Canyon Endurace CF SL 8 (Názor)

59 nepřečtených
  • RencMan Bramburek

    Ahoj,

    chtěl jsem se zeptat na názor kola Canyon Endurace CF SL 8. Silniční kolo jsem nikdy nevlastnil, tudíž by to bylo mé poprvé, nemám tudíž žádné zkušenosti co do osazení atd.

    Každá rada a názor vítán, předem děkuji :)

    0 0
    • Velomiwookie  

      rozhodoval jsem se mezi tim a CF 8 a vybral jsem CF 8, kvuli pruchodnosti plastu (30 vs 35mm) Obeti za to je obyc sedlovka – ta vcls 2 je bozi, mel jsem ji na minulem kole a aerokokpit.

      Mam dva pary kol, jeden silnicni, jeden 35mm gravel a je to super…

      1 0
    • cyklista86  

      Tak pomer cena/kvalita/o­sazeni jako vzdy u canyonu perfektni. Otazka je jestli to je idealni volba jako uplne prvni silnicka. Treba kvuli tomu, ze to ma kokpit v celku tzn. neni mozno lehce menit delky a uhly predstavce. Je to vhodnejsi uz pro lidi co vedi ze jim to bude sedet.. Spis bych videl jako lepsi volbu silnicku s normalnim kokpitem. Kde muzes moct docela levne zkouset jake nastaveni posedu sedi nejlepe.. Klidne bych bral nejakou levnejsi bazarovku. Se kterou jak jsem psal si ujasnis co ti vyhovuje a nevyhovuje. Butto si ju pak nechas jako kolo do skaredeho pocasi a nebo ji prodas a pri nakupu druhe silnicky uz pujdes najisto po konkretnim typu/geometrii..

      2 0
      • Pikaču  

        Jj. Endurace pro zacatecnika je skvela silnicka a posounout se pak dal. Ale jak pises. Lepsi klasicka riditka kde muzes vyzkouset par predstavcu.

        Sam jsem zacinal na enduraceu a nejdriv byl predstavec do pozitivu. Pak hodne kratky. Pak niz, niz a niz az uz neslo a slo se na jine kolo. Jo a zada povolila na sportovnejsi posed.

        Ale ty riditka muzes prodat a dat tam obyc hlinikove a vyzkouset par predstavcu ( pouze canyon a giant predstavce 1 1/4").

        1 0
    • adam1  

      Dobrá volba,koukni i na outlet něco tam je?

      Pokud vybereš správnou velikost tak bych se toho kokpitu nebál ?Ta listová sedlovka funguje ,ale já ji časem vyměnil stejně za klasiku abych eliminoval ztráty :))jestli sram nebo sh dle osobní preference ,já jsem spíš sh :)

      1 0
      • RencMan Bramburek  

        Při výšce 176 cm a výška rozkroku 84 cm to doporučuje velikost S, sice se trochu bojím, že mi bude trochu menší ale asi bych do toho šel.

        0 0
        • jonti  

          Napis na podporu, tam ti poradi.

          0 0
        • adam1  

          Spíš bych volil S ? a popřípadě delší představec a to je právě to že ten kokpit v S je 90/420 a u M 100/420 tuším ?

          Oni mají spec.rozměr sloupku vidlice a napasuješ tam jen jejich predstavce/kokpity to samé jak canondale?

          U M bude sedlovka cca 165mm a u S 195mm

          Ještě jsem koukal na převodníky u sramu 48/35 ?ale zas kazeta 10–34.

          0 0
          • RencMan Bramburek  

            No to já právě vůbec netuším s tou velikostí :/

            0 0
          • RencMan Bramburek  

            Na podpoře mi byla doporučená velikost M, nebude muset být vysoko sedlo a bude to pohodlnější…

            0 0
            • adam1  

              Tak když si ten rozkrok změníš na 85cm tak ti skočí hrana mezi S a M.

              0 0
              • jonti  

                Endurace je velmi kratky ram, tam je casto lepsi neresit tolik vysku jako delku ramu.

