Měl bych takový dotaz ke kolům Canyon..jestli rozdíl ve výbavě a ceně stojí za to uvažovat o dražší variantě kola?
Měl bych takový dotaz ke kolům Canyon..jestli rozdíl ve výbavě a ceně stojí za to uvažovat o dražší variantě kola?
105 x Ultegra, Aksia x Ksyria, je to jednoduché, v ničem jiném to není, to by měla být spíš otázka pro tebe, jestli ti to za to stojí, záleží na určení.
7.0 – sada 10sp shimano 105, kola Aksia
9.0 – sada 11sp Ultegra, kola Ksyria Elite
7.0 nebude spatny, je na tobe jestli ti stoji za to si priplatit
za mne 9.0, skoda, ze se pokazily ceny kurzem eura :(
jeste tam pak je 9.0 aero, ten taky neni spatnej ;)
souhlasím, koupil jsem ultimate cf slx 7.0, naprostá spokojenost, ultegra 6800 nemá chybu.
Nad kolama bych se taky moc nezamýšlel, Ksyrium jsou jednoznačně lepší, jezdil jsem je teď asi 2 roky, nemůžu si stěžovat. Zkus si najít někoho se závodní licencí, v sekci sponsoring mají zajímavý nabídky pro závodníky.
Je to opravdu jen o tom, kolik do toho chceš dát peněz a pak už se to vybírá samo :-). Sám jsem něco podobného řešil a objednal 9.0 Aero – naštěstí ještě před intervencí ČNB, takže cena zůstala. Za měsíc a kousek ti budu snad i schopen sdělit zážitky – teda pokud nebude půl metru sněhu :-)
Pocity po 350 km jsou výborné. Kolo je tuhé, jde za pedálem, ale co mě překvapilo úplně nejvíc (je to můj první karbon) je pohodlí a lehkost s jakou to žehlí nerovnosti na silnicích. Přepracovaná Ultegra mi přijde opět o něco přesnější a její chod co se týče přehazování i brždění plynulejší a lehčí. Takže u mne naprostá spokojenost.
mrzi mne, ze mi nechvychazi velikostne, taky jsem si ho chtel koupit
Zatím to vypadá jednoznačně…a trošku to potvrzuje to proco jsme byl rozhodnut…
Zatím to vypadá jednoznačně…a trošku to potvrzuje to proco jsme byl rozhodnut…
Rozdíl v těch sadách bych moc neřešil. 105 řadí velice slušně. Není pochyb o tom, že Ultegra je o stupínek výše, ale rozhodně větší rozdíl je v těch kolech. Tady se vyplatí zamyslet. protože jak tě to chytne (jako že jo), tak lepší kola jsou většinou jedna z prvních investic. A tak je otázka … Stačí ti Ksyria Elite? Pokud ano, jdi do 9.0. Pokud ne stačí 7.0 a ušetřený peníz můžeš přidat na hromádku „šetřím na nová kola“. Toť můj názor
A v čem nejsou ty kola Ksyria Elite dobrá? Jsou měkká? Váha přeci není špatná.
Nikdo neřekl, že nejsou dobrá. Ale na trhu jsou desítky lehčích, tužšíš a obecně lepších kol. Třeba takový ZIPPy 303 nebo 404 jsou bez diskuze lepší. Je to jen o penězích a prioritách.
jenze srovnavas kola pod 10 a kola za 30 … a co myslis ze ti udela 24mm vysokej hlinikovej rafek oproti 30 nebo 40mm vysokymu karbonu?? .. imho totalne nesmyslne srovnani a vubec to pospolu zminovat…
Nesrovnávám je. Jen sem v příspěvku výše uvedl, že pokud mu Elit stačí, pak OK, pokud ne, tak ať vezme klidně Aksia a začne šetřit na lepší (třeba zrovna ty Zippy). V tomhle kontextu to už přece blbost není
Zacatek souhlas.. o tom zadna… Zipy pro me dneska ale stracej jakoukoli uzitnou hodnotu.. resp. jakykoli takhle drahy tovarni zaplety pokud si je mas financovat sam za MOC nebo pod… sam ted pletu na silnici novy kola… Chris King naby, 2.0 – 1.8 DT draty 32/32 vyplet vpredu oboustranej radial vzadu jednostranej radial a krizeni u kazety… 50mm karbon rafek z ciny cca 3000,– kč kus … ve výsledku cena okolo 12–13 tis kč … principielně stejná kvalita na moje použití a věřím že vydrží dost podobně jako renomované značky (ty se samo za stejný odolnosti asi dostanou na nizsi vahu rafku) ale pořád se bavíme o užitné hodnotě 1 ku 1.2 za cenu 13tis ku 30–40tis… bavíme se pořád o hoby použití na občasnej závod taky a financování z vlatní kapsy… jinak měl bych i na to nechat si uplýst kola na ENVE … uplne vpohode.. ale realne proc to delat kdyz stejnou sluzbu ti odvede rafek za 3 tis. kterej je imho otestovanej dost a dost lidam po celym svete ktery na tom pletou i ultralehky kola… (realne zkusenosti lidi z WW a pod…)… tak nejak to vidim ja osobne a neni v tom nejaka nesympatie k ZIPPU nebo tak…
Tady není co říct. Klidně jak píšeš. Ale i na ty kola za 13 se musí našetřit. Nebo teda aspoň většina z nás. Jen sem chtěl říct, že pokud do budoucna zvažuje výrazně lepší kola, pak vzít třeba na rok Aksia a šetřit. Pokud Mu Eilte budou stačit do jejich zničení, pak ty. To je celé
to ano… nikdy bych netvrdil ze kola za 13 jsou levne… z globalniho hlediska je to cena relativne slusneho kola pro cloveka co vyjede 20× za rok na par km… s Aksiama mam stejny nazor… resil bych stejne..
