• Hejdik

    Tak došlo na věc a budeme pořizovat té mojí nové kolečko.

    Dostane ho jako odměnu za to,že mi porodila potomka-bikerku:-)

    Takže po sáhodlouhém výběru jsme dospěli k tomuto:

    http://www.ghost-bikes.cz/…Miss-rt-5100

    Vzhledem k výšce a typu postavy je nutná dámská geometrie.

    Kolo budeme kupovat u kamaráda v obchodě.

    Oproti tomu jak je kolo poskládané budeme měnit následující:

    Tlumič:oproti originálu X-fusion s lockem bez regulace komprese.

    Brzdy:Na kolo přijdou SLX namísto deorek

    Pláště:Místo Schwalbáků bych nasadil asi Michelin XC dry2.

    Do kola hodlám investovat do 35K včetně změn.

    teď mi jde o to,jak hodnotíte tento výběr,jednak model kola.v této cenové relaci a jak vidíte můj návrh na upgrade zmíňěných komponentů.Nebo kde ještě vidíte případná slabá místa…

    Připomínám,že nasazení nebude závodní,ale na XC maratony okolo 40km.

    Za konzultace a připomínky předem dík.

    0 0
    • ememem  

      by som si iba dovolil upozornit na to tzv. damske prevedenie. podla mojej skromnej mienky vychadzadajucej z viacerych vyberov sportoveho naradia ako aj oblecenia (sic!) rozneho druhu pre baby sa pri tzv. damskom prevedeni jedna povacsine iba marketingovy odrb a osobne nepoznam babu co by jej nejake specificke tzv. damske prevedenie cohokolvek sadlo. je fakt ze sa jednalo prevazne o – no nazvime to atletky – a samozrejme to neznamena ze tato konkretna geometria resp. prevedenie tvojej sadnut nemoze ale bez vyskusania bych bol v tejto veci nanajvys opatrny.

      0 0
      • MlokCZ  

        Zrovna ten Ghost je v dámské verzi o 10mm kratší (pro stejnou velikost) a navíc pánská je nejmenší v 17,5.

        A navíc má ten dámský o trošku níže horní rámovou trubku než pánský model díky zaoblené horní rámové trubce.

        Tedy jednoznačné rozdíly a hlavně asi potřebuje tu nejmenší velikost, která v pánské není vůbec.

        0 0
        • ememem  

          no ved prave.

          je v dámské verzi o 10mm kratší (pro stejnou velikost) – zdaleka nie kazdej babe to sedi, preco ma mat vlastne baba pre danu velkost t.j. na stejnu vysku kratsi??

          a navíc pánská je nejmenší v 17,5 – ok, ak ma 160cm tak potom to moze byt argument.

          A navíc má ten dámský o trošku níže horní rámovou trubku než pánský model – coz je vyhoda pre babu v com? tomu som sa osobne vzdy cudoaval ze viac prehnute su babske kedze uderit vaja si mozu skor chalani :-)

          ale OK, treba skusit o nic nejde, ked sadne tak OK ked nie tak nie. ja len ze z voleja sa zamerat na damsky model (ak to len fakt neni jak pises kvoli celkovej vekosti) bych bol opatrny.

          0 0
          • Lister  

            preco ma mat vlastne baba pre danu velkost t.j. na stejnu vysku kratsi??

            Takže jen plácáme???

            0 0
            • ememem  

              som povedal ze niekto placa? (a uz vobec nie mlok) sa normalne pytam ze preco, mna proste nic nenapada.

              0 0
              • Lister  

                No nic – to byla ironie na tebe…

                Snažíš se tady argumentovat o věci, kde evidentně nemáš ani páru, na jakých teoretických a hlavně anatomických základech je postavena.

                0 0
                • ememem  

                  no tak mi ich vysvetli. poprosim ta oprosti sa pri tom od marketingovych kecov zo specialized katalogu. ja viem co to priblizne celkovo sposobi ak je dlhsia hlavova trubka, strmsi uhol sedlovej trubky, kratsia a nizsia horna ramova trubka. len mi nejak unika co to ma spolocne s anatomiou zenskeho tela hlavne ak by slecna rada jazdila inak ako vyslovene rekreacne.

                  0 0
                  • pegas  

                    vem starou doma, postav ke zdi a den dva študuj…pak napiš k čemu jsi dospěl, ju?:-D…a než zas něco napíšeš tak přemejšlej…2×…

                    Jinak co se týče dámského oblečení, tak dámské dresy pro slečny s větším porpsím jsou celkem nutností, nemluvím o dámské vložce v kraťákach, vedení kšand (šle)…sedlo taky specifické pro ženskou…a o geometrii kola ti povím příště:-D

                    0 0
                    • Volf  

                      Myslím si, že až na nějaké výjimky bývají určité anatomické rozdíly naprosto nepřehlédnutelné :-) a nebál bych se říci, že často až fascinující:-))))))))))))

                      0 0
                  • McBlacky  

                    tobě nějak spešl leží v žaludku co.

                    0 0
                    • ememem  

                      ani najmenej,preco, mam od nich kde co (aj ked nie celkom bez vyhrad), len ma to proste napadlo ako prve.

                      0 0
                    • ememem  

                      preco nabuduce povedz hned alebo ktokolvek co vie nieco co ja ani len netusim – v com je zenska anatomia oproti muzskej tak specificka ze potrebuju inu geometriu biku? fakt by ma to zaujimalo lebo tak cca pred 5–6 rokmi o tomto probleme este nikto nic netusil. nech kukam kde kukam a porovnavam ako chcem tak v zasade sa jedna o tieto styri upravy

                      1. kratsia horna ramova trubka.
                      2. nizsia horna ramova trubka.
                      3. dlhsia hlavova trubka
                      4. strmsi uhol sedlovej trubky

                      vsetko do kopy to moze dat akurat tak pohodlnejsi menej natiahnuty posed a trocha mozno lepsie ovladatelny bike. to ale nema s anatomiou nic spolocne, na to sa da proste kupit vhodna geometria co sadne a je.

                      poprosil by som ja veci a specifick anatomie zenskeho tela absolutne neznaly aby mi niekto kto sa vyzna (zjavne ich je dost) vysvetlil preco je toto pre zeny vyhodnejsie alebo vhodnejsie. obzvlast bod 2 by ma fakt zaujimal.

                      oblecenie vynechajme, to je dost individualne.

                      ja tvrdim ze sa jedna o marketingovy vyblitok. skratka kde neni problem tak si ho vyrobime a potom navrhneme riesenie.

                      p.s. – celkovu velkost biku neriesme, ak ma baba 160cm tak asi bude potrebovat mensi, ak existuje len v „zenskej“ verzii tak neni co riesit.

                      0 0
                      • ememem  

                        zle zaradene, patri pegasovi.

