Tak se pochlubte bajkeři!!! Za kolik vyměníte duši?? Bezdušáky nepočítám!!! :-))))
A pokud už se to tu řešilo tak se omlouvám ale pod ničim jsem to nenašel! :-(
Tak se pochlubte bajkeři!!! Za kolik vyměníte duši?? Bezdušáky nepočítám!!! :-))))
A pokud už se to tu řešilo tak se omlouvám ale pod ničim jsem to nenašel! :-(
Jde o to, jestli při závodě nebo při vyjížďce…
To je asi jedno…prumer…
Pokud mam dost tlaku v bombicce, tak do 4min. Nikdy jsem si to ale nestopoval jen odhadem ;)
pokud tam nedam znovu tu pichlou a nebo obracene plast (oboje se me uz podarilo) tak sem tak taky na tech 10 minutach, ale foukat 2.1 na 29" je celkem pruda i s dvoupistem… :)
To jako vzorkem dovnitř, jo? A to jde?
Na bajku to nestopuji, nebo nejak malo picham, ale na silnici pri zavode predni kolem 3 minut
dlho, radsej to tu ani pisat nebudem
nastastie ich moc nemavam, ovsem vdaka tomu mam aj malu prax a to spolu so syndromom ORL (Obe Ruky Lave) sposobi, ze je vzdy neskutocne dlhy cas v prdeli. a tak, ked boh da a stastie praje, a pocas opravy zistim, ze nemam k pumpe hadicu kompatibilnu s dusou, tak aj…4 hodiny
Mno tak jsem si mysle,ze jsem na tom spatne (trening 5 az 8 min odhadem) mno a pri zavode se mi to jeste nestalo a kdyby jo tak to dovedu do cile pac trate pro juniory jsou jen maly okruhy a tam se to nevyplati!!!
minulý freeride víkend při sjíždění asi 4metrové, skoro kolmé skály jsme prorazili 3 ze 4, co to jeli…sjezdové pláště, pevná osa, atd…asi 15 minut:)
link na video:
Já jsem taky ještě junior a maslim, že třeba na 60km půlmaratonu v kopcích se vyměnit vyplatí :-D
kdyz jsme to trenovali pred asi 5 lety pri treningu, tak neco pod 3 minuty lehce, s malou pumpickou
rekord mám asi kolem 2 minut, když jsem píchnul přímo, za kompresorem na benzínce
jinak to závisí na ručnosti a tudíž i tom jak člověk stráví noc před tím a pak taky na velikosti defektu. no fotce je vidět hodně dlouhá noc a zápas trvající aspoň 15 minut
sak keby bol potom plast uz nepouzitelny, nahradneho materialu miesto toho plasta si tam mal pobliz dost :-D
akorát nevim jak bych na těch kolejích ohybal rám, aby mi ta guma prošla zadní stavbou :)))
to su nepodstatne detaily :-D
Nechtel bych!!! :-)
Pul hodinky mi staci :-)
na vyjíýďce v klídku i s prohlídnutim pláště, složením staré duše… tak cca 10–15 min. Když jsem posledně píchnul při závodě tak sem to měl i s nafouknutim za 4–5 min.-naštěstí bylo sucho.
na závodě do 4 minut, když to není komplikovaný defekt. Ale je to o dobré pumpičce především.
an vyjíždce neřeším
Já si to nikdy nestopoval, ale když jdu přezouvat celé kolo, tak se většinou vracím po 15–20 minutách. Myslím že kdybych se snažil, tak s velkou pumpou by to do 3–4 minut mohlo být…
vcera lepeno 2× – prumerny cas 20 minut :-D
nakolko mam za sebou jeden defekt, nemam sa cim chvalit – ten trval 30 min. aj kvoli tomu, ze mi servisaci tak utiahli rychloupinak, ze som ho nevedela povolit a bolo to na pretekoch, kedy som uz v rukach silu nemala a nedokazala som proste dusu nafukat :( snad uz defekt tak skoro nebude..
od 15–20 minut do 1–8 týdnů. Záleží jak daleko od baráku a na jakym kole…
Možná by pro obvzláště soutěživé typy mezi chrty šlo začít organisovat v rámci cykloakcí nějaké závody v tomto…
SI děláte všichni řiť nebo co? já sem to vyměnil za 45minut… a pak když mi to po druhé prdlo 10km před cílem v 10h v noci tak už sem to dotlačil
45 minut?????????????????? Co si s tim delal prosim te? Si nemel montpaky?
