• visions

    Když tak koukám na oficiální stránky výrobců kol,nestačím se divit,za kolik jsou nabízena v zahraničí a za kolik u nás.Jasně,je tam clo,doprava,mar­že,ale 30% ? – viz.TREK FUEL EX 9 3410 USD , u nás BRETTON – 89 990,– a jsou i jiní,např. PROGRESSCYCLE.Dřou nás jak to jde.To,že jde doláč stále dolů,se na cenách vůbec neprojeví.Šupáci!!!

    0 0
    • Tomcat  

      Máme nízkou kupní sílu a moc pohodlené dovozce, jinak kratuluji že jste se probudil, takhle to je skoro s každým zbožím v ČR.

      0 0
      • marapara  

        … hlavně ty pohodlné dovozce, kteří si na nás mažou kapsy

        0 0
        • Tomcat  

          oni si ale moc kapsi nemažou. Jsou pohodlní kaže radši prodají málo kol za dost a pak budou remcat a šedý dovoz. Než aby museli uděla víc práce a prodat dost kol za dost.

          0 0
          • roud  

            Myslim že spousta z nás je v děčná za ten šedej dovoz jinak by sme si spoustu věcí vůbec nemohli dovolit… :O)

            0 0
            • Tomcat  

              Jasně stím, že dovolitnemusí být jen že je to levnější, ale že to zboží vůbec v ČR je k dispozici.

              0 0
        • Radek Broz  

          Zkuste si to dovážet za míň, uvidíme…

          0 0
          • Hnoj  

            Že bys byl vlaštovka těch, kdo do toho trošku vidí a nejen melou pantem?

            0 0
            • Tomcat  

              Myslím že Radek to myslí ve smyslu…

              Zkuste dovážet za miň + být uspěšní a hned vás „ofiální“ dovozci roznesou. V minulosti pár takových konfliktů už bylo.

              0 0
              • Rychlej turista  

                Proč by mělo být snahou dovozců dovážet draze? By byli sami proti sobě. Zajímavé přece je levně dovézt a draze prodat.

                0 0
                • Tomcat  

                  Oni nedovážejí zase draze ale aplikují jistou minimalizace neuspěchu.

                  Jeden způsob je dovést málo > málo prodat > ale za hodně. Nepodstupuje tolik rizik.

                  Pro zákazníka by samo bylo tedy ale lepší … víc zboží a nizké ceny, jenže to je rizikovější a pracnější.

                  0 0
              • Radek Broz  

                Pleteš se – dole jsem pochopil, že máš na mysli nějaký konkrétní komponenty, který se sem vozej šedym dovozem – tam bych to třeba bral, dostanou se na jinou cenu díky tomu, že někde nakupujou součástky určený pro oem prodej. U těch kol ale jednak nevidim nic špatnýho na marži 30% (kromě potravin je to tak snad na všem zboží) – s nižší podle mě nepřežiješ a to jsem psal, ať zkusíš.

                To, že nemáš skladem všechno ve všech velikostech a barvách mi přijde taky naprosto normální – zajímalo by mě, jestli by sis to na sklad vzal s tim, že ti tam toho po sezóně půlka zbyde.

                0 0
                • Hnoj  

                  Jo, máš pravdu a to mě těší, že jsou i tací, kteří to chápou. Ale jsou mezi námi i tací, kteří řeknou, že prodávat s marží 30% je zlodějna…

                  Když si koupíš jeany od levisu, marže pro prodejce je 100% a nad tím se nepozastaví nikdo…

                  0 0
                • bikerzdenek  

                  Tak,tak až na ty marže. Asi BOHUŽEL prodávám foťáky a o takových maržích se mi pouze zdá.

                  0 0
                  • goofy  

                    Zalezi u zbozi a v kterem clanku retezce jsi… Vedet to driv, tak jsem ti treba mohl udelat kseft :o)

                    0 0
                  • Hnoj  

                    Ty ses bohužel taky asi octnul mezi mlýnskými koly ehopů :-(

                    0 0
                    • bikerzdenek  

                      To máš pravdu a to nejsem sám, ale ve fotu to platí tuplem, tam mají problém dnes až na vyjímky skoro všichni. Podívej se třeba na nedávný problém Konicy a Minolty a jejich neslavného spojení. Největší problém však nastal s přechodem od klasiky k digitálu. Většina prodejců fotografické techniky žila především ze zpracování fotografií a prodej bylo takové přilepšení a koníček, ale dnes když se fotografie sypou především do počítačů, je velmi těžké se tomu trendu přizpůsobit, bohužel je to přirozený vývoj. Jenže ani fotografové a majitelé fotoateliérů nejásají, protože poměrně slušnou fotku dnes díky stavu techniky udělá kde kdo a navíc je i bohužel velmi malá poptávka po kvalitní fotografii a podprůměrných fotek, které uspokojí požadavek většiny jsou mraky.

                      0 0
                  • Radek Broz  

                    A kolik máš? 25? 20? (jen řečnická otázka, nemusíš nám to vyzrazovat;-) Zas máš nepochybně menší sklad než dovozce kol, možná budeš mít větší obrat…

                    0 0
                    • bikerzdenek  

                      Vyzrazovat to nebudu, už jenom proto že by si většina z vás myslela, že jsem blázen a proč to dělám, ale zatím nás to nějak uživí a třeba bude opravdu lépe. Je fakt, že je to skoro na hranici, ale řeší se to např.rozšířením sortimentu nebo služeb. Přesto si myslím, že v podobné situaci je většina kamenných krámů. Co se týká skladu, tak samozřejmě nemám sklad jako dovozce kol, ale určitě by jsi se rozsahu divil. U těch kol je to asi trochu jinak i z toho důvodu, že je to víc sezónní zboží. Co neprodá prodejce na jaře nebo v létě, zůstane mu většinou skladem přes celou zimu nebo to musí drasticky zlevnit, jinak přijdou nové modely a nebude je mít kam dát ani je za co koupit. No a pokud tomu někdo nevěří, má možnost si to vyzkoušet, možná by pak některým diskutérům spadla čelist. Nicméně má každý právo na svůj názor.

                      0 0
                      • visions  

                        Kdyby šli s cenama dolů,možná by nemuseli mít na podzim a v zimě starosti s výprodejem za „drasticky“ snížené ceny.

