• Bo-Ma1

    Dobrá den vybírám nové kolo a v hledáčku mám

    1. Cannondale
    2. Specialized

    cena je skoro stejná (po slevách) a výbavy také, zajímá mě názor na rámy a vidlice. Více jsem nakloněn Cannondalu, ale mám obavy z budoucích investic do vidlice Lefty.

    Jezdím převážně lesní a polní cesty, trochu terén a přibližování po cyklostezce, co bude lepší volba?

    Děkuji za názory.

    0 0
    • JakeF  

      Dej tomu 10 minut a dozvíš se, že to jsou obojí předražený sračky a že si máš koupit nějakýho Radona nebo něco podobnýho na pochybným rámu, protože to má lepší přehazovačku a kliky :).

      Za mě je to jak říkáš, Cannon je stylovka, ale ta poslední Lefty se opravdu dost sype. Spešl je fajn, že už je na tom novým rámu, kterej je super a navíc Reba bez Brainu, což bych na hobby ježdění viděl jako výhodu. Trochu nevýhoda jsou u něj ale brzdy, je to hodně individuální, ale já bych s nima jezdit nemoh, jsou špatně dávkovatelný.

      0 0
        Výběr z produktů
        Přejít do shopu (Kola)
      • kubad  

        jsou to předražený sračky a kup si Canyona

        :D

        jinak souhlas,

        0 0
        • Bo-Ma1  

          Na Canyona jsem taky koukal, ale nechce se mi čekat na doručení.

          0 0
      • tigermoth  

        29 nebrat! Rozcentovávají se a jsou to těžké setrvačníky, jak se roztočí tak nejde otočit řídítkama!

        0 0
      • Nikovlas  

        Jak se měnily rámy u Spešlu? Mám možnost mít za slušný prachy Stumpjumper Expert, tak jsem koukal na jejich stránky do archivu na geometrii a podle tabulek je poslední roky stejná.

        0 0
        • McBlacky  

          na 2015 se rámy s vnitřním vedením a změněnou geo, které používal expert a maraton dva roky předtím posunuly na compa a vyšší modely dostaly nové rámy.

          0 0
          • Nikovlas  

            Jasný – takže letošní a loňský modely Comp a Elite mají stejnej rám (a geo) jako Expert 2014 a starší?

            Respektive se mi zdá, že Expert má pořád stejný rám (stejný jako aktuální Elite), nebo ne?

            0 0
            • JakeF  

              Nechce se mi to dohledávat, ale tuším Expert dostal nový rám 2014, ale na Comp používali ještě starší generaci, tam ho posunuli až 2015. Dobře to poznáš na geometrii – starší rámy měly 435mm zadní stavbu, nový 430mm nebo podle pevný osy, starší ji neměly. Ale rám je to přepracovanej komplet, není tam snad jediný stejný místo.

              0 0
              • Nikovlas  

                Už jsem to nějak dohledal:

                Letos má Elite a Expert stejný rám, Comp má jiný (geo stejná).

                Expert 2014 a 2015 mají stejnou geo, ale liší se v zadní ose (2014 má uvedeno 142+, 2015 má 142 … rozdíl vlastně ani nevim).

                (To je info ze specifikace na českých stránkách specilized.com a jejich archivu.)

                0 0
                • Nikovlas  

                  Už jsem si připomněl, co je 142+ … Nevíte, jestli se na to vejde 11s kazeta? (ten ořech je natlačenej víc ke kraji…)

                  0 0
                  • kubad  

                    mají tam 11sp seriově?

                    0 0
                    • Nikovlas  

                      Ty nový jo – zmátlo mě, že v popisu mají u rámů 2014 a starších uvedeno 142+ a u rámů 2015 a novějších 142. Tak jsem nevěděl, jestli na ty starý to jde – přitom rámy jsou patrně stejné a i teď mají 142+ náboje.

