Co některým lidem vadí na kolech Author ?

329 nepřečtených
  • Bajker16

    Dost často slýchám od lidí kritiku na kola Author. Já osobně mám s touto značkou dobrou zkušenost a po dvou sezonách na Instinctu nemám žádné záporné zkušenosti. Tak by mě zajímalo jaké máte zkušenosti vy.

    Anketa: Kola Author

    13x
    10%
    15x
    11%
    0 0
    • motylekmodry  

      neres to. pro tyhle „lidi“ nejsi dost dobrej pokud nemas to nejdrazsi, nejlepsi, nejmodnejsi vybaveni. proste jsou to snoby a chtej to prevest na tento nadherny sport. jsi li spokojenej tak jezdi a ser na ne ;o) jo a tez kdyz nemas helmu tak koukaji jak na vola, pritom je to kazdeho vec nakolik riskuje. nez zkritizujete mou vetu o helmach, uvedomte si ze neni narozdil od pasu v aute povinost ji uzivat :)

      0 0
      • Hanato  

        No to sice neni, ale uz jsem videl dost kamenu zaseknutejch do helmy aby me zamrazilo…

        0 0
      • sportovni_biker  

        S tou helmou tě tade nechápu, už jsem jednu naštípnul, tak vím o čem mluvím. S kolama je to tady horší, ale ne všichni jsou proti nim zaujatí :-)

        0 0
        • motylekmodry  

          jde mi o princip, ze se dle toho tridi cyklisti a necyklist. jinak jezdit bez helmy je kravina samozrejme.

          0 0
          • McBlacky  

            ale zase lidi bez helmy co jsem poznal kromě jednoho případu jezdili velmi slabě-rozuměj pomalu, případně pěšky-, takže bych se o ně z kopce nebál…

            0 0
            • motylekmodry  

              ja bych se o ne nebal vubec,,,je to jen jejich problem ;o)

              0 0
            • motylekmodry  

              ja bych se o ne nebal vubec,,,je to jen jejich problem ;o)

              0 0
            • enjoy  

              jsi hodnej,moc:-).dik!:-)

              0 0
            • mab  

              tenhle dokonce „jenom“ sel nacerno.blesk­.cz/Clanek61514­.htm

              jestli clovek nosi prilbu nebo ne je jeho vec, ale jen pokud nespadne, spadne sikovne anebo pokud pri padu umre. Jinak zamestna vic lidi na delsi dobu nez s ni a to uz neni jen jeho vec.

              0 0
              • pelt  

                Tak to by se muselo statisticky prozkoumat. Treba ten, co nema prilbu v pripade padu umre ve chvili, kdy ten s prilbou dlouho zamestnava spoustu lidi.

                Najmi si tak 200 lidi, pulku nech padat bez prilby, druhou pulku s prilbou – no a pak statisticky vyhodnot, kolik jich zarvalo, kolik z nich vyzadovalo jak dlouhou peci a kolik se jich jen otrepalo. Pak si porid ucebnici statistiky a na Mirove muzes vyhodnocovat do aleluja.

                Jinak ti tam unika jeste jeden maly detail, ktery hovori PRO prilbu. Do vetsiny lidi spolecnost neco investovala formou vzdelani, zdravotni pece v detstvi, peci rodicu, takze takovy clovek, ac si to odmita pripustit, ma vuci spolecnosti (minimalne vuci rodicum:))) urcity dluh. A i kdyby nemel – pusobeni cloveka v aktivnim veku je vetsinou prinosem (byt zprostredkovane) pro ostatni lidi. Takze zbytecne sebeusmrceny clovek je pro spolecnost v takovem pripade ztratou.

                0 0
                • mab  

                  Napad je to zajimavej :-) pripada mi ale ze oba mluvime o tom samym, ja mam prilbu moc rad viz. foto (a to na te fotce vypada o dost lip nez v realu)

                  0 0
          • Bulda  

            to je, kdybych si to pamatoval, tak bych vám vyprávěl, jak mi asi zachránila když ne život, tak aspon před ježděnim na takovym tom vehiklu, co nemá kola za sebou, ale vedle sebe

            0 0
        • james11  

          tak tak, bez helmy ani na krok

          0 0
          • enjoy  

            to musis pusobit dost legracne:-)

            0 0
            • Vilém  

              jo jo ,taky me vzdy pobavi lide co chodi s helmou po obchode ap.:)Nedavno jsem potkal nejakou rodinku co jela na autem na start sve cyklovyjizdky a smichem jsem malem spad z kola,kdyz mama od deti sedela v aute a uz cestou mela pro jistotu nasazenou helmu.