                        0 0
                        • bikerzdenek  

                          A jseš si tím tak jistý?

                          0 0
                          • visions  

                            Všichni jenom naříkají,že nejdou kšefty,ale je to těžké,když tady není v podstatě konkurence.Prodejců dost,ale co naplat,když všichni prodávají za stejnou cenu.

                            0 0
                            • Radek Broz  

                              To je pěkná hovadina.

                              0 0
                              • visions  

                                výhradní dovozce značky doveze kolo a to je pak u všech prodejců za stejnou cenu – Trek,Speciali­zed,Giant,i dal­ší. Chceš snad napsat,že to tak není?

                                0 0
                              • visions  

                                Maximálně po sezoně ve výprodejích se ceny liší.

                                0 0
                          • Tomcat  

                            A čím jiným chtějí motivovat zákazníka než cenou?

                            Nekompletním sortimentem, starým zbožím, dlouhými dodacími lhůtami, neodborným perzonálem… samá pozitiva že? :-\

                            0 0
                            • roud  

                              Jak už sem zde někde psal nejhorší je že člověku nutěj něco co vůbec nechce i když přide s konkrétnim požadavkem…

                              0 0
                            • bikerzdenek  

                              Takže tím chceš říct, že za chvíli by všichni mohli prodávat zadarmo? Nemyslíš, že všechno má své hranice. Pokud každej bude motivovat jenom cenou, tak mu z té ceny nezůstane za chvíli nic. Já myslím, že ta motivace je v kvalitě služby /a prodej je taky služba/ nebo chceš-li v přidané hodnotě. Ta přidaná hodnota může být taky dobrá odbornost ap. A odpověď na ty dva nižší. Žádný obchodník nemá všechno a má-li rozumný argument, proč nabídnout něco ekvivalentního ze svého skladu, nevidím v tom problém. Když přijdu s konkrétním požadavkem a prodavč se mě slušne zeptá proč na svém požadavku trvám a on mi nabídne něco podobného ve stejné kvalitě, nepřipadá mi to nefér. Ovšem problém českých zákazníků je mimo jiné v tom, že všechny prodavače a obchodníky házej šmahem do jednoho pytle jako zloděje a nepochopí, že tam také mohou být lidé, kteří své věci rozumějí a že své vědomosti také nezískali zadarmo. HOWGH a tím končím pánové, budu v tomhle thredu už jen číst a bavit se. Už jsem toho tady napsal až dost a ne vše padlo na úrodnou půdu. Už to tady bylo napsaný několikrát, proč ten obchod nezkusíte sami?

                              0 0
                              • roud  

                                jen přidám příklad toho co mě naprosto vytočilo v kamenáku prask mi drát tak sem ho změřil a šel sem do obchodu (speciálka cyklistická) a řek sem jim co chci po 15min přišla obsuha s drátem co chci v ruce a se slovy že mi tam nepude ho zase schovala a začala mi nutit zapletený kola co tam nabízeli vysloveně sem jim řek že si vemu ten drát co právě schovali a asi po dalších 10 minutách sem to vzdal a šel sem do jinýho obchodu myslim že tohle se nedá nijak rozumě vysvětlit než že se mi snažily prodat ty kola co jim tam leželi ladem s tímhle přístupem už do kamenáku asi nikdy nepáchnu zlatej net(Ať si říká kdo chce co chce)…

                                0 0
                                • goofy  

                                  Takze budes jeden drat objednavat prez net, jo?

                                  0 0
                                  • roud  

                                    Mno pořád to vyjde levnějc než celý kola… kdybych to musel brát přez net tak jich prostě jen vemu víc do zásoby ale rozhodně se vyhnu takovýmuhle jednání…

                                    0 0
                              • Tomcat  

                                Takže tím chceš říct, že za chvíli by všichni mohli prodávat zadarmo? Nemyslíš, že všechno má své hranice. Pokud každej bude motivovat jenom cenou, tak mu z té ceny nezůstane za chvíli nic. Ne, tím chci říci že oni podle toho jak se projevují, nemají jak motivovat, jedinou záchranou jak se zbavit starého zboží by byla cena. Bohužel v 99% případech staré nesleví a nové buť nedovezou nebo mají dražší než by asi bylo vhodné = stejně neprodaj

                                Já myslím, že ta motivace je v kvalitě služby /a prodej je taky služba/ nebo chceš-li v přidané hodnotě. Ta přidaná hodnota může být taky dobrá odbornost ap. teorie je hezká jen ji nějak nepotkávám v praxi u těch chudáků velkých zástupců\dovoz­ců\prodejců

                                // Žádný obchodník nemá všechno a má-li rozumný argument, proč nabídnout něco ekvivalentního ze svého skladu, nevidím v tom problém. // Otázka pro kterou stranu je ten rozumný argument . Ne každý je člen stáda a jde do obchodu stylem mouchy sněste si mě, případně „něco“ bych si chtěl koupit. Slušně řečeno někdy za „jabka mají tendenci nabízet hrušky“ Málo kdy jsem se setkal stím, že prodavač se mě slušne zachová pokud dotyčné zboží nemá.

                                Už to tady bylo napsaný několikrát, proč ten obchod nezkusíte sami?Tomu se říká záchraná brzda většiny diskuzí . …pane vrchní to pivo je hnusný… ..tak když se ti to nelíbí vař si ho sám LOL trochu demagogie a bagatelizování ne?

                                Prostě oficiální dovozci a prodejci často nemají co nabídnou. Reálně totiž nedokáží poskytnout víc než šedý dovozce nebo kvalitní eshop, prostě jim chybý pružnost. Tedy nemají základní kámen ta to zboží které zákazník požaduje. Jak tedy nemá být oblíbený eshopy nebo šedý dovoz když aspoň splňuje základní požadavky a to zboží vůbec dodat. Nebo Vy snad chodíte do kameňáku za kulturou , nebo si něco možná objednat? Samo můžete říci že tam je ta Vaše přidaná hodnota potencionálně servis. Ale servis na co ? Na to zboží které nemají nebo nemohou prodat?