                      0 0
                • JakeF  

                  142+ a 142mm by neměl být rozdíl v ose jako takový, ale v použitým náboji, 142+ má širší příruby a kazetu víc u kraje, bez problémů na to jde klasická 142mm, opačně to může být problém. Nicméně ty rámy by měly být stejný a zvládnout 142+ oba, pokud bys chtěl náboj měnit. Za mě je to zbytečný, proti klasice 142mm nejspíš nepoznáš rozdíl.

                  0 0
                  • Nikovlas  

                    Šlo mi o to, jestli na 142+ náboj dám 11s kazetu (nechtělo by se mi to přeplétat) – a jelikož je stejný náboj i letos, tak evidentně jo. Nicméně dík za info.

                    0 0
                    • kubad  

                      a proč by to nemělo jít?

                      0 0
                      • Nikovlas  

                        Já ty kazety neznám, takže jsem nevěděl, jestli to jde – a hlavně jsem z popisu rámu ve specifikacích myslel, že dřívější rámy byly 142+ a nové jsou 142. Což není pravda. Pak mě napadlo, že přešli na klasickou 142, aby se tam pohodlně vešla 11s kazeta – podobně jako Hope údajně posunul pravou přírubu malinko doleva právě kvůli 11s kazetě. Nicméně už je to objasněné.

                        0 0
                        • kubad  

                          pleteš hrušky s jabkama, ale pokud už máš jasno tak nemá smysl dál řešit

                          0 0
      • Atilla  

        Jsem rád, že jsem se dozvěděl, že rámy od spešlu nejsou pochybné:)

        0 0
    • Delkim  

      předražená Amerika!!! :)

      co něco méně akčního? nebylo by to vhodnější pro dané záměry?

      https://www.giant-bicycles.com/…22899/85365/

      https://www.giant-bicycles.com/…22932/85382/

      0 0
      • Chlebovnik  

        Určitě ne! Se Spešlem bude na cyklajdě za jedničku. A Kanón s chybějící půlkou vidlice taky přiláká pozornost.

        0 0
        • JakeF  

          Proč ty vlákna vůbec otevíráš, když víš, že ti to nedělá dobře na hlavu?

          0 0
      • hannawald  

        Jsou mezi nami taci (vcetne me), co si kupujou kolo pro radost a ne jen rozumem, ze by i neco levnejsiho poslouzilo..

        Takze vybirej srdcem a v tom pripade bych ja mezi temito dvema vybral Canon. Zvlast jsou-li za stejne penize.

        0 0
        • Delkim  

          :)

          kamarád má Scalpela za 2 kilča a nejvíc miluje, když se ho ožralové na cyklostezce ptají, proč tak šetří a nekoupí si kolo co má celou vidlici a ne jenom půlku :))))

          0 0
      • pierogross  

        Já ti nevím – on vybírá mezi dvěma karbony a ty mu podestýláš dva hliníky… Kdyby chtěl hlínu za třicet, asi by to napsal, ne?

        0 0
        • Delkim  

          ale on přece evidentně neví co chce, když se rozhoduje mezi Spešlem a Cannonem! takový člověk tápe v meziprostoru a prostě neví! :)

          a na nás je, abychom mu otevřeli oči a nabídli ostatní prověřené značky!

          od toho tady B-F přece je

          0 0
      • Petr L2  

        on si vybírá mezi dvěma Amerikama a ty mu nabízíš jako alternativu kousky z Asie, přesně na to čeká :-)

        0 0
        • novas752  

          Zapoměl si dodat, že dvěma amerikama navržených možná v Americe a vyrobených v Asii. ;)

          0 0
        • JMT  

          Mam Spesla i Kanondejla a mam dost neprijemnej pocit ze na obojim je samolepka „vyrobylo sikmy oko“

          0 0
    • pierogross  

      Mě by zas zajímalo, jak jsou úplně vůbec nepředražené jiné značky, včetně domácích, spíše hlavně domácích (nemyslím pseudogaráže) – to si myslím, kdyby někdo konečně byl schopen objektivně porovnat – to by byla mela… Jinak za mě asi spíš spešl.