              0 0
            • Vymi  

              vis, kde konci sranda az te nakladaji do rakve… nebo v tom lepsim pripade do sanitky… 10% je 10%… bez helmy na kolo nelezu…

              0 0
      • Bajker16  

        To taky dělám. A nejlepší jsou lidi, který jsem potkal dneska na Brdech. Jela tam skupinka asi pěti jezdců a když jsme stáli dole, tak pohrdavě koukali na mýho Instincta. Sami měli Morati a Santa Cruz. A nejlíp jsem se bavil když jsem je v klídku předjížděl v kopci,zatímco oni tam fuňeli :-D. Takže opět platí že když máš nejlepší kolo , tak to neznamená že jseš nejlepší :-)

        0 0
        • Hanato  

          Souhlas kolo nejezdi, sam mam ram uz skoro 10 let a akorat na nem menim komponenty :-P

          0 0
          • ota  

            když koukám na tvůj rám,taky bych neměnil

            0 0
            • Hanato  

              Dik :-) Ja to sice planoval bo mi na nem chybi navarka na kotouce, ale nakonec se na to vyprdnu a radsi si postavim na jaro novou silnicku :-)

              0 0
        • james11  

          každopádně o kole to není :-) musíš to mít v nohách :-)

          0 0
        • bam  

          Zdravim, konecne nakej duvod se taky zapojit do diskuze :) Ty lidi cos potkal znam a potkal sem se s nima dneska taky. Nevim co by sis predstavoval ze by meli delat. Ses treba dvacatej kluk na nakym authorovi co ten den potkali, tak proc by si te meli nejak zvlast vsimat. Proste jenom pozdravit a bavit se dal. To ze je to hlavne v nohach vime skoro vsichni, ale ty ses asi student a mas cas jezdit. Jednout zacnes poradne makat, budes mit penize a koupis si pekny kolo pro radost. Jenze misto 10kkm/rok budes jezdit par set za rok, coz sem driv taky nechapal, ale postihlo to i me. V takovym stavu nemas potrebu zavodit s kazdym do kopce, ale proste se obcas projedes a jedes si podle svyho. Ty kluci maj najeto a nazavodeno za ty leta mnohem vic nez ty a treba z kopce bys jim urcite nestacil. Nikomu z nas nedela problem pozdravit i dedka na favoritu nebo naky rodince pomoct zalepit dusi. Sme snobi? Meli bysme ty kola vratit? Snob je ten co o kolech nic nevi a koupi si to jenom pro image. Dost casto to bejva Author, protoze je nejznamejsi ;) Takovej borec si to sine po vyasfaltovany Sumave, slape jak medved a ani nepozdravi.

          P.S. Jestli te nepozdravili, tak napis, ja jim vynadam, ze nam snobum delaj ostudu :)

          0 0
          • enjoy  

            predposledni,ve srovnani s poslednim odstavcem nechapu:-) tak jses snob kterej o kolech nic nevi nebo ne?:-)

            0 0
            • bam  

              No protoze sem napsal ze vim jak se meni duse tak urcite ne :) Ale podle meritek Bajker16 a jinejch sem, proto sem to tam napsal ;) Existuje pro nekoho kdo nema cas jezdit na „drahym“ kole nakej jinej nazev ?

              0 0
              • enjoy  

                zamestnany na dvojtou sichtu.prace a manzelka:-)

                0 0
                • mar_tin1  

                  na trojitou, prace, zena a dite :-)

                  0 0
                  • jfk  

                    a co prace, zena a tri deti?:-)

                    0 0
                    • bam  

                      Jasne, takze vozit velkou ceduli s odpovidajicima vymluvama na tema „Proc to kolo nahoru na Letnou tlacim ikdyz neni z Tesca“ :)

                      0 0
                      • jfk  

                        tak zlý to zase neni … děti jsou hodný a žena tolerantní (někdy):-)

                        0 0
          • fífa07  

            souhlas, není co dodat

            0 0
        • fousek  

          do nas snobu se neser:-)

          0 0
        • Lance  

          No jestli ma nekdo morati,tak rozhodne neni duvod k obdivu, pro me jedno z nejotresnejsich kol a na cenu seru, takze spis bych se smal ja jim, ze jedou na necem tak hnusnem:)

          0 0
        • bóďa  

          Souhlas, super kolo ještě nedělá super nohy. A o tom to je :-)))

