• noisiamen

    Ahoj, přecházím ze starého Trek top Fuel 8, po přečtení váken mě hodně zaujal Canyon Neuron, se kterým bych mohl udělat delší přejezd a pak si užít pohodlí a zařádit např. v Kokořínsku . Cenově bych se mohl vlézt do Neuron 7 až 8, je mezi nimi markantní rozdíl? Jaké máte zkušenosti s drcením kopců, někde jsem četl, že se to dost pohupuje…(mám 184cm, 75kg)

    https://www.canyon.com/…-al-7-0.html

    https://www.canyon.com/…-cf-8-0.html

    Dále mě zaujalo BMC SpeedFox 02, je to porovnatelné s Neuronem? Které by jste doporučili více?

    https://www.bmc-switzerland.com/…dfox-02-two/

    Po jakých dalších variantch bych se mohl dále podívat a na kterých e-shopech hlídat slevy?

    Díky moc .)

    0 0
    • Jiří999  

      Canyon hned zásadní rozdíl rámu ( starý a nový ) a geometrie. Dále hliník vs Carbon. Někdo tady už dával, že má nového neurona, takže zkus prohlédnout fotky a třeba bydlíš poblíž.

      0 0
    • Výběr z produktů
      Přejít do shopu (Kola)
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Mereck  

      Mám jeho staršího bráchu (Nerve) a úplně v poho. S výbavou budu mít 83kg a nijak značně se nehoupu. Dokonce teď když jsem vyměnil 120 vidlici za 130 strávím ještě víc času v otevřeném módu tlumiče. Ujedu na něm klidně 90km, když chci. Obvykle jezdím tak 50 (na dlouhé mám ht)

      Takže bych se toho nebál.

      0 0
      • kiwibibo  

        Tve kadiaľ jazdíš 90km trasy na full-e? Veď 90 km je dosť aj na silničke :D

        0 0
        • novas752  

          90km se dá ujet s otevřenym tlumičem i na mnohem těžšim kalibru než Nerve, na silničce je to záležitost na 3–4h podle kopců.

          0 0
          • Tydlii  

            Tak asi. Na silnicce do 150km je odpolední vyjizdka. Na fullu 100km za odpoledne s prstem v nose, asfalt maximálně křižujíc.

            0 0
    • theedge  

      Neurona urcite verzi 8. Je to na letosek novy karbonovy ram s novou geometrii. 7 je podivny kockopes – starej ram jen na vyssich zdvizich ale s neuveritelne dlouhou sedlovkou. 7micka ma Mku 480mm sedlovku !!!

      0 0
      • MlokCZ  

        Já tedy žádnou novou geometrii oproti té hliníkové verzy nevidím. I ten hliníkový má novější goemtrii oproti těm starým modelům na 110mm.

        Ty geometrie (těch dvou modelů co vybírá) jsou úplně stejné, jediný rozdíl je ta zmiňovaná délka sedlovky. To bylo tedy zbytečné to nechat pro dvě velikosti stejně vysoké. Tady si to ale každý snadno změří, jestli pro jeho postavu a potřebnou velikost to je nebo není problém.

        0 0
      • TichyA  

        Sedmička je samozřejmě úplně nový rám a má téměř na chlup stejnou geometrii jako karbon. Máš v tom guláš. Oproti karbonu má jen jiným směrem tlumič. Délka sedlovky je v M i L 480 mm, ale k M je teleskop 125 a k L 150 mm.

        0 0
        • theedge  

          Podivej se chytroline co jsem postnul kousek niz – viz. konstrukce zadni stavby a vahadla. Udaje o geometrii si umim precist taky ty gulasi.

          Ten ram je tou sedlovou trubkou tak zprasenej ze ja se svyma 175cm bych se na to Mko tesne navesel ani u toho 125 teleskopu.

          0 0
    • Lubka6  

      U toho novýho Neurona nejde použít větší než 32t převodník. Ne každýmu to může stačit

      0 0
      • Kube  

        To je blbost já mám novýho neurona al 7.0 a mam tam převodník 34 zubů ovál od absolute Black

        0 0
        • Hales  

          Mohu potvrdit. Dnes jsem namontovat originál Sram 34z a žádný problem . Pouze jsem o pár článků prodloužil řetěz.

          0 0
          • nomecz  

            obávám se že je rozdíl oproti AL a CF verzi kde je rám jinej a 32 je skutečně max

            0 0
            • Hales  

              tak to nevím, ale může být, každopádne AL bez problémů

              0 0
              • Tydlii  

                Teď to nenajdu ale viděl jsem fotky CF s nasazenou 34kou – mělo to vydřenou prevodnikovou linku v rámu…

                0 0
    • MlokCZ  

      Záleží na rozpočtu. Pokud chceš šetřit, tak bych klidně vzal AL 7.0. U toho je potřeba si jen ověřit, jestli to vyjde s výškou rámu s teleskopem (ten nešťasntý problém stejné výšky rámu pro dvě velikosti).

