• marszy

    Posledním příspěvkem jsem to tady docela rozjel, dostali jsme se až...... prostě to pěkně ujelo k jiným tématům.Jak všichni ví na e-shopech jsou ceny ůplně jiné než kamených obchodech .Důvod proč tomu tak je bude několik.1 nízké náklady na provoz, nízká marže která je vázána k obratu,díly OIM které nejsou určeny pro koncové zákazníky ,ale pro montáž.Nizké náklady opravdu? Pokud se podívám na 4 nejznámější e-shopy každý má cca 4–7 zaměstnanců , někteří i kamenný obchod takže tak nízké náklady tam určitě nebudou.Nízká marže na dílech?Pokud nepočítám Shimano tak ostatní věci mají skoro stejnou marži jako v kamených obchodech .Otázka je za kolik je obchodník ochotný Vám to prodat.Všechny e-shopy mají díly ze 70% od českých ofis dovozců.Pro dovozce je jednodušší prodat tovar e-shopu než ho po kouskách posílat obchodníkům .Dovozce má velký prostor pro marži.OIM díly to je všem doufám jasné.Pokud nebude chtít Shimano s tímto problémem něco udělat budou se díly kupovat většinou na netu protože marže 5–15% je pro obchodníka který tolik dílů neprodá nereálná.Jeden konkurenční obchod má režii 20 000kč nájem , dva zaměstnance po cca 12 000kč čistého dále voda , topení , telefon , elektrika.Suma sumáru cca 50 000kč měsíčně a tyto peníze musí vydělat (z té marže) né jen prodat zboží .Obrovská výhoda e-shopu je pokrytí .Na zboží vidí celá republika.Chtěl bych spíš vyjádření obchodníku kteří sem chodí.Odpovědi typu v kameňákách jsou jen zlodeji si nechte jinam.

    0 0
    • kafac  

      Nejak se ti pletou hrusky s jabkama dohromady. Zaprve, dovozci je uplne jedno komu to proda, neni zadny rozdil mezi e-shopem a kamenake. Zadruhe prodavani OEM dilu je vec jina, ale deje se jak v e-shopu tak v kamenaku. Zatreti – castecne sis odpovedel sam. Bud mas obchod na drahe adrese abys vubec neco prodal, nebo nekde na vesnici kde neprodas nic. E-shop nema hranice, takze mensi marzi dozenes kvantitou, sklady atd. mas nekde za levnej najem.

      0 0
    • Vilém  

      Vubec nechapu ceho se jako chces dobrat? Cekal bych, ze v tvem veku uz te budou trapit jine veci.

      0 0
    • Bafoon  

      chlape já ti nerozumím. Nejdřív jsem u tebe četl jak je ohromně důležité mít na všechno profi vybavenou dílnu, ted jsi se snažil rozvinout diskuzní flame jak zakázník co přijde pro konzultaci je špína když si nakonec vybere jinak a ted se snažíš nevim o průzkum u konkurence?

      v čem je prosím tě pointa tvých vláken? co tím sleduješ? kam míříš?

      poslední dobou se tu na BF řeší ohromě zajímavý věci, fakt :-(

      0 0
    • antuch  

      takže aby byla diskuze validní, navrhuju přizvat někoho za E-shopy¨. Já se hlásím dobrovolně za kamenný obchod, který nemá E-shop a nakupuje u ofiko dealerů.

      A za E-shopy navrhuju třeba Hnoje…

      Rád se do debaty zapojím, vidím to i z druhé strany. takže se ptejte na co chcete, rád o tom podiskutuji…

      0 0
      • Hnoj  

        Nemám s tím problém, můžu tady vykřičet všechno :-)

        0 0
    • goboloco  

      Ty náklady jsou čistě teorie.Všechno může být jinak.Nerad bych tady psal kolik například stojí Fox OEM, Shimano OEM. To jsou čistě tajné info dovozců a jsou veřejnosti nepřístupné.

      0 0
    • Charles2k  

      Rozlišoval bych. Ne ve všech kamenných obchodech je cenová hladina dílů stejná. Ve městě, kde bydlím mám bohužel smůlu na obchody, které drží maximální doporučené ceny, takže třeba Shimano díly běžně za dvojnásobek! ceny, než seženu v eshopu. Proto u nich nic nekupuju, resp. jen maličkosti typu láhev, rukavice apod.

      Jsou ale třeba některé obchody v okolí, kde se domluvím. Koupím klidně v kameňáku, ale do určité ceny – dám příklad - na netu vidlice 3600Kč – tak akceptuji v kameňáku cca plus 10% nahoru. U drobných položek i s větší přirážkou, protože z eshopu pak větší podíl dělá poštovné.

      Docela by mě zajímala průměrná marže na díly u kameňáků. Mim pocit, že ve srovnání třeba s obchody přes výpočetní techniku je nesrovnatelně vyšší. Čím to je?

      0 0
      • goboloco  

        Ty malé kameňáky na tom zrovna co se týká marže dobře nejsou. Pokud nestavějí kola z OEM dílů,ale z krabice.

        0 0
        • goboloco  

          Většinou je cena pro obchodníky daná především na počtu odebraných kusů.

          0 0
          • Charles2k  

            To je sice pravda, ale rozdíly určitě nebudou velké. Sám jsem se mnoho let pohyboval v oblasti distribuce PC komponent a rozdíly v dealerských cenách pro prodejce jsou v posledních letech obvykle jen cca v jednotkách procent.

            0 0
      • antuch  

        Marže oficiálně neovlivňuje obchod ale sám dodavatel. Většina velkoobchodů má u dílů napsané i doporučené MOC…

         
        0 0
        • Charles2k  

          Ale ovlivňuje. Ono stanovování MOC by nemělo být závazné, jelikož je v rozporu s volným trhem. Proto je tam to slovo doporučená, je jen na obchodníkovi jestli max. doporučenou cenu využije. A jestli je tlačen dodavatelem na striktní dodržování max. doporučené ceny, tak věc může nahlásit na ČOI.