foukal pusou :)
to je mimo chapanie tych, co netrpia syndromom ORL (Obe Ruky Lave), takze je zbytocne ti vysvetlovat, co sa na tom da vsetko robit a nicit a prasit 45 minut, pretoze by si tomu nepochopil. a my s ORL vieme :-)))
No 45 minut mi přijde opravdu trošku moc. Ale je pravda, že člověk se pořád učí, až do nedávna jsem si myslel, že při přehazování plášťů je nutné sundávat duši – asi to do mě v mládí někdo tak poctivě nacpal, že jsem tomu dlouho věřil :-)
Tak to je pro mě novinka. Taky ji sundávám :-))
No to víš prostě ti jako 6tiletému prckovi řeknou – „když jdeš měnit plášť tak nejdříve vyndej duši“ – a už to dál neřešíš a nepřemýšlíš nad tím :-) Ale jednou jsem se na to tak podíval a blesklo mi hlavou – sakra proč?? Vždyť je to naprostý nesmysl :-)
To jako když sundáš starej plášť, tak ti na ráfku zůstane duše a ty na ni navlečeš novej plášť? :-) Nebo jak? Mně vždycky duše zůstane jakoby přilepená v plášti.. ledaže bys měl pro každej plášť jeho vlastní duši a při sundávání pláště ji sundal zároveň s ním a nasadil novej plášť, ve kterým by čekala nová duše:-) jináč mi to neštymuje :-)
ne že by zůstala na ráfku, ale prostě ji nesundávám – lépe řečeno navyndávám ventilek z jeho díry. Možná kdybych měl Motoventilek tak to neřeším, ale sundávat galuskáč děsně zdržuje :-)
Jj, zdržování nebrat, čas sou kilometry:-) Já taky zahodil v rámci šetření časem čepečky ventilků :-)
Čepičky musí být – ty mosazné, automobilové
Mňo abych kvůli takové zrůdnosti dával na svý galuskáče ještě redukce, to by mě vážně mohlo. Dyť by mi to při větší rychlosti úplně rozhodilo tím nevyvážením celej výplet :-)
Šak ventilek musíš mít taky auto – no a s tou čepičkou právě ta váha značně pomáhá při rozjezdu, musíš ale vždy zastavit s ventilkama nahoře a pak můžeš startovat hned na velkou pilu.
Nj, s ventilkama nahoře.. ale to bych taky mohl začít couvat :)
mosaznou automobilovou bych potřeboval, jsem bohužel ztratil originální Foxáckou z tlumiče…zkusím se u nás poptat.....
Ja taky… :-D
to ti tak pride naozaj len a len preto, ze nemas dostatocne rozvinute ORL. bud vobec, alebo len nizsi level.
45 minut:
zistenie defektu
nevyhnutny preslov bohaty na oplzle slova 15 minut
oprava 15 minut
upratanie toho bordelu (naradia) rozhadzaneho po celej ceste 5 minut
fukanie 5 minut + komentovanie vybornej funkcie pumpy 5 minut
na 45 minut musíš být minimálně NVKOSJNZ – na všechny končetiny ochrunutý, spoléhající se jen na zuby :-D
opravujem si tak raz defekt na jednej druzstevnej ceste, po ktorej bezne prejdu tak 2 auta za tyzden ked idu stryci ryby chytat a jeden traktor, okolo obrubniky a trava a chriastie a fuj a tak dalej, naokolo ziadna solidna plocha mimo cesty, tak som sa s tym roztiahol na nej, no a tak si tak operujem, operujem, zrazu zistim, ze pitvam, pitvam, haraburdie pohadzane po celej trojmetrovej sirke cesty, a tu vidim, ze sa sem zrovna na potvoru hrabe auto. cize odkopat to k obrubniku, co sa da, za obrubnik, a potom mozem 10 minut hladat, kde ten vsetok bordel, veci rozsypane z otvorenej brasne, zeleza a to ostatne vlastne je! to si sacra nemysli ze to je len tak!
hribik A1, ty si romantik.
