Dobry den uvazu o svem nove kole podminka je kotoučove brzdy co tedy mam vybrat cena tak 15tisic chci si to kupovat postupne
Dobry den uvazu o svem nove kole podminka je kotoučove brzdy co tedy mam vybrat cena tak 15tisic chci si to kupovat postupne
Tak to se těším na odpovědi :-)
Už jsi někdy kolo skládal nebo alespoň servisoval?
Kupovat postupně nové díly se mo nevyplatí pokud nevíš co chceš. Nejlépe si to za 15kkč nechej od někoho postavit. Očividně si neznalý a mohlo by tě překvapit hodně věcí.
Když to dokážeš postavit nějak takhle, dej se do toho (kalkulačku do ruky a spočítat ceny dílů…), pokud ne, nech to na lidech, co tomu rozumí:
Tyhle stříbrnobarevný rámy MRX vypadají super. Jen malá technická, v popisu jsou pláště Ritchey a na obrázku Hutchinson.
rozumí? mít díly za jinou cenu znamená rozumět tomu víc?
Ne, „rozumět tomu víc“ znamená, že víš, z čeho to kolo postavit, aby to k něčemu bylo…;)
na to my stačí třeba reagovat na inzerát a nechat si popsat z jakých komponentů je kolo postavené.
Další mrtvý koťátko.
no taky stačí založit vlákno, že se rozumbradové přetrhnou kdo je větší doktor stavitel a ještě ten večer mám celkem slušný seznam vhodných dílů…no po tomhle příspěvku tu bude pár dní několik Fučíků, ale pak chytí dech a to hlavně když bude zima, nebo bude pršet.O to tady strach nemám :-DDDDD
A myslíš, že má dotyčný doma všechno potřebné nářadí (HT II klíč, stahovák na kazetu, nýtovačku, frézky na úchyty, střed a hlávko, lis na hlávko, sadu na odvzdušnění brzd atd.) a že bude vědět, co se jak má montovat?
Upřímně jsem si stejným procesem prošel, když sem si stavěl svoje první dospělé MTB a byl to celkem porod. A to nemluvím o výběru jednotlivých dílů a hodinách strávených pročítáním diskuzí tady na B-F, abych z toho byl trošku moudrý…
To je další věc, jestli má nářadí a šikovné ruce doma nebo jestli počítá se sestavením kola v servisu, což je další výdaj.
Pokud si nakoupíš díly sám a odneseš to do servisu, ať ti to postaví, tak s tebou buď vyrazí dveře a nebo tě pořádně opálí na ceně…:)
tak pozor!!! v ,,erkacku'' sem zaslech takovy ceny, ze si obcas su linej spinit ruky a hodim to tam
Je pravda, že v eRKáčku pro mě dělali takové ficky, jako že sem si zapletl kolo a oni mi ho jen dotáhli a docentrovali. Ale to předpokládá, že musí být zima a kluci musí mít málo práce. A musíš trefit správného člověka…jeden byl ochotnější. No ono taky RK není standardní kšeft/servis, spíš takoví nadšenci…
ja chci aby takovy obchody existovaly i v dnesni dobe, proto tam rad nechaam naejakou korunu navic i kdyz vim, ze by to z webu slo lip…
Když mi přinese krabici dílů, tak mu to klidně a rád za 15 stovek postavím :)
To už jsi celkem zdražil, ne?
Ne.
1500 za postavení kola mi přijde celkem dost, pokud v tom teda není i zapletení kol :D.
Tak vem hormadu dílů na kolo, zajdi s tím do nějakýho servisu a zeptej se za kolik by ti to složili a kompletně seřídili. Zaplétání kol v tom rozhodně není.
Já to nikdy nezkoušel :D. Ale přijde mi to jako celkem slušná hodinová mzda…
za jak dlouho postavis kolo?
Já se u toho vždycky flákám… Ale přijde mi to práce tak na dopoledne, když bych se tomu fakt věnoval pořád. Plus nějakej čas na zkrácení hadiček. Ale zkušenej mechanik by to měl počítám ještě výrazně rychlejš…
3–4hodiny v případě zapletených kol a včetně kafíčka na závěr,. A šlo by to i o dost rychleji..
o dost rychleji? ja ti nevim jestli se dostanes nejak moc pod 3h
priprava ramu trva, freznout stred, rizeni a uchyt brzdy, dalsí čas poskladani, zkraceni hadic a naplneni brzd to taky neco zabere, zkraceni krku vidlice, nahozeni lanek bodenu.. a pak dalsi veci uz jen poskladane kolo seridit ti zabere vic jak 30 min…
neco odved statu neco dej za najem a neco za naradi a zas tak moc na tom nevydelas…
doma bych si za to vzal ale mene…
jinak i pro jakefa reakce :)
Tak 3h jsou 500Kč na hodinu :D. Koukám, že jsem se měl na vysokou ****** a jít dělat mechanika :).
Jen tak k těm úkonům, střed už se dneska snad u žádnýho rozumnýho rámu frézovat nemusí a viděl jsem Hnoje, jak zkracuje krk vidle nějakým udělátkem a byla to otázka desítek vteřin.
500hrubého za neni až tak moc, počitej si taky nějaký prostoje, nebudeš dělat jak na pásu.
500 hrubeho s tim pocitej a delas to kde na namesti na verejnych zachodcich nebo kde? a to udelatko co ma hnoj asi zadarmo nebude ne?
V těch číslech už maajkee náklady na nářadí a prostory odečet, pokud jsem to dobře pochopil…
Kde máš ještě objednání a distribuci materiálu, kalkulaci , samotný výběr komponentů a účetnictví. Je toho ještě mnoho, včetně nájmů , úklidu atd. Tato diskuze je zcela zavádějící.
Přesně tak, je to diskuze o prdu.
Maajkee napsal postavní kola z donesených dílů, tam snad nic takovýho není…
ted v tom s tebou souhlasim… :)
to je ale jen taková teorie, nejdřív si musíš vybudovat jméno, aby ti to takhle lidi nosili, pěkně jeden po druhém 1–2 kola/den, ale aby se to nějak nehromadilo.
O tomhle se vůbec nehádám, ale tak počítám práci si ohodnotí u všech úkonů ± stejně, ne? Nebo servis kol dělá zadarmo a žije jen ze staveb kol?
Tak sorry, ale situace je dnes dost jiná. Většina slušnejch rámů má velmi dobře zafrézováno z výroby(hlava, osa, úchyty na třem z. brzdy). Třeba i čínskej Force za 4990kč MOC není třeba nijak upravovat. Je pravda, že před 5ti lety to bylo jinak… Já frézu od PT mám, ale už ji téměř nepoužívám.
Pod 3h bych se dostal asi i výrazně, když máš vše připraveno
na stavbu a nic ti nechybí. Ale je asi nesmysl v tomhle závodit.
Ale o výrobě rámu řeč nebyla.:)
Ty seš fakt odborník…
Proč? Jak dlouho myslíš, že dobrýmu servisákovi trvá postavit kolo? Kolik říkal Scalar, že jich prodá měsíčně?
Čistá práce je jedna věc, náklady na nájem, topení, nářadí a milion dalších věcí je věc druhá. Podívej se na ceníky servisů po okolí a zjistíš, že 1500,– za postavení kola je docela luxus, v Praze by za to neupli ani rám do stojanu. Zase další věc, jak to skládáš, pokud jen našroubuješ věci na rám a seřídíš, tak ok, já třeba lidem skládám kolo stejně pečlivě jako pro sebe a samozřejmostí je individální nastavení při předávání a garančka. Na to jak se stavíš pravičákem, tak tvoje názory na cenu práce jsou dost úsměvné.
Přesně tak, ten človkě co mu to složíš za tebou může kdykoliv přijít, že mu to špatně řadí třeba, spousta věcí je pak potřeba ještě po nějakým čase doladit, to je další čas.
