Nejakej cas sem se tady neukazal a tak se chci jen zeptat, nechybim vam? neni tu beze me nuda?
:-P
Nejakej cas sem se tady neukazal a tak se chci jen zeptat, nechybim vam? neni tu beze me nuda?
:-P
proč není v hlasování volba „kdo je Wroum?“ :-P
a ptas se snad kdo je Buh?
Viz můj mejl ;-P
neverim na tebe
ja wrouma nikdy nevidel,tak neverim ze existuje…:-)
tvoje p.ro sem taky nevidel a verim ze ho mas :-P
no i tak se to da rict:-D
buh neni a ani worum neni.....
Wroum ne uplne nejvyssi mocny :)))
:-D
bůh je láska, láska je slepá, S.Wonder je slepý. ZÁVĚR: S.Wonder je BŮH:o)))
„Kibic“
…a kterej že ty seš?;-)
Ne
ty bys me snad i rozbrecel :-/
;-)
hmmm, tak se vratil :( .. ;)
neboj, jen kratkodoba slabost.
mas novej dzob?
ne, akorat me ted zamestnava jiny forum :D
Prezraď ktoré.
letadylka…
otazka by mohla i znit: chybel jsi nam?:-)))
ale nezni :P
takže tu ještě nejsi… ;)
nejsem.
tak co tu ted delas..kdyz tu nejsi..
pouze predstiram ze tu jsem :)
Ty se mi zdas! :-)
Co mi lezeš do snu ! ;)
jo…navic kdyz je erotickej,vid?:-D
Nejak si to neviem predstaviť. Daj sem nejakú názornú fotku. :)
nazornu fotku erotickeho sna BJP-a, v ktorom hra hlavnu rolu wroum? tak to si pozrem :D
wroum's back. Fuck. :)
Jsem se jenom chtel mrknout, jak kdo hlasoval ;o)
Ne.
I když teda některý jeho hlášky byly slušný, jenže už nevím, který to vlastně byly :-).
ja sem wroum kdo je vic?
teda jako mozna otazka ja sem spokojenej sam se sebou :-P
Ahoj wroume mně nechybíš, protože tě neznám.Ale vím ,že děláš do modelů, tak se chci zeptat jestli se nevyznáš v autech na spalovák.Chci totiž klukovi koupit Savage X 4,6 RTR. Co ty na to, je to dobrá volba?Omlouvám se všem ostatním za můj dotaz mimo téma.
:-) Savik 4,6 je dobra karka, nicmene u aut zalezi i na dalsich okolnostech a to treba na prisunu nahradnich dilu – zjisti si jak jsou v tvym okoli dostupny na to co bys chtel. A samozrejme pocitej s tim, ze obcas neco odejde samo a obcas nekde neco rozstipes, takze je opravdu nutny (pokud chces jezdit a ne porad cekat) si zjistit, co je schopen tvuj dodavatel a za jak dlouho sehnat. Ja se rozhodoval mezi Teaxxas Revo, Savikem a MTA4 od Thundertiger a to z nekolika duvodu – je nejlevnejsi (a od ty doby jeste cena klesla), ma v zakladu zpatecku a trikanalovy radio na 40 mHz a dily dodava RCM pelikan, kterej zasobuje snad vsechny modelarsky prodejny v CR. Pokud neco odejde, tak zavolam do ty prodejny, reknu cislo dany veci a za cca 2–3 dny si tam pro to jdu. Cena za dily je celkem lidova a IMHO nejnizsi z monstertrucku 1/8, ale nijak zasadne jsem to nezjistoval. Mta4 ma oproti savikovi lepsi zrychleni a trochu horsi jizdni vlastnosti, na draze to je skoro stejny a zalezi na rukach :-) Pocitej s tim, ze 2,5l paliva stoji kolem 550 a da se to vylitat za den, pod 16% nitra bych nesel a osvedceny palivo je Graupner RS Titan.
Durazne te varuju pred autama Hobao – bahno motory, bahno zbytek, nedostupny dily…
klidne se ptej na to co te zajima :-D
este spim: Ja se rozhodoval mezi Teaxxas Revo, Savikem a MTA4 od Thundertiger a vyhral to MTA4 a to z nekolika duvodu…
Díky za vyčerpávající odpověď. Objednal jsem savíka na savage.cz maji dostupné veškeré náhradní díly a poskytují i servis.
at slouzi!
jediny co bych vymenil hned, je plastova paka plynu – vydrzi hovno, teda pokud uz to soudruzi nejak nevylepsili. a casem budes asi kupovat silnejsi servo na rizeni, ideal je tak 12 kg a da se koupit treba tohle (viz link) s kovovejma prevodama za bezkonkurencni cenu, mozna nekde i levnejc nez na tom linku.
a kazdopadne pokud to je mozny, tak sver zabeh motoru nekomu, kdo tomu rozumi. Spatnej zabeh muze poznamenat motor na celej jeho kratkej zivot. rozdil mezi spatne a dobre zabehlym motorem muze byt i 50% na zivotnosti a 30% na vykonu.
palivo je dobry jezdit jeden druh, motor si zvykne a nebudes ho muset temer nikdy serizovat. nekupoval bych palivo Daytona a paliva od RCM Pelikan (myslim ze mu rikaj Xyper), strasne karbonujou.
montymodel.cz/index.php?menu=produkt&id_zbozi=10&id_menu2=13&zobrazena_strana=1
zdar
Na to zajetí nikoho nemám,co by jsi mi poradil. Kluk zatim jezdí modely na elektropohon tak se budem učit oba.
koukni na rcauta.net a treba tam najdes nekoho v okoli kdo ti s tim pomuze. minimalne tam najdes presnej postup jak na to.
nicmene pokud to neuspechas a mas aspon trochu predstavu jak to ve zhavicim motoru funguje, tak to asi taky zvladnes. je par zakladnich pravidel: netocit motorem nasucho – vydres vybrus netocit uchlastanym motorem – ohnes ojnici drzet teplotu pri zabehu cca 90 stupnu – infrateplomer je nutnost vyjet tak 2 nadrze na volnobeh (tzn auto se nehybe) na hodne bohatou smes – z vyfuku musej lezt „chuchvalce“ nespalenyho oleje behem dalsich par nadrzi pomalu popojizdis, vzdy plynule pridas a pak plynule uberes. treti nadrz nedavas vic jak pul plynu, u 4. uz si muzes dovolit vic…a tak u 6. nadrze uz muzes dat na chvilku plnej. tak po desaty nadrzi se da motor povazovat za zajetej. po kazdy nadrzi nechas motor vychladnout, ale vzdy (a to nejen pri zabehu) musi byt pist v dolni uvrati!!! postupne ochuzujes smes az docilis kombinace prijatelny teploty motoru (po zabehu tak 110–120C) a max otacek.
vzdy (a to nejen pri zabehu) musi byt pist v dolni uvrati!!!
preco?
Aby nespadnul dolů :-)
ten motor nema pistni krouzky, pist tesni nahrubo do vybrusu (ten je lehce konicky, takze pist tesni az uplne v horni uvrati). z tohodle duvodu se taky nesmi otacet motorem pomalu nebo bez svicky – protoze pokud tam je svicka, tak pri rychlem protoceni ten stlacenej vzduch nad pistem pomuze vratit pist dolu, pokud tam neni nebo tocis pomalu, tak se muze pist kousnout. pokud motor provozem ohrejes na tech cca 120C a pak bys ho nechal vychladnout v horni uvrati, tak se muze stat ze se tam ten pist proste kousne a pri „odkousnuti“ za studena ponicis vybrus. nerikam ze to ten motor znici, ale neprida mu to a vzhledem k tomu ze vysokootackovy (30 000 otacek) autickarsky nitro motory maj zivotnost dle zachazeni neco mezi 5 a 50 hodinama provozu, tak cokoliv co neni pro motor dobry se projevi na zivotnosti. spalovaci dvoutaktni zhavici letecky motory jsou o necem jinym, maj tak tretinovy otacky, idealni chlazeni a vrtule ve spojeni s kompresi nedovoli zastaveni pistu v horni uvrati. tam nemusis nic resit, ani vzduchovej filtr to nema…
Ještě jednou díky moc za tvé rady. Ale jak poznám ,že zůstal v horní úvrati .Píšeš ,že nesmíš otáčet motorem bez svíčky, ale pro mně jako laika, jak zjistit horní úvrať je jen vyndat svíčku a otočit motorem.
poznas kdy jde do horni uvrati – zvysuje se komprese a kdyz budes tocit na druhou stranu tak to poznas taky, poloha presne mezi tim je dolni uvrat. na mym aute je krome tahovyho starteru jeste sestihran na elektrickej starter (startuju akuvrtackou :-) a na tom sestihranu sem si pilnikem udelal ryhu – kdyz je ryha nahore, tak je pist dole. dojezdim a otocim sestihranem tak, aby byla ryha nahore a necham vychladnout.
a jeste pro jistotu: jsou situace, kdy musis motorem zatocit bez svicky, ale je to jen kdyz motor uchlastas – sundas svicku a rychle ho protocis (idealne vzhuru nohama) a tim vycakas prebytecny palivo z valce, nicmene v tomhle pripade je motor slusne mazan prebytkem paliva a takovy riziko nehrozi.
a jeste jedna: kdyz dojezdis, tak je dobry motor prokapnout „after run“ olejem – sundas vzduchovej filtr, nakapes do sani a parkat rychle protocis. ono totiz ten nitrometan v palivu vaze vodu a pak motor koroduje zevnitr a tim padem se vic opotrebovava. da se pouztit i WD40.
BTW: vetsinou je vsechno docela dobre popsany v manualu, jak zabeh tak udrzba a i to ceho je treba se vyvarovat :-)
Ano chybíš mi, mám tě rád........
posilam ti aspon pusu :-D
chybý a moc, bez nej bych si nedal komplet-1 3DH.
Bůůůůů nezavolá, nenapíše
0:-)
Tos jako jezdil 3DH wroumovi navzdory?;-)
no jasně nekoupit jeho kolo byl by poslední von :o)
jak je na tom Chapik? netyras ho moc? :-)
Kdyz tak nad tim premejslim, tak bych rekl, ze poznenahlu celkem jako jo… :-))
jak uz to tu nekde bylo vyrceno, pry forum strasne upada… treba to je tim, ze si tu nebyl?!? :D
to urcite :-D
ne
aha ho, dalsi comeback?