Canyon Spectral (karbon) - vůle v uchycení zadní stavby

23 nepřečtených
  • ropman

    ahoj,

    zjistil jsem příčinu cvakání/klapání, udělala se vůle v uchycení zadní stavby ke středu. Rád bych se zeptal, jestli někdo z Vás nemá zkušenost, jak to má u tohoto konkrétního Canyoního systému fungovat.

    Na první pohled je to nerozebíratelný celek, trubka schovaná v karbonu, v ní oska s ložisky na jejich koncích.

    Oska se uvnitř podélně hýbe, přičemž na straně převodníků (vpravo) je ložisko v trubce nepohyblivé a oska se v něm podélně hýbe a na straně levé se v ose hýbe oska spolu s ložiskem, drží zdá se pevně spolu.

    Zadní stavba je přišroubovaná k té osce. Bohužel oska se hýbe i radiálně, kolmo na osu, má vůli a ozývá se klepání. Nebudou to ještě ani dva roky co to kolo mám.

    Jestli jste to měl někdo rozdělaný – chová se Vám to stejně nebo to všechno drží pevně na místě (pohyb v ose)?

    Z toho klepání mám obavu, že by se časem mohl poškodit rám.

    Ohledně údržby nebo servisu v manuálech od Canyonu nic není, říkal jsem si, že jim v nejhorším zkusím s něčí pomocí napsat dotaz, co by se s tím mělo a dalo dělat.

    Když jsem to dával dohromady asi jsem udělal blbost, že jsem ty šrouby trochu máznul. Pak jsem je sice zas otřel, ale spíš by to chtělo Loctite, ten tam ale po tomto prvním rozebrání nebyl.

    Díky za rady a názory.

    0 0
    • jonti  

      Muj laicky odhad je, ze by to chtelo repasy lozisek.

      0 0
      • ropman  

        jenže to by se podle mě musela celá ta věc nějak vyloupnout z rámu a pak by se s tím dalo něco dělat, navíc ta vůle myslím není v samotných ložiskách, ale vakle se celej ten komplet oska+ložiska v rámu (trubce)

        0 0
    • Flinker  

      Tusim to niekto niekto riesil na Mtbiker.sk a urcite sa nieco objavilo aj tu. Niekolko majitelov Canyona spectral riesilo podobne veci, tak snad sa niekto ozve.

      Ja som rozoberal len hlinikovy canyon, a tak nemam sajnu ako je to s karbonovym.

      0 0
      • ropman  

        Díky za tip, určitě se zkusím podívat. Když jsem si toho všiml, vyjíždku jsem raději zrušil abych něco zbytečně nepo.ral, po rozdělání a kontrole, že je vše dotažený a jen je lehce vůle uvnitř jsem s tím další den vyjel a je to v pohodě, už jsem ani neslyšel zvuky. Napadlo mě, že by se ta vůle možná dala částečně vymezit, kdyby se tam nacpala nějaká hmota co by zatuhla a dostala se i do mikromezer mezi oskou / ložisky / trubkou, ale přitom nevlezla do ložisek. Ale samotnýmu mi to zní dost barbarsky :-) Dostat by se to tam dalo odvodňovacím otvorem ve spodní části co prochází až do trubky a v osce je taky v jednom místě vidět až na její vnitřní závit (to už mi není moc jasný k čemu je to dobrý, vyčistit by šla i tak)

        0 0
    • romann1  

      Právě proto jsem si koupil HT.Můj názor je,že čím víc hejblat a pouzder,tím víc vůlí,tak snad se ti to podaří odstranit.