          0 0
      • peky  

        Tady v tom třeba nemáš moc pravdu. Já osobně jezdím na kole které odpovídá ceně nového Artura Versus a když je porovnávám (rám AL7020 – v arturu nějaký dural nevím jaký, vidle RS Reba Race – artur RST, kola mavic cross ride – artur nějaký šílený ritchey, brzdy Včka od avidu měl sem je za 500 oboje a sou to singl digit 5 – artur tam má Hayes sole no bál bych se že je nechám ve sjezdu, ostatní je mix levného spotřebáku a dražších trvanlivějších věcí jako šaltr X.5 kazeta levnej Sram, řetěz levnej sram páčky X.9 apod.) vše z akcí od známích něco jetý něco nový ale rozhodně TO NEPOTKÁM NA ŠVIHU PROTI SOBĚ 20X PO CESTĚ DO ČESKÝHO RÁJE A ZPĚT. Mám zajištěnu určitou originalitu a za sebou dobrej pocit, že sem tomu věnoval čas svoje zkušenosti a vybavení o ligu jinde než ten co si pro to zajde do teska kde budou určitě artury taky jednou prodávat. O tom to je. Ten kdo na to má ať si koupí ´07 já si koupím ´04 v totálním výprodeji. A spousta tady z těch co tu přispívá je na tom podobně jako já. Jsou to studenti co si na kolo vydělaj na brigádě a pak si ho jdou koupit. Ne všichni (sic tady v tom bodě s tebou souhlasím je jich tu pár) si můžou koupit snobskej materiál za velký peníze. Takže prosím neházej nás tu do jednoho pytle a příště pořádně rozmýšlej co slintáš. Díky

        0 0
      • palkac  

        mno, až se bude lidem, kteří nenosí přilbu či nezapínají pásy, dávat k proplacení lékařská péče způsobená absencí těchto ochranných prostředků, tak mi to bude úplně jedno.. dokud to platíme všichni všem, tak mi to jedno není..

        0 0
        • enjoy  

          na to ze zijes ve velkomeste,urcite taky obcas chlastas a vubec netusim jestli taky nekouris,se ti divim,ze ti takovy reci vubec stoji za to.

          0 0
          • palkac  

            občas se trochu napiju, ale nekouřím. Jinak se to tady už probíralo a a alkohol a kouření jsou z jiné kapitoly. Spotřební daň uvalená na tyto produkty je ve své podstatě platbou budoucího léčení. Nemůžu nikoho nutit, aby nosil přilbu a taky to nedělám. Ale on mne pak nemůže( blbý je že může) nutit mu pomoci, pokud se mu něco stane a s ochranným prostředkem by se mu nestalo. Žijeme přece ve svobodné zemi. Jen jsem tím chtěl říct, že mi to vadí a pokud bude možnost to takto zavést, tak jsem pro. A navíc je mi to nepříjemné, jet vedle někoho, kdo nemá přilbu.

            0 0
            • palkac  

              Jo k tématu. Author jsem měla byl jsem spokojen se vším, kromě rámu (Modus 2000). Byl úplně super, jen vážil asi 2,3kg. Takže výměna.. Author mám rád jako značku doplňků a kolo se mi musí líbit. ALe teď už bych si stejně celý kolo asi nekoupil… Jinak enjoyi, jsem si myslel, že by někoho můj názor mohl zajímat. Jinak bych to nepsal…

              0 0
        • Krys  

          Podla mna by si mal platit zdravotnu starostlivost kazdy … ale to je uz asi ina tema.

          0 0
          • peky  

            Že! taky bych to prosazoval. Začalo by platit pravydlo o přirozeném výběru a ti slabší by odpadli. Taková ta klasická spartánská výchova a teorie o dokonalém jedinci. A najednou je spousta prostoru kde bikovat a žádní práškama vyhonění maséři na přechodech viz jiné tready. :D

            0 0
        • motylekmodry  

          radeji prispeji na leceni potrhlemu bikerovi ( sportovci vubec) nez li roure co se leci ze zavislosti na drogach ci chlastu gamblerstvi, pac ti ani sami povetcinou na pojisteni svuj dil nedavaji narozdil od potrhleho bikera ;o)

          0 0
      • chupas  

        A co jako. kdyz chci bejt snob tak je to moje vec. si kazdej za svoje prachy muze koupit co je mu libo.

        0 0
        • motylekmodry  

          :-O no comment :DDDD

          0 0
        • enjoy  

          bud v klidu,ty snob nejses.pac ty se opravdu mooc snazej aby byli mezi snobama in a bylo to dost videt.nekupuji si co je jim libo,ale co je zapotrebi mit!

          0 0
        • kleinis  

          Jak se pozna ze je clovek snob v techhle vecech? Omlouvam se za blbou otazku, ale fakt nevim…to bude asi tim ze su tady novej a na biku jezdim asi tak dva mesice!:-)

          0 0
      • Ho  

        Ty jsi ještě nikdy pořádně z kola nespadl, viď?

