Canyon Nerve XC 5 nebo Radon QLT Race 6 nebo Radon Stage 6

28 nepřečtených
  • Forester

    Ahoj,

    tak jsem se konečně rozhoupal a začal vybírat nového bika. Po dlouholetém soužití s HT chci fula. Protože to bude můj první, chci si nechat poradit od zkušenějších.

    Z důvodů omezenějších financí se rozhoduji mezi:

    Canyon Nerve XC 5

    Radon QLT Race 6

    Radon Stage 6

    Jezdím na pohodu XC (tak do 60 km), v poslední době se snažím jít i do techničtějších pasáží (zatím to ale dost bolí, ty naražená žebra:-), ale určitě ne FR či obdobné věci.

    Jak jsem tady již probíral, měl jsem půjčenou Meridu AM 3000 D a byl jsem s ní celkem spokojený (tedy až na to, že to byla 19', což je na mě malé) – teda ještě jsem se musel naučit zacházet s Propedal, což se nakonec po Mlokově instrukcích podařilo. Bohužel cena tohoto biku, i po slevě, je celkem mimo. Proto se ve výběru objevuje i Radon Stage 6.

    Složení komponentů mi nevyhovuje ani na jednom biku (upřednostňuji Shimano a hlavně Dualy), s úpravou počítám a nevidím v tom žádný problém. Na Radonech se mi líbí vidlice.

    0 0
    • ceo  

      Osobně se mi nejvíc líbí Stage 6, protože má 125mm vzadu (oproti 115mm u Canyonu, nebo dokonce jen 100mm u QLT) + Talas

      Škoda, že už nejsou Canyony AM5, kde bylo za 1500E 140mm vzadu a Talas.. I když v tvé velikosti by třeba ještě být mohly.

      0 0
    • MlokCZ  

      Vzal bych také Stage 6 (to bude pohodlné kolo vhodné na to co píšeš), určitě ne QLT Race 6 (to je hrozně moc chrtí kolo). A Canyon XC5 stejně asi není žádný k mání, leda teď nějaké ty special edition jestli ještě jsou.

      0 0
      • Forester  

        ještě dotaz k té zadní stavbě. pokud jsem to dobře pochopil z diskusí zde vedených, je zdvih spíše lineární než progresivní, tedy nebude to na žádné velké skoky? … což mě vlastně vůbec nevadí

        existuje ještě nějaká obdobná volba v této cenové hladině … koukal jsem na CUBE

        0 0
        • MlokCZ  

          Stavba s RP23 dohromady je hodně lineární, přesně jak píšeš. Menší skoky to ale ještě snese, řekněme kolem 20cm výšky se dají aniž bys musel tlumič přefukovat a zabíjet počátek chodu. Já s tím na AMS 125ce nemám problém, na úplný doraz mi tlumič šel jen zcela ojediněle (při 20% sagu, který je pro to kolo přesně akorát a i doporučený).

          Cuby jsou také dobrá alternativa a i jsou v některých velikostech ještě k mání (skladem) na CRC, ale po tom, co Radon zlevnili, tak Cube vychází dráž. K18 varianta AMS 125 – cenově jako Radon, ale bez Talasu K24 varianta AMS 125 – cenově výrazně více, stojí v librách, co ten Radon v eurech. je ale také o něco lépe osazený, hlavně lepší kola; popis u K24 mají na CRC blbě, dobře např. zde

          0 0
          • MlokCZ  

            Ale přehlédnul jsem, že potřebuješ aspoň 20tku rám, to bude u Cubu taky horší. Na CRC vše jen v 18tce.

            Já bych rychle zjistil, zda Radon mají v požadavané velikosti a zda je dle geometrie ok (jestli třeba nebude moc krátký) a rychle vzal dokud jsou. Po té slevě je ta cena bezkonkureční.

            0 0
            • Forester  

              už zjišťuju … ještě jsem se nerozhodl zda 20' nebo 22'. mám teď 22' Meridu a ta je trochu dlouhá, ale to dělá ten představec 135mm

                
              0 0
              • Forester  

                tak jsem se díval na tu geometrii. moje Merida má i bez toho představce o 1cm delší horní rámovou trubku, v ostatních parametrech je o něco menší než 22 Radon … teď babo raď

                0 0
                • MlokCZ  

                  Njn, to máš blbé. Radony jsou poměrně krátké a vhodné pro tebe tedy moc nejsou. Na fulla je třeba kratší představec, 135mm je šílené. Tedy potřebuješ ten rám co nejdelší, abys mohl dát výrazně kratší představec.

                  A to tedy v úvahu nepřipadá ani Radon, ani Cube. Jedině tedy Canyona, ty jsou v XLku dlouhé dost. A tady máš dvě možnosti, buď vzít XCčko special edition, které možna je teď k dispozici nebo počkat na nové modely a vzít AMko.

                  0 0
                  • Forester  

                    je otázka, jetsli i teď nejsem na kole moc natažený … jak jsem psal výše, mám tam 135 představec a moc se mi nechtělo ho měnit .. a ještě, když to kolo teď prodávám

                    na tý Meridě AM, co jsem jezdil mi byla 19' malá, ale ta 21', co jsem zkoušel jen na sucho byal akorát. přeci jen na fulu je posed trochu jiný. nejspíš to budu muset ještě někde vyzkoušet.

                    Ty AM od Canyonu mi přišli už zbytečně moc „terénní“ … jako že bych to nevyužil, teda aspoň v porovnání s tím Radonem … přeci jen jsem z Polabí a do Beskyd dojedu 1–2× ročně :-)

                    0 0
                    • vojta  

                      Jen tak mimochodem, kolik vlastne meris ? A v cem je AM vice terenni nez Radon ?

                      0 0
                      • Forester  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                        0 0
                      • Forester  

                        měřím cca 192cm … terénnější se mi zdá dlé plášťů a třeba brzd (203/180) … a třeba i tlumiče FOX RP 23 Big Airchamber

                         
                        0 0
                        • MlokCZ  

                          High volume komoru tam dávají kvůli zmenšení výsledné progresivity, to mi přijde tedy naopak. Kdyby tam byla standardní komora, bylo by to ještě více progresivní a tedy vhodné pro ještě větší skoky.

                          0 0
                          • Forester  

                            aha … tak sorry, má nezkušenost s problematikou odpružení … jsem žil v přesvedčení, větší komora = větší skoky :-)

                            0 0
                    • MlokCZ  

                      Na fullu posez může být samozřejmě trošku kratší. Ale budeš mít výše řídítka díky většímu zdvihu vidlice, to samo o sobě trošku posez narovná. A pak ten představec by to chtělo o hodně kratší, já bych si delší než 105mm nedal v žádném případě, ale raději ani 105mm a spíše 90mm. A to máš zkrácení o 3–4,5cm, což už je dost.

                      Ale jak píšeš, ideálně vyzkoušet. I když ani to není při přechodu na fulla spásné, protože nebudeš na trošku méně sportovní posez zvyklý a těžko se hodnotí, co je akorát, to poznáš až časem. Já taky začal na AMS 125ce se 105mm představcem a už mám jen 90mm a k tomu současně řídítka s vyšším zdvihem. Rovnou bych ale díky dávnému zvyku na mnohem nataženější posez asi nepřešel, protože by to byl moc velký skok a přišlo by mi to ze začátku divné.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      A AMko x Radon, ty kola jsou ± stejné tím jak jsou zaměřená. AMko sice pár milimetrů navíc, ale když se jezdí bez velkých skoků, tak Radon bude využívat více zdvih (i přes high volume tlumič na AMku) a chodit tedy ve stejných situacích ± stejně. Tedy rozdíl je tam pouze v kolech, která jsou u AMka více laděná k enduru (širší ráfky a pláště), což ale můžeš časem vyměnit, pokud to nebude sedět.

                      0 0
                      • vojta  

                        To s tim ± stejnym vyuzitim zdvihu jsem chtel prave napsat. Nebot neskacu, nepodarilo se mi vyuzit poslednich cca 15mm (pri sagu ~30%)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Při sagu 30% + 15mm zbývajících bude už chodit reálně znatelně více Radon/Cube.

                          U AMS 125tky mám 20% sag, což je reálných 25mm zdvihu a využívám řekněme 47–48mm na tlumiči pořád a ty poslední 3mm sem tam při skoku. A těch 48mm tlumiče je reálných 122mm chodu. Tedy 97mm chodu téměř pořád a kolem 105mm občas.

                          Na AMku je 30% sagu přes 40mm zdvihu a pokud nevyužíváš 15mm na konci, tak reálně to chodí tak 85mm.

                          0 0
                          • vojta  

                            Takze mala oprava – sag mam necelych 25%. Tlumic jsem foukal dle pocitu a sag jsem si zmeril jen pro info za asistence juniora. Ted jsem si na to prizval ponekud zodpovednejsi osobu. Nic to vsak nemeni na tom, ze poslednich ~5mm na tlumici je pro mne tabu.

                             
                            0 0
                      • ceo  

                        Kladem AMka je ale to, že běžně budou chodit ± stejně, ale zase tam, kde Radon půjde na doraz, AM bude mít ještě rezervu…  Za stejné prachy je to takové malé, jak pro koho ne/významné plus.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Není to tak úplně. Máš pravdu s rezervou na skok, to je malá výhoda, i když se moc neskáče. Malá proto, že když jednou do roka půjde tlumič na doraz, tak je to fuk.

