Chci kolo, ale nevím přesně jaké...

50 nepřečtených
  • Gretka

    Zdravím vás všechny,

    ráda bych si pořídila kolo,ale jsem úplný laik a nevím přesně jaké.

    Doteď jsem jezdila na „šíleném“ kole po bráchovi Madison Richmond, dokonce jsem na něm odjela závod v Ml.Boleslavi na 34 km, 10.5.2014.Co vám budu povídat, bylo to utrpení, ale dojela jsem.

    Nicméně mě to „závodění“ chytlo, ale s touhle herkou je to skoro o život.

    Váhám mezi trekovým, nebo horským kolem (asi spíš horské), na značce mi nezáleží,ale jako studentka jsem limitovaná rozpočtem, max. 15 tisíc. A vzhledem k tomu, že kolo mělo rovný pánský rám, tak je mi jedno, jestli bude dámské, či pánské. Terén pro ježdění: asfalt, polní a lesní cesty,občas nějaký sjezd. Ani nevím, jaké brzdy preferovat atd… Nějaké typy? A co kola v Decathlonu? Všem děkuji za jakoukoliv odpoveď.;)

    0 0
    • cie  

      Ahoj, kola z Dekatlonu nejsou špatná, pokud se koukneš na ty ve vyšší cenové relaci. Za 18 tisíc mají Rockrider 8.1, který si myslím je už slušný. Ale nevím, jak moc by ty tři tisíce navíc vadily :-)

      0 0
    • Dunde.e1  

      Musíš si především vybrat odpovídající velikost kola pro tvou výšku a styl jízdy. U horských i trekových kol se dělají různé velikosti rámů, značí se většinou číselně 15" 16" 17" …22", neexistuje tedy jedna univerzální „dospělácká“ velikost rámu. Čím je rám „větší“ tím je vyšší i delší.

      • nejlepší je se porozhlédnou po místních prodejnách, vyzkoušet anechat si poradit od odborníků.

      Jinak dámské rámy se dělají i s vysokou ale prohlou štaglí, což je takový kompromis.

      Krom toho je u horáků ještě na výběr průměr kol 26" (27,5") 29". Trekové jsou 28".

      Horské kolo na 29" kolech je nyní „móda“ ale není moc vhodné pro lidi menší jak cca 175cm.

      Co se týká výběru kola trek/horák. Také jsem řešil toto dilema a zvítězil horák (bez blatníků). Zpětně této volby rozhodně nelituji, protože mi umožňuje jezdit po „zábavnějších“ cestách i necestách, má trochu lehčí převod do kopců (což se hodí) a široké pláště jsou na rozbitých cestách pohodlnější. Nyní jezdím terénem více než jsem čekal. Po asfaltu to není zas až takový handicap, o tom jak rychle to po rovině rozšlapu rozhoduje především vítr.

      15tis je dle mého názoru postačující rozpočet na kolo, které splní požadavky rekreačního jezdce, kterého to baví a chce jezdit. Na nějaké tipy si zkus projít fórum a hlavně zkus obejít i místní prodejce.

      Jinak značka kola je víceméně jen nápis na rámu, nicméně zkus se podívat třeba na maxbike, ctm (což ostatní jistě zkritizují a nasměřují tě třeba na skladatele cyklonemcik), ale ať máš alespoň představu jaká je sériová nabídka neslevněných kol. Když jsem kupoval kolo, tak mi v kamených prodejnách všude sami nabízeli slevy.

      0 0
    • nitraq  

      Taky záleží, jestli chceš funglovku, nebo klidně i bazar, kde seženeš za stejný peníze lepší osazení, ale pochopitelně jetý. Nenapsala si svou výšku, takže se špatně tipuje velikost, ale když vezmu průměrnou výšku ženy, tak najdu třeba tyhle 3 kola – Apache 29, Zaskar a Modus. U všech tří mi přijde výbava v pohodě, u Modusu máš navíc karbonový rám.

      0 0
      • alinceb  

        Skoro nový carbon za 13k? Slušnej oddíl…:)

        A ten Apache vypadá taky solidně.

        0 0
        • Krejca  

          Přesně,obě pěkný ,jen myslím že ten Author tam dlouho nebude.

          0 0
          • alinceb  

            Taky pro ní bude asi velkej…

            0 0
            • Krejca  

              Ty ji znáš? nikde jsem nenašel výšku,a je v Mku,dost univerzální velikost pro holčinu.Já třeba cpu holkám dámský geometrie nebo aspoň zkracuju představec a vlaštovky a to je poměrně levná úprava.