        0 0
      • kurýr na bajku  

        Ty nejsi pro nás dost dobrej…

        0 0
      • Gorgov  

        Dost dementni nazor… jo neni to nazorzil od pasu povinnost a co z toho vyplyva??? Ze kdyz ti ty chytrolini co se akorat porad hadaj rozkazou mit pas, ale helmu ne, nema cenu ji vozit? Jiste ze je to kazdyho vec, ale to i pasani se v aute. Videl bych to ale treba takle: Kdo si na kole rozseka hlavu bez helmy, ktera by nasledky zmirnila, mel by si napr platit polovinu lekarskyho zakroku… A ze sou to palby

        0 0
        • enjoy  

          hmm,tak z toho mi kouka soudni spor tak na 10 let,o dokazovani jestli by to tak bylo nebo ne.nebo komu bysme dali to rozhodovaci pravo?doktorum,kte­ry nemaji z principu radi cyklisty bez helmy? jinak tim bys taky spustil lavinu,v podobe placeni si pece vsude jinde a mohl bys rovnou preorganizovat cely zdravotnictvi. tak preju hodne stesti!

          0 0
      • sosacek  

        Přilba je jasná tu nemá cenu řešit.S ostatním ale souhlasím,zdá se mi že se tu hodně lidí chodí hlavně předvádět..

        0 0
    • Hanato  

      No nehlasoval jsem, protoze jsem se ve vyberu tak nejak nenasel. Proti authorovi nic nemam, sam jsem zene jedno koupil (Modus), kde se mi libila skladba komponentu a cena. Proste ji to staci, ale pokud je clovek do kol blazen a je ochoten do nej investovat, tak si proste najde „lepsi“ znacky, nejakou kultovku nebo neco na cem nejezdi pul naroda, proste je to seriovka z taiwanu :-P

      0 0
      • TheIF  

        Přesně tak jsou zaměření na levnější kola a nedělají pořádný fully

        0 0
    • Dijck  

      Author ma otrasny design a nerobi bike pre mna.

      0 0
    • cabbage  
      • cena/výbava
      • design(subj.)
      • marketing(subj.)
      • vzponínky jak authora jezdil a reklamoval lempl
      • jinak mám authora basic r.v. asi 1997 a zatim snad až na duše vše původní, ikdyž po 600km bych nic jinýho nečekal:-)
      0 0
      • cabbage  

        jo a dělá divný fully;)

        0 0
      • McBlacky  

        jsem tě na basicu ještě neviděl :) se někdy přijed pochlubit :)

        0 0
        • cabbage  

          jedno „race foto“, jinak basica zdědila máma už někdy v roce 2000.

          jinak na fotce je BA černý ročník 04, kdy mě odešel tlumič a lemplovi komplet arthur…

          0 0
    • Radek Broz  

      Author ma v poslednich letech naprosto otresny design. Jinak je to tuctovka jako kazda jina, nic extra spatnyho na nem neni.

      0 0
    • Belial  

      Myslím, že 95% národa vyhovuje, a proto je nejprodávanější. Asi nejlepší pro obchodníky, když ho každý prodává. Takže dobrý marketing. Osobně bych si ho nekoupil, protože nemusím mít to co mají všichni :). Ale kdyby byla extra dobrá nabídka … ?

      0 0
      • kurýr na bajku  

        Stejnak jako nákup TV SONY neznamená bezvadnej kšeft…

        Tedy ne, že by každá Soňácká TV byla shit, ale všichni víme…

        0 0
    • MlokCZ  

      Mám proti Authoru jedinou věc. Nic moc poměr cena/výbava.

      Sám jsem jezdil rok Authora Egoista, který teď spokojeně jezdí manželka. Ovšem za těch cca 55.000 nebo kolik přesně standardně stojí, je to hodně nevýhodná koupě. Ani při podzimních slevách, kdy býval kolem 47.000 nic moc. Já ho měl čistou náhodou za o hodně méně, takže pak proč ne, jinak bych ho nevzal.

      Jinak je to sériovka jako každá jiná, někomu nemusí sednout geometrie, někomu nesedne design, ale jinak v podsatě na HT není co zkazit, takže ani nijak špatný být moc nemůže.

      0 0
    • enjoy  

      mam doma visiona 03.zrovna tohle kolo je podle me jeden z nejhezcich authoru,krome takovejch tech oldschoolu egoist kolem prelomu tisicileti:-). proti authoru mam osobne jenom par veci.nektery modely jsou otesne sestavny,viz napriklad instinct.za dalsi,praskaj za stredem na spodni vidlici.a nechtej to uznat,parchanti. od roku 05(tusim) opravdu desny designy. no a nakonec,asi nikdy nic novyho neprinasej,vzdy pouze columbus,ritche­y,shimano.

