Čau,máte někdo zkuěenosti s těmito koly.Záporné i kladné.Hlavně mě zajímá tuhost vidle Fatty oproti třeba vzduchovkám.Dík
Čau,máte někdo zkuěenosti s těmito koly.Záporné i kladné.Hlavně mě zajímá tuhost vidle Fatty oproti třeba vzduchovkám.Dík
tu vidlici si myslel lefty?
Ja mam pocit ze pise ze ho zajma fatty :-)
Mě by spíš zajímalo, co myslel tou „vzduchovkou“?? Asi bude rozdíl mezi třeba Sidem a Rebou…
to uz je ale neco jinyho…
Zkracene: Lefty je nejtuzsi, nejlehci, nejcitlivejsi, no proste nejlepsi a Fatty je jen o neco horsi takze urcite bude jeste porad daleko lepisi nez ostatni vidle:-)
Sem se tu nekde docet, ze o lefty vis uplny hovno, tak by me zajimal smysl tveho prispevku?
a ty jdi nekam jinam,treba na automotoforum!
zadnej
teda ty sis dneska slehnul co?:))
přijde Ti Leffty se svýma 1810 resp. 1750 gramama jako nejlehčí?? …mimochodem fatty Ultra DLR má 1290g …zkus se nejdřív informovat, než začneš rozhazovat pojmy jako nejlehčí a tak dále :-)
Lefty samozřejmě s jednim „f“ :-)
moje Lefty má 1440g. a sou i lehčí :-)
Sorry za zneužití threadu, ale jinde jsem se ptal na něco, v čem bys mi mohl poradit. Jsou int. hlav. slož. kompatibilní? Jinými slovy: dám do Duratecu, kde mám být nějaká integrálka FSA Osbit IS (tu jsem mimochodem nenašel ani na ofic. stránkách) integrálku WCS press fit??
Zitra ti napíšu na e-mail a pošlu fotky jak to v rámu je. Náhodou budu zitra zkracovat krk vidlice :-) jinak Ritchey má v nabídce hlaváč který by tam měl jít, v katalogu ho mají, ale jestly ho seženeš u nás nevim.
Díky moc. V Trinnity mi řekli, že to není problém – tak snad mi dají vědět, pokud by v tom měl být nějaký háček. Mě by stačilo, kdybys mi změřil vnitřní průměr hlavové trubky. Těžko ale adi budeš sundávat hlavovku… Tak nic.
pak máš dovoz, poněvadž, když jsem mě v ruce katalog dovážených Laftyn do ČR tak žádná takhle lehká tam nebyla a lehčí už vubec ne :-)
www.cannondale.com/suspension/07/ Tady máš přehled jaké vidlice letos dělají
á pán je znalec :-)
no a nemám pravdu? :-) tohle mě docela roztáčí, když se někdo ohání takovejma slovama… nemam proti těmto vidlím vubec nic, jen jsem nadhodil fakta :-)
To byla reakce na Fouska, né na tebe :-) On ví já vím ale bereme to oba s humorem :-)
Základní výhodou vidlic Faty a Lefty je patent Cannondalu Headshok. Jde o 4hran chodící ve 4hranu mezi válečkama obdobně jako v jehlových ložiscích. Tento systém dává těmto vidlicím obrovskou tuhost ve všech směrech a tím i možnost tzv jedné nohy. Dříve u fatty byl tento systém společně s pružením i tlumením ve hlavě rámu, ovšem byl konstruován pouze pro zdvih 63mm. Později se zadařil i 80mm ovšem částečně už naboural geometrii rámu. Proto musela spatřit světlo světa Lefty, kde je zdvih prakticky neomezen, protože je mimo hlavu. Obecně je u těchto vidlic velmi dobrá váha a chod vidlic je od cca r2000srovnatelný se světovou špičkou. Já osobně jezdím Lefty Carbon model2004 s pajšlem od Rond (Magura). Perfektně žehlí a chodí lineárně v celém rozsahu, lockout je jak beton a tlumení lze nastavit od 2sekund do nekonečna lineárně. Vzduch neuchází, takže největší spokojenost. Rozhodně mohu potvrdit 100% spokojenost. Od r.07 do nejvyšších modelů dělá vnitřek FOXka Terralogic.Vcelku by mě zajímalo, jak to chodí.
