Zdravim,
hodne do budoucna premyslim o zmene kol a brzd (kola asi DT a brzdy avid juicy 7) jen premyslim jestli je dat na centr lock nebo na 6-der.
Co ma jakou vyhodu?
Diky za pomoc…
Zdravim,
hodne do budoucna premyslim o zmene kol a brzd (kola asi DT a brzdy avid juicy 7) jen premyslim jestli je dat na centr lock nebo na 6-der.
Co ma jakou vyhodu?
Diky za pomoc…
Na 6 děr máš větší výběr kotoučů. Když koupíš CL náby, můžeš použít redukci na 6 děr. Z 6 děr na CL ne. Musíš se rozhodnout, co je pro tebe zajímavější.
www.bike-forum.cz/…0/forum.html#… Nejvýhodnější je hledat :)
Jinak žádný velký výhody nevýhody nejsou. Pokud nemáš v plánu často měnit kotouče a ty od Shimana se ti líbí, nevidim důvod nejít do CL. Jak píše Lišák, existují redukce, ale přijdou mi docela drahý.
sem si řikal že sem na tohle téma už něco zakládal…
Asi jak na co,na závody cl a xtr kotouče protože se mi líbí a na cokoli jiného 6 děr kvůli jednoducosti a když použiješ ten adaptér z cl na 6 děr tak ti padá hmotnostní úspora a klíč na cl taky nemáš vždycky sebou kdežto imbus jo.
A není potřeba spíš Torx než imbus?
Je potřeba samozřejmě Torx, to se asi jen přepsal. Ale ten na multiklíči mám taky, kdežto na centerlock sebou opravdu nic nevozim.
Ano je možné že máš torx,já titanové torxy nesehnal proto mám imbus.
Ááá, pán je fajnšmekr :) ok..
www.cykloprofi.cz tam je maji :-)
No ale když už je měnit za titanové, tak nevidím jediný důvod dávat zase torx.
Důvod je ten,že torx v hlavě šroubu nestrhneš tak lehce jako imbus pokud jsi šrouby zalepil nebo nejdou povolit.
Máš pravdu, že Torx imbus strhneš snáze, ale problém v tom nevidím. Na kole mám spoustu jiných šroubů na imbus, které jsou patlané locktitem a se strhnutím jsem nikdy neměl problém. To bych řekl, že je většinou problém aušusového nářadí.
mělo být: že imbus strhneš snáze než torx
Já to neposuzuji ani tak s kola jako spíš svoji zkušenost z práce,jinak s tím nářadím máš pravdu.
Torx ma kromě toho mnohem nižší hlavu. Mě by se ve předu klasický imbus neprotočil kolem brzdíče
No jo,ale před půl rokem jsem neměl zdání že nějaké cykloprofi existuje,ale děkuji.
funkčně je to jedno. Ale na CL je výrazně omezený výběr kotoučů
Nemas prehled, jak je to hmotnostne? Treba Crossmaxy jsou na 6 der o dost tezsi. Ale taky mam pocit, ze je ekvivalentni kotouc tezsi. Nebo ne?
ten rozdíl se zhruba srovná kotoučema, je to celkem jedno.
a taky nábojů a klíčů ;-)
nouzový servis \ cena \ výběr komponent = ISO standart
lehčí \ jednoduší montáž v servisu\ = patentovaný systém Shimano
Zdar, mám tu tebou uvažovanou kombinaci: brzdy Juicy, kotouče CL. Bezproblémová kombinace, jednoduchá montáž a demontáž (žádné ztracené, nebo odvrtávané šrouby)! Nechápu proč bych měl být nervózní na vyjížďce že sebou nemám klíč na povolení CL,…
…Nechápu proč bych měl být nervózní na vyjížďce že sebou nemám klíč na povolení CL… Zaleži jestli se na kole jen tak vozíš nebo b¨fakt jezdíš :-) To přijde nebo takovej ohlej kotouč hmmm no doufej, že to kolo neponeseš daleko
Jinak pokud to namontuješ normálně nevím přoč by měl ztrácet nebo strhávat šroubky.
Kdybych tady nečetl žádosti o radu co dělat v takovém případě tak to nenapíšu :<). Jezdím normálně nejčastěji lesem nahoru a taky rád dolů, kořeny a kameny nevyjímaje (podkrkonoší a okolí) – žádnej dh + bmx rider, takže kotouč snad budu sundavat až bude příliš tenký :<)
Pokud se motáš v lese rád dolů, kořeny a kameny nevyjímaje</> tak taky riskuješ že to někde ohneš ikdyž nejezdíš DH. Problém s rovnáním CL může být i v tom že to uchycení není moc dobrý na ohýbání zpátky. Prostě to ohneš a bude se ti to povolovat. Jinak co tu čtu většina Xc jezdců rovná kotouče dost často protože šetří na hmotnosti a díky malém průměru je utaví
Pokud někdo jezdí opravdu v terénu a nemyslím tím žádné DH, tak se kotouč rovná každou chvíli. A to nemluvě o tom, že je třeba i někdy rovnat kotouč už nový hned po namontování. Já nejsem taky žádný sjezdař a kotouč už jsem rovnal cca 10×. Často si ani neuvědomuju proč je křivý (že bych zaregistroval, že jsem ho někde něčím vzal), ale prostě se to stává.
A to hnutý kotouč na místě shodíte z náboje, a rovnáte multiklíčem, nebo ještě vozíš přípravek na rovnání, nebo kombinačky?
Kotouč se má totiž rovnat povolený je kvůli pnutí.
Doma rovnám kleštěmi , v terénu se to snažím ohnout ručně. Povolím to torxem nebo imbudsem podle toho jaký šroub by tam mám.
Ve většině případů když je ohnutý jen malinko ho srovnám jen rukou a je to hned.
Takže až přide ta chvíle, tak ho taky nemusím sundavat a jen tak ho můžu zkusit narovnat → uživatel CL nepořebuje sebou proti intlistům vozit navíc klíč na sundavání,… Je to tak, ne?
povolit! ne sundat. To sundání je až to poslední když se to s křivý tak že to neprojde třmenem.
Ale u CL snad povolení není nutný – pokud u INTL tam může hrát pnutí u 6 šroubů nějakou roli, tak odlišné uchycení (v přírubě) to předsi odstraňuje!
Pnutí se zmenšuje nikoliv odstraní. Je to výrobní tolerance šesti bodů proti jednomu. Jenže místo šesti šroubů, je tam šest nejtů a jedna matice. Takže z mého pohledu např:
je ještě horší, protože pokud se v těch nýtech udělá vůle hmm bude to škrtat a nepůjde to srovnat vůbec.