          0 0
    • drtyc  

      no a neni to o pohodlnosti zakaznika? kdyz potrebuji tuhle konkretni vec… dokud nebyl inet, tak se zvedl telefon a obvolalo se, kde to maji… dnes kouknu na net a vjde to na stejno, ale mam to v cene jine sluzby, kterou odebiram, takze defakto jako bonus zdarma a nemusim platit za telefon.

      nebo jeste zijem ve stredoveku a do obchodu se chodi? (aha jo no… smlouvat, ze. nastesti nekterym obchodnikum to doslo a maji to smlouvani taky pres net)

      0 0
      • drtyc  

        dovozci je to jedno. jedno to neni vyrobci. vyrobce ma provoz s kapacitou, ktera stoji penize i kdyz stoji, takze ten chce prodavat na mnozstvi na spotrebak. praskne retez? vyhodime koupime novy kolo v hyperu. stejne to uz bude mit servanych tolik dilu.. sjety plaste, nacaty riditka, otrhany gripy, dobytou prehazku, zhnily bowdeny, omletou kazetu a prevodniky, pedaly se zacinaji sypat loziska… to, ze nekteri obchodnici by radi prodali jen jedno kolo na zacatku mesice a pokryli tim naklady na provoz obchodu, aby mohli zavrit a jit se projet to je zase jina…

        0 0
    • mastihuba  

      Dyž sem kupoval před lety první SPD 535 tak ofiko cena byla cca 2,5kk. Minimálně dva kšefty v brně je prodávaly pod 1,8 a známej ze třetího kšeftu co měl i nějakej velkosklad a nakupoval přímo od PL, tak mi tvrdil že za to to s bídou nakoupí. Dokud si v tomhle SH neudělá pořádek, tak ani nemá cenu rozlišovat mezi ešopem a kameňákem, bo ty cenový rozdíly tady byly už před masivnějším nástupem ešopů.

      0 0
      • Hnoj  

        A jak ty můžeš vědět, na jakým principu to má PL postavený, že tady můžeš tvrdit něco o bordelu?

        Myslím, že zrovna dovozce shimana je skutečně v nezávidění-hodné situaci. Jeho odběratelé tlačí na ceny a cena těch dílů při tom stále roste…

        0 0
        • antuch  

          tohle je svatá pravda, stačí otevřít velkoobchodní ceník a člověku se protočí panenky…

          PL ale není jediný, stejně je na tom Žitňák a Vokolek…PL to má hezky ošetřený-nedávvno se k nim dostali na reklamaci silniční páky z Eshopu. Zkontrolovali sériové číslo a poslali je zpět, pač díl nepochází z Čech…

          Jediný, co nechápu já, je to, jak se daří držet relativně stabilní ceny na Eshopech Progresscyclu, respektive třeba Manitou atd…

          0 0
          • Hnoj  

            To je hrozně snadné. Progresscylce trestá nedodržování MOC ukončením dodávek, obětí tohoto postupu jsem se stal já (ale asi v tom měli prsty někteří obchodníci z Prahy…), protože třeba KOLOKOLO jim ceny podsedkává a neděje se vůbec nic…

            Degress prostě měří dvojím metrem. Mimo to, přikazování MOC je oblíbeným přečinem ČOI, který to dost výrazně postihuje…

            0 0
            • Charles2k  

              A obrátili jste se na ČOI?

              0 0
            • jecnak  

              Jo ten je tim znamej. Dokonce jsou schopny si i natvrdo neco objednat aby meli dukazy. Podobne to delaval Kastar, ale rekl bych ze toho uz toto pustilo.

              0 0
              • Hnoj  

                Kdyby od toho upustilo, tak by mi zas mohli obnovit dodávky… Je vcelku opruz furt tahat easton z DE…

                0 0
                • art1  

                  tak se domluv s nějakou prodejnou . Rád ti to budu přeposílat ,když ty mi dokážeš sehnat za lepší cenu MAvic

                  0 0
        • mastihuba  

          Mě to přijde dost podobný s tonerama HP. Jsou nějaký ofiko ceny, za který jede celá čr a občas se najde někdo kdo doveze kontejner z asie a vypustí to mezi lidi o 30% levněj než jsou nejlepší nákupky tady. Pro mne jako pro koncovýho zákazníka je to samozřejmě super, ale pro obchodníky je todle dost nepříjemná situace. Souhlasím s tím že PL s tím asi moc nenadělá. Toto je proplém SH jako celku.

          0 0
      • antuch  

        to je přesně ono…pokud se neudělá pořádek v cenách ofiko dovozců, tak kamenný obchod nemůže konkurovat.

        My jako kameňák jsem se prostě přeorientovali na prodej kol. Nebudem si nic nalhávat, to nás živilo, živí a bude živit nejvíc. Navíc se prodávají výhradně kola cca do 20000,– a k nim adekvátní doplňky. Za tuto cenu má tady většina osazenstva třeba jen rám, takže je to trochu nepoměrné. Tohle forum je výhradně o cyklistech, ale normální kamenný obchod živí lidi z ulice, turisti, rodiny s dětmi.

        Pokud třeba prodáme dražší kolo, tak ne za doporučenou MOC. To je realita.

        A co se týká komponentů, tak je bohužel pravda, že u ofiko dovozců se kolikrát člověk nedostane u VOc ani na takovou cenu, za kerou se to prodává na netu. 

         

        A proč má kamenný obchod takovou  marži? Příkladem může být prodej řetězu. Kameňák prodá třeba dva řetězy PC 971 za týden, někdy i za měsíc. Eshop jich prodá týdně třeba padesát. Tím pádem může mít jinou cenu. Je to dáno objemem prodejů a taky objemem nákupů u velkoobchodníků…

        A jak se má kameňák udržet, když by prodával za dumpingové ceny, popípadě za ceny, kdy má marži jen 5%, aby aspoň částečně konkuroval Eshopům??????????

        Podle mě je budoucnost ve specializaci…my se specializujem na prodej kol a doplňky nás dávno neživí. Eshopy se zas specializují na díly.

          
        0 0
        • Barak  

          Myslím, žes to trefil. Žádný prodejce se prostě nemůže zavděčit všem. Je třeba si stanovit priority a podle toho přizpůsobit strategii prodeje. Jestli máš kameňák, tak prostě logicky nemůžeš prodávat za ceny jako e-shop a snažit se o to nemá smysl. Jo, něco jinýho jsou individuální slevy na speciální díly, pro stálé zákazníky atd., sice se stejně asi většinou na e-shopový ceny nedostaneš, ale je spoustu lidí, kterým už potom na pár korunách nezáleží a dají přednost osobnímu styku s prodejcem a výhodám, které z toho plynou. Je prostě potřeba, aby si kamenné shopy uvědomily, že mají oproti e-shopům jiné výhody – servis, krám, kolem, kterého denně projde xy lidí, okamžitou skladovou dostupnost a hlavně možnost práce se zákazníkem tzn. možnost přesvědčování, vytvoření dlouhodobějších obchodních vazeb atd, tady jsou možná ještě rezervy, ale to už se řešilo v jiných vláknech.:-)

          0 0
          • antuch  

            to je přesně ono, zavedený shop, osobní kontakt, zákaznické slevy, odbornost, vlastní kompletn servis…

            Cítím to na prodeji kol, v první vlně mnoho i obyčejných lidí koupilo kolo z netu. Jenže po zkušenostech se servisem, eventuálně reklamací (a to nemluvím o odborné konzultaci) se opět vracejí do kamenných krámů…

            V dnešní době jsou nejcennější informace. Mnoho lidí si to začíná uvědomavat a přestává konzumně nakupovat z obrazovky a raději volí osobní přístup.

