a vies co s tym epicom majitel robil?

            0 0
            • Vlado Jekyll  

              jazdil necele 2 roky.....Tie loziska su dost male (niektore) oproti jednocapom, to sa negativne podpise na zivotnosti.

              0 0
              • Vilém  

                Budes menit nick?:) Jinak co jsem zatim videl,tak loziska po dvou sezonach bez udrzby vetsinou byvaji tesne pred rozpadem.Overeno na FSR,Kikapu,Ravo Maraton.

                0 0
              • visby  

                zalezi od toho co s tym robil(wapka servis…)

                0 0
    • jonys  

      Rozdíl je tady… www.sterba-kola.cz/…le061206.php?…

      0 0
      • hanz  

        nevím jestli reklamní tahák je to správný místo na hledání doporučení.

        0 0
    • Meesha  

      kanona

      0 0
    • McBlacky  

      z těch dvou co jsou na fotkách se mi víc líbí Rush to bez diskuze, dokonce si myslím, že designově je daleko dál než SJ. Ale co se týče funkce tak bych šel do spešla.

      0 0
    • Wilhelm  

      vubec nepremejslej a ber cannondale.. :) slovy Wrouma. Vyber kolo, z kterýho budeš mít větší radost. Hlavně si nenechávej našeptat nějaký nesmysly z BF, obě ty kola jsou výborný. A kdo tvrdí něco jinýho, ten na nich nikdy nejel a troufám si tvrdit, dokonce je naživo ani neviděl. Hlas pro Cannona, jednoznačně :)

      0 0
      • visby  

        ale ty si obe jazdil a obe videl…

        0 0
      • Gorgov  

        zato ty jo…Nesmysl je tvuj prispevek:)

        0 0
        • enjoy  

          potrefena husa:-) ps:jediny co hraje pro spesla jeto,ze ten rush vypada jako bike mestsky policie.ale to je opravdu jenom o trosku horsi nez ten spesl.

          0 0
          • wroum  

            jediny a IMHO to nejdulezitejsi co hraje pro Spesla je FSR a to ze canon vypada jak kolo MP je jen podradnej detail, kterej nema na funkci vliv.

            0 0
      • wroum  

        …pche prej slovy Wrouma… takovou picovinu bych nikdy nenapsal… a mas pravdu ze obe kola sou vyborny, ale ten spesl je proste jeste o rad lepsi.

        BTW: fakt si jezdil na obou? :-)

        0 0
    • TOMMI  

      Bral bych FSR.

      0 0
    • roni  

      Chlapy všem dík moc za různě směrované doporučení. Spešla jak mi něktří z Vás radili jsem již trochu protáhl a chystám se na cannona. Ale zatím jsem nenarazil v krámě na možnost půjčit testovací kolo na pořádnej vejšlap (kolem šopu po 10 minutách moc předností či záludností člověk asi moc nevychytá). Jěště by Vás rád zatěžoval jednou otázkou. Je možné tyto kola sehant v nějaké výprodejové akci? Co jsem letmo zjišťoval, tak jsou prý do konce sezony tyto modely vyprodány za klasické ceníkové ceny.Máte někdo zkušenost?Dík

      0 0
      • filipes  

        Zkus www.cyklosport69.cz/ , ja jsem stavel kolo na ramu s 30% off, coz uz je takova rozumna cena…

        0 0
      • goofy  

        Z tema vyprodejema to uz bude asi tezke. Nekde jsem nejake Spesly jsem na netu ve sleve videl, ale ted to nemuzu najit, a pochybuji, ze by jeste byly skladem.

        0 0
      • glen  

        chlapiiiiiiii

        0 0
    • Alesh  

      Taky hlasuju pro Spesla, toho bych si dal libit…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.