      Za ušetřené peníze bych dal nějaká super kola + vyměnil brzdy. Případně pokud chceš ušetřit více zkusil originál kola. I když mám Mavic kola rád a vozím je na všech kolech, tak ale až Pro verzi. Všechny nižší verze mají kromě jiných ráfků a drátů také ošizenou konstrukci zadného náboje, kde je opravdu debilně vyřešeno vymezení vůle (často je nutné řešit doplněním desetinkových podložek).

      Geometrie těch rámů je jak už jsem psal stejná. Tedy není pravda, jak tu už více lidí psalo o rozdílné geometrii. Liší se pouze ta délka sedlové trubky pro některé velikosti. Ale jinak komplet vše jako hlavový úhel, sedlový úhel, délka rámu, délka zadní stavba je stejná s karbon verzí (u něčeho se to liší o 1–2mm, což je asi jen dané jinou konstrukcí pro jiný materiál). Se starým Neuronem, který byl ještě na nižším zdvihu ta geometrie nemá ani u hliníkové verze vůbec nic společného.

      0 0
      • theedge  

        Podívej se jak má 7mička udělanou zadní stavbu → vidíš tam někde nějakou příčnou výztuhu na vahadle nebo zadní stavbě ? Já teda ne – a jezdit bych na tom se zdvihem 130mm teda nechtěl. Ta zadní stavba se bude fest kroutit.

        Spolu s nesmyslně dlouhou sedlovou trubkou to je nesmyslný kolo.

        Sedlová trubka 480mm v M je úplnej úlet, to je v dnešní době dost i na Lko. Radši ani nepíšou co tam cpou za teleskop – dost pravdepodobně 125mm aby se na to vůbec někdo vešel. I kdyby tam byl 125mm teleskop který má cca 175mm minimální výšku nad rám k lyžinám, tak se dostaneš na výšku lyžin sedla 655mm – vzhledem k tomu že vozím lyžiny 650mm tak bych se na toto Mko nevešel ani se 125 teleskopem.

        Za mne se tohle kolo teda nepovedlo.

        0 0
        • MlokCZ  

          Já tedy hodnotit tuhost stavby okem nedokážu, bez změření nebo aspoň projetí v reálu to nemá vůbec smysl komentovat.

          Sedlovka prostě buď danému jezdci vyjde ok a nebo nevyjde a kolo si nepořídí.

          0 0
          • theedge  

            Myslím si že člověk nemusí být zrovna konstruktér letadel aby mi ta zadní stavba přila dost subtilní. Ale ok – je asi dobrý aby dotyčný věděl že toto kolo má svoje „specifika“ než si to koupí …

            0 0
            • TichyA  

              Mohl by jsi prosím rozepsat z čeho soudíš, že se ta zadní stavba kroutí? Mám podezření, že podle toho, jak argumentuješ, tak dané problematice zcela nerozumíš.

              0 0
              • theedge  

                Chapu ze to kolo milujes kdyz jsi si ho koupil. Z ceho mam usuzovat ze tomu rozumis ty? Z toho ze jsi si ho koupil a nemas srovnani s nicim jinym?

                0 0
                • TichyA  

                  Já si tu nebudu honit, jen vím, že kroucení té stavby dokážu spočítat. A vím jistě, že ty ne, protože ti uniká princip. Jen upozorňuji, že se tu ohaníš svýma domněnkama a můžeš zmást ostatní a to zcela neoprávněně.

                  0 0
                  • novas752  

                    Tak spočítej. :)

                    0 0
                  • theedge  

                    Klidně si tu hoň – budu rád když to spočítáš … ale pak to taky spočítej s pořrádnou příčnou vzpěrou na vahadle která tam zcela nepochopitelně není, popřípadě vzpěrou v místě čepů zadní stavby za sedlovkou. Jsem moc zvědavý co ti vyjde :-)

                    Vzhledem k tomu že jak níže píše novas752 je vahadlo ze dvou nezávislých kusů tak na hlavním čepu vahadla se to bude slušně kroutit a ty ložiska tam budou dostávat pěkně zabrat.

                    0 0
              • novas752  

                Vahadlo na modelech AL je ze dvou nijak nespojených polovin, sedlové vzpěry navzájem také nijak spojené nejsou.

                Neuron CF má most jak mezi sedlovými vzpěrami tak mezi polovinami vahadla a navíc jinak řešené zavěšení tlumiče – řetězové vzpěry, vahadlo a podkova na tlumič se stýkají na jednom čepu.

                Takže nemůže být pochyb o tom, které z nich bude mít zadní stavbu tužší. Čimž ale netvrdim že je obecně AL tuhý málo, záleží jak ho kdo využívá a jak mu nakládá.

                0 0
                • TichyA  

                  Obě poloviny vahadla jsou spojené relativně masivním můstkem, to máš mylné informace. Taky nepochybuji, že řešení s příčnou vzpěrou v místě čepů by bylo tužší, nicméně chci podotknout, že rozdíl bude dle mého odhadu do 10% (s vs. bez příčné vzpěry). A to si myslím, že je těžko rozeznatelný rozdíl. Až budu mít čas, tak vytvořím modely ve výpočetním programu pro zajímavost.

