Chci se zeptat jestli je normální cinkání kotouče ve vyšší rychlosti u přední vidlice, pocítil jsem to na silnici..dík za rady
Chci se zeptat jestli je normální cinkání kotouče ve vyšší rychlosti u přední vidlice, pocítil jsem to na silnici..dík za rady
ano
Mně necinká, rsp. nejde to slyšet. A to ani při rychlostech okolo 60 km/h. Mám 7", 180 mm kotouč Magura. S bráchovými Juicy 7 a taťkovými SH M525 při vyšších rychlostech trochu jo, to je fakt.
Mně to dělal 185 kotouč na skarebovi i při menší rychlosti:) Šlo o tento kotouč, a ten je extremně cinkavý:)
Casto to zpusobuje vzorek plaste. Dostatne se to pri urcite rychlosti do rezonance a je to:(
mě to dělalo v určité rychlosti s maxisem ignitor. Rozvybroval celý kolo a chytal i kotouč.
Presne tyto plaste zpusobovaly neostranitelne cinkani kotoucu na Meride Transmision, asi tak 2 roky nazpet. Po vymene plastu vse normalni, tzn bez neustaleho cinkani.
Jé, já jsem jednou jel takhle a pak takhle a normálně mi to dělalo, a pak jsem pro změnu jel takhle, a ono to nedělalo, takže tim to asi určitě, nebo aspoň nejspíš bude:D
zlatý XTR-véčka , který mám na letňáku..:) tak dík za rady,,neměl jsem s kotoučema zkušenost…
Jo, to je rozdíl co, jedno cinká a brzdí, druhý necinká ale ani nebrzdí:)
ale jdi ty kecko :-) brzdi oboje, jen kotouce vic
brzdí oboje…akorát V-čka jen za ideálních podmínek…:-) (ideální podmínky nejsou sníh,mráz,mráz+voda,voda,bláto…takže na silnici dobrý:-))
jasně mraky let se na tom jezdí a najednou to nebrzdí – to sou věci
:-)))
Nech ho, jemu to stejně nevysvětlíš. Já mám véčka, a když si sednu na kolo s hydraulikama, tak nějak výrazný rozdíl nevidím. Když vychytáš špalky, tak i ráfky vydrží a na druhou stranu, co by jsi pak už chtěl na kolo jinak kupovat, že :-) A další věc je, že brzdí jen zbabělci.....
asi máš nějaký lepší véčka…:-)
odjezdil sem mraky km na V-čkách i na kotoučích – to neřeš brzdí oboje, oboje má plusy i mínusy. nehádám se o tom že kotoučovky brzdí líp – prostě jen tvrdím že V-čka brzdí taky
já netvrdím že nebrzdí…ale letošní zima mě vytrestala natolik,že teď už max na nějaký městský přibližovadlo,nebo na nějaký pěkný HT(třeba jak ten tvůj rocky..) s kterým bych jezdil pouze za pěknýho počasý…:-)
To není o brzdách, ale o hlavě. Předvídat předvídat ředvídat. Spousta lidí odjezdí zimu na véčkách. Prostě musíš počítat s delší drzdnou dráhou.
Nekdy to vsak nejde a tva brzdna draha by mohla koncit v nejakem strome ap.
no po projetí kaluží v –5 to nebrzdilo vůbec…byl jsem rád že jsem to ubrzdil botou…
ale nechci se o tom hádat…tyhle hádky jsou dle mě tak 5 let pozadu…
Jezdíš přes zimu i v terénu?Jezdíš také sjezdy na sněhu?
Jezdím to co zvládnu a co mně baví. a ani slovem jsem nezpochybnil fakt, že hydry brzdí dobře. Jen ale říkám, že člověk musí používat hlavu. Takže když mám véčka plný sněhu, tak je jasný, že nemůžu bezhlavě letět někde ze skály. No a jestli někdo jezdí v zimě ve sněhu rychleji jak 10 – 15 km v hodině, tak je dobrej, ale to není nic pro mě.
Ono semtam jede clovek i z kopce a pak jede urco rychleji nez 10–15km/h. Nekolikrat se mi to prihodilo, ze jsem zmackl a ono naprosto nic, proto na kolo s kterym jezdim i ve snehu, musim mit kotouce.