                        0 0
                        • pegas  

                          obecne maji zensky specificky pomer delka rukou/nohou vuci telu…oproti panum…proto kratsi horni ramova trubka (aby baba dosahla a nelezela na tom jak na koze)

                          vyjimky samozrejme existuji, rozdil je taky mensi slecny/rostla baba…chrtice/re­kreacni jezdkyne…

                          0 0
                      • Nikola  

                        Bod 2. Sukně? :o)

                        0 0
                      • Hejdik  

                        Z vlastní zkušenosti ti povím,že když jsme před 3 lety kupovali té mojí kolo,tak ať zkoušela jak zkoušela,žádné kolo s klasickou geometríí jí prostě nesedlo,na všem byla natažená jako had,i když měla posunutý sedlo na max a krátkej představec,nebo ty kola byly i v nejmenší velikosti prostě vysoký a pod.

                        V momentě kdy dostala do rukou Scotta Contessu,tak jí to kolo sedlo jako ušitý na tělo…

                        Je jasný že spousta dívek a dam má takovou postavu,že jim pánský rám nedělá žádné potíže,ale jsou i takové typy,zvláště ty menší,které prostě i při nejmenší veliosti rámu nemohou sehnat kolo,které by jim sedlo.

                        Pro tebe je to jen markretingovej kec,pro jiné,kteří to již mají odzkoušeno je to ověřená realita.

                        0 0
                        • ememem  

                          ale ved ja to nepopieram, ak sadne tak sadne ale rozhodne bych to netvrdil vseobecne. manz. aj sesternica jazdia dost, obe su mensie, tiez s tym maju dost problem ale po roznych skuskach tzv. damkych bikov skonstatovali ze je to este horsie jak tie panske. proste ze je ta geometria nejaka „cudna“, ze sedia jak na koni a nie na biku. pravdu povediac ked vidim jak na tom tie baby v roznych katalogoch a casopisoch pri testoch sedia aj bych suhlasil. docela cakam kedy geometriu este troska upravia, sprijemnia a spohodlnia a baby zacnu jazdit v zaklone.

                          a nema to nic spolocne s anatomiou vo vztahu ku ktorej som tvrdil ze je to marketingova vec pri ktorej treba byt opatrny ako s tym ze jak tvoja tak moja manz. je proste mensia. keby mali 175+ cm tak ziadne specificky „damske biky“ nepotrebuju.

                          0 0
          • DaSnail  

            preco ma mat vlastne baba pre danu velkost t.j. na stejnu vysku kratsi??

            dlhšie nohy?

            0 0
        • Hejdik  

          Přesně,sám bych to líp nenapsal.

          Navíc ta moje už 3 sezony odjezdila na Scottu contesse(která jde nyní do světa)na nejmenší S velikosti a jiný rám by vzhledem ke svým proporcím příliš nesnesla.

          Takže s tou dámskou geometrií už to máme ověřené.

          0 0
      • Karlos009  

        Nevím co znamená „atletky“, ale má přítelkyně má naopak nejlepší zkušenosti s dámskými věcmi. Od kola (dámsky Stump) přes sedlo po dámské vložky do kalhot. Kalhoty s pánskou vložkou zásadně odmítá (a zkus sehnat dámské lacláče). Takže na těch dámských věcech asi něco bude.

        0 0
        • ememem  

          aby sme sa rozumeli – atletky znamena ze viac menej sportovkyne niekde z pomedzia vykonnostneho a vrcholoveho sportu t.j. chrbaty sirsie jak mnohi chlani, rite nerozkysnute a napriek tomu sirsie stehna atd. pohodlie nie je uplna priorita, vlastnosti su dolezitejsie.

          0 0
        • nox159  

          moje zkusenost co se tyce cyklistiky, babe co ma prdel jak kombajn sedi damske veci, holky ze zadkem mensim ( jak zaznelo „atletky“ ) uprednostnuji panske veci.

          jen moje zkusenost, nesoudit tvoji babu (aby se te to nahodou nedotklo) … ;-) jen rikam jak to vidim ja :)

          0 0
          • Karlos009  

            Nojo, znalec žen. Ráno to dám přečíst přítelkyni. Uvidíme co na to řekne ona. A neboj, nedotkne se jí to, má prcku jak pětník.

            0 0
            • nox159  

              znam par bab co jezdi na bedny a ty by na sebe nikdy damske kalhoty nevzali, o damske geometriji kola a damskem sedle nemluve ;-)

              0 0
              • DaSnail  

                majú dosť hrubý hlas a vysokú spotrebu žiletiek? ;o)

                0 0
              • Karlos009  

                Cituji cca. přítelkyni: Je typické, že o dámských vložkách v kalhotech tady nejvíc rozumuje kluk. Možná až budeš mít se ženami víc zkušeností, než že jsi je párkrát viděl na kole, nebudeš psát takové nesmyly.

                A ze mě: Ty baby co znáš a jezdí na bednu si raději prohlédni pořádně. Kdyby to byly fakt ženský, muselo by být ve slově „nevzali“ tvrdé Y. :-)

                0 0
                • DaSnail  

                  8o)

                  0 0
                • Medunka  

                  napsal „pár“ ;-)

                  Možná je to minulý čas, kdy opravdu kvalitní kalhoty byl boj v ČR sehnat, ale naštěstí už je situace jiná a výrobci dresů používají i kvalitní dámské vložky.

                  0 0
                • nox159  

                  kolik najezdi na kole ta tvoje? pokud par km za rok tak se vyzna mozna ve vlozkach do kalhotek a ne do kalhot :)

                  Zkousela panske i dámske kalhoty ?

                  pro tebe: když se člověk zmuže pouze na slovíčkaření nema asi jine argumenty :)

                  jinak je to individualni ale stojim si za tim co sem napsal :)

                  0 0
                  • Karlos009  

                    Loni 3000km. Všechno na horákovi a drtivou většinu v terénu. Myslím, že je to dost na to, aby věděla co jí sedí a co ne. Ty jsi zkoušel i dámské, že seš tak chytrej? A s těmi argumenty mám fakt trochu problém, ono rozumně reagovat na úplný blábol je fakt těžký.

                    0 0
                  • jIrI___  

                    Ty mi někdy připadáš, jak kdybys sežral všechnu moudrost světa ;-)

                    0 0
                    • nox159  

                      na nic si nehraju jen sem napsal to jak to vidim ja :)

                      netrvdil bych ti treba ze tvuj full v terenu pojede huř/lip nez moje HT protoze by to byl fakt jen dohad ;-)

                      Mluvim o vecech se kteryma mam zkusensot a kdyz znam 3 baby co jezdi na kole teda fakt dost a casto a vsechny maji panske kalhoty panske ramy i sedla, ( i moje jezdi v panskych kalhotech na panskem sedle a s ramem stejnym jak mam ja ) tak nebudu tvrdit ze dámske veci ohledne cyklistiky jsou pro baby ty nejlepsi když „moje“ zkusenost je jina:)

                      0 0
                      • Medunka  

                        nepytlíkuj.