Takže už to nejsou ty 3–4 hodiny, jak tu od začátku sám píšeš? Včera ještě byly, zajímavý…
No vidíš jaký je majkee lhář. Vyhrál jsi a můžeš již šlapat na válce.
Náklady a časový vytížení napsal sám maajkee . Znovu, pokud mu ty lidi jsou ochotný tu cenu zaplatit, tak s tím nemám nejmenší problém, jen mi přijde ujetý si ještě stěžovat, jak 12,5 čistýho na 0,4 úvazek je málo.
Takže když ti Majkee řekne, že je zeměkoule placatá, tak tím taky zaplevelíš celé vlákno bez toho, abys sám zapojil tu kouli na krku?
Takže nám tu maajkee kecá a ve skutečnosti jsou ty zisky ještě větší a tedy byla pravda moje původní poznámka? Nebo schválně říká ty zisky vyšší, než jsou, abychom mu záviděli zisky a otevřeli si v HK krám, co mu bude konkurovat? :)
viagra bike – to jako ze se vam z nej postavi ? nebo ze nabizite k tomu viagru zdarma ?
Si přidáváš písmenka do textu, nikde tam viagra napsaná není :-P
Ty jsi uplně mimo hochu.
Říkaj ti něco daně, náklady?
A když chceš to kolo postavit a seřídit pořádně a né jak jarda u pásu, tak s tím prostě strávíš dopoledne.
Koukni třeba na scalara kterej se tím živí, řekněmě že postaví 200kol, když by teda kolo dělal za míň jak za 1500,– dejme tomu za 1000,– Kč, tak to je 200 tisíc za rok, z toho dejme tomu něco musí odvíst státu, alespoň něco málo, zaplatit si alespoň zdravotní, pak má nějaký náklady na vercajk a při dobrý vůli by vydělal 150 tisíc za rok, což by dalo tak na 12,5 tisíc měsíčně a takový práce za tak mrzkej peníz, to by se na to mohl vykašlat.
Předpokládám, že když staví kola, tak že má i marži na dílech. Nejen na práci…
No, takže dopoledne, to jsem tak nějak čekal… To máš plat skoro 400Kč na hodinu, to mi nepřijde zrovna špatný, to jen tak někdo nemá… A počítám taky člověk nežije ze stavby kol, ale i servisu, prodeje dílů atp.
Když tě teda vezmu za slovo a rozvedu ten tvůj příklad dopodrobna. Takže 200 kol za rok by znamenalo pracovní dobu 4 hodiny denně. Pracovních dní je 250 za rok, takže by k tomu zbylo ještě 50 dní dovolený + samozřejmě volný víkendy. To mi přijde sakra luxusní práce na 12,5 tisíce čistýho… Ještě ti přijde zvláštní, že mi to přijde dobrej plat, když sám potvrzuješ, že to je práce na 4 dni v týdnu jen dopoledne nebo 2 dny komplet a máš za to 16 hrubýho? Při plným pracovním úvazku by to teda bylo 40 měsíčně. Docela slušný za nenáročnou manuální práci…
Hlavně mít na novém kole včetně stavby 1000 nebo 1500kč je nesmysl a cesta do pekel.
Tyhle „čisté“ kalkulačky jako jsi ty fakt miluju…, sám jsem si teď dělal stavbu a vím, že když to chce člověk udělat fakt poctivě, tak že to prostě nějaký čas zabere…Ono je rozdíl skládat kolo v obchodě pro prodej, kde ti jako „bonus“ kolo před prodejem seřídí na míru nebo když to fakt děláš na kšeft a poctivě, aby jsi měl dobré jméno. Tohle ale asi nemá cenu a už vůbec ne počítat tady kolik asi na tom kdo vydělá, to je ubohost.
Přesně tak. V krámě když prodají kolo, tak mají na tom marži třeba 4 tisíce, z toho zaplatěj tu půlhodinku mechanikovi kterej to „zadarmo“ seřídí.
To jsou čísla, co napsal maajkee… Já to jen přepočítal na hodiny podle toho, co on uved za časovou náročnost.
Já vím že to psal majkee, ale i přesto mi ta čísla připadají uplně v klidu, je to prostě služba a hotovo. Jsou lidi, obchody, servisy, že kdyby jsi tam přinesl krabici dílů koupených na netu a že to chceš složit, tak buď tě rovnou pošlou někam nebo si za to řeknou tolik, že raději zajdeš jinam nebo to poskládáš doma.
Vždyť jo, pokud to jsou lidi ochotný zaplatit, tak to je adekvátní cena… Mně nepřijde úplně nízká, sám jsem pár kol postavil (vyjma toho krácení brzd, s tím chodím do servisu) a kdyby mi za to někdo dal 1500, tak jsem celkem spokojenej, což se za klasický manuální práce za 60Kč/h hrubýho říct nedá…
Kolik jsi zaplatil z krácení hadiček?
Netuším, do pětikila by se to asi u nás v servise vešlo. Ale tam to celkem chápu, na stavbě kola je to nejnáročnější věc, zbytek zvládne průměrně šikovnej člověk multiklíčem a klíčem na centerlock.
Shimano nebo Avid? Cena počítám za pár.
Jo, myslím za obě a značku nerozlišujou… Na stránkách maj 200 za jednu, ale možná to je bez krácení. Ale počítám tušíš, že já ty ofiko ceny servisních úkonů v hlavě nemám.
OK, pokud bereme Shimano zkrácení páru, tak to je otázka max. 20 minut, tedy 400 za pár 3× do hodiny, 1200 Kč/hod. Sice máš levněji nebo v rámci teamu zdarma, ale jak proboha můžeš k takovým vydřiduchům chodit servisovat? To je neslýchané! 1200×8 hod denně x 250 prac. dnů je 2,4 milionu Kč ročně! 200 litrů měsíčně! Vykašli se na VŠ a skládání kol a zkracuj hadice u Shimana, v tom je budoucnost!
hehe :) +1
:) Pěkný, je vidět, že už to umíš skoro jak maajkee, teď ještě odečti náklady na nájem a energie a můžeme to porovnat, jestli vydělávaj víc, než on… Jinak (a taky to nepíšu poprvý), vycházím z předpokladu, že člověk vydělává na všech pracovních úkonech ± stejně, takže zisky má pořád velmi podobný. Pokud ne a na stavění kol z donesených dílů má zisky větší, tak to jen potvrzuje mojí poznámku, která celou tuhle diskuzi začala.
Pokud vím, tak tento výpočet jsi tu hodil ty, cosi o 50ti volných pracovních dnech, 12,5 čistého a 0,4 úvazku. Ale znáš to, chytrému napověz…
Odhalil jsi mě, maajkee je můj druhej nick. Časovou náročnost napsal jinde, nebudu hledat, kde poprvý, ale bylo to 3–4 hodiny komplet, původně myslím „práce na celý dopoledne“. Při 200 kolech na rok je celkem jednoduchý dopočítat ten počet „dopolední“ a volných pracovních dnů.
A než to navrhneš, tak opakuju, že vím, že v ostatním čase dělá něco jinýho, ale to má počítám zaplacený taky a nedělá to zadarmo.
Já myslím, že už to k všeobecnému přehledu stačilo :-)
Víš ono je občas potřeba zafrézovat středovou a hlavovou trubku. Hodně rámů má zaflákaný úchyty na kotouče lakem, včetně závitů, takže ty je potřeba projet občas závitníkem. Zkrátit a zabrousit bowdeny, zabrousit uřízlej krk od vidlice, i po řezáku tam zůstává ostrej okraj. Patky bývají zaflákaný lakem, takže tam pak taky nesedí kolo přesně. Ono na každým kole je trochu jiná práce. Něco složíš jednoduše, u něčeho strávíš víc, u něčeho se zasekneš. Někdy třeba i povolit čepy na véčka bývá souboj na dlouho.
Ty jsi prostě strašně naivní, mele pořád dokola nějaký čísla a o problematice víš naprostý prd.
Jen meleš a meleš a děláš ze sebe čím dál většího trotla, místo toho abys jezdil, když je takový teplo.
