uvazuju nad nakupem centrovaci stolice, ale mela by byt na centrovani i kol s 20mm osou a i s 150×12mm osou. uz me nebavi furt to vozit nekam na centrovani a dopletani…
uvazuju nad nakupem centrovaci stolice, ale mela by byt na centrovani i kol s 20mm osou a i s 150×12mm osou. uz me nebavi furt to vozit nekam na centrovani a dopletani…
Park Tool PT-TS-2 – snad to bude vše splňovat..
Přidám se. Také by se mi hodila nějaká centrovací stolice. Možnost centrovat kola s pevnou osou nejsou podmínkou. Ale aby nebyla nějak extra drahá. Park Tool PT-TS-2 stojí šílené prachy, to rozhodně za to nedám.
Líbí se mi např. M-Wave, jen u ní nechápu jednu věc, jak se řeší uchecní předního a zadního kola, tedy jde mi o různou šířku náboje. Má s ní někdo zkušenosti?
Nebo doporučit nějakou jinou, o něco dražší než ta M-Wave být může, ale řekněmě, že 3tis. by překročit rozhodně neměla. Do tří tisíc tu je třeba levnější Parktool PT-TS-8, kde je aspoň jasné, jak je řešeno uchycení různé širokých nábojů.
A když už by člověk měl centrovací stolici, tak by se hodil i tension meter, zvlášť když nejsem žádný zkušený mechanik a citem nemám naprosto odhad na tenzy drátů.
Existuje nějaké levnější rozumná varianta než Parktool? A k tomu Parktoolu je tabulka pro přepočet pro různé průměry drátů, je někde k mání i pro dráty na Crossmaxech?
Místo tenziometru se běžně používá odhad napětí drátu pomocí výšky tónu, který vydává když na něj brnkneš. Popis je například na sheldonbrown.com Dosažená přesnost obvykle bohatě stačí.
když si vypletu a vycentruju kolo, tak mi bohatě stačí že je vycentrované, nerozcentrovává se a nepraskají špice. Tenziometry jsou pro vědce a brnkání pro hudebníky
Chtěl bych vidět, jak takhle řešíš třeba právě už mnou zmiňované Crossmaxi a pak je máš ve výsledku aspoň s přiblžně rozumným napnutím drátům. Oni s mírně povoleným výpletem budou s mojí váhou držet taky a nebudou se rozcentrovávat, ale tuhý tak už rozhodně nebudou. Takový stav mě tedy rozhodně nestačí.
A když ten výplet přetáhneš a náhodou pak kvůli tomu časem něco praskne, tak to bude zbytečně sakra drahá sranda.
A jak už jsem psal, tak mám zkušenosti s více zkušenými mechaniky, že napnutí drátů u trošku nestandardních kol vůbec moc dobře odhadnout nedokážou (po dotažení výpletu a docentrování provedena kontrola na tension metru).
A pak tu jde také o záruku. Třeba takový naprsaklý ráfek ve středu (z vnitřní strany) se těžko bude reklamovat, když zjistí, že dráty jsou přetažené nebo naopak moc volné.
aha, no ono nebylo tak jasné, že mluvíte pouze o crosmaxech a podobných kolech, kteréžto jdou zcela mimo mě i díky zde jmenovaným důvodům, takže odvolávám a doplňuji …pro vědce, hudebníky a crossmaxi .
No ale na co tenzometr pro crosmaxi, nebylo by levnější do servisu, nebo se to rozcentrovává tak často?
Často se nerozcentrovávají, to určitě ne. Servis je samozřejmě možnost a levněji by to vyšlo (i když jak se to vezme, samotná práce v servisu by levněji vyšla určitě, ale když započtu dvakrát cestu, která mi stojí čas a že tam ty kola musím chvíli nechat a že v sezóně je to vždy problematické, protože servisy nestíhají), ale jednak nechci být závislý na servisech a hlavně jak jsem psal, servisem si člověk často stejně nijak nepomůže.
A momentálně mám doma těch kol už porměrně hodně a různých (2× Crossmaxi ST, jedny Crossridy, dvakrát klasika a na každé jinak zeslabované dráty), takže nakonec ho asi pořídím.
A doteď jsem si kola vždy nějak docentroval (buď jen nandané na kole nebo s půjčenou centrovací stolicí), to bylo v pohodě, ale jak jsou dotažená, to nemám tušení. Já nemám dobrý odhad ani u klasiky.