      0 0
      • Blade  

        mam instinct 2003. designove pekny kolo, otresna sestava..to potvrzuju, ale az ted jak sem do mtb jaks taks pronikl. holt prvni bajk, no. az si pristiho slozim sam, to bude delo :-) jo a taky mi praskl presne tam kde rikas, ale s reklamaci problem nebyl.

        0 0
    • grafik  

      s authorem zatim zadne zkusenosti nemam, ale obecne mi na nich vadi ze tydle kola jsou brutalni seriovka. Design se mi nezda uplne nejhorsi, mnohem hur na tom jsou kola amulet nebo dema. Co se tyce kvality a odolnosti ramu tak bych mu veril na stopro a mam pro tohle tvrzeni i konkretni dukaz. A mit jedno zalozni kolo postavene takhle: www.bike-forum.cz/…se_biky.html?… … tak to bych se vubec nezlobil.

      0 0
      • enjoy  

        tohle mam.majiteli bych poradil,at se podiva zespodu na zadni vidli za stredem.muze byt celkem prekvapeny..

        0 0
        • Vilém  

          tak tak,uz jsem taky potkal takhle prasklej cervenej Vision

          0 0
          • Stancek  

            Smankote nestras…

            0 0
            • Vilém  

              Pro jistotu prekontroluj spodni trubky zadni stavby za stredem.Jinak to kolo jezdil,ne moc a uz vubec ne tvrde,silnicar, ktery do terenu jede 5× rocne.

              0 0
              • Blade  

                taky mi praskl a samozrejme mi prodejce tvrdil ze se s prasklinou v techhle mistech v zivote nesetkal :-D

                0 0
                • Stancek  

                  Pro jistotu jsem dnes pri ociste kola ho postavil nasedlo a rohy a duklade inkriminovane misto prohledl, vapada v pohode. Kdo jste to meli praskly, jste na tom nejak skakali, nebo nejaky jiny extremni vylomeniny? Mam 85kg, sice neskacu, ale ze bych to nejak zvlast setril se rict neda… vcera jsem na takove kamenite cesticce z kopce dolu predjel terenni kavasaki :-)

                  0 0
                  • Blade  

                    mam 80kg a ram mel najeto 4000km. jezdil sem normalni teren, silnici.. vice mene XC a maraton. po reklamaci rok jezdim na novym ramu, ten ma uz neco pres 6000 a setrim ho mnohem min jak ten prvni a zatim ok (ťuk ťuk)

                    0 0
                  • enjoy  

                    no,skakali.. je 8 schodu hodne? ne vazne:-),obcas neco probehlo,ale zadnej extremista nejsem:-)

                    0 0
                    • goofy  

                      8 schodu? To nedavam ani na Norcu, bo se o neho bojim… :-)

                      0 0
                      • enjoy  

                        zalezi na vysce:-).ale zase cim nizsi vyska,tim byvaji delsi.to uz ale zase neni tak narocny psychicky:-D

                        0 0
                        • goofy  

                          No jasne… Mne spis vadi ty rany. Prece jenom z 1–1,5 na placku na asfalt.. Jo kdyby jsi skakal dvojaky :-)

                          0 0
                          • enjoy  

                            na dvojaky ja bojim bojim:-).chodi mi to na stranu a nedokazu se moc prinutit litat rovne.ja vim,skolacka..

                            0 0
                  • fousek  

                    kavasaki je nejaka odruda sneka?:-)

                    0 0
                  • Lance  

                    zacinas olkycovatet:) kavasaki mozna jo vlastne,ale kawasaki predjede snad jen olkyc ne?:)
                    mi to tu preijde,ze to je tu sam superman a spiderman:)

                    0 0
                  • multib  

                    Kolo se nedává na sedlo a řídítka…

                    0 0
        • Bajker16  

          Šmankote…bahno :-D

          0 0
      • RUR  

        Dovolím si vyslovit předpoklad, že daleko větší sériovka bude příkladně Giant a Merida (na xtc a matts jezdí třebba němečtí důchodci pro rohliky:-))), a určitě i GF, Scott a vlastně skoro všechno. Artur bude proti těmto gigantům vypadat dost jako garážovka:-)))) Proti authoru nemám nic, sám jsečm jeden léta jezdil, jenže pak nějak překopali geometrii a tak jsem změnil značku. Je to normální značka, jako skoro každá.Design je otázka vkusu, ale obecně je designa MTB, až na vyjímky, prostý nápadu a vyšší grafické úrovně, takže je to fuk.

        0 0
        • filipes  

          garazovka spocivajici v laku – jsou to proste nakoupeny ramy na tw bez vlastniho vyvoje a testovani. Kdyz se klukum sikmookym nejaky model nepovedl, tak proste smula. Ale kdyz se povedl, tak OK. Ze se nahodou povede full je pravdepodobnost docela mala, proto bych si na nej moc nevsadil…

          0 0
          • RUR  

            Pokud se týče HT je Taiwan 95% produkce, je jedno, jestli je to Artur nebo něco jinýho a ještě je to většinou z nějakejch no-name trubek. Artur je apoň z Eastonu. Všechno je to v podstatě na jedno brdo, a myslet si, že je na tom třeba Giant, nebo ostatní líp je najivní.