            0 0
            • C-ampari  

              V tomhle máš pravdu. Své první lepší kolo jsem loni koupil z netu. Párkrát propírané Nano. :-D A jsem s ním velmi spokojen, přesto další kolo které budu kupovat bude v kameném obchodě. Prostě reklamace, servis, informace a osobní jenání příště upřednostním.

              I když ten servis po mé čerstvé zkušenosti s vidlicí je dost diskutabilní.

              0 0
            • Michell  

              Hmm. To se Ti podle mě jenom zdá. Nebo jak si na to přišel?

              0 0
        • Vondra  

          přésněěě

          0 0
        • mates555  

          Tak to je…i u nás to tak funguje…

          0 0
        • hary jablonec  

          možná služby – servis. podívej se na trh s PC. kdo si dneska pujde koupit počítač do kameňáku. stroj už tě tolik nazajímá, jako služba kolem toho. obzvlášť firmu s více kusy v síti.

          i když hodně lidí si asi svého mazlika ráda servisuje doma.

          0 0
    • Krys  

      Pozrime sa na to inak. Chceme aby boli ceny v eshopoch a kameňákoch rovnaké? Ak áno, prečo? A ako zabezpečiť, aby sa pán zákazník nemusel chovať trhovo a požadovaný tovar si kúpil v „najbližšej samoobsluhe“. Chceme socializmus? Rovnaké ceny, rovnaké platy? A nedajbože štátom určované?

      Aby mali dve rôzne firmy rovnaké ceny, musia sa buď dohodnúť, alebo zasiahne tretia strana. Štát alebo dodávateľ (dohoda s distribútormi o predajnej cene).

      Mne stále nejde do hlavy, prečo mnoho zákazníkov rieši, čo je obsiahnuté v cene tovaru. Ako zákazníkovi mi predsa môže byť úplne jedno, či v tom je nájom, nákupná cena a predavačov mercedes.

      0 0
    • Alibaba  

      Hel marszy a nenapadlo tě někdy, než tu pořád dokola brečet, jednoduše hnout šéfem abyste si vybudovali vlastní stránky a rozjeli to i přes síť ?

      Zas taková facha to není a když u vás tedy málo nakupujem, tak můžete věnovat čas síti. Nebo si zaplatit šikulku – ono by se vám to vrátilo.

      Mám z tebe pořád dojem, že se ti dostavilo rozčarování z „marné práce“ (krize středního věku) a vinu hledáš „u protivníků“, ale chyba může být ve vaší nedostatečné flexibilitě.....

      0 0
    • karliner  

      já, přiznám se, nerozumím dvěma problémům:

      • co znamená oficiální dovozce do Česka, když jsme už několik let součástí jednotného evropského trhu a jak jsem z různých vláken vyrozuměl, čeští oficiální dovozci mají nadsazené ceny oproti zahraničním, co mi brání si tedy do svého kameňáku nakoupit zboží z německa, holandska, itálie nebo já nevim odkud, když mi to tam vyjde cenově výhodněji?
      • jaký je rozdíl mezi OEM díly a díly určenými k maloobchodnímu prodeji? Tedy kromě ceny? Absence krabičky? Pche…

      Proč tedy majitelé kameňáků nemají svoji profesní organizaci, která by tlačila na tzv. oficiální dovozce, aby upravili nesmyslné ceny, neporušovali evropské směrnice o volném obchodu atd.?

      0 0
      • Barak  
        • nejsem zrovna z cyklo brandže, ale u některých výrobců to funguje tak, že do každého státu (v rámci EU i mimo) dováží buď jedna firma – výhradní zastoupení nebo firem několik. Ty obvykle samy neprodají na koncové zákazníky, ale starají se obvykle o prodej distributorům nebo přímo koncovým prodejcům. Dále zajišťují třeba servis, reklamace, dělají promo, mapují trh a další věci. Tyto firmy nakupují od výrobce a zároveň mají v podstatě zákaz exportovat výrobky do jiných zemí, prodej je určen pouze do jejich země.
        • OEM díly jsou určené pro montáž při výrobě, takže přesně jak jsi napsal, chybějí v podstatě krabičky
        • myslím, že dovozci žádné směrnice o volném obchodu neporušují protože jak je vidět z cen na trhu, tak absolutně žádné MOC neplatí. :-)
        0 0
      • Hnoj  

        1. Nákup zboží z venku dost často není problém. Shimano, Schwalbe a mnoho dalšího se dá bez problémů dovézt, NE VŽDY se to ale vyplatí. Komponenty jsou obecně o dost dražší než třeba loni a něco dovézt do čr skutečně přestává být finančně zajímavé.

        Ale EXISTUJÍ smlouvy mezi výrobcem a dovozcem, že třeba německý dovozce SRAM (Sport Import GMBH) NESMÍ prodat díly SRAM do ČR ! A tyto smlouvy jsou pochopitelně závazné.

        2. Většinou se jedná skutečně jen o krabičku. Občas jsou OEM díly nížší kvalitativní třídy /nižší TPI plášťů, apod/

        Pche? Když tolik ofrňuješ nos na čr obchody, tak nakupuj venku. Po pravdě není horší zákazník než ten, který zná a umí všechno nejlíp…

        0 0
        • karliner  
          1. jasný, rozumím, ale myslím, že Tebou zmiňované smlouvy odporují těm evropským směrnicím o volném obchodu v rámci EU, ale fakt nevím, třeba na to je nějaká výjimka.
          2. asi si mne špatně pochopil, já nad čr obchody vůbec nos neohrnuju (jaks na to prosimtebe přišel???), pche bylo myšleno, že je mi buřt, jestli mi prodají OEM díl který se od originálního liší jenom krabičkou… A tedy cenou.
          0 0
          • Barak  

            Bez toho, aniž bys mohl ovlivňovat ceny, za které se bude v distribuci prodávat nemůžeš nikdy udělat cenotvorbu.

            0 0
    • heretik  

      Pro mě – jako zákazníka – celkem zajímavé téma. Na kole jezdím a jezdím dost, většinu oprav ale nechávám na servisu. Uměj to líp a rychlejc, tak je v pořádku, že si za to nechaj zaplatit, mě by to trvalo dýl a v konečným důsledku mě to třeba i stálo víc (na stráveném čase).

