Ahoj, poradil by někdo zda je potřeba řešit chybějící kuličku v průmyslovém ložisku zadní stavby? Po zhruba 3 000 km co jsem najel na kole stevens jura z roku 2018 jsem otevřel všech jeho 8 ložisek zadní stavby, vyčistil a doplnil vazelínu. Ložiska jsem z rámu nevyndaval, pouze jsem z jedné strany sundal krytku ložiska, chápu že to není dokonalé ale na jiných rámech to takto praktikuji už léta a s mým nájezdem to na dlouho stačí. V jednom ložisku bez klece (enduro bearings) byla poměrně velká mezera mezi kuličkama a porovnáním s protilehlým jsem zjistil že je tam o jednu méně. Otázka je, zda je potřeba to okamžitě řešit, když předtím jsem na tom najel cca 3 tis. km, nebo to ještě nějaký čas vydrží? Nepředpokládám, že mi kulička vypadla při čištění, ale nikdy neříkej nikdy… Co jsem zkoušel vyndat nějakou jinou (prý je plní ručně a zdá se že je k tomu tam udělána prohlubeň) tak mi to za použití malé síly nešlo. Ložisko je bez klece a tak je tam těch kuliček trochu víc než v ložisku s klecí – v tom kde chybí jich je 16, ale samozřejmě pokud se udělá mezera jen na jednom místě tak je to celkem dost… Pokud je to relevantní informace tak jsem hrozně zhubnul a teď mám 67 kilo, tak zátěž asi dost pod limitem :-). Jinak mě dost překvapilo, že ložiska jsou skoro všechny jiné – jeden pár je enduro bez klece, druhý pár je enduro s klecí určený do nábojů, poslední 2 páry jsou nějaký noname s klecí s černým těsněním – nevíte, jestli to tak je normální z výroby, nebo to znamená, že majitel přede mnou, který ale říkal, jak na kole ujel jen 500 km, některá ložiska nechal vyměnit? díky