                        všechny holky nejsou chrtky ale jsou pohodové jezdkyně, které mají rády pohodlí – maj holčičí rámy, holčičí sedlo a holčičí vložku v kalhotech – protože je to prostě přizpůsobeno holčičímu tělu.

                        Nikdo ti nebere tvoji zkušenost, ale prosímtě, nedělej ze své zkušenosti, že to tak musí být všude a cokoliv má napsáno „W“ je špatné. Každému sedí něco jiného, tak to respektuj. Holčičí rámy, sedla, vložky v kalhotech jsou hold dělaný jinak než pánský, jsou přizpůsobeny

                        0 0
                      • nobody  

                        a v civilu taky nosí pánské kalhoty :)

                        0 0
                        • Nikola  

                          A čurají ve stoje :o)

                          0 0
                        • siafu  

                          rifle jednoznačně :) …dámský rifle jsou střihově divné a designově mnohdy taky…

                          0 0
                          • karliner  

                            zřejmě proto je téměř výhradně nosí holky a většinou jim i sluší :-)

                            0 0
    • fousek  

      Bych neresil brzdy a poslal RST na upravu. Plaste bych menil az se sjedou

      0 0
    • Lister  

      S tím názvem vlákna riskuješ kamaráde :-)

      Kolo fajn, než jsem to otevřel, tak jsem ti na něj chtěl dát tip, ale není třeba.

      Brzdy bych neřešil, pláště asi taky nechal, nepochopil jsem, jaký tam má být tlumič. Upřednostnil bych X-fusion PVA.

      V každém případě vidlice dolů a poslat na tuning. pak to bude ultimátní stroj. Co je u nejmenší velikosti fajn – horní trubka už není více lomení, snížuje se už jen ten komín sedlové trubky, takže se do rámu vejde 0,5 litrová láhev.

      0 0
      • MlokCZ  

        Taky bych upřednostil od X-Fusionu PVA model.

        0 0
        • Hejdik  

          Jenže tam už je rozdíl oproti tomu základnímu co je na kole original 2500Kč.Ale asi nad tím ještě zapřemýšlím.

          Otázka zní: Je ta funkce PVA opravdu tak dobrá,srovnatelná s propedalem od foxu?

          Manželka má cca 65kg,je to už váha,která bude mít takový vliv na propružování oproti ideálně nastavenému tlumiči,kterej má jenom lock?

          Možná se ptám hloupě,ale jde mi o to,abych zbytečně nepředimensovával tlumič funkcí,která by neměla ve výsledku markantní efekt.

          0 0
          • Hejdik  

            http://www.x-fusion.cz/odpruzeni/o2

            Jestli to správně chápu,tak stejně bude muset ty polohy přepínat,což si moc nedovedu představit,protože jak ji znám,tak bude prostě spolíhat na jednu polohu nastavení tlumiče a max.si zapne lock při jízdě po silnici.

            0 0
            • MlokCZ  

              Právě to zapnutí locku na silnici je nebezpečné. Když nebude přepínat moc, tak tam pak lock často zapomene i při vjezdu do terénu.

              Jeslti nutně potřebuje PVA musíte rozhodnout sami, každopádně bych se ale úplnému locku vyhnul.

              A tlumič je základ, který později za levno nevyměníš, takže bych si klidně i těch 2500Kč připlatil.

              U PVA je ta váhoda, že se třeba může stát, že nebude téměř vůbec přepínat ty polohy, ale třeba si nevybere tu nejaktivnější.

              0 0
              • Hejdik  

                Tak a bylo rozhodnuto.

                Tlumič PVA už jsem zadal k výměně a v klidu můžu doobjednat i ty brzdy SLX,páč s příslušnou slevou,kterou od kámoše dostanu se s tím vším do té částky hravě dostanu:-)

                Co se týká výměny plášťů,tak tam je cena v podstatě obdobná,takže tam to na cenu ani nemá vliv.

                Takže nelituju,že jsem tohle vlákno založil,protože jsem byl už rozhodnut jít do té verze tlumiče pouze s lockem:-)

                0 0
                • Lister  

                  Co sedlo? Tlumič může mít ze zlata, ale tohle bývá často mnohem kritičtější a více limitující komponent :-)

                  Ad. cena – už jen tím, žes vybral letošní model, jsi ušetřil oproti loňské verzi slušnou porci. Já bych rozhodně neváhal a pokud zbudou nějaké peníze a máš čas, tak bych poslal vidlici Milanovi a nechal ji vyladit na váhu manželky – spolu s tlumičem dvě věci, které jsou podle mě stěžejní, zbytek je tak trochu podružný.

                  0 0
                  • Hejdik  

                    Sedlo se pořeší až na místě,to si musí vybrat sama.

                    Co se týká tuningu vidlice,tak jsem ji jen tak letmo zkoušel a zdála se mi celkem v pohodě.Milan by s ní asi dovedl hodně udělat,ale jak jsem psal,kolo pořizuju u kamaráda na obchodě,takže vzhledem k záruce vidlice jaksi tahle možnost padá.

                    0 0
                    •  

                      vidlici bych taky neřešil, mlok by Ti řekl, že to jeho manželka pozná, já jsem nechal tu moji zkusit upravenýho Epicona a hned chtěla něco „normálního“, že se to moc propadá a má strach, takže to vyřešil neupravenej Epicon a hlavně že je „bílej“, barva a pohodlný sedlo je pro ženskou základ (ještě teda pozná jestli je to kolo lehký)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Pokud byl upravený i neupravný vhodně nafoukaný, tak rozdíl v propadání do zdvihu není téměř žádný, třeba bude rozdíl v tom, že jednou půjde do zdvihu o 2–3mm více.

                        A pokud se ze začátku bojí (i když není moc proč, když ten rozdíl není velký), není nic jednoduššího než z počátku vidlici lehce přefoukat a postupně přejít na správný tlak, jak si zvykne na citlivou vidlici.

                        A pro upřesnění, co znamená vyzkoušet? Měla možnost na upraveném Epiconu se projet aspoň pár desítek kilometrů na kole s vhodnou geometrií a vhodně nafoukanou vidlicí?

                        0 0
                        •  

                          jenom si ji zkusila na kámošovým kole kterej ji měl čerstvě od Milana a váží jestě o 5 kg víc jak manželka, prostě jí míň citlivá vidle sedla víc, já jsem na tom podobně, jednoho upravenýho Epicona jsem zkoušel dva víkendy a prostě mi to nesedlo, i když proti funkci nemůžu nic říct,mám to raději takový tupčí, takže pro mně upravená vidle nemá cenu (stači když to trochu houpe a tlumí a Fox ani Reba to být nemusí, i když obě vidle jsem měl,teda Foxe ještě mám)

                          0 0
                          • fousek  

                            Si nejsem uplne jistej jestli nemichas citlivost a progresivitu. Podle me citlivou vidli co se tyce pohodli oceni kazdej. Jen nekterej zavodnik ma pseudoproblem ze se mu houpe a ma strasny ztraty.