Takže těch 3–4 hodiny, co jsi sám napsal, nejsou reálný? Proč jsi je teda psal?
Tak zrovna s krácením hadiček bych do servisu fakt nechodil, to není nic extra, kort, když jsou většinou u toho udělátka, trošku jsem se toho taky obával a byla to brnkačka…Samozřejmě ještě je otázka co to je za systém a jaké je ukončení hadiček, taky je otázka, zda tam nechodíš s pancířem…
Do Deorek bych se možná taky vrtal sám… A hlavně když něco blbě nastavíš na zbytku kola, tak vytáhneš multiklíč a doladíš to, pokud ti vyteče za jízdy olej z brzdy, tak jsi celkem v průseru.
Proč by měl vytéci, snad vím co dělám, ale beru to, člověk, když si není jistý, tak je lepší to svěřit odborníkům, v tom s tebou souhlasím.
Ty jsi fakt uplně mimo. Někdy si to zkus a pak něco mel.
Já už jsem tě prokouknul, ty jsi jen mladej fracek co se prostě chce tady hádat. Tobě ve skutečnosti nejde o to se tady něco dozvědět a v klidu s někým klábosit o kolech, ty potřebuješ hádku, potřebuješ souboj.
Upřímně si myslím, že jsi dost divnej týpek. Nedovedu si představit, že ve 22 let bych dobrovolně trávil páteční večer na internetový diskuzi. Pravděpododbně nemáš žádný kamarády se kterýma bys ten večer mohl trávit a upřímně se tomu vůbec nedivím.
A tečka konec, nehodlám se s tebou už bavit, možná až trochu „vyrosteš“
Ty jsi dneska nějaký agresivní… Buďto jsi popil málo nebo moc :)
Já jsem v práci, tady nemůžu pít ;)
Lol :D. Počítám si každej udělá názor, kdo se chová jak mladej fracek, když místo vysvětlení začne urážet.
Jen tak pro info, vrátil jsem se dneska z Prahy domů po fajnovým dopoledne a obědě s jednou velmi příjemnou slečnou a jít teď večer někam chlastat mě fakt neláká. Jestli to je tvoje definice „divnýho týpka“, tak se tomu nehodlám nijak bránit.
Ale chápu, že teď můžeš jen urážet, protože jsem vzal čísla, co jsi sám napsal a převed je jen na klasickou 8h pracovní dobu. Matiku prvního stupňě základní školy a svoje vlastní argumenty můžeš asi nějak rozumně rozporovat těžko, tak nastupují urážky, jak originální :).
doufám že nestuduješ ekonomku…
Studuju, ale nevím, co to má za souvislost… Tenhle příklad je matematika ZŠ, jen jsem chtěl na základě čísel, co udal sám maajkee ukázat, že mi to přijde jako práce s celkem slušnou hodinovou mzdou. Je to samozřejmě trochu zjednodušený, ale nechápu, proč by u ostatních úkonů, co dělá, měl mít marži nějak výrazně nižší.
No a už jsi někdy viděl, že by ta práce byla skutečně vždy celých 8 hodin ? Každý den ;)… Tohle je podnikání ne zaměstnanecký vztah …
To máš, jako když máš instruktora fitness. Dostává 500 – 1000 na hodinu. Takže když si vezmeš, že denně udělá 8 lidí, je to pěkná suma. No jo, ale 8 lidí denně nemáš, musíš platit fitku poplatky, obvykle ti nestačí jezdit do jednoho fitka, takže platíš ještě v 1–2 obvykle. Musíš přejíždět (to tě stojí peníze), ztrácíš čas, amortizuje se ti dopravní prostředek, platíš daně, zdravotní… Na první pohled velmi lukrativní práce, na druhou stranu zjistíš, že takhle růžově to nefunguje, máš konkurenci, jsi občas nemocný, občas jsou nemocní klienti a nechodí ti cvičit, tím pádem nejsou money atd.
Vy to berete všechno papírově, to je pěkné, ale chtělo by si to vyzkoušet, aby člověk viděl souvislosti …
Zaměstnanec, který bere v čistém 20ku měsíčně má taky docela vysokou hrubou mzdu, dokud neodečteš zdravotní, sociální a podobné nesmysly. Vy tu kluci pracujete se sumami před srážkami mi přijde jenom…
Chce to kápnout trošku reality do vašich úvah. Tyhle kalkulace mi připomínají OVB školení. Tam ti všechno takhle krásně vypočítají, že když se snažíš, máš za 4 roky Ferrarri. Realita je ovšem zcela někde jinde. To auto má tak jeden člověk, co se dostane nahoru a zbytek dře pusu relativně. Tzn., nedá se to takhle „krásně“ paušalizovat.
HOWGH :)
Ale vždyť já nic takovýho netvrdím… Celý to rozjelo to, že maajkee napsal, že 1500 za stavbu na 3–4 hodiny je mizerná cena. Pokračoval výpočtem, že po odečtení nákladů by to dalo na 12,5 tisíce čistýho měsíčně , což mě celkem dorazilo, protože stěžovat si na nenáročnou manuální práci za 12,5 čistýho na úvazku 0,4, mi nepřijde zrovna na místě, protože počítám že ve zbylým úvazku taky dělá práci, která mu přináší výdělek.
:-) Brouk Pytlík pochopil, že je za blbce a snaží se uhrát remízu.
Přečti si to od začátku, píšu to samý celou dobu… Jsou to všechno maajkeeho čísla a matematika ZŠ.
Maajkeeho čísla a matematika ZŠ, ale vytržená z kontextu a reality. Ty tady pořád jen házíš nesmyslné teorie velice vzdálené českému maloobchodu a službám.
Maajkeeho tvrzení, že 12,5 čistýho za 0,4 úvazek je „takový práce za tak mrzkej peníz, to by se na to mohl vykašlat.“ , je vytržený z kontextu?
Ale na základě jedné 4hodinové zakázky přece nemůžeš kalkulovat měsíční nebo roční výdělek.
Já to taky nedělal… Udělal to maajkee a já vycházím z jeho čísel. A ten snad ví, o čem mluví, když se tím živí…
Ty to mícháš všechno dohromady. Maajkee napsal, že kolo z donesených dílů smontuje za 4 hod. Ale v případě scalara už počítá 12,5 měsíčně včetně shánění dílů, komunikace,účetnictví atd… A to už je celkem rozdíl.
Jestli to je opravdu tak, tak nechápu, proč to do toho tahá, když se o začátku mluví o poskládání kola z donesených dílů.
Tak si vžycky radši pořádně přečti o čem je řeč a nemel takový hovna.
V tom případě nechápu, proč tu do toho maajkee zcela manipulativně tahá stavbu komplet kol včetně objednávání a vybírání dílů, tam je vyšší cena samozřejmě odpodstatněná proti poskládání kola z dílů, co ti někdo donese v krabici.
Ty vole, to je marný :-(
Takže tobě přijde rozumný, že za postavení kola včetně výběru a objednání dílů a konzultace se zákazníkem si naúčtuješ stejně, jako za postavení kola, co ti někdo přinese díly v krabici? Zkus tentokrát konkrétní odpověď…
Mně to osobně přijde, že v tom případě je buď cena za postavení kola z krabice vysoká (což celou tuhle diskuzi rozpoutalo) anebo si za komplet stavbu custom kola účtuješ málo a pak se ale jde těžko divit, že z toho máš malý zisky :D.
kulové je tě po tom kdo si kolik vezme, zákazník to buď akceptuje nebo ne. Tobě to může být úplně jedno, může se ti to zdát moc, nikdo tě nenutí tuhle službu využít,
jinak super s to tu super zasral 1*
Ale tady nikdo nepsal, že si účtuje stejné peníze. A pokud máš pocit, že je to moc drahé, tak tě nikdo nenutí cenu akceptovat. A cena montáže není jen naházet komponenty na kolo, seřídit a šlus. Montážník také ručí za správnost technologie montáže a že je kolo schopné bezpečného provozu.Tzn-ručí za tvou bezpečnost. Takže v té ceně musí být zahrnuta položka na případné doseřízení, reklamaci,know-how. Nejsou to jen 4 hodiny bezhlavé montáže.