odkud a jaky mas ten rafek? praskl mi ted zadni RR1450 a premyslim, jestli tam nedat nejaky jiny nez DT. Ma to 28 der, naboj je asi vicemene DT240…
OT, nedava mi moc smysl zapletat 50mm rafky na 32 kulatych dratu?
Je to jen o coolefektu vysokych rafku. O nic vic vetsine lidi nejde.
toz s tim se da take souhlasit :-)
Hm, to mám stejnej názor. Sice přiznávám, že nemám osobní zkušenost, ale už 35 mm ráfek je maximálně tuhej a když začne boční vítr, i ten obtěžuje. 50 mm musí bejt jak plachta když zafouká
Protoze MTB 32 derovy CK za hubicku, protoze 90kg a protoze na aerolite za 64kc ks sere alik… tyhle DT udela stejnou sluzbu za minimalni peniz… a nejsou to kola na gramareni… chci tuhy a odolny zaplety na ocel..
Sirku naby budes resit adapterem?
CK ma vymeny koncovky
Odkud jsi bral naby, jestli se muzu zeptat?
Muzes :-) Vyplivla je po me cerna dira na top komponenty z Breclavi :-) … ale obcas se neco vali po ebay… zrovna CK Classic bejvaj uz za dobrej peniz, nikdo to nechce..
Dik. A 11sp kazeta?
nevim.. v tom se nevyznam.. nema stejne dlouhej orech jako 10sp? … ja mam Force takze no stres
Prave ze je delsi. Musis mit sirsi orech.
tak potom nevim.. ale orech by mel byt mozna i zamenitelnej… podivam se na nahradni dily..
Tak podle spare parts listu na Aspirevelotech maji 11sp orech jen na silnicni R45 verzi… tzn. MTB Classic pujde predelat na 130mm silnicni pouze na 9/10sp sadach ale ne uz na 11sp
V poho. Kasli na to, jestli na to dojde, dohledam si to. I tak diky.
Neviem ako to má Chris, ale niektoré orechy sa dajú predåžiť a potom tam narveš aj 11speed kazetu ;)
Jak prodlouzit? … jinak to pisu vejs.. 11sp orech jen pro silnicni R45 nabu .. MTB a CX Classic 11sp nabu nema.. takze se da predelat max na 9/10sp silnicku…
Ako predåžiť? Jednoducho. Čudujem sa, že na to ešte nejaký miestny kutil nedošiel. Treba opilovať dorazy na orechu cca o 1,85mm. O toľko je 11speed orech širší od 9/10speed. Teda pokiaľ to orech dovolí ;)
nevim kterej orech by mel doraz delsi nez 4mm … muj hlinikovej Chris King urcite nema… jinak ja uz to brousil.. a to kdyz sem potreboval nasadit FRM 36t pastorek za XTR 970 kazetu… ale podle me to fakt nepujde…
Doraz potrebuješ posunúť iba o 1,85mm. Nie o 4mm.
Na American Classic orech nedovoli :-( Nastesti je i jiny duvod k upgrade – zesileni ocelovou planzetou proti zakousavani kazety. Naposled ji sundat uz byl fakt boj.
staci nekde sehnat stary sparomerky s z nich 2 planzetky strihnout nuzkama a zastrcit pod kazetu… funguje to dobre… roznese to tlak pastorku s uz se nic nezakousne
Na to uz je pozde. Orech okousan az beda a stejne chci ten 11s. Jinak totez psal kdysi Bulda, ze se da vybastlit z jehel z injekcnich strikacek sklepanych kladivkem.