      0 0
      • ropman  

        :-) jasně, každého volba a já tu nebudu rozjíždět diskuzi jestli je lepší HT nebo full, nic není lepší, záleží co jezdíš. Až pojedeš celej den v Alpách 5 dní po sobě třeba 80km v terénu a případně bys i měl možnost srovnat komfort na HT a fullovi, tak pak se můžeš rozhodnout. Pokud obětuješ pohodlí teoreticky větší možnosti, že ti někde vznikne vůle navíc, pak je to samozřejmě tvoje oprávněná volba. Já své volby ani v nejmenším nelituji a když někdy sednu zpět na HT jen se v tom utvrdím.

        Ale tohle vlákno je tu kvůli případným možnostem a zkušenostem s řešením vůle v uložení zadní stavby u Spectralu, tak pls pro debatu HT x Full nové vlákno :-) (nebo historie)

        0 0
    • ropman  

      dnes jsem uchycení zadní stavby zas rozebral a hle, osku se mi jednoduše podařilo vysunout z rámu (což je asi docela špatně).

      Přidám dál pár fotek, jak to vlastně vypadá.

      Oska má na obou stranách jakýsi kulový čep, na kterém je kroužek, který na něm otočně drží. na jedné straně (vpravo u klik) je kroužek pevně zalisován v trubce v rámu, kulový čep se v něm volně s malou vůlí otáčí. Do otvoru v kulovém čepu se přesně bez vůle zasune oska, která má na druhé straně také kulový čep s kroužkem, ovšem čep pevně nalisovaný na osce (nepokoušel jsem se jej sundat).

      Problém vidím dle mého názoru v kroužku na levé straně rámu, který není pevně vlisován ale je uvolněný a rukou lze vysunout z trubky v rámu. Tím pádem má oska uvnitř volný axiální pohyb a tím i zadní stavba má odhadem skoro půl mm vůli na rámu. Tím se i pravá část zadní stavby ošoupává o trubku v rámui a vypadá jak je na jedné z fotek.

      Zde jsem dal krátké video (7 MB) jak se to v levé straně rámu hýbe a asi nemá.

      Pokud byste k tomu náhodou měli nějaké řešení nebo věděli jak to má správně fungovat, budu vděčný za radu. Dle mého to má být z obou stran zalisované a bohužel to z jedné povolilo. To klepání je vážně odporné a moc příjemně se s tím nejezdí. Ale jsem rád že je to aspoň rozebíratelné a tím pádem snad nějak opravitelné. Co nejdřív se obrátím taky na Canyon, ty rámy by měly mít 6 let záruku (mimo ložiska, tak nevím), takže jsem zvědav jak se k tomu postaví, kolo má za cca 2 roky najeto jen asi přes 5500 km.

      0 0
      • ropman  

        fotky zde, ukliknul jsem se :)

        0 0
      • K2  

        V minulosti Canyon na reklamace reagoval dobře, klidně jim to v angličtině s dotazem pošli…

        0 0
      • pardalis  

        Napiš do Canyonu – k problémům se staví čelem. Mě bez problémů vyhověli na 100% ještě mi nabídli, že mi proplatí poštovné.

        0 0
    • ropman  

      nevíte pls jak přeložit do AJ „zadní stavba“ ? Určitě se používá nějaká fráze, „rear end“ asi nebude to pravé …

      0 0
    • ropman  

      hmmm, takže po týdnu vyjádření nějakýho jejich „technika“:

      Dear Mr Hrazdil,

      Thanks for your E-Mail.

      Obviously the bearings are worn out. You can order them as Prod.Nr: A1011364 for 17,90€ each, the washers will be A1016935 for 2,95 each.

      Please tell us if you like to order.

      greetings

      Stephan Waldow

      Servicecenter

      Kde tam kua vidí nějaký ložiska ? Se myslím nepodíval ani na odkazované video a fotky. Zkusím to nějak popsat znova, možná byl původní popis v angličtině trochu zavádějící a navádějící že je tam nějaká standardní vůle, ale on bude problém že se to rozlisovalo. Ani nevím co mi to vlastně nabízí že si mám koupit, na těch jejich stránkách to najít nejde.