Já vím o téhle metodě, ale ta stejně není moc použitelná, když neexistují tabulky (mají tam jednu standardní tabulku, která bude pro většinu kol jako Crossmaxi úplný nesmysl) výšky tónů pro různé dráty. Takže tak lze pouze zjistit, zda mají všechny stejnou tenzy, ale ne jakou.
No a metoda typu nejdřív někde sehnat stejná kola s tension metrem a současně ladičkou a tam si zjistit pro jaké tenze je jaký tón je tedy už hodně komplikovaná, když má člověk doma x různých kol s různými dráty.
Navíc ladička také něco stojí, i když samozřejmě mnohem méně i než ten parktoolový tension metr.
mám jí objednanou a snad zejtra dorazí, pak ti dám vědět ;)
Takže přepočtová tabulka je i pro Crossmaxi a přímo pro ně je ten tension meter také určený. Pro Crossmaxi je sloupec round aluminium 3,3mm.
k tý centrovací vidli M-Wave … dneska mi přišla a vypadá celkem solidně, ramena (nohy) vidlice se roztahují a příbližují přes malý odpor a to od 7 do 15 cm, vypadá, že je docela stabilní, tak snad bude fungovat
ještě obrázky
to cerne uchyceni naboje, to je plastove?
a jak to je cele tuhe? (mylsim treba, jestli to nejak moc nevibruje kdyz s kolem zatocis apod…)
taky se mi nezdá, že by to mělo být dostatečně tuhé, snad se mýlím. Málo tuhá stolice je teda dost na houby. i centrovací
njn, jenze za tu cenu… porad se mi nechce nic vyrabet a pritom nemam doma v cem poradne centrovat kola.
Jak si s tím s odstupem času spokojen,ještě funguje,nebo už je ve šrotu.Kola si vyplétám sám,ale pak to musím dycky odnést vycentrovat,protože nemám tento bazmek.
Po pátečním výletu potřebuju srovnat osmu :) Mám v merku tuto centrovací vidlici za zajímavou cenu něco málo přes 1k. Nejsem nějakej hodinář, takže myslím, že by mi mohla stačit. Jak funguje po roce používání? Je dostatečně pevná? Nevznikly nějaké vůle?
Díky
taky mám problémy se stolicí :) :D
Zastávám názor,že kdo na to není,neměl by se do toho s..t.Klasický příklad,je tahle debata.Samotná stolice,je ti naprosto nanic,když nemáš luk.Mimochodem,měřit tenzi drátů,je důležité u zapletených kol s malým počtem drátů.Ale centrovat tyhle kola neumětelům nedoporučuju.Ono se některé typy drátů,jako kusovky,špatně shání.Na běžný výplet si vystačím s citem.
Na svůj věk 6 let (viz profil) ji docela chytrej. My dříve narození absenci luku vyřešíme tím, že kolo ve stolici otočíme, ha, ha.
Luk vždy můžu nahradit tím, že otočím kolo v centrovací stolici a mám tuhle kontrolu také, navíc luk není problém případně koupit taky, ten stojí z toho nejméně. Kusovky drátů na Crossmaxi není žádný problém. Navíc třeba mě jde především o docentrování a kontrolu výpletu, ne o vyplétání nových kol.
Nevim jak máš cit ty bez tension metru, ale já mám zkušenost takovou, že téměř každé kolo dotažené nebo vypleté bez tensiometru (ze servisu) mělo špatnou tenzi drátů a že to až tak moc dobře nedokáže odhadnout skoro žádný mechanik (zvlášť když jsou použity různě zeslabované dráty). A o měření 24 drátových kol mi tu také jde především.
A jinak už jsem na cetrovací stolici párkrát centroval a žádný problém s tím nebyl. Ale nebyla moje.
A co takhle raději poradit něco k věci než psát to co si napsal. To opravdu nikomu nepomůže.
Já mám tuhle (http://www.kupkolo.cz/…75_2048.html) a zatím maximální spokojenost
Sakra, měla být odpověď na MlokCZ(a) sorry :-(((
.
Ta 1 a 3ti mi prijdou dost poddimenzovany. Pokud mas moznost, co tak neco vyrobit? Nemuzu to ted najit, ale chtel jsem ti poslat obrazek z knihy „A practical guide to wheel building od Rogera Mussona“ kde je takova pekna z MDF desek. Nebo neco povarit.
Z těch 3 ani jednu na tom se nedá dělat…mám centrimaster a spokojenost.
Trosku jina liga:)
ááá, pán je fajnšmekr.
Naprostý souhlas. 20mm centruji výhradně v hrotech.
