Canyon Grail CF SL 7 - rady na upgrade

18 nepřečtených
  • Kos_CZ

    Zdravím, mám čerstve Canyon Grail CF SL 7, který jsem pořídil jako základ pro úpravy na kolo pro ultramaratony a bikepacking. Karbonová profilová řidítka půjdou dolů, nahradí je klasiky. Bohužel jsem si ke kolu objednal i blatníky co k tomu nabízí Canyon (Canyon DEFEND Fast Fenders) a ty jsou dobré tak po někom je hodit a tím ho zabít – jsou plechové a váží snad kilo!

    Takže první dotaz: Co používáte za blatníky?

    0 0
    • novas752  

      No zase to je jediný design baltníků, který skutečně funguje. Odlehčený plácátka mají obvykle funkci chytání nečistot dost omezenou.

      1 0
    • jIrI___  

      Jestli chceš lehčí blatníky, mrkni na SKS Speedrocker. Funkčnost je oproti těm Canyon ale výrazně horší.

      0 0
    • Kos_CZ  

      PAk ještě jeden dotaz na ty, kteří přehodili řidítka na klasiku: Jaký představec jste tam dali? Canyon toho v nabídce moc nemá…

      0 0
      • melda  

        Teď ty řídítka řeším taky. Blbý je, že Canyon použil poněkud historický rozměr sloupku vidlice. Ale objednal jsem redukci z ali a použiju canyon představec 1 1/4", co mám doma ze starýho Ultumate. Ty origo kombo jsou fakt peklo, dát tam obyčejnej hliník a slevnit kolo, udělali by líp.

        0 0
        • Kos_CZ  

          Já tam nakonec prdnul představec z Dekáče za asi 350 Kč a naprostá spokojenost.

          0 0
    • Singlespeed  

      Proč jsi nevzal Grizla? Je univerzálnější, jsou k němu i originální lehké blatníky a má klasická řídítka. Grail je raketa pro dupače nalehko bez báglů a blatníků, tedy na klasické gravel závody.

      0 0
      • Kos_CZ  

        Protože jsem chtěl dvouplacku a kolo primárně na závody. Ono to možná vypadá, že z toho dělám Grizl, ale není to tak – jen si kolo připravuju na všechny možnosti. Na profilová řidítka třeba nedáš časovkářské nástavce (tedy dáš, pokud chceš ty od Canyonu) a k tomu musíš mít ještě jejich extra řidítka – cenově nesmysl (pro můj účel).

        0 0
      • File12  

        Já teda teď Grizla měnil za Graila a dám na to úplně ty samý brašny co na Grizla. Ale jo jako pohodlnější na BP to bylo :)

        1 0
    • Kos_CZ  

      Dotaz na zkušenější – budu prohazovat pneu na nějaké silničnější, ale protože bych v rámci závodu chtěl mít možnost to občas poslat po polňačce pokud to bude dávat z pohledu trasování smysl, rád bych na kolo nahodil pneu, které mají „praxí prověřenou odolnost proti defektu“. Pro příklad – na silnici mají takovou pověst Continental GrandPrix 5000… Ty používám na silnici a zkušenost dobrá – zatím (následuje ťukání na dřevo) žádný defekt. Přitom ta pneu umí docela dobře tlumi při správně zvolaném tlaku. Bohužel se dělají jen do 32 mm. Já bych rád něco v rozmezí 35 – 38 (40) mm.

      Nějaké zkušenosti a návrhy?

      PS: Hladký vzorek pro silniční povrch (což s ohledem na použití v 99% nájezdu) si najdu, ale jak jsou na tom v reálu, takovou zkušenost nemám…

      0 0
      • Singlespeed  

        Mně se 32 mm Contíky roztáhly na širokém ráfku na 35 mm, takže bych se 32 mm nebál.

        0 0
      • jecnak  

        Vittoria Next TLR 34mm. Jsou to silniční pláště, ale přežily v pohodě i gravel závod.

        0 0
        • Kos_CZ  

          Díky, nakonec jsem je našel i v šířce 35mm, takže dobrý. :)

          0 0
    • Kos_CZ  

      No tak se to pomalu rýsuje. Ještě mi chybí sedlo, předělání držáku na světlo a úprava blatníků. Ale jezdí se na tom dobře. Oproti Ultimatu v dálkové úpravě je kolo pocitově těžkopádnější, ale na druhou stranu mi převodově i úchopem pák sedlo líp než 105 na Ultimatu. I vytištěná podložka pod představcem zatím drží naprosto v pohodě bez ztráty tvaru, či funkce.

      Tudíž zatím spokojenost!

      0 1
      • ladys  

        Nemáš ty řídítka moc překlopená dopředu?

        0 0
        • Kos_CZ  

          Člověče, nevím. Určitě můžu říci, že jak v případě, kdy se držím za brzdy, tak ve spodním úchopu jsem neměl pocit, že by bylo něco špatně, nebo nepohodlné. Ale uvidíme – prvního června jedu na otočku do Drážďan, tak se uvidí, jak mi to sedne, Potom taky zajdu na bike fitting (až bude nové sedlo).

          Jen taková drobnost pro zasmání: Protože jsem chtěl ochránit rám kolem středu od bordelu ze zadního kola, vzal jsem takový ten plastový miniblatníček (druhý mám na přední vidlici, aby mi nelítali kamínky do mezery mezy hlavovou trubkou a vidlicí) a šoupnul jsem ho do zadní vidlice. Jen tak, bez nějakého upevnění – aby si plast zvyknul a tvarově se přizpůsobil s tím, že ho tam později v týdnu upevním. A zapoměl jsme na to. Pak jsem se šel projet, ujel 31 km, vrátil se domů a když jsem uklízel kolo došlo mi, že měl vlastně upadnout, protože nebyl nijak přidělaný. Nevypadl a drží tam…

          0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.