      Pro info přdám asi nevhodnej původní popis (já anglicky ani německy moc nevládnu tak to bylo s dopomocí a slovníkem):

      Dear Mr./Mrs.

      After 2 years of using Spectral AX 7.0 (2008) an unpleasant malfunction appeared on the frame – rear suspension swingarm mounting clearance. I dismantled

      it and found that I can move the axle, to which the whole rear suspension swingarm is connected, easily by bare hand. I add a number of photo and a link to the video http://www.youtube.com/watch…

      , where all could be seen.

      I would like to ask you, if you could advice me the best way to proceed with the guarantee repair…

      0 0
    • ropman  

      Odhodlal jsem se po předchozí mailové komunikaci rám poslat.

      Borec se mi v následujícím mailu omluvil, že si nevšiml, že tam nejsou loziska a že vypadla celá oska. Ale že stejně jestli to uznají jako záruční to musí posoudit až fyzicky na místě.

      Dostali veškeré údaje jako datum zakoupení (2008, na rám je 6 let), hromadu fotek a video co jsem dával i sem.

      Za 870 Kč jsem rám před týdnem poslal přes PPL, dnes mi odepsali – D1496993.pdf a vůbec mě nepotěšili.

      Pokud tomu dobře rozumím, tak prý už je to mimo záruku, což mi na několik dotazů mohli říct ještě než jsem to tam poslal třeba mailem a asi bych to zkusil pořešit v ČR třeba v Brně u ROZZO).

      Taky nevím co má být položka

      Resourc 11,00 RES0016 Schwingenhauptlager ern (Carb) 4,48 20 0 0,00 49,23

      které tam má být 11 položek po 4,48 Eur. Nějaká práce ???

      CElá sranda zatím vychází na 4 tisíce a to jsem přesvědčen, že chyba je už v konstrukčním řešení u Spectrala, kde je oska uložení zadní stavby jen nalisovaná pomocí nějakých kroužků, které nejsou nijak zajišteny a uvolnily se.

      Asi jsem z Canyona vyléčenej, jestli bude nějaký příště tak beru kolo jen v ČR.

      0 0
      • ropman  

        a pokud správně rozumím, na německým fóru řeší podobný, ne-li stejný problém, bohužel tak dobře němčinou nevládnu – ale jestli čtu dobře tak jim tam ta oska taky lítá – tady

        Jen to v tom konkrétním příspěvku (21.05.2008, 14:29) uznali jako záruční a měl to grátis.

        0 0
        • kubad  

          _

          0 0
          • ropman  

            tvá odpověď mi přišla jen v kopii na mail, tady se z nějakého důvodu nezobrazuje, zkopíruji, ji. Jinak budu rád když mi objasníš proč jsi ji sem zkopíroval, rozumím tomu jen částečně.

            kopie od Kubad:

            So, und der Fairness halber nochein Update. Schwingenhauptlager sind heute eingetroffen und ich hab se grad eingebaut hurra. Endlich wieder spielfreier Hinterbau ohne Knarzen

            In diesem Sinne eine Dankeschön an Canyon und insbesondere Herrn Stelzer.

            War alles in allem eine schnelle und unproblematische (und für mich kostenlose) Lösung.

            0 0
            • kubad  

              nedopsal sem to, odklepl omylem, proto prozatím ta oprava. musím to napsat znovu.

              pokud tomu dobře rozumím tak borec dostal jen nové Schwingenhauptla­ger hlavní ložisko zadní stavby, to asi tvůj problém neřeší.

              0 0
            • kubad  

              pošli mě do mejlu tu jejich odpověď, v odkaze už nejde stáhnout

              0 0
              • ropman  

                v odkaze byly mezery a špatně se zobrazil, TADY už by to mělo být správně.

                No, obávám se že to neokecám a že o 6ti leté záruky na rám toto zkrátka nezahrnou. Ale co jsem prolítl to fórum tak je to možná častejší problém.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse