Máte někdo zkušenosti s odstraňováním laku z karbonového rámu? Jak a čím lak odstranit. Za užitečné tipy a rady děkuji.
Máte někdo zkušenosti s odstraňováním laku z karbonového rámu? Jak a čím lak odstranit. Za užitečné tipy a rady děkuji.
Já jsem odstraňoval zalakované nápisy. Hodně jemným smirkem, bohužel už nevím číslo a pod vodou to docela šlo, ale nechal jsem na tom ruce. Pozor ať se neprobrousíš na vlákna. Po pravdě nedokážu si představit brousit takto celý rám, já jsem měl dost z pár kousků, kde byly nápisy a loga.
tak já sem kdysi obrušoval laminátový lodě :-D ale faktem je, že sem na to měl vibrační brusku :-) a pak se na vybroušený místa vrstvil novej laminát :-)
Hlavně ne barvožroutem, to by byl rám chlupatej a šel by na stěnu… smirky pod vodu, začal bych klidně něčím jako 200–300, dál už třeba 600, pak záleží, co s tím bude dál, jestli pod lak, tak stačí, jestli zůstane, tak klidně i 1000 a víc, ale lak mimo jiné chrání karbon před UV, holý to nechávaj extrémní gramhoniči, nedoporučuje se pokud vím.
nechci to nechávat holý jen neci pohřebáka :-) těch pár gramů to už nevytrhne :-)
jinak na extrémní gramařinu bych musel „počítat“ s jinýma komponentama a +25 % až 50 % oproti aktuální předpokládaný ceně :-)
Ale prd, barvozrout neublíží.
To bys musel rám namočit do louhu
Tak osobně jsem to nezkoušel a není barvožrout jako barvožrout, taky se mohou lišit pryskyřice v rámu a kromě toho, barvožrout a to rozpuštěný svinstvo nechává pěknej bordel a dostat jej dolů by znamenalo tuny ředidla a pak ještě broušení, což už na holým karbonu není ono IMHO.
Někteří lidi tady maj panický strach i z použití acetonu na očištění mastnoty z karbonového rámu…
Už sem to několikrát dělal.
OK, já to svinstvo zatím používal jen na složitý nábytky, kde se blbě brousilo a zároveň byly zapatlaný tunama laku… jak to potom z toho dostáváš, to bláto? sundat to nějakým předmětem jasný, pak ředidlo?
škrabka,
pak jemný smirek,
Hmm, tak je pravda, že tam toho laku není tolik jako na těch věcech co jsem žroutoval já… tak aspoň vím, dík.
používáš nějaký konkrétní nebo první co popadnu v Hornbachu bude OK?
+1 dobrá otázka ;-)
No, jestli nehonis kazdy deko, tak bych to ani moc nehrotil a nebrousil to uplne do cista. Jemnym smirkem bych srovnal polepy pod lakem, aby se nerysovaly pod novym lakem a pak uz bych to jen cely prejel jemnou brusnou houbickou a hura na lak.
teď jsem si brousil svojeho horáka, že si ho přestříknu.. a udělal jsem to tak, že jsem všechny škrábance vybrousil až na hliník a pak to všechno zabrousil aby to mělo přechod.. nebrousil jsem celej lak dolu.. je to zbytečný stačí zažehlit nerovnosti… pak jsem vzal zbytek rámu filcem…
udělej to samý u toho tvojeho novýho karbon rámu.. prostě vem jen 500 papír a nebo já mám hodně rád takovej brusnej filc, kterým jsem to dělal dneska.. pod vodou.. vybrousíš to prostě na styl „abys šáhnul všude“ a pak to máš krásně připravený na barvu.. jinak doporučuju stříkaný barvy hlavně v lesku, protože vytvrdnou mnohem víc a jsou odolnější jak mat nebo polomat třeba moje matná vidlice nesnese isoprophyl alkohol.. barva se začíná rozpouštět.. ale na lesklým stříkaným povrchu nerozpustí nic… tak ať se to podaří :D
ono pokud se povede tak nejspíš pujde kamarádovi do lakovny :-) ale díky za postřehy
ono je jedno jestli půjde k někomu do lakovny nebo si to foukneš doma.. mat bude měkčí.. a lesk tvrdší.. to ti řekne skoro každej kdo v tom oboru dělá… určitě ten drahej rám dej do lakovny, protože to je zaručenej dobrej výsledek.. :D
poskládát kolo za raketu a pak škudlit, koupit lak v OBI a stříkat to v obejváku na novinách :D Né, to se musí pořádně
A kamarád z lakovny ti neporadí,nebo proč to neudělá zrovna on?
Zeptat se odborníka z lakovny je moc jednoduché. Mnohem zábavnější je založit zbytečné vlákno na B-F :-).
proč B-F rovnou nezrušit když se můžeš ptát na cokoliv odborníků :-)
tak tady je to odborník vedle odborníka, myslím že fundovanější osoby by člověk těžko hledal :D
chci na tom taky něco případně udělat něco sám, jasný je že se s nim poradim ale jsem zvídavej tak se informuju kde to se dá :-)
jsem na tom podobně,většinou tak něco dojebu. Ale dělám to jen u věcí u kterych mi na tom až tak nezáleží,nebo nejsou zas tak drahé.
Nejrychlejší mi přišlo odstraňování laku žiletkou/břitem a zahlazení smirkem. Je to drbačka, ale šmirglovat celý rám, pokud má jít původní lak trochu pryč, jde ještě pomaleji. Případně se prodávají i speciální přípravky k tomu určené.
o odstraňovačích vím, ale nechce se mi dávat nějakou takovouhle chemii na karbon aby se ten rám nerozpadl taky :-)
osobně bych nevymejšlel kunďárny ale šel touto cestou rám kolem 2 od profíků mi příjde jako slušná cena
No jo, jenže aplikovat tohle na rám kola je trochu problém, dělá se vytažením z vody, předmět na sebe nalepí šmouhu co je na hladině… takže to jde na helmy atd, jednotlivá věc v celku, ale u rámu, kde je každá trubka kulatá a v jinym sklonu nevim jak by se to dalo, leda po jednotlivých trubkách a ten spoj/šev/konec nechat dole, ale i to by bylo dost náročné a taky spoje trubek by vypadaly divně. Aplikaci na rám kola (celej) jsem ještě neviděl, Ty jo?
tady dělá chasník celej rám výsledek mi přijde ok
Proc to delat slozite aby to vypadalo divne, kdyz to jde jednoduse… staci to dat k nekomu, co umi.. muzes si dat kombinaci barvicek jak chces.. nemusis tak mit miliardu detailnich prouzku jak to dneska davaj na kdejaky kola.. a bude to vypadat decentne.. ja bych to hodil na lak nekde strejchnul jinou barvu treba na napis focus.. a nejakou blbinu cernou u prechodu hlavovky ve vidlici.. a nejakou blbinu jeste nekde a hotovo
Pěkná ******** s tím maskováním a zajímalo by mě jak vypadá ten styk uprostřed, na těch záběrech hotového rámu to není vidět (pomohl i abstraktní vzor) a jak to pak ošetřit aby to vydrželo (asi bezbarvý lak), ale dobré vědět, že to jde.
podle mě stačí dát tu folii na vodní plochu a aplikovat aktivátor jinak v tom prvním odkazu je vidět jak se pokouší odstranit folii drátťákem a kladivem
No to jo, ale když obalíš druhou půlku trubky, tak nijak nezajistíš, aby to k sobě (graficky) sedělo, nejde to dělat přesně.
o waterprintech vím ale na rám asi budu chtít jasný rovný linie – což u waterprintu nebo wrapovací fólie je dost velkej problém – protože nemáš uplnou kontrolu nad tím jak se ti motiv „roztáhne“ – Výhoda těhlech metod je u abstraktních tvarů nebo jednoduchých patternů :-) Nebo když „tiskneš“ na rovnější plochy viz ty snowboardy, lyže atp
Ale děkan za tip
Nic nekoumat, nic zbytecne nekomplikovat. Vzit ram, namocit do kade s barvozroutem, spachtli to stahnout, hotovo.
A v praxi jsi to zkoousel? Na kolik Te prisla kad barvozroutu a co bylo dal po „stazeni spachtli“? A byl to karbon?
před aplikací jo, po aplikaci jen hromada bordelu v kádi :D