                            0 0
                            •  

                              já mám raději vidlice ve stavu jak ji koupím a spokojím se s občasným otřením kluzáků sil. olejem, víc tomuhle spotřebáku dávat nechci ani, hlídat si servisní interval jestli jsem náhodou nezapoměl dát olej pod pístek,každoroční výměna oleje,nic pro mně,koneckonců ani v mým okolí nepozoruju moc lidí co to moc řešej,raději jezdíme, nijak nepociťuji že bych byl o něco ochuzen.

                              0 0
                              • Nikola  

                                K tomuto vyjádření se připojuji.

                                0 0
                                • DaSnail  

                                  njn, ale keď nedáš najzložitejšej súčiastke na biku údržbu akú potrebuje, potom nemôžeš očakávať že bude fungovať jak by mohla.

                                  a že niekto nepociťuje že by byl o něco ochuzen, neznamená že neni. znamená to, že na pocity neni spoleh. ;o)

                                  0 0
                                  • Nikola  

                                    Jestli na pocity není spolehnutí, pak tedy ani pocitové hodnocení mezi upravenou a neupravenou vidlicí nemá relevantní podklad.

                                    0 0
                                    • DaSnail  

                                      no, skôr ide o to, že keď sa funkčnosť pomaly postupne zhoršuje, tak to neni tak poznať.

                                      keď si s nejakým človekom každý deň, tiež sa ti môže zdať stále rovnaký a pritom sa objektívne mení.

                                      ale vždy to môžeš hodiť na váhu a zistiť jak to je.

                                      0 0
                                • MlokCZ  

                                  Uvědomuješ si, že tím riskuješ, co jsem psal níže?

                                  U levné vidlice typu neupravený Epicon se to dá pochopit, ztráta nebude velká. U dražších vidlic to moc nechápu. A že tu těch zničených vidlic na BF zanedbanou údržbou bylo řešených už spousta.

                                  0 0
                                  • Nikola  

                                    Řekla bych, že obecná vyjádření platí zase jen v obecné rovině. Jinou potřebu údržby bude mít vidlice závodního jezdce, jinou rekreačního jezdce, ještě jinou mladé maminky co se občas projede a podobně. Pravidlo, že je třeba vidlici servisovat jednou ročně, platí s přihlédnutím k doporučením výrobce právě pro tu kategorii lidí, kteří ji intenzívně namáhají, což by bez údržby vedlo k vyšší poruchovosti, kterou by následoval nárůst záručních oprav, který by zase vedla k nižším ziskům výrobce atd.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Výrobci doporučují mnohem přísnější podmínky. Většinou bývá u skoro všech vidlic něco ve stylu po 50 hodin kompletní údržba (což by pro intenzivně jezdícího jezdce s jedním kolem znamenalo třeba jednou měsíčně).

                                      Jednou ročně vůbec nevidím jako vhodný interval pro kategorii lidí, kteří budou vidlici intenzivně namáhat a mají jedno kolo.

                                      Takže pokud pominu kategorii těch, co na tom kole vlastně téměř nejezdí, tak aspoň jednou ročně je vhodné pro každého, tedy klidně bych to doporučil obecně. A k tomu ten kdo jezdí více přidá častější potřebnou údržbu.

                                      0 0
                                      • Nikola  

                                        A o čem to tedy vypovídá? Například bychom z toho mohli odvodit, že výrobce vyrábí šunt, který bez co nejčastější údržby nic nevydrží. Docela mě děsí představa, že bych například s televizí musela preventivně běhat každý rok do servisu jen proto, že je též intenzívně využívána.

                                        0 0
                                        • lutte1  

                                          Tohle srovnání trochu pokulhává.Televize je elektronika.To znamená že nepodléhá mechanickému opotřebení.

                                          U vidlice je to jiný.Jsou tam gumová těsnění.Která nejsou vyrobena na výdrž,ale na co nejlepší těsnící vlastnosti a zároveň nejmenší odpor.Proto se rychleji opotřebují,když je nebudeš dostatečně mazat.

                                          Je to jako u pneumatik u aut,nebo kol.Je to guma a prostě se jednou vojezdí.

                                          0 0
                                          • fousek  

                                            Oni ty polovodice taky nebudou nic co by bylo na veky.

                                            Se koukni kolik vyrobcu ma garantovano 0 mrtvejch pixelu a po 2 letech je to uz vubec nezajima

                                            0 0
                                            • lutte1  

                                              Jasný,ale chtěl jsem jen říct že je v tom trochu rozdíl.Ale dneska je vlastně všechno spotřebák.Tak se není co divit.

                                              0 0
                                          • Nikola  

                                            Dobře tedy, jiný příklad. Pračku dáváš každý rok do servisu?

                                            0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Potom je každá vidlice na trhu šunt. Jistě by šla vyrobit vidlice, která by vydržela bez údržby mnohem déle, byla by ale o dost těžší a chodila velmi špatně. To už je jednodušší a levnější si tam dát pevnou.

                                          Akorát pořád nechápu, co se všichni pořád u těch vidlic tak diví té údržbě. Že během toho intenzivního používání během toho roku vymění třeba 4 řetězy, jednu kazetu, nějaký ten převodník Ti divné nepřijde? Tam to není jen servis, ale dokonce to musíš koupit několikrát během toho roku nové.

                                          Náboje také třeba potřebují jednou za čas vyčistit, některé doplnit olej na ořech. Brzdy vyměnit kapalinu, atd.

                                          0 0
                                          • ememem  

                                            bych si dovolil tipnut ze preto ze ide o spotrebny material viac menej za par drobnych a ze sa jaksi pocita s tym ze toho moc nevydrzi a ze je tym vyvazena relativne nizka hmotnost pri zachovani funkcnosti. coz u vidlic neplati, su pomerne drahe a tam by clovek ocakaval ze to bude fungovat bez nejakeho extra prplania po kazdom blatovom maratone. nehovoraic o tom ze nie kady to urobit vie alebo vediet chce + tie problemy co sme sa uz bavili ak mas vidlu v zaruke a pod. ale inak mas pravdu, je to cena za hmotnost a funkcnost.

                                            0 0
                                            • Nikola  

                                              Ano, u vidlice za 20,000 by normální člověk očekával nějakou kvalitu a výdrž. Ne již tak cyklista :o)

                                              0 0
                                              • lutte1  

                                                Ne,ale pračka není sportovní náčiní zkonstruované pro maximální výkony(citlivos­t,váha) sportovců.Můžeš mít obyčejný auto který Ti vydrží rok bez servisu.A pak máš rallyový speciál,který musí na rozborku po každým závodě.

                                                Všechno je to otázka určení a preferencí.

                                                0 0
                                                • lutte1  

                                                  To je reakce na ten příspěvek na mně.Špatně zařazeno.Omlou­vám se.:)

                                                  0 0
                                                • Nikola  

                                                  Tobě opravdu vydrží auto pouze jeden rok bez servisu? Co sis to prosím tě pořídil za značku?