                                0 0
                                • kubad  

                                  ještě sem nenašel e-shop, ani šedeho dovozce který by mě po všech stránkách dokázal nabídnout to co chci a potřebuju – u ofiko dovozců je to někdy horší někdy lepší. Tvůj názor se změní až pořídíš něco co se ti posere a tvůj dovozce se k tobě obrátí zády, podle toho co píšeš se ti to ještě nestalo, ale i to přijde a nedovoláš se práva nikde. Tohle téma je strašně složité a buďmě rádi za šedý dovoz, ale ten podle mě časem výrobci zlikvidují a dostupnost OEM dílů se sníží a bude problematické je reklamamovat. Na druhou stranu proč mám dnes řešit že je něco u nás nedostupné. zapnu PC najdu zboží v USA zaplatím a za pár dní je balík doma :-)

                                  0 0
                                  • Tomcat  

                                    Šedý dovozce nezklamal zatím nikdy, protože to je důvod proč jsem se taky na něj obrátil, právě protože oficiální selhal. Nehledám hned neoficiální dovozce, zeptám se zkusím toho oficiálního, jen se nemíním doprošovat, nedodá? No tak du jinam

                                    To jestli, ale prodejce se zachová dobře, nebo špatně není to že to je kamenňák nebo eshop, jestli to je šedy nebo oficiál.

                                    Jinak jak sem už psal šedý dovoz není jen OEM, prostě někdo kupuje ve velko skladech v De, Au, nebo Pl , ceny nejsou o moc levnější, nebo stejné, ale je to hlavní je že on to zboží má, nebo ho je schopen dodat v patřičné lhůtě. Tedy ještě k terminologii, šedý dovoz v současné době není jako kdysi OEM výrobek, neprocléné zboží atd.. ale dovoz mimo oficionálního dovorze\zástup­ce\prodejce

                                    Samo zahraniční eshopy. Myslíš že pokud by banky v ČR patřičně neznepříjemňovali a nedělali z plateb přes internet, nedej bože do zahraničí něco exkluzivního, tak by tolik vzpílání na téma stav trhu v ČR nebylo?

                                    0 0
                • fousek  

                  No 30% by ani takovej problem nebyl, ale v zahanici ty kola prodavaj za nakupku?, kdyz budu brat ze v zahranici maj MOC spoctenou na 30% tak u nas to uz neni tech 30%, ale 60% coz uz je takovy zvlastni, ale cenu tvori poptavka a ne naklady, takze pokud bude v Cechach dost lidi kteri tuhle cenu akceptujou tak dovozce nema duvod menit cenu

                  0 0
    • pepek  

      Když tady může být máslo a dálnice 2× dražší než v Německu, tak o nejakých kolech není třeba vůbec diskutovat :-(

      0 0
    • pepino  

      Silná koruna se projevuje třeba tak, že manipulační poplatek za sluchátka byl v době dolaru za 42 150kč, pak 200 a teď 300 :-) Mimochodem, jak jsem tuhle zaslech v TV o zdražování vstupnýho v ZOO, tak je to furt v pohodě, páč v Berlíně je 11 a v Amsterdamu 17 eur, taky vás tyhle argumenty nadzdvihnou?

      0 0
      • pepino  

        Sluchátka Koss, samozřejmě.

        0 0
      • goofy  

        No ale diky silne korune je jde koupit velmi vyhodne nove… Ja je mam treba za 250 spark plugy, takze pozoruju, ze se je nevyplati pak vymenovat :o)

        0 0
        • pepino  

          No právě mam překles. sluchadlo na Plugách a cestovat do Prahy a měnit za 300 se fakt nevyplatí. Ale za 250 jsem je nikde, ani z HK ani z US nenašel.

          0 0
          • goofy  

            Ty nevim. Dovez mi ja kamos. Koupil je nekde za 6 dolacu a mel i Porty Pro za smesny peniz, ale ty se uz na mne nedostaly :-/

            0 0
        • pepino  

          No bajo, koukam z ebaye cca 270,–, tak to jo.

          0 0
          • Jirik123  

            Zrovna Kossy maji hodne divnou cenovou politiku, v americe jsou o hodne levnejsi nez v Evrope. Chtel jsem si nejaky sluchadla koupit na Amazonu a bohuzel mi rekli, ze toto zbozi neposilaji mimo USA.. Pak jsem to zkousel na ebay od nejakyho vetsiho prodejce a dopadl jsem uplne stejne…

            0 0
            • pepino  

              No to kdekdo, nový modely foťáků mají ohlášenou cenu pro US míň, než je pro Evropu v eurech…

              0 0
              • goofy  

                No kamoszce ted dovezl znamy z Ameriky Canon 400D. Koupila telo, 3 objektivy, a platila min nez u nas za fotak se setovym objektivem…

                0 0
                • pepino  

                  No to se člověk akorát nas…e.

                  0 0
                  • goofy  

                    Ani nemluv. Za to, co tady budu mit nejaky blby EVF bych uz v americe mel aspon zakladni zrcadlovku… :-/

                    0 0
                    • bikerzdenek  

                      Však co ti brání, aby jsis tam pro ni jel?

                      0 0
                      • Tomcat  

                        práce (čas) , vizum ?

                        0 0
                        • Tomcat  

                          případně že v USA často nechtějí akceptovat kreditky z takových „afrických zemí“ jako je ČR?

                          0 0
                          • bikerzdenek  

                            Aha, možná se začínáme trochu blížit k jádru pudla, jak se říká.

                            0 0
                            • orca.1  

                              :) že by pře námi amíci nepadli na zadek a nezačli nám dávat za lacino? :))

                              0 0
                              • bikerzdenek  

                                No nepadnou, nepadnou.

                                0 0
                                • visions  

                                  Můj názor je ale takový,že když už si někdo chce hrát na výhradního dovozce konkrétní značky,měl by jí vlastně tak trochu reprezentovat a tudíž mít zájem na tom,aby prodal co nejvíc a tomu taky přizpůsobit ceny,ne si jen mastit kapsu!

                                  0 0
                                  • cabbage  

                                    Stačí aby to vůbec dovez a nezapomněl i na náhradní díly..

