Poradí mi někdo jake kolo si mám pořídit?
Cannondale Trial SL 29 2
nebo
Specialized Crave Expert 29
Všem dekuji za názor a rady
Poradí mi někdo jake kolo si mám pořídit?
Cannondale Trial SL 29 2
nebo
Specialized Crave Expert 29
Všem dekuji za názor a rady
já bych vzal krávu, protože CD bez lefty není CD.
přesně. CD musí být invalida nebo tlusťoch
Oprava, ma tam byt Specialized Crave Comp 29
Oprava, ma tam byt Specialized Crave Comp 29
Jelikož sem dáváš fotky a nikoli odkaz na sestavu, tak ti jde předpokládám hlavně o vzhled. A to samozřejmě vyhrává Spešl ;)
uff:)
Tady jsou odkazy, učím se:-D
Mám Spešla Carve 29 comp 2013 na Sramu a po tom, co jsem vyměnil páčky řazení, střed, kliky, brzdy s kotouči a komplet obě kola, tak se z něj stal pohodovej bezporuchovej mazlik. Je ale fakt, že jsem na něm ale od jara nalítal cestou necestou 6000km a i pár závodů absolvoval, takže prostě některý věci odešly opotřebením.
tak to doufam, že 2014 na tom bude lépe, dik
spešl no.1
to jste mi moc neporadili :-(
Nevím, zda tě potěším, ale i dle specifikace bych bral Spešla. Teda jediné co má lepší je vidlice se silnějšíma nohama. Zbytek osazení je vždy taková všehochuť od brzd alivio, až po to nejdůležitější, přehazovačku SLX :)
Být to za 24 000, tak řeknu dobrý neřeš to. Ale za 34 000 mít kolo s brzdama Alivio, nižšími řady vzduchových vidlic, kola bez průmyslů…mi nepřijde jako super koupě.
Ale pokud ti vysloveně sedí geometrie, tak co se dá dělat. Pokud ti jde o celkovou užitnou hodnotu, zkusil bych napsat stavěčům a nebo dost lidí doporučuje u Němčíka vybrat něco co bude mít relativně nové osazení.
Před dvěma lety tu třeba Scalar psal: „Realita kolem 30 tis. je slušný karbon rám (nesměrový UD carbon pod 1,2 kg, ne nějaká dva, tři roky starý vykopávka), Reba, Sram X.7, kola Remerx 7325 Pro na nábách Sram X.9.,..“ Ceny se samozřejmně mění a bohužel ne k lepšímu, ale jen pro představu, co nabízejí ty dvě uvedená kola. Můžeš mu zkusit napsat, co vymyslí v roce 2014. A není sám co staví, když prohledáš fórum, stačí dát do vyhledávání třeba 30 000
kola u spešla průmysly mají samozřejmě…
zapomněl jsi na důležitou věc a sice low end rámy na kterých pro snížení ceny staví stavěči, mají záruku na rám jen dva roky. Což pro někoho, kdo chce kolo na delší dobu je určitě argument.
Jo to se omlouvám, to jsem si blbě vyložil, teď na to koukám, že jich pojem je vlastně zapouzdřený průmysl. Moje chyba.
Dnes už prakticky každý hliník je v pohodě. Proto i Decathlon dává doživotní záruku. Prostě poruchovost je tak malá, že je to jedno.
Furt to tedy lépe vychází pro Spešla ;)
Využívám diskuze k odbočce. Potřeboval bych vysvětlit pojem průmyslová ložiska??? Nějak to nechápu, oni jsou nějaká neprůmyslová? Omlouvám se za off topic, ale už jsem na to narazil.
Díky
Jinak bych taky bral podle osazení toho víc Spešla.
Průmyslová ložiska jsou klasická ložiska, která si představíš a vidíš všude v autech apod. Prostě dva válečky uvnitř kterých nějakým zázrakem drží kuličky. Jediná možnost když se pokazí je jejich výměna. Ale nedají se ani nijak štelovat, takže jsou vlastně bezúdržbová.
A druhá varianta jsou konusy, které jsou běžně v kolech, kde je miska, do které jsou nasypány kuličky a matkou ve tvaru konusu uděláš to ložisko. Když je vyladíš, že nevaklají a nejsou moc utažené, tak jezdí jak fík. Můžeš do nich koupit nové kuličky, konusovou matku atd.
Co ej lepší je jen o preferencích. Stejně jako řazení Shimano a Sram. Tak tady má Shimano konusy a Sram u vyšších řad průmysly ;)
ale on se ptal na něco jiného, nerozumí pojmu průmyslová ložiska. Já si to vykládám tak, že to není opak neprůmyslových ložisek, ale znamená to, že jde o nějaký standardizovaný rozměr. Umím si představit, že nějaký výrobce si nechá vyrobit ložiska na zakázku v nějakém jedinečném rozměru a to by asi byl opak pojmu „průmyslová“ ložiska. Ale je to čistě moje chápání pojmů.
Díky, v podstatě jsem si to tak i myslel. Takže prostě výrobci používají buď konusy s volnýma kuličkama, nebo ložiska.
Tak jsem si nakonec pořídil Crave Expert 29, paráda, jinak všem dekuji :-)