      Problém trochu je, když dojde na díly. U drobností to nijak neřeším (výměna bowdenů, lanek, špalků apod.). Ale když třeba za HG53 řetěz chtějí 600, zatímco z e-shopu ho můžu mít za 250, už je to znatelný rozdíl – takže si je už měním sám. Možná to tak časem dopadne i s dalšími věcmi, mám z toho trochu blbej pocit, když chci něco vyměnit (třeba v poslední době kazetu, kliky) a přinesu si tam vlastní díly. Ale zažil jsem i to, že tam přišla dvojice a nakoupila komplet dvě kola s veškerou výbavou (pumpičky, blikačky, košíky, lahve, náhradní duše atd.). Internet ještě nedošel všude.

      No a pár dotazů:

      • proč by servis nemohl nabízet srovnatelně levný díly jako e-shopy? Vždyť jestli mají nákupku vyšší, než cena v e-shopu, co jim brání koupit to od nich? Nevadil by mi rozdíl dejme tomu 10–20% proti ceně, kterou jsem schopnej najít na netu, ale když je to u řetězu dvojnásobek, u klik třeba polovina a u řadících páček bych měl za stejnou cenu o dvě řady horší.
      • co si myslíte o tom, přinést do servisu na výměnu vlastní díly? Zajímá mě odpověď od zákazníků (nikdy bych to neudělal; mám na to právo, když je platím za práci; radši bych si to za obdobnou cenu koupil od nich) i od servisáků (chápu to; proč si to teda ku*a neudělá sám?; nesnáším takový lidi, načurám mu do vidlice a nasypu písek do středu; účtuju vyšší cenu za práci, když to nemám na dílech)
      0 0
      • siafu  

        Já vlastní díly do servisu normálně nosím:) Taky když chci někam dát celé kolo, tak se tam jdu přímo zeptat, jestli to můžu přivést, že potřebuju to a to… ještě nikde s tím nebyl problém a zase moc často tam vozit celé kolo ani nepotřebuju (max. 1 do roka)

        Ale je pravda, že takové věci jako obyčejná výměna řetězu či kazety, tak s tím do servisu už dávno nechodím. Vždy tam třeba přinesu nový ráfek, niple, náboj ze starýho kola, nechám objednat jen Revolutiony (přičemž potřebuju zjistit délku) a vyplést. Taky už mám ve zvyku i u výměny řadící kabeláže donést tam i s kolem vlastní bowdeny, koncovky a lanka – protože tam chci mít přesně kabeláž XY a ne to, co budou mít třeba náhodou jako zrovna skladem…

        0 0
      • mr.antik  

        No a takhle jsem postupně prakticky přestal navštěvovat servisy uplně :-)

        0 0
      • Michell  

        Prý je problém s účetnictvím. Ale já tomu rozumím jako koza petrželi. :-)

        0 0
      • mr.antik  

        Jo a na otázku – radši ať si servis napíše, že účtuje třeba 500 za hodinu (za dobrou práci proč ne) já budu vědět, že to reálná cena za práci a nezáleží jestli tam přinesu třeba starý díly nebo díly z e-shopu. U kol a věcí zakopených u nich, může účtovat třeba se slevou nebo zdarma. A pak se rozhodnu, co se mi vyplatí a pokud mají v hlavně mozek, vymyslí to tak, aby se jim to vyplatilo.

        0 0
      • Ma7ous  

        některý servis mě dovolí přinést vlastní díly jiný ne, někdo je namontoju za nějakou cenu, je to rozdílné, ale většinou nesu komponentu protože ji daný krám nemá a objednávat něco v kameném krámu to je z mé zkušenosti vždy na týden takže raději kupkolo a za 3 dny to je doma

        0 0
    • Honza729  

      Proc se to tu vubec resi ?

      0 0
      • Michell  

        Protože to některé z nás zajímá. Chápeš to?

        0 0
        • Honza729  

          Ja to myslel jinak. Me to zajima taky, ale neocekavam, ze tu majitele eshopu a kamenaku otevrou svoje know-how......stejne se nakonec rozhodne zakaznik. A podle meho nazoru (muze byt spatny, ale zatim mi ho nikdo nevyvratil) vyhraje ten, ktery se prizpusobi tomu, co zakaznik chce. Rozumej ale Masovy zakaznik, ne jen biker. Pokud si fík prinese dily s sebou z netu, tak OK, namontuju, priste prijd zas a kdyz si dil koupis u me, dam ti slevu a bowden zdarma. Pokud chces kolo, rekni mi predstavu, udelam ti nabidku, vysvetlim rizika nakupu bez vyzkouseni z netu…a tak dal, a tak dal.

          0 0
    • jan 2  

      Pohled zakaznika nizsi stredni tridy :);Cokoliv co chcu na kolo koupim za nejnizsi moznou cenu natvrdo stylem nejlevnejsi na Seznam.cz ve zbozi.

      Dnes uz skutecne nehledim na blaboly jako kvalitni a osvedceny, oficialni a s garanci atd, takhle uz jsem dopadl dvakrat pri koupi draheho komponentu v osvedcenem a vehlasnem e shopu. – Ten reklamaci predal ofi. dovozci, kterej reklamaci smetl a eshop mi poslal dopis ve stylu zavadu jste nezpusobil dle naseho pohledu, zkuste se obratit na zkusebni ustav…

      takze dnes uz jen to nejlevnejsi :)

      0 0
      • goboloco  

        Reklamace to je dost obsáhlé téma… Osobně jsem zažil jak zákazník přinesl prasklý rám vlivem vytažené sedlovky nad povolenou mez a reklamace byla uznána. Dostal nový rám,představec a hl.složení. Jeho starý rám byl ještě na klasické hlavové složení a ve velkoskladu měli nové rámy s ahead hl.složením. Pokud se pamatuju dostal zdarma i novou sedlovku, protože ta z reklamovaného rámu měla užší průměr.

        0 0
    • šlapatko  

      Vše je o šikovnosti prodejce.Až na vyjímky nakupuju v kameňáku.Dobře si mě vychovali a já je taky :-)Ceny mají srovnatelné s Kupkolo.cz.Maj výborný servis a když něco poserou v pohodě uznají chybu.Jsou to jen lidi ne?Za pět let jsem unich nakoupil 8 kol.Po přestěhování,jezdím nakupovat stále tam,cca 80km.

      0 0
      • heretik  

        Však jsem psal, že kdyby měli ceny srovnatelný s e-shopem, tak to vůbec neřeším. Zjevně to někde jde.

