Elektrokolo specialized nebo cannondale nebo trek ?

28 nepřečtených
  • patax

    specialized Turbo Como 5.0 (135.000,–) nebo cannondale Adventure Neo 1 EQ (120.000,–) nebo trek Verve ???

    Jsou to treková kola do lehčího terénu PRO BIKERA PO TRANSPLANTACI SRDCE, takže s nízkým nástupem

    Anketa: Které kolo by jste vybrali pro 62-letého bikera, který po těžké operaci už nezvládá svého s-workse?

    8x
    100%
    0x
    0%
    0x
    0%
    0 1
    • va-bo  

      Těžko radit. Záleží na rozpočtu. Specialized má asi nejsilnější motor, což bude taky větší spotřeba. Jeho 1×11 převody jsou asi na ježdění po rovině zbytečné. Taky bude asi nejdražší. Pohon Bosch 65 Nm by určitě stačil, ale baterka 500 Wh už je v dnešní době dost málo. Případný servis pro Bosch bude asi jednodušší.

      0 0
    • va-bo  

      Ten Cube vypadá dobře a je za polovic. Americké značky jsou předražené. Asi drahá doprava :-)

      0 0
    • novas752  

      Rozhodně Spešl. Pár kol téhle jejich 3. generace jsem stavěl a mají to fakt velmi dobře udělané a motor je příjemně naladěný, plynule to táhne v celém spektru rychlosti. Stejně tak integrace těch blatníků, světel je promyšlená. Případné aktualizace SW nebo nastavení motoru se dá udělat přes mobil

      Navíc to má nejlepší vidlici, brzdy z těch 3.

      0 0
      • Tomcat  

        Bojím se že zdejší senior ebike squad a nastavení přes smartphone nebude asi to právé…

        0 1
        • patax  

          No to u mě asi nehrozí, protože mám doma vše přes mobil vč TACX Neobiku, kamery, váhy, čističky vzduchu, tv s Plexem, elektromobil bmw atd., takže ovládat spešla s Mission controlem snad zvládnu vč. Stravy, Zwiftu, Rouvy atd. Jediný co teď nezvládám je jednokolka Inmotion V5F, Na té se s tou ztrátou stability fakt neudržím.

          0 0
        • novas752  

          62 let nwni senior

          1 0
    • Martinson  

      Zadání lehký terén, biker a pak městský kola moc nechápu. I do lehkého terénu doporučuju mtb e-kolo celoodpružené. Chce to vyzkoušet, s tou větší váhou se to chová dost jinak normální kolo. Několik známých šlo přes rychlý trekový ekola k e-fullům.

      0 0
      • patax  

        jak jsem psal jsem po transplantaci, sem tam se mi zamotá hlava a mám problém se stabilitou, takže potřebuji kolo z kterého se dá rychle slézt a je níže (kola 27,5). Koupil jsem si po návratu z Ikemu, kde jse byl 4 měsíce specialized levo SL expert a cítil jsem se na něm s tím cizým srdíčkem nejistě a vysoko. Jelikož musím ředit krev, tak se nesmím zranit, abych nevykrvácel. Jinak mám 62 let, takže mě nevadí, že kolo vypadá jak pro důchodce. Do těžkého terénu se už pouštět nebudu a moje rychlostní hranice je teď 50–60 km/hod. Zdřívějška mám při sjezdu z Tri rekord 87 km/hod. To bych už dnes nedal.

        0 0
        • Kouba_2005  

          Co eliminovat riziko pádu nějakou tříkolkou? Máme tu pána, co je na tom zdravotně podobně jako ty a jelikož je ještě pracující, tak denně dojíždí do roboty nějakých 20km jedna cesta. Má právě tříkolku s elektrickou přípomocí, už zdálky to celý svítí a bliká jak kolotoče, ale pán se hýbe a je spokojen. Možná by to byla cesta. Bonusem je i to, že uvezeš daleko víc příslušenství a třeba i bagáže, oproti kolu.

          0 0
          • patax  

            Takový vozík čtyřkolku mám, přesněji řečeno moje 85-ti létá máti, ale kolo je kolo, to se nedá srovnávat

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • esmo  

      Nechápu ten přechod z „S-Worske“ na městký kolo.

      0 0
      • patax  

        NaS-WORKSU JSEM JEZDIL KDYŽ JSEM BYL ZDRAVÝ, teď jsem vážně nemocný, tak potřebuji pohodové kolo. Nevím jak jinak to už vysvětlit.

        0 0
        • esmo  

          Komentář jsem psal, ještě předtím, než jsi to vysvětli ve svém komentáři v 8:38 :-)

          Potřebu éčka jsem chápal, jen jsem si nedokázal vysvětlit, přechod z horského kola na kolo městký. Teď už to chápu, vše v pohodě.