                0 0
                • RencMan Bramburek  

                  No tak to M by mělo být právě o něco delší…

                  0 0
                • cyklista86  

                  Vyska je docela zasadni. Kdyz mas nizsi rozkrok a ses tak casto na limitu zasunuti. Coz je muj pripad.. Naopak bych moc neresil delku. Neni problem tam misto 10cm predstavce dat 8 a nebo naopak 12cm treba.. U vetsi velikosti je zasadni ta vyssi hlava = mensi vyskovy rozdil sedla a riditek = pohodlnejsi posed.. Sem na tu endurace fakt zvedavej. Vypada to jako idealni rozmery ramu pro me. No mozna by mohla byt sedlova trubka trochu niz, aby vic pruzila sedlovka a standover nebyl tak vysoko, ale to me zas tak nevadi..

                  0 0
        • cyklista86  

          Ja ted konecne objednal endurace al 7. Mam 177cm a rozkrok 81cm.. Sedlovku budu met teda na max zastrcenou, ale to me nevadi. Uz jsem driv bral od nich silnicku a doporucovalo me to taky S. Tak jsem vzal S. Za 3 tydny jsem se na to nebyl schopen poskladat, tak jsem vratil a vzal jsem M. S tim, ze na ten jsem pak jeste kupoval delsi predstavec asi o 2–3 cm.. :D Ta karbonova endurace je jeste kratsi nez ta hlinikova verze. Podle me kdyz si defakto stejne vysokej a mas rozkrok jeste o 3cm vys nez ja, tak tobe bude sedet M perfektne. Sedlovka bude vytazena akorat a dlouhy ti to byt taky podle me nemuze. Teda jestli na tom nechces sedet jak na zachode..

          0 0
          • Kratter  

            Jak to počítáš? Však sedlovka 522, délka klik 172,5 to je součet 694,5 a tvrdíš, že máš rozkrok 81. Takže máš fóra ještě 12cm…

            0 0
            • cyklista86  

              Hm nevim asi mam sedlo niz nez „podle tabulek“. Protoze jsem zjistil, ze kdyz ho mam trosku niz, tak muzu sedet pohodlneji vic aero(vrch tela vic zalomenej) a nezacne me po kratke dobe tahnout ten zadni retezec svalu spodnich zad, zadku a hamstringu.. Driv sem vozil sedlo asi vic nahore a mel jsem problem se spodnima zadama i pri tom nejnarovnanejsim posedu s uchopem za paky.. Dneska je to „moda“ sedlo spis trochu niz i mezi profikama. Za predpokladu, ze to neni az tak nizko, ze to odnaseji kolena nebo kycle kvuli ostrejsimu uhlu pri te poloze kliky nahore na 12 hodine. Tak to ma plno pozitiv.. Na MTB a myslim, ze i na vsech silnickach jsem mel sedlo (stred slapani – vrch sedla) 71cm.. Coz u toho canyonu vel M budu met sedlovku zasunutou skoro na max..

              0 0
    • adam1  

      Jinak krásné kola dělá Colnago ,jedno teď máme doma :)viz.foto s endurace.

      1 0
      • cyklista86  

        Tak coz o to. Colnaga jsou krasna klasika vo tom zadna. Ovsem to uz je znacka pro ty co moc cenu neresi.. :)

        1 0
    • roupik  

      Mám cf sl 8 na shimanu už čtvrtý rok a neměnil bych, mám ještě verzi bez toho spojeného aerokokpitu, kolo je fajn na naše silnice, je celkem pohodlné – i díky sedlovce a tomu že vozím 32mm pláště – a zároveň je tuhé při záběru, trošku jsem za ty roky „vylepšoval“ jinými koly, sedlem a řídítky…nebál bych se kolo doporučit

      2 0
    • RencMan Bramburek  

      Všem děkuji :)

      0 0
    • RencMan Bramburek  

      Teď jsem ještě začal přemýšlet, jestli Endurence nebo Ultimate, stejné modelové řadě CF SL 8.