        0 0
      • art1  

        co je to za kameňák ,že maj ceny srovnatelné s kupkolo ? Zrovn kupkolo má ceny pod of. nákupama

        0 0
      • jIrI___  

        Co to je za obchod, resp. v jakém městě? :)

        0 0
        • šlapatko  

          Je ve Valašském Meziříčí,zbytek pohledejte.Nechci dělat reklamu.Ceny maj většinou o 100kč vyšší než na netu.Když spočítáš poštovné,tak je cena fajn.

          0 0
      • art1  

        musím říc ,aby můj šéf byl trochu víc šikovnější ,že za tu cenu co třeba nakupuje u vokolka může koupit na e-shopu ( ale co pak z reklamací ? )

        0 0
        • michal xtr  

          pošleš jim to zpátky :)

           
          0 0
          • art1  

            a co zákazník ? Vrátím mu peníze když jsem na tom vidělal 5–10% ? a co  doprava ? Jinak když budu reklamovat  tak na to mají 30 dní a já taky 30 dní , to už to ale nestihnu .Běžná reklamace u nás trvá 2–5 dní .Nedokážu si představit ,že bude zákazník čekat 30 dní  

            0 0
            • drtyc  

              mas videt, jak probiha reklamace oprav plynovych kotlu na vytapeni… 3×30 na den presne. v podstate celou zimu.

              0 0
            • Barak  

              Pokud budeš snižovat ceny komponentů, je potřeba si zodpovědět základní otázku. Pokud snížíš marži, bude navýšení prodeje v takovém objemu, abys měl větší zisk než před tím? Myslíš, že když snížíš ceny i u komponentů, které kupují běžní zákazníci (acera, alivio, deore, santour vidle atd.), že ti tam najednou začnou chodit i lidi pro xt, xtr nebo pro reby? Nebude ušlý zisk na těch nejprodávanějších věcech vyšší než zisk z prodeje dražších komponentů? Zajímalo by mě, co si o tom myslíš, když přihlédneš jaká klientela k vám chodí, v jakém regionu máte obchod …

              0 0
          • Barak  

            Záruku mu jim ale nemusí e-shop uznat. Jakmile jde o prodej B2B, řídí se to obchodním nikoliv občanským zákoníkem a ten žádnou délku záruky neřeší, je na obou smluvních stranách, aby se na těchto věcech před uzavřením obchodu dohodli.

            0 0
    • yoggi  

      ja sa pokusim odpovedat ako zakaznik kde nakupujem.

      bike, ktory stoji x desiatok tisic si radsej kupim v kamennej predajni co je napr. v mieste bidliska.

      samozrejme ze som pozrel ceny aj na nete, ale bud bola cena rovnaka alebo o nejake 3–4 tisic menej. to nebola suma pre mna zanedbatelna pri pripadnych problemoch alebo servise. tak sa kupil v kamennaku.

      napr. kupou biku som ziskal urcitu zlavu na veci co zas je atraktivnejsie pre mna aspon nieco napr. pribla.

      samo ze kupujem aj na eshopoch, tak sa skor oplati kupovat komponenty ako kazeta, retaz a pod.

      takze ja asi takto nakupujem.

      0 0
    • M_ishak  

      Marszy, tvé fňukání se mi přestalo líbit už když bylo vlákno „Život z druhé strany pultu“ v zárodku. Teď nevím co se tam děje, jelikož dredy delší jak 100 příspěvků mě nezajímají. Vím, že se to v nich totiž pravidelně zvrhává úplně mimo téma.

      Máte výhodu zázemí kameňáku, servis, kontakty,…

      už ve vlákně z druhé strany pultu mě to zajímalo, ale nedostal jsem odpověď, co konkrétního vám brání v zařízení si internetového obchodu. Předpokládám, že na prodejně PC máte, tam může ve volný čas člověk zasednout, naklikat nové zboží do systému, přichystat k odeslání objednávky,…Když někdo přijde do prodejny, tak toho nechá a bude se věnovat jemu, atd…

      V čem konkrétním je problém? V ceně takového systému? Neumíte ovládat PC?

       
      0 0
      • Tyboo  

        no spíš by to asi chtělo dalšího člověka a nejlíp 2. jeden by se staral o net a druhý o zásilky.. ale že yb to byla sranda jen tak z ničeho nic ho založit to teda nevím…

        0 0
        • M_ishak  

          „ale že by to byla sranda jen tak z ničeho nic ho založit to teda nevím…“

          Já zase nevím, v čem by to sranda neměla být…možná ze začátku bude opruz naklikat tam to množství prodávaného zboží, ale pak kdo ovládá PC do té míry, že umí pracovat s e-mailem a psát příspěvky a vkládat fotky do diskuzí, tak by problém mít neměl :O)

          0 0
          • Tyboo  

            no právě.. těch stovek položek.. to není práce na jedno odpoledne a hlavně nevím komu řekneš aby tam byl tak dlouho a dělal se s tím 2 týdny…

            0 0
            • M_ishak  

              No, ale tu už je potom jiná…buď něco dělat a profitovat ze současné situace, nebo místo toho ten čas věnovat fňukání na B-F

              0 0
              • Tyboo  

                jako já to chápu.. já mít obchod u kterého by se dal založit i eshop ( třeba u pizzérky by to šlo dost těžko) tak taky zaměstnám jednoho člověka co to bude mít na starost. čím víc možností, tím líp. ale né každý by s tím měl ty nervy. bo další starost na víc

                0 0
            • šlapatko  

              Tohle nechápu,být to můj kšeft tak tam sedím po večerech a je hotovo.Kdo se chce udržet,musí kmitat.Znám sport kde v létě prodávají kola a v zimě lyže.Na lyže dělaj i servis.Makaj a myslím že se jim daří.

              0 0
              • heretik  

                Já zas myslím, že obchod jako je cyklistika (stejně tak lyže a spousta dalších) by měl dělat někdo, kdo se v tom vyzná, a tedy jezdí. A jestli bude po večerech a víkendech obstarávat ještě práci, tak nemá kdy jezdit :)

                0 0
            • mmm.edia  

              Navedení zboží je zrovna to nejmenší. Většina dodavatelů má k dispozici datové zdroje, z nichž lze aktualizovat položky včetně obrázků a stavu dodavatelských skladů. Není problém navést si stav vlastního skladu do již naplněného shopu.

              Podstatně více práce zabere vše okolo – balení, telefonáty, odepisování na maily, úpravy produktů (dodavatelé mají často dosti prasácké popisky a obrázky). Na e-shop, který funguje seriozně a zákazníkům se věnuje a komunikuje, potřebujete už při řekněme třiceti objednávkách denně reálně dva lidi.

              0 0
      • heretik  

        Uf, máš vůbec představu o tom, co to obnáší?

