Karbonový rám, příprava pro změnu barvy

38 nepřečtených
  • hovado_cz

    Máte někdo zkušenosti s odstraňováním laku z karbonového rámu? Jak a čím lak odstranit. Za užitečné tipy a rady děkuji.

    0 0
    • zderes  

      Já jsem odstraňoval zalakované nápisy. Hodně jemným smirkem, bohužel už nevím číslo a pod vodou to docela šlo, ale nechal jsem na tom ruce. Pozor ať se neprobrousíš na vlákna. Po pravdě nedokážu si představit brousit takto celý rám, já jsem měl dost z pár kousků, kde byly nápisy a loga.

      0 0
    • tromboonen  

      Hlavně ne barvožroutem, to by byl rám chlupatej a šel by na stěnu… smirky pod vodu, začal bych klidně něčím jako 200–300, dál už třeba 600, pak záleží, co s tím bude dál, jestli pod lak, tak stačí, jestli zůstane, tak klidně i 1000 a víc, ale lak mimo jiné chrání karbon před UV, holý to nechávaj extrémní gramhoniči, nedoporučuje se pokud vím.

      0 0
      • hovado_cz  

        nechci to nechávat holý jen neci pohřebáka :-) těch pár gramů to už nevytrhne :-)

        0 0
      • hovado_cz  

        jinak na extrémní gramařinu bych musel „počítat“ s jinýma komponentama a +25 % až 50 % oproti aktuální předpokládaný ceně :-)

        0 0
      • kubad  

        Ale prd, barvozrout neublíží.

        To bys musel rám namočit do louhu

        0 0
        • tromboonen  

          Tak osobně jsem to nezkoušel a není barvožrout jako barvožrout, taky se mohou lišit pryskyřice v rámu a kromě toho, barvožrout a to rozpuštěný svinstvo nechává pěknej bordel a dostat jej dolů by znamenalo tuny ředidla a pak ještě broušení, což už na holým karbonu není ono IMHO.

          Někteří lidi tady maj panický strach i z použití acetonu na očištění mastnoty z karbonového rámu…

          0 0
          • kubad  

            Už sem to několikrát dělal.

            0 0
            • tromboonen  

              OK, já to svinstvo zatím používal jen na složitý nábytky, kde se blbě brousilo a zároveň byly zapatlaný tunama laku… jak to potom z toho dostáváš, to bláto? sundat to nějakým předmětem jasný, pak ředidlo?

              0 0
              • kubad  

                škrabka,

                pak jemný smirek,

                0 0
                • tromboonen  

                  Hmm, tak je pravda, že tam toho laku není tolik jako na těch věcech co jsem žroutoval já… tak aspoň vím, dík.

                  0 0
        • wilda81  

          používáš nějaký konkrétní nebo první co popadnu v Hornbachu bude OK?

          0 0
    • mr.ricardo  

      No, jestli nehonis kazdy deko, tak bych to ani moc nehrotil a nebrousil to uplne do cista. Jemnym smirkem bych srovnal polepy pod lakem, aby se nerysovaly pod novym lakem a pak uz bych to jen cely prejel jemnou brusnou houbickou a hura na lak.

      0 0
    • Strakááč  

      teď jsem si brousil svojeho horáka, že si ho přestříknu.. a udělal jsem to tak, že jsem všechny škrábance vybrousil až na hliník a pak to všechno zabrousil aby to mělo přechod.. nebrousil jsem celej lak dolu.. je to zbytečný stačí zažehlit nerovnosti… pak jsem vzal zbytek rámu filcem…

      udělej to samý u toho tvojeho novýho karbon rámu.. prostě vem jen 500 papír a nebo já mám hodně rád takovej brusnej filc, kterým jsem to dělal dneska.. pod vodou.. vybrousíš to prostě na styl „abys šáhnul všude“ a pak to máš krásně připravený na barvu.. jinak doporučuju stříkaný barvy hlavně v lesku, protože vytvrdnou mnohem víc a jsou odolnější jak mat nebo polomat třeba moje matná vidlice nesnese isoprophyl alkohol.. barva se začíná rozpouštět.. ale na lesklým stříkaným povrchu nerozpustí nic… tak ať se to podaří :D

      0 0
      • hovado_cz  

        ono pokud se povede tak nejspíš pujde kamarádovi do lakovny :-) ale díky za postřehy

        0 0
        • Strakááč  

          ono je jedno jestli půjde k někomu do lakovny nebo si to foukneš doma.. mat bude měkčí.. a lesk tvrdší.. to ti řekne skoro každej kdo v tom oboru dělá… určitě ten drahej rám dej do lakovny, protože to je zaručenej dobrej výsledek.. :D

          0 0
          • hovado_cz  

            poskládát kolo za raketu a pak škudlit, koupit lak v OBI a stříkat to v obejváku na novinách :D Né, to se musí pořádně

            0 0
        • Tencovozikmin  

          A kamarád z lakovny ti neporadí,nebo proč to neudělá zrovna on?

          0 0
          • Singlespeed  

            Zeptat se odborníka z lakovny je moc jednoduché. Mnohem zábavnější je založit zbytečné vlákno na B-F :-).

            0 0
            • hovado_cz  

              proč B-F rovnou nezrušit když se můžeš ptát na cokoliv odborníků :-)

              0 0
              • MnemonicJ  

                tak tady je to odborník vedle odborníka, myslím že fundovanější osoby by člověk těžko hledal :D

                0 0
          • hovado_cz  

            chci na tom taky něco případně udělat něco sám, jasný je že se s nim poradim ale jsem zvídavej tak se informuju kde to se dá :-)

            0 0
            • Tencovozikmin  

              jsem na tom podobně,většinou tak něco dojebu. Ale dělám to jen u věcí u kterych mi na tom až tak nezáleží,nebo nejsou zas tak drahé.

              0 0
    • Sauce  

      Nejrychlejší mi přišlo odstraňování laku žiletkou/břitem a zahlazení smirkem. Je to drbačka, ale šmirglovat celý rám, pokud má jít původní lak trochu pryč, jde ještě pomaleji. Případně se prodávají i speciální přípravky k tomu určené.

      0 0
      • hovado_cz  

        o odstraňovačích vím, ale nechce se mi dávat nějakou takovouhle chemii na karbon aby se ten rám nerozpadl taky :-)

        0 0
    • Johnnyxjr  

      osobně bych nevymejšlel kunďárny ale šel touto cestou rám kolem 2 od profíků mi příjde jako slušná cena

      http://wtpart.stranky1.cz/…anka-272031/

      0 0
      • tromboonen  

        No jo, jenže aplikovat tohle na rám kola je trochu problém, dělá se vytažením z vody, předmět na sebe nalepí šmouhu co je na hladině… takže to jde na helmy atd, jednotlivá věc v celku, ale u rámu, kde je každá trubka kulatá a v jinym sklonu nevim jak by se to dalo, leda po jednotlivých trubkách a ten spoj/šev/konec nechat dole, ale i to by bylo dost náročné a taky spoje trubek by vypadaly divně. Aplikaci na rám kola (celej) jsem ještě neviděl, Ty jo?

        0 0
        • Johnnyxjr  

          tady dělá chasník celej rám výsledek mi přijde ok

          https://www.youtube.com/watch?…

          0 0
          • Strakááč  

            Proc to delat slozite aby to vypadalo divne, kdyz to jde jednoduse… staci to dat k nekomu, co umi.. muzes si dat kombinaci barvicek jak chces.. nemusis tak mit miliardu detailnich prouzku jak to dneska davaj na kdejaky kola.. a bude to vypadat decentne.. ja bych to hodil na lak nekde strejchnul jinou barvu treba na napis focus.. a nejakou blbinu cernou u prechodu hlavovky ve vidlici.. a nejakou blbinu jeste nekde a hotovo

            0 0
          • tromboonen  

            Pěkná ******** s tím maskováním a zajímalo by mě jak vypadá ten styk uprostřed, na těch záběrech hotového rámu to není vidět (pomohl i abstraktní vzor) a jak to pak ošetřit aby to vydrželo (asi bezbarvý lak), ale dobré vědět, že to jde.

            0 0
            • Johnnyxjr  

              podle mě stačí dát tu folii na vodní plochu a aplikovat aktivátor jinak v tom prvním odkazu je vidět jak se pokouší odstranit folii drátťákem a kladivem

              https://youtu.be/RZVb6MCfVtU

              0 0
              • tromboonen  

                No to jo, ale když obalíš druhou půlku trubky, tak nijak nezajistíš, aby to k sobě (graficky) sedělo, nejde to dělat přesně.

                0 0
      • hovado_cz  

        o waterprintech vím ale na rám asi budu chtít jasný rovný linie – což u waterprintu nebo wrapovací fólie je dost velkej problém – protože nemáš uplnou kontrolu nad tím jak se ti motiv „roztáhne“ – Výhoda těhlech metod je u abstraktních tvarů nebo jednoduchých patternů :-) Nebo když „tiskneš“ na rovnější plochy viz ty snowboardy, lyže atp

        Ale děkan za tip

        0 0
    • Josech  

      Nic nekoumat, nic zbytecne nekomplikovat. Vzit ram, namocit do kade s barvozroutem, spachtli to stahnout, hotovo.

      0 0
      • tromboonen  

        A v praxi jsi to zkoousel? Na kolik Te prisla kad barvozroutu a co bylo dal po „stazeni spachtli“? A byl to karbon?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.