Je tohle něco, co bude opravdu fungovat, nebo jen dobře zvládnutý marketing?
VÝZVA
Konstantní změny terénu kladou nesmírně vysoké nároky na enduro kola. Jezdcova hmotnost je přenášena podle typu jízdy a aktuálního terénu. Při stoupání nese zadní kolo 100% zátěže, na rovinkách je to pak kolem 70%. V prudkých sjezdech je tato hmotnost převedena skoro všechna na přední kolo. Ke zdolání těchto změn by měl být snížen sag, zdvih a zpevněno celkové naladění kola, které by potřebovalo i přímější úhel sedla a řízení. Když se poté trail vydá zase směrem z kopce, je vyžadováno přesně opačné nastavení: více sagu, více zdvihu, ploché úhly a ideální nižší pozice na kole.
NAŠE ŘEŠENÍ
Shapeshifter umožňuje spojit obojí. Systém je složený z našeho patentovaného vzduchového pístu, integrovaného do napojení vahadla tlumiče a z páčky ovládání na řídítkách. Pouhým přepnutím páčky změní Shapeshifter umístění tlumiče a přednastaví dynamiku odpružení při jízdě. Výsledkem jsou dvě odlišné geometrie, poměry odpružení a nastavení zdvihu, ze kterých si můžete vybrat a to vše bez speciálně upraveného zadního tlumiče.
Rozdílné geometrie jsou dosaženy díky kombinaci funkce Shapeshifteru a odpovídajícího efektu sagu kvůli změně v poměru přepákování odpružení.
V DH módu poskytuje 160 mm zdvihu a 25–30% sag ideální nastavení pro závodní sjezd, zatímco 130 mm zdvihu a zhruba 15% sag v XC módu zlepší celkovou efektivitu. Výsledkem je vyšší pozice kola se zdvihem při stoupání a eliminace pohupování při záběru. Zadní trojúhelník a tlumič si udržují svou citlivost k zajištění maximální trakce a kontroly do kopců.