Má někdo zkušenosti s carbonovou sedlovkou? Třeba s PELLSovou?
Je výhoda jenom v hmotnosti, nebo i líp pohlcuje vibrace když je sedlovka dostatečně vytažená z rámu?
Má někdo zkušenosti s carbonovou sedlovkou? Třeba s PELLSovou?
Je výhoda jenom v hmotnosti, nebo i líp pohlcuje vibrace když je sedlovka dostatečně vytažená z rámu?
mám vyzkoušenou Thompson elite (na fullu) a naprostá spokojenost.
Thomson začal dělat karbonovou sedlovku? :-O
:-)
za ty prachy to přece nebude obyč hliník :-)))
Mozem odporucit, nechcel som tomu az tak celkom verit, ale pohlcuje to velmi dobre, najlepsie a najlahsie zistis rozdiel ked sa pustis po dlazobnych kockach:-) vtedy si uvedomis hned ten rozdiel. Samozrejme aj uspora hmotnosti je celkom slusna.
nevím jestli jsi to třeba špatně nezařadil ale tvrdit o sedlovce thomson elite, že něco pohlcuje… to zrovna moc pravda není… tmosnon je hodně tuhý a hodně nepohodlný… ale jinak je super :)))
a ještě jsi zapoměl, že je těžký :-)
ale zas je to sedlovka na kterou se nebojím sednout, předešlá hliníková co jsem měl nějaky noname, když jsem ji vyndal byla ohnuta jak luk :)
o tom není pochyb, mám dvě a jsem spokojenej..
ale stejně, martin7 psal o nějaké jiné jménem Thompson, ta klidně karbonová být může ;-)
sorááčč, přehlédl jsem slovo carbon, Thompson elite je Aluminium 7000 series.
Můj mozek je ješte out of order.
Tady nikdo karbonovou sedlovku nejezdí. Určitě ses podíval do historie a zjistil to. Nikdy se tady nic takového neřešilo…
…no a proto přece založil tento thread :-)
Co to je ten Carbon ?
druh másla
To je zkratka pro polyCARBONát.
jo jo polykarbonátový sedlovky jsou uplně nejlepší :-)))
Pozor, nezamieňať s Cabrón.
kvůli gramům jsem ji nepořizoval, ale fakt tlumí. Mám Pellsku a SCUD. Fungují obě, akorát spíše pruží než tlumí a tak po pár vlnách tě ze sedla vysadí jak klusající kůň, když nezvedneš prdel. Ten pohyb je prej i krásně vidět, tvrdí spolujezdci. Význam na fullu je asi o ničem
HISTORIE!
v historii je toho receno dost,takze hledej…jinak na mtb karbon nema smysl, na silnici nemuzu soudit ale tam asi ma smysl…nez rvat penize do karbonu je lepsi investovat do kvalitniho sedla..
Amen bratře.. ;-)
pegas, neberiem ti tvoj nazor ze v mtb nema zmysel karbon, vyskusal som, mam, a nelutujem tych prachov ani trosicku za karbonovu sedlovku, riaditka a rohy:-)
Ty řidítka dělaj dost sedlovka je určo taky znát ale carbec rohy bych si nekoupil přeci jen je to komponent kterej toho schytá z kola nejvíc :O(
rekni me v cem je pro tebe prinos carbonove sedlovky?…vyzkousel sem chvili jizdy na karb. sedlovce a v terenu a pro me zadnej prinos, v lehkym terenu (beton, panely,atd..) tak 100× vic me pomohlo lepsi sedlo kde pracuje skelet (osobne selle i.)…osobni zkusenost…rad se dovim tvoje zkusenosti..
Mě třeba carbonová sedlovka funguje bezva. Propruží klidně až o 140mm :-)
heh pokud ti takhle pruží i se zamknutym tlumičem troufám si tvrdit že je něco špatně xD xD xD
To jsem ještě nezkoušel, nemám lock na tlumiči :-)
To tě lituju…
Nepotřebuju ani platformu, natož lock, ten bych v životě na tlumiči nepoužil. Možná teď až dorazí upravený tlumič, tak občas začnu používat platformu, protože PUSH platforma je mnohem komfortnější než propedal a jen lehounce omezuje pohupování a nemá žádnou ostrou odtrhovou hranu jako propedal.
