Canyon 2010 - co by ste doporucili

37 nepřečtených
  • Flinker

    Zdravim,

    Riesim co si kupit na novu sezonu. V minulosti som mal Canyon Nerve XC 8.0 (model 2008) a bol som velmi spokojny. Najviac sa mi pozdavaju modely 2010, XC 9.0 alebo 9.0 SL.

    XC 9.0 http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

    XC 9.0 SL http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

    U tej 9.0, si niesom isty Crossmaxami ST, maju sice vybornu bezdusovu kompatibilitu, ale inak na mna velmi dojem neurobili (model 2008) – dost tazke a nijak extra odolne. A problem so servisnym zastupenim, samozrejme.

    Ma niekto skusenosti s tymito kolesami? Ak ano, som same ucho.

    Dalej som zvedavy ci niekto vie ake su charakteristiky odpruzenia, podla fotiek totiz vsetky modely XC pouzivaju tlmic fox rp23 s velkou komorou. Model 2008 fungoval velmi dobre aj s normalnou komorou (ladeny tlmic v bikelive na compression tune min), menila sa az tak vyrazne kinematika zadnej stavby?

    Ale vie mi niekto doporucit podobne ladeny bike, v cene do 3000 Euro? zdvihy 120, lahke kolesa, kluky aspon xt a zvysok sram?

    Podla moznosti v celku, skladacka je kus problem.

    Anketa: Ktory si vybrat?

    15x
    83%
    0x
    0%
    0 0
    • MlokCZ  

      Já bych STčka charakterizoval přesně opačně. Tím myslím odolnost, tu hodnotím jako vynikající na danou váhu.

      Váha není nejmenší, ale právě na tu odolnost zcela adekvátní, lehčí kola jsou i méně odolná.

      K tomu UST + 19mm ráfky.

      Záleží co od kol požaduješ, pokud nechceš třeba UST, tak by se našla i lepší volba než STčka.

      K té velké komoře, je tam tlumič s boost valve, takže se nedá moc srovnávat s tím starším. Nemám ještě zkušenosti z praxe, na kolo s 2010 tlumičem stále čekám.

      Většina výrobců, kteří dříve používali normální komoru a použili tlumič s boost valve, tak použili high volume komoru.

      Předpokládám, že tam ta komrese i na konci zdvihu bude znát a že je to tak vhodné s tou high volume. Ale potvrdí to až praxe, kterou zatím nemám.

      Každopádně v nejhorším můžeš vždy komoru vyměnit a případně nechat tlumič upravit třeba v TFtuned a nechat boost valve úplně vykuchat.

      Protože je otázkou jak moc velké kurvítko citlivosti boost valve bude nebo nebude. Tohle ale bude na každém kole jiné, dle interního nastavení boost valve.

      Mně by se právě ten model s STčky líbil. Ale jsem mírně zaujatý pro STčka, protože je ke spokojenosti už dlouho vozím na všech svojich kolech (a teď navíc budou na dalším ještě SX zadní + Red Zone XLR přední).

      0 0
      • Flinker  

        Mozno som od crossmaxov cakal prilis vela, ocenujem ich vzhlad a vyborne ust + sirka rafiku sa tiez hodi pri 2.25 tubeless plastoch. Trapilo ma ze sa vyplet obrusuje sam o seba, a nie je problem zlomit a alebo vazne poskodit vyplet. A zohnat nahradne diely na Mavic na Slovensku nebolo naposledy az tak jednoduche.

        Dalsia vec je hmotnost, Mavic uvadza hmotnost bez orecha, lozisk, rychloupinakov, osiek, a podla mna aj bez vypletu :-) Medzi katalogovou vahou Crossmax ST 2008 a tym com som doma navazil bol teda znacny rozdiel, a skusal som to na viacerych vahach nakolko som tomu nemohol uverit.

        S tym tlmicom to tiez vidim tak ze proste „uvidime“ ak som dobre videl je tam compression tune zase na max, takze zase to pojde na upravu :-( a zase bude kopec penazi v dupe

        0 0
        • MlokCZ  

          S tou hmotností je to divné, mám troje STčka a všechny jsou zrovna 2008 modely.

          A u všech souhlasí hmotnost velmi přesně s katalogovou (tedy 1650g), u žádných nebyla větší chyba než 10g.