      0 0
    • favorit.  

      kvuli vidlici bych se asi spíš přikláněl ke Spešlu. Na druhou stranu ale jsou tam brzdy s velmi omezenou životností (co mám zkušenost)

      Když to vezmu jako celek, je to, podle mě, ve výsledku prašť jako uhoď :-)

      0 0
    • zderes  

      Buď budeš jako ovce a koupíš xxx nebo nebudeš ovce a koupíš si to, co se Ti líbí víc a já vím, co to je :-D

      0 0
    • rs.bike.samuel  

      Cannon je Cannon, ale i kvůli té ceně být tebou bych šel do Spešlu.

      0 0
    • JMT  

      Ja bych vzal kanondejla protoze je nadhernej a protoze lefty je krasna. Urcite bych radeji jezdil na kole ktery by se mi libilo nez na nejakym hyper skvelym ale ne az tak libicim se mi canyonu, authoru, kellysu a pod.Spesla bych asi klidne chroupnul, ale je moc normalni a jesli muzes mit za stejny peniz cernocernyho kanondejla s jednonohou tak snad se neni o cem bavit…

      0 0
    • Kire  

      Lepší bude to, na čem se ti při testu lépe pojede.

      0 0
    • zdenek007  

      Asi by to chtělo vyzkoušet a uvidíš, co ti padne lépe. Já bych šel radši do spešlu, ale jen pro to, že se mi nelíbí lefty. Ale je to čistě subjektivní…

      0 0
    • snas89  

      Spesl plus rovnou pocitej jiny brzdy a ten sramackej presmyk dat taky pryc. Oboji idealne na xt a mas hotovo.

      A urcite ty kola projed at vis jak se na tom sedi.

      0 0
      • JakeF  

        Přesmyk funguje úplně normálně…

        0 0
        • snas89  

          No moc teda ne. Je takovej papirovej. Na svym kole jsem menil za xt a je to o dost lepsi.

          0 0
          • Breakpain  

            Dobrá přípomínka je, zda tam byl ekvivalent XT od Sramu nebo nižší řada :-) … (řekl bych, že tam byl nějaký „low end“ ?)

            Osobně mi Sram vs Shimano přijde „stejný“ jen jiný projev na páce – což je individuální.

            Shimano mi přijde takové jemnější, decentnější a Sram takový „surový“ (to mi na MTB sedí více) – ale zvyknu si na obojí :-).

            0 0
          • JakeF  

            Já ho vyměnil za Sram XX, protože se mi válel doma a nepoznal jsem rozdíl, fungovaly bez problémů oba. Chápal bych to nový Shimano s bočním tahem, ale nejsem si jistej, jestli to konstrukčně na tenhle rám vůbec jde?

            0 0
            • snas89  

              Můj původní od Sramu je označen jako Custom SRAM, 10-speed, high direct-mount, ale když se kouknu na stumpa výše a mý původní složení, tak je to hodně podobný. Spíš bych si ještě tipl, že ten můj byl o řadu výš. Ale těžko tipovat, co si pod custom sramem u spešla představit .

              Každopádně skoro žádna profilace bočních stěn přesmyku, tenký plech, kroutil se v ruce.

              Po výměně za XT přesnější, jistější, pohodlnější řazení.

              Investice cca 1 000. Neváhal bych a měnil bych znovu.

              0 0
          • RUSH  

            Máš pravdu, přesmyk tam je SRAM X7 a není příliš odolný. Taky jsem ho měnil za Shimano.

            0 0
    • Kamil07  

      Cannondale, ale jen proto, ze se mi libi lefty a sam ji jezdim. Jinak je to asi parek.