Když jsem byl zaměstnanec, tak jsem byl taky naivní a měl pocit,že mě někdo odrbává, ale od té doby co jsem živnostník, tak moc dobře vím co obnáší všechny věci okolo.
Znovu, já se nehádám, jestli ta cena je adekvátní, pokud jí lidi jsou ochotný zaplatit.
V první chvíli mě to překvapilo, protože jsem maajkeeho měl vždycky za člověka, co to dělá spíš pro radost, ale napsat „jo, jsem rád, když mi takhle někdo přinese díly a já se nemusím shánět s objednáváním“ anebo „mám to schválně nastavený, aby mi lidi nenosili díly v krabici a já moh stavět kola podle sebe“, tak neřeknu ani slovo. Celá tahle diskuze tu pak vznikla po tom, co to maajkee přepočet na měsíce a napsal, že 12,5 čistýho za práci, co mu podle jeho slov zabere 4*4 hodiny týdně, mu přijde jako mizerný, tak s tím už prostě nesouhlasím, to mi přijde jako slušně zaplacený a nestěžoval bych si mít takovou práci.
Jsi divný týpek, s velmi příjemnýma slečnama máš trávit večer a noc (pokud to nebyla sestra), dopoledne jezdit na kole :-)
Naštěstí si taky trochu pomůže na výhodně koupených komponentech .Za 1500Kč za kolo/starosti,práce,logistika/to by se asi nevyplatilo. To je tak rozumná cena za práci.
Jasný, když k tomu musíš objednávat díly a všechno evidovat, tak mi 1000Kč zisku taky přijde celkem málo… Ale když ti někdo přinese krabici dílů a ty to musíš jen poskládat jak lego, což jak se tu shodli je práce na 3–4 hodiny, tak mi 1500 nepřijde špatnej výdělek.
Není to majel výdělek, ale za takovou službu spíš úplně běžný, skýš skoro ten menší. Hele, pozvi si někdy domu instalatéra, hajzl čističe atd…To jsou teprve rance na zamyšlenou.
Jestli mechanik v Hradci má 40 litrů hrubýho (podle maajkeeho čísel), tak mi to nepřijde vůbec špatný… Vzhledem k tomu, že v Praze maj ceny ještě vyšší, než ve zbytku republiky, tak to tam musí servisáci brát kolem 60 tisíc… Asi jsem se měl na tu VŠ fakt ******, 60k jako nástupní plat nedostanu nikde.
Vysoká škola no… :-D Hele, ono časem procitneš do tajů financí a pak na to budeš koukat jinak…
A 40 tisíc hrubýho mi bude připadat málo? To tady berou doktoři a to ještě jenom ty dobrý…
pro řemeslníka je vyfakturovaných 40 hrubýcho opravdu málo, ale jdi do toho jestli ti to přijde super.
To je hrubej přepočet… Podle maajkeeho čísel to vychází na 26,25 tisíc čistýho.
jenže majkeho počty neřikaj nic o tom, kolik v průměru bereš na hodinu za čas strávený prací třeba za měsíc, rok.
Vycházel jsem z předpokladu, že na všech činnostech má ± stejnej hodinovej zisk… Pokud ostatní dělá s výrazně menším, tak to samozřejmě chápu. Ale pak je snad na místě moje poznámka, že to vychází jako celkem slušná hodinová mzda, ne? :)
řekněme, že je to slušná hodinová sazba za produktivně strávenou hodinu.
Dost podstatný bude, že během deštivého podzimu a třeba po vánocích postavíš za měsíc kulový. Naopak v sezóně tě budou furt od práce otravovat telefonem stejně víc jak 2 kola neuděláš.
Ale vždyť o tom se já vůbec nehádám… Rejpnul jsem jen do toho, že za 3–4h pracovní vytížení mi přijde 1500 slušný. A právě jsem měl vždycky maajkeeho za člověka, co to dělá spíš pro radost, než jako těžkej byznys, jako třeba právě v tom XCRku…
no právě když to člověk dělá pro radost, tak si může vybírat, co bude dělat
nevim co děláš za práci, ale tohle je fakt mimo realitu.
Začínám se na práci těšit, když 500 hrubýho na hodinu je normální výdělek s náročností práce nedostudovaný ZŠ :).
Ty seš z tý slečny ještě nějakej rozdováděnej, ne? Tohle všechno nemůžeš myslet vážně.
To fakt není možný že to nechápeš. Ale zas to máš aspoň v nohách.
To souhlas. Myslím, že teď mimo sezonu i v Praze bych sehnal pár prodejen kde to postaví z krabice levněji. A to mluvím o prodejnách, kde jsou plátci dph, platí nájem atd. Domácí dílna a neplátce by měla být cena o něčem jiném. Jiná situace je, když sháníš díly sám, objednáváš díly od různejch dodavatelů tak kde je nejlevněji, nedáš si žádnou marži a zákazník ti platí jen za stavbu. Pak je i 1500kč málo…
On si neuvědomuje jednu základní věc. Člověk přeci nemá zdroj na lidi který by mu tam nosili dvakrát denně hromadu kompletních dílu a člověk by jen stavěl kola. Je fakt uplně mimo, je vidět, že procitnutí ze sna jménem dětství ho teprve čeká.
A tak za ty ostatní věci, co ti tam lidi nosej, si necháváš zaplatit neadekvátně? Počítám když zrovna někomu neskládáš kolo z krabice, tak můžeš dělat něco jinýho, třeba servis. Ten snad děláš zadarmo?
můžeš třeba uklízet, školit se, dělat si na fórech reklamu…
Oukej, dobu na úklid odstřiženejch konců lanek a umytí rukou jsem zanedbal :). Školení a reklamu děláš s očekáváním zvýšení příjmů v budoucnu, takže ty jsou zaplacený tím…
Hele sorry, ale tímto flamem si ze sebe udělal totálního dementa :-)
Tak kde je chyba? Rád se poučím… Já vzal jen maajkeeho čísla, co napsal po odečtení nákladů a přepočet je na pracovní dobu 8h denně, 5 dní v týdnu…
Ty jsi fakt jako magor :-) Nikde nemáš zaručeno, že budeš mít přísun takových bezproblémových zakázek. Kdybys nebyl jen nejchytřejší teoretik ze školních lavic, tak bys už dávno veděl, že ne každá zakázka znamená absolutní výdělek. Na něčem uděláš vývar a na něčem sotva pokryješ režii.
Už jsem to tu napsal několikrát, počítal jsem s tím, že má na všem ± stejnou hodinovou mzdu… Pokud má na osatních nižší a rejžuje jenom na týhle, tak pak ale snad platí ta moje poznámka, že je to celkem slušnej hodinovej výdělek, která celej tenhle flame rozpoutala…
To, co píšeš, samozřejmě chápu.
Hele, neber si to osobně, dokud jsem studoval, měl jsem podobné úvahy … vyčkej pracovního procesu … pravděpodobně se tomu pak usměješ ;)
No jo, ale kolikrát se mu to tak za rok stane, že někdo donese rozebraný kolo v krabici a chce ho složit? Já myslím, že to bude na prstech jedný ruky. Spíš se věnuje stavbám a to se nedá počítat jen jako skládání kola „jako LEGO“ když je spousta práce okolo s výběrem dílů a všeho dle požadavků zadavatele. Třeba skládá kolo 3–4h denně, ale několik hodin denně taky stráví souvisejícími aktivitami.
Tak, konečně někdo inteligentní kdo si to uvědomil.
Nic takovýho neexistuje, pokud se bavíme o postavení z donesených dílů, jak psal maajkee. U kompletní stavby včetně objednávání, poštovnýho, návrhu a konzultace se zákazníkem, bych chápal cenu i vyšší samozřejmě.
