Co by jste si vybrali za stejný peníze…karbon s relativně ,,ořezanou výbavou(např. SLX),, nebo ,,normál,, v ,,plné palbě(XT,XTR),, vidlice je stejná a váha velmi podobná ± 0,3 kg
Co by jste si vybrali za stejný peníze…karbon s relativně ,,ořezanou výbavou(např. SLX),, nebo ,,normál,, v ,,plné palbě(XT,XTR),, vidlice je stejná a váha velmi podobná ± 0,3 kg
a jsou chutnější hrušky nebo jablka?
Nevím, pálíme jenom ze švestek.
:D, nevidíte v tom rozdíl mám chápat jo ?, páč mnoho lidí, kteří přešli na carbon tak už nemohli jezdit na tom starým že je to pomalý, je doopravdy karbon tak rychlej nebo to je jen pocitově ?
Jakej karbon?
Jakej hliník?
konkrétně!
niečo podobné tu svojho času riešil JakeF. vybral hliník a teraz tak trochu lutuje.
vidím to na koupení karbonu apostupným upgradu ;)
napíš konkrétne čo chceš kúpiť…
záleží na konkrétnom ráme, všeobecne sa to povedať nedá…
presne ako kedysi veta „lepšia je kvalitná oceľ, než lacný hliník“, platí dnes „lepší kvalitný hliník, než lacný karbon“
neni karbon jako karbon a to samy plati o hline…
Dneska už bych šel do karbonu a tomu odpovídající výbavou.
Radši dobrej karbon na SLXku, než mizernou hlínu na XTRku. A radši pořádnou hlínu na XTčku, než mizernej karbon na XTRku.
Musíš porovnávat 2 konkrétní kola, obecně to nejde. Já vybíral ze špičkový hlíny od Treka a nejnižšího karbonu od Treka (obojí relativně těžký, ale tuhý rámy) a vybral jsem radši hliník, ale spíš, než kvůli osazení to bylo kvůli kolům a vidli. Kola jsou imho důležitější, než jestli mám XT nebo XTR.
dobrý kola jsou až na bajcích lehce pod kilo (HT) a dost nad kilo (FS). Jinak to jsou pořád takový kompromisy a protože na závodech je to hlavně o kolech, stejně je každej mění za SLR a srovnatelný
Jasný, ale ne každej má hned po koupi finance na koupi SLRek, takže je podle mě lepší vybírat kolo s lepšíma kolama. Někdy bych fakt chtěl zkusit, jak velkej rozdíl by u mě ty SLRka udělaly… Nicméně asi si ještě nějakou dobu počkám, silnička asi dostane přednost.
u tebe? hadam, ze i 15min na 50km ;-).
To ledaže by to byli Cosmic Carbone SLR :-).
:-DD
Pokud by hlína byla na XTR, bral bych ji. Pokud „jen“ na XT, bral bych karbon, ale nesměl by být na nižší výbavě než SLX a od nějaké pofiderní značky.
Pokud vybíráš mezi karbon/hliník Gianty, Meridami a podobnými, tak bych každopádně šel do karbonu. Na karbonovém rámu časem doladíš osazení a s vahou se dostaneš níže než s hliníkem v plné palbě, na kterém bys nemusel měnit nic a nudou pošel.
Tak tak, kliky a přehazka se upgradujou snáz (např. po sjetí převodníků) než rám
Na HT karbon, komponenty se dají časem vyměnit, rám už může být větší investice.
Na druhé straně se mi nechce věřit, že by karbonovej rám od Authoru, Kellysu, Axmanu, MRX byl v dnešní době vyloženě nějakej šrot, i když je „příjemnější“ vybírat z jiných značek…
Váha neni vše a ruku na srdce když už chceš vrazit takový peníze do kola koupíš si takovejhle polepovanej taiwan s bůhví jakou životností ? co pomatuju dřívjší nejvyší kellyse ala sabotage atd. (nemyslim carbon) tak praskaly jak na běžícím páse :O(
Děláš jako kdyby rámy věhlasných značek nepraskaly. Praskají úplně stejně, ale u Treku asi těžko někdo nadává na značku jako třeba u Kellysu. Toyota je taky pořád symbol spolehlivosti a realita?
mě to povídej rozlepil se mi i carbonovej scalpel ;o] ale stejnak bych si třeba kellyse atd. nekoupil ono rozdíl pak poznáš třeba při přístupu k reklamaci… a i v použitech technologiích při výrobě.. např. u meridy se mi líbí jakmá u nejvyších modelů v trubce ještě přepážku o tom tenhle kellys určitě ani neslyšel ale hlavně že je lehkej co ?
u karbony jde hlavne o to jak je upletenej a proto bych sazel na vyrobce ktery v tom maj jasno uz nejakou dobu – viz. Merida nebo Giant…
Stejně tak i praskající „hořčíkové“ Meridy. A taky na těhle rámech byly tuším postavené její top modely.
