ja casto ? a jakym zpusobem cistite retez? hlavne od kaminku… vadi jestli ze v retezu v kazdym clanku jsou cca 3–4 kaminky o prumeru cca 0,25 mm
ja casto ? a jakym zpusobem cistite retez? hlavne od kaminku… vadi jestli ze v retezu v kazdym clanku jsou cca 3–4 kaminky o prumeru cca 0,25 mm
Kamo rozesmal si me! jo vadi no. co sis myslel – naprosto nejlepsi je rychlospojka – dela ji SRAM, CONNEX, a jini – pristi retez si kup s rychlospojkou.je jednodussi retez sundat a hodit do zavarovacky s arvou nebo nejakym benzinem, redidlem apod nez úracka ale ta taky staci. no kazdej se usmeje a rekne ti „zalezi jak a kde, co jezdis“ zejo? no a od toho se interval odebira. no a kaminky ty vadej treba tim, ze odiraji zuby atak.
uracka = pracka retezu
retezu sou kameny sumak ale ty zuby narikaji!
že je údržba řetězu důležitá, o tom žádná, ale jak je to nejjednodužší? Moje přirozená lenost mě vždy odrazuje a pračku někdo rozmlouvá, někdo doporučuje. Tak zkušení, jak a čím nejlépe? S novým kolem, kde je vše asi tak desetkrát dražší než na mém bahňáku, který je nezničitelný, přeci jen to neberu tolik na lehkou váhu. Dřív jsem to trochu stříknul GTéčkem, otřel a bez problémů. Stačí to?
já teď jdu do tohodle: www.qts.cz/….010.20.html :)
:)
Á, pánům přetek hrnec s vtipnou kaší :-)
já si ale srandu nedělám – viz moje reakce níže........zkus si to najít.....
Jo, promiň. Taky se asi přikloním k této verzi. Jen mi přišlo škoda času s hledáním tohodle odkazu..:-)
me taky bylo jasny ze vadej a myslel sem to spis jak moc vadej :-)) …no kde co jezdim je snad jedno ne …kameny tam mudou bejt i dybych celou dobu jel po cistim skle a pak projel 10 m nakym piskem neo v necem co trochu prasi…
to je ještě v pohodě…ale kdyby v každém článku bylo 5–6 kamínků velikosti 0,27–0,29mm......tak to už by byl obrovský problém !!!!!!!
HEled jak si ze me lister dela prdelku …proto sem tam psal „cca“ …to bylo pro predstavu :-))
Arva a pracka retezu to jisti…
na biku vetsinou pouziju pracku, necham uschnout a znova retez namazu a dukladne setru prebytecny mazivo. kdyz je retez po vyjizdce cistej, otru hadrem prach, lehce primaznu a otru prebytecny mazivo. retez nerozpojuju. menim ho podle ojeti. (mereneho suplerou). na silnicnim kole vetsinou retez jenom otru a promaznu. v.
Měl jsem pračku dost dlouho ale teď řetěz raději vozím se spojkou a myji řetěz v plastový lahvi technickým benzinem.Řetěz z pračky nikdy není tak čistý jako když ho dám do flašky a pořádně zatřepu v benzinu.
A čím po umytí mažeš? Co osoba, to názor. Všelijakých drahých mazadel je dost, ale kdo má vyzkoušený dobrý výkon v poměru s cenou? Nejsem šetřílek za každou cenu, ale snažím se i o trochu ekonomiky a údržba řetězu se určitě vyplatí nejenom kvůli opotřebení dalších dílů, ale i kvůli pohodě a ztrátám za jízdy. Dobře udržovaný řetěz je jeden ze základů.
Kdyz je venku delsi dobu sucho a vim ze budu jezdit nekde po uchle hline nebo necem, co bude prasit, tak mazu timhle kolokolo.cz/catalogue/udrzba/finish-line/krytech/ a jinak pouzivam tohle kolokolo.cz/catalogue/udrzba/finish-line/cross-country-60ml/
mazu uz par let mazadlem na retezy (lahvicka do mokra a lahvicka do sucha) od motorexu. vyborne vzlina, takze staci rozetrit jen par desitek kapek. vydrzi mi vetsinou rok i dele. naklady cca 400,– CZK na rok. v.
Podle počasí -Motorex dry lube ,Motorex vet lube
taky se dá prát a mazat pouze naftou. Kdysi jezdili silničáři pouze na řetězech mazaných v naftě. Fakt je, že silnice je jiná než MTB. Kdysi jsem to zkoušel a dobré zkušenosti. Naftu do pračky, tak třikrát za sebou, hadrem do sucha a 100 km bez problémů. Laciné, šetrné, ale dost pracné, musí se poměrně často opakovat.
nechci zpochybňovat tvé tvrzení, ale ty si zkoušel protřepaný řetěz projet pračkou a vypraný (po protočení celého řetězu je náplň čirá) protřepat v láhvi. Já možnost srovnání nemám (nýtovaný řetěz) tak se ptám.
moje zkušenost s pračkou – nikdy se mi nepovedlo aby náplň byla po protočení čírá – měnil jsem ji v průměru tak 5–6×. Řetěz navíc nikdy nebyl úplně čistý.
