• kejda

    Ahoj všem, prosím o radu. V lednu nová kazeta XX1 a řetěz XX1, po cca 1000 km se při jízdě na horních pastorcích ozývá chrastění, jakoby řetěz nabíhal špatně. Hazka seřízená, řazení funguje precizně, jen ten zvuk. Jezdím dále a moc na to nehledím. Řetěz pravidelně čištěný a měřený kalibrem a šuplerou. Teď po 2000 km vyměněn, i když měl 132,6 mm, nové kladky – byly už odrané. Zvuk pořád stejný. Stále to rachtá na horních pastorcích. Dorazy taky ok. Převodník AB oval má najeto cca 4500. Laickým pohledem kazeta ani převodník nemá zuby v háji, viz foto. Převodník můžu vyměnit, mám jeden náhradní.

    Co myslíte, že to dělá?

    Díky všem za radu.

    0 0
    • kubad  

      Laickým pohledem :D máš převodník na BB30 kliky a máš GXP tedy špatná řetězová linka což může způsobovat velké křížení a ty zvuky

      http://www.cykloprofi.cz/…ram-bb30-32t

      0 0
    • Honza03  

      No začal bych tím že vyčistíš kazetu a převodník od toho bordelu, pak řetěz – ten namazat a pořádně vytřít do hadru, aby nešpinil kazetu a převodník! Kazeta a převodník se nemaže. Zkontroluj si výšku poslední kladky nad kazetou, případně mě v záběru teď rachtá trochu nový řetěz na převodníku, ale to by po párset km mělo přestat, pokud špatně nabíhá na kazetu je něco špatně např.ohnutá patka, ramínko hazky, přichycení patky v rámu není rovné od výroby atd… taky můžeš mít špatnou řetězová linku a to potom při opouštění kazety dělá bordel…

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Vilém  

      Tvl, co to je za humac?

      0 0
    • Calcio  

      Kdo maže, ten jede :-D

      0 0
    • kejda  

      Jezdím 4 tisíce ročně. Nejsem úplný debil, dělá to posledního půl roku. Předtím s kazetoú e13 to nedělalo. Kolo jezdí terénem, tak je logické, že je zasrané. když ho umyju, tak to stejně dělá.

      To kubad: řetězová linka to nebude.

      0 0
      • kubad  

        na fotce je špatný převodník o 3mm posunutá řetězová linka

        0 0
      • TJK  

        cim horsi retezova linka tom horsi zvuky… s prevodnik mam sproste blbej… pokud nemas Boost nebo BB30 tak tam prevodnik s nulovym ofsetem nepatri a podle gotek je tvuj uplne rovnej… vsadim se ze ti tetezova linka vychazi nekam k 8 pastorku ;)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kejda  

      Já to zkusím ještě jinak. Na tomto setupu 1×11 XX1 mám najeto celkem 4800 km. 3800 km naprosto bez problémů. Poslední 1000 km to zlobí. Ale, řetěz nikdy nespadl a řadí to perfektně. Na každém řetězu udělám cca 2000 km. Nevypadá to ani, že by řetěz chytal o vedlejší pastorky, dělá to i na největším.

      Ale beru vaše rady, akorát je mi divné, že týpci, co ročně postaví kola za dost milionů by udělali chybu… Ale je to možné.

      Spíše se tedy ptám, že možné, že by to dělal převodník po necelých 5000 km.

      0 0
      • kubad  

        co chceš na dálku za rady, pokud ti tam ten převodník se špatným offsetem dali v servisu, tak bych si nedělal iluze. :D

        jak píšu nahoře, možná dali při výměnně delší řetěz a neseřídily vzdálenost kladky a je to hned

        0 0
        • kejda  

          Řetěz mám třetí a pořád 109 článků. Jako spíš mě sere, že to nedělalo předtím.

          Dám tam originál převodník a uvidím.

          0 0
          • TJK  

            HD3 Boost zadek ale GXP stred, myslim, jestli si dobre pamatuji tak 73 domek, takze s podlozkou… imho diky tomu prevodniku vychazi posunuta retezova linka… a vzhledem k tomu ze tam byl original 6mm offset na XX1 klikach k XX1 sade a ted tam mas AB s 0 offsetem mas furt rozdil 6mm na pozici prevodniku smerem ven…

            tohle mi vychazinz toho co vidim

            0 0
            • kejda  

              Není to boost. Kliky s osou gxp a jednou podložkou na každé straně. Nebyl tam nikdy žádný originál, neboť se to skládalo na rámu. Ale vzhledem k tomu, že jsem naprostý laik co sr týče teorie a retezovych linek, tak ano, asi máte pravdu. Je teda ale divné, že to celých 4000 km fungovalo a teď to nejde, i když to teda bylo od začátku špatně.

              0 0
              • novas752  

                Nefunguje to od nové kazety, ne? Stará měla zřejmě trochu jinak tvarované zuby a chyba se tak neprojevila.

                0 0
              • TJK  

                na fotkach vidim kolo = Ibis HD3 a ten ma Boost 148 osu… ale BSA domek takze mas GXP kliky na ktery byl originalne prevodnik s 6mm offsetem… ted tam mas prevodnik s offsetem 0 takze uplne rovnej…

                bez urazky nejen ze mas komponentovej mix (coz nutne nicemu vadit nemusi) ale ocividne tomu proste nerozumis a asi nenas poneti co se tu resi.. je to slozity

                0 0
                • kejda  

                  Vidíš Ibis hd3, ale rok 2015. Takže to není boost ale 142 mm, ale nechci tě nijak nutit. Jsem rád, že znáš moje kolo líp než já. Komponentový mix znamená, vše sram + jiný převodník?

                  0 0
                  • Honza03  

                    Prostě se podívej na kterým pastorku na kazetě máš řetěz, když je rovně s převodníkem.

                    0 0
                  • TJK  

                    ok ja mel za to ze je HD3 ma uz nativne Boost a ne ze delali novou zadni stavbu s Boost verzi… coz jen ve finale zborsuje stav o kterem mluvim… boost posouva retezobou linku o 3 mm tobe k dobru na starsi 142/12 tobudes mit s tvym prevodnikem proste jennhorsi

                    0 0
    • kejda  

      Ale jinak, možná jsem se měl zeptat jinak, dva roky to fachčí bez problémů a najednou to rachtá? Takový měl být můj dotaz.

      Moje chyba.

      Dozvěděl jsem se, že mám špinavý, blbě složený kolo, a k tomu jeden chytrák mě přesvědčuje, že mám boost zadní osu atd.

      0 0
      • MiKED  

        Že je kazeta OK jsi poznal laickým pohledem i přes tu špínu? A jsi si jistý tím „precizním seřízením řazení“?

        0 0
        • kejda  

          No pokud to řadí bez jakéhokoli zaváhání a skoků, tak myslím, že je to v pořádku. Kazeta má za sebou 2000 km, a na zubech nejsou žádné známky stržených hran. Ale to už zabíháme do extrémů. Chodím do servisu pravidelně, ale je možné, že není servis jako servis, i když jsem si myslel opak. je to jak s autem.

          Myl jsem kazetu před třemi dny, před výměnou řetězu a kladek a najel jsem s namazaný řetězem cca 150 km v blátě a bordelu. Sorry, ale nejsem otrok kartáče a nebudu to furt pucovat

          0 0
          • MiKED  

            Ale ono to může řadit, což ovšem nevylučuje podivné zvuky. Někdy stačí poštelovat šroub pro dorazy o čtvrt otočky.

            0 0
            • kejda  

              Ano. Přesně to jsem potřeboval, může to být dorazem, tak zkusím ještě horní doraz. Bohužel se to projevuje pouze při šlapání, tak to bude na dýl. Musím zkusit, poladit znova a zde zkusit. Ale i tak dík, zkusím.

              0 0
              • kubad  

                musí to být slyšet i ve stojanu

                0 0
              • MiKED  

                Mám zkušenost, že když to chrastí, tak i při rychlém roztočení klik na stojanu. Pokud se zvuk ozývá jen při jízdě, pak nemusí jít od pastorků…

                0 0
                • kejda  

                  Borci není to slyšet na stojanu, nekecám. Pouze při záběru. A na středu kazety nic, jenom nahoře.

                  0 0
                  • kubad  

                    to ale pak může být ojetý převodník :D

                    0 0
                  • TJK  

                    ok kdyz chytrak… tak si pro me za me klidne vyres si svuj problem sam… internetovej hrdino kterymu to sice chrasti nevi sice proc ale vi presne proc ne… nazdar

                    0 0
                    • kejda  

                      Nevím proč se urážíš. Pár příspěvků se snažíš říct, že mám boost osu a když ti napíšu, že nemám, tak to znamená, že jsem hrdina? Je mi 44 a nemám zapotřebí si nic dokazovat

                      0 0
                  • MiKED  

                    Ještě jednou – pak to může být klidně něco jiného.

                    0 0
    • kejda  

      Převodník. To je ten viník + moje blbost, že jsem si nezkontroloval, co mi v servise namontovali za převodník…

      Převodník AB oval měl po sundání o omytí trochu smetené zuby, ale zase udělal 4 000 km, takže ho v klidu hodím do koše, každopádně ojetý převodník v kombinaci se špatnou řetězovou linkou, což je moje blbost, v okamžiku, kdy opotřebení zubů převodníku přesáhlou únosnou mez, začal rachtat. Teď je to už všechno cajk. Nic nerachtá, nevrže…

      Možná pro ostatní info – AB oval je schopný udělat víc než jen 4 000 km, když to bude ten správný typ pro správné středové složení.

      Děkuji všem za přínosné rady a pokud jsem byl někdy úsečný, tak se omlouvám.

      Ahoj všem

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.