      0 0
      • UHU  

        přemýšlet je OK a taky kdy kolo chceš :)

        0 0
      • adam1  

        Jako první seznámeni bych bral endurace ,ale klidně běž do ultimate budeš mít více race posed

        0 0
      • Velomiwookie  

        sel jsem ted z ultimate na endurace s tim, ze to bude pohodlnejsi a nevnimam v tom posedu moc rozdil uprimne :)

        0 0
        • cyklista86  

          No hlavne kokpitem se da i z endurace udelat hodne agresivni zavodni stroj.. Jen je problem u toho CF canyonu, ze ten kokpit je jeden kus karbonu.. Ja na te hlinikove muzu dat delsi predstavec do negativu + uriznout krk vidle a ani ta 16cm hlava by nebranila hodne race posedu.. Hlavne to vypada o dost lepe, kdyz mas delsi hlavu a zadne podlozky pod predstavcem nez kratka hlava a nad tim 5cm podlozek jak to ma vetsina lidi u ramu s kratkou hlavou.. Proto sem zavrhl Grizla. Ma to proste kratkou hlavu a musel bych se spolehat na podlozky pod predstavcem.. Sranda je, ze si kupuju on line kolo ktere ne jenom ze jsem ho nevidel na zivo predem, ale ja dokonce nevidel defakto ani zadne fotky.. :D Nasel sem jen jednu fotku modelu co chci v jine velikosti.. :D Sem zvedavej na to sedlo. Vetsinou sedla s dirou absolutne nesnasim, ale tohle vypada zajimave..

          0 0
          • Velomiwookie  

            Cf 8 (bez sl) ma klasickej kokpit a navic pruchodnost 35mm, pro me to byl z tohohle duvodu vitez.. dva pary kol a je klid

            0 0
            • cyklista86  

              Me se libi u toho hliniku klasicka objimka sedlovky a hlavne ze ma o 1cm nizsi stand over. Coz je pro muj kratsi inseam naprosto zasadni. :D

              0 0
          • TK75  

            To vypadá jako příjemný a pěkný kolo… akorát po čase by mě otravoval limit pneumatik:-) Ale fakt pěkný

            0 0
            • cyklista86  

              Ja na tom maximalne obcas prejedu nejakej kratsi usek sotoliny, polnacky.. Asi tam dam conti GP5000 32mm. Prej to ma v realu 34mm coz bude asi akorat u zadniho kola. Na predek by se asi kdyztak vlezlo i neco vetsiho..

              0 0
              • TK75  

                To jsem si říkal taky, když jsem měl max 40 u Ronina

                Si pamatuju jak jsem s velkou slávou místo 40 nasadil 35 ByWay a zjistil že jsem si nijak nepomohl :-D

                Ale jo…už něco kup ať si taky užiješ ten vítr ve vlasech :-D

                0 0
                • cyklista86  

                  Na silnici do tech 35mm je az az. Rad bych to kolo udrzel v top stavu. Abych to pristi rok mohl kdyztak prodat s minimalni ztratou a koupit pak neco lepsiho..

                  0 0
              • roupik  

                GP5000 32mm mají v reálu 32mm, vozím je druhým rokem na ráfku vnitřní šířky 20mm

                0 0
          • Redjuu  

            Já sedlo musel měnit a ani jsem ho nikde neudal. Je super pohodlné, perfektně udělané vzadu ližiny pro kapsičku, ale má hrozně blbě udělanou špičku. Je krátká a horní polstrování tam má takovou ostrou hranu a pořád se o to zachytávají kalhoty. Takže fakt škoda, jinak by bylo parádní. Ale třeba to někomu dělat nebude.

            0 0
            • adam1  

              Mi ty krátké sedla taky nesedí ,taky kvůli krátké špici

              Nyní mám něco mezi a ok ,ale je to individuální :)?

              https://www.tradeinn.com/…/137097879/p

              Čekám ještě na “monterky” od Béjka :)

              0 0
            • cyklista86  

              No ja si to myslim taky, ze kratky sedlo me nesedne. Ja su zrovna ten co moc nesedi presne na tech dvou bodeh vzadu na sedle. Proto me vyhovoval docela treba arione od fiziku..

              0 0
          • Pikaču  

            Co das do negativu ?To me zajima jaky predstavec sezenes abys z toho udelal ten hodně agresivni zavodni stroj. Z jejiho predstavce urcite ne.