To že věčka zmáčkneš a nebudou brzdit je běžné ale mi se to párkrát stalo i u hydrauliky,samozřejmě jen za určitých podmínek jako je mráz, sníh a delší pauza mezi sjezdem(třeba 5min.).Bylo to ale jen první až třetí zmáčknutí páky…potom se brzdy normálně chytly.Když to člověk nečejá tak to v určitých situacích může být dost nebezpečné a od jisté doby kdy jsem se díky tomu málem rozplácl na stromě(v rychlosti kolem 40km/h jsem si před zatáčkou potřeboval lehce přibrzdit a nic) si po pauze a před obtížným úsekem vždy brzdy lehce otestuji.
S kotoucema se mi to,za asi 6 let pouzivani, v nejake vyraznejsi mire nestalo. Ano mokry kotouc brzdi chvilku min, nebo kvili, ale je to fakt chvilka, nez se odpari vlhkost. S veckama, predtim canti, se mi pri zimnim jezdeni stalo dost casto ze namrzl rafek, clovek potreboval najednou brzdit z kopce a at mackal, jak chtel, tak se nekolik desitek metru nedelo naprosto nic. Jen jsem citil, jak pruzi lanka, bowdeny a kde co. Tehdy me opravdu polil studeny pot a do tydne jsem kupoval dopredu kotouc. Nerikam ze se s veckama neda jezdit, mam je taky, ale proste nekdy nastanou situace…
Napadlo mě že se na kotouči (nebo deskách)vytvořila tenká vrstva ledu která sice během třech silnějších stisků páky zmizla a brzdy fungovali zase na 100%.Jen mokrý kotouč to nebyl,vím jak se chová a v mé situaci to po stisku páky nebrzdilo skoro vůbec.Stalo se mi to asi 3× a je fakt že to bylo vždy v nějaké extrémější situaci ať už to těžký terén+sklon nebo rychlá jízda.Při normální pomalé jízdě bych si toho možná ani nevšimnul.
Je to teoreticky mozne. Jak jsem ale psal, nastesti se mi toto s kotoucema zatim nestalo.
Ano ano.. Namrzly kotouc pri delsim nebrzdeni v hlubsim snehu.. Stalo se mi to uz nejednou hlavne na zadku.. Staci zahrat a je to :-)
Typicky priklad: ta nase trat za hrazi.. Nez so clovek vyslapne nahoru, tak to pekne omrzne :-)
Mě se to stalo poprvé letos v lednu při sjezdech z Javorového.Díky tomu jsem jen tak tak ustál mnou popsaný pád výše ve spodní části trati kousek před výjezdem na spodní louku kde nabíráš už celkem slušnou rychlost.
Me loni u nas.. Vysledek – sipka do potoku :-D
Ano. Ve sněhu jsou kotoučovky velké +. Je to terén, kde jsem nejvíc poznal VELKÝ rozdíl od véček. Rozvalit to ve sjezdu 50 i více a bezpečně zabrzdit..
To si celkom borec ist 50 a viac po snehu…
Na zimních sjezdových akcích na sněhu jezdí běžně až ke 100km/h.
běžně na „neběžných“ akcích?
Akce nejsou tak běžné, ale když jsou, tak na nich už tak jezdí běžně.
všechno jde když se chce
Ano,jezdíš co tě baví a na co máš ale nemůžeš si přece myslet že tak nějak přibližně jako ty jezdí všichni nebo věčina.Pro někoho se hydry hodí více ,pro někoho méně a někdo by se bez nich už vlastně neobešel, protože by to dost omezilo jeho jízdu a musel by se bohužel přizpůsobit brzdám…to u hyder nemusíš.
Poslední větou jsi mě přesvěčil že právě o odlišném stylu ježdění než jezdíš ty moc nevíš.Na sněhu se běžně jezdí daleko věčí rychlostí a v některých situacích a zaurčitách podmínek ještě výrazně rychleji než třeba na suchu.
Že účinek hyder nezpochybňuješ vím,to jsem si přečetl výše.