              0 0
              • alinceb  

                Ne, ale jelikož jsem kluk zvídavý, tak už vím, že má odhadem tak 170cm…:) Modus se dělal 17,5 a 19" a tenhle mi od pohledu přijde teda spíš jako 19"…

                0 0
                • nitraq  

                  Stalker v učení?:D Pravda, nebylo to tak těžký:) A s tou 19" jsi měl pravdu, celá galerka tady.

                  0 0
                  • alinceb  

                    Jinak od pohledu docela milá slečna. A se správnou lokalizací…:)

                    0 0
            • nitraq  

              Sis koupil křišťálovou kouli?:)

              0 0
              • alinceb  

                Dali mi jí k nové telce…;)

                0 0
                • roman 3D  

                  televize se jmenuje plazma:-)))

                  0 0
                  • Gretka  

                    Ahoj chlapi, díky za rady. Nicméně dneska jsem z laika postoupila o level víš, prolezla jsem všechny kamenné obchody a vím, co bych chtěla: Uzamykatelnou přední vidlici z řidítek, váhám mezi velikostí 26, nebo 27,5 ? Každy prodejce mi řikal uplne neco jiného, ohledně tech velikostí. Dále, hydraulickou brzdu, nejlépe osazené Shimanem Alivio, nebo Deore. Pár takových vybavených kol jsem našla, cena lehce přes 15. Bazarovku nechci, to radši testovačku. Asi bych spíš volila pánský kolo, ta dámská se mi moc nelíbí.Jinak bohužel jsem se na kolech neprojela, protože mám sedřené obě ruce z terénu (neměla jsem rukavičky ;). Jinak měřím 168, váha snad nené důležitá a velikost prsou bývá proměnlivá ;)

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • fantomsilnic  

                      KOla do 15k jsou ošemetná věc,tam je to ,pokud skládáš vždy o nějakém kompromisu.

                      POkud by jsi chtěla skládačku,napiš mě na mail a něco solidního by se dalo vymyslet:))

                      0 0
                    • Topol  

                      Pokud Ti nevadí červené –

                      http://www.polygonbike.cz/…e-raidon-air

                      levnější se vzduchovou vidlicí a deore neposkládáš

                      0 0
                      • Dunde.e1  

                        Mám Maxbike Taupo 29" osazený deore/alivio na který jsem si nechal dát vzduchovou vidlici Suntour Raidon XC RL-R.

                        Co se týká komponent deore/alivio, mám na nich za dva měsíce odjeto 700km a zatím vše bez problémů, takže myslím si, že pro hobby jezdce dostačující. Má žena má Maxbike Virunga 26" (alivio/altus) s vidlicí Raidon X1 RL-R a také plná spokojenost.

                        Jak jsem psal, u vidlice mám zamykání z řidítek, ale téměř jej nepoužívám (za 700km jsem ji zamkl tak 4× na cca 500m). Ona ta vidlice není zas tak citlivá a pokud šlapu v sedle, tak se vůbec nehoupe (není důvod ji zamykat). Rozdíl ceny mezi uzamykatelnou vidlicí z řídítek/přímo z vidle je přitom poměrně vysoký. S ohledem na nižší citlivost si myslím, že u levných vidlic není zamykání z řidítek potřeba. Pokud však chceš jezdit závodním nasazením a šlapat hodně vestoje po rovné cestě, pak zámek z řidítek asi oceníš ale budeš si muset za něj připlatit. V terénu budeš většinou využívat pružení a zamykat nebudeš vůbec.

                        Jinak pokud by ses rozhodla pro vzduchovou vidlici, tak je vhodné si pořídit pumpu na vidlici (cca 500Kč), to proto aby sis ji mohla nastavit podle své váhy. A myslím, že vzduchová vidlice vyžaduje trochu více péče (čistit nohy po každé projížďce).

                        Na tvou výšku bych volil asi 26" s 16" rámem. Ale možná to bude 17". Správně velký rám znamená, že sedlovka je dost vysunutá. Vysunutá sedlovka totiž do jisté míry nahrazuje zadní odpružení, tím že se ohybá (pruží). Pokud bude sedlovka skoro zasunutá, pak je MTB rám rozhodně velký, nevzhledný a nepraktický. Musíš v terénu dostat vždy bezpečně na zem, proto je vhodné mít nad štanglí dostatečnou rezervu. Nenech si vnutit velké kolo!

