Ahoj Mám 8 kazetu a chtěl bych 10 ,muže Te poradit co to všechno obnáší a dát nějaké varianty děkuji
Ahoj Mám 8 kazetu a chtěl bych 10 ,muže Te poradit co to všechno obnáší a dát nějaké varianty děkuji
nevím, čeho chceš dosáhnout. Ta kazeta co tam je by měla mít docela slušný rozsah. Jediné co by přibylo by byla jemnost.
Přijde mi zbytečné do tutoho kola vrážet peníze a kupovat kazetu, přehazovačku, řazení a řetěz. Pak zjistíš, že 10s řetěz nefunguje s přesmykem, tak budeš dávat i ten, včetně řazení. A to už pak rovnou můžeš dát i nové kliky.
Prostě by jsi do toho vrazil půl ceny kola a furt by to mělo nepoužitelnou vidlici ;)
+1
ty vole, nové kolo za 15000 a má osmikolečko?!. to kola z 90. let za 15000 měla osmikolečko.
Ale tohle je Specialized, tak to musí být schválně. Třeba je to kvůli nižší hmotnosti, určitě to není proto, že by se platila značka a zbytek komponentů byl šrot.
to já netvrdím že je to šrot, jen sem se tomu divil, dnes se standart 10–11 pastorků a míň už je prý minulost.
to je jasný, 3×11 je nezvratná budoucnost ;) To má všechny výhody starých konceptů i nových vymožeností.
A vejde se ta kazeta dozadu nebo to obnasi nejakou upravu .
Kazeta 10sp. tam vejde, to není problém. Ale nejnižší sada na Deore je M610, budeš potřebovat kromě kazety řetěz, řadicí páčky, kliky a přesmykač, tak si to spočítej.
Kritickým místem kola je ale mizerná a těžká vidlice, na tu bych se zaměřil nejdřív. Brzdy také nejsou nic moc. Ono to kolo má vlastně celkem vyvážené osazení, nic kvalitního tam není, to zjistíš, když se v tom začneš hrabat…
Jak píše Scalar. Jsou to vyhozené peníze, Na jízdní vlastnosti kola nebude mít investice žádný vliv, jen ti zmizí nějaká ta tisícovka z peněženky. Pokud by ses chtěl kvalitativně posunout vpřed, musel bys kolo de facto komplet odstrojit a vyměnit úplně všechno nebo ještě lépe, koupit nové kolo.
jo no podobě to dělám já… :D tenkrát bych prodal kolo a uplně odznova začal stavet Vidle je hnuj jako u všech těhdle cenových kategorií já jen tenkrát koupil author spirit 2013 s základním modelem RST Air (Aerial) 100mm a myslím že je perfektní… až na to že nejde regulovat odskok .. :( … jináč už dostala dost zabrat :)
vidlice až pak můžeš komplet převody vyměnit.. věř že ta vidlice je o ničem ;) kámoš jí má a je to děs běs.. doraz furt a ani seštelovat to nejde těžká jak kráva.. a prakticky kolo za 15k je sestavený za 10 a nikdy nebudeš mít za tu cenu nic dobrýho .. :) u sestavenýho si můžeš něco koupit základní a něco super co vydrží :) a bude dobže fugovat..
Brzdy ujdou ale na běžný CX to je spíš základ no :)
Ja ti nevim, pred tremi lety jsem kupoval Kona Dew Drop 2009 za 10.000,–. Puvodni oficialni cena byla kolem 18.000,–. A taky ma osmikolecko. A ze by mi ty dalsi 2 kolecka vzadu nejak schazely… :)
mě na mtb stačilo i šestikolečko. když tam je troj tác a lehké převody, je zbytečné mít velké pastorky.
Nejlevnejsi varianta je-jezdit na tom co mas a casem zmapovat co by ti nejvic vyhovovalo a pote zainvestovat do noveho nebo poskladat,nema cenu tohle prekopavat. Je to samozrejme nejzakladnejsi zaklad,ale jezdit to bude,kazdy nejak zacinal.
Jardo101, za vším stojí otázka PROČ (a žena). Takže proč to chceš? Až budeš mít naprosto jasno, pak konej.
Takhle levné kolo jsi koupil, protože jsi nechtěl dražší nebo drahé (nebo jsi na to neměl). A teď tam chceš nasypat tisíce. A přitom to zas tolik nevylepšíš. Proto je dobré vědět proč to děláš (co získáš).
když tuhle hrůzu (spešla) porovnám třeba s tímhle http://www.bike-forum.cz/…c-deore-m610
víc asi k tomu nemá cenu co psát
Skalár umí za dobrý peníze, to je jasný, ale někoho prostě může zlákat fajnovej nápis na rámu.
Ale musíš uznat, že ten nápis mají opravdu povedený, jenom škoda, že ton „low cost“ je u špešlu vždy opravdu hodně low, :-(
takhle to dopadá, když se stavitel nudí :)
myslíš toho spešlu co je v úvodním postu?
tak to Jo !! to kolo by v obchodě mohlo mít cenu tak 25k typuju…
ten Spešl je postavenej za 10 né-li míň… a platí se zbytečně 5k navíc skoro za nic .. (doprava, balení, skládání, někdy i seřízení,…) ale to se v pohodě nechá někde udělat .. nebo i doma :)
od teď bych šel jedině do skládání kola .. protože můžu mít jistotu že jakej koliv komponent si můžu dát lepší / horší / hezčí,..... prostě kolo za jiný prachy .. a když se prodiskutuje plno komponentů tady na B-F tak se postaví v celku slušná mašinka za nízký peníze (nižší než z prodejny)
Osmikolečko bych neřešil… možná jen kvuli hazce s brzdou.. :) byly doby kdy nebylo ani těch 8 vzadu … a jak se jezdilo .. jenže vývoj musí někam směřovat :) jináč to je o ničem :)
Tak díky , nechám to zatím jak to je
a raději budu střádat na jiné což se zdá mnohem rozumnější.
Jen tak ze zvědavosti, co je na tom kole špatně? Myslím tím, co ti vadilo když jsi zakládal vlákno, ne co jsi v tom vlákně pochytil.