Nehádám se a určitě máš pravdu. Jen vím, že i s kotoučema budu jezdit to samý…
V pohodě,flame určitě nevyhledávám;)
máš pravdu do sněhu véčka nee…:)
však jo :-) Rocky je jen do pěkného počasí
Trošku nadhledu prosím. Ještě nedávno jezdili všichni na véčkách a kupodivu všichni žijí, ikdyž museli brzdit něčím co vlastně nebrzdí. Já si na svý XT nestěžuji a mám tam doknce i origoš špalky, který si s mejma DT Swiss rávkama docela dobře rozumí. Kotouče jsem nikdy nijak nechtěl a vyjma XTR kotoučů se mně ani nějak dvakrát na kole nelíbí. Jo to, ale nezmanená, že bych pochyboval o brzdících schopnostech hydraulik.
no já jsem kotouče taky nikdy nechtěl..ale musím říct , že na zimáka jsou lepší hydrauliky..proto je dobrý mít dvě kola…samo že nedám doupustit na XTRka s keramikou..:)
ale tak, mraky let jsme svítili pochodněma a dnes je ke svícení také používá jen málokdo, přestože jakés-takés světlo vydávají :-)
:-)
když myslíš žes to srovnal dobře – OK
já nic nesrovnával, jen jsem poukázal na to, že i léty prověřené věci, které sloužily v podstatě ucházejícím způsobem je možné nahradit jinými, většinou lépe fungujícími a je jedno, jestli budu srovnávat husí brky s propiskama, louče se žárovkama nebo motyku s pluhem
Prostě nechápu co řešíte. Doba jde kupředu a stejně tak technika. A o tom to je :)
až ti dojde elektrika budeš rád za trochu světla z pochodně hehe :-)
Pokud sezene ohen :-D
Zapalovač, sirky......nebo křesat pazourkem?
Nekdy je problem ten zapalovac nebo sirky sehnat, kdyz clovek nepouziva bezne zapalky v domacnosti :-)
Naposledy me zachranila az KPZ-tka :-)))
klub psovodov záchranárov?
Krabicka Posledni Zachrany… :-)
(lufka, sklo, sitka, papirky, ZAPALOVAC, dilerak)
:-D
Jo, přesně tak..mraky let. Na jednom kole mám kotoučové, na druhém V-brzdy. Pravda, kotoučovky jsou silnější. V-brzdy však taky slušně brzdí a ne že „necinkají ani nebrzdí“, jak tu kdosi psal. Nikdy se nebojím, že bych s véčky něco neubrzdil. A když se k tomu přičtou ještě kvalitní špalky…
V-brzdy bych nepodceňoval a v žádném případě nezatracoval.
Jasně že V brzdí, ale přece jenom pod kopcem ty ruce s Včkama bolej o poznání víc, a taky je to brždění dost binární – buď nebrzdíš, nebo flekuješ, o dávkovatelnosti se moc mluvit nedá )
Tady se zas někdo nekouk na datum, ale stejně!
ale brzdí oboje..:)
Co popisuješ se stává – obvykle to není nějaká chyba, ale jen demonstrace toho, že když vzorek pláště při vhodné rychlosti vytvoří vibrace, které jsou tak říkajích rezonanční k tomu, jak dokáže vibrovat kotouč, k rezonanci kotouče prostě dojde – prostě obyč fyzika. Pro každou kombinaci kotouče, pláště, vidlice je ta „rychlost“ o které píšeš, že to spouští trochu jiná. Navíc je to většinou úzké rozpětí rychlosti (mě to nastarém kole se 160 Hayes kotoučema a nějakýma Bontrager Jonesama pláštěma dělalo od cca 30,5 do cca 32,5 km/h. vyšší rychlosti už zase v pohodě.
Pokud by tě to hodně iritovalo, stačí většinou sáhnout po nějakém méně nebo alespoň jinak hrubém plášti. Jiná vidlice, která bude jinak pohlcovat kmity také může zafungovat, ale nikdo není takovej magor, aby s ní laboroval, kvůli takovéhle blbině :-)
Ale protože je to (pokud jde o tuhle příčinu) úplně neškodné, tak to většina lidí neřeší. V tvém případě bych se na to asi vyflákl úplně – jak často jezdíš na horáku přes 40 km/h ? - kvůli těm pár sjezdům po asfaltu bych se na to vykašlal zcela jistě.
Osobně tyhle čistě estetické rozmary beru jako zanedbatelnou cenu za to neskonalé pohodlí a spolehlivost, co mi jinak kotouče už léta nabízejí.