                        Slyšel jsem že kola s 27,5" koly jsou „marketingový produkt“ jsou zatím málo rozšířená, ale pro tvou výšku by možná nemuselo být špatné. Rozhdoně by bylo dobré se projet na takovém kole, jaký z něj budeš mít pocit.

                        0 0
                        • Gretka  

                          Díky za cenné rady, především ohledně vidlice. A jak je to s brzdami? Hydr. verzus lanka ? Koutouče verzus čelisti ?? a co tohle kolo? http://www.polygonbike.cz/…n-m-cleo-4–0

                          0 0
                          • oddie  

                            Na V-čka už neseženeš slušnou (novou) vidlici, takže kotouče s hydraulikou.

                            0 0
                          • Dunde.e1  

                            Předně chci zmínit že nejsem odborník, nedávno jsem si akorát kupoval kolo (vlastně dvě), takže jsem trochu aktivnější a chci světu sdělit své postřehy :-), které jsem získal. Ber to tedy jako takové echo…

                            Čelisti jsou jednoduché a levné a většino i dobře brzdí, pokud budeš chtít jezdit bahnem, tak ti to bude dělat neplechu, protože voda, písek, kamení není pro tyto brzdy zrovna vhodné a výměna špalíků může být někdy docela horor.

                            Kotouče s lankem prý nejsou dobré, špatně brzdí, lanko je problematické. TO radši vol čelisti. Navíc si myslím, že kolo s těmito brzdami za 15tKč je předražené.

                            Kotouče s hydraulikou se u kol za 15tKč dají v pohodě sehnat. Má žena má Shimano BRM395 já mám Shimano BRM 446 a zatím oboji v pohodě. Jestli zvažuješ jízdu terénem a občas nějaký průjezd bahnem (což člověk občas potká aniž by to vyhledával), tak vol taky hydraulické kotouče.

                            To kolo co jsi hodila do odkazu má vidlici Suntour XCR (pružina a je trochu lepší jak XCM), její tuhost půjde přizpůsobit jen v určitém rozmezí, mám pocit, že ideální hmotnost jezdce pro pružinovou vidlici se pohybuje okolo 60–80kg.

                            Kdyžtak se mrkni na nějaké e-schopy kolik ty vidlice zhruba stojí ať máš představu co a za kolik je tam namontované.

                            0 0
                            • alinceb  

                              Kotouče s lankem prý nejsou dobré, špatně brzdí, lanko je problematické. TO radši vol čelisti. Navíc si myslím, že kolo s těmito brzdami za 15tKč je předražené.

                              Jak jsi na to přišel? Avid BB7 brzdí naopak velice dobře. Jsou to naprosto blbuvzdorné brzdy, které doma oservisuje a nastaví i cvičená opice. Navíc náhradní díly vedení (lanko, bowden a koncovky) koupíš v každé vesnici. Jediná nevýhoda (pro holku dost podstatná) je, že vyžadují větší sílu na páce a tedy se rychleji unaví prsty při brždění.

                              Avid BB5 jsou sice o něco horší, než BB7, ale pořád velice jednoduché a nastavitelné.

                              Jiná věc ovšem je, že BB7 v páru vyjdou na 3k, kdežto Shimana 395 koupíš za 1,3k.

                              0 0
                              • Dunde.e1  

                                Jak jsi na to přišel? Avid BB7 brzdí naopak velice dobře…Jediná nevýhoda (pro holku dost podstatná) je, že vyžadují větší sílu na páce a tedy se rychleji unaví prsty při brždění.

                                Dík, že argumentuješ za mne :-)

                                0 0
                                • ps.slon  

                                  Pořád ale ty BB7 brzdí líp a s menší silou na páce než véčka.

                                  0 0
                                • alinceb  

                                  Vždyť ty ani argumentovat nemůžeš, protože o tom víš houby. Úplně slyším toho prodavače, který ti ty kydy vykládal…:)

                                  0 0
                        • Gretka  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                          0 0
                        • Gretka  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                          0 0
                        • alinceb  

                          A myslím, že vzduchová vidlice vyžaduje trochu více péče (čistit nohy po každé projížďce).

                          Myslíš špatně. Údržba je potřeba stejná pro pružinu i pro vzduch. Jediná „výhoda“ u levnějších vidlí je, že mají ocelové vnitřní nohy, které nejsou tak náchylné na vydírání jako hliníkové. Tedy i když na čištění vidle bude kašlat, tak to vidle asi přežije.