          A váha je udávaná jako u všech výrobců, tedy se vším všudy kromě upínáků.

          Pokud váha nesouhlasila, tak jediné co mi napadá, že jsi měl starší model.

          2009 a 2010 jsou o pár gramů lehčí, ale ne o moc.

          A co se týká náhradních dílů, tak v ČR problém není.

          A výplet se mi sám o sobě také neobrušuje (najeto na těch co mají nejvíc cca 6tis. km). Mám je všechny dotažené jak mají být dle tensiometru (mám doma a občas je zkontroluju).

          Nevylučuju ale, že se tohle může stát.

          0 0
        • MlokCZ  

          Pokud má boost valve, tak vůbec by už neměl mít compression tune, to je kdyžtak špatná fotka.

          U Boost valve je velocity tune + se nastavuje tlak uvnitř tlumiče (to co u DHX lze nastavovat externě uživatelem).

          A dle toho co jsem vyčetl pro nějaké konkrétní tlumiče, jak už je majitelé mají nastavené, tak zatím vůbec nevím, jak se které konkrétní nastavení chová. Takže taky uvidím a případně nechám upravit.

          0 0
          • Flinker  

            http://www.foxracingshox.com/…shocks/FLOAT

            Vychadzal som z tejto fotky

            Inak ma niekto detailnu foto toho tlnica fox s velkou vzduchovou komorou a boost valve? Nevedel som to vcera najst.

            0 0
            • MlokCZ  

              Třeba na stránkách Cubu je to tady dobře vidět:

              http://www.cube-bikes.de/…d_36129_.htm

              tam vyber details a pak hned ta první fotka.

              0 0
              • Flinker  

                velmi dobry tip, dakujem!

                Mimochodom, ma zmysel pozerat na CUBE 2010? Mas tam nejakeho favorita?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Asi ne.

                  Dle toho výběru toho Canyona by sice byla výborná volba karbonový Sting. To je výborný rám a ten systém na 120mm zdvihu Stinga letí jako raketa, ale…

                  Problém bude v tom, že to bude s dobrým osazením hodně přes limit. Tím karbonovým rámem se to prodražuješ a v hliníku se už Sting nedělá.

                  Sice do 3000 euro by byl Sting k mání, ale v té ceně budou špatná kola a ještě k tomu Avid Elixíry brzdy.

                  U Canyonu za stejné prachy bude mnohem lepší osazení.

                  A ta kola u Stinga bude komplikovat ještě ta kombinace 15mm pevná osa na předním a 12mm Syntace X-12 na zadním (tedy úplně totožný problém, co jsem řešil teď já kola na Stereo).

                  Tedy Sting je dle mě super volba, ale pouze v případě, že bys chtěl dát peněz více, abys na Elixír CR variantě vyměnil aspoň kola nebo případně rovnou HPC X0 varinatu vzít, ta je komplet ok osazená, ale cenově také někde jinde (112tis. doporučená MOC, takže reálně by byl k sehnání možná tak těsně pod 100tis., což už je dobrá darda).

                  Tady škoda, že už není za výrazně levnější cenu v hliníku, protože zase tak moc velký váhový rozdíl mezi karbon a hliníkovou variantou není.

                  Ještě, že Stereo má varianty obě, tam je taky stejný cenový skok a jen za nějaký ten gram dolu bych karbon verzi za ty prachy rozhodně nevzal (taky jsem o ní ani neuvažoval a bral hliník).

                  A AMS 125tka nebude vhodná na to co to chceš.

                  A AMS Pro je zase zbytečně malý zdvih a funčně oproti Stingu velký rozdíl (tím myslím, že Sting na stejném zdvihu podá v terénu lepší výsledky a přitom ještě klidně i se 120mm zdvihu pojede skoro srovnatelně jako AMS Pro na 100mm).

                  0 0
                  • Flinker  

                    Vidim to na tu 9.0, 500 E je dost penazi, a okrem toho, ta oranzova sa mi velmi paci :-)

                    Tie Cuby nie su spatne, ale mas pravdu, je to drahe. A sting nema ani moznost montaze kosiku do ramu, a ten ja chcem!

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Přesně tu levnější 9tku Canyona bych volil, za ty prachy velmi dobré osazení a přitom i Canyon jde za pedálem (především na klasické přepákování s horstlinkem) velmi dobře.