Když složíš kámošovi kolo z dílů z krabice a budeš po něm chtít 1500,–, tak na tebe bude koukat jak na zloděje. Celých 1500,– ti jde ale do kapsy čistá ruka. Když se tím ale budeš živit, tak tam odvody jsou a tolik ti z toho při započtení všech nákladů zas nezbyde.
… špatně zařazeno, mělo to být o jeden níž.
to je 200 tisíc za rok, z toho dejme tomu něco musí odvíst státu, alespoň něco málo, zaplatit si alespoň zdravotní, pak má nějaký náklady na vercajk a při dobrý vůli by vydělal 150 tisíc za rok
© maajkee (2013)
Sjed uplne dolu: http://www.xcr.cz/servis/t-343/
No, podle jakefa tam musej bejt všichni milionáři :)
Podle mě??? Ty čísla jsi tu napsal ty, dokonce jsi dodal i časovou náročnost a zisk po odečtení nákladů a plateb státu, to bych já musel odhadovat…
XCR je ale trochu jinak luxusní shop, než maajkee v HK, se vší úctou… To bychom do toho mohli začít motat ceny práce Dlouhána v 9395 a kluků v Bicycle Café a tam se samozřejmě dostaneme úplně jinam. Samozřejmě za předpokladu, že by tě s krabicí dílů neposlali rovnou do ******, což u Dlouhána bych se skoro i vsadil, v Caféčku by ti to řekli slušnějšíma slovama :).
Mrkni se, kolik stoji montaz kola… Z dilu stoji 2,5… Do 24 h stoji 3,75… A kdyz to mas s vypletenim kol, tak mas hezke ceny: 3 a 4,5.
Mimochodem, ani XCR, kde par mechaniku bude, ti nenabidne slozeni kola na pockani (a to nabizeji hodne veci na pockani) – to k te rychlosti skladani…
A ted si porovnej ty ceny u ostatnich s cenami XCR… A ano, je to „luxusni obchod“, ale ty ceny nebudou tak prepalene.
Osobne to mohou byt i zimni ceny, mam pocit, ze tam skladani bylo kolem 5, ale ruku do ohne za to nedam (mozna se mi to s necim plete).
Ty mi zacines pripominat lidi, kteri si mysli, ze dostanou nastupni plat 30 cisteho…
Já právě plat 30 čistýho nečekám, proto se divím, že za nenáročnou manuální práci se dá inkasovat 500–1000Kč na hodinu…
Jinak znám, jaký jsou rozdíly Praha vs menší města a v Praze bych se takový ceně taky nedivil vůbec, oni se tam servisáci skoro nezastaví i při vyšší ceně. V Brně to počítám bude podobně. Maajkeeho jsem vždycky měl za člověka, co to dělá spíš pro radost a vzhledem k tomu, že je v menším městě a orientuje se spíš na kola nižší cenový kategorie, tak jsem prostě tak vysokou cenu nečekal… A jak potvrdil i on sám, ten zisk na tom má větší, než je jeho průměr.
Rika ti neco poptavka a nabidka?
Nabidka – sluzby „mistru/delniku/…“ lidi.
Poptavka – ti, co potrebuji vymenit baterii v koupelne.
Zkus si to treba nejak nakreslit. Pak se podivej na statistiky, kolik lidi se dnes teto specificke nabidce venuje…
Jak sám maajkee napsal, tak to není zrovna jeho běžnej pracovní úkon. A znovu opakuju, kdyby napsal, že to je z důvodu, aby se moh věnovat stavbám kol podle sebe a moc lidí mu tam díly v krabicích na poskládání nenosilo nebo že tam i při týhle ceně má tolik zájemců, že to stejně nestíhá, tak neřeknu ani slovo… Podle toho, co tu říká, tak druhej případ není pravda a spíš ten první, jenže to by musel přiznat, že jsem měl pravdu :).
Můžeš mi definovat ten trh co jsi nakreslil?
Nevím, co na tom chceš definovat, samozřejmě je to zjednodušenej model a počítal jsem s elastickou poptávkou.
Ok, takže dejme tomu, že to je trh v celý čr. A co takhle ještě uvažovat alokaci trhu a transakční náklady abychom se trochu přiblížili realitě.
Proč celá ČR? Tady jde o maajkeeho krám, jakou má nabídku a poptávku… A transakční náklady? Ty platí snad on?
Ach jo.
Ja jsem psal na to, ze se nedivim cene opravare 500 – 1000 za hodinu. Proste ti lidi nejsou, je po nich poptavka, tak cena roste.
On si neuvědomuje jednu základní věc. Člověk přeci nemá zdroj na lidi který by mu tam nosili dvakrát denně hromadu kompletních dílu a člověk by jen stavěl kola.
© maajkee (2013)
Kde je ta poptávka?
Poslouchej. Z tebe bude 2. Necas a Kalousek…
Ti s tou ekonomikou take daleji Dojc Fekal Porno :D
nevidim ani jeden důvod, proč by to měl dělat levněji když ho to baví a dělá to ve svém volném čase, který pro něj může mít tím pádem větší cenu, je to sezónní práce a tam ty sazby jsou trošku jinačí, tisícovku za hodinu ti může vydělat třeba stánek se zmrlinou a kofolou.
U notáře dáš kilčo třeba za ověření podpisu, 5 minut práce asistentky, což je čistě mechanický úkon.
„Ty mi zacines pripominat lidi, kteri si mysli, ze dostanou nastupni plat 30 cisteho…“ Záleží na profesi, 30 tisíc v Praze dneska jako nástupní plat není problém, když máš dobrý obor.
Dela VSE – ekonomka. Jo, tam muze mit i 90 cisteho, kdyz bude delat obchodaka a bude prodavat ucty/elektrinu…
No tak z VŠE může mít taky štěstí, třeba v nějaké bance, kde jdou i peníze celkem rychle nahoru.
V bance to je kolikrat za prepazku :-(. I s Ing. titulem…
Tak to potom znám asi trošku jiné lidi než ty :) Nikdo koho znám s VŠ co dělají v bance tak za přepážku rozhodně nejsou a na peněžní podmínky si vůbec nestěžují, taky je pravda že už tam nějaký ten rok dělají ( ale ne víc než 7 let).
Ja mluvim o lidech, kteri vysli tak 2 roky zpatky… Jeden byl (uz neni) za prepazkou v Ceske sporitelne a druhy sedi za prepazkou v Postovni sporitelne…
Jeden ma hotove primo finance, praxi u Partners predtim… A druhy ten ma ekonomiku a management…
To jsi spočítal moc hezky, takhle to dám do daňového příznání, díky :-)
2.3k
Nesmmíš zapomenout sundat po montáži ten „držák dětské sedačky“, to se pak prodražuje :-)
vis jak to je s tim humorem… nekdo pochopi, nekdo ne. jinak tu je misto, kde ti prehazou za tuto cenu stary kolo na novej ram, takze je v tom i ,,demontaz''
Malý dotaz – myslíš, že v servise budou spěchat? Nebudou … takže ti tam napálí 4–5 hodin. Cena na hodinu je 750 a myslím si, že budou chtít ještě přirážku zato, že ti staví kolo z komponentů, které jsi u nich nekoupil ;) …
Takže 1500 mi přijde jako libovka, nic proti.
Ono z těch 1500,– dejme tomu je 200 daň, něco na zdravotní, nějakej olej do brzd, olivy, trny, nářadí co používám něco stálo, takže reálná částka kterou bych vydělal bude maximálně 1000,– spíš ještě o něco míň.
Psal jsem, že je to práce na dopolende, což je komplet se seřízením třeba 3–4 hodiny.
Pak se taky ještě musí uklidit, je třeba nějakej čas na objednávání dílů a materiálu kterej je potřeba.
Spotřebuju při tom nějakou energii na svícení, na topení. Vodu a mejdlo na umytí rukou a jednou za čas na umytí zástěry a spoustu dalších věcí. Takže nakonec může být skutečnej výdělek třeba 800 stovek. Děleno 4 hodinama když to sečtu se vším (doba u kompu, úklid, doprava na pracoviště) to je kolem 2 stovek.
S tím že mi rozhodně nebudou chodit dva lidi denně s dílama abych jim sestavil kolo.
Taky pro spoustu dílů jezdím autem, to taky něco stojí.
Prostě tam je taková spousta faktorů, že to mladej kecálek z netu jako jakef vůbec nechápe.
A myslím, že těch 1500,– opravdu není ve výsledku moc a málokde by mu to udělali levněji.
Nejsi dobrej obchodník:-) Dobrej obchodník ví, že takový diskuse jsou akorát tak ztráta času → peněz…
Jedinej, kdo má nějakou relevanci tě hodnotit – tvoji práci jsou tvoji zákazníci.
Neexistuje jedna správná cena!
A už nám to leze dolů… Včera to bylo po nákladech 1000Kč, dneska už 800Kč…
Tak ty jsi zvyklej na Pražský ceny ;-). A to mi zrovna Krab přišel jako takovej punk krámek…
To jsi opravdu tak tupý nebo jen chceš slyšet uznání na fóru jelikož v osobním životě ti asi za pravdu nikdo nedá… podle mě si ubohý mluvíš tady neustále o 1 věci (snažíš se shodit maajkeeho) ale na to na co se tě ptají ostatní neodpovídáš… udělej mi radost a nekopej kolem sebe že se ti něco nepovedlo.
Pominu, že HT II klíč mi nahradil klíč sykův, na zátky stačily nůžky, na hlavko dlouhý šroub s matkou a správnejma podložkama, popřípadě dva kusy provrtaného dřeva atd… Momenťák mám, ale kolikrát ho nepoužijí ani v „profi“ servisu. Prostě, proč dělat z komára velblouda. Když jsem já složil kolo, které jezdí, brzdí, přehazuje a zatáčí kam chci, zvládne to každý. Co s čím pasuje si načte. A v nejhorším je určitě okolo servis, kde si to nechá dodělat/dotáhnout/nastavit za rozumnou cenu.
Přesně :D. Lisování ložisek středu přes kuchyňský prkýnko :D.
jj máš recht,stačí šikovný ruce, bejt nadšenej a trpělivej. :)
Ja 100% ne.
Teda, přijde mi daleko snažší stavět současné mtbčka než nějaké starší kola. Zrovna mtbčka mi přijdou docela v klidu. Víc mám problémy s kolama staršíma :)
To mu právě nabízím, ať se podívá na hotové kolo (podle mne vhodně sestavené), spočítá si cenu dílů a posoudí, jestli je pro něj výhodnější si kolo postavit sám nebo si ho nechat postavit.
Všechno se nemusí dělat jen proto, že je to výhodnější.
jako ze je lepsi mit poskrabane kolo a bordel doma bez zaruky s cenou + 2000,– ?
ono jen treba zkratit hadice nebude doma uplne jednoduche…
Na zkrácení hadic mi stačil kuchyňský nůž a brzdy stále brzdí :). Nedělal bych z toho kovbojku.
Noxovi ne a teď má v haj*lu hnátu, se pozná fachman :-D
ono ne kazdy trn jde do te hadice uplne dobre nalisovat…
Solidni vyrobci brzd k tomu ucelu pribaluji sikovny baznek.
sikovny bazmek chytnes do zubu?
on je to problem ja doma dilnu mam, nekdo to ale dela v obyvaku…
Ale jo, jasne. V pnelaku si to taky tezko dovedu predstavit, ale mnozi si poradi i s tim.
jako jo da se vsechno ale to uz je extrem a ma to cenu?
Ale jo, jasne. V panelaku si to taky tezko dovedu predstavit, ale mnozi si poradi i s tim.
Jsem slysel, ze nova Shimana maji novy trn a jde trosicku hure bez lisu…
v tom máš pravdu, někomu možná de o to dobrodružství který projde od ničeho přes krabici dílů až po kompletní kolo, třeba kvůli dobrýmu pocitu ze sama sebe
Jo, je to takové Lego pro větší kluky. Ještě větší legrace je opravovat auto nebo stavět barák, akorát to už většinou žere poměrně dost času a prostředků, takže pro někoho je hezká hračka aspoň to kolo.
Tyjo ty jsi přesně ten koho ve spešlu hledají, tam mají tuny lega pro větší kluky.
Obávám se, že coby mechanik v cyklokrámě bych rodinu neuživil, nehledě na to, že bych nestál o to znát v létě děti jen z fotek, protože je nával a potřeba pracovat do večera. Takže si holt toto Lego nechám jen na občasné hraní, stejně jako ty auta…
Špatně zařazeno, měla to být reakce na Zlatku výše…
já si říkal co sem zase napsal špatně a chyba byla jinde :D
já to tak mám, beru to jako náhradu za to že sem se nidky nešťoural v motorkách jako hromada kluků kolem mě
Tak to já se pro jistotu šťourám ve všem.
i v zadnici ? =)
Tak občas je potřeba.
chápu :D:D
jj to bych pochopil, že si chce někdo stavět kolo, protože mu něco vyhovuje jinak, než nabízí výrobci, ale nevěřím v levnější výsledek při stejném osazení jako je nabízené kolo v obchodě. Ceny jednotlivých dílů jsou výš než pi koupi hotového kola.
to je jasný, protože ne každej chce jezdit MRX a Force a ztroskotá to na výběru rámu za rozumnou cenu, hlavně u větších značek.
Tak věř, lze to. Minimálně lze za stejné peníze dostat vyváženější kolo.
Musíš tam začít dávat XTR přehazovačky, pak nebudeš stíhat stavět :).
Tak to ani nemusis reagovat, ne? to si prectes v tom inzeratu.
A kdyz to umis, mas naradi a chut a trpelivost se shanet s dily, smele do toho ;-)
Jo a nejlepsi je hodit tady par takovych mouder jako vyse, opravdu se do toho pustit a tyden prudit na bike-foru s kazdou hovadinou. treba ledi, co tomu rozumi ;-)
Pamtuju se, jak jsem se jednou rozhodl sam si zkratit hadici u avidu. Avid bleed-kit – 600. Zmrvena hadice + ted uz nevim, ale x set. cidlo blacburn, kery jsem poli dotkou, nevsiml jsem si toho a druhy den se normalne rozpadlo + 700 (to jsem teda neplatil, zalepil jsem ho a udelal jsmem z nej jednorazovy. Uzbavam ovsem, ze takovychhle debilu nas moc neni :-)
Na to je tady cele vlakno (jako na tu sikovnost) :_)
Tuten pán ví o čem mluví:)toť muj názor
Jo, hlavně ví, že mu nesmí utýct žádný kšeft.
Dobře!
Asi jsou v zimě kšefty o dost horší, co? Dřív mi až na PolygUn ta reklama nepřišla tak častá.
Kdo se snaží, ten má :-)
To tak zpravidla u lidí, které daná činnost živí, bývá…
Proč píšeš výrobce MRX,když to děláš sám? Rám je sice MRX,ale výprodejový, to se dobře skládá za tu cenu.
Raději si kup nový bike.
tak skladej a jeste za lepsi cenu ne ? ;-)
nezastavam se scalara to vubec ne, vsechny jeho kola jsou stejne a to se mi moc nelibi ale ono to nejde moc jinak postavit…
Je to konkurenční prodejce, nikdo mu nebrání ukázat, co umí.
Udělat kolo do 15 tisíc na kvalitním lehkém rámu, s Epiconem a bez ošizení ostatních dílů není tak jednoduché, jak to vypadá, moc prostoru na víc variant tam není.
vim ze tam moc prostoru neni, kdyby bylo tak to sklada kazdy druhy.
z moji zkusenosti to ale 80% uzivatelu co kupuje kolo do 15k neoceni a radeji maji na ramu napsane merida, specialized a tu u nas hlavne sup bo se to vyrabi prece v nasem meste a krade se to z fabriky nebo se to primo tam kupuje s 50% slevou… :D
Jasně, ale pořád zbývá nějaké to procento (asi to nebude ani těch 20%) těch, co to ocení :-)
zalezi jestli stavis kola pro zabavu nebo pro penize… pak tam ten rozdil fakt je
Nejlepší je to spojit a vydělávat tím, co Tě baví…
jestli to tak mas, tak gratuluju. ona ta prace pak i jinak vypada…
jestli to tak mas, tak gratuluju. ona ta prace pak i jinak vypada…
Já určitě za lepší cenu,ale jen pro sebe. Jak už tu psali někteří, kurví se tímto ceny kameňáků. Je rozdíl, jestli tě to živí nebo skládám bike pro potěšení kámošovi.Co na to hnoj nebo majkee? Nevidíš druhou stranu mince,ale to už bych zašel do osobního konfliktu a to zatím nechci.
Pro poctech kol co postavi se tezko bude jednat o staveni pro zabavu, takze tu nefnukej.
Při počtech kol co staví, těžko bude ****** ceny na trhu v kameňácích, na tom má zasluhu něco úplně jinýho.
myslim ze cca 200 kol co postavi muze byt dost citelne pro male mesto…
Myslím, že prodejci v Budějicích to ani nepoznají. A vzhledem k tomu, že si hledá dost klientů na webu už vůbec ne.
Asi tak, naprostou většinu zakázek mám na základě referencí, lidé se mi ozvou sami na základě doporučení. Kola už stavím nějakou dobu, působil jsem dřív na opačném konci rebubliky, to mi dává docela široký záběr.
nevis co delam, nevis jestli do toho vidim… ze to kurvi ceny? ano kurvi to mas pravdu, nevim jak to ma scalar s prodejem jestli to takhle prodava normalne ve svem „obchode“… nebo jestli to cpe jen tak na net to nevim…
pokud to ma normalne v obchode tak se to vedlejsimu obchodu libit jiste nebude ale nic s tim nenadela…
pokud by jste oba prodavali treba meridy ( coz asi teda ne protoze merida co vim dva prodejce v jednom meste – alespon teda mensich nechce) tak by si ceny hlidala ona…
pokud ale prodava kola co sklada sam tak nenadelas nic, muzes skladat to same nebo prodavat „znacku se jmenem“ a bezni lide stejne sahnout po kole bud „dobre“ znacky nebo jdou za dobrym prodejcem :)
žádný „obchod“ ani obchod nemám, to bych si nedovolil dělat si tu reklamu
žádný „obchod“ ani obchod nemám, to bych si nedovolil dělat si tu reklamu
Jestli „kurví“ ceny kameňáků, jedině dobře. Aspoň je na výběr o něco víc variant než jen se nechat oškubat či muset objednávat kolo z Německa či Anglie.
tvuj nazor je podle me dost mimo…
Myslím že úplně ne, když se tu poslední dobou řeší výhodná koupě kola, tak to končívá u dovozu z Německa (Canyon, Radon)nebo u stavby.
muzu dotaz klidne i na mail jestli nechces odpovidat tady…
rekneme ze mam 15k a mas moznost mit kolo postavene od tebe nebo seriovku za VOC myslis si ze budou kola srovnatelne treba ±500? ( samozrejme nevim co chci nevim co od kola cekam…)
Kolo, které postavím, nabízím za maloobchodní cenu, těžko to můžeš porovnávat s velkoobchodní cenou.
Mám možnost nakupovat několik značek kol za VC, ale za 15 tis. VC taky nepořídíš žádný zázrak. Budou tam třeba vyšší řadící sady, ale zase horší vidlice, kliky, náboje. Sériová kola jsou stavěná „marketingově“, tedy tak, aby si je koupil hlavně laik nebo skorolaik (znalec posloupnosti řad Shamana).
vim jak jsou seriovky stavene, jen jsem si rikal ze kdybys nasadil beznou marzi ktera se na kola dava tak jsou tve kola zase cenove trochu jinde… nemam pravdu?
Co je to běžná marže? :-)
Tak na tu odpověď jsem zvědav :)
zprumeruj si marze tech kol ktere muzes brat za VOC pridej k tomu dej cca 20–30% a mas beznou marzi :)
konkretni cisla tu cpat nebudu sam vis jak se marze pohybuji…
Tak teď Ti vůbec nerozumím, prodejní ceny kol nejsou u všech prodejců stejné, toho sis musel všimnout :-)
Že si nějaký výrobce vymyslí cenu a obchodníkovi z ní dá nějakou „marži“ funguje jen za předpokladu, že obchodník kolo za tuto cenu skutečně prodá, což je většinou nereálné.
U polygonu to je víc než reálné :)
ti napisu maila a tim tady s diskuzi koncim… :)
technická: to si pleteš „marži“ s rabatem..
KTX@
Proč myslíš, že to mám v uvozovkách? Já stejně pracuji s obchodní přirážkou, už jsme to pořešili s noxem mailem :-)
tak to se omlouvám, netušil jsem, že je to takto psáno aby to pochopil i … NOX :-p
Běžná marže je ta za co ještě dokáže prodat.To,že je to u každého jiné je ten problém. Pokud je moc kohoutů na malém smetišti perou se /názorně tady na B-F…scalar,maajkee,nox.,
polygon a i další na které už moc nezbejvá /
Pro nás zákazníky je to nakonec dobře,jestli Scalarovi,nebo
Polygonu stačí marže třeba jen 5% a tak jediní komu to vadí jsou obchodníci,kterým to nestačí/mají větší režii atd/ a kterým to tady kurv… kšeft.
Běžná marže je ta za co ještě dokáže prodat.To,že je to u každého jiné je ten problém. – nesouhlasim…
A co je na tom divnýho s čím nesouhlasíš? Pokud se nepletu tak tady taky prosazuješ názor,že za doporučený prodejní ceny se nekupuje a že je naprosto běžný,když se hned u každého obchodníka žádá sleva. Doporučený ceny ani nesrovnáváš on za ně stejně nikdo nekupuje.
moje reakce byla myslena jinak… scalar ma vysvetleni na mailu… zbytek netreba resit :)
OK
Já bych teda s Oddiem souhlasil.
njn tomu se prostě říká konkurence…
On scalar je spíš takovej malo sériovej výrobce, co si budeme povídat :)
Nakoupil holt za dobrý ceny hodně rámů a chrlí to o stošest.
A ne, rozhodně mu nezávidím :)
A ty rámy z výprodeje jsou nějaký horší nebo v čem je problém?
Problém je v tom, že nejsou :-)
Je na zákazníkovi, jestli si vybere výprodejový minulý model rámu s lepší výbavou nebo nový model s horší výbavou, někdo dá opravdu na vzhled a třeba vidlici neřeší. Já souběžně prodávám minulé i aktuání modely, fakt je, že v cenové hladině 15 tis. na novém rámu nic kloudného nevymyslím.
Třeba ty nový rámy nakonec usmlouváš :)
Myslel jsem to tak, že nejsou horší.
Za 15tis si kup radeji cele kolo nez neco stavet, kdyby jsi chtel mit solidni zaklad jako je ram vidle a kola tak nemas penize na zbytek.
co dostaneš za tyhle peníze v obchodě? a co bys mohl dostat kdybys chytře nakoupil postupně komponenty na bazaru? je to sice riskantní ale máš šanci dost výhodnýho kupu
pokud tomu rozumis… coz dotycny asi ne…
jako to je základní předpoklad no, vědět co chci a mít štěstí na inzeráty pak už je to jen otázka času
kupovat na bazaru znamená být potencionálním překupníkem čórek, bazary jsou pro mne osobně tabu, navoněnou bídu, nebo čorku ať si strčí …
Já mám v podstatě komplet bajka postaveného z bazarových dílů a jako překupník čórek si nepřipadám, protože pokaždé, když jsem kupoval od neznámého člověka, tak jsem si vyptal fakturu. Pokud ji neměl, tak jsem to holt nekoupil. A pochybuju, že by se někomu chtělo falšovat faktury kvůli prodeji dílů za pár stovek :)
tak tak
Klidně stavěj, pokud jsi zručný, nenech se odradit, když jsem si postavil první kolo byl to naprosto skvělej pocit. Výjde to o něco víc, ale zase je to zkušenost a spoustu věcí se naučíš.
Otázka je, jestli mu ty naučené věci, za které si v podstatě nemálo zaplatí, k něčemu v budoucnu budou nebo to budou jen peníze (a čas) vyhozené oknem.
Všechno co se člověk naučí mu k něčemu je, minimálně k všeobecné moudrosti.
Taky názor. Mě osobně to stavění biku nebavilo, ale někdo to třeba bude mít jinak.
Tak, tak, všechno co se kdy naučíš se ti jednou hodí. Je až s podivem co lidí si není schopno samo zatlouct hřebík nebo přišroubovat polici. Čim víc toho v životě zkusíš o to míň si pak odkázanej na pomoc jiných. Nic není tak složitý jak se zdá a kolo není žádná velká věda. Jsou daleko složitější věci.
Jo jo, složit kolo dokáže i cvičená opice :)
Ale tahle už je skládá u konkurence ve Španělsku :-) http://www.zoopraha.cz/…niny_4004092
Pokud ví , jaké nářadí a technologické zařízení je ke kvalitní práci vůbec potřeba. Osobně bych si nedovolil osazovat rámy některých výrobců bez proměření a případného použití rovnací stolice. Nevím , jakým způsobem se kdo vypořádá třeba s rozdílnou šířkou a symetrií zadní stavby u jednoho typu rámu ( MRX) , nebo asymetrií středové rámové spojky v základním rámovém trojúhelníku u jinných výrobců. Individuílní montáž bez patřičného zařízení je potom na úrovni montáže na linkách , např. v Kopřivnici, ještě navíc s otisky na komponentech od nevhodného vercajku.
proc si vlastne nevaris ramy sam? ;-)
O ničem takovým nebyla řeč. Platí co jsem napsal.
Pokud člověk nemá času a peněz nazbyt, tak by neměl lozit na BF. No ni?
Tak minimálně je to dobrý pro pochopení jak to kolo funguje. Naučí se tim taky to kolo pak servisovat, tím má menší náklady na údržbu. A v neposlední řadě je to zábava. Nepochopim jak se může pustit do skládání kola někdo, koho to nebaví, pro takový existuje sériovka, nebo servis.
ze všeho nejdříve si kup malý rám a pak hned nějaký špatný set kol…to je na kole nejvíce poznat.
A je to tu zase.
jojo :))
Přemýšlel jsem o tom co je nutnej základ pro stavbu kola za nářadí.
Vyšlo mi imbusy, nějaký kleště na lanka, klíč na středový složení, klíč na kazetu, kladivo, pilka na železo, nejtovačka na žezěz.
Takže to není tak moc peněz, navíc vštšinu máme tak jako tak doma.
Když dobře nakoupí komponenty tak ho to bude stát jen ten čas.
(Brzdy koupí až po rámu a nechá si je zkrátit pro jistotu přímo u prodejce)
Zapomněl jsem na něco?
možná ještě nějakej bazmek na hlavovvý složení ale je možný že to už bude mít hotový s rámem a vidlí
kdyz beres ram z obchodu, kde jsou normalni lidi, tak ti s radosti hlavko nalisujou a zadarmo…
Na střed jsem použil sikovky (a kůži abych to neodrbal). Když mi dorazil klíč, nebylo co dotahovat. Lanka dá i s obyč. štípačkama. Nejtovačku taky ne, pokud zvládne vyťuknout ten jeden pin a použije rychlospojku. Místo kladiva jsem používal gumovou palici (ale narážel jsem vlastně jen kliku).
Asi tak, kolo není problém sestavit za pomocí středně velkého kamene a několika dobře otesaných pazourků. Nafoukáš ha pak u benzínky.
na nafoukání vemeš měch z žaludku mamuta a rovnou s ním aji nafoukáš vidli :D
supr, to vse mam doma, ted jen najit lovaky na ty ram a komponenty:D
chut si to poprve postavit sam by byla:D
Když ti něco nepůjde napiš, poradíme. :-)
nevim jak sehnat ty prachy, muj plan je cca 50K
porad:)
Když ten šroubek na dorazu půjde moc ztuha, tak utahuješ špatnej :D.
JakeF – v tomto vlákně 45 příspěvků z toho v 16ti použit můj nick, slušný skóre, tomu už se dá říct tak trochu mánie :)
Tak už 17× :)
.
Asi mánie… Jestli to nebude tím, že se o tobě v tomhle vlákně mluví.
Mluvíš tady o mě právěže pořád a dokola jen ty, měl by ses opravdu léčit ;)
Diskutovat na diskuzním fóru je důvod k tomu se jít léčit?
V tém případě bych řekl, že ano.
Buď rád, že až někdo zadá tvůj nick do vyhledavače, tak najde tohle vlákno a ne to, jak prodáváš kradený kola ;-).
Hele, myslím, že si celkem úspěšně zaděláváš na titul největšího trotla B-F
Ještě jsi pořád neukázal nic, kde jsem neměl pravdu… Ale klasika, došly argumenty, jde se urážet.
Škoda, že u mě se nedá rejpat do gramatiky, co? :D
…
A sakra :D.
Potrénuj psaní číslovek, abys nepsal tříhodinový místo tři hodiny, nebo 500korunový místo 500 korun.
A to byl teprve 5. příspěvek tady ve vlákně, ale tak pro ilustraci stačí, že? :-)
Upřímně řečeno mě uklidnilo, že jsi našel jen tohle… Na BF si to po sobě málokdy kontroluju a počítám by se daly najít i daleko větší zvěrstva :D.
Když jsi si jistý gramatikou a pravopisem, tak proč kontrolovat, to snad člověk dělá tak nějak automaticky, ne?
Až tak jistej si nejsem. Ale znáš to, jak vypadaj diskuze s někým, kdo dělá hrubky. To pak lítaj koťátka vzduchem a i když má dotyčnej třeba pravdu nebo na jeho názoru něco je, tak se ho shodí na gramatice.
No já šel jen k prvnímu příspěvku s chybou, takže si zas tak nefandi. A jako student ekonomické školy bys neměl používat plat pro mzdu v soukromém sektoru.
No vždyť říkám, jsem rád, žes našel jen tohle, počítám by se daly i horší věci, kdybys víc hledal…
Nerad to pouzivam, ale: ROFL…
Ha, potápějící se stébla chytá, jsi opravdu směšnej :)
Říká ten, komu došly argumenty už včera, tak začal urážkama a dokončil to tím, že už nebude reagovat?
Jen si to zhoršuj, pořádně se v tom vykoupej :)
Je to smutný, když někomu dojdou argumenty a začne vyvracet to, co sám včera napsal :). A to nemluvím jen o nepsaní, časová náročnost se nám zvýšila ze 4 hodin na víc, zisky klesly z 1000 na 800… Zítra zjistíme, že to vlastně děláš zadarmo.
No, čím dál větší kraviny, nevim proč už jsem si tě dávno nebloknul, to se opravdu nedá číst, takže žblebtej si tady dál co chceš, stejně už se asi víc ztrapnit nedokážeš :)
A zase urážíme… Ještě by sis moh začít stěžovat, jak ti teď strašně ubylo kšeftů, jako jsi mi psal v jiným vlákně.
neuráží, má pravdu, to je prostě prdel, víc takových kašpárků :-)
Problém je v tom, že já mám z celý týhle diskuze hlavně srandu, protože mě baví do maajkeeho rejpat a nechce se mi na trenažér…
taky myslim že bys měl jet na válce, volnej čas je to nejdražší co existuje
Zacni si davat na stranky Maajkee. Vis, jak to musi ted byt naindexovane na Googlu?
To je SEO, jako prase :-D