                  0 0
                  • theedge  

                    vyfoť pls to vahadlo s tou vzpěrou …

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    A to zesílení příčnou vzpěrou v místě čepů o tu hodnotu bude platit pouze pro jinak totožné řešení (to je ti jasné, píšu to obecně jako doplnění).

                    Takže je to přesně o tom, co jsem psal. Hodnotit pohledem výslednou tuhost a třeba prohlásit, že ta karbonová verze musí být tužší je úplně mimo mísu.

                    Od pohledu není žádná šance určit, jak moc budou tuhé ty rozdílné konstrukce, kde rozdíl v tuhosti může být mnohem větší než co by udělala ta vzpěra.

                    Třeba u HTček se dříve používaly také vzpěry na zadní stavbě a to většinou jak dole, tak nahoře. Teď je většina rámů bez jedné nebo rovnou bez obou jak se zkracují zadní stavby. A pokud mají udělanou konstrukci správně, tak tuhost je naprosto v pohodě a to teď myslím dle měření, ne dle dojmologie dle podhledu.

                    Pro současný hliníkový Neuron jsem zatím žádné měření neviděl, takže vše jsou jen spekulace.

                    0 0
                    • theedge  

                      Bavili jsme se o variantě ža tam žádná vzpěra není – ani mezi čepy ( čož už dneska kvůli zyšujícím se zdvihům moc nebývá ), ani na vahadle. Vahadlo vypadalo že je ze dvou nezávislých dílů mezi sebou nijak nespojených.

                      Sám musíš uznat že takováto konstrukce nemůže být tuhá – veškeré zkruty stavby by se plnou silou přenášely do hlavního čepu vahadla a do tlumiče.

                      Nakonec se ukázalo že tam jakýsi můstek ve vahadle je ( naštěstí ).

                      0 0
          • ceo  

            Nedávno jsem tu zaznamenal, že Commencal to taky zkoušel bez výztuhy (asi na Metě TR 29) a potají to rychle přepracoval a výztuhu doplnil.

            Tak nějak si nevybavuju, že by se o nějakém rámu bez výztuhy neříkalo, že se nekroutí. Ale může to být jen dojmologie.

            0 0
        • ememem1  

          co to preboha taras? jaka priecna vyztuha na vahadle? to je ako povinnost?co sa kruti a kde konkretne?

          0 0
      • ememem1  

        kedze zadna stavba noveho neuronu je kopia stareho spectralu tak by som s hlinikom pockal :-)

        0 0
    • noisiamen  

      A co názory na BMC SpeedFox 02 nebo dá se něco podobného nechat sestavit?

      0 0
    • theedge  

      Já bych z výše vybraných šel do Neurona 8 – je to slušnej základ s GX Eaglem, kterej se dá dál tunit ( třeba brzdy ). Je to asi nejvíc univerzální kolo do lehčího terénu. K Neuron 7 jsem svoje napsal.

      K BMC – je to švýcarský výrobce a rozhodně bude mít horší poměr cena/výbava než Canyon – viz. kolo které jsi nalinkoval má low-cost NX Eagle který má menší rozsah než ostatní řady Eagle. Navíc BMC u tohoto kola používá jejich podivný systém Trailsync – nejde zvlášť ovládat teleskopická sedlovka a zámek tlumiče ! Ovládáná mají na jedné páčce a to znamená že když chceš odemčít tlumič, tak se ti zasune i sedlovka. Tohle já bych určit nechtěl – je spousta rozbitých míst na rovinách ( třeba velké kořeny ), kdy si odemu tlumič, ale sedlo chci mít ve šlapací poloze. Jen abys o tom věděl – vice třeba tady:

      https://mtbs.cz/…esty-recenze#…

      0 0
    • Lok  

      Mno stal sem pred podobnym dilematem a na komec sem se rozhodoval mezi FuelEx8 a neuron8 a skoncil sem u fuelexa ze dvou duvodu… jeden byl ten ze v moji velikosti by na neuronu byli 27,5” a druhy ten RE:aktiv tlumic na ktery sem cetl slusne recenze… a navic sem se na fuel exech mohl svezt…

      A celkove se mi ten trek libil vic… a ze je hlina sem neresil…

      Nad tim BMC sem taky dumal ale odradilo me to ovladani teleksop=tlumic jak psal kolega nademnou…

      0 0
      • theedge  

        U Treku bude proti Canyonu ve stejne cenove urovni platit daleko vic za znacku – tudiz pomer cena/vybava/vaha bude o dost horsi.

        Fuel Ex je docela ingot.

        0 0
        • Lok  

          Cena/vybava je vice mene totozna… rozdil vidim v teleskopu a brzdach… ty mi na fuel exu prisli lepsi (deore na fuel a guidy na neuronu) a teleskopy mi prijdou skoro secky jako shity… tam mam jasne ze pudu do 9point8 :D

          Hmotnost podle toho co maji na strankach je cely 300g pro canyon :O :D

          Mno dal??

