Ahoj,
mohl by mi někdo poradit, čím resp. jak přetřít rám kola? Jedná se o dětské kolo, takže to nemusí být úplně Hi Tech, ale zase, aby se za to člověk nemusel stydět.
Díky,
Martin
Ahoj,
mohl by mi někdo poradit, čím resp. jak přetřít rám kola? Jedná se o dětské kolo, takže to nemusí být úplně Hi Tech, ale zase, aby se za to člověk nemusel stydět.
Díky,
Martin
Neřešil bych a hodil rám do práškové lakovny. Teda aspoň já bych se s tím prasit nechtěl. Já sám už mám dobré zkušenosti třeba tady:
http://www.praskova-lakovna.cz/cenik.html
Poměr výsledku a vynaloženého úsilí plus ceny IMHO nedostižný.
+1 Pokud to je na dětské kolo s jednobarevným lakem, tak se to fakt vyplatí nejvíc. Kolo odstrojit a zaslepit všechny závity v rámu. V lakovně to opískují a nastříkají barvou podle RAL, kterou si vybereš. Cena u dospělého rámu je cca. 500–1000Kč (podle lakovny), ale u dětského se vejdeš imho kolem 350K a za to nekoupíš ani spreje…;)
hmm, to je opravdu zajímavý nápad…:) Díky!
V Opavě za 390,– rám (dospělý) včetně vidlice a trýskání…
Přesně. Nechal jsem si tu udělat rám letos v zimě a výsledek je parádní. Umí udělat i více barev a nalepit mezi ně přechodky, takže tam je třeba nějaký klikihák mezi barvami.
sprej stačí…přeláknul sem starý favorita barvou na auta ve spreji a drží to a vypadá to hezky. spotřeboval sem 2 spreje teda no..
Na sprej, smirk atd bych se vykašal.
Ja nechal starého favorita nakomaxitovat(otryská se stará a „napeče“ se na něj nová dělají se tím třeba hasisí přístroje)
Cena 400kč za celé kolo a vidlici
komaxit = práškový lak, takže další do klubu :) Fakt se vůbec nevyplatí se s tím patlat sám, vyjde to dráž, bude s tím hrozná práce a výsledek bude nejspíš horší. Navíc vrstva komaxitu bude oproti autolaku ze spreje nesrovnatelně mechanicky odolnější.
jo to máte pravdu je stim hrozná práce:D a ty spreje sou drahý..estě když sem si koupil metalickou barvu:D..a výsledek se mi zdá dobrej..:D ale lepší je to někam dát no:D
jo
http://www.paulcolor.cz/fotky.html nechci dělat reklamu, ale tady to uměj
Když pominu to „bastl kolo“ co bylo poskládaný z odpadu v garáži a hned prodaný, tak rám s kyvkou vyšel bez jakékoli přípravy a zakrývání na 400,–
Jo, ty kliky jsou pěkný!
Jak máš řešený ty polepy? A nápis na klikách byl maskovanej?
to bude stačit natřít krémem na boty…
Zdravím,
omlouvám se, ale řeším podobný problém a tak bych chtěl trochu svést a požádat o radu, resp tip.
Skládal jsem partnerce bike a pač byla jeho barva nevyhovující, rozhodl jsem se „velkodušně“ vlastnoručně přelakovat rám.. Nebudu to dramatizovat – výsledek je tristní a je buřt, že na tom má nějaký podíl i vadná metalíza (schválně píšu „nějaký“, můj podíl je nezanedbatelný..). No a když si představím, že bych měl to martirium (komplet obrousit, atd..) opakovat, je mi ouvej..
Neporadil by mi prřosím někdo, kde v Brně a okolí dobře pořídit opískování a komaxit..?
Díky R
tak v Beňově ti to Olini rozpustí všechno v kyselině a máš ušetřenou práci s opalováním…na Rynku sa stejně opalujo jenom cygoši haksny.
kdysi jsem nechal cosi dělat tu :
http://www.firmy.cz/…-trnita.html
ale nevím jak dnes, no ale jeden telefon na info a je pořešeno :O)
Diky za tip.
;-)
brno a okolí :
KOMAXIT CZ s.r.o. Zapletalova 55, 620 00 Brno – Dvorska – pískování a lakování kola od 350,–
MBLAk od 650,– (navíc to čistí chemicky)
Díky moc za další tipy. Už jsem poptal MBLAK, cena 600,– termín 8 dní. Teď přemýšlím, jestli má vůbec smysl poptávat další. Abych se pak třeba nedivil, co všechno se dá „pořídit“ za 350,– v Dvorskach :-O
Chtěl bych se zeptat: s MBLAK máš dobré osobní zkušenosti a jestli chem. čištění přináší lepší kvalitu (předpokládám že ano, pač jinak bys to zřejmě nezdůrazňoval)?
Díky R
No já bych se řídil tím, z čeho je vyroben rám..pokud je to ocel, klidně bych nechal otryskat, vyjde to levněji a komaxit na tom drží dobře..chem. čištění je podle mne lepší na dural a pod. s tenkou stěnou, kde by mohlo dojít k protryskání…
mail od mblaku:
Dobrý den
rám kola se musí nejdříve odlakovat chemicky a po té otryskat.Bez chemického stažení je tryskání k ničemu.
cena za celou operaci tj. odlakování tryskání a následné barvení dle RAL je 650,–
momentálně tady mám taky jeden rám na komaxit, jenom ještě nevím jakou barvu :) totiž hodil jsem asi 10 mailu po firmách v okolí brna, odepsali tři, reálně to dělají jenom dvě :)
zkušenost žádná, ale nikde jinde (alu disky, firmy v SR) jsem to neviděl „chemicky“ čistit, bohatě stačilo odmaštění po pískovnání. Beztak to bude nějaká sračka na lak, na spusob odstraňovače nátěru. ten komaxit drží na všem alespoň odmaštěném. je to vyloženě slupka epoxidu.
jo ale zase ten MBLAK je v centru brna, někomu se to muže hodit :))
Já si nechal stříknou komaxitem ráfky.Barvu jsem z nich sundal v sudu s ředidlem,povrch jemně přebrousil a jeden ráfek mě vyšel na 60kč.
Nemali ste niekto problem ze ked ste davali na farebny komaxit favorit ram, pri zapekani vytiekla z vnutra ramu daka vazelina, mastnota, olej a nehodnotio to farbu? V jednej prevadzke ma od farebneho komaxitu pri favorite odradzali kedze tak pri cca 70–80% favoritov im zo spojov nieco vytecie a vznikaju flaky.
Tak to opal horkovzduškou a uvidíš, jestli něco vyteče.
Při práškovém lakování se můžou do laku prolnout lecos u podkladu, proto je důležité, aby byl rám opravdu čistý jak zevnitř, tak zvenku, jednou jsme nechali na dílu měřicí body a značky namalované fixem a prolezlo to lakem…
To máš pravdu,já běžně popisoval díly lihovou fixou a nedělalo to dobrotu,ale zas jak kde.V jedné lakovně jim to bylo jedno,v druhé to byl problém.
To nie je zly napad.....alebo dat rovno mokry lak a nerozmyslat na komaxitom ktory nemusi vyst dobre
Jo, to se muze stat. podminkou je mit ram predem poradne ocisteny a odmasteny.
Z vonku nie je problem ale z vnutra netusim kto tam co dava alebo co sa tam mohlo pri montazi dostat. Hlavne ked favority boli spajane cez spojky a nie klasicky zvarane. V jednej firmi mi hovorili ze prave u favoritov im pri vela kusoch z vnutra nieco vyliezalo na povrch preto sa pytam ake mate vy skusenosti.
tak to střiknout autolaky,ty se nevypalují na 200 stupnu,tak nehrozi že se něco uvolní
Autolaky se vypalují, sice ne na 200, ale pokud by se něco mělo uvolnit, tak to bohatě stačí, stejně pokud nebude mít kvalitní podkladovku a kvalitní čirý přestřik, tak to nebude k ničemu a to by vyšlo dráž, než ta prášková barva, která je navíc skoro nezničitelná
autolaky se jen suší…stačí teplota do 50 stupňů
Na 50°se ohřívají plasty před nasazením, laky se vypalují na 85 – 110°, ve fabrikách někdy i na 190°
Jenže to se vypalují jen samotné díly, nebi kastle…
Ale ne nastrojené auto .-)
a jak schne nastrojené auto???
úplně stejně, šoupnou ho bez baterie a pár věcí z kufru celé do pece, zajdi se podívat do nějaké opravdové lakovny. Auto je na vysoké teploty stavěné, vydrží je zcela bez potíží.
beru normální soukromé lakovny a ne fabrikový.Prostě když lakuješ rám tak ti stačí na usušení max.50 stupňů
Vozíme auta do normální soukromé lakovny, žádnou státní, nebo komunální neznám, a u nějakého strejdy ve stodole bych auto stříkat nenechal.....
nějak nechápu tvůj příspěvek…ja se taky bavím o soukromých,,profi"lakovnách..ne o strejdovi ve stodole.Debata začala o tom,že se tu psalo že se autolaky musí vypalovat na 100–200 stupňů.
No vždyť souhlas, pokud mají mít odpovídající kvalitu, tak musí…
a dela to tak na tu vysokou teplotu nejaká lakovna?Ne fabrika samotnou kastli?O to mi slo
..jo?A když stříkáš auto ,tak ho šoupneš do 110 stupňů?