To já tě na tvojich „kostitřasech“ zase vůbec nelituju, hezky se naklepej :-)
Heh neboj užívám si to :O)
tak to mas podobnou jako ja..ale ja mam asi horsi kvalitu..me jenom 120:-)
V historii jsem jsem něco bylo něco o carbonovejch sedlovkách,ale to bylo něco jinýho. Já se ptal na to jestli to má smymsl pořizovat si ji!
Zatim koukám, že to smysl má a asi do ní pudu.
Koupim si PELLSku, ale ještě nevim jestli z řady CR carbon (1200Kč) nebo X-Hand carbon za (okolo 3000Kč). http://pcshop.pells.cz/…/default.asp?…
Nemá někdo zkušenosti a neví jakej je v nich rozdíl???
Mám to na kolesko PELLS Razzer Elite D.
A co jsem se teď koukal, tak ta Ritchey WCS nevypadá vůbec špatně. Za 2300Kč to je docela únosný.
Ale ještě jestli ji mám teda dát rovnou do rámu nebo přes nástavec. Jak to máš ty???
já jí mam naraženou přímo do trubky :-)
přidám se já taky a nikdy mi nezajížděla ani nedělala jinou neplechu :O)
Sice nemam WCS, ale taky ji mam primo do trubky a se zajizdenim jsem taky nikdy nemel problem.
no rozdil je tam v pouziti technologie xapletani vlaken tzn nektere maji vetsi tendenci prasknout udajne ...... ale take to muze byt priplatek za znacku :) to ti nikdo nepovi na 100%
jinak kdyz uz karbon sedlovku tak pres redukci jinak se ti na stycnem miste s ramem zacne lamat viz skusenost ma i pritelkyne takze vahou a bouzel ani utazenim to nebylo takze po novu mensi prumer = vic pruzi = vetsi komfort + redukce = vetsi bezpecnost sedlovky
Ja mam tu CR3 a abych pravdu rekl, tak oproti puvodni nejobycejnejsi hlinikove jsem nepoznal zadny velky rozdil… Jedine kde poznas, ze trochu pruzi jsou terenni vlny a po sobe jdouci nerovnosti. Tam te vyhazuje jak splaseny kun… :-)) Aspon takovy je muj pocit.
Ta obycejna Pellska je dost tezka, neco kolem 300g. Osobne mam tu prvni verzi, ta byla jeste vahove OK, zarizla na 370mm ma 214g, dost lidem vsak praskla. Zatim mych pres 80kg drzi. Predtim jsem mel diky polozene sedlove trubce, problem ze Al jsem zohnul 2 do roka. Carbon zatim drzi bezva.
Mam carbonovou WCS a super doporučuji.
A proč? protože je pěkná??
pěkná a nepohodlná :O)
Přesně tak!
Byl sem tim nemile překvapen :O( ale jezdit se dá na všem aspoň vydrží…
Asi tak… Tady to je černé na bílém z testu carbonových sedlovek:
Hmm tohle by se tu mělo ukazovat častějc myslim že by pak spousta lidí vybírala sedlovku jinak…
On je ale rozdíl, jak těch 0,5mm, což je zhruba rozdíl mezi nejtvrdší a nejměkší carbonovou sedlovkou, pod zadkem poznáš… Podle mě má mnohem věvší vliv její průměr a délka vytažení z rámu než její značka. No a pochopitelně pak druh a nastavení sedla a nahuštění plášťů. Ostatní je zanedbatelné…
Ten průhyb je ale měřen pod zatížením pouze 100N, tedy při přejetí překážky může být klidně 10–15× větší.