          0 0
          • theedge  

            Mno co dál ?

            https://www.trekbikes.com/…-29/p/21543/

            https://www.canyon.com/…-cf-8-0.html

            Já tam vidím rozdíl rovný 1kg. Že by si Trek záměrně přidával ? Že je Fuel Ex ingot je všeobecně známo.

            0 0
            • ufoncz  

              Jestli je to +1 kg reálný, docela by mě zajímalo, jak je to rozložený (rám, kola, představec+ří­dítka, …).

              0 0
              • theedge  

                No bude to asi vše dohromady, nejvíc asi na rámu – zase na obranu Treku je třeba říct že uvádí vysokou možnost zatížení kola 136kg ( kolo + jezdec ).

                Dost taky udělají tyto levný kola s váhou 2080g. :

                https://www.trekbikes.com/…-29/p/21916/

                0 0
                • theedge  

                  ještě je třeba dodat že Trek Fuel Ex8 je hlína a Neuron 8 je karbon

                  0 0
                • ceo  

                  Na obranu Treku je třeba dodat, že byť je na stejných zdvizích, tak má charakterem blíž k AM/EM bajku než nafouknutému XC ;)

                  Jak znám rozdíly v pojetí kol u Treku a Canyonu, tak tyto kola si budou konkurovat jen na papíře. V reálném světě mají diametrálně odlišné charaktery.

                  0 0
              • cosmo  

                Koupil jsem lonskeho Fuela EX 7 ram, na hline a trochu si hraju s odlehcenim, protoze je to fakt ingot, zatim jsem se dostal vymenou vidlice, kol, brzd a plastu ve vel. 18,5 z puvodnich 14,5 bez pedalu na 14,1 vcetne pedalu, jeste cekam az mi dojde z nemec predstavec a riditka, pak bych mozna mohl pokorit hranici 14kg, ale niz to nepujde, vidle 130 na 34 nohach, a nechal jsem tam NX 1×11…ale svezeni me prekvapilo, dobry…do kopce to celkem jede, mozna karbonovymi koly, z kopce fici…porovnavam s XC fullem co mam druhe kolo

                0 0
                • ceo  

                  Mně ty váhy vadí, ale dnes je to normální. 14+ váží i karbony. Hliníky dnes lezou na 15 kg. V 29. Daň za oversize všechno.

                  Fuel rám váží 3,2kg. Meta TR 29 váží 3,6kg… V podstatě si nevybavuju 29 trail+ 2017+ full rám s váhou pod 3kg

                  0 0
                  • cosmo  

                    jo to sedi, dneska opravdu zdvihy 130 ve 29, pro kategorii trail zacinaji kolem 14kg – Scott,Giant,Spe­cialized…

                    0 0
                    • theedge  

                      Ty kola dneska ale hrozně moc snesou – teleskopické sedlovky, ráfky i30, vidlice Fox34, Pike, Lyrik, Fox 36, 4-pístkové brzdy, hodně udělají odolné gumy s gripem. Samozřejmě se to odráží na váze.

                      Nicméně pořád v dané kategorii jsou koupit kola s rozumnou váhou a cenou – viz. zde zmiňovaný trail ->Canyon Neuron v karbonové verzi, nebo enduro → moje Cube Stereo 150 váží bez pedálů 13.3kg (váženo v servise ) a to je tam Lyrik, Superdeluxe, i30 ráfky, Magic Mary guma, zdvihy 160/150 …

                      Právě Trek Fuel EX je ve sevé dané kategorii trochu váhový extrém. Co se týče Commencalu, tak Mety taky nikdy nebyly dělaný na váhu ale na maximální odolnost.

                      0 0
                      • ceo  

                        o jakém váhovém extrému mluvíš u 3,2kg rámu a 13,8kg celkové váze na hliníku??

                        0 0
                        • theedge  

                          Podívej se co tu nad tebou píše cosmo. Nebudu se s tebou hádat … Trek mi je u zadele a kdo chce ať si ho koupí ( kdybych byl 100kg pořez tak se po něm budu taky dívat ).

                          Nicméně trailové kolo na 130 zdvizích s váhou 14kg bez pedálů ve veliskosti spíš S (17.5 pro velikost do 172cm ) je na mne prostě hodně a říkej si co chceš. V normálních velikostech je ta váha zase ještě vyšší.