                          0 0
                          • Dunde.e1  

                            Akorát u vzduchové vidlice se zanedbanou údržbou začne ucházet vzduch, což se u pružiny nestane.

                            0 0
                            • alinceb  

                              To ale vůbec nesouvisí s čištěním vnitřních nohou po vyjížďce…

                              0 0
                    • scalar  

                      Hmotnost jezdce právě důležitá je, kvůli vidlici. Pružinové jsou osazené pružinou na nějakou „střední“ hmotnost, 70 – 75 kg. Pokud vážíš výrazně víc nebo méně, pružinová vidlice nebude fungovat. V této cenové relaci doporučuji Suntour Raidon, ale v nějaké vyšší verzi (hliníkové nohy, hliníkový krk, nastavitelné tlumení), bývá označený XC nebo trochu horší loňská verze X1 (má ocelový krk, je těžší).

                      Základem kola je rám, ten se mění nejhůř. Tady můžou být velké rozdíly v hmotnosti (u kol v cenové relaci 15 – 16 tis. to bude od ca 1,65 do 2,2 kg, možná i víc) a v geometrii.

                      Průměr kol 26". U kola s 27,5" zatím čekej horší výbavu, kterou jiný průměr kol (i kdyby byl výhodnější nevykompenzuje.

                      Brzdy hydraulické kotoučové, ideál asi Shimano M445/446. Kliky s integrovanou osou, řazení stačí Alivio 3×9.

                      0 0
                    • Dunde.e1  

                      Ještě by bylo dobré zmínit, že malé rychlé nerovnosti (cesta z hrubého makadamu, panelovka apod) neumí pohltit ani podstatně dražší vidlice a v takových podmínkách ti bude komfort zajišťovat především široké „podhuštěné“ pneu (26×2,1 nebo 26×2,25).

                      A ještě takový námět. Jestli nechceš překročit uvedený rozpočet, pak nezapomeň také na pohodlné cyklo oblečení a helmu, které se ti budou hodit. Osobně si myslím, že pocitově ti může dát vhodné oblečení více komfortu jak trochu lepší vidlice. V lidlu mívají občas cyklo akce při kterých se lze obléct za rozumnou cenu. Do letního počasí určitě doporučuji cyklo kraťrase, spodní triko, dres a na přioblečení návleky na nohy (nohavičky) a na ruky, k tomu vestu (né bundu), šátek pod helmu a můžeš jezdit pohodlně tak od 15°C aniž by ti byla zima nebo horko. Zvaž zda více investovat do vidle nebo do oblečení.

                      0 0
                      • ps.slon  

                        Nemůžu s Tvými názory absolutně souhlasit a považuji je za zcela zcestné. Vidlicí a brzdami počínaje a podhuštěnými plášti konče.

                        Nyní vzkaz pro slečnu(či mladou paní), jestliže je limit nového kola opravdu max 15tis., nikdy koupě nebude optimální. Teprve po koupi kola a najetí min několika stovek či spíše tisíců km, zjistíš co Ti vyhovuje. Potom teprve budeš schopná si uvědomit co je dobře a co špatně a podle toho se zařídit. Buď to bude upgrade komponent na stávajícím kole nebo koupě zcela nového (a nepochybně značně dražšího) kola.

                        Já jsem šel touto cestou po počáteční investici 20000Kč a dvouletém ježdění jsem kolo přenechal synovi a koupil ve slevě kolo za původních 69000. Jezdím na něm pátý rok a stále jsem neobjevil jedinou chybu. Největší brzda jsem já jako jezdec.

                        0 0
                        • blackboy007  

                          jak napsal scalar vyměň brzdy ale dal bych tam deore 615 rok 2014 a ostatní bych tam nechal

                          http://www.velohanak.cz/…br-m615-p-z/

                          0 0
                        • Dunde.e1  

                          ps.slon:

                          můžeš být konkrétní a uvést to tedy na pravou míru, když ty mé názory jsou zcela zcestné? Dík

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • ps.slon  

                            Nechci se nechat zatáhnout do ostřejší výměny názorů. Jsem samozřejmě rád, že se našel další člověk ochotný poradit zde na fóru. Nemůžu se ale zdržet komentáře, pokud říkáš nesmysly.

                            Srovnání levných a drahých vidlicí, kolik jsi jich vyzkoušel že můžeš srovnávat a dělat závěry, která je lepší na panelové cestě?

                            Jestli jsou kola 27,5" marketingový tah? Úplně stejně se můžu ptát na 29".