          1 0
        • Guxx  

          Nezvazoval si i variantu mensi velikost kola a teleskopku?Porad by to ve vysledku asi bylo pouzitelnejsi v lehkem terenu nez vylozene mestske kolo, navic by si mohl neco dohnat sirsimi plasti. Pri zasunutem teleskopu by si v pohode doslapnul z obou stran ramu…a posez by asi porad byl blizsi horskemu kolu…

          0 0
          • patax  

            Nezvažoval, protože mě pořád bolí záda a za krkem, takže ten vzpřímený posed mě teď vyhovuje, nemluvě o tom, že ten spešl není jen tak obyčejný „měšťák“.

            0 0
    • va-bo  

      Argumenty jsou zcela jasné a logické. Jen ten maximální dojezd přes 100 km je dost optimictický. Já mám na Spešlu baterku 700 Wh a dojedu v kopcovitém terénu tak 80 – 85 km. A to vážím 65 kg a jezdím většinou na nejslabší dopomoc 30/30%. Rozdíl mezi 80 Nm Bosch a 90 Nm Brose prakticky nepoznám. (A ten mód Turbo fakt dost žere baterku.)

      0 0
      • patax  

        Je mi jasné, že ten dojezd 120 km je za ideálních podmínek a ve finále to bude pro mě třeba 70–80 km při eco nastavení, ale to mě stačí. Když jsme s manželkou jezdili 170 km na chalupu mě už nehrozí.

        0 0
      • MlokCZ  

        Dojezd vždy záleží na mnoha parametrech, ale neviděl bych to oproti těm udávaným km vůbec tak černě pro aktuální Brose + 750Wh baterku. A ani s režimy s větší přípomocí to není tak hrozné ohledně baterky. On to zase tak velký rozdíl není.

        S Brose (mám aktuální verzi, která odpovídá specialized 2.2) + 750Wh baterkou + mojich 72kg mám dojezdy v terénu (většina trasy v terénu) následující:

        • delší trasy 100–110km + 1700–1800m výškových a to i když jedu sám a používám i vyšší režimy přípomoci (s výsledkem, -že jsem na takové trase i téměr 2× rychlejší než když jsem to jel někdy na klasice, takže baterku opravdu moc nešetřím)
        • na výrazně kratší trase se dostanu i kousek nad 2000m výškových, ale ne o moc, tedy rozhodující jsou výškové metry a ne délka trasy (i když pokud se náhodou na trase objeví rovinatý těžký teréní dlouhý úsek, tak i na rovině to může s baterkou zamávat, ale to nebývá časté a patax předpokládám takové úseky jezdit vůbec nebude)
        • naopak na rovinaté trase s jezdivým povrchem by se dalo nejspíš i 200km+ (odhad dle spotřeby na kratším úseku, zkoušet to na celé trase jsem nezkoušel, protože by to byla hrozná nuda jet na éčku takovou trasu)
        • a zatím baterka v perfektním stavu, časem se to jistě postupně trochu zhorší jak ztratí kapacitu (i když se snažím, aby ztrácela kapacitu co nejpomaleji)

        Aby se pošetřila baterka, tak výraznější rozdíl udělá jen ECO (který mám nastavený na 15% v rámci toho, jak se nastavuje Brose, reálně to bude přidávat cca 60% výkonu jezdce). U tour (který mám na 30%, což reálně bude zhruba +120% výkonu jezdce) už moc velký rozdíl oproti Sport (50%) a Turbo (mám nastavené na 80%) není. Tam už ve všech případech je to vždy blízké stavu 100m výškových=5% baterky (mírné rozdíly tam jsou, ale nic velkého).

        U Sport/Turbo režimu se může zdát, že rychle žerou baterku tím, že mizí rychle v čase, jak je možné dát i 3000+ VAM a tak při dostatečně dlouhém souvislém kopci lze i celou 750W baterku vyšťavit za méně než hodinu (samozřejmě to nepůjde u nás, tady na to není dostatečný kopec, aby to šlo v jednom kopci).

        0 0
        • va-bo  

          Jo, tomu věřím. Já tak dlouhé trasy nejezdím, většinou jen odpoledne 60 km + 2 piva, převýšení tak kolem 1500 m. Tak mám ty přípomoci nastaveny prakticky na dvojnásobek. Tak ta spotřeba tomu odpovídá.

          0 0
    • Jason Voorhees  

      Poptej se u Vuka, tohle nepřeneseš přes strom, ani do schodů, a už vůbec ne do výtahu…

      0 1
    • patax  

      tak spešl zakopen a je to paráda

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.