            0 0
      • McBlacky  

        Amulet je podle mě stokrát designově lepší než author…

        0 0
    • wda  

      mam versuse a nikde problem nevidim. mozna jen atypickej rozmer sedlovky, ale to se da napravit vlozkou

      0 0
    • Lego  

      Author NEBRAT!!!! Jezdím Author Opus 2004 mám najeto něco málo přes tisíc..(takže nic)

      1. Ohlé malé kolečko na převodníku
      2. Rozsypaný ořech zadního kola (cena = nový náboj)
      3. Přehazovačka Deore, vůle jako prase
      4. Při koupi byl řetěz na 7–8 kolečko, místo na 9-ti

      Závěr: Nebrat ani zadarmo

      0 0
      • wda  

        ja mel jen ram, zbytek stavel po komponentech

        0 0
      • enjoy  

        ty si vul!:-)

        0 0
      • Lišák  

        Ty máš přehazovačku Author Deore??

        0 0
      • grafik  

        4. bod beru, ostatni argumety jsou k smichu, hlavne ze ram drzi ;)

        0 0
      • Radek Broz  

        :o)))) Authoru se fakt nemam proc zastavat, ale za tohle nemuzou;-)

        0 0
      • goofy  

        Ano. Zakakani Authoracti parchanti a vyzirkove…

        0 0
      • ota  

        dneska je v práci dost dusno,ale tímhle jsi mě dostal do parádní nálady.

        0 0
      • enrico  

        ty si woe akurát neskritizoval author ale shitmano, to isté sa ti mohlo pokašlať na akomkoľvek bajku, keby ti praskol rám, nič nepoviem, ale ohlé malé kolečko na prevodníku je docela k smíchu, ja si author nijak nazastávam (i keď z pôvodneho vižla mam na bajku už len kostru, no vlastne už ani tú nie, aj tu som kupoval novu a zase author) ale kritika značky väčšinou nespočíva v kritizovaní komponentov od úplne iného výrobca, ale komponentov z vlastnej produkcie, popr. iných kritérií a to napr. vyber komponentov, pomer výkon/cena atď… keď ti praskne pochybná author akože karbonová sedlovka, potom by som chápal ale 1. Ohlé malé kolečko na převodníku 2. Rozsypaný ořech zadního kola (cena = nový náboj) 3. Přehazovačka Deore, vůle jako prase je naozaj haluz

        0 0
    • dancing dog  

      já bych hlasoval pro – slušná kola

      neřekl bych,že Author je nějaká vyslovená slabota..síše bych řekl, že je o něco dražší než jiné " českéů značky, stejného soazení a srovnatelné kvality.oproti třeba Ravo… Authora mám crosse, Airline z 2002, najel jsem na něm ca 10oookm, a jsem s ním moc spokojenej, nemůžu si stěžovat, na to že mám ± metrák, tak drží moc dobře… co se bajů týče, nevím, se věrný Cube..silniček je celkem dost mezi kámošema, mnozí z nich jezdí fakt dost a žádný velký stížnosti.. myslím, že u Authora je kritický pohled už tak trochu tradice a poza…ale záleží nejvíc na osobní zkušenosti, ten, komu se Author rozsypal, mi asi za pravdu nedá…

      0 0
    • Tomcat  

      No tak nevím Authora sem měl a už ho nechci
      Author se dá dobře přirovnat ke VW. Je to takový šedej produkt pro lid, pro dobrý pocit, průměrný produkt za průměrné peníze s nadprůměrnou image.
      Není to špatné, ale ni nejlepší bohužel někdo z něj dělá všelék. To je jen v kategorii těch normálních kol. Pokud jde o kategorie DH/4X/dirt/BMX a fully tam to není pro pravdu nic moc.
      Spíš bych otázku položil opačně, co by mě mělo motivovat ke koupi rámu /kola Autor? Nenapadá mne konkrétní model, vlastnost, nebo cena, která by mne sváděla ke koupi kola/rámu Author, vždy to bude jedno z mnoha obyčejných průměrných kol.

      0 0
      • Bajker16  

        To je dobrá otázka, ale zkus si jí položit i u ostatních značek. Chápu že design neni nějak úchvatnej, cena taky. Prostě jsem si koupil Arthura před 2 rokama, protože byl v akci jako loňskej model. Před 2 měsícema jsem si koupil silničku A4404, protože to sice je model 2004, ale taky za úplně parádní peníze. Taky se mi líbějí kola od Kleinu,Scottu, Specializedu a dalších, ale prostě na ně nemám. Časem snad budu mít lepší kola, ale momentálně musí být Author dostačující.