        To není jenom „naklikat nové zboží“ a balit zásilky…

        Sebrat se a „jít na net“ je trochu větší krok, který si vyžádá podstatné změny v organizaci práce, dost možná v personálním obsazení, cenový politice a tak… takže si to spousta lidí (shopů) radši rozmyslí. Možná z pohodlnosti, ale nelze se jim úplně divit.

        0 0
        • M_ishak  

          Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody…:O)

          0 0
        • mastihuba  

          slušně fungující internetovej obchod dnes stojí nějakou kačku, ale až takovej problém to není a komu se do toho nechce, tak holt brečí že mu chybí obraty. Ty jsou zas nutný ke slušnýmu nákupu a slušnejm maržím. Toť vše. Sám jsem dělal skladový karty asi na 3500položek a neni to tak hrozný.

          0 0
    • gu-staff  

      Nedá mi to, a obnovim tohle fosilní vlákno. Právě jsem se nasral v Mojekolo.cz na Žižkově, kde jsem koupil blikačku o 100 Kč dráž než na eshopu. Bral jsem toho víc, nějaký duše a tak, a doma koukám, na eshopu za 249, já koupil za 349. Ano jsem blbej, měl jsem si toho všimnout, ale předpokládal jsem, že pokud chtějí, aby lidi kupovali v kamenných prodejnách, takhle toho asi nedocílej. Nehledě na to, že na webu nemají napsáno, že v prodejně je cena jiná. A vůbec nehledě na to, že práce se zabalenim a poslánim je přece jen víc, než když si tam osobně dojdu, a oni mi to jen namarkují…***** na ně, příště koupim v eshopu, na prodejnu seru. Možná kdybych se ozval, tak by cenu upravili, ale já jsem holt takovej naivní debil, kterej si nic nekontroluje, a doma je pak rozčilenej. Ach jo.

      0 0
      • gu-staff  

        Teď jsem si všiml, že úplně dole mají na webu napsáno, že ceny se mohou lišit. Dobrá, ale stejně mně to nepřijde úplně správný. To je jako by bylo u rohlíků napsáno, že můžou stát místo 2 korun 10, můžou bejt tvrdý, eventuálně okousaný…Přijde mi, jako kdyby mi tím říkali: „Nechoďte nám do prodejny, raději si to objednejte eshopem.“ A pak všichni skuhraj, že ty eshopy, který nemaj kamennej krám, jsou vychcaný, maj menší náklady, a kdesicosi…Jdu si namontovat blikačku, abych si zvednul náladu. :-)

        0 0
        • Kurt  

          Jenze ten frajer, co ti tu blikacku namarkoval taky musi z neceho zit a treba najem kvelbu taky neni zadarmo. Rozcilovat se nad tim, ze kamenak je drazsi, nezli eshop mi prijde jako kdyby te vytacelo, ze v hospode mas pulitr Kofoly za 25 a v Kaufaci je za ty prachy cela lahev.

          0 0
      • kali222  

        v klidku. nejvetsi svinstvo je v kamenaku prodavany oemko za kamenou non-oem cenu. coz tu bylo driv 100% bezny skrz vsechny rady komponentu (dokud nebyly tri zadele eshopu, nebylo ani s cim srovnavat a vyvstavala otazka, zda se nedovazej kompenenty v kope slamy. ne jasne – krabicky zabiraly moc mista---- NIC VIC. :)) ) si zaplatil kilo navic za odborneho pracovnika(+naklady na šourům+…), ktery se presunem ke krabici a izolepe do skladu stava nekvalifikovanym. :)) cisty kamenaky a cisty eshopy beru, kde ten rozdil ceny je (resp kde se pro nej bere opravneni!). neni potreba me poucovat, ale ty kombinace a ruzne ceny to plodi – diplomaticky receno – radu nedorozumeni a neprijemnych situaci. jinak urcite to na webu maji napsano. takze tak. :)

        0 0
      • enjoy  

        Chápu tě.. ale i já dělám v kameňáku a máme i eshop a samozřejmě máme jiné ceny na internetu, než na té kamenné prodejně.

        Problém je v tom, že hlavní importér, v tomto případě přímo výrobce, vůbec nekontroluje a nenařizuje ceny na trhu a klidně nechá prodejce na internetu prodávat se ziskem 50,– na věci, která má doporučenou cenu 2500,– a na netu stojí 1600,–.

        Nevím v jak hluboký díře bysme museli mít tu prodejnu, abysme uplatili všechny faktury..!

        Z pohle du zákazníka to vybadá jako pěkný ojeb, ale z druhé strany, je to pro kameňák likvidační a že by se někde držely ceny na prodejně, jako na internetu, tak to mi věř, že ten obchod otevře a zanedlouho zase zavře.

        My nabízíme, že bez problému na prodejně prodáme za internetovou cenu, v hotovosti samozřejmě a s tím, že tady máte krabici a nashle, žádné předvádění, žádná montáž atd..

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • gu-staff  

        Jo, však já jsem psal, že je to moje blbost. Jen jsem chtěl upozornit ty lidi, který tohle nevěděli (stejně jako já dodnes), aby si raději zkontrolovali cenu na prodejně, než zaplatí. Myslím, že kdybych se ozval, asi by mi to prodali za e-cenu, ale já jsem jen ráno vstal, mrknul jsem se, jestli tam mají, co potřebuju, omrknul jsem ceny, abych zjistil, jestli to nemaj nějak extrémně dražší, než jinde, a pak jsem to jen v krámě nabral a zaplatil. Kdybych tušil, že mají dvojí ceny, objednal bych v klidu poštou, a ještě bych ušetřil. Protože věci typu blikna a duše opravdu nepotřebuju osahat v krámě. Rozumim tomu, že v obchodě vám to ochotně namontují a předvedou apod., jen bych předpokládal, že bude u těch položek třebas cena eshop + cena prodejna. Takhle se spoléhat na to, že se někdo neozve a vyplázne kilo navíc mi přijde jako nenápadnej ojeb.

        0 0
      • DaSnail  

        to že je kameňák drahší je ok.