                                    0 0
                                  • bikerzdenek  

                                    Ano, máš částečně pravdu, ale proč si proboha myslíte, že si tu jen všichni obchodníci jenom mastí kapsu? Ještě tu nepadl jediný pádný argument, proč jsou zde skutečně rozdílné ceny než jinde. Ty rozdílné ceny jsou ve všech státech a kromě toho, že si někteří obchodníci, jak tu většinou všichni tvrdíte možná mastí kapsu, tak je tu obecná problematika obchodu, daňové a celní zákony, obchodní zákoníky a globální trh, který se řídí vším možným, jen ne trhem v ČR /který je ten poslední, který může z hlediska objemu něco ovlivnit/ atd.. A to vše spolu souvisí. Pokud toto nepůjde v kontextu a budou se problémy vidět jednostranně, tak to není dialog, který vede k řešení problému, ale jen prachsprosté napadání druhé strany bez možnosti obrany. Tím také reaguji na některé výše i níže uvedené příspěvky. Ano, čistá není ani jedna strana a každá bude hájit především svoji pravdu. Ale tak, jako je tu spousta nečistých obchodníků, tak je tu i spousta a věřím, že většina poctivých. A zrovna tak je tu /obecně/ i hodně slušných zákazníků /většina/, ale taky mnoho takových, které bych nazval všelijak, jen ne slušně. Ale o tom je dialog, který připouští a jedná o argumentech obou stran.

                                    0 0
                            • Tomcat  

                              k jádru pudla? Neřek bych, jesli myslíte to svést na to že vlasně může mebýt rádi že oficiální dovozce tu máme tak to je dost ubohé a na stejno. Jaký je rozdíl mezi tím jesli to nedoveze dovozce nebo si to nedovezu sám?

                              Např: chtěl Smithy brejle za xxxx,– a oficiální dovozce se přiznal že je ani nedovez? Ale cpal mi konkurenční firmu. No naštěstí pomohl šedý dovozce.

                              Potřeboval sem náhradní díl na vidlici, ofiální dovozce si zálohu + půl roku dodací lhuta. Naštestí pomohl šedý dovoz a vceně nabídli i namontování dodání 14dní

                              Pneumatiky, to samé uprostřed sezony došli dovozci specifické pneumatiky a měli přijít až v dubnu následujícího roku 8–0 atd…

                              Vesměs sem nikdy neřešil cenu ale jestli oficiální dovozce to doveze a kdy a v 75% selhal.

                              0 0
                              • srance  

                                a kde se da sehnat ten sedivy :-) dovozce. Potrebuji neco od rock shock. kdyztak mail viz nick

                                0 0
                                • Tomcat  

                                  Nebyl to Rock-Shock, zaplat pambu Domain zatim je dobrej.

                                  Kde se da sehnat ten sedivy dovozce:

                                  • na internetu
                                  • ústní podání o existenci v nějakém bakshopu atd..
                                  0 0
                                  • srance  

                                    no proste chci urcitou vidli. jak na internetu? na netu nachazim shopy nebo oficialni dovozce…

                                    0 0
                                    • Tomcat  

                                      Jasně myslíš, že někdo si dá na net reklamu …Marzocchi za nízké ceny z EU?…

                                      Jak sem už psal vyše v minulosti v ČR bylo už pár problémů s dovozci kteří se naštvali, že jim někdo „kazil“ business, ikdyž bylo jasný že pokud by nepomoh Mr.Grey tak asi u ofiála by to koupili těžko.

                                      Takže hledej a mailuj, podle mne najdeš, jen nečekej, že dotyčný je ze středu čech, dá se čekat že k hrajicím má blíže a prostě jezdí do velko skladu za hranicema ať to je rakousko, německo nebo polsko.

                                      0 0
    • Jirik123  

      nezapomen na to, ze v USA mas ceny uvedeny bez Dph. Takze to ti u nas razem udela +19%.. Takze rozdil +30% bych jeste obchodnikum odpustil, ale kdyz to je treba +100% tak to uz je jiny kafe.

      0 0
      • Tomcat  

        Problém je že oficální dovozce

        • nedováží celý sortiment \a ni na požádání nedoveze (samo záloha)
        • neposkytuje adekvátní technickou podporu nato co prodává ( často to zboží ani sám moc nezná)
        • dost svérázná cenová politika
        • příšerné dodací lhůty \ pokud vůbec to doveze
        • často dováží několik značek \ navzájem konkurenčních
        0 0
        • orca.1  

          Nedá mi to a na pár bodů budu reagovat :-)

          • nedováží kompletní sortiment… Z hlediska obchodníka není problém nakoupit, ale prodat, tak je jasný, že věc (specialitu) o kterou bude minimální zájem nebudu držet skladem.
          • a ni na požádání nedoveze (samo záloha)… Záleží na konkrétním výrobci, u řady z nich se musí vzít X kusů od jednoho druhu zboží. Co s tím tady pak budu dělat, když do nikdo další nekoupí? U některých výrobců není problém jeden kus, pak proti záloze lze dovézt.
          • neposkytuje adekvátní technickou podporu nato co prodává ( často to zboží ani sám moc nezná).. Někdy není technicky možné vědět o zboží úplně vše, ale dovozce musí zajistit servis zboží. Uznávám, že to je obecný problém kvalitní servis čehokoli..
          • dost svérázná cenová politika.. Co tím myslíš? Cenová politika dovozce musí reagovat na situaci na trhu, jinak se na to zboží bude jen koukat a konkurence bude vesele prodávat.
          • příšerné dodací lhůty \ pokud vůbec to doveze.. Za dodací lhůty většinou nemůže dovozce, ale výrobce. Naše firma třeba obchoduje většinou se zeměmi Dálného východu, kde se dodací doba běžně pohybuje 6–8 týdnů po zaplacení proforma faktury!

          Navíc se musí objednat za x-tisíc dolarů, jinak se s tebou nikdo nebaví. Další věc je to co objednáš často výrobce nemá skladem, ale začne to teprve vyrábět.. A předvídej jaká bude poptávka za 2 měsíce…:)

          • často dováží několik značek \ navzájem konkurenčních.. To není problém, to je přece pro spotřebitele jenom dobře, ať si vybere! :-)
          0 0
          • bikerzdenek  

            Podepisuji. Jsem rád, že jsi také zastopil druhou stranu. Tady je to někdy totiž dost těžké.

            0 0
          • Tomcat  

            Podle mě to je fňukání a bagatelizování. Proč to tedy šedým dovozcům jde a oficiálnímu ne? Poznámka tím „šedým“ myslím jen ne přes oficiálního dovozce jinak normálně proclené a zdaňené.