Kup si Almu od orbey, klidně tu loňskou, máš jistotu, že je to originál orbea, tydle rámy nikdy nepustí jako oem pro jiný lepiče nálepek
orbea je sice taky made in taiwan ale je fakt povedená o tom žádná na tý bych si taky klidně nějakýho chrta postavil :O)
Já nevim co tě na tom taiwanu trápí, podivej se na Giant, je to jedna z mála firem co si dělá karbon sama, a je to taiwanská firma. A rozhodně nebude o nic horší než ňákej cannondale jenom proto že ten rám když vybalej z kontejneru dostane nálepku „mejd in jů es ej“ )
Tak teď tě kanonáři sežerou zaživa :)
No já nevim, na to nemůžou bejt háklivý když ty fully od cannonu vypadaj stejně jak ty vod pell'su, na kterej tu každej nadává )
A „low-end Cannondales are made in Taiwan – probably by Fritz-jou. Others are welded and painted in Taiwan then sent to the US for assembly.“ by je pak muselo zabít, já myslim že to pro ně neni nic novýho )
mě nic dělaj tam s carbonem už roky a uměj to jenže u spousty levnějších rámů je to bohužel ke škodě :O( jak už jsem psal tuhle orbeu bych si klidně koupil :O)
Jo, přiznám se že low end karbon rám od špičky jentak nepoznám, přehnaně se o karbon nezajímám, ale docela by mě zajímalo z jakejch továren ty low-end rámy lezou. Já bych klidně věřil tomu, že to budou stejný továrny ze kterejch lezou ty lepší, použije se levnější materiál a dá se na to jiná nálepka. Je to jenom moje spekulace, a taky z toho plyne že to pak nebude stejný jako špička, ale taky to nemusí bejt uplnej pekáč.
Je to složitý většina rámů bude jen z pár fabrik ale liší se hodně materiál i lepidla v těch levnějších nebude moc po carbonu ani stopy bude to jen nějakej mizernej laminát a spoustu těhle rámů právě skupujou různí noname rádoby výrobci alá author kellys atd. tím neříkám že nemůžou mít v nabídce nějakej slušnej rám ale do toho prostě nikdo nevidí proto bych si asi od nich nikdy dražší rám nekoupil…
presne tak, lepsi jit od takovych vyrobcu do hliniku nez karbonu, o kterym clovek nevi co vydrzi, jak funguje a jakou ma vydrz… viz. author, kelyš atd. atd. To jsou pro me akorat vyhozene penize a tahak na lidi… takovy ramy se daj sehnat z ebaye za par dolaru a kvalita bude podobna…
top karbon bude uplne nekde jinde…
Já bych asi rozdíl nepoznal, ale vim, že některý karboňáci co mě předjížděj na asfaltu dost „rachtaj“ nebo jak popsat ten zvuk. To by semi asi nelíbilo.
To jsou řeči :-/
Porsche je české auto.
Myslel jsi slovenské, ne?
Anebo to, že starý Ferdinand byl z Česka?
jo, že ho „vymyslel“ Čech
Ale on byl Němec. A nacista k tomu.
Jste malicko mimo tema panove…
Tady je novej moderator?
což od tebe sedí. Nic ve zlém.
Vsechny prispevky tu mam k tematu at se ti to libi nebo ne a myslim ze zrovna ty jsi vedle jebal do jst tak se taky nad sebou zamysli a nebudem to tu dal zasirat ju ?
Toš jestli koupit jebku z Taiwanu nebo mrdku odjinud není k tématu o nic víc než to na co poukazuji já.
Že původ kola (auta) nic neznamená
Znamena i neznamena od urcitech znacek u kterejch i primo vis kde a jak kola delaj uz urcitou kvalitu ocekavas zatimco od lepicu nalepek ala kellys nemas vubec sajnu co kupujes nebo mas snad lepsi informace nez ja ? Nemluve o tom ze tyhle znacky nemaj zadnej vyvoj jen si na nej hrajou viz treba author…
Ano může to být relevantní.
Ale nesmí se to přehánět.
Např. řeči stejně všichni máme meridu. Ty nemáš Trek ty máš Giant.
To už je přeháňka.
Ale dyk je to realita )
Ale neznamená to mnoho
To nikde netvrdim ) Jenom mi příde, že si tu lidi na značkách moc zakládaj. Že pell's ridelight je hnusnej a cannondale, kterej je skoro stejnej je kdovíjakej krasavec a tak dál ) Což nemusí bejt uplně k tomu jestli je lepší koupit kolo z hlíny nebo umělohmotný, jak se ptá zakladatel topicu, ale já to tu řešit nezačal, jenom se tu přehlíží to že ten opovrhovanej taiwan je ve výrobě karbonovejch rámů víceméně na špičce. Což pochopitelně neznamená že každej rám z taiwanu bude špičkovej, ale neznamená to ani opak.