            To bys musel sehnat –17 az –20 na jejich atyp krk vidlice. Dela ho canyon a giant. Jeste se neco da sehnat od zippu ale ze bys na prvnj dobrou neco nasel pochybuji.

            Udelas z toho leda paskvil az zacnes koumat ty predstavce a jejich nabidku.

            Jinak endurace je skvele kolo. Mel jsem a posunul se dál.

            0 0
            • Pikaču  

              Ale jo. Ritchey dela –17 v tom rozmeru.

              0 0
              • cyklista86  

                Presne tak. Ritchey jsem mel i na starem ultimate cf… Ale to o predstavci do negativu jsem psal jen jako moznost jak ten endurace priblizit tomu zavodnimu modelu.. Ja nic do negativu nepotrebuju. Me sedi jen nepatrne riditka niz nez sedlo a spis delsi ten uchop. Takze takova klasika jak vypadaly ty kola driv..

                0 0
    • ra.ma1  

      Ahoj chci se zeptat Vas „zasvecencu“, zda-li je nejaka zajimava alternativa vlastnostma i cenou vuci CF8? – tak trosku a laicky po necem podobnem pokoukavam a moc tomu nerozumim, jelikoz jsem se zajimal dosud jen o MTB.

      Z meho laickeho pohledu je zde pomer/cena vykon asi celkem dost dobra…ultegra X CF ram asi OK…co treba kola,..?

      Diky moc

      0 0
    • MHBQ  

      Ahoj, nebudu zakládat nové téma a zeptám se tu. Chtěl bych si koupit silnici a jelikož chci nové kolo a ne z bazaru, tak přemýšlím o Canyonu Endurace 7 AL. Kolo bude hlavně na denní dojíždění do práce 7km tam a 7km zpátky + občas nějaké malé projížďky o víkendu. Když jsem projížděl stránky výrobce, tak jsem objevil ve výprodeji endurace 8

      https://www.canyon.com/…i2/3366.html?…

      který mají zrovna v mé velikosti 2XL a i s tou slevou by vyšel na 71tis. Myslíte že má cenu o tom uvažovat? Nebo mi na moje jízdy bohatě postačí endurace 7? Nemám absolutně žádné zkušenosti s elektro ovládáním – je to spolehlivé, jak dlouho vydrží baterie a jakou mají životnost?

      Děkuji za odpovědi

      0 0
      • roupik  

        S elektro řazením zkušenosti nemám, ale za tyhle peníze je ta osmička super kauf, ber dokud je, navíc karbonový rám je úplně jinde proti hliníku, sám ji mám (sice jenom na mechanice) a nedám na ni dopustit

        1 1
        • adam1  

          Taky si myslím že ok kup a je to 2×12 ,časem lepší /pěknějšî kola a super střela

          0 0
          • plzakj  

            No, na jezdeni 7km do prace asi trochu overkill i ty kola, ale to si musi srovnat sam, dle sve financni situace.

            0 0
            • adam1  

              Piše i výlety a sám víš jak je silnic návyková :))

              0 0
              • plzakj  

                Jj. Jestli na to bude mit cas, tak klidne. IMO ma smysl karbon. Tu elektriku bych klidne vynechal. Zalezi, jak moc resi finance.

                0 0
        • MHBQ  

          Nemám zkušenosti ani s AL ani s karbonem tak se tě zeptám v čem je karbon lepší, myslíš že ten 1kg ve váze kola pocítím? 20 let jsem jezdil na velikém ocelovém rámu (vel.62) osazeným Shimano 105 a spokojenost. Když kolo dosloužilo tak jsem pořídil krosové kolo na klidné výlety s dětmi do přírody, ale je hrozně težké a i na těch 7km do práce se oproti bývalému kolu dost nadřu. Takže přemýšlím se vrátit k silnici, jen nevím zda na to moje ježdění neni ta 8 zbytečná. Ale na druhou stranu si říkám co když mě to chytne a budu jezdit víc.......:))

          0 0
          • plzakj  

            Krome vahy, karbonovej ram bude tuzsi a pohodlnejsi. Lip tlumi otresy.