Pravda, to jsem si nevšiml…
Ještě bych dodal, že na sedle nikdy nesedíš celou vahou – nohy máš na pedálech a ještě šlapeš, takže bych to odhadl, že na sedle bude sedět né víc jak polovina váhy. To by v mém případě byla síla na sedlovku kolem 400N…
Když sedíš a šlapeš, tak to může být klidně i o něco méně, část váhy máš ještě na řídítkách. Ale o to ani tak nejde, jde hlavně o rozdíl statického trvalého zatížení a rázu při přejetí nerovnosti. Ten rozdíl dá pak výsledný průbyb, který může být znát. A možná ještě spíš rozdíl skoro oproti nulovému zatížený, protože chvílemi můžeš být zcela nadlehčen, třeba lehkým kopnutím od minulé překážky. A dynamický ráz bude záležet nejvíc od toho, na jak velké překážce každý ještě vydrží sedět v sedle a kde si nechá ještě urazit pozadí :-)
Prohýbat se budou ale hliníkové sedlovky (a klidně některé carbonové méně), některá carbonová možná utlumí navíc drobné vibrace.
mno WCSku mám 27,2 a je tvrdčí (nebo tužší) nevim správnej výraz než předchozí alu sedlovka cannondale… Spousta lidí chválí co se pohodlí týče sedlovky od Pellsu ale hodně lidem praskla :O( u ostatních značek nevím…
Můžu potvrdit – mám pellsku na silnici a i když je vyzažená jen kousek, je znát, že je hodně měkká, což si fakt pochvaluji. Na bika bych si ji ale nedal. Nerad bych skončil jak Řehula…
Vozím ji na biku asi rok a zadek mám zatím celý. Snad jsem to teď nezakřikl:-)
Já mám právě tu celokarbon PELLS CR MONO – ta je pod zámkem silná jak můj palec… Už tu byla i fotka jedné zlomené… Ta na bika pro „normálního“ bikera fakt nebude…
ta je krasna:) :D
jo :-)
Ta Ritchey WCS vypadá slušně, líbí se mi že je karbonová až pod zámek sedla. A za 2300Kč mi přijde hodně dobrá.
Přebije někdo tuhle nabídku :-D
A jak je to teda s tim dáváním do rámu a přes objímku. Co je teda lepší?
kolik máš v rámu díru na sedlovku?
Teď z hlavy nevim, ale pak se mrknu. Mám Pells Razzer ale fakt teď nevim kolik to je.
Na Razzeru je tusim sedlovka 27,2mm.
taky si myslím, a pak je otázka zda s redukcí nebo bez vyřešena :-)
Carbonová sedlovku menší než 27,2mm s bude blbě shánět
A jak tady píšete , že čas od času praskne. Tak se „měkčí“ Pellsku zavrhnul. a ta Ritchey WCS by snad šla.
A vydrží to a ňějaký agresivnější ježdění v lese? Nerad bych investoval 2500Kč do něčeho co se za měsíc zníčí. To už bych si radši koupil přehazku a přesmyk XTR :-)
WCS vydržíííí hóóóódně vozim ji na total HT a řek bych že tam dostane s mejma 80Kg pěkně zabrat a myslim že ji moc nešetřim…
Tak díky moc za rady. Asi si ji v bližší době pudu koupit, už se na ni moc těšim ;-).
Doufám, že to oproti obyčejní Alu (Pells XR1) bude znatelnej rozdíl!!! Snad jo!
Jo a máš to teda bez objímky a 27,2 a drží jo?
rozdíl´? je trvdá jak ŠUTR
Jestli ti jde proste mermomoci jenom o to, abys mel karbonovou sedlovku, tak ti WCSka urcite vydrzi (neslysel jsem o problemech s ni). Jenom automaticky nepocitej s tim, ze by karbonovy komponenty mely byt nutne pohodlnejsi, kdovijak funkcnejsi a lehci. Ve spouste pripadu to muze byt i naopak. S WCS taky v tomhle nijak nevyhrajes.
Popravde nechapu, proc cpat mermomoci aspon kousek karbonu na kolo, pokud v konkretnim kousku clovek vylozene neco nesleduje (hmotnost, funkci). Jo, estetika a prebytek penez :o) ?
To si mi toho řek! :-D
Je to teda znatelný nebo ne? Kterou jsi myslel, že je tvrdá jak šutr???
Já bych chtěl, aby byla lehčí (což WCS je) a aby tlumila i truchy vibrace!
Tlumí nebo moc ne?