                          A je mi úplně jedno jestli to je v hlíně nebo karbonu … jde mi o celkovou váhu kola na kterém jezdím. To je problém Treku že není stavu udělat karbonový rám za konkurenční cenu. Argumentovat tím že to je v hlíně je o ničem, když pak celková váha kola roste do nebes. Když se trek nevejde do normální váhy s hlínou, tak to mají udělat v karbonu – tam ale zase budou mít naprosto mimózní cenu :-)

                          0 0
                          • novas752  

                            No jo ale zase si vem co ty kola dnes ustojí a čím jsou osazený… široký ráfky, 29", pláště před pár lety kategorie enduro, tlustonohý vidlice 34–35mm řídítka, pomalu tlumiče s expanzkou, 4pístkový brzdy, kotouče…

                            0 0
                            • BB  

                              no a pak se s tím většinu roku jezdí po polňačkách a lesních cestách, které se dají projet na 8–9 kg gravelu :-)

                              0 0
                              • novas752  

                                To je na uvážení každýho soudruha jak to kolo využije. Když to bude vyhovovat, dá se s tim jezdi třeba i po cyklostezkách a silnicích. :) Na druhou stranu to bude s opatrností použitelné i v docela těžkém terénu pro takové ty co rádi kolo ždímaj na hranici možností…

                                0 0
                          • ceo  

                            Nevidím žádný rozpor mezi tím co píšu já a co Cosmo. Vidím jen tvoje výkřiky, jaký je Fuel ingot a když ti dám čísla, že je zcela průměrně těžký na dnešní poměry, tak vyskakuješ jak kolovrátek…

                            Dnes 130mm+ boost trail+ 29 fulla pod 14 kg seženeš jen u značek, co ti za dané peníze (cca. 80.000Kč) udělají celokarbon a není jich tolik. To je objektivní realita.

                            Osazení váží všem stejně, takže jde o váhu rámu. 3,2kg je zcela běžné, za ingoty bych označoval rámy 3,5kg+, někdo třeba 3,4+kg, ale s 3,2kg bude mít 80% produkce s metrickými tlumiči

                            0 0
                            • theedge  

                              Já mám výkřiky zato ty mluvíš jak PR od Treku :-) Na váhu pod 14kg nemusíš mít celokarbon – vejdeš se tam i s hliníkovou zadní stavbou ( viz třeba Radon ).

                              Osazení váží všem stejně ? To čistě jen hypoteticky, protože Na Trekovi za 80… budu mít horší a těžší vybavení než na Canyonu za 80k … navíc v kombinaci s těžkým rámem. Mne jako zákazníka nezajíma že je hliníkový – dívam se na čílsa ketrá jsou pro mne důležitá → Kvalita /cena / osazení / váha. Ve všem mimo kavlity ten Trek prohrává.

                              Jako správnej markeťák Treku vytahuješ jednu z nejtěžších zanček – Commencal :-) Fuel EX je jedno z nejtěžších kol ve své kategorii a přitom zdaleka ne nejlevnější – na tom nic nezměníš i když se ti to evidentně nelíbí.

                              Co k tomu víc říct – našyěstí si každý může koupit co chce :-) Hádat se s tebou nebudu.

                              0 0
                              • cosmo  

                                ale chlapi, ja vam to opredu cisly:

                                ano neuron je moc fajn kolo, vybaveni na 1+, vaha solidni, ram karbon…kdybych chtel dat za kolo 70 papiru, tak urcite super…toho tezkeho treka mam ale proto, ze me bavi stavet a byl za dobrou cenu, dohromady me ta stavba stala na karbonovych kolech 46.000,– tak proto Trek, protoze to vyslo do 50tis solidni trail 29 na 130, na karbonech a to jen tak asi nekoupis leda nejaky bazar

                                0 0
                                • theedge  

                                  Tak to je jasný že pokud jsi to sehnal za míň než polovinu tržní ceny, tak nad tou váhou člověk přivře oko. Ale my neřešíme tebe :-)

                                  0 0
                              • ceo  

                                To je těžký, když neumíš číst nebo chápat. Já Trek nepropaguju, jen se snažím uvést na pravou míru lež, kterou se tu snažíš šířit… Ukazuju na to, co je INGOT.

                                Už třeba tím, že srovnáváš váhu 2018 modelu proti 2019 Canyonu, když 2019 model je lehčí. Ale to se nehodilo do krámu, že?

                                JJ, markeťáci značky jezdí 2014 modely, koumáku.

                                0 0
            • ceo  

              Letošní model odlehčili 13,8kg https://www.trekbikes.com/…-29/p/23593/?…

              hlína vs carbon

              i29 vs i25 kola…

              0 0
    • capo  

      Dodělával jste někdo na CF verzi dálkový lock i na tlumič přes společnou páčku? Nějaké zkušenosti s tím jaké díly dokupovat?

      0 0
      • MlokCZ  

        Opravdu chceš na Neurona společnou páčku? Na nízký zdvih ještě celkem ok, ale na 130mm mi to nepřijde jako dobrý nápad.

        U 130mm (a vyšších zdvihů) pomůže především cílené samostatné přepínání. Tzn. do prudkých výjezdů pouze omezit tlumič a naopak k tomu neomezovat vidlici, abys snížil sag na tlumič a nesnižoval sag na vidlici.

        0 0
        • zdenek  

          Přesně tak. Tohle mi na společném ovládání taky vadí a to i na menším zdvihu.

