Často mívám defekt, prorážím duši o ráfek a nevím jak tomu předejít…
Uvítám nějaké rady nebo zkušenosti k tomuto problému.
Jezdíte někdo na bezdušových kolech?
Často mívám defekt, prorážím duši o ráfek a nevím jak tomu předejít…
Uvítám nějaké rady nebo zkušenosti k tomuto problému.
Jezdíte někdo na bezdušových kolech?
Víc foukej:) Já foukám 3 bary normiš, ale záleží na počasí a na podkladu:) Taky jak široké máš pláště a kolik vážíš. Když máš balony, tak si možeš dovolit je trochu podhustit.
ne, jezdím na bezplášťových kolech
To mi zas unikla nějaká novinka – bezplášťová kola? :-)
No po ráfku.
To už tady přece dávno bylo! Odborně se to zove „kostitřas“ aka Draisna… ;-)
Asi jezdí jenom na duších :DDD
Mne osobně tohoto problému zbavila koupě pumpy s manometrem. Zjistil jsem, že jsem do té doby foukal kola tak na 1/3 doporučeného minima …
Jojo, dost lidí fouká hodně málo, cca třetina jezdců… je to až k divu…
Na nižším tlaku není nic divného,zejména u HT to může přinést výhody jako více pohodlí a lepší přilnavost pláště k terénu.Musíš jen zvolit odpovídající pláště pro svůj styl jízdy a potom je můžeš v klidu upustit.
S HT máš pravdu. Ale je tu zase ještě jeden faktor, že na HT je také větší riziko proražení u zadního kola. Já bych třeba na HT foukal ještě méně než na fullu (tedy méně než 25/30 psi pro UST 2,25 Schwalbe), ale už se snížit trošku bojím i přesto, že to jsou UST.
Nebo spíš naopak, hodně jezdců pláště přefukuju a přitom to k ničemu mimo asfalt není (nedávno jsem tu dával pěkné srovnání valivého odporu, kde už i na šotolině menší tlak znamená menší valivý odpor).
Hodně dnešních plášťů má doporučené minimum 30psi. To si foukal opravdu na pohých 10psi nebo si měl jiné minimum na plášti a co to bylo za plášť?
Vcera jsem dostal postou Conti MK 2.4 Protection a ten ma jenom max. tlak, minimalni tam napsanej neni.....
Jo. Foukával jsem jen malou pumpičkou a když jsem měl pocit, že už je to „tak akorát“, nechal jsem to. Pak jsem na to poprvé nasadil pumpu s tlakoměrem a ručička se sotva pohla; odhaduji, že jsem jezdil něco mezi 10–15 ratlíky. Od té doby, co foukám na (cca) 40 psů, jsem neprocvakl ani jednou.
Tak 10–15psi je opravdu už moc málo, u dušových plášťů do 2,25 šířky bych pod 25psi nešel určitě. Ale pokud je dostatečně objemný ten plášť, tak rozhodně 40 není nutné (samozřejmě záleží koliv vážíš). Na 40 bych už já třeba nikdy nefoukal, to je zase pro vlastnosti hrozně moc (pro 2,25 UST Schwalbe + 70kg jezdec).
Obvykle vozím klasiku (1.9–2.1) a vážím něco okolo 80 kilo.
Tak to pak jo, to jsou dost úzké + nevážíš úplně málo.
vazit 80 tak me zavrou na psychinu kvuli anorexii nebo bulimii… pri 90ti vypadam jak z dachau i kdyz je to normalni hranice akorat holt kostra a svalstvo se trosku nadvyvinulo, takze 94 je fakt vystouply kosti a svaly a kuze.
i taci jsou mezi nami… ;-)
Téměř souhlas, jen s tím doporučeným tlakem bych to tak úplně neviděl. U některých plášťů a ne moc těžkých jezdců není problém běžně jezdit pod doporučené maximum. Já jezdím UST Schwalbe trvale pod minimem a žádný problém, ani jeden defekt. A kdyby někdo vážil méně než já, tak bude jezdit klidně ještě výrazněji pod tím minimem. A kdyby to bylo pro širší UST pláště, tak klidně ještě více.
A pak bych doplnil jednu věc a to UST pláště. Tam, kde už použitá varianta dušového pláště (tedy daný objem pláště + daný tlak + daná váha jezdce + daný styl jízdy) bude tak akorát na hraně, že občas prorazí, tak UST ještě ne.
Mou radu ohledně doporučených tlaků jsem nemyslel zase tak vážně,šlo mi o to hlavně poradit zakladateli vlákna na co by si měl dávat pozor když proráží.
Osobně jsem si tlak v plášti nikdy neměřil a ani to dělat nebudu takže je možné že také někdy jezdím pod minimem.
Jen jsem tím chtěl ukázat, že to minimum bývá někdy dost vysoké.
Jeste by pomohly sjzedovy duse…
A co takhle napsat jaké jezdíš pláště (hlavně jak široké), co na těch pláštích jezdíš a jakým stylem, na kolik je foukáš. Pak se dá konkrétně posoudit, co je z toho špatně.
Mě celkem překvapil vliv výběru plášťů. Dokud jsem jedil Pnaracer Fire XC, tak jsem prorážel furt, když jsem přešel na Z-Max Ritchey 2,1. Tváří se, že jsou úzké, ale ve skutečnosti jsou poměrně vysoké a po nasednutí se rozšíří na správnou šířku – u těch jsem s průrazy nikdy neměl problém. Navíc je to slušný univerzáál, který jede i v terénu i po asfaltu (z mého pohledu)
chvilku vozim UST a parada. nalil jsem dovnitr tmel a neresim defekty vubec.
Tak,tak…jen nezakřiknout
ja na jare taky hodne defektil. A problem bylo podhusteni. Minimum namych Conti je nejakych 2–2.5BARu a ja foukal tak jeden az jeden a pul. Cvaknul jsem asi jendou, ale spoustu krat jsem ucvaknul ventilek, kdyz mi pri brzdeni projel v rafku plast s poloprazdnou dusi.
Tedy moje rada zni, ze jestli jsou tvoje defekty procvaknuti, tak se nauc jezdit :-P Ja sam nejsem zadnej technik, ale toto :-)
NOTUBES
V prvy rade predejit tomu, aby duse usla.
Dunlop ventilek – dotahnout jadro nebo vymenit i s dusi za neco noveho pokud uz netesni.
Zkontrolovat mikrotrhlinky ve vode hodne trpelive a dukladne pod radnym tlakem… takovy ty uniky na jednu atmosferu behem 4 dni.
130kg jezdec limit duse 85psu, limit plaste 80psu foukat na 80psu idelane co tri dny dofouknout na benzince protoze i tak to sleze na 60psu
pokud rezes a neprorazis o rafek, tak smirglpapir a ojet svary na rafku
po vysmirglovani jeste podlozit gumou
pouzivat pasek na rafek co nerizne dusi
…
Zahoď duše a přejdi na jakýkoliv bezdušový systém. Defekty cvaknutím o ráfek tím téměř úplně odstraníš.
Zvol si variantu která je pro tebe cenově přijatelná , ideál je UST systém nové ráfky a UST pláště.
Pokud to chceš levně tak NoTube nebo NoFlats použiješ stávající ráfky možná i pláště ( pokud nejsou již děravé a sjeté), sada stojí cca 1500 až 1700 Kč.
Obě varianty používej s protidefektovým tmelem, a zabráníš i jiným příčinám defektů.
Opravdu je to diametrální rozdíl, jezdit bez duší. Až to svádí nevozit pumpičku a náhradní duši na dojetí…