                                                  0 0
                                                  • Kubiczech  

                                                    Vetšina aut má servisní intervaly podle počtu ujetých km, která někdo holt za ten rok zdolá. Kdo mo má ve stodole u slepic, ten pravděpodobně ne.

                                                    Jinak s tvým předpokladem o ceně a kvalitě souhlasím.

                                                    0 0
                                          • Nikola  

                                            Ne, přijde mi to velmi divné, že je třeba měnit 4 řetězy za sezónu. Opět to vypovídá o kvalitě toho výrobku a o tom, že v případě cyklistických dílů je zákazník výrobcem, prodejcem a koneckonců i dalšími cyklisty tak mediálně zpracován, že mu to vůbec nepřijde zvláštní.

                                            0 0
                                            • DaSnail  

                                              8o)

                                              0 0
                                            • pepek  

                                              Tak si kup Ukrainu, budeš spokojená-netřeba servisu.

                                              0 0
                                            • MlokCZ  

                                              A když je to tedy mediálním zpracováním, tak si myslíš, že lze vyrovit stejně těžký a drahý řetěz při daném počtu používaných převodů, který bude mít výdrž třeba 10× větší?

                                              A pokud ano, proč ho nikdo nevyrábí? Teď nechci řešit třeba C9tku, vydrží sice více, ale taky je znatelně dražší a i když třeba vyjde o něco lépe, tak to rozhodně nepatří do kategorie mnohonásobná výdrž za stejně peněz.

                                              U toho řetězu je krásně vidět, jak postupně s jeho zužováním a zvyšováním množství převodů docházelo k snižování životnosti.

                                              A nebo bys raději chtěla, aby třeba XC kolo mělo v součtu 25kg+ a za to bys získala o hodně delší životnost?

                                              A nebo naopak, váha by nebyla vyšší, ale chyběla by funkce, tedy např. singlespeed s pořádně masivním a širokým řetězem, žádné odpružení.

                                              Dobře je tohle vidět třeba u plášťů, tam ten výběr v tomhle celém rozsahu je pořád. Je možné si koupit poměrně levný plášť, který bude extra těžký, hodně dlouho vydrží, ale zato bude mít úplně příšerné vlastnosti v terénu.

                                              Kolik lidí na takovém plášti v reálu do terénu jezdí?

                                              Já tedy z výdrže některých komponentů nadšený určitě nejsem, ale funkci nebo extrémní navýšení váhy bych jim za delší životnost určitě nevyměnil.

                                              Sem tam se určitě objeví nějaký konkrétní výrobek, který je na tom životností hodně bídně a neadekvátně. Třeba první série prostředních převodníků XT 04–07 klik (nebo jaké bylo přesné rozpětí dané sady). Postupně se to trochu zlepšilo a pro novou sadu ho raději celý přepracavali.

                                              0 0
                                              • DaSnail  

                                                A nebo naopak, váha by nebyla vyšší, ale chyběla by funkce, tedy např. singlespeed s pořádně masivním a širokým řetězem, žádné odpružení.

                                                jo 8o)

                                                0 0
                                                • Medunka  

                                                  uf, todle je podpásovka to sem dávat. Dělá to z této „legrační“ debaty něco nechutně seriózního k slintání :-)

                                                  0 0
                                              • Nikola  

                                                Naopak, umím si živě představit řetězy, které budou potřeba ne jen čtyři za sezónu, ale rovnou třeba osm. A ať nežeru, klidně budou stát dvojnásobek. Přesto se najdou tací, co je budou kupovat, protože ty vo*e, to je řeťez, ten jede! A výrobce si spokojeně může mnout ruce :o)

                                                0 0
                                                • pepek  

                                                  Spočítej si, kolik je v tom řetězu součástek. Když výrobce za něj dostane 100 Kč (a to asi ani nedostane), tak za každou součástku dostane tak 15 halířů. To není zase tak moc. (Připadá mi to úsměvné, když průměrná ženská je ochotna dát tisíce za nějaký hadřík, nebo voňavku s výrobní cenou tak asi 20 Kč.)

                                                  0 0
                                              • fousek  

                                                Nikola ma pravdu v tom, ze koncept prehazovacky je fakt na prd. Ja bych videl reseni prevodovky v oblasti slapaciho stredu a kardanu. Snizila by se neodpruzena hmota, presunula by se na nejvhodnejsi misto a zmensila by se udrzba. Jen to vyrobit aby to bylo konkurence schopny.

                                                A s tim marketingem ma taky pravdu, kde jakej hobbik ma na kole naveseno XTR, X-0 a Dura-ace a profici se spokojej treba s XT a Ultegrou. Proste tech 100g, ktery usetrej na kole se stejne nema sanci projevit.

                                                0 0
                                    • DaSnail  

                                      keď ročne jazdíš menej ako 25 hodín, tak podľa výrobcu naozaj stačí servis (výmena oleja) iba raz ročne.

                                      0 0
                                      • DaSnail  

                                        tabulka rs

                                        0 0
                                        •  

                                          když to někoho baví platit?,sundávat vidli,nandávat příp. vozit celý kolo každou chvilku do servisu?, každýho věc,chtěl bych vidět nějakou statistiku, třeba tohohodle fóra kdo dodržuje servisní intervaly, kdo na to sere (údržba ve formě sil. olej a kontrola tlaku vzduchu) ve vztahu s poškozenejma vidlema.

                                          0 0
                                          • ememem  

                                            poskodena je jedna vec, viac menej nefunkcna druha (co nepriamo skor ci neskor sposobi poskodenie). ja mam tusimze stvrtu vidlu a pokial jazdis a moc to neriesis tak bohuzial su tie intervaly viac ako realne. ze ma to podobne ako nikolu dost vyznamne serie je vec druha.

                                            0 0
                                          • fousek  

                                            Zaloz anketu

                                            0 0
                                            •  

                                              nechce se mi vylýšlet jednotlivé varianty,mně stačí poznatky moje z vidlic co jsem jezdil,mý rodiny a potažmo plno lidí z mýho okolí co jezdíme,prostě to zas tak moc neřešíme a jezdíme,že bych zaznamenal nějakou velkou poruchovost to ne, jenom tradiční problémy s rebama,zajištění náhradních dílů a doba jejich opravy,Žitnej je rychlík,ostatně Reby už má pořád míň lidí (problémy s lockem,unikajicí vzduch atd. mnohé odradily – podotýkám že vidle to byly skoro všechny nové,takže zanedbaný servis zde nehrál významnější roli.

                                              0 0
                                              • ememem  

                                                jenom tradiční problémy s rebama – tradicny problem s rebou je hlavne ten ze je to velice dobra vidla za prijatelne peniaze a preto ju ma plno ludi cimz logicky vzrasta aj pocet problemov. v pomere k poctu vlastnikov dost pochybujem ze je nejak vyrazne odlisna od inych. vak sa do toho nepustis sam tak v cehcahc je tych autorizovanych servisov predsa plno cize nemas problem ani v zaruke. u nas je to bohuzial horsie, ak nechces cakat tyzdne tak jedine samodomo.