          Vidlici má smysl zamykat jen při šlapání vestoje. Zadní tlumit v každém prudším výjezdu.

          0 0
        • TheJD  

          Nevim, co jezdis, ale tohle je podle mych zkusenosti pitomost. Pokud jedes, abys ten kopec vyjel, pak to mozna trochu smysl dava, ale pokud jedes na vykon, tak je dobra i zamkla vidle na pevnem a hladkem povrchu, jinak ti stejne vyjde lip mit odemceno. Na XC kolech byva lock opravdu hodne tvrdy a pruzi minimalne, takze i v mensim terenu pak ztracis hodne trakce pri zamknutem odpruzeni. Ale je pravda, ze na Neuronu bude lock asi mekci.

          0 0
          • MlokCZ  

            Proč píšeš o XC kole, ptal se na Neuron. A že by jezdil výjezdy na Neuronu na výkon?

            Pokud někdo potřebuje zamykat vidlici při jízdě v sedě, tak by měl spíš potrénovat správné šlapání. A ve stoje je to už pak stejně fuk. Tam se sice hodí na pěkném povrchu při ne příliš prudkém kopci zamknout vidlici, ale já psal o prudkých výjezdech. V terénu v prudkém výjezdu většinou jít ze sedla vůbec ani nemůžeš.

            A co se týká trakce, tak ani tady to nevidím tak jednoduché. Hodně prudký kopec jedeš i hodně pomalu. Nezamčený tlumič je sice lepší pro lepší trakci, ale zase je horší pro přejezd větších překážek. Tedy ve smyslu, že musíš mít větší rychlost s odemčeným tlumičem, aby nedošlo k zaseknutí o překážku. A tu v prudkém výjezdu často nemáš.

            Já tedy vyjedu u hodně prudkých výjezdů jednoznačně více se zamknutým tlumičem (a dokonce na celopevňáku mám vyjetu i pár výjezdů, které jsem na fullu nedal) i přes menší trakci (jezdím aktuálně Radona, který je v podstatě totožný s Neuronem, stejné zdvihy a téměř totožná geometrie).

            Zamčená vidlice je pak do takového výjezdu úplný nesmysl, ta to jen stíží zhoršením geometrie. A zásek u předního o překážku nehrozí, na předním v prudkém výjezdu není téměř žádné zatížení, takže ani většinou není třeba ho přizvedávat.

            Dálkový dual lock jsem dlouhodobě jezdil a to na dvou různých kolech. Na 100mm XC fullu jsem ho ještě snesl, tam to byl i místy přínos (a na závody na XC fulla bych ho klidně doporučil, ale o tom není teď řeč) i když i tam mi naopak někdy vadil. Pak jsem to ještě jednou zkusil na vyšším zdvihu a musel ho vyhodit, tam to pro mě s tím bylo úplně na h…o.

            On to má samozřejmě každý trochu jinak a každý vnímá jinak ty negativní změny geometrie. Někomu pro samotné šlapání tolik nevadí (v kombinaci samotný sklon kopce + k tomu ještě vliv změny sagů už šlapeš opravdu extrémně před sebe, tedy pokud chceš sedlo předozadně rozumně nastavené pro rovinu), i když pokud bys řešil výkon, tak ta negativní změna geometrie bude také stát nějaký výkonu.

            Kromě toho tu je ale pak nutnost daleko větší práce s těžištěm (když zamkneš obojí nebo ani jedno oproti zamčený tlumič s otevřenou vidlicí), která vezme výkonu opravdu hodně.

            O pevném hladkém povrchu tu není řeč, tam je opravdu prudkých výjezdů v ČR minimum (ale když už je, např. typu asfalt na Tanvaldský Špičák, tak tam také zamknu jen tlumič a vidlici nechávám otevřenou). Na hladkém povrchu právě když to není tak prudké, tak někdy zamykám také obojí, protože tam chodím častěji ze sedla (a abych to nepřepínal pořád sem tam).

            Pokud bych někdy uvažoval o nějakém dálkovém ovládání na kolo typu Neuron, tak bych bral třípolohový dálkáč samostatný na tlumič.

            0 0
            • TheJD  

              Ono je to dalkove zamykani predevsim vec vylozene navic, pokud clovek nejezdi na vykon, ale na to mas nejspis stejny nazor, podle toho, co jsi psal o kolech s vyssim zdvihem.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ano mám. Sám bych si dálkové nedával (nemám ho nejen na fullu, ale ani na vidlici na HTčku). Ale když už to někdo řešit chce (původní dotaz), tak bych řešil tlumič samostatně.

                0 0
                • TheJD  

                  Kdyz clovek resi dalkove, tak bud to ma na vykon a potrebuje zamykat i vidlici minimalne pro jizdu ve stoje, nebo je podivin.

                  0 0
            • Venda  

              Jakyho Radona? Skeen, slide?

              0 0
              • MlokCZ  

                Slide 29" 130mm starší ročník s vyměněnou vidlicí (s tou mám aktuálně hlavový úhel 67,5°) i tlumičem (aktuálně DPS Float EVOL komora, Auron/Fox34).