WCS netlumí nic přenáší jich 100% do pozadí
Hmm, tak ze WCS netlmi a ze vsetko prenasa je nehorazna blbost!!! Kupili sme si teraz kratko po sebe traja 2×27,2mm a 1×31,6mm, vsetci sa zhodujeme v jednom: je proste super! Len si skus prejst po dlazobnych kockach, alebo po stopach traktora v zatvrdnutej hline a zbadas ten rozdiel:-D tak asi by o nej nepisali ako o spickovej sedlovke:-D
Tomu co tu píšeš se říká placebo efekt a neni to pravda sorry :O( mrkni na to co sme tu napsali všichni co ji jezdíme je mi líto ale WCS neni pohodlná nai za mák :O( vozim ji už nakou chvilku věř mi…
carbon neexistuje, je to pouze marketingovy vymysl, nic takovyho neexistuje, carbon je matrix.
Cisty carbon existuje, je to vlastne cisty uhlik (diamant nebo grafit). Vsechny „carbonove“ veci jsou kompozity s podilem uhlikovych vlaken, takze je to podstatny rozdil :-). Ale proc menit vzite nazvy…
Tak teď už se v tom fak nevyznám :-D
je to jednoduchy jak facka…karbon.sedl. je zhovadilost na mtb…vic ti udelaji plaste,sedlo,..
To ze ji nevozis ty, neznamena, ze je to zhovadilost.
ano..nevozim…ale zkusil sem a vysledek jak zde nekteri pisi (kostky,stopa od traktoru…) sem nepocitil (odobne jizda po panel. ceste)
Zalezi na hodne vecech, na ramu, na typu sedlovky, na vysunuti, na jejim prumeru.....atd, takze bych to takto neodsuzoval. Me treba pomohla dost, jak uz jsem psal vyse, protoze s polozenou sedlovou trubkou co mam, jsem hlinikove ohybal. Po vymene neni problem a jako bonus je nizsi hmotnost a pohodli, ktere vsak nebylo jako primarni pozadavek.
ano mas pravdu-zalezi i na jinych faktorech:ram, sedl., prumer,atd…i s tim ze tvuj problem s ohybanim vyresil karbon…ale budu se opakovat kdyz reknu ze vic pohodli ti udela kvalitni sedlo, nafouknuti plastu,..na silnici se urco karbon vyplati a nerikam ze to nefunguje…ale pro horske kolo vidim tuto vec pouze jako designovou zalezitost (+ snizeni vahy,…)
No jo, ale většina zastánců pohodlí carbonových sedlovek (některých) vozí pláště přefoukané na šutr a místo sedla středověkou mučírnu :-)
i taci se najdou…
mam WCS Carbon 27.2 mm, delka 350 mm a oproti Selcof Alu CNC neco malo utlumi – nerikam, ze by FSA K-Force treba nebyla pohodlnejsi, ale taky je o dost tezsi… WCS mam zatim v ramu pres alu redukci s objimkou Hope (pry ale neni vhodna) a kupodivu nezajizdi…
Ja jsem zvolil WCSku spis jako jistotu, nez kvuli jeji vaze, ta je nic moc. Predesla sedlovka KCNC (Sc, Ti) mela sice skoro o 50 g min, zato krupla :o) Pruhyb karbonove sedlovky v par desetinach mm vic nebo min na fullu neresim, navic ji stejne jako ty rozhodne nemam kdovijak vytazenou, kvuli vysce. To ma vliv casto mnohem vetsi, nez samotny material.
Na fulla je podle me carbonova sedlovka zbytecna. Pokud ovsem nejde o design :-))
Co řikáte na sedlovku Easton EC 70?
Nevíte někdo jestli drží a nepraskne hned a jak tlumí na nárazy a nerovnosti?
jo ještě by mě docela zajímalo jestli se ta karbonová sedlovka na nerovnostech nerokmitá a nezačne spíš víc házet než tlumit!?