        0 0
        • dancing dog  

          A4404 vůbec není špatnej

          0 0
          • Bajker16  

            To vůbec neřikám. Je to moje první silnička, ale opravdu se mi na ně jezdí parádně. Sice mě ze začátku trochu bolelo za krkem a v zádech,ale to není značkou,ale změnou z bika na silnici.

            0 0
            • dancing dog  

              přesně tak, větší předklon a hlavu musiš mít víc vzhůru bysis nekoukal na boty…chce to čas…

              0 0
        • Tomcat  

          Já jsem si tu otázku, ale položil. Proto jsem si znovu Authora nekoupil. Nemotivovala mne k tomu ani cena ani image, ale proste vlastnost, vlastnost kterou Author nemá, takže koupí Authora bych bohužel nedostal dostačující zboží. ale jen taky nějaké kolo.

          0 0
        • cabbage  

          já si jí položil a odpověď je jasná…

          0 0
      • dancing dog  

        ad poslední bod-tak nějak

        0 0
      • McBlacky  

        mě teda třeba pasat nebo phaeton nepřijdou tak šedý a pro lidi :)

        0 0
        • fousek  

          no mas pravdu novej Pasat je dost hnusnej (nevim kdo jim poradil ze cim vic chromu tim lip)

          0 0
    • lanko  

      Author je jen marketigová značka. Nikde na světě není továrna Author kde by se ty rámy a kola vyráběly. Nikde není vývojové nebo testovací oddělení. Nemají žádný vlastní nápad a ani nic čím se odlišují od jiných značek. Je to jen prázné slovo o ničem. Jinak na Authoru mi nevadí nic ale peníze bych za to nikdy nedal.

      0 0
      • dancing dog  

        už jsem to tu psal..stejně osazený RAVO je většinou o cca 3–4 tisíce levnější…ten poměr cena/užitek je u jiných značek lepší…

        0 0
    • smallbrother  

      asi to tady už někdo psal. Ale jestli ne:

      Není důležitý na čem, ale JAK jezdíš.

      A bez helmy si dovolí jezdit jen ten kdo jezdí úplný hovno, nebo je úplně blbej.

      0 0
    • multib  

      Mohu zasvěceně říct, že Author staví jen a jen na velkoplošné reklamě! Jinak je to Taiwanský šunt, za jehož cenu pořídíte lepší kola, třeba Maxbike, kde žádný Taiwan není! To, že je na kole Taiwan, znamená problémy. kratší životnost, nekompatibilita se SH a málo (žádné) náhr. díly (zejména časté problémy s ořechy – náhrdní nejsou, SH nepasuje!)! Author staví na optice, efektu, ne na kvalitě! Problémy jsou zejména s: brzdy Tektro, kliky SunTour (není 100% funkčnost řazení), př. nába (výdrž) atd.
      Samo, že záleží na modelu. čím vyšší, tím méně problémů.
      Zažil jsem několik kol s neodstranitelnými vibracemi (při 30 km/h) na řídítkách, bez uznání reklamace atd, atd.
      Pro pomalou občasnou jízdu dobré!

      0 0
      • cabbage  

        lol:-D

        0 0
      • goofy  

        Uz dooost… :-D

        btw: Tektra jsou brznym vykonem nad prumerem a s kvalitnima spalkama jsem s nima nemel nikdy problem.

        0 0
        • multib  

          Nad průměrem ostatních taiwanských brzd! To jistě. Ale ne SH!

          0 0
          • goofy  

            :-D

            0 0
            • multib  

              To jako že Tektro je lepší, než SH, nebo že SH je taky Taiwan?
              Takže SH brzdy, ať se vyrábí, kde chtějí, jsou kontrolovány Japonci a tudíž bez problémů! U Tekter (co si teď vzpomenu) praskaly brzy pružiny. U SH neznám jediný případ.
              A Tektra vs. SH, ve stejné ceně, jsou vždy horší. Nemůžeš srovnávat nejvyšší model Tektra s nižším SH! Mám zkušenosti s „V“, ale i kotoučovek (a všeho dalšího) to nebude jiné.