Aj ja som pôvodne rozmýšľala podobne. Toho, že ráfik by ma neudržal som sa neobávala. Avšak odradili ma hodne protichodné názory na brzdný účinok No Name karbónových ráfkov. Vyrobiť ráfky je trochu iné ako postaviť rám. Vybaviť karbonový ráfik naozaj slušne brzdiacou a funkčnou brzdnou plochou je výzva, s ktorou majú problémy aj veľkí výrobcovia. Oproti tomu postaviť karbonový rám je už hračka. Ja osobne svojich 60kg ubrzdím hocikedy, ale fakt by som si robila starosť pri rýchlejšom zjazde v rýchlostiach 60+ (tak rýchlo sa na B-F bežne jazdí) a hmotnosti bajkera 80+ ako sa ráfik bude správať. A u plášťových verzií je to ešte náročnejšie vzhľadom na to, že tlak v plášti pôsobí na steny ráfku práve v mieste brzdnej plochy, ktorá sa pri brzdení hodne zohrieva.
Tyhle rafky maji keramickou brzdnou plochu a beru galuskovou variantu… s mym najezdem na silnicce to bude cajk… navic 3 tis za rafek na 1–2 sezoni test neni zase tak mnoho…
OK :) Keď tak potom napíš aká je funkčnosť. špalky predpokladám žlté swiss-stop? Bola som hodne sklamaná pred pár rokmi na Demo Day v Nemecku z Bontrageru a korkových špalkov. Som skoro nevedela zastaviť.
jj premyslim o nich.. resp by meli poslat nejake spaliky s rafkama.. tak uvidim co to dela… ale ja to mam na turistiku takze to pro me nebude uplne dulezie..
Zrovna na turistiku je to mnohdy dulezitejsi. Uvidis sam. Hlavne za mokra.
tak s tim se pocita… jako se vsim ostatnim je potreba se s tim naucit pracovat… na fixce sem zadny brzdy nemel a nacestoval jsem toho na ni dost a dost :-D .. ale jasny chapu dobre jak to myslis!
Tak je to doma. Rám velikosti 56 na mých 185 cm byla nakonec dobrá volba (se 120 cm dlouhým představcem), nová ultegra mi přijde opět o něco přesnější než předchozí generace co se týče brzd i řazení. Můžu říct, že to co jsem očekával se splnilo, tudíž pokud ještě řešíš dilema tak rozhodně do ultegry :-)
Čau, 56 rám na výšku 185, není to nějaký malý? Jak dlouhé máš nohy? Mám 186cm a řeším jestli 58 nebo 60… dík.
Ne, není mi to malý. S představcem 120 mm je mi to úplně akorát. Nohy mám ale trochu kratší – teď už si to fakt nepamatuju a nemám u sebe metr, ale i ten konfigurátor mi nabídl 56 cm. Kamarádovi, který je o 2 cm menší ale má delší nohy to nabízelo 58 cm. Tak jsem proměřoval geo na minulém rámu abych měl jistotu, že nejsem mimo.
Já teda nemám Canyona, ale mám u mého rámu ten rozměr „B“ 585mm, což je u Canyonu velikost 60, představec 100mm. Sedlovku rozhodně málo vysunutou nemám, u menší rám si nějak nedovedu představit. 56 je podle mně na 185cm dost malá, ještě tu 58 s delším představcem si dovedu představit. No ale každý jsme jiný a jestli se na tom koelgovi výše jezdí dobře, tak proč ne.
No po 3 tisících letošních kilometrech už bych nějaký diskomfort rozhodně zaznamenal, což se ale nestalo, jediný co mě občas bolí jsou nohy :-)
Baráku na tebe opravdu vel 58. Jinak já múzu jet i na Cendove 62 (výška sedla nastaveneho na Cendu cajk, jen nemůžu najít v dlace rodla.:-) .)
Btw mám kuotu vel 57, geo tady http://www.kuota.it/bike.php…
Můžeš si velikost zkusit, geo je malicko jiná, ale to podstatné – delku ramu a cca posed vyzkoušet můžeš.
Ono to bude dost individuální, ale mám cca 187cm a předchozí geometrii ve vel. 60 (horní trubka 576)+130mm představec. V současné geoemtrii bych pro sebe bral opět 60tku a zřejmě by stačil představec 120mm
tak letos už nadrandil canyon 10 táců ;-) Kromě 4 řetězů a jedné kompletní výměny lanek jsem nemusel na nic šáhnout, vše funguje jak má.
Tak už mi došel Canyon Ultimate CF 9.0.
Již jsem udělal první testovací jízdu.
Kolo zatím super, ještě musím doladit posed. Sedlo mi moc nesedlo… Potřeboval bych ještě kratší představec. Je tam Ritchey 4-Axis44–1.25". Nevíte, kde ho v ČR seženu?
Druhý dotaz bych měl na přesmykač Shimano Ultegra FD-6800. Vzhledem k tomu, že se vracím k silničce z dob kdy se řadilo páčkama na rámu, tak systém neznám.