                          Ale ono se bude lišit více věcí. Canyon bude mít i větší sag (to je porovnání z reálu, Canyon mi přijde akorát s 25% sagem, Radon/Cube s 20%, vše pro chod tlumiče). Je třeba ho jezdit s o malinko větším sagem na tlumiči a současně má větší lev. ratio na počátku zdvihu, klidně celý 1cm reálného zdvihu na sagu navíc to bude. Řekl bych, že Radon/Cube bude mít dokonce o malinko více reálného chodu zadní stavby při stejném podnětu než Canyon. I se mi to tak v přímém porovnání zdálo.

                          A pak jsou tu další souvislosti a to s výškou středu. Canyon potřebuje mít větší rezervu, tedy o malinko výše střed. To netvrdím, že je dobře ani špatně, tady hodně záleží na stylu jízdy a každému sedne jinak vysoko položený střed.

                          Obecně bych tedy ani o jednom z těch kol netvrdil, že je lepší, ale výhody každého se ocení při různém stylu jízdy.

                          0 0
                    • ceo  

                      Toho AM bych se nebál. Zdvih ti neublíží. Jen to kolo bude komfortnější. Zbytečně terénní můžou být jedině pláště – 2,4" NN je fakt maso. 

                      Představa, že zdvih využiješ jen v drsném terénu se mi po pár měsících s fullem zdá spíš jako mýtus. Včera jsem nechtěl do bahna, tak jsem jel po asfaltu a zdvih na XC Nerve šel tak na 80% stačil špatný asfalt, asfalt zdvihnutý kořeny s ostrým nájezdem a stavba to musela brát. Na rozbité polňačce můžeš využít víc zdvihu než někde v horách na upravené bikové cestičce. 

                      Dokonce bych řekl, že právě na rozbitých polních/lesních/ škvárových cestách (a ty jsou všude bez ohledu na nadmořskou výšku a charakter terénu) oceňuji výhody fulla nejvíce. 

                      Osobní názor. 

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Naprostý souhlas. Když jsem jezdil kdysi současně AMS Pro a AMS 125tku, tak mi na Pro chyběl zdvih právě hlavně v poměrně lehkém terénu, kde se v klidu jen sedělo a šlapalo, kde to malý zdvih prostě vůbec nezvládne. Já mám pro lehčí terén tu hranici právě u Sterea (reálně chodících 150mm), tam ještě je znát to pohodlí v lehčím terénu. Když jsem pak testoval zdvihy ještě vyšší, tak tam už přínos není a začne se projevovat negativum vyšších zdvihů, že se v sedě na střední překážce zhoupne kolo až moc a moc rozhodí geometrii (když jde v jednu chvíli do zdvihu jen zadek a vidlice se už stačila vrátit). Tedy 140mm a zvlášť u trošku progresivnějšího Canyonu (i s high volume tlumičem) bych se nebál vůbec. Komfortnější ale oproti Radonu/Cubu se 125mm v podstatě nebude (pokud na Radonu/Cubu nebudou větší skoky a bude nahuštění na rozumný sag), což je dané průběhem, jen tam bude mít větší rezervu na konci na větší skoky.

                        V těžkých technický pasážích mi zdvih chyběl mnohem méně.

                        0 0
                        • Forester  

                          ok, podívám se tedy na toho Canyona Nerve AM … nejspíš 5, bo 6 je už drahá

                          čistě teoreticky … liší se ta Merida AM 3000 výrazně od těchto biků … chápu, že řada lidí značku Merida považuje za šunt, ale já jsem se svým hardtailem spokojen.

                          0 0
                          • ROpa  

                            chlapi perfektna debata, taketo fajn porovnanie 3 modelov sa len tak lahko nenajde :-) tiez uvazujem o prechode z HT na fulla ale kategoriu zdvihov do 120mm som sa rozhodol preskocit a uvazujem nad AM 5.0 alebo 6.0 a GT Force 2.0. Vedeli by ste to GT porovnat s tymi AMkami ? Dakujem ROpa

                            0 0
    • dejva  

      cau forestere muzu se zeptat pro jake kolo si se na nakonec rozhodl, uvazoval jsem o Radon QLT Race 6 jenze uz je v me velikosti (stejne jako Ty 192) prodane, tak ze dalsi moznost

      Radon Stage 6, ale jeste nejsem pevne rozhodnuty. diky za odpoved. zdravi dejva

      0 0
      • Forester  

        čau, zatím žádný, krize dolehla :-), takže provádíl upgrade mojeho HT. A dyž se podíváč na kurz koruny, tak se to už skoro nevyplatí

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.