                      Jen k tomu košíku, Stinga jsem sice i v reálu jel, košík jsem při tom moc nezkoumal. Ale nevidím důvod, proč by tam nešel košík, je to konstruované totožně (včetně toho, že úchyty bowdenu jsou na totožném místě, takže košík na ně přidělat půjde) jako Stereo a na Stereo jde a normálně ho tam mám.

                      Jen při tom větším slopingu to už bude na hraně s místem a nacpeš tam jen nějaký malý.

                      U Sterea 2008, kde je menší sloping tam ještě u 18tky velikosti narvu 0,7čku bez nějakého většího násilí.

                      0 0
        • přišlapávač  

          Vážil jsem Crossmax XL na véčka, Crossmax SLR na véčka i Crossmax SLR disc a jak píše mlok, váhá se nelišila více jak o ± 7 gramů.

          0 0
          • Flinker  

            Asi som nieco robil zle, ale ked som cistil orech tak som mal zadne koleso na vahe, bez orecha a osky, a vtedy bolo o nieco malo tazsie ako katalog. Predne bolo tazsie cca o 50 gr.

            Skoda ze som si vtedy neurobil poriadne poznamky, nepamatam sa presne. Neberte tie vahy ako fakt, ale iba ako dojem :-)

            0 0
    • PatrikL  

      za nejakých 2900 eur je aj http://www.trekbikes.com/…_ex/fuelex9/

      0 0
      • PatrikL  

        teda 2700 eur :)

        0 0
        • Flinker  

          Tymto si ma milo prekvapil. Ani cena nie je spatna, a bike vyborne vyzera.

          Kolesa su tak trocha neznama, a brzdy nie su moje oblubene formuly, ale inak velmi k svetu vyzerajuca volba!

          A je na to na Srame, co je velke plus naviac. Urcite zaradim do uzsieho vyberu

          0 0
          • PatrikL  

            „Bontrager optimized, DT made hubs with 6 bolt rotor mounts for reliable performance“

            čiže náboje sú DT :)

            Aj oficiálna hmotnosť je v pohode, aspoň to vydrží :)

            http://bontrager.com/model/07850

            0 0
          • MlokCZ  

            To osazení je vlastně o hodně horší u toho Treku. Právě třeba ty brzdy, tak stojí samotné polovinu toho co ty R1čky.

            Tím netvrdím, že jsou špatné, jen že za ty prachy je třeba ty R1čky v osazení ocenit, zvlášť když jsou tvoje oblíbené.

            0 0
      • Flinker  

        Teraz som sa pozrel na to, vsetko OK, ale kolesa su tazke ako vsetky hriechy sveta, a to maju iba 28 dratov a boli popisane v recenzii ako „flexy“ . Skoda, to by bolo na vymenu kolies. A potom sa uz nezmestim do budgetu :-(

        0 0
        • PatrikL  

          kde sú popísané ako flexy? :)

          0 0
          • Flinker  

            http://www.bikeradar.com/…isc-08–21327

            No najma su tazke ako prasa. takmer 2 kilove kolesa nemaju co na biku hladat :-(

            Posledne kolesa co som mal mali 1440 gramov par, a vyssie uz ist nechcem :-) (FRM 330 gr rafik, 32 aerolite dratov a xtr naboje, kotuce XTR), samozrejme vazene bez kotucov, rychloupinaka atd

            0 0
            • PatrikL  

              tak to je 2 roky starý model, čiže terajšie budú dosť odlišné…

              do 2kg tomu chýba nejakých 150g :D

              0 0
            • MlokCZ  

              Tak jestli chceš gramařit na kolech až tolik, tak to ty STčka rovnou škrtni.

              Ty DT ale budou mít taky o pár gramů více než 1440.

              Pokud chceš takhle lehká kola, tak je skoro jednodušší vzít spíše nižší a levnější model a za ušetřené prachy tam dát kola přesně dle tvoje gusta.

              0 0
              • Flinker  

                Presne nad tym som uvazoval, zobrat xc 9.0, crossmaxy a xtr salter a radenie xt predat, dat tam zaplety od notubes a sram x.o (radenie mam gripshift).