        Ano jseš blbej, měl sis toho všimnout… ;o)

        0 0
    • Nikovlas  

      Když bych srovnal například kameňák z kupkola s jakymkoliv jinym podobně velkym kameňákem, je tam jeden absolutně zásadní rozdíl. Kupkolo má krom tržeb v kameňáku tipuju ještě cca 20× tolik tržeb z internetovýho obchodu, kterej má právě výrazně nižší náklady – a ten vlastně dotuje ten kameňák, jehož smysl je jen ve zvýšení prestiže (podle mě. Prostě se jim povedlo rozjet dobře svůj internetovej obchod, zviditelnit se, získat pevnou pozici na trhu… a je to. Ještě mě napadá, že zaběhlej internetovej obchod si může udělat kameňák na nějakym „odlehlejším místě“, kam si zákazníci prostě přijedou, když něco chtějí vidět – je to levnější – a malej obchodník závislej na tržbách v prodejně to takhle udělat nemůže. Teď to chodí tak, že většina lidí, co nakupují díly na netu, se koukne na svůj oblíbený krám (kupkolo, bikesport, nevím, co ještě), najde tam tu věc, pokud jsou hodně bádaví, tak ji zkusí vyhledat na zboží.cz – zjistěj, že v nějakym neznámym krámu to jde o pár korun levněji, ale už se jim to nevyplatí řešit – případně využijí „garance nejnižší ceny“…

      A pak jsou lidi, co si chtěj koupit boty – ale samozřejmě ne naslepo. Tak zajdou do kameňáku, všechno si vyzkoušej a pak dají obchodníkovi svoji nabídku ceny, kterou sami uznají za správnou. Ano – ten postup je důležitý – nejdřív vyzkoušet, pak smlouvat. Kdyby totiž nejdřív vytasili svoji cenu, prodavač by je mohl rovnou poslat do háje a oni by museli do jiného obchodu („zkušebny“). Takže nejdřív vyzkoušet, pak dát prodejci „šanci“ to prodat, a když odmítne, hurá na internet!

      0 0
      • Ossis  

        A pak si kupuj v kameňáku boty, když jsou dražší a ještě si je před tebou ozkouší kdejaký hejhulák :D.

        0 0
    • Delkim  

      psal jsem to v jiné tématu, ale sem se to hodí víc

      mám kousek od sebe jeden menší obchod se servisem, rodinný podnik, ve všem vyjdou vstříc, vše objednají, supr servis za dobrý peníze, atd…

      nicméně na internetové ceny prostě nemají, to je fakt, některé komponenty na netu seženete klidně i pod jejich oficiální nákupní cenou

      když jsem sháněl Garmina Edge 500 Red, tak jsem jim narovinu řekl, že na netu se dal sehnat tenkrát dejme tomu za 5500 Kč a že když se s nějakou svojí marží vejdou do 5800 Kč, tak to vezmu od nich, protože i pak případný servis, reklamace, atd… je pro mne prostě takhle jednodušší a těch 300 korun jsem byl ochotný takhle „obětovat“

      tak je to i u ostatních věcí, akceptuji prostě rozumnou míru vyšší ceny proti netu, protože oni mi pak zase vyjdou vstříc např. v servisu, opravě, atd…

      ale když jsem před 2–3 týdny kupoval kola Mavic Cosmic Elite, tak jsem je koupil na Kupkolo, tam už šlo o několik tisíc rozdíl, tak to prostě je

      0 0
      • gu-staff  

        JJ, mám podobnou zkušenost: Před cca 3 týdny jsem vyjel z baráku a přední brzda dělala fakt hnusný zvuky, otáčela se za mnou celá ulice. Máme v ulici dva servisy, vlezu do prvního (na výloze nápis „servis na počkání, nebo do druhého dne“). Říkám, že bych jen potřeboval, aby se mi servisák mrknul na brzdy, co s nima je (jestli jsou to jen desky, nebo něco většího). Odpálkovali mně, že servis se objednává 2 týdny dopředu…hmmm…sjel jsem do druhýho, kde měli ceduli na dveřích servis pouze na objednávku. Nakonec jsem jel i s „ozvučenim“, ale v jedný vesnici za Prahou už mně to fakt jebalo, zastavil jsem v tamním krámku. Bylo ještě zavřeno, ale pan majitel se mrcasil na dvorku, tak otevřel, brzdu rozebral, zjistil, že je úplně v hajzlu. Nejdřív jsem ji chtěl nechat nasadit zpátky, že to dojedu s ní, nakonec jsem se zeptal, jestli nemají nějakou novou na krámě, měli, tak jsem to nechal komplet vyměnit (i se zadní, aby ladily páčky). Pán měl kšeft, a já byl spokojenej. A vůbec jsem v tu chvíli neřešil, kolik to stálo tam, a kolik na eshopu. Stejně jako bych to neřešil v těch předcházejících servisech, kdyby mi řekli, že brzda je v hajzlu. Postě bych ji nechal vyměnit u nich. Prostě jsou obchodníci, kterým jde o zákazníky, a pak ti, kterým jde jen o prachy, a pořád jen hledají důvody proč to nejde, místo toho, aby hledali, jak by to šlo.

        Perlička na závěr: Ty brzdy byly o 90 korun dražší než v nejlevnější eshop, a za práci si ten pán vzal 0 Kč. To mi bylo až hanba…

        0 0
        • bruco  

          Platil si kartou?

          0 0
          • gu-staff  

            Nakonec jo, protože jsem neměl tolik peněz…obvykle nevyjíždim na bike s 3 litrama v kapse… :-)

            0 0
            • bruco  

              To si mal stastie, ja bezne nevozim ani 3 litre a ani kartu. :-)

              0 0
              • gu-staff  

                Já vozím celou peněženku, nemám rád peníze jen tak v báglu…a stejně v ní mám občanku a kartu pojišťovny, který bych musel táhnout s sebou…a těch pár deka mně už nezabije – negramařim :)

                0 0
          • bochov  

            Ja vam uvedu další přiklad včera jsem se vratil z vyjížďky a v hospodě jsem potkal jeden par na kolech z dvacátých let podotykam perfektně renovovanych tak jsem snima hodil řeč.Shaněl nějaké nove díly konkretně potřeboval vzadu vyměnit torpedo .anebo přeskládat v cykloobchodech nad nima ohrnovalí nos bo to hold pro ně nebyl lukrativní kšeft takže díly tahal z int.obchodu v Holansku u nas se nedaly objednat a tam ano zajimave.Takže nevím proč se tady diskutuje o maržích a udajných šmejd dílech na KUPKOE S NÍMA JSEM OHLEDNĚ REKLAMACÍ NEMĚL nikdy žaden problém v kamennych cykloobchodech ano

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • jIrI___  

        Na kameňácích mi vadí ještě jedna věc. V jednom ostravském jsem kupoval SLX brdy, samozřejmě je neměli na skladě, takže je objednají od dovozce a do dvou dnů budou. Ve výsledku se to po různých telefonických urgencích táhlo snad 2 týdny. Teď jsem v jiném ostravském kameňáku chtěl koupit sadu Shimano na překopání na 2×10 (kazeta, řetěz, řazení), taky nebyla ani jedna věc skladem, do druhého dne to mělo být a ve výsledku to zatím není ani do čtvrtého dne. Zítra to snad už vyjde a nebude to trvat další týden. Jen podotýkám, že dovozce Shimana sídlí v Ostravě, stejně jako oba obchody…

        To už je snad jistější objednat na kupkolu i něco, co mají označené že není skladem :D

        0 0
        • Azmir  

          Já byl v bikekrámu pro tretry a pedály a neměli ani jedno, tak týpek mi řekl, že se mám stavit zítra, že ještě dneska pro to skočí do skladu (ten je ve svinově) a druhý den jsem přišel a šel a ještě jsem se s ním po emailu domluvil na skoro internetové ceně z kupkola.

          0 0
          • jIrI___  

            Holt někdy do třetice budu muset vyzkoušet další kameňák :D

            0 0
        • mmm.edia  

          Ostravská firma čekala na dodávku SLX od dovozce? Myslíte od dovozce, který má sklady v Ostravě ve Svinově a zrovna SLX v podstatě permanentně skladem? :) Hustý :))))) Skoro by mne zajímalo, o kterého prodejce šlo :)

          0 0
          • jIrI___  

            Co bych to nenapsal, byl to Bagbike. Ale musí se nechat, že jsem je kupoval na začátku roku 2012, tedy relativně čerstvě hned po uvedení na trh. A asi si byli i vědomi své chyby, tak mi jako omluvu přidali desky s chladičem.

            0 0
        • jIrI___  

          Takže i po pěti dnech od objednání stále není na krámě 10 sp kazeta SLX. Tímto dávám kameňákům jasné sbohem.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak třeba to čekají českou poštou a ta tenhle týden moc nefunguje a je jedno, že bys objednal v eshopu, kde by to měly skladem.

            Už se mi párkrát stalo, že balík nebyl ČP doručen den kdy měl a uvedeno, že z technických důvodů nebyl doručovát, ale tohle tedy ještě ne…

            0 0
            • gu-staff  

              jj, mně pravidelně hází listonoš do schránky oznámení o uložení zásilky která je už namontovaná na kole…o tom, že to hodí do schránky, aniž by se pokusil zmáčknout zvonek vůbec nemluvim. Jsem většinou celej den doma, nikdo nezazvoní, ale večer je ve schránce lísteček…Česká pošta prostě má svoje slabší chvilky.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak lísteček o uložení zásilky až druhý den je u ČP běžná věc, která mi ale nijak nevadí. Lísteček nepotřebuju vůbec, vždy mám číslo pro sledování zásilky.

                Ale to co předvádí teď mi tedy štve hodně. V Plzni teď první pokus rozváží většinou pošta 72, což je virtuální (tzn. nemá pobočku pro výdej, jen sklad) pošta pro celou Plzeň pro rozvážení balíků.

                A až teprve uskuteční první pokus o doručení, který se nepovede (z důvodu že nebyl nikdo doma), tak odvezou balík na mojí místní poštu.

                Celé to pak znamená, že mám balík už třetí den na rozvozu a nemůžu si ho večer ani vyzvednout sám na poště.

                Tohle tušit, tak jsem si včas změnil dispozici balíku, aby ho rovnou uložili na mojí příslušné poště. To už teď nejde.

                Jinak tedy ale zase balíky poctivě rozváží, nestává se, že by se nepokusili doručit.

                0 0
            • jIrI___  

              No když jsem v tom obchodě byl, tak prodavač říkal, že dneska dostal potvrzení o odeslání poštou (wtf!? Paul Lange má sklad asi 7 km od toho obchodu), takže v poště chyba nejspíš nebude. Nebo kecal :)

              0 0
              • MlokCZ  

                To já už mám poštou taky od pondělí odesláno (jak je vidět v té příloze)…

                Rád bych ale měl i doručeno.

                0 0
    • dEvilPS3  

      prispeju trochou me vody do mlyna…

      dnes jsem byl shanet komponenty pro prestavbu kola mlady na kotouce. Brzdy jsem koupil rovnou po netu, zakladni shimana za 1250. V kramu kam rad chodim pro serepeticky jsem zbezne koukal a jednu brzdu tam maj za litr. Ouh. To ale neresim. Sel jsem tam pro kotouce a redukce, abxch nemusel tyhle drobnosti brat z netu. Cekal jsem ze tam necham max postovny navic, nebo jeden a pul postovnyho, proc ne.

      Ale…optal jsem se na redukce IS PM a pak zastracha aprinesl simanosvsky (kupkolo za 150 Kc) za 250. Potreboval bych dva. Neveril jsem. Letme jsem se otazal na zakladni kotouc od shimana (kupkolo za 180 Kc) a bylo mi sdeleno, ze je za 250. To je 2× 70 Kc. takze celkovej rozdil 340Kc. Za veci s kterejma nen zadny srani, reklamace nebo montaz. Sel jsem ze zvedavosti do druhy prodejny a ty kotouce…jeden za 550. Kamenne kramy mam rad, chodim rad osahavat a pozorovat techniku a „slintat“, ale pri nakupu vice veci je to sebevrazda. Bylo mi tam trapne, ale nezmuzu nic.

      Do kamenaku chodim servisovat veci na ktery se netroufnu. Skoda ze dnesni marzovnictvi stoji a pada na najmech. KDyz jsem slysel kolik stoji najem v jednom malym rohu v hypermarketu, tak me malem trefil slak, jaci jsou majitele obchodnich kramu „zide“.

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Tak v nákupních centrech nemůžou pronajímatelé skoro jinak, to mi věř.

        0 0
        • dEvilPS3  

          Nemuzou jinak? za prumerne velke elektro uvnitr nakupniho centra chtit 700 000 Kč mesicne? Za malej krcalek o par metrech ctverecnich (trafika, kvetinartvi a tak) chtit kolem 200 000 mesicne? To se mi zda pomalu jako lichva. Pak se lidi divej, ze je to vse drahy, pritom za rok provozu by si clovek postavil nakupni centrum svoje :D Chyba je na zacatku, u vlady, DPH a najmu. NE na konci, u prodejce. Ten je rad ze preziva.

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Podívej, není to tak jednoduché, ani se to nedá úplně jednoduše vysvětlit. Nicméně, investor si většinou na stavbu bere úvěr, většinou u zahraniční banky, jelikož sám nebývá z ČR. Aby úvěr dostal, musí mít předem pronajatou většinu plochy za X Euro / metr / měsíc. On taky splácí úvěr a samozřejmě vydělává.

            A abych tě potěšil ještě víc, většina prodejců platí kromě pevně daného nájmu i procenta z obratu, čím víc se jim daří, tím víc platí. Ale přesto se většina obchodníků o dobré centrum málem porve a to, které je mrtvé, je taky poloprázdné nebo zavřené.

            Retail je ring bez provazů…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.