                                                podotýkám že vidle to byly skoro všechny nové,takže zanedbaný servis zde nehrál významnější roli. – sudruhovia z laveho brehu jang-c-tiangu si moc prace s kvalitou prevedenia naozaj nedavaju takze je dost dobre mozne ze po par desiatkach km je ready na servisny zakrok coz je smutne. (ja som ju mal napr. takmer uplne suchu, doliatie oleja problem vyriesilo)

                                                0 0
                                          • DaSnail  

                                            mňa to moc nebaví a štatistiku nemám.

                                            reagoval som na toto:

                                            Pravidlo, že je třeba vidlici servisovat jednou ročně, platí s přihlédnutím k doporučením výrobce právě pro tu kategorii lidí, kteří ji intenzívně namáhají

                                            výrobca si myslí niečo iné.

                                            ale ty si dal za svoju vidlu prachy a je tvoja vec čo s ňou budeš robiť. mne osobne je to celkom jedno 8o)

                                            0 0
                                          • mastihuba  

                                            jestli ti to pomuže tak já zlikvidoval vidlu zanedbáním udržby 1–2měsíce po kompletním servisu.

                                            0 0
                                            •  

                                              tak to by mně zajímalo jakým způsobem,když vidlice nevydrží 1–2 měsíce po kompletním servisu,někdě bylo asi něco špatně…

                                              0 0
                                              • ememem  

                                                uplne staci jeden 100km maraton ako bol napr. sulov 2009 alebo horal 2008.

                                                0 0
                                              • mastihuba  

                                                nevyčistil jsem ji po blátivé dovolené a bordel co se dostal pod stíráky už na kluzákách dodělal svoje. Strašně sem se divil že takovou chvilku po servise je vidlice v prdeli. Vidlice je potřeba servisovat v závislosti na podmínkách ve kterejch je provozovaná. V bordelu po tejdnu a na suchym asfaltě třeba po dvou letech. A je docela jedno jestli máš foxe, RS, nebo epikona.

                                                stačí takhle?

                                                0 0
                                                •  

                                                  jak jsem psal,něco bylo někde špatně, na jaře v jizerkách (podotýkám že nejezdím pouze na asfaltkách) je bláto víceméně všude (kdo to tam zná můj oblíbený trailík po/kolem dřevěných chodníčků u Černé Nisy) a já udržuji pouze otíráním kluzáků od bordelu a trocha sil. oleje, neměl jsem nikdy problém ať to byla Marzoška,tora,Fox či Epicon, někdy holt méně znamená více (u tohodle bych podezříval servis,né podmínky v kterých si jezdil, prostě to něco vydržet musí, jinak ať si každej udržuje vidle kdy chce a rozdělává si je třeba po každým závodě … zastávám heslo:funguje to,neser se do toho. Až se mi někdy něco zanedbanou údržbou vysere, s pokorou se příjdu omluvit za mou neznalost a lajdáckost

                                                  0 0
                                                • soc  

                                                  Tak to je drsne…

                                                  0 0
                                                •  

                                                  ještě jednou,promiň tohle se určitě neudělalo po jedný vyjížce,to se tam muselo vydírat delší dobu a pokud jsi alespoň po každé blátivé vyjížce utíral kluzáky tak sis toho měl všimnout

                                                  0 0
                                                  • mastihuba  

                                                    když je bordel pod stírákem tak mužeš kluzáky šudlit olejíčkem jak tě napadne a neni ti to nic platný. Ale je fakt že jsem si vidlice ten měsíc moc nevšímal. Nicméně se zaschlým blátem na kluzákách taky nejezdím. Kolo dostane sprchu od zahradní hadice většinou hned po příjezdu domů.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    nicméně si myslím kdyby jsi opravdu po blátivé vyjížce kluzák utřel, všimnul by sis toho a nemělo by to takovýhle fatální důsledky a mohlo se ještě lecos zachrániz, v tomhle stavu co je na fotce bylo asi už pozdě, vidlícím moc nedávám,ale kluzáky pravidelně otírám a ve spojení s sil. olejem zatím bez problémů, pokud by začínali být nějaký známky opotřebení servis bych hned vyhledal

                                                    0 0
                                                  • mastihuba  

                                                    jasně, kontrolou bych na to přišel o něco dřív, jenže to vydírání třeba u foxe zjistíš až když to chčije olej, protože je to celý skovaný uvnitř. To co vidíš u tohodle RS je jen špička ledovce, kterej je skovanej pod stíráky. Po bahení lázni prostě jen utřit nohy nestačí.

                                                    0 0
                                                  • Charlie_R  

                                                    jezdil jsem Marzosku 4 roky bez servisu, presne jak rikas, staci utrit a trosku maznout stiraky, ani skrabanecek a to u nas je mraky pisku

                                                    0 0
                                                  • pepek  

                                                    Proto je dobrý udělat si ty zářezy pod okrajem stíráku, jak to má Fox, abys je mohl nadzvednout a vyčistit bez demontáže vidle. Takto se to dá pohodlně vyčistit vždycky, když je potřeba.

                                                    0 0
                                                  • mastihuba  

                                                    udělat zářez do čoho?

                                                    0 0
                                                  • pepek  

                                                    Do okraje spodní nohy, ve kterém je ten stírák potopený. Můžeš pak ten okraj opatrně nadzvednout a stírák posunout po noze nahoru a vyčistit to tam fšechno.

                                                    0 0
                                                  • ememem  

                                                    nic v zlom ale to je imho totalna blbost, jednak bych dobrovolne do vidle nezarezaval jednak to aj tak nevycistis poriadne, ked uz tak uz alebo to nechat tak. laebo niecomu nerozumiem a v tom pripade sorry.

                                                    0 0
                                                  • mastihuba  

                                                    no pro pepka hovoří to jak dlouho mu vidlice drží v cajku. :)

                                                    0 0
                                                  • pepek  

                                                    Forks-seal cleaning

                                                    0 0
                                                  • pepek  

                                                    Je to fičura přímo od foxe-mají tam zářezy ve stíráku, aby šel zvednout. Vyčistíš to dokonale-samozřejmě to nesmíš nechat dojít tak daleko, že ti bordel vleze až k futrům. Ten stírák od RS je ale dobře udělaný, bordel zůstává mezi břity, odkud ho dostaneš lepicí páskou, podle návodu na foxích stránkách.

                                                    0 0
                              • MlokCZ  

                                Už jsme to tu řešili, takže nebudu vše opakovat.

                                Jen, že na nepravené vidlici musíš řešit údržbu stejně, jinak riskuješ poškození vidlice.

                                A dále zhoršovat se bude chodem i neupravená vidlice.