            Občas mi to připadá …já sem dovozce padněte na kolena kupujte to co chci…

            0 0
            • orca.1  

              To je jednoduchý. Protože ti co to dovezou a sami rovnou prodávají spotřebiteli (nedávají to jiným prodejcům) se „spokojí“ s třeba s 1,5 marží a tím jsou třeba o 10–20% levnéjší než velkoobchod, krerý v ceně musí mít dvě marže, svojí a prodejce (obchodu)…

              Jinak kolega z práce na to má vlastní schéma, na remcaly co kafraj, že v malým krámku stojí pivson víc než v hypermarketu: „Vezmi si kempingovej stolek, nakup z pivovaru bečku, jdi si stoupnout před ten hypermarket, podhoď jejich cenu, prodávej pivo a vyděláš majlant!“ Vždyť je to tak snadný… :-)

              0 0
              • Tomcat  

                No svádíte to na cenu a marže atd… ta cena jen malý negativum. Me spíš štve ta nepružnost dovzců kdy se snaží o jakou si regulaci prodeje. Tedy zaměrně tím že nedovezou zboží X myslí že podpoří prodej zboží Y které už má… Kdy není schopný informovat o dodacích lhůtách atd…

                0 0
            • bikerzdenek  

              Viděl jsi někdy šedýho dovozce, který ti zajistí kompletní sortiment a u toho kvalitní servis, u zboží, kterého se to týká, třeba české návody ap. Ta problematika je opravdu poněkud hlubší než se zdá a zatím tu bylo víc jednostranných názorů, které berou v potaz pouze cenu. V obchodě se pochybuji 17 let, nejsem sice dovozce ani zástupce jakékoliv značky, ale s těmi zástupci jsem v kontaktu skoro každý den a vidím zase jejich problémy.

              0 0
              • cabbage  

                „který ti zajistí kompletní sortiment a u toho kvalitní servis“ – kdyby tohle zajistil oficiální dovozce, tak ok, ale když nezajistí ani to(např.: náhradní pružina do Pace nepřišla ani po půl roce..) pak neni proč ho neposlat ke všem čertům a nekoupit jinde…

                0 0
                • orca.1  

                  Nestraš..:-), v pátek jsem poslal Pejsku do sevisu k dovozci, takže uvidíme, co s ní vyvedou..(trošku se bojím..:))

                  0 0
                • bikerzdenek  

                  To nepopírám, ale na obou stranách jsou dobří i špatní a každá strana má své klady, zápory i problémy, které je potřeba brát v úvahu a nevidět jednostranně.

                  0 0
              • Tomcat  

                Viděl jsi někdy šedýho dovozce, který ti zajistí kompletní sortiment a u toho kvalitní servis, u zboží, kterého se to týká, třeba české návody ap. Ano viděl

                0 0
                • bikerzdenek  

                  Máš-li takovou zkušenost, proti tomu není argument. Já jsem zase viděl mnoho poctivých oficiálních dovozců, kteří si jen nemastí kapsy. Ale to bychom mohli probírat donekonečna a jádro problému je opravdu někde jinde a myslím, že to tu nevyřešíme ani jeden ani druhý.

                  0 0
              • gumid  

                Jenže „výběrem“ z výběru sám dovozce roztáčí spirálu, jež v důsledku vede k červeným číslům v horším případě, k nespokojenosti a tím pádem k vytvoření možnosti k neoficiálnímiu dovozu v tom „lepším“. Jakmile totiž neoficiál zjistí potenciální zájem – samozřejmě zareaguje a „díru“ vyplní. On má minimální režie, na rozdíl od ofiko dovozce. Na to zareaguje ofic. tím, že ještě zmenší nabídku..... tohle je podle mne špatná logika, bohužel funguje skoro všude. Kdyby nefungovala, problém s šedým dovozem bude jen okrajovou záležitostí…V česku speciálně funguje doslova „předposranost“ dovozců (ne paušálně všech) co se týče sortimentu a kusů – proč? Neznají trh a neumějí odhadnout potenciál? Profitují z hladu trhu a to stačí? Spoléhají na globální reklamu a nemají žádný vlastní marketing? Asi většinou ano, i když jsou i mezi nimi výjímky..... třeba se to jednou naučí a okoukají z jiných branží, kde to takto funguje. Kdo chvilku stojí, stojí vzápětí opodál…

                0 0
                • bikerzdenek  

                  No, něco na tom je, ale většina větších oficiálních dovozců a zástupců je i v ČR již řízena přímo „matkou“ nebo alespoň evropským zastpoupením, která nás již bohužel posuzují jako evropský nebo globální trh. A to si přiznejme ještě v Česku dlouho nebude. Vznikají tak rozpory mezi dodávkou zboží a obratem, který bohužel díky kupní síle českého trhu neodpovídá celoevropským poměrům. Také bohužel ne každé zboží je matkou určeno pro ten který trh a z pohledu Japonců, Ameriky nebo Číňanů jsme pro ně zatím tak nezajímaví, že tento problém vůbec neřeší a upřednostňují trhy, které jim vydělávají, což je na druhou stranu pochopitelné. Tady lze vysvětlit nedostatkovost některého zboží u nás a prostor pro šedé dovozy neboť velkému výrobci se k nám některé zboží většinou nevyplatí dovážet nebo v případě jeho celkového nedostatku upřednostní raději trh s větším odbytem a na malý přijde, až co zbyde. Modelová situace: výrobce vyrobí tisíc kol jednoho druhu a Amerika jich objedná 600, Evropa 400, z toho český prodejce nebo zástupce 5. Amerika najednou zjistí, že by jich prodala o 100 víc. Kdo je tedy nedostane – pochopitelně nejdřív český zástupce neboť si nikdo nedovolí přjít o tak velký trh jako je Amerika. Neříkám, že to tak platí obecně ale hodně pravdy na tom je.

                  0 0
                • Tomcat  

                  jo tenhle výklad možného problému a pohledu naněj sedí.

                  0 0
          • Patar  

            Ještě jsi zapomněl dodat,že o hodnotu promofaktury musíš mít navýšený kapitál a nemůžeš v těchto číslech čerpat z kapitálu provozního, ale půjčit si z kapitálu investičního a to za podmínek, že nefunguješ " Z HUBY DO HUBY".