mal som jekyll, vid. profil, momentálne mám epica, ale cannondale mal lepšiu geometriu, hlavne v pomalých a dlhých stúpaniach. Epic je skvelé kolo, má aj dobrú geom., ale cannon ju mal lepšiu. Pojazdím epica ešte rok a asi si kúpim nejaký maratón od cannona, asi RUSH, mal som ho požičaný asi 15 min., viem, je to krátko, ale bol veľmi pevný pod záberom a pritom bol veľmi komfortný. Veľa ľuďom vadí, že je to jednočap, kopa ľudí naň nadáva, aj keď mnohí majú v profile dajaký vertec, alebo apache na deore a cannon videli len na webe, ale z vlastnej skúsenosti môžem potvrdiť, že jazdný prejav je super a aj super údržba. Najgeniálnejšie riešenia sú zväčša aj najjednoduchšie.
no v podstate u vidlic lefty jde o to ze pouzdra nemuzou byt konstruovane stejne jako na klasicke vidli.. protoze by se otaceli (to u klasicke vidle resi to ze jsou propojene mustkem) tudiz je potreba tam pridat neco co je bude drzet proti krouceni – neco jako system pero-drazka – ale pokud by tohle bylo dost fest aby vidle nemela vakl do stran tak uz by to slo tak fest ze citlivost takove vidle by byla naprd… proto se z treciho ulozeni jak je obvykle u obyc vidlic muselo prejit k valivemu – kalena draha/kulicky(jehly) …
z cehoz je jasny ze je ten system zbytecne slozitej a tezkej…
ostatne oni i na klasicky vidli by sli futra taky nahradit valivymi ulozenimi – ale zaprve by to bylo tezke a za druhe takovyhle lozisko je dost draha zalezitsot ktera by cenu vidle posunula do nesmyslu – a ostatni firmy nemaji takove zakazniky jako cannondale, ktery koupi vidli /kolo za jakoukoliv cenu… resp. cim drazsi tim lepsi…tim mam drazsi kolo a tim vic se lisim od ostatnich.....
systém valivých ložísk v vidlách cannondale je ťažší ako ako konvenčné púzdra, ale zasa vidlica nemusí mať taký pevný a ťažký mostík, teda váhovo tie vidlice vychádzajú veľmi dobre. Ináč teraz jazdím FOX 100X, nohy to má 32mm a ani zďaleka to nedosahuje tuhosti vidlice fatty, ktorú som jazdil 4 roky. A aj tie ložiskové dráhy, keď sa zabehnú majú krásne hladký chod. Foxa je jedna s najtužších vidlíc pre XC, ale na tú fatty to v tuhosti nemá. Je to dosť rozdiel.
Nechápu, proč jsi prodal Cannondale a šel do Spešla. Ještě ke všemu, když jsi měl takový kultovní nádherný brko:-)
Mal som ho už dlho a už sa mi trochu zunoval a na nový model som nemal prachy, tak som ho predal, niečo doložil a postavil Epica, hodím ho neskôr na web. Som s tým bajkom spokojný, ale podla mňa, na maratóny a voľné jazdenie je Rush lepší.
Jestli se ti system vidlice Fatty s vahou 1,29kg zda tezkej ba dokonce tezsi nez standardni reseni, tak nevim co na to rict. Snad jen pis radeji o tom o cem neco vis, jinak ze sebe delas blba!
Fatty-supertuha vidla,jedna z najtuhsich vidlic na XC a maratony(ak nie najtuhsia-nemam dost skusenosti s Lefty)velmi lahka(1290g)excelentny L-O – po zamknuti sa mi vidlu nikdy nepodarilo odomknut(vhodne do sprintov:-)) v porovnani s inymi vzduch.vidlami je akurat menej citliva na male nerovnosti(zavodne nacinie)
Zdar…tak právě začínám taky „sjíždět“ všechny fóra o Cannondale. Dostal jsem se k tomu úplně náhodou. Jezdím MTB teprve dva roky a skoro každá moje vyjížďka po nějakém rozvrkočeném terénu končí pádem ;-) (cvakací pedály) ;-) cca 1/2 roku mám HT Specialized Stumpjumper – docela solidní kolečko a bylo za super cenu. http://www.specialized.cz/new/kolo.php?… Hned jsem měnil brzdy (Avid 5) a koupil zapletený kola Bontrager race Lite. Jezdí dobře.