                                Takže v tomhle není jediný rozdíl mezi upravenou a neupravenou. Maximálně, že zanedbané údržby na upravené si snáze všimneš (zhoršení odtrhu z 5 na 10kg bude znát více než z 10 na 15kg).

                                I když nechápu, proč zrovna na vidlice se tak kašle. To se takhle chováte i k ostatním komponentům, tedy třeba řetěz po celou jeho životnost nemažeš? Přitom řetěz je mnohem levnější spotřebák než vidlice, takže bych čekal, že se na něj bude kašlat spíš.

                                0 0
                                • roud  

                                  vidiš ale tohle je zase o vidlici fattynu sem hodil do servisu jen proto že mi odešlo těsnění rovnou sem ji nechal vyčistit a vyměnit náplň a mám zase na rok klid a na tu vidli nemusim vůbec šáhnout a přesto chodí parádně…

                                  0 0
                                  • gargamel  

                                    Dokud zase neodejde těsnění?

                                    0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Pokud ale nejezdíš moc v bordelu, tak to je ale normální, ne nějaká výhoda.

                                    Servisuju i všechny upravené vidlice jen jednou ročně. Nejezdím ale jednak moc v bordelu a pak je zátěž rozložená na více kola a tedy i vidlic. Při jediném kole by sneslo minimálně zkontrolovat během roku olej na vzduchovém pístku.

                                    Takže to, že mi rok parádně chodí všechny upravené vidlice, to beru při mojem použití jako samozřejmost.

                                    K nepatrnému zhoršení odtrhu samozřejmě za ten rok dojde, ale je to z cca z 5 na cca 6,5, což je zkousnutelné.

                                    0 0
                                    • roud  

                                      ja jezdim na podzim a pokud to trochu de tak i v zimě takže i v bordelu a další servis plánuju zas ± po roce dřív to nemá cenu… nevidim důvod proč jít do nákýho systému o kterej se budu muset zbytečně furt starat nejlepší je kolo který akorát jednou za čas umeješ a jinak na něm vesele celej rok jezdíš max s výměnou řetězu…

                                      0 0
                                •  

                                  jak jsem psal už někde jinde, za těch víc než patnáct let co jezdím na horáku jsem měl celkem dost vidlic, žádnou upravenou a ani se k tomu nechystám, krom pravidelné údržby a to je utírání kluzáků sil. olejem, a občasnou kontrolu tlaku vzduchu se mi nikdy nic nevysralo krom Reby která byla stará dva měsíce a po opravě šla hned z domu,jelikož nemám vidli nikdy déle než dva roky,olej nevyměňuju a nic s nima jinýho nedělám,prostě se mi nikdy nic pro tebe zanedbanou údržbou nepodělalo a proto toto téma nedémonizuji.Řetěz samozrejmě mažu a věnuji mu jistou údržbu neb nemám rád špinavý,skřípa­jící,vrzající kolo.Znám celkem dost lidí s kterejma pravidelně vyjíždím, kola maj mnohem starší než já a nějak neregistruju že by se vyskytovali nějaký závažnější problémy s chodem a stavem vidlic, je fakt že jsme asi ještě nedošli k vědeckým metodám ověřování chodu vidlic,ani se k tomu nechystáme,když to někoho baví prosím…

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Ze začátku byla většina pružinovek, tam to nebylo tak náchylné (nejnáchylenější je určitě vzduchový pístek). A možná to je dnes u současných vidlic navíc dané tím, že obecně hůře těsní, kvůli menším odporům.

                                    Každopádně zničených vidlic jsem v poslední době viděl docela dost. Dříve před více lety jen zcela ojediněle.

                                    A ne vždy musí být hned zničená, ale to, že třeba vidlice už netěsní a pak se tomu majitel hrozně diví (a v 90% je to pouze opět zanedbaná údržba).

                                    0 0
                        • fousek  

                          Nekteri jedinci maj zafixovano ze prekazka vetsi nez 3cm musi skoro vyrazit riditka z ruky, jinak ta vidlice spravne nefunguje a temto to nevysvetlis.

                          0 0
                          •  

                            někteří jedinci si zase myslí že jedině upravená vidlice správně funguje a ostatní netuší o co přicházejí, jsou tady vidlofilové,tlu­mičofilové,svě­tlofilové,brzdo­filové a zbytek co to tak neřeší a jezdí…

                            0 0
                            • roud  

                              zapoměls na gramhoniče leštiče a vitrínáře…

                              0 0
                            • fousek  

                              Osobne mam jen jednu upravenou vidli a rozhodne neni nejlepsi.

                              Citlivost a dostatecne linearni (mozna i degresivni) chod vidlice je to nej co muze byt pro pohodli.

                              U sjezdu samozrejme prichazeji v uvahu i jizdni vlastnosti a tam se citlivost zmensuje na ukor tlumeni.

                              U XC bych rek ze nejsou dostatecny zdvihy na to aby se projevili nevyhody jednodusiho tlumice.

                              Na skakani je samozrejme vhodny mit progresivni vidli protoze na dopadu muze vzniknou o dost vetsi sila nez na vidli pusobi normalne.

                              0 0
            • Lister  

              No to chápeš správně, je tam několik poloh mezi kterými se přepíná. Ale zase na druhou stranu stačí aby se naučila dvě polohy kam to má přepnout – open a preferovaná intenzita platformy a pak může po paměti přepínat jenom je.

              0 0
      • nobody  

        souhlas, brzdy, pláště neměnit, a tlumič PVA

        0 0
    • Scully  

      Výber dobrej, jen bych asi ten tlumič neměnil, nebo rovnou za něco lepšího, třeba ten RC nebo PVA. To že jí tam dáš lock, je myslím uplně zbytečnej příplatek, nějakej omezovač typu propedal a pod by určitě stačil, a navíc když jí vysvětlíš že lock napomáhá vyžvejkání uložení ložisek a pod, tak nakonec bude ještě ráda. :-)

      0 0
    • MAr(c)el1  

      Brzdy a plaste bych rozhodne nechal puvodni, vymenou nic neziskas.

      0 0
      • Lenka.05  

        Taky myslím. Možná dopředu dát NN a RR nechat do zásoby až ten vzadu sjede. Kup jí radši nášlapy a pěkný tretry :) Koukala jsem, že dělaj 520 krásně bílý :))

        0 0
        • Hejdik  

          Nášlapy už má.ono to není její první kolo.

          Manželka už má na kole něco za sebou,takže věci jako tretry si kupuje sama…

          0 0
      • MAr(c)el1  

        … ale kdybys ty plaste nejak extra nechtel tak je vemu pro mou zenu :)

        0 0
      • Hejdik  

        Možná,že veliký rozdíl ve funkci tam asi nebude,i když si myslím,že jistý posun tam asi určitě bude,ale co tím to kolo rozhodně získá je alespoň podle mě designovej posun,protože dle mě jsou ty deorka včetně kotoučů naprosto nevzhledný a celkově vzhled kola dost sráží,takže už jen proto.