                0 0
      • Boby83  

        Vůbec to nejsem schopen nějak odborně okecat, ale z vlastní zkušenosti s Neuronem jsem došel k osobnímu závěru, že vidlici zamykat při jízdě vůbec nepotřebuji – žádný přínos jsem nezaznamenal (pokud samozřejmě šlapu v sedě). U tlumiče naopak ty tři polohy komprese využívám hodně často a na chování kola to má vliv celkem zásadní.

        0 0
        • RichP  

          Mám to skoro stejně s tím, že lock jsem zatím ještě nepoužil ani u vidle, ani u tlumiče. Ani u tlumiče už nevidím oproti prostřední poloze prakticky žádný významný přínos.

          Měl jsem před koupí Neurona půjčenou testovací Orbeu Oiz M20 a tam jsem naopak měl potřebu lock používat skoro do každého kopce a byl vděčný, že je na řídítkách sdružený lock vidlice a tlumiče. Takže bych řekl, že bude dost záležet, jak se to konkrétní kolo/tlumení při šlapání chová a doporučoval bych řešit to dálkové zamykání opravdu až tehdy, když usoudíš, že je to fakt potřeba. U Neurona mi to nakonec opravdu nijak nechybí.

          0 0
      • capo  

        Je to jednodušší než to vypadá, nechci mít dvě páčky, chci jednu. Když už chci zamknout tlumič, chci i vidlici. Je ale pravda že jsem na to zvyklej z XC fulla, kam jsem si to dodelaval sám.

        Vlastně ani nevím jestli má na Neuronu tlumič stejný režimy jako vidle (koukal jsem na 9.0 LTD)

        Druhý kolo o kterým přemýšlím je Scott Genius a ten jen jednu packu má… (dokonce prostřední režim snižuje zdvih). Ale mě by asi stačil zdvih Neurona a jeho lepší osazení 

        0 0
        • TheJD  

          Nevim, jak to ma RS, ale u Foxu je vzdaleny lockout uz jen 2 pozicovy. Jedine reseni, jak mit 3 pozice je pouzit packu jako je treba Orbea Squidlock, ktera v prostredni pozici drzi kompresi privrenou, takze omezuje prutok kapaliny a tlumic je tuzsi. Vidlice je kazdopadne se 2 pozicemi.

          Jinak ten Fox budes muset predelat uvnitr, aby to slo ovladat dalkove.

          0 0
        • MlokCZ  

          Stejné režimy mají, ale vůbec ne stejně jsou využívané.

          Oboje má tři pozice. U tlumiče se asi nejčastěji jezdí střední pozice a do pořádných sjezdů pak open pozice a do prudkých výjezdů firm pozice.

          U vidlice oproti tomu nemá skoro žádnou cenu řešit přepínání open a střední pozice a většinou se nechává open pozice (kde u FIT4 máš ještě jemné ladění nastavení komprese pro tuto pozici).

          Dvoupolohové dálkové ovládání by to hodně degradovalo, tím bys přišel o nejpoužívanější střední polohu tlumiče.

          A stejně to jednoduše předělat nejde.

          Kolo typu Neuron ale není od toho, abys ho neustále zamykal. Pokud máš takové chrtí sklony, tak to není vůbec kolo pro tebe.

          0 0
          • novas752  

            Ohledně toho využití poloh na tlumiči, ne všichni nejčastěji používají prostřední polohu. Já mám většinou plně otevřeno, do delších nebo prudších kopců zavřeno a prostřední polohu tam dávám jen občas když jedu nějaký delší přesun k/mezi/od = třeba 10km a víc. Tlumič teda Deluxe RT3 s klasickou komorou.

            0 0
            • TheJD  

              Tak to bude mit vetsina lidi, ze zamykaji jen do kopce a podle terenu bud uplne nebo na stredni pozici :)

              0 0
              • MlokCZ  

                Pointa je v chování střední polohy pro Fox tlumič s EVOL komorou (ten je na Neuronu, který řeší). Střední poloha je skoro tak aktivní jako u stejného Fox tlumiče bez EVOL komory v open poloze. Tedy žádný problém pokud zůstane ve střední poloze i do pořádného sjezdu.

                Tedy je to vhodná poloha i klidně to v ní nechat celou dobu pro toho, kdo nechce řešit přepínání.

                Dříve u tlumičů s malou negativkou to bylo dost jiné.

                0 0
            • MlokCZ  

              Nikdy nic neplatí pro každého. V mojem okolí to tak používá každý (ale také skoro všichni mají Fox tlumiče s EVOL komorou, jen jeden RS tlumič a pak nějaký ještě Fox bez EVOL komory). Ono to tak dává smysl nejen z důvodu mírného omezení pro šlapání, ale i z důvodu sagu, kde u tlumičů s velkou negativkou je velký. Pro šlapavou část pak střední poloha sag mírně sníží a i to lépe jede. Open poloha pak zvětší sag do pořádného sjezdu, kde to je žádoucí jak se mění poměr zatížení předního a zadního kola (+ maximálně aktivní tlumič do sjezdu).