            0 0
      • visions  

        Ceny jsou v USA bez DPH,ale mnou zmiňovaný TREK FUEL EX 9 08 je třeba v Anglii okolo 2000 liber,cca 72 tis. Mimochodem – nemá někdo zkušenost s dovozem(posláním kola)z Anglie?Na kolik to asi tak vyjde?

        0 0
        • goofy  

          Zkus se poptat treba primo v tom obchode. Ale nemuselo by to byt nejak strasne a urcite by se to jeste vypalatilo. Zalezi, jestli by to chteli poslat

          0 0
          • visions  

            Některé obchody posílají pouze po Británii,u jiných by to neměl být problém,záleží ještě na kolik by vyšel transport,ale asi by se to pořád vyplatilo.

            0 0
          • visions  

            v jednom shopu v UK jsem ho našel dokonce za 1700 liber,ted už jenom čekám,jestli budou ochotni ho poslat do CR a kolik by stál transport.

            0 0
        • Jirik123  

          Vzdycky se najde nejaky protipriklad, zase znam veci ktery se prodavaj v Anglii za XXX liber a pritom v Americe ta vec stoji XXX dolaru.

          Pri porovnani cen Evropa x USA je taky potreba brat zretel na to ze v Americe je zaruka jen jeden rok.

          0 0
          • pepino  

            Ano, a dřív, kdy to tu bylo ještě dražší, byla 6 měsíců :-)

            0 0
            • pepino  

              Teda myšleno u nás. No jsme taky malej trh, při velkejch odběrech daj výrobci větší slevu a pak vznikaj takovýhle paradoxy. No až tady bude prům.plat 100.000, taky bude líp :-)

              0 0
        • kycis  

          Neblbni, dyt z Anglie bude mit levostrany rizeni :-)

          0 0
          • visions  

            No jo,ale neber to za ty prachy!Cena byla bez daně,což jsem přehlídnul,ale i tak,2000liber při dnešním kurzu :-) Asi si to nechám přivézt přes CZ-ebay.cz,i to přes ně zaplatím,čekám jen,kolik mi napíšou,že chtějí za dopravu.Počítám,že bych mohl ušetřit tak okolo 15tis.

            0 0
    • goofy  

      Imho nekdy za to ani dovozci nemohou, ale je to politika samych vyrobcu… Viz treba Iron Horse.

      6point4 v Ameru 2900 dolacu 6point4 v Evrope 3000 euro

      0 0
      • bikerzdenek  

        Konečně trochu rozumný názor, jinak tu pletete pánové hrušky s jabkama. Chce to trochu proniknout do hloubky, než začnete říkat nesmysly. Ano, český trh není zrovna příkladem obchodní kultury, ale dělají to nejenom prodejci, ale i zákazníci a český desetimilionový trh je z hlediska většiny výrobců oproti jiným vyspělým trhům dosti nezajímavý a neperspektivní, tak se podle toho chovají. Ale ta problematika je daleko složitější než jednostranný pohled co kde co stojí.

        0 0
    • Patar  

      Ceny kol jsou diktátem České asociace dovozců a výrobců, podmíněné rovněž daňovou politikou 35% x 4,6% určovanou státem. Toto je třeba důvod ke snižování objemů dovozu a tím pádem k takovému navýšení, že maloobchodu již nezůstává prostor mnohdy ani pro pokrytí nákladů. Tam, kde se prostřednictvím šedé ekonomiky daří vykrývat potřeby trhu, je možné ceny podstatně snížit. Oficielně přes Asociaci _NE!

      0 0
      • Hnoj  

        Jo, ale kdyby se tím, co tu říkáš řídil každej. Nebyla by tu jediná importní firma a jedinej oficiální zástupce. To, že podmínky ČR jen nahrávají šedým dovozcům je rozhodně chyba, ale takové jsou vstupní podmínky. Myslím si, že remcat na dovozce a jejich rejžování je vcelku blbost, protože takový to prostě je, většina dovozců se snaží dát svým maloobchodníkům takové podmínky, aby měli důvod nakupovat právě u nich.

        0 0
        • Patar  

          Mohu srovnávat import i doporučené MOC. Řada importérů, jež doporučuje MOC počítá s % neodpovídající realitě na českém trhu. Jestliže např. Kupkolo nabídne něco včetně doručení v hodnotě 3600,– Kč , ofic dovozce mě naúčtuje 3200,–Kč + poštovné 107,– Kč, pak za doporučenou cenu dovozce neprodám vůbec nic , ani při montáži zdarma.
          Pak třeba z důvodu objemu nejsem schopen ozavřít kontrakt přímo z výrobcem v Asii. Jediným možným řešením je potom sloučení objednávky pro více menších importérů, uhrazení promofaktury jedním z nich a dodací lhůtou až 4 mésíce- a to vše bez členství v asociaci. Nastává tu ale riziko jednak finančního vyrovnání, jednak reklamačních řízení.

          0 0
          • Hnoj  

            Tady, ale nastává ten problém, že třeba VOC s DPH u oficiálů je vyšší než prodejní u eshopů. Co maj potom dělat normální kamenný obchody? Tohle je vůbec podivná situace, která se dříve nebo později musí vyhrotit.

            0 0
            • bikerzdenek  

              Však ona se už hrotí, je to jen otázka času.

              0 0
            • roud  

              O kamený obchody bych se nebál ty budou mít kšefty furt jen ne takový jaký by si přáli… a v některejch se aspoň naučej vážit zákazníku a nebudou jim nutit to co vůbec nechtěj jak je v některejch obchodech poslední dobou zvykem…

              0 0
              • bikerzdenek  

                Asi žádný obchodník nebude mít takové kšefty jak by si přál, ale musí z něčeho alespoň přežít. A já se o ty kamenný krámy tedy bojím. Vždyť se podívej na hypry. Kromě toho, že jim musí obchodníci platit za vystavení zboží a kde co jiného, si můžou dovolit podstřelit u řady zboží cenu i pod nákup, jen aby zlikvidovaly všechny kamenné obchody v okolí. Jak se jim to povede, jde zákonitě cena u nich nahoru a to často i nad původní běžné prodejní ceny, které měly drobné kamenné obchody, viz. příklad ve většině menších měst. Tam, kde je konkurence hypermarketů větší to sice nejde tak rychle, ale jednou se buď dohodnou nebo vypadne i některý z hyprů a přijde to vše později.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • lrrr  

      No v USA je levnější dost věcí těch 30% na tom kole ještě jde, ale některé cenové rozdíly jsou až do nebe volající, mrkněte například na kontaktní čočky na této adrese www.levne-cocky.cz je třeba cenové srovnání s USA. Je to teda síla jak nás tady někteří dovozci a prodejci dřou.