        A povězme si upřímě ,komu nezáleží na tom,aby jeho kolo pěkně vypadalo se vším všudy.Asi nikdo by si na kolo nedal něco,co se mu vyloženě nelíbí…:-)))

        0 0
        • Lister  

          No, ona taková SLX páka zrovna velkou elegancí neoplývá :-)

          Pokud jde o vzhled, tak je to z bláta do louže. Hezký kotouče bych rozhodně hledal úplně někde jinde.

          Funkčně a cenově jsou OK, proto jsem je použil při poslední stavbě, ale jak říkáš – sobě bych si je na kolo nedal, protože se mi nelíbí.

          0 0
          • Hejdik  

            Někdo má rád holky jinej zase vdolky…tak už to holt bývá:-)

            0 0
          • Hejdik  

            I když,možná se naštvu a na kolo půjdou XT-éčka:-D

            0 0
            • Lister  

              Kliky?? – rozhodně – ušetříš poměrně levně dost gramů :-)

              0 0
              • Hejdik  

                Ne,stále mluvím o brzdách:-)

                0 0
                • Lister  

                  Já vím :-)

                  Měla to být narážka na to, že místo výměny brzd bych raději vyměnil ty kliky – aspoň by se ušetřila drahocenná stovka gramů. A kazetu XT, další stovka gramů dolů a poměrně levně, nehledě na to, že XT fakt líp řadí.

                  0 0
          • McBlacky  

            třeba deorka 2010 zase tak hnusný nejsou. Ted si je pořídila přítelka na zimáka a překvapily mě jak designem tak funkcí.

            vezmemeli v uvahu jejich cenu, není co řešit

            0 0
    • Hejdik  

      Ty pláště nechám na krámě a v podstatě je jenom vyměním za jiné…

      0 0
    • stan.zak  

      Když jsme pro přítelkyni (teď už manželku) v r. 2007 vybírali kolo, bylo Miss RT v původním výběru, první s kotoučema bylo tehdy, myslím, RT 5700 za ceníkových 54.190,–Kč. Koukám ale, že ceny jsou už poměrně milosrdnější.

      Nakonec to dopadlo jinak (a máme holt skoro dvojčata), dámská geo jí nesedla. Co jí ale sedlo, je Epicon RLD 2009 140mm z T-T, s tím je spokojená náramně (původně Tora). Tlumič ponechán původní, pro naše pohodo popojíždění zatím postačuje.

      Jinak prima výběr, ať vám to jezdí!

      0 0
    • McBlacky  

      pláště bych nechal, pokud nezávodí, rozdíl podle mě až tak nepozná. Pochybuju, že byto hrotila na hranici pláštů.

      brzdy si moc nepomůžeš jestli deore nebo slx je jedno, konstrukčně jsou stejný, jen jiný design a pár gramů.

      co bych ale zahodil jsou kliky, tyhle na tom kole vypadaj strašně. zkusil bych tam SLX nebo XT.

      tlumič těžko říct, nevím jak se ghost chová a ani s jedním X-F nemám zkušenost, podle toho kolik a jakých to má hejblátek se nedá rozhodovat

      0 0
      • Hejdik  

        Co se týká plášťů,tak na styl jakým ta moje jezdí se mi zdají tyto až příliš terénní a myslím,že jí bude vyhovovat něco jezdivějšího s menším valivým odporem.(navíc té bílé je už na tom kole trochu moc)

        Co se týká brzd,tak zřejmě půjdem rovnou do XT-když už teda..

        Kliky,myslím že zase tak ošklivé nejsou…

        Tlumič už jsem objednal PVA…

        0 0
        • McBlacky  

          racing ralf je velmi slušný univerzál a dost rychlý. Rozhodně bych ho řadil mezi nejychlejší pláště s jakž takž vzorkem co jsem jezdil. Závodím na schwalbe už 4 sezony /ralf, noby, ron/

          Váhově je taky výborný i ve 2,25. Menší odolnost proti defektům podle mě manželka nezaznamená, protože ta se projevuje až při agresivnější jízdě, kdy se plášť dá snadno drbnout z boku, nebo propíchnout o ostrý kámen

          0 0
          • Hejdik  

            Tož uvidíme,třeba tam nakonec zůstanou:-)

            Dík za poznatek k tématu…

            vidím že se to tu opět zvrhlo v debatu o upravených a neupravených vidlicích.Jako vždy…:-)

            Ale jen ať se chlapci a dívky pobaví omezovat je určitě nebudu:-D

            0 0
            • MAr(c)el1  

              ty plaste jsou fakt super … mam sice nobby nic coz jsou vice do terenu ale najezdil jsem s nima 2000 na silnici :) a urcite nejsou ani tam spatny … ty brzdy deore nebo XT :)

              0 0
              • Hejdik  

                Jo nad těma XT jsem už taky zauvažoval,když už tak už…

                0 0
            • Volf  

              Ber to tak, že je to určitá forma místního folklóru:-). Jinak kolečko jsi vybral hezký a já bych na něm snad ani nic neměnil. Možná sedlo, ale to ukáže čas. U brzd je otázkou zda to nebude jen kosmetická záležitost a holka ji možná ani neocení. Jestli není lepší ty 4 litříky vrazit do hadříků:-)

              0 0
              • Hejdik  

                Věřím,že jí by to bylo opravdu asi jedno,ale když já už jsem tak nakaženej,že to kolo chci poskládat tak,jako bych ho skládal pro sebe:-)

                0 0
    • MAr(c)el1  

      … jeste pridam jeden odkaz http://www.stevensbikes.de/…slx63_v.jpg To se manzelce strasne libilo, jen to neodpovidalo nami nastavene cene do 20 000,–

      0 0
      •  

        moc hezký kolo

        0 0
      • Hejdik  

        čoveče fakt moc hezký,ale vsadím se ,že té mojí by se asi ta červená nelíbila:-)

        A víš ,že holky vybírají hlavně podle barvy:-D

        0 0
        • Lister  

          Jen k té barvě.

          Manželka miluje modrou, ale když jsem jí ukázal vedle sebe dva letošní Ghosty – toho cos vybral a vyšší model v červené – tak okamžitě ukázala na červenou. Takže né vždy je oblíbená barva všechno :-)

          0 0
      • Nikola  

        Moc hezké, kdyby tak ale místo té červené byla alespoň růžová :o)

        0 0
    • Hejdik  

      Tak stará dobrá Contesska šla včera k jinému majiteli:-)

      Nuže v pátek frčíme objednat Ghostíka.

      To zas bude radosti…:-D

      0 0
    • Hejdik  

      Takže objednávka na kolo již byla podána s následujícími

      up-gradovými změnami:

      Tlumič: X fusion PVA

      Brzdy: Shimano XT

      Kliky:SLX

      O pláštích se rozhodne až na místě.

      Výsledná cena kterou zaplatím bude 33800Kč.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.