              0 0
              • goofy  

                Tak este jednou a pomalu: mel jsem Tektra (826A? treba), bratranek taky vozi nejake, a na par jsem jel. O praskani nic nevim, a za 6 let co jsou v provozu se nic nestalo. pochybuju, ze by byly nejake top, kdyz byly na Authoru Kinetic. Kdyz jsem postupne srovnaval, tak pri stejnych spalcich prevalcovaly Shimano Deore a rovnaly se Shimano LX… Nerikam ze to jsou nejlepsi brzdy na svete, ale rozhodne bych byt tebou netvrdil, ze Shimano je vselek…

                0 0
                • multib  

                  SH je spolehlivý, lepší průměr a jistota.
                  Tento thread je o Authorovi a co musím vypíchnout, jsou časté problémy s ořechy na naprosto noname nábách, rychle odcházely, křupalo v nich, vznikaly brzo velké vakly a nešly ničím nahradit. Stejné servis Author neměl a SH nepasovaly (SH je přišroubován zepředu, noname Author z druhé strany náby!).
                  Taky jsem často řešil kompatibilitu klik SunTour k řazení SH. Ve více krajních polohách dřel řetěz o vedlejší talíř, řazení přesmyku taky mizerné (kvůli konstrukci talířů). Taky s kotoučovkami Tektro byly problémy, mizerné seřizování destiček do rovnoběžnosti s kotoučem.
                  Hovořím o levnějších řadách v kategorii 9000 – 20000. A srovnávám s dobrými zkušenostmi s Maxbiky.
                  A divím se, že nikdo nezmínil mnou dříve zmiňované silné vibrace řídítek a př. kola při rychlostech nad 30 km/h. Znám 2 lidi, co je mají, znám prodejce, kteří kvůli toho přestali Authory brát…

                  0 0
                  • McBlacky  

                    jestli myslíš quando tak to zas tak noname není, dělaj i dobrý náby a vibrace řidítek závisí od plášťě…

                    0 0
                    • multib  

                      Mj. Quando. To dělá i ložiskové náby a celkem dost nových chodilo hůř, než konusové, přeskakovaly jako staré konusové s důlkama. A když bys chtěl měnit ořech, máš smůlu: neseženeš a SH nedáš.

                      0 0
              • fireman01  

                s tou kontrolou japonci bych si nebyl tak jisty ja v shimanu pracoval a byl jsem i v japonsku v jejich centrale a taky v singapuru odkud pochazi hodne shimano komponentu.

                0 0
                • multib  

                  [A bylo Ti to houby platne, zes byl v Japonsku..moc jsi nepochopil. Ja znam dobre cele osazenstvo, (vcetne majitele, Jirky Travnicka, alias Travexe) zastoupeni SH „pro stredni Evropu a prilehle zeme“ (jak znel kdysi jeho honosny nazev) a vim, jak to tam chodi, byvali reklamacni technici za mnou stale chodi a probirame, jake to bylo na skolenich v Japonsku a Nemecku. Min. 1 z nich procita tohle forum (zda prispiva jsem se neptal) a smeje se mnohym vyrokum (jako se mnozi z vas smeji mne).]? Staci se podivat na SH akce. Cca pred 13 lety (to jsi, Firemane, o SH nemel zdani) zaclo menit cca 5 typu klik (Altus, Alivio…), proste stacilo sundat z kola stare i ojete, n. poskozene a dostals za ne uplne nove. A servis z to od SH inkasoval cca 350 Kc! Akce trval cca 10 let!! Tomu rikam pristup! A pritom jsem se nesetkal s jedinou vadnou klikou, slo jen o prevenci! I dnes probihaji podobne akce, na naby, na RU (konkretizovat bych mohl zitr, nejsem u PC). Udelala tohle nekdy jina fa (o taiwanskych ani nemluvim)?!?!?

                  0 0
                  • goofy  

                    :-DDDDDDDDDDDDDD Uz doooost prosim :-DDDD

                    0 0
                  • vlk  

                    "I dnes probihaji podobne akce, na naby, na RU " -tak to by mě fakt zajímalo.

                    0 0
                    • borda  

                      jo na RU prbíhá – dobrovolné stažení výrobku. myslím, že na stránkách paul-lange budou podrobnosti

                      0 0
                    • goofy  

                      Tohle uz se tu na foru resilo. Probiha to tusim u sad XT a vys z urciteho obdobi. Vice na Paul-Lange nebo na bike-foru ;o)

                      0 0
                  • Andrzej  

                    ty mluvis o obchodnim zastoupeni, fireman mluvi o tovarne v karvine.....

                    0 0
                • multib  

                  OT. Tak mám potvrzeno, že jsi v tom Japonsku i Singapuru byl, ale pochval se, kolik jsi bral, jestli to nebyl důvod, proč už tam nejsi…?

                  0 0
                  • fireman01  

                    Bral jsem dost rekneme i dost nad prumernym platem :) a odesel jsem proto ze bych nerad zakrnel na jednom miste, proste mam rad zmenu, navic kdo si nekdy nezazil japonskou firmu tak by neveril jaky rad a poradek tam je, tedy za me byