Ložiska - středová / zadní stavba / náboje

24 nepřečtených
  • AH-biker

    Zdravím, prozkoumal jsem lokální fora i některá zahraniční, tak spíš jen dotaz na zkušenosti…

    Chci vyměnit ložiska – mají vůli, jedná se o mix – fatbike – středové, XC – zadní stavba, enduro zadní stavba…

    Standardní otázka, vyplatí se dražší (SKF apod), zlatá střední cesta (např. EZO) nebo lowcost china?

    Další otázka, u všech doporučujete dorvat vazelínou, i když jsou nová již „naplněna“?

    Poptal jsem tyto (originály dle manuálu / nebo fyzicky opsané)

    Středové:

    6805LLU+1 PW

    Zadní stavba

    Bearing 6901, 12 × 24 × 6 2RS Radial Bearing, 2 ks

    Bearing 6802, 15 × 24 × 5 2RS MAX Radial Bearing, 2 ks

    Bearing 7902, 15 × 28 × 7 2RS MAX, Angular Contact Bearing, 4 ks

    Nabídnuty tyto:

    6805–2RS EZO kuličkové ložisko | Arkov.cz

    dodání: 3–4 prac. dny

    6901–2RS EZO kuličkové ložisko | Arkov.cz

    skladem

    6802–2RS EZO kuličkové ložisko | Arkov.cz

    skladem

    6902–2RS EZO kuličkové ložisko | Arkov.cz

    Nebo místo toho prvního např. tohle :-), vydrží stejně? co ale např. přesnost – je to buď anebo?

    https://www.arkov.cz/…china-208248

    Díky za postřehy…

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • PENE  

      Asi bych nedaval misto 7902 to 6902, 7902 je s kosouhlym stykem anejspis tam bude mit nejaky vyznam.

      0 0
    • novas752  

      Lowcost čína určitě ne, to vydrží maximálně tak rok. Do zadní stqvby se hpdí ložiska bez klece kde je maximální počet kukiček, lepe snášejí větší síly a fakt, že se neotáčejí ale jen kývou v rozsahu pár desítek stupňů. Například Enduro bearings řady MAX. Ty která jsou hodně vystavená vodě (např. zadní stavba hned za středem) mohou být s protikorozní úpravou (MAX BO).

      0 0
      • Mamut  

        So zadnou stavbou suhlas. Inak stredove a naboje kludne cina. Nejak apresnost nie je dolezita, vzdy su tam aspon dve loziska daleko od seba, takze koleso/kluky sa bocne kyvat aj tak nebudu. 2RS a narvat vazelinou (kde je vazelina, tam nebude voda) a prezije to roky. Keby to EZO stalo 2× tolko, tak nech, ale za 10× tolko a pre naboje/stredy pritom skoro ziadny prinos je zbytocne.

        0 0
    • va-bo  

      Jaké máte zkušenosti s nerezovými ložisky? Případně s keramickými?

      0 0
    • AH-biker  

      Ještě poddotaz, ve spodní část zadní stavby je 3× 6801V-2RS (bez klece), je možno místo nich dát standardní 6801–2RS.

      Je v tom nějaký zásadní rozdíl?

      Díky

      0 0
      • pepek  

        Rozdíl je ten, že když se rozpadne klec, tak zablokuje kuličky a ložisko je na tvrdo. No a jak zadní stavba cvičí, tak se může zlomit. Ložiska bez klece by taky měla mít vyšší stat. únosnost.

        0 0
        • Tomcat  
          • u malých lozicek se používají „umělohmotné“ klece.
          • vetšina ložisek je nalisovaná tak, že se to hýbne v uložení
          • zablokovat to může i pri zničení prachovky a zrníčko písku
          • ložisko ve stavbe nebo středu/náboji má naprosto jinou zátěž co se tyka úhlu otočení a teploty která vznikne v provozu
          0 0
          • pepek  

            1. ne vždy, ale i tak se kuličky nahrnou na jednu stranu

            2 ??? :-)

            3. jistě, nebo tam třeba vleze mravenec

            4. cože? o jakým středu/náboji je řeč?

            0 0
            • novas752  

              No rozdíl tam je, v zadní stavbě se to kýve sem a tam v rozmezí pár desítek nebo jen jednotek stupňů + díky přepákování mohou být působící síly daleko větší. Náboje atd se otáčejí kolem dokola. Zahřívat provozem by se samozřejmé nemělo ani jedno.

              0 0
              • pepek  

                No a právě to malé kývání přece svědčí pro bezklecové provedení-jsou namáhana pouze staticky, potřebuješ více kuliček. Nadarmo to tam nedávají.

                0 0
      • 01carbon  

        zkusenost s cca 10ks endurobearing MAX a cca 20ks ložisek Tobex Japan – vzdy odešly enduro drive a jejich chod byl horsi nez stejne nebo delsi dobu pouzivene japan – nejsou to zadne statisicky vyznamne cisla, ale enduro jiz nekupuji.

        0 0
    • AH-biker  

      Tak se chystám objednat ložiska z Tobexu, (zadní stavba, středové složení, náboje)

      Otázka zní, vzít ISB (Italská čína) nebo Japan?

      Nebo JAPAN do stavby a do nábojů a středového ISB?

      Někdo zkušenosti, rozdíly v kvalitě, výdrži,přesnosti?

      Cenově to vychází cca takto:

      např. pro 6800–2RS (Japan 120, ISB 50), někde je rozdíl vyšší…

      Díky

      0 0
    • mikš  

      opět po roce budu muset měnit ložiska v zadní stavbě,tedy jen dvě u tlumiče.Jsou tam 10×19×5 mm,a teď otázka-je možnost koupit místo 5mm šířky 7mm.V pohodě se mi tam to 7mm vejde,bude mít větší životnost?-větší kuličky ?-větší plocha?,a nebo to nemá význam? a dát ty 5mm?

      0 0
      • tonik666  

        teoreticky ano. vetsi kulicky bych cekal kdyz se zmeni prumer loziska.

        jsi si jisty ze se ti tam vejde bez dalsich uprav? ze nebudes muset menit to co na lozisko navazuje (osy, podlozky, srouby atd…)

        0 0
        • mikš  

          je to tam jednoduchý,hli­níkový šroub tlačí ložisko do uložení ve vahadle kam se ty 2mm navíc vejdou,akorát ten šroub by o ty 2mm by méně v závitu-místo 8mm jen 6mm.Spíš mi jde o to ložisko,je pravda,že asi kuličky větší nebudou.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.