Zdravím. Potřeboval bych vyčistit a odmastit brzdové kotouče a destičky pokud se teda můžou čistit. Čím se můžou čistit když nemám odmašťovací sprej na brzdy? Děkuji
Zdravím. Potřeboval bych vyčistit a odmastit brzdové kotouče a destičky pokud se teda můžou čistit. Čím se můžou čistit když nemám odmašťovací sprej na brzdy? Děkuji
Isopropylalkohol, seženeš například v lékárně. To platí pro kotouče, destičky obvykle moc vyčistit nejdou a je lepší koupit nové, pokud jsou hodně zamaštěné.
Isoprophylalkoholem. Ten asi, narozdil od cistice brzd, budes mit.
Horkovzdušnou pistolí.
Isopropanol se hodí na navlékání gripů, ale s mastnými deskami nehne.
Kotouce se horkovzduskou cisti jak?
No a ty vypaleny desky je taky dobry tim isoprohylem prejet a pak jeste trochu hladnout na smirku.
wow tak to by mě zajímalo jak se to dělá :-)
Radši si kup ten odmašťovač…Já používám Wurth, který je běžně k sehnání za slušnou cenu (origo určen pro auta)
Tak si po cestě do roboty kupim. Budu spoléhat na dobrý zadek a vepředu se budu snažit neurvat páku :D
V autokelly 500ml sprej asi za 40 Kc
Jen bacha, odmastuje fakt dobre, takze mas pak hodne suchy ruce.
Nastříkat destičky odmašťovačem a zapálit. POZOR !!! nebezpečí požáru a popálení. Vypálí se rozpuštěná mastnota. Hoří to tak max 10 vteřin. Destičkám to neuškodí, jsou dimenzovaný na vyšší teploty. Po schladnutí je možno opakovat. Pak i přetáhnout čistým šmirglem. Kotouč nastříkat a vyčistit čistým hadrem, taky třeba několikrát.
To je snad lepší ta horkovzduška, ne?
Ja myslim, ze je to picovina. Ten odmastovac se brutalne rychle odparuje. Kolikrat to nestihnu ani utrit. Esi to blafne, tak urcite to nebude mit nejak vyznamnej tepelnej ucinek.
Když se mastnota rozpustí osmašťovačem, tak jak se podle vás dostane z těch destiček pryč? Když se odmašťovač odpaří, tak ta mastnota tam furt zůstane. Protože je to jen rozpouštědlo. Buď jí musíte chemicky přeměnit na něco jinýho, což čistič brzd neumí, uměla by to asi kyselina. Nebo tu mastnotu musíte spálit. Je jedno čím. Jestli to horkovzdušná pistole zvládne, pochybuju. Spíš plynovej hořáček.
je mi to jasný. Stříknu a utěrkou namočenou v tom svinstvu setřu. Kotouče otírám jen tou namočenou utěrkou.
Mám pocit, že to i tu mastnotu nějak přemění. Ale nějak podrobně jsem to nezkoumal.
Teoreticky, pokud olej spálíš, zůstanou saze a ty taky mažou. Takže nahovno
Saze zůstanou navrchu, protože se to spálí navrchu. Z vnitřku materiálu vlivem tepla rozpuštěná mastnota vyvzlíná a na povrchu se spálí. Jestli plamenem nebo horkovzduškou, je jedno. Saze se pak setřou čističem a je dobrý to ještě přetáhnou šmirglem. Podle mne to funguje. Ale ať si to každej dělá jak chce.
+1. Ale s tou horkovzduškou to je naopak – na plynovém turistickém vařiči to vypálení trvá déle než horkovzduškou, al dá se.
A to jako, ze ten zapaleny odmastovac to zvladne, kdyz dle tebe horkovzduska ne?
Slusna horkovzduska da nejakych 600st. Klidne taky muzes nad plynovym varicem.
I dobrá horkovzduška to bezproblému zvládne. Akorát to někdy trochu trvá a je to příšernej smrad.
Když nejsou hodně a nemám čím vypálit, tak nahodim kašpárek a jezdim se stisknutou pákou nebo objema, až začne růst odpor, tak se blíží vypálení mastnoty. Ale je to jen nouzovka a pracná :-) , jediná výhoda je, že to rovnou brousí trochu i desky.
To máš lepší sjet se zmáčknutýma brzdama nějaký slušný kopec, ne? Pěkně pomalu a brzdit tak, aby brzdy neměly čas chládnout. Dole smrad jak prase, ale brzdí.
Destčcky vypaluju nad plynovým sporákem, pak obrušuju smirkem. Kotouče normálně IPA, nebo odmašťovač na brzdy.
Desky dat pres noc do isoprophylu pak jeste mokry hodut na jednjedndveu az dve minuty na plotnu na rozpalenou.. na sestku a pak nechat vychladnout, po vychladnuti preject smirkem jen par tahů.. a kotouc taky isoprophyl.. a pokud je treba od brzdovky, a takovyhlech hur odstrabitelnych mastnot.. tak me hoodne pomahal cyklostar.. fakt funguje hodne zajimave.. a potom to prejet isoprophylem… jinak klidne I desky tim cyklostarem a vodou fungujou kdyz se poradne vyplachnou.. a pak vypali.. a preliunou smirkem to se mi osvecilo nejvic.. s tim se mi dobre cisti I treba upatlany brzdy po odvzdusnovani prevodnik a taak… porad jsem se tpmu vyhejbal a ono to funguje :D
Jinak po kazdym odmastovani je jeste zajizdim treba z kopce trochu je zahreju a pak to brzdi jak bejk.. jinak doporucuju sintry, ty vydrzi mnohem vetsi teplotu a vypali se snaz.. :)
Kdysi jsem taky řešil, dal jsem je na pár dní do technického benzínu, po vyndání vypálil, fungovaly pak dobře.
a nejake reseni pro ty co maji ice-tech s plastovym vnitrkem a nemaji doma plynovy horak, ale sklokeramiku?…
O jakem plastovem vnitrku mluvis?
Ice-tech se odmastuje uplne stejne jako jakykoli jiny kotouc.
narazim na to zapaleni kotoucu viz. vyse…jasne kdyz jsou cele z kovu, tak tomu rozumim, ale kdyz mam icetechy s plastem nemuzu je polit a zapalit
Cemu to vadi?
V icetech neni zadny plast ale hlinik. Zapalenim kotouce ho sotva ohrejes, cistic je hodne tekavej a shori dost rychle anoz by kotluc nejak vyrazne zahral.
nemam na mysli ze by to obsahovalo plast, ale ze vnitrni unasece je z plastu nikoli cely z kovu jako u obyc kotoucu, jen resim ze zapalenim muze dojit k naruseni materialu vnitrniho unasece, nebo to blafne tak rychle, ze to nemusim resit?..to je cela otazka
Vnitřní unašeč je hliníkový, ne plastový.
Vnitrni unasec je opet hlinik, zadnej plast tam neni.
to cerne je hlinik?…ja myslel ze to je nejaky tvrzeny plast, v tom pripade tomu rozumim
S jakym plastem? Zadny plast tam neni.
Plast nebo plášť?
Nejak se v tom ztracim… vypalujeme desky, ne?
Kotouc bych ted rozhodne nevypaloval. Jen otrel cisticem brzd.
Při problémech s mastnotou jsem opaloval desky i icetech koutouč (desky jsem musel vypalovat několikrát po pár vyjížďkách). Koutouč jen tak opatrně symbolicky, sintr destičky s chladičem trošku víc, až skoro chladič odtekl (jestly organiky zvládnou vypalování plynovym hořákem a zachovaj brzdný vlastnosti nevim). Kotouč jsem opaloval protože na něm byly zapečený nečistoty a bál se, že je nasáknou destičky. Stejně jako když jsem desky odmastil čističem, zahřál je ve sjezdu a mastnota pravděpodobně zase vyvzlínala ven. Kotouč i uvadlý desky se mi nakonec nejlíp podařilo očistit tak, že jsem párkrát před sjezdem nalil na destičky ve třmenu vodu (převzato Youtube z návodu na zajetí brzd).
Taky si myslím, že vypalovat kotouč nemá smysl, kotouč na rozdíl od desek není pórovitý, mastnota se drží jen na povrchu a povrch je velmi hladký, takže mastnota nemá kam zalézt.
S tou kvalitou je to složitější, u kotouče z jednoho kusu bych se o kvalitu moc nebál, použitý materiál musí odolávat vysokým teplotám, takže by mu to nemělo vadit. Co by mu ale mohlo vadit je vysoký nerovnoměrný ohřev, který by mohl kotouč zkroutit. A vyhnul bych se pro jistotu i vysokému rovnoměrnému ohřevu, i pak se může ohnout.
U skládaných kotoučů bych se vyhnul ohřevu nýtů a hliníkovému unašeči. U unašeče už se podle mě nepočítá s teplotama v řádech stovek stupňů a materiál by to mohlo ovlivnit.
Ty si nikdy nevidel kotouc hrajici vsema barvama, zejmena modrou? :) stalo se mi to i u auta (chybou servisu). I u kola se kotouc zkroutil a ten matros uz proste nebyl, co bejval.
Proste kotouce bych nevypaloval. Pouze mechanicky a chemicky.
viděl, můj zadní hope jednou byl fialový, jsem vypaloval z kopce… jinak modrá barva znamená u oceli něco kolem 300 stupňů, což je nic, to by měl každý KVALITNÍ brzdový kotouč vydržet, ty nekvalitní to nevydrží a zkroutí se, nebo se zvlní, změknou, nebo jinak poškodí.
Víte něco o popouštění materiálu? – opak kalení…
proto se taky kotouče nedělají kalené, hned by se při brždění vyžíhaly.
Navíc u aut se často kotouče dělají z litiny (nebo ocelolitiny), jednal se snadněji odlévá do forem, a taky litina lépe snáší tlakové zatížení. No a litina se kalí blbě…
Nererezová ocel asi zakalit nejde. Má málo uhlíku…
Ale jo, najdou se nerezky, které jdou kalit, například ty, z kterých jsou nože. Ale kalitelné nerezky jsou hodně drahé, z toho ti brzdový kotouč nikdo neudělá. A spíš jsem narážel na to, že kalené kotouče jsou nesmysl, ty nechceš, aby se vlivem tepla měnily vlastnosti kotouče, pak to bude i různě brzdit, protože brzdové destičky na kaleném budou mít jiný součinitel tření, než na měkkém železe. U kol možná nedosahují teploty kotoučů tolik, jako u aut když se tomu nakládá, princip je ale stejný.
pokud vím tak nerezka na nože co se dává do damašku, tak jedna je obdoba CrMo oceli která v různých příměsích nerezne a v některých rezne… :)
Nerezek je spousta druhů, i těch kalitelných, já samozřejmě všechny neznám :) zvlášť ty nožové si někteří výrobci hamtí pro sebe a nepodělí se. Jsou kalitelné nerezky levnější, ty co se z nich dělají levné tesko nože, jsou drahé, jsou i takové, které zase tak nerez nejsou, spíš takové korozi odolné, než nerezové, jsou nerezky, které normálně reznou a nerez se stanou až po zakalení. CrMo jsou odolnější proti korozi a jak říkáš, některé víc, některé míň, CrMo vlastně patří mezi nerez. On totiž chrom je jednou z hlavních (ne-li úplně nejhlavnější) legur, které zajišťují u nerez ocelí jejich korozi odolnost.
To ještě pořád odmašťujete?
Jo ještě stále :D A jak tak sleduju kolik možností je, tak si asi kupim rovnou nové desky :D
To je každopádně nejspolehlivější, ale kotouž je potřeba před tím odmastit.Vypalovat kotouč asi potřeba není.
Ted vypalujeme :)
A zdaleka s diskusi nekoncime :)
Hlavne to nezapomente dobre namazat.
Už doodmašťovali a dovypalovali. Teď se řeší nože :D