                            Podhuštěné pláště, další perla, projeď si na nich v rychlosti kamenitou cestu. Budeš mít x-krát cvaknutou duši o ráfek a v zatáčce Ti zaplave přední kolo tak, že budeš rád, když to ustojíš. Navíc slečna chce jezdit závody a na ufouklých kolech jí to moc nepojede.

                            To jen tak na okraj. Nemusíš se mnou souhlasit a máš na to plné právo. Já ale mám právo nesouhlasit s Tebou. Opravím trochu svoje původní tvrzení- NE VŠECHNY, ALE VĚTŠINA Tvých názorů je zcestná a absolutně s nimi nesouhlasím.

                            0 0
                            • Dunde.e1  

                              Nemám zájem se zde přehadovat, snažil jsem se poradit v dobré víře, když se diskuze ubírala spekulacemi kolik asi měří apod. Současně si připouštím, že se mohu hodně mýlit, nemám zkušenosti s mnoha koly…takže Gretce se omlouvám, pokud jsem ji uvedl v omyl.

                              Chci však ještě trochu reagovat.

                              • Od známého co jezdí závody a má kolo za 80tkč (full) mám informaci,že tlak v pneu se výrazně projeví na neklidnosti kola po nerovnostech typukamenitá cesta. Pokud je přefoukané (na asfaltové putování), pak to drncáa vidlice to všechno nezvládne, předpokládám, že tam nemá zrovna lacinouvidlici.
                              • Vím, napsal jsem „podhuštěné“ (bylo to v uvozovkách), měl jsemnapsat optimálně nahuštěné s ohledem na rozměr pneu a hmotnost jezdce,což by u úzkých pneu znamenalo tlak třeba 3bary ale u širokých pneu simůže dovolit třeba 2bary aniž by zvyšovala riziko procvaknutí (pneu mávyšší profil=větší rezervu). S vlastní, byď jen omezené zkušenostitaké vím, že tlak pneu má výrazný vliv na absorbování těchto malýchnerovností. Na svém kole mám vidlici Raidon (což se v dané cenové relacidoporučuje a měla by být trochu lepší jak základní XCM a XCR) alepozoruji, že na rychlých nerovnostech se chová dost necitlivě a je toprávě pneumatika, která pohlcuje nerovnosti a je velký rozdíl jestli mámv předním kole 3 nebo 2 bary. Přitom to drncání od rozbité cesty, mipřijde nejnepříjemnější pro ruky.
                              • 26" tu bylo vždy, 29" je v podstatě 28"trek na baloňácích (kola z 28"treku pasují na tyto 29" ráfky (jsou asi i vyjímky)) ale jedná seo alternativu k 26, která má nějakou návaznost na něco co už tu bylozavedené. 27,5" je něco zcela nového ale jen trochu jiného jak26 i 29. Předpokládám, že pláště, ráfky, vidlice budou malinkodražší, možná menší výběr. Třeba se to ale do budoucna chytne.
                              • A jestli bude závod na měkkém podkladu (bláto, štěrk) tak právěufouknuté pneu ji pojede líp (bude se lépe odvalovat) jak hodně nafoukané,takže to také není tak jednoznačné.
                              0 0
                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Nebude mít x-krát cvaklou duši, protože tam pro jistotu nebude žádnou duši mít.

                              0 0
    • alinceb  

      Jestli to s kolem do budoucna myslíš vážně a nechceš za půl roku nebo rok hned něco měnit, tak ještě chvilku vydrž a pošetři 2–3k. 15k je bohužel taková cena, že tam bude vždycky nějaký kompromis.

      17–18k bude sice kolo na nižší sadě, ale bez kompromisů a poměrně lehké (kolem 12kg). Platí to pro stavěná kola (stavitelů je tady na B-F dost).

      Hlavně si vyber správnou velikost rámu. Vidlici určitě vzduchovou, takže buď nový Raidon nebo starší Epicon. Není to jen o citlivosti, ale i o váze. Sada bude stačit 9s kombinace Deore/Alivio popř. 10s Deore. Důležitá budou kola. Rozhodně to chce nějaká s nábama na průmyslech a co nejlehčí. Určitě bych šel do 26". V tvojí velikosti to kolo bude vypadat normálně, díly se dají sehnat za dobrou cenu a je výrazně větší výběr plášťů.

      Kolem 17k jsem nechával stavět jedno MTB pro kamarádku. Občas ho můžeš potkat v okolí Liberce.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.