                No na druhu stranu je s tym kopec prace, som teraz v zahranici, a ked pridem tak chcem aby ma cakal bike a nie kopec dielov :-(

                S gramarenim na kolesach to nie je tak dramaticke, do 1600 gramov (realnych) su kolesa ok, ide aj o tuhost. DT s 15mm osou vpredu budu predpokladam OK co sa tyka tuhosti. S crossmaxami co sa tyka tuhosti problem nikdy nebol, len vo velkej vahe a inych drobnostiach ktore som spomenul inde.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak STčka budou jen těsně přes 1600g, ta jejich váha sedí a současný model má 1615g.

                  0 0
    • frederick  

      Já bych volil ten dražší model. Když už ho koupíš, tak do něj nebudeš muset nic vrážet. Je to top…A navíc má kola od DT Swiss…a to je záruka kvality i dobre funkce. (alespoň podle mě)

      0 0
      • Flinker  

        V tomto mas pravdu, ono na tej 9.0 nic podstatneho nechyba, iba ak xtr kluky. Ale tie kolesa dt su velke lakadlo, no otazne je ci pri mojej vahe 83 – 80kg v sezone, nie je lepsie brat nieco pevnejsie.

        0 0
        • frederick  

          myslíš, že by jsi měl mít jěště pevnější? Nemám s nima zkušenost, ale ja vozim WTB ráfek s výpletem od DT a jsem spokojen.Mimo to mám o 10 KG víc:D Ale nevím, jak moc tuhý to chces…resp. pevný

          0 0
          • frederick  

            no ale koukal jsem, že max co snesou je 90kg…tak nevim…chtelo by to zkusit.

            0 0
            • frederick  

              ale štáral jsem na netu a hodnota kol shruba 20000Kč. montované na profi kola…podle mě, budou dobrý…ale jak už jsem psal…radši si ti zkus!

              0 0
    • dada  

      9.0 orange a rovnou přetůnit na orange X.0 ;)

      těch 500E aufpreis na SL je víc než moc

      0 0
    • Flinker  

      Dakujem za ohlasy, na zaklade vasich prispevkov som sa rozhodol pre Xc 9.0

      Dovody:

      1: Cena

      2: Chcem oranzovu farbu

      3: Kolesa DT maju iba 28 dratov, trocha neprakticke pri pripadnej vymene rafika, plus som tesne pri hmotnostnom limite

      4: Kluky XTR alebo XT pre mna nie je dolezite

      5: Radenie XT a Salter XTR aj tak vymenim pri najblizsej moznej prilezitosti za sram x.o a sram gripshift x.o

      Podstatne je, ze zaklad – ram, tlmic, vidlica a kokpit su identicke v oboch verziach.

      Aj v pripade mimoriadnej financnej injekcie asi ostanem pri tejto verzii, ta vyssia vela nevyriesi. Pripadne sa daju peniaze pouzit na ucelnejsie veci, napriklad tuning tlmica, vidlice atd.

      0 0
    • Flinker  

      Dokonano jest.

      Objednavka odisla pred chvilou, Nerve XC 9.0 + jedna nahradna patka.

      Canyon pribaluje tlakovu pumpu a tuto vychytavku

      (CANYON TORQUE WRENCH)

      Uz sa tesim. Objednaval som teraz, lebo dodanie je asi na 15–16 tyzden, chcem nejaku rezervu, teraz uz len ostava vyplaznut 2500 v tvrdej mene a potom netrpezlivo ocakavat postara.

      0 0
    • Flinker  

      Canyon dramatizuje objednavku, vystavili mi fakturu na 3050 eur :-) (malo to byt cca 2600)

      Fakturantka asi ma zly den, lebo mi naratali DPH (ktore je uz v cene, podla platnych cenikov pre rok 2010) a ako bonus mam podla nich zaplatit DPH aj z prislusenstva ktore je prilozene k bicyklu zadarmo!!!

      Ked som volal do Canyonu, tak prva pani na ktoru som natrafil, tak nie len ze nechcela uznat ze je tam chyba, ale mi vysvetlila ze potom asi este budem musiet doplatit DPH za moju objednavku spred dvoch rokov :-) !!!

      Po kratkej nutnej pauze na hyperventilaciu som zavolal zase, dali mi cislo na Canyon benelux a tam sme to prebrali. Maju mi poslat novu fakturu.

      Takze pozor, dobre si skontrolujte fakturu ak nahodou nieco budete brat od Canyonu, maju v tom teraz trocha bordel :-(

      Dufam ze maju setria iba na administrative, a ze sa toto neprenieslo aj na biky!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.