Zrovna mezi pellsem a cannondalem je rozdil jak v materialech tak zpracovanim a zaroven dost brutalni i ve vaze tohle srovnani je spis k smichu hehe…
Zrovna resit znacky jako trek giant ci merida asi nema cenu mco resit ale vem si treba znacky typu kellys, author, 4ever, torpado,nano,ravo a tisice dalsich jen lepici nalepek u jejich ramu nemas ani tuseni jakym zpusobem ani z jakyho materialu jsou vyrobeny u hodne z nich bude i vaha mimo nebo naopak vydrz po padu jako napriklad u maxari…
Ale třeba Haibike svoje továrny má, nebo ne? Hledal sem o tom jenom něco málo, tak si nejsem jistej, a konec konců i kdyby továrny měla, tak to nezaručuje že budou dělat lepší karbon než ty s původem neznámym, jenom by mě to zajímalo )
hehe :-) že továrny
Nevim jak je na tom haibaik… Jinak samozrejme neexistuje rovnice ze neco je dobry neco je spatny ale u velkejch jmen a velkejch znacek uz je urcita zaruka kvality…
toš zrovna Author nebo 4ever má i slušné kola v nabídce.
Já to přímo neobhajuju. Asi už k tomu nemám co dodat.
Ale právě to s tou Meridou a Giantem tu zaznělo, a to už je značně přehnané.
Poturcenec horsi turka – na to si vzdy vzpomenu soucasne s tim, cos tu vzdy vykladal o svem Apachi :)
:) s Apachem byl roud jiný člověk
Apache sem mel rad :-) po trech letech bohuzel prasknul nechal sem ho v praci svarit a jezdi dal :-)
Omlouvám se. Eště bych dodal, když už sem to našel: „Porsche was deeply involved in the design of Nazi Germany's Tiger I, Tiger II, Panzer and Elefant military tanks“
No zase když vemu do úvahy rám Trek 8500 a třeba Apache Manitou, tak by asi na konec zvítězila chuť vyzkoušet právě karbon – buď by to bylo OK nebo ne :)
tu je článok, ktorý je ako vyšitý na túto debatu…
zrovna merida má brutální váhovej rozdíl mezi al a c verzema rámů plus u tý c verze jsou užitý ty přepážky v rámu prostě špičkovej rám z kterýho by se dalo časem postavit brutální kolo :O)
podle me, Merida FLX karbon ramy jsou jedny z nej karbon.ramu vubec… a nezalezi na tom ze je to Merida:)
jenom u 96 u HT to naopak je malý rozdíl proti jiným. nejvyšší HFS mají okolo 1450 /reálně/ a FLX okolo 1250 reálně. S miskama, patkou, objímkou.
Tak u fullu je ten rozdíl kolem kila u HT ±300g (obzvláš´t u toho fullu mi to přijde hodně)
full je úlet, ale to je primárně tím, že 96 carbec byla stavěná na marketing a taky je ***** drahá. Zatímco 96 hlína jen doplnila nabídku, aby se „super systém“ z 96 dostal za solidní peníz mezi plebs, což se jim povedlo.
úlet to je ale zároveň je to částečně to co se tu řeší jít do hlíny na xtr nebo do carbonu na slx v tomhle případě bych jednoznačně neváhal a bral carbon i když je to merida ;o]
tak to já bych si tak jistej nebyl. Pokud bych měl rozpočet do 80tkč tak bych nabouchal hlínu. Když se smíříš s tím, že utratíš hodně přes kilo tak klidně karbon.
Vezmeme-li v úvahu „morální“ životnost modelu tak je otázka co se vyplatí. Kultovka to nikdy nebude, takže to za chvíli budeš se ztrátou prodávat…
proč prodávat pokud to nezrakvíš tak z toho časem vyšperkuješ pořádnou raketu :O)
nakonec zrakvíš všechno. Nerad bych dopadl jako kamarád, kterej má doma 4 tak vymazlený bajky, že je nedá do vlaku a jezdí opatrně, aby něco neošoupal. Ale pravda, že pily to jsou strašný a tady na BF se mu blíží max Desig
popravdě s vlakama mám ultrašpatný zkušenosti a když 1× ročně vezu kolo vlakem tak hóóódně trpím xD
tak to jsme dva:)
Kdybych si měl vybrat hlínu, tak bych šel do tohodle marina:
(svezení na modelu 2007 je dost dobrý…)
jůů,nail trail,ten bych bral,krásnej rám
nie ja carbon uz normal ?
nie ty carbon este nenormal
:-)