S petkou a zelenou arvou mám mnohem lepší výsledky, řetez ja prakticky čistý – nejen že ho v tom protřepu, ale klidně ho v tom nechám tak 1/2 hodiny vymáčet.
PS: používám Petku od mléka, která má široké hrdlo, ty s úzkým se dají taky použít, ale je potřeba posledním článkem provléct provázek a ten pak nechat trčet ven a přes něj to zašroubovat – jinak ten řětez člověk nedostane ven.
Poslední článek tahám ven pomocí drátu do výpletu (zahnutým koncem). Horší je, když se udělá „uzel“. To pak odnese PETka.
vždycky to odnese PETka. ;-)
LOLík
no proto je dobrý to široký hrdlo :-)
při cenách PETlahví je opravdu škoda je zničit :-)))
jdenak je to zbytečná práce navíc a za druhé já tu náplň používám tak na tři praní.........
to já naopak na jeden řetěz používám dvě náplně
Ja pouzivam jednu napln cca 0,5 –1 l na dva roky. moje tri kola + prilezitostny cizi. Skkladuju v PET, umyvam v 5l kybliku od hortice, cely to po cisteni sleju do pet a pri dalsim cisteni z pet sleju jen cistej benzim. Stejne je to ale fuck, udrzovanej a pravidelne cistnej retez vydrzi o 1,2649 km dyl nez retez kterej se sem tam mazne a otre hadrou.
J j ten benzín nebo ředidlo je super.Zásadní je řetěz nemazat až moc.Mažu ho jen občas,až začne být hlučný.Při takovém minimálním mazání se na řetěz chytá minimum bordelu.Taky není špatné hodit do benzínu nový řetěz.Vozím shimano a od novoty je tam jakýsi lepivý olej.Dost se na to chytá bordel.Vůbec nejhorší špinění řetězu jsem zažil na dovolence v Českém ráji,bylo tam hodně písku.
Mam retez XT kupovany cca jaro 07, cca 2500 km.
Na shimano jde v pohodě spojka Sram.Řetěz mažu nějakým tefloňákem,moc to neřeším.Kazeta po 8000km,může být po smrti.Taky píšeš že máš na řetězu najeto 2500km.To mi příjde moc.Může být vytahanej.Na shimanu měním po cca 1000km,už jsem měnil i po 700km.Měním když je měrka na třetím zubu.Taky záleží na stylu jízdy.
1/Tak já na řetězu XT používám zlatou spojku Sram a bez problému.Dá se použít i spojka Conex. 2/Máš sjetej převodník, buď připiluješ zuby /najdeš v hystorii/nebo vyměníš pilu.
jestliže se ti lepí retěz na převodníky, tak budou zralý na výměnu. taky jsem měl tenhle problém, koupil jsem nový a je to v pohodě.
Si děláš srandu,šutry v řetězu.Zastavit a okamžitě vyndat/nejsou-li to závody/..
nejsou to sutry aby sis nepredstavil tri metrovej valou sou to takovy jemny zrnicky pisku …no zatim nejezdim, stejne u nas furt prsi …nak se v tom este postouram
Písek neřeš,nemažeš řetěz něčím moc adhesivním s velkou viskozitou?/to by mohla být také příčina nadměrného ulpívání../
To je už docela slušná frakce – takový nonokorn.
petrolej nebo nafta v plechovce :-D ne moc často :-) asi těsně před pískáním ale nemáme tu moc písečnou půdu, záleží kdo kde jezní
kaminky v retezu? v kazdym clanku 3? nezlobte se na me, ale to se mi vzivote nestalo…
retez meju technickym benzinem a stetcem nad petlahvi.
Mě se to stalo:-( Byla to jízda po pěšinkách v českém ráji.Bylo docela mokro a část stezky vedla po pískovci.To skřípání řetězu si pamatuju do dnes:-)
jel sem den po desti nic dlouhyho ale lejikoz chvili sem jel lese (louze , bahno mokro) a pak vjedes na polnacku ktera je od slunicka sucha prach , trochu pisku atd . nejni problem nachytat kaminky …nevim jestli je to uplne v kazdym clanku …mozna je to taky tim ze je to uplne NOVY(1 tejden) kolo …takze je tam takovej ten maz od vyrobce kerej lepi :-))
s tim „mazem od výrobce“ mně šimano štve. Hned chodilo na mytí a odborné přemazání :-).
i SRAM má nové řetězy dost „lepící“
Svitava je řeka řek!