            Na to, co pises bych pockal na CF 7 s moznosti 35mm plastu a ozelil elektriku.

            2 0
            • MHBQ  

              Taky se spíš přikláním k této variantě, přeci jen endurace 8 je i po slevě 2× dražší, ale zas má pro mě hezčí barvu :)) Ta 7 zelená hrášková na fotkách nevypadá moc hezky, ale třeba bude v reálu pěkná :))

              Ještě se zeptám, vyměnili byste kola u té 7 za nějaké lepší, nebo budou dobře sloužit ty „seriové“. Ráfkům a výpletům nerozumím, ale mám 98kg tak abych na ně nebyl moc těžký?

              https://www.canyon.com/…-7/2733.html

              0 0
              • adam1  

                Ta 7 ale není skladem v xl? Pozor ještě na to že ty nové modely mají jakousi hnusnou kapsičku na horní trubce:( a dělají z toho jakesi expediční kolo ?:(((

                Kola časem ,poznáš sám když se postavíš jestli se budou kroutit a lupat špice :)

                0 0
                • MHBQ  

                  Ano žádná velikost není skladem, něco bude teď na podzim, ale 2XL bude až na jaře, takže mám čas ještě vše promyslet a prozkoumat :))

                  0 0
                  • adam1  

                    Klidně vem nyní tu 8 ještě bez té "schránky " v rámu a vyzkoušíš ,projedeš v klidu (né za deště:)) a do 30 dní vrátíš když nesedne /nebude líbit -vratky fungují ok a je to vlastně benefit si kolo takto osahat/vyzkoušet .

                    0 0
          • Jáchym 1  

            Hlavní benefit karbonu je pohodlí+moderní geometrie,v tomto případě také směrem k pohohlí.Možnost použití objemnějších plášťů.

            Pokud ty prašule máš,tak ber.

            0 0
          • roupik  

            Dřív jsem jezdil výhradně na krosovém kole a nedal na něj dopustit, říkal jsem si že na ty naše silnice a polní/lesní cesty ideální. Pak přišel čas kdy začala hlodat myšlenka na silničku, protože i na té krosce jsem jezdil převážně silnice a začala mi připadat taková těžkopádná, jezdím do práce po silnici přesně těch 7km. Pořídil jsem základní hliníkovou silničku s převody 3×10 a jezdil, nejdřív nic moc, zlom nastal když jsem vyměnil kola, základní co tam byly z fabriky mi připadaly jak bláto, výměna za Mavic Aksium byla jak nebe a dudy, navíc na pláštích šíře 28mm to bylo snesitelný i na horších silnicích. Pracovní dojíždění hlavně z práce domů se začaly, co do km, protahovat. A začal jsem pokukovat po karbonu, podle všeho údajně úplně jiné svezení proti hlíně, ale přece jen už docela dost korunek. No pořídil jsem Endurace CF SL 8 a první svezení končilo (teď trochu přeháním) s otevřenou hubou. Způsob jakým to kolo „šlo za plynem“ a zároveň bylo pohodlné byl parádní. Pro mě není ani tak u karbonu rozhodující váha ale vlastnosti jako tuhost a zároveň pohodlí, tohle hlína prostě neumí. Výsledek je že mě silnice chytla (i přes nesporné nevýhody silničního provozu) a dneska najezdím tisíce kilometrů.

            1 0
      • Jáchym 1  

        Ber,neváhej.

        Dvanáctková Ultegra Di2 je super.

        Na jedno nabití 2000 – 3000 km,podle terénu.Řadí to jak šlak.

        0 0
      • MHBQ  

        Tak než jsem nákup promyslel tak to trh vyřešil za mě a endurace 8 je vyprodaný.

        Takže volba je jasná, počkám až budou naskladněný endurace 7 a objednám.

        Není tu někdo z východních Čech kdo má doma 2XL a nechal by mě na něj sednout?

        0 0
        • PucalkovicAmina  

          Ani bych se nedivil, kdyby se tu ve velikosti 2XL objevil záhy v galerii. Holt dávat info, že někde mají něco skladem a ve slevě se nevyplácí :-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.