      0 0
    • Cryzyy  

      Lefty nebrat, když už tak koupit 2×, aby bylo na čem jezdit, když jedna bude v servisu.

      0 0
      • McBlacky  

        docela se těším až bude nová generace. Dřív jim to šlo, modely 5 a víc let zpátky nejen, že jsou výrazně lehčí ale i vydrží víc než pár tisíc km. Tuhost byla už tenkrát skvělá. Nový oversize mrdky jsou fakt k vzteku

        0 0
        • Cryzyy  

          Jak jsem hlásil výměnu spodní nohy, tak po najetých cca 25 hodinách se mi závada se zanořováním opakuje :(

          0 0
          • McBlacky  

            no já to začal za poslední dobu víc sledovat, protože jsem si vyhlídnul novýho scalpela si2 na 2017, radši ale půjdu do treka 9.8. Leda by giant představil novýho anthema.

            Nemám čas ani chut se ***** se servisem.

            0 0
            • Cryzyy  

              tak se servisem se človek zase tak moc neto… prestane fungovat, sundas zabalis, posles, cekas, cekas, cekas, calujes, nandas, chvilku jezdis, sundas, zabalis, sposles…

              Začínám shánět samolepky Šméčko Lefty, nebo FUCKINNGDALE

              0 0
        • JakeF  

          Tak nová generace už je, Lefty 2.0… ******* je, že váha šla nahoru nějakých 300–400g tuším.

          0 0
    • myscho  

      A co tak Rocky Mountain, BMC, Orbea? ..neviem ako vychadzaju cenovo v karbone.

      0 0
    • blackboy007  

      KELLYS Stage 90 2016 stojí 75 000 kč a je na XT 8000 + vidlice Fox

      0 0
      • Vilém  

        Myslis, ze nekdo kdo vybira mezi temato dvema znackama, by nakonec skoncil u kellysu?

        0 0
      • zdenek007  

        Tazatel se rozhoduje mezi specialized a cannondale! Nevím, proč mu cpete něco jiného. Máme se tu vyjádřit k rámům a vidlám.

        Je to jako kdybych se rozhodoval mezi BMW X5 a MB GLE a vy mi začnete cpát Dacii Duster. Protože je u ní mnohem lepší poměr cena/výkon…Je to úplně stejně mimo

        0 0
      • snownook  

        Tohle snad ani tady nevyslovuj…jak slyším Kellys Stage, tak se celej orosím a naskočí mi na hlavě žíla…větší krám jsem v životě nevlastnil. A to že má vidlici FOX? Které kolo ji v dnešní době nemá?

        0 0
        • JakeF  

          Takovejch kol je mraky… Spíš je otázka, proč by dneska měl člověk vidlici Fox vůbec chtít? Doba, kdy byl Fox o mraky před RS, už je dávno pryč.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • RUSH  

      Cannondale jsem jezdil, Stumpa mám teď. Samozřejmě si vyber to, co se Ti líbí víc a co Ti víc sedne.

      Ale je třeba dodat, že každé má svý mouchy. O Lefty toho tady bylo napsáno docela dost a ani já s ní nemám moc dobrou zkušenost. Zrovna tak Magury MTS na Stumpu, ty jsou prostě hodně slabý a z vlastní zkušenosti doporučuju je okamžitě vyměnit, nejlépe za XT nebo SLX. Ostatní komponenty jsou celkem v pohodě, bezduše na Rovalech fungují bez problémů.

      Osobně bych doporučil Spešl, protože investice do brzd může být jen zlomek toho, co může stát servis Lefty (myšleno dlouhodobě – 2 a více let).

      0 0
      • Cryzyy  

        SLX brzdy jsou tak nějak cena jednoho servisu Lefty, když Magury prodá, bude ještě v plusu a zbyde na servis normální vidlice.

        0 0
        • McBlacky  

          a jako bonus servis lefty taky může stát cenu novýho RS vidle :/

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.