Jednoduše řečeno přesmykač umožňuje polohy na velkém či malém talíři a dále na každém ještě řekněme nesprávně mezipolohu. To chápu. Když přeřadím z velkého na malý talíř, tak pak je tam ještě ta mezipoloha. Ta posune přesmykač co nejblíže doleva k sedlové trubce. Když pak chci ještě páčkou posunout (uvolnit) přesmykač doleva k sedlové trubce,(protože jsem si třeba neuvědomil, že jsem už v krajní poloze), tak páčka jde zpočátku lehce, pak jakoby trochu zadrhne (v místě kdeby normálně uvolnila přesmykač) a dál jde lehce až na konec. Jakoby mi naznačila, že jsem na konci a že dál už to nepůjde. Má se to tak chovat, nebo ne?
Děkuji.
Tak super!
Představec najdeš asi tady: http://www.kupkolo.cz/…2012-matny-1
Přesmyk bude v pohodě, to bude nezvyk :-)
Díky.
Mě u toho přesmykače zneklidnilo to, že ta páčka jakoby zadrhává a nejde naprázdno, když už není kam přesmykač posunout.
Jak máš dlouhý ten představec a jakou délku potřebuješ? ? Já mám 9cm a chtěl bych o něco delší…
Mám 100mm a chtěl bych 80. Zatím prodávat nebudu. Mám kolo cca týden…
Ahoj, uvazuji o tomto kole, ale pouze verzi Ultimate CF SL 7, na me jezdeni mi bude 105 bohate stacit. Dalsimi kandidaty jsou pak Trek Madone 4.3 nebo neco od Giantu, max 50 tisic. Trek se mi libi a s touto znackou mam dobrou zkusenost.
U tom Canyonu jsem zase cetl pekne zpracovani a snad kvalitni materialy.
Z ceho mam ale obavu je vymackani vidlice od naboje, pisou carbon drop-outs. Nevis, jak je to vzadu? Hlinik nebo taky jen carbon? Jednou utahnes rychloupinak s kolem omylem nakrivo a uz to kolo rovne nenasadis.
Doporučím ti pokud jede o TREK DOMANE 4.5 za cenu o 2 litry vyšší máš komplet na ultegre celé kolo.
Zdar, nenašel by se nějaký dobrák s velikostí 58 z Prahy nebo okolí, který by se uvolil k tomu, abych si krátce vyzkoušel jeho kolo kvůli velikosti?
obavam se, ze v Praze nikdo takovy neni, taky jsem hledal a nenasel :(
Uvažuji o koupi z letošní nabídky od CANYONu ULTIMATE CF SL 7.0 a pořídit na to slušnější kola cca do 15.000,– Poradil by někdo co by to mu za tyhle penize slušelo nebo je potřeba radši přidat peníze? Už takto jsem přes limit 60.000,–kč které jsem max schopen do nového pěkného kola investovat… díky
Uvažuju o koupi Ultimate CF SL 9.0.
Nemá někdo z okolí Kostelce n. Č. lesy Praha východ a okolí toto kolo, rád bych viděl na živo jak to vypadá a pokecal o zkušenostech s objednáním.CF SL9.0
Ultimate nemam, ale s objednanim canyon neni problém. Mají je skladem, takže do týdne ho muzes mit doma.
Momentálně má Canyon v rámci TDF slevu na kolo Ultimate CF SL 9.0: 11000,–Kč.
To je myslím velmi slušný!
Takže už jsem neodolal a mám objednáno :-)
Už se těším v podělí by to mělo být doma...........
Pár foto mýho novýho Canyonu :-)
Trochu škoda těch nábojů a niplů. Vypadá to jako z cirkusu. =(
Jinak se mi ale tahle barva rámu líbí víc než ta druhá (černá).
Náboje a niple se mi právě líbí, ladí to s tou modrou na rámu.
Černou sem taky nechtěl kůli tomu že je na ní vidět každý otisk ruky, prach a všechno ostatní, prostě se černá špatně udržuje.....
Krásný kolo, ikdyž já bych bral tu černou. Vážil jsi ho?
Jo vážil ale jen na osobní váze, jinou nemám takže svojí váhu a potom svojí váhu s kolem. Těch 7kg to rozhodně nemá, dle mýho vážení cca 7,5–7,8kg, komplet kolo se šlapkama, držáky na lahve, tachometrem, nářadím a pumpičkou má cca 8,3kg.
Například tady:
http://www.cyclingweekly.com/…-0-road-bike
uvádějí 7,45kg tak to asi bude pravda...........
Tady ale:
http://www.cyclingweekly.com/…te-cf-sl-9-0
píšou 7,1kg.........dle mých měření je to spíše těch cca 7,5kg když je kolo holé.
I tak je to pěkná váha, dík.