Přesně tak. Problém by to byl pouze v kombinaci nějaký blbý interval (hlavně ty menší rychlosti, které se pak jezdí dlouhou dobu v kopcích) a současně hojném ježdění po asfaltu. V takovém případě ale není stejně žádný důvod tam mít takový drapák.
jj, mam stejny „plaste“ a stejnej problem…
mám na tom Avidy .. a Ritchey Z-Max , tak možná že to je tím vzorkem..
jj Z-max je přesně ten typ pláště, kterej by k téhle neřesti mohl mít sklon (nejen že je celkem hrubý s velkými dírami ve vzorku, ale špunty jsou i trochu cik-cak rozhozené nesymetricky, takže vibrace nebudou jen dokonale radiální, ale budou působit možná i krapet do stran a tím napomáhat rozkmitu kotouče). Zbytek kouzla je právě už jen ten tvrdý a rovný podklad asfaltu, který zajistí ničím nepřerušovanou pravidelnost frekvence vibrací a tím postupný rozkmit při vhodné rychlosti.
Ale jak jsem psal neřeš to, zvlášť ne ve 40 km/h na asfaltu a horáku a buď rád za kotouče.
tak jediňě vyměnit plášť za symetrickej..:)
no beze srandy – mě na starém kole cinkání ve 30 ustalo, když jsem začal jezdit na NN schwalbinách namísto těch Jonesů, co byly také cik-cak, přitom oba pláště jsou podobně hrubé. Nejsem schopen říct, zda to bylo jen tím (změnil jsem tehdy i vypletená kola, ale vsadil bych si, že to nějaký vliv mělo). Od té doby jsem pak postupně vyměnil i brzdy a nakonec celé kolo vidici a vůbec všechno, takže ti neřeknu, co přesně bylo důležité pro to, že už mi to dnes nedělá, ale první změna nastala se změnou plášťů.
tak tak. Jak jsem nahore psal o cinkani kotoucu u meridy a ignitorama, tak jsme to resili vymenou plastu za ranchero, kde stredovy pruh vzorku na sebe pekne navazuje. Pak bylo ticho.
mne to robilo pri rychlosti cca 28 km/h ked som mal platnicky tak z 3/4 zodrate. vymenou za nove to uplne prestalo
Ano je to normalní, pokud je křivý kotouč, špatně vyrovnané třmeny brzd, nebo i třeba jen hází kolo, atd..
Dneska jsem namontoval 180-ku kotouč a nemůžu to nějak vystředit, ne že by to cinkalo, ale prostě to furt drhne. Ale přijde mě, jak kdyby házel kotouč, i když to nechápu, když je novej. Nevíte někdo co s tím, krom výměny kotouče :o) ?
Tak to snad poznáš hned, jestli je kotouč křivý nebo ne. Pokud škrtá jen např. v jednom místě z celého obvodu, tak je křivý.
A to že je nový neznamená nic, rovnal jsem lehce snad téměř všechny nové kotouče, co máme doma (samozřejmě ale nic drastického, ne že by jako nové už byly křivé nějak moc, vše to bylo do max 1mm, v terénu není žádný problém ho pak následně ohnout mnohem více). A kromě toho, že může být ohnutý, tak může být také v nějakém místě větší tloušťku (ověříš šuplérou).
škrtá jen v jednom místě, je to vidět, že to fakt lítá mezi destičkama, jen mě to přišlo divný, že by byl křivej, ale je fakt, že problém ho zkřivit není žádnej. Jak to rovnáš, já mám strach, že jak do toho hrábnu, tak to bude ještě horší.
Mám koupený rovnák na kotouče. Tady je postupy servisování kotouče včetně jeho rovnání a je tam taky vidět ten rovnák (mám přímo ten parktool, co je v tom odkazu).
Jde to i bez toho nástroje, třeba i rukou, ale to pak jde o něco hůře. Po srovnání (zvláště pokud bylo ohýbání větší) je pak třeba povolit a znovu dotáhnout šrouby, aby tam nezůstávalo pnutí po tom srovnání.
To jsem ještě neviděl, ale je to super :o) Dik za typ, něco podobnýho budu muset vyzkoušet. Rukou se mě to moc dělat nechce, protože mám strach, že to bude ještě horší.
Cit o kolik je třeba kotouč ohnout stejně musíš získat tím, že to prostě zkusíš a v tomhle ten nástroj nijak nepomůže. A je třeba se nebát, musíš ho ohnout ne zrovna málo, aby tak zůstal. Když jsem rovnal první kotouč, tak jsem taky pákrát ohnul třeba příliš a musel vracet než jsem získal odhad.
dík moc, vyřešili to kombinačky a je to dobré, takže díky, to mě nenapadlo, že bych to mohl rovnat rukama :o)
ja som rovnal 203ku rukou, ide to.
nájdi presne miesto a trochu ohni. keď bude málo tak zas až pokiaľ to nebude ok.
nezamasti si pritom kotúč 8o)
to kup, a zdarma k tomu dostaneš od parktoolu stahovák čepiček ventilků
Rovnal jsem kotouč kladivem a kovadlinou :-D. Ale to už šlo o extrémní případ, kotouč byl vyhlý o takových 40°. Ale podařilo se :)
nový kotouč a téměř 1 mm výchylka?? není to nějak moc??
Pokud kotouč cinká tak se jedná o „dobře“ seřízenou brzdu tzn. že se brzdové destičky nedotýkaji kotouče (u nových destiček nebo špatně seřízených brzd to necinká, protože se destičky dotýkají kotouče tzn. kotouč nemuže rezonovat) . Mě to děla přední při určité rychlosti na asfaltu (Nobby Nic + ORO K18 180mm) sem tam procinkne.
mám menší problém. mam fulla a zrovna sem si koupil 203ky kotouče. Měl sem vzadu 160 a vepředu 185 a vše bylo vpoho jen sem chtěl aby to víc brzdilo.. Brzdy mám avid juicy 7. Rychloupínáky dotažený jak to jen jde. Výplet na Mavic Crossride je taky dotáhlej kotouče samozřejmě taky no a brzdový třmeny taky. Pokud je kolo nezatížený je vidět, že kotouče sou přesně uprostřed mezi kotoučema a při stisku brzdy nedochází ke křivení, nebo ohýbání kotouče. Čili ideálně seřízený brzdy =) jenže, pokud zamáčknu přední vidlicu, kotouč se nahne na jednu stranu a začne třít o desku. To stejné vzadu, pokud nasednu, tak vidím, jak se kotouč nahne na desku a začne o ni třít. Kotouče sou uplně rovný, nehážou ani o kousek. Včera mi dokonce začal hvízdat zadni kotouč při rychlosti kolem 20–30km/h, pokud sem se rozjel a jel bez šlapání(tzn zpomaloval aniž bych brzdil), tak zadní kotouč začal hvízdat a přestal jen v případě , kdy sem lehce zmáčknul brzdovou páku, aby kotouč o tu desku třel víc. Jaká by byla rada v tomhle případě ohledně toho nahýbání kotoučů? co tohle způsobuje? díky
Tohle způsobuje to, že tohle nejsou ideálně seřízené brzdy, ale úplně špatně seřízené brzdy.
Žádná zadní stavba + ani vidlice (u vidlic to bývá lepší, zvlášť když je pevná osa) + kola nejsou nikdy tak tuhé, aby se to nehlo.
Brzda se seřizuje pro zatížené kolo, ne pro nezatížené (a když už pro nezatížené, tak musíš vědět o kolik „křivě“ seřídit).
Tedy příklad, na všech kolech co máme doma, tak zadní brzdu seřizuje blíže vnější desce, na některých až tak, že kotouč téměř škrtá na nezatíženém kole o desku, na zatíženém kole jsou pak přesně krásně kotouče ve středu mezi deskami.
U předních brzd mám pohyb po zatížení minimální, takže tam není třeba tohle o tolik „křivě“ pro nezatížené.
U zadní brzdy se to děje i u HT, není to jen výsada fullů.
V extrému pro větší kotouč a málo tuhou zadní stavbu + málo tuhá kola + těžšího jezdce to může dojít až do extrému, tedy i když seřídíš zadní brzdu, tak že bude na nezaženém kole až škrtat, tak to bude pořád málo a po zatížení bude kotouč blíže té druhé destičce než ke které to bylo na nezatíženém seřízeno.
máte pravdu no…já to totiž seřizoval přesně do středu při nezatíženým kole. Dneska sem to zkusil seřídit tak aby byl kotouč přiblíženej k vnější desce, až o ni skoro třel, dotáhnul upínáky jak jen to šlo a je to vpohodě už mi to nedělá..sednu na kolo a kotouč se hodí do středu =) takže teď už je po problému. Jinak důvod proč mám vzadu kotouč 203ku je takovej že sem měl dobrou nabídku pro dvě 203ky tak sem toho využil a navíc se mi to děsně líbí když sou oba stejně velký =) takže tak..a Mloku díky za pomoc
Jejda proc jsi cpal tu 203 i dozadu? vypada to prinejmensim divne.
Jeste k veci. Seridit trmen pri zatizeni jezdcem. Ale to asi radil Mlok nade mnou, me se vsak ty jeho „clanky“ nechce cist:)
trochu doplním obecně Mloka
to co popisuješ je deformace vidle/upínáků při zatížení. Čím větší kotouč, tím výrazněji se ti stejná deformace zatížením projeví. Vpředu je na takové průměry kotouče, cos tam dal vhodnější už pevná osa, QR už to těžko udrží, zvlášť když náhodou přidáš méně tuhou vidli.
Vzadu je pak nandání takoéhoto průměru kotouče celkem k ničemu a přesně jak popisuješ dojde jen k tomu, že ti vzniknou potíže se škrtáním a drhnutím díky deformaci zadní stavby a přitom ti to nebude brzdit líp (zadkem neubrzdíš víc než to, kdy se dostává kolo do smyku a i se 160 nebo max 180 kotoučem dostaneč zadek do smysku velmi snadno), takže nač tam cpát 200, který vzadu nepřinese větší účinek, jen více problémů.
Sežízení na kroutícím se rámu a vidli je obtížnější ale pokud je to v nějaké rozumné míře, tak je možné – viz Mlok.
no jasně možná ten kotouč vzadu je bytečnej ale jak sem napsal výš, měl sem dobrou nabídku za oba kotouče tak sem toho jen využil..když už tak už =) a navíc se mi to děsně líbí. a díky vám se mi to i podařilo dobře seřídit. Jen kdyby při dobržďování nevrzaly jak mokrý V brzdy i přesto že je sucho a kotouče s deskama taky. ale za to asi můžou fungl nový kotouče..snad se to nějak obrzdí =)
Stejný plášť, kotouč 180 XT 2008, stejný problém.Cinkání mezi 26,5 – 29 km.
zdarec, doufám že mi někdo poradí… koupil jsem si meridu hfs mision 3000D, mám tam brzdy magura louise 180 předek i zadek při nízkých rychlostech zadek cinká tak že nemusím mít ani zvonek je to hrůza pro moje uši… co by se s tím dalo dělat???
160mm
předek i zadek 180mm
jj, myslel som to tak, že dozadu by som dal 160ku 8o)
výkon stačí a cinkať by to malo menej alebo vôbec
a ešte ti zostane aj náhradný kotúč 180mm dopredu
tak pokud zůstaneme u toho že bych tam nechal 180, dalo by se s tím urobit něco jiného??
Pomohly by možná jiné pláště, ale osobně bych dal dozadu 160 mm kotouč, bohatě tam stačí.
za předpokladu že zůstane všechno tak jak je, dá se to cinkání odstranit jiným způsobem???
Myslím si, že ne. Cinkání vzniká otřesy od pláště, které se přenášejí na kotouč, ten rezonuje a cinká. Čím větší kotouč, tím větší cinkavost :). Je to v podstatě normální jev. Cinkal mi přední kotouč 180 mm na mechanických Sutourkách i na BB5, teď mám 160 mm kotouč a necinká nic.
takže budu asi na věky věků cinkat:D:D
Nevim co tam mas za plast, ale u techto merid se to resilo prezutim na jiny „plynulejsi“ vzorek. Misto ignitoru, co tam jeden roky byly, stacilo dat ranchero a bylo po cinkani i se 180mm kotoucem. To ze mas spravne serizeny trmen, pod zatizenim jezdcem, povazuju za samozrejme:)
je to model 09 pláště jsou schwalbe rocket ron, kolo bylo cca týden na garančce…
Pokud mas tu moznost, tak zkus prezout do jinejch plastu. To ze bylo na garancce jeste neznamena, ze je trmen serizen po nasednuti.
tak jsem si pohrál se třmenem, trošku povolil trochu utáhl a evidentně je ten zvuk méně ohlušující, ale neustále je tam zaznamenávám…
Dej tam jinej kotouc, Magura VentiDisc a je po problemu…
mě občas drnčí kovový košík na lahev…když jedu na asfaltu do kopce cca kolem 12 km/hod