      0 0
    • petrun  

      Ještě štěstí že jsou to takový šupáci! Alespoň se mi pořád vyplatí kola stavět. Samozřejmě za předpokladu že nekoupím komponent pokud není sleva alespoň –40% oproti šupákům (což se mi velice úspěšně daří), atd …

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • HockeyBiker  

      www.jensonusa.com/ trosku jina cenova dimenze…

      0 0
    • jaroh  

      Nemá cenu sa dovozcov a mnohých predajcov zastávať a hľadať nejaké ospravedlnenia ich cenovej politiky. Dve veci:

      • vykašľali sa na silnejúcu korunu a teda lacnejšie euro a predávajú stále za ceny ako pred rokom či dvoma. Príklad: úplne ten istý bicykel, ktorý stojí v Bratislave 36.000 korún som kúpil vo Viedni (60 km) za 29.000 korún.
      • do ceny si bežne započítajú aj to, čo v slušnom svete hradí predajca a neúčtuje to zákazníkovi (napr.individuálny dovoz z veľkoskladu);
      • ak pre teba dovezú bicykel, tak nielenžne vyžadujú zálohu, ale ťa potom nútia bicykel kúpiť, aj keď ti nie je dobrý (pričom vyskúšať si si ho samozrejme nemohol, keďže ho nemajú na sklade);
      • k podnikateľskej etike či cti patrí obslúžiť aspoň časť zákazníkov, ktorí mi neprinesú žiadny zisk, skrátka nemôžem ryžovať len na tom, čo je ziskové, ale je mojou cťou a zodpovednosťou uspokojiť aj klienta, na ktorom strácam. Viem, čo hovorím – som podnikateľ, mám cestovku a ešte sa nestalo, že by som odmietol slušného zákazníka kvôli tomu, že práve na ňom nezarobím. Iste, nemôže na tom byť podnikanie postavené, ale zase tých prípadov nie je až tak veľa – ani v cestovke, ani v predaji bicyklov. Ak predám 30 bicyklov zo ziskom, tak na jednom bicykli sa môže stať, že nezarobím, to ma na kolená nepoloží a ak áno, tak nech to rovno zavrú – to nie sú podnikatelia, ale zlatokopi. Howgh!

      P.S. Česť výnimkám, nie je ich veľa, ale sú.

      0 0
      • visions  

        Souhlasím,přece to že koruna stále posiluje,se musí projevit na ceně dováženého zboží.

        0 0
        • kubad  

          nemusí spousta výrobců v USA uvadí ceny pro USA a Evropu stejnou jen v USA v dolarech a v Eropě v Eurech. třeba tady www.crankbrothers.com/…ater_4ti.php a jak to má dovozce řešit pokud má cenu výrobcem danou? navíc dovoz se většinou řeší dlouho dopředu, takže kursová změna se projeví až při další objednávce a když mrkneš na ceny 2008 jsou vetšinou nižší.

          0 0
          • jaroh  

            Ja píšem o Európe, nie o USA. Rakúsky a slovenský či český dovozca kupuje ten bicykel z toho istého európskeho veľkoskladu za tie isté eurá. A na Slovensku je koruna voči euru silná už asi tretí rok, objednávky na rok 2007 sa robili už pri silnej korune a ešte stále sa to neprejavilo na cenách. Som rád, ak sa to prejaví v roku 2008, ale doteraz skrátka dovozcovia zneužívali situáciu. Avšak nezdá sa, že by sa to zásadne zlepšilo: pozrel som cenníky a bicykel (Spec Rock D 2008), ktorý sa v Rakúsku predáva za 899 EUR, stojí na Slovensku 32.900 Sk, čo je stále euro za 36,60 Sk. Dnešný kurz je však cca 33,60. Tak neviem, zdá sa, že dovozcovia stále ešte nereagujú na silnú korunu…

            0 0
            • kubad  

              souhlas, ale co ti brání sednout do auta a pro to levnější kolo si do Rakouska zajet – když dovozce přestane prodávat tak to snad pochopí. na druhou stranu si musíš uvědomit že v rakousku mají jinou sazbu DPH a to může cenu kola taky trochu ovlivnit :-)

              0 0
              • jaroh  

                Kubad, presne tak som to urobil – kúpil som bike vo Viedni. Ušetril som vyše 6000 korún. Mimochodom, v Rakúsku je o 1% vyššia DPH ako na Slovensku.

                Inak, keď som obchodníkovi napísal, že tam prídem osobne, tak mi odpísal, nech nechodím, že mi ten bicykel pošle kuriérom, bez príplatku! Z Viedne na stredné Slovensko! To by slovenský obchodník neurobil, ani keby to mal poslať v rámci toho istého okresu :-) A že keď mi bicykel nebude sedieť, tak mu ho pošlem naspäť!

                Už som tu niekde o tom písal: Bicykel mi predavač dal doviezť špeciálne pre mňa z Nórska, kde ho našiel v nejakom sklade cez intranet. Bez príplatku! Išiel som nakoniec do Viedne osobne, predavač mi bicykel dal o poslal ma do ulíc, nech si ho vyskúšam. Videl ma prvýkrát v živote, nepýtal žiadnu zálohu, ani občaňák, nič! V cene bicykla boli nielen serepetičky (flaška, košík a nejaké drobnosti), ale aj výmena pružiny vo vidlici (Tora) za tvrdšiu ! A keď uvidel na streche auta bicykel mojej ženy, tak zavolal mechanika a ten na ňom v dielni spravil bežný predsezónny servis. A to všetko v cene bicykla, ktorá bola o 6.000 Sk nižšia, ako v susednej Bratislave (nehovoriac o tom, že ho majú v katalógu, ale zohnať mi ho nevedeli).