Pěkná mašina,ale já to potřebuji na hrubé DH/FR kola,nejsem hodinář a vydělávat na chleba si tím taky nehodlám.
Tak pokud z těchto třech tak snad typ 2 a na ty pevny osy se dělaj plastový a alu redukce,leda tak na rychlý poladění ale já bych do takovýho krámu neinvestoval to radši zanes do servisu…
Nebo vyrob jednoduchej stojan jak raděj kluci přede mnou a peníze investuj do klíčů.
Centrování kol není až tak hodinářská práce protože výrobci i drahejch ráfků to maj kolikrát das ist hrůza…
Jakých klíčů,mám dílnu ve které jsem provozoval asi 6 let servis motorek,klíče mi netřeba:-)Mě přijde že to půjde v pohodě pocentrovat na kterékoliv z nich,nepotřebuju na to profi vercajk budu na tom dělat jednou za čas a žádnou superpřesnost nevyžaduji,jde mi spíš o to jestli tam narvu ty velké náboje,co třeba todle hobo
Ta vidlice je dělaná na náboje s rychloupínákem a když tam dáš 20tkovej nebo zadní 150tku nábu a s redukcema(nemůžu najít nikde foto jak to vypadá)tak si myslím že natolik tu centrovačku neroztáhneš aby se to tam vešlo a pak to nebudeš mít čím zatáhnout protože by byl i zadní upínák krátkej.
Klíče jsem myslel centrovací a držáky na aero dráty atd.
A co centrovat vyzutý a uplý v rámu nebo vidlici a podle dorazu?Nic to nestojí a dá se.
Ve finále to tak asi dopadne udělám si na to nějaké dorazy co půjdou upnout na rám a hotovo.
Tak cenri-master je naprostá špička. Koukám, že od nich máš i tensiometr (taky se mi tady jeden pase na ponku). Ale na domácí použití je řekl bych dost drahý.
Centrimaster tensiometr ujde ale není špička lepší je dt nebo hozan(těla jsou líp zpracovaný a líp se držej)vnitřnosti jsou ale stejný sou ale dražší.Centri vyjde míň.
Centrovačka je dobrá,dobře se na ní chytá střed a výška,komfortní nastavení šířky ramen a nejlepší variabilita pro uchycení os(na všechny co jsou).
.
vždycky vycentruji stolici slivovicí…avotomtoje.
zase si ********?
ještě jsem to nestih…
Co říkáte na tuhle centrovací lavici má s ní někdo zkušenosti? Je to pro 26" a 28". Za cenu 1.000,– Má to smysl, nebo za tu cenu seženu něco lepšího. Díky
Žádný zázrak to není, ale furt lepší, než ty drátovoplastový mrchy. Za litr nic lepšího nepořídíš.
Takže se dá říct, na údržbu několika kol mých známých, rodiny i mých vlastních je to ok. Příležitostně i přeplést celé kolo. Žádný profi cajk, ale zase žádné chrastítko. Kolo srovnám v obou osách na nějakou přiměřenou přesnost. Na úchylkoměr jsem asi málo úchylnej. Navíc člověk se projede trochu drsnějším terénem, a hned to hodí pár mikro v závislosti na kvalitě výpletu.
Vidím, že to není nové, tak si dej bacha, aby nebyla pokroucená. Pak to bude vysoký standard na domácí práci. By ses divil na čem centrujou ve spoustě servisů.
Mrknu na to, nechal jsem si poslat další fotky. Nicméně trochu se mi podle toho obrázku zdá pokroucená. Díky za tip, třeba je to důvod takový celkem přijatelný ceny, kdoví.
Základna je odlitek, ta bude v pohodě a ten zbytek se dá zbastlit doma a materiálem ze železářství za pár korun.
Ok, zvlášť když by mi to mohl bratr udělat na CNC, nakonec z toho udělám lavici i s těma úchylkoměrama třeba :) Ale ono to bude v pořádku, na nějakej menší šolejch. Kdyby byla zkoucená, tak jí zkusím překroutit zpátky :)
Mam tuto a je uplne v pohode za podobnu cenu:
Zvládne ta M-Wave stolice (čili tato: http://www.bikesport.cz/…stolice_1871) i 29"? Ta od Tacx je mimo špatných ohlasů některých zdejších lidí také určena pro max 28" kola..
vykopavam – M-Wave stolice – jak je to na ni s pevnou osou? Zajima me predni 15 a 20 a zadni X12.
Ahoj, fakt se na ní nejdou dělat 29"???