Na komentovanie výbornej funkcie pumpy by som si vyhradil viac času. Ale dkedy mám pomerne dobrý dvojpiest, tak mávam občas pornolalický absťák. :)
Lister tu nemoze pochopit spominanych 45 minut, tak musim niektore casy umelo skratit, aby som sa zmestil do limitu. pri takom pohoda, klidek, tabacek – style – operuju, operuju, pitvam, pitvam, by som dokazal spravit rozpocet aj na 75 minut, v specifickych pripadoch potom na 240 minut (vid vyssie) :-)
To je fakt, přehazovat duši je zbytečné, taky to nedělám :-)
…protože tam žádnou nemáš :-)
No je to moc sem nemel poradnou pumpu mi to tam musel neakej ded fouknout kompresorem :-))))))
Ale byl to muj 1. defekt v zivote, co sem spravoval v terenu
No, vzhledem k dosahovaným časům výměny duše jsem raději na bajkovi přešel na bezdušáky :-)) Když jsem poprvé dával na kola kevlarové pláště, tak Pat & Mat hadra… :-)))
Tak je pravda, že ten kevlar člověka napoprvé asi překvapí, ale zase od doby co takové pláště používám, tak už nevozím v batohu montpáky a doma v servisním kufru bych je taky blbě hledal :-)
průměrně pod deset minut. pokud mám po ruce servisní pumpu, tak podstatně kratší dobu :-)
A co vozite za montpaky ja SCHWALBE TIRE LEVERS
stare zeleza. plastove schmejdy som vsetky zlamal, zatialco guma ostala nepohnute na svojom mieste
Mno jasny ale jen ze vsic´hni nadavaji ze se jim to lam…tyhle jsou neznicitelny proste…tek jen kvuli tomuhle jestli taky mate nezlomitelny paky… Vis?!
jj, zeleza su relativne neznicitelne :-)
Tak značka montpák je už asi ta nejnepodstatnejší na biku a jeho okolí :-D
no tak to ale není tak úplně pravda…protože pokud montápky opravdu potřebuješ, tak je pravděpodobné, že s nimy potřebuješ vyvinout pořádnou sílu a to ne všechny vydrží, měl jsme jedny co se dost lámaly a naopak druhé, které byly prakticky nezničitelné a na pohled byly skoro totožné…
Tak já jsem monpáky ještě nezlomil a to je mám už asi 5 let. Používám je celkem často, protože měním pláště podle toho jestli pojedu po asfaltu nebo lesem.
jak jsem psal výše, tak nevozím žádné, protože jsem je několik let nepotřeboval :-)
Taky čučím, páky jsem potřeboval naposledy na motorku, na kolo nikdy. Soudruzi asi nemají správnou techniku montáže-demontáže.
Hmm. Stejné pláště (Z-Max 2,1 v drátu) jsem na kamarádovým ráfku sundala a nandala jen rukou. Na svých Ricthey ráfcích jsem ve stavu zlomit montpáku i u kevlarovýho pláště.
Asi mám stěstí na ráfky :-) kdysi jsem měl taky jeden plášť (asi 1,2"), kterému jsem musel trochu pomoct rychloupínákem, ale to ja taková výjimka, že ty páky vozit nemusím.
parktooly, sice tri kusy za nejakjech 80,– ale s tema plastakama za petku se to neda srovnavat..
Ty schwalbe taky za 80! Do toho se vyplati zabrat a poradne hledat pac riskovat rozrizlou dalsi dusi bo urvanou patku…je blby…
nejhorsi paky co sem mel byly k podsedlovce od sportarsenalu, tema bych snad nesundal ani kevlar :-) ale tak co by clovek chtel zadarmo..
Souhlas. Ale zase nepraskly…protože jsou to takový žvejkačky,že se s nima nedá zabrat :).
věřim, že kdybych si dal zalezet, do 2 minut bych to stihnul:)
Dneska mi kámoš přivezl defekt zadního kola, zvládli jsme to za čtvrt hodiny i s pokecáním a vytažením zbytku toho připínáčku (nebo co to bylo) z pláště :)
přidám dotaz:už po třetí se mi stalo, že mám defekt na duši ale ne u pláště.U ráfku.Kontroloval jsem celý vnitřek, a nic.vždy je tam malá trhlinka.Teď jsem použil z nouze na zalepení záplatu bez lepidla, ale vydržela chvíli.Když jsem ji pak vyndal, záplata byla jakoby shrnutá.Tak nevím,je vadná duše, špatně ji tam nasazuji, záplata bez lepidla je na prd?Dík za radu.
Shrnula se ti páska ke straně a duše se trhne o okraj díry, nebo to prořízne přímo okraj pásky, nebo dokonce špona, pokud se vrtala větčí díra a šponka se zatoulala mezi stěny ráfku (stalo se mě 1/2 roku po vyvrtání díry :-)
dík, kouknu na to.
Me ani tak nevadi tech 10minut na opravu defektu, jako vsechen ten shit, co mam nalepenej na kole – vetsinou je to od ovci. To kdyz procvaknu nekde pod pastvinou tak je to fakt namka.
Nesmíš jezdit po hovnech :-D
pokial ides natvrdo cez luku, tak je dost problem vyssie spomenute dodrzat…jedine ze by si bol nasleply a nosil okuliare hrube jak z krigla dno. ono totiz plati, ze slabozraky ho*no vidi
Můj rekord je 5hodin :)
Kdyz sem mel na novem kole bezdusovej rafek + tlr plast a uvnitr dusi tak to bez montpak trvalo docela dlouho :D