                Ja sa moc na Euro na Slovensku neteším, ale jednej veci to pomôže: vyjde najavo, že veľa vecí na Slovensku je drahších, ako v blízkej cudzine…

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • orca.1  

                  …a nedal ti ještě nějaký to euro na benzín na zpáteční cestu? :) Ne, vážně, tohle je skoro až extrém, i když ho to vlastně skoro nic nestálo, holt kapitalismus s lidskou tváří.. Někdy se fakt snažíš vyjít zákazníkovi vstříc, ale nejde to pokaždý..

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Jenže to bylo v Rakousku a tam se i lidi chovají jinak, proto si ten obchodník může dovolit přístup třeba s tím vyzkoušením aniž by chtěl doklad nebo zálohu. U nás by už to kolo víckrát neviděl. Takže za některé věci u nás si můžeme sami a nejen obchodníci.

                  0 0
                  • Tomcat  

                    Záloha? Co je na tom divného, horší je extrém: …Přijdu za prodejcem, že chci XY, vím že to memají a tedy kolik chce zálohu a kdy to tu asi bude.. Jenže na to on reaguje že to prostě nepřiveze záloha nezáloha.

                    Takže nevidím problém ve vyšší ceně ale spíš co za to jak a kdy dostanu.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Já v záloze žádný problém nevidím a nic pro ní nemám, jen jsem chtěl říct, že u nás by to bez ní rozhodně nešlo.

                      0 0
                      • Tomcat  

                        Že u nás by to bez ní rozhodně nešlo. jenže jak si tím být jistý?

                        0 0
                        • dieegoo  

                          Stačí se podívat kolem sebe a myslim, že i největší ignorant musí pochopit, co Mlok myslí..

                          0 0
                          • Tomcat  

                            tak tohle je tak nejednoznačný že ješte jednou pomaleji a jednodušeji.

                            0 0
            • Radek Broz  

              Dnešním kurzem by se to mělo řídit proč? Ty kola nakoupil někdy na podzim/zimě loňskýho roku.

              0 0
              • visions  

                Blbost!Rozdíl je i v nabídce 08.Třeba modely 08,konkrétně výše zminovaný Trek fuel EX9,u nás za 90 tis.,v Anglii 2000 liber. A kurz koruny je dlouhodobě klesající,na cenách se to bohužel neprojevilo. Jinde v EU to jde za míň a u nás ne,z čehož logicky vyplývá,že cenu určuje dovozce.Rozdíl v ceně v USA a u nás chápu(DPH,CLO,S­HIPPING),ale docela velké rozdíly jinde v EU a u nás,to už těžko.

                0 0
                • kubad  

                  spočítej si rozdíl v DPH !!! u nás je 19% v anglii nevím 12–15? pár tisíc v ceně to udělá

                  0 0
                  • jaroh  

                    Keď nevieš, tak nepíš: je to 17.5%, teda iba o 1.5% menej ako v ČS-SK.

                    0 0
                    • visions  

                      Já v tom vidím pohodlnost dovozců,než zisk nahnat obratem,prodám radši míň a za víc peněz a jsem na tom stejně,vlastně líp,při nižších cenách by taky ten větší zájem nemuseli uspokojit.

                      0 0
                    • kubad  

                      v cz máme 19

                      0 0
                      • jezevec2  

                        Rek bych ze tu jsou jeste dalsi dve specifika, co se tyka prodeje, a to nejen velomaterialu. Podle nekolika mych znamych a byvalych kolegu z ciziny, s kterymi jsem nekolik let pracoval a taky probiral vsechno mozne, je naprosto zretelne ze cesi neumeji prodavat. Mozna by chteli, ale proste nejak jim to nejde. Spousta lidi ta prace nebavi a ve vysledku i kdyz by clovek prijal vyssi cenu, tak ho vypruzeny personal proste odradi – zatim jsem nepoznal cizince (myslim ze ,,zapadu,, a jednoho z Japonska), kterej by nemel takove zkusenosti – to plati bez ohledu na sortiment zbozi. Samo. jsou vyjimky. Druha vec je prodejni doba. Pracuju v Praze jako grafik a stejne jako snad 100% procent mych znamych delam min. do 18:00 hod. Jsou veci ktere si pred nakupem chci osahat nebo vyzkouset, navic jsem stara skola, takze radsi kupuju na prodejne. Teda kupoval bych, kdyby to slo. Jenze i kdyz utecu z prace o 30 min driv, stihnu max. 1 prodejnu, coz vetsinou nestaci. Mozna se pletu, ale v Praze dela vetsina lidi do 6, takze moc nerozumim proc obchod otvira uz v 9 nebo 10 a zavre uz v 18. Posun o 1 az 2 hodiny, by byl vyhodny pro obe strany.

                        0 0
                        • jiri1975  

                          Na tohle bych ti mohl odpovědět takhle . Choď do práce o tři hodiny dříve a budeš mít dost času na nákup. Třeba se ti nebude líbit tak brzské vstávání do práce a nebo zjistíš že jsi tam tak brzo k ničemu a nic neuděláš.Pokud kupuji něco drahého tak to nekupuji tak že uteču o třicet minut dřív z práce ale zkouším o té konkrétní věci co nejvíce zjistit a pak něco koupím. Taky nemusí každému vyhovovat taková pracovní doba jaká by se ti hodila protože," světe div se" má každý nebo aspoň většina lidí i svůj soukromý život a v devět hodin už má úplně jiné věci na práci. Je to je můj soukromý názor a nechci se tě nijak dotknout.

                          0 0
                          • Michal.J  

                            Já si vždycky myslel že cílem obchodníka je aby prodal zboží a tak že se musí přizpůsobit zákazníkovi a ne naopak.

                            0 0
                          • jezevec2  

                            ..do prace bych chodil o 3 hod. drive, hlavne behem leta, kdy bych stihnul jezdeni, ale to mi uz sefik nekolikrat nepovolil. Stalo se u kancelarskych profesi nejakym nepsanym pravidlem ze se dela od 9 do 18. V grafice a tiskarine se bezne dela i do pulnoci, nekdy i do rana, coz fakt nemusim, ale jsu ,,klienti,, kteri chtej navrh do 2 dnu a nic je nezajima. Ja jsem psal ze kdyby obchodnici hodne chteli tak otviracku o 1 hod. posunou. Od 11 dopo. by to furt delalo cca 8 hodin v praci – to mi prijde docela lidsky. Po nikom nechci aby hakoval 12 hod – vim co to je za vopruz.

                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.