              A také je to s EVOL komorou kolem sagu aktivnější a tedy houpavější na open pozici (než ten samý tlumič bez EVOL komory, rozdíl je poměrně velký, sám jsem kdysi přecházel právě poprvé výměnou komory na tom samém tlumiči).

              U tlumičů s malou negativkou se to dříve až tolik takhle nepoužívalo a více se jezdil na open jak to používáš ty (i když v partě jeden na starším Neuronu ještě s Foxem bez EVOL komory jezdí také většinu na střední polohu). Dnes se ale už mnohem více používají tlumiče s velkou negativkou (což je za mě asi největší zlepšení v odpružení za poslední roky).

              Já to před lety také používal jinak u tlumičů s malou negativkou. Po přechodu před lety na EVOL komoru to ale nedávalo moc smysl a přešel jsem

              Na tom Neuronu, který řeší, je Fox s EVOL komorou.

              0 0
          • capo  

            Nemusíme se nutně omezit na dvoupolohove, klidně tří. Nevím zda by to šlo pak nějak doladit aby to dávalo takto větší smysl.

            Já to kolo jen zvažuju, sloučení zamykání bych samozřejmě řešil až expost. Nejspíš mi pár týdnů praxe potvrdí co říkáš ty 

            0 0
            • novas752  

              Na třípolohovym jde nastavit T otevřeno V otevřeno, T přivřeno V otevřeno, T zavřeno V přivřeno. To ještě tak nějak smysl davá, ale ty 2 hrozný bowdeny navíc před řídítkama…

              0 0
              • capo  

                Hele já teď jezdím 2×10 takže to máš hazka, smyk, brzda brzda, vidle, tlumič, sedlovka… celkem 7 bowdenů/hadiček :). Tady si potenciálně polepším aspoň o smyk :). a do AXS bych nešel, takže není zbytí. Já ovládám i Edge přes remote, nerad opouštím rukou gripy…

                0 0
                • Slam09  

                  Mám to přesně jako ty. Sice nemám Neurona, ale nejvyšší řadu Jury od Stevense a zamykání používám v každém výšlapu mimo terén- dost často šlapu ve stoje a při asfaltových přejezdech je to pro mě taky super. Ty dva bovdeny navíc mi nevadí – až to půjde zamknout bezdrátově bude to fajn 

                  0 0
              • capo  

                Tohle nastavení by mi asi vyhovovalo. Jen to nechápu, protože i u vidlice Fox píše „open, medium, firm“, což je přesně co má i tlumič. Jaký je na Medium rozdíl?

                Každopádně by mě zajímalo technicky to napojení remote – vidle i režim má na Neuronu 3 režimy. Fox 3 režimovou páčku nedělá, takže bych ji musel řešit nějakou od jiného výrobce. To je asi to nejmenší. Pak to dále vypadá že bych potřeboval novou hlavu tlumiče (nerad bych ho měnil celý, on se to pak těžko aftermarket tlumič dolaďuje pro konkrétní rám (aspoň takovou zkušenost mám u RS)) a patronu do vidlice, které obě umožní dálkové ovládání. Dále to ale vypadá, že i ta hlava a patrona se dělají také jen dvourežimové (aby to pasovalo s tou jejich páčkou)? Nebo to nějak špatně chápu? Přece Scott i Orbea (a navím kdo ještě další) mají foxe ovládanýho jejich 3 polohovou páčkou…

                0 0
                • capo  

                  Aha, takže jsme si to vyjasnili s kliiima, který má remote lock na Orbea Oiz – na vidli stačí dokoupit víčko od foxe pro remote lockout, ideálně s možností nastavení komprese, samozřejmě páčku, a na tlumiči by se musela vyměnit hlava která to ovládání umožňuje. V obou případech zůstanou všechny 3 režimy (tady to určuje taky chod páčky).

                  Opravte mě pokud se mýlím.

                  No uvidím s čím přijdou modely 2021, protože 9.0 LTD 2020 už asi dostupný nebude..... Řešit to budu když tak pak. Je dobrý být připraven :). Koukám na alternativy k Neuronu, ale nic jsem zatím neobjevil :).

                  0 0
    • capo  

      Pomožte prosím srovnat Neurona CF proti Scott Spark 900 řada (nikoliv RC) co do geometrie a chování…

      • Je to 120mm (Spark) proti 130mm (neuron)
      • 67,2° proti 67,5° hlavovka
      • stack 603mm proti 623mm
      • reach 460mm protí 453mm

      Rozdíl v ceně a ve výbavě neuvažuju. Co myslíte? Najedu hodně jen po přiblíženích (do práce, z vyjíždky) a tak nechci nic se 150mm na druhou stranu mi 100mm už nestačí na to blbnutí v terénu… Nevím jak moc ten centimetr bude hrát roli, pružení FOX v obou případech.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.