Precti si pozorne jeste jednou cely vlakno. Podle mne sam tezko poznas vubec nejaky pruhyb, myslet si, ze se s tebou bude karbonova sedlovka nejak hybat nebo hazet je blbost :o)
Rok jsem vozil WCS-od Ritcheyho-k maximální spokojenosti-fakt to pruží a tlumí nárazy.Ale teď mi začlo v kole praskat jak blázen.Nastala rozborka a sborka.závěr-dělá to sedlovka-asi únava materiálu(prasklá viditelně není,v objímce se ani nehne).Výměna za původní hliníkovou-a je klid.
hmm a takhle sundat sedlo a vyčistit zámek od jemnýho písku jsi zkusil??? :-))))) myslím že bys byl příjemně překvapen, jak by to praskání přestalo :-)
tak to jsem taky skoušel ale jen sem to otřel hadrem a ofouknul-ještě skusim pořádnou spchu a fén-poslední pokus-a pak se přidávám do řad odpůrců karbonu
Taky mi občas zavrtalo hlavou, že bych na svůj hard nasadil karbonovou sedlovku.
Ale je fakt že úplně obyč sériovka GT, sic skoro na max vytažená a WTB sedlo spolu s balónama Maxxis Larsen TT doplněnejma triple trianglem docela dobře tluměj, ale na fulla to nemá :(. Navíc ta sedlovka z obyč hliníku, max. slitina 2024 je sie trochu závaží, ale už když se to toho opřu na stojícim kole, tak tam de znát pohyb.
Takže na základě vejš uvedenýho nevim, jestli bych si v mym případě, co se pohodlí týče, nepohoršil. A to nepočítám cenu oproti hliníku a náchylnost na mechanický poškození při mejch 88 kilech čistý váhy…
Já jediný z čeho mám strach je, aby mi sedlovka nepraskla pod prdelí a já se někde nerozmáznul!
Jinak podle čeho se pozná jestli to je MTB nebo sliniční sedlovka, jak to zjistim u Pells CR 2 nebo FSA SL-K carbon?
sice není karbonová…
Gramaři… :-))
Mam dotaz. Do ted jsem vozil Pells CR1 light ( Al) , prumer 31,6 delka 400 a pred vcerejsim zavodem jsem zjistil ze je praskla, vytazena byla skoro na max. Praskla pravdepodobne z toho, ze pred rokem kdy mi bylo kolo staveno, byla prilis utazena ( nepatrne se prohl material a tedkon nedavno jsem mel pad, to vse vysvetluje. Otázka zní, jestli koupit na bika opet hlinik, nebo carbon. Premyslim o carbonu od Ritchey WCS, ale nevim, jak by to bylo s odolnosti pri maximalnim moznem vytazeni ( cca 395 mm, riska). Koupil bych 31,6…27.2 se mi nechce kupovat, nejake velke pruhyby nechci ( navic pri 400mm by mohly byt znacne), mam pohodlne sedlo ( Gobi).A jeste styl jizdy: Obcas si to docela davam na zavodech, nebojim se to ve sjezdech otevrit, jezdim na HT . Prosim napiste Vase nazory, ktere ulehci me rozhodnuti. diky
vaha 77 kg
bohajeho, nemuzu sem nenapsat, co si o tom myslim… tady ti lidi 10× napisou ze WCSka je dobra, lehka,ale proste „nefunguje“ a ty se pojedenacty zeptas jestli teda jako bude chodit… aspon tak mi to prislo…
ja mam dve Woodman Carbo (hokejku a rovnou) dylka 400 a prumer 26,8… a fungujou teda perfektne! mozna to je prumerem, kazdopadne kdyz jsem ja vybiral karbonku, tak hafo lidi chvalilo prave Woodman… navic to neni taky zadny zavazi… (tusim 220g)… dalsi co mely povest fungujicich sedlovek byly Eastonky (EC 70, 90)!
a jestli mam strach ze se zlomi? proc maj proboha lidi furt strach z karbonu a jako ze na bika ne a takovyhle reci… a na hliniku se sedet nebojite???
diky, mne jde hlavne o nazor nekoho kdo ji ma vytazenou na nejakych 400mm, uklidnil jsi me a asi do ni pujdu
reagoval jsem hlavne na zakladatele…
jinak vytazenou sedlovku na 400mm? nebo jsi myslel 400mm sedlovku vytazenou na max.?
celkove hodne vytazena sedlovka je spis problem ramu bych rekl… pak holt praskaj ty sedlovy trubky…
Myslim tim 400mm sedlovku skoro na max. Kazdopadne by to vydrzet melo, kdyz to vozi profici. Pujdu do toho