Ale teď ke kořenu věci. Během 4 týdnů mi dorazí od kamaráda (dobrého kamaráda) ze států rám: Cannondale Carbon Rush 1 (2007). Nic víc-nic míň za symbolický 1bak a dopravu (vyjde tak asi na 1.500,–Kc)-nový se záručákem. Je tam tlumič Fox, to je vše. Rád bych vás proto poprosil o názory čím osadit popř. na co si dát pozor. Jakou vidli ? Pokud Lefty, tak asi přes jedině přes e-bay. Ale co to otatní ?
ten Specialized co mám je OK. je to ale HT, kdežto Cannon je full a asi by byla hloupost zbavovat se ho ne ? Tak ho holt budu dávat dohromady přes zimu ať je na 2009 připravenej.
Tak ještě jednou díky ;-)
predpokladam, ze mimo tlumice na tom ramu bude jeste hlavove slozeni. Pokud ne, ma vetsi prumer nez normalni. A to 1 1/5". Pokud do hlavka pouzijes redukci na bezny prumer, nemusis pouzit Lefty. Dale je trochu delikatni problem stredove slozeni. Totiz pokud vim, modely Rush Carbon 2 a Carbon 1 maji v popisu ramu napsano Rush Carbon BB30. Nizsi modely BB30 nemaji. Urcite lide jako uzivatel Kubad vedi vice a mohli by to objasnit. Jen chce rict, ze pokud bys tam mel namontovany str. slozeni s osou BB30 bez klik, tak se priprav na to, ze Cannondle kliky stoji peknej balik a jeste jdou velmi problematicky sehnat. Jde ale o spickovou vec a pokud bys tam BB30 osu mel, tak by stalo za to ji vyuzit.
Jinak se omlouvam foru, ze zase melu neco o te BB30. Snad ti nekdo z profiku tady poradi lip.
Středové složení se k rámu nedodává je součástí klik BB30
nevím přesně který rám je na BB30 nachystaný, ale v tom problém není dá se tam vložit redukce a namontovat standardní kliky – možná bude dodaná s rámem
Co se týče vidle tak se dá taky použit redukce a pak namontovat standartní vidlici.
Součástí rámu by mělo být hlavové složení na 1,5" vodlici.
ok
Jednak koukam, ze jsem to napsal blbe. Ma tam byt 1,5" jako to mas ty.
S tim stredovym slozenim mi to nebylo presne jasne. Porad ale netusim, jestli kola, ktera maji standardne montovana Cannondale BB30 kliky maji jiny domecek nebo lze toto jejich stredove slozeni teoreticky namontovat na jakykoli jejich ram.
rámy Cannondale které jsou na BB30( průmět osy 30mm) mají jiný větší domeček a ložiska se vkládají přímo do rámu bez misek ( v rámu nejsou žádné závity)
s přiložených obrázku by měl být rozdíl jasný.
Ta redukce má závity a do těch se montují misky s ložiskama standardu HT2
( u těch má osa „jen“ 24mm).
Ale teoreticky se dají namontovat i kliky BB30 do normálního rámu :-)
dik za vysvetleni
Jen pro info Vokolek jako dovozce chce za tu redukci BB30 cca 2500, ale da se na E-bay sehnat za 60–80USD
jo,jo a pitomej plastovej vylisek – adapter computeru na Lefty stoji 17 Euro. To me prijde taky pres prilis. Celkove se tyto vecicky na Cannony blbe shanej, mi prijde.
no 17euro je jeste zlaty … nekde na ceskym shopu za to chteli 1000,– to je zlodejna jako prase
nemels podlehnout a mels tam dat drat jako ja ;-)
ja jsem nepodlehnul :))) ja to koupil za 17 euro
Tak jsem to vzal šupem. Po včerejším obvolávání prodejen a dealerů Cannonu v ČR a zjištění, že Lefty carbon 110 mohou na objednávku dodat(pouze tři prodejci z cca 10), ale až po zaplacení zálohy a lhůtě dodání 3 týdny a ceně kolem 35 – 40.000,–Kč.........nebylo mi moc dobře a tak jsem koupil dneska odpoledne Leftynu z e-bay (přes buyout) „na férovku“ za 1.300 baků. doba dodání 2 týdny. Hned jak to dorazí začnu vás „Canoňáky " bombardovat asi "stupidníma“ dotazama ohledně kompletace stroje. Poř. bych se rád s někým domluvil na osobní návštěvě a radě „co a jak“. Tak zdar a jak to bude doma ozvu se ;-)
Mas recht, taky jsem si chtel vyzkoušet Propheta a Rusch, ale bohužel, žádný na vyzkoušení, a objednání jak říkáš jen se zálohou a na objednávku. A to chce člověk koupit kolo dejme tomu za 60000,–kč. To netvrdím ale o všech prodejcíh, znám i velice dobrý krámy a ochotný lidi.
Fatty je nejtuzsi vidlice na jake jsem kdy jel, takze pomer tuhosti ke hmotnosti (1290g Fatty Ultra DLR) je bezkonkurencni, ale zdvih je pouze necelych 80mm. Coz je na dnesni pomery celkem bida, ale pokud se to pouziva na chrceni jako drzak predniho kola, tak je to dobry :-) Lefty ma sice jak slusnou vahu, tak i zdvih a i tuha je srovnatelne, ale ma pro mne jednu velmi zasadni nevyhodu a to, ze u ni nelze sundavat predni kolo. Coz ja, protoze bika vozim pravidelne v kufru auta, potrebuju celkem casto, takze se musím spokojit se zdvihem Fatty. Po prechodu od vidle se 105mm zdvihu jsem si hodne dlouho nemohl najit vyhovujici nastaveni tak abych nebyl porad na dorazu a pritom to jeste prijatelne zehlilo, ale uz jsem si nejak zvyknul. Vynikajici vaha kola, jizdni vlastnosti ramu a skvela geometrie, ktera mi sednula hned pri prvni jizde mi za to stoji. Pak je tady, ale jeste problem se servisem, ktery v CR prakticky neexistuje. Mam problem s unikem vzduchu z vidle za jizdy a nesehnal jsem nikoho kdo by to dokazal opravit. A od jednoho prodejce Cannonu vim, ze nejsem zdaleka sam kdo ma tenhle problem a Cannondale pred tim strka hlavu do pisku.
predni kolo z lefty sundat jde uplne bez problemu jen se musi povolit jeden imbusovej sroub a pak povolit dva srouby u adapteru na trmen brzdy hotovy je to za minutku …
co se tyka servisu konkretne leftyn tak ja vyuzivam Bikelive a spokojenost do Sterby me nedostali ani opravou zdrama to je tedy Praha zbytek servisu bude u Vokolka na webu
To ja vim, ze takhle lze predni kolo sundat, ale je to na muj vkus ponekud krkolomne. Sundavat predni brzdic pokazde, kdyz nakladam kolo do auta a pak pri kazde montazi zpatky serizovat jeho polohu, aby kotouc neskrtal je pro mne neprijatelny opruz. To bych to kolo radeji s sebou prestal vozit a vozil jenom silnicku nebo zimaka.
tak tady se da ric jen absolutni lenost … ja teda nevim jak jsi zrucnej (lenivej urcite :) ) ale me ta vymena tva tak dve minuty a to si hraju se trmenem aby neskrtal …
já nevim ale sundavat kolo takovým způsobem bych tedy nechtěl, zlatej rychloupínák, to co jsi napsal je děsně nepraktické
nepraktické to je, ale zase usazení na pevné ose Lefty je mnohem pevnější a přesnější
Trochu neprakticke mi snad jedine prijde dotahovani te krytky se zavitem toho loziska na strane imbusu. Nesmi se to prehnat, aby se kolo tocilo, ale zase se to pri malem dotazeni muze uvolnit. Jisti se to Locktitem, ale jednou se mi to pri jizde pres koreny a kameny z pulky vysroubovalo. Kolo by sice nevypadlo, ale nic moc.
někde máš chybu – běžně dotahuju na krev a nemá to absolutně žádný vliv na lehkost točení
konzultoval jsem to v nekolika servisech – asi spatnejch. Jinak je na tom napsany 6 kN.
máš z vnitřní strany náboje takovou šedou teflonovou podložku?
Pokud myslíš tu, která je z druhé strany než je imbus. Tedy jakoby vedle šroubů kotouče, tak ji mám. Sundal a nandal jsem znova kolo a teď se to točí dobře. děkuju za radu
Škrtání kotouče je hnus. Já bych si koupil lefty s navářkou na V-brake…
hehe, takze je to sice super tuha vidle, ale s tak velkym zdvihem ze by ji mohla nahratit pevna a jeste by byla o polovinu lehci a nepomerne levnejsi.
Jen takova otazka neznaleho, proc uzasne tuhou fatty a lefty nedelaj v nakym pouzitelnym zvihu?
140mm u Lefty není použitelných?
V roce 2008 se vyrabi? Od 130mm uz se to da prezit, ale neni to porad ono.
Zdravím všechny Cannoňáky. Tak jsem se dočkal........ Cannondale Carbon Rush 1 !!! už je osazený.....museli mi to dát dohromady kluci z Eurobiku Praha. Jak bude trocha času nafotím a šup fotky do galerie. Jen rychle.....osazení XTR (sehnat kliky cannon byl nadlidský výkon);ráfek DT Swiss 455 (tam je ještě co zlepšovat); gumy Hutchinson Python; vlaštovky, sedlovka, košík, rohy.....vše Bontrager carbon; brzdy Avid Ultimate carbon......předek kotouč 180 na zadku 160; sedlo Specialized Toupe 143; nášlapy Cranky egg beatr SL.
Tak to jen tak v krátkosti už se těším na premiérovou jízdu. Dám pak vědět ;-)
„NO BIKE … NO LIFE“
Na zaklade tohto prispevku zacinam mat predstavu, aky je hlavny ucel vlastnenia takychto bicyklov…
jaký ?
v skratke povedane, clovek si tym nieco kompenzuje :D
Na základě tohoto příspěvku začínám mít představu o tobě
ano? no to si dobry. Tak mi nieco tak na ukazku o mne prezrad.
stačí se podívat do tvého profilu a je vše jasné :-(
aj do tvojho – totiz ze trafena hus sa ozvala.
prece bys nezavidel:)
toto urcite nie – ja jazdim na mtb tak ze bajk nie je vzdy mozne uchranit pred ujmou, a keby som devastoval nejaky snobsky drahy hitech material tak by som krvacal za kazdu utrzenu ranu (skor citovo nez financne mam teraz na mysli), a toho sa rad usetrim :)
LOL no s tebou bude veselo, proč by člověk měl jezdit jinak ?nebo si jako opravdu myslíš ýe když má někdo dražší kolo tak ho lesem nosí na zádech aby si ho nezašpinil? nebo nedejbože neodral?
nie, len som vysvetloval, preco to nezavidim.
že ty si takový spíš teoretik ? :-)
né maskovaný stíhač
:-(
to vis ze jo, fando.
nevim, zčeho usuzuješ, že jsem fanda.
tvoje teorie o zničení high-end snobského materiálu je ale machrovina, to tu ještě nebylo :-)
vyzeras na to.
O co jde ? Nechápu ?!! Snad ti nejde o to, že si člověk splní sen ? Co by pak museli říkat motorkáři kteří jezdí na Japoncovi o kumpánech co sedlají Harley D. O tom to přeci není ;-) Prostě jde o radost – já jezdil na kostitřasu – pak na 4EVERu cross – Stumpjumper a teprve teď jsem se dopracoval k tomuhle........Tak pak sorry jen jsem se chtěl podělit o radost
Co by pak museli říkat motorkáři kteří jezdí na Japoncovi o kumpánech co sedlají Harley D. – vsak aj hovoria.
O tom to přeci není ;-) Ale ano, prave o tom to je ;-)
Ach jo, no comment.............
A ses si jistej ze od stumpjumpera neni tohle krok zpet?
urcite – já nemel namysli Stumjumpera FSR ale klasickyhu Stumpa HT viz. http://www.specialized.cz/new/kolo.php?… akorat ve verzi 2006
Teraz mám Epica, je to podstatne horšia geometria ako Jekyll, čo som mal pred tým. Nedávno my niečo pukalo v zadnej stavbe…milión ložisiek, podložiek…3× som rozobral komplet zadnú stavbu kým som našiel chybu.....puknutá jedna malá podložka… Ináč, tie miniložiská moc nevydržia. Ked som mal cannon, bol to skvelý jednočap, ktorý sa choval lepšie ako všetky iné mnohočapy, ktoré som mal možnosť sedlať…tak aký zmysel je mať mnohočap, keď to ide horšie, potrebuje to viac starostlivosti a je to zložitejšie?
každému vyhovuje něco jiného…
Jeden dotaz – tak šup sem s ním, je to ke Cannonu. Ale „Lefťáky“ :-) Používáte jako „malou opravářskou sadu“ tu co se dává do krčku rámu (přímo od Cannonu) ? Vystačí – nebo vozíte něco jiného ? Rád bych ji pořídil bylo by to lepší než vozit něco v báglu, jak tomu u mne bylo doposavad. Nemusím na to pořád myslet. Zdar
Vozí to janouch. Dával to do fotogalerie. Tady a" tady ":/fotogalerie/kola-a-komponenty/detail-11924.htmlje o tom víc
díky za info – zeptám se jak je s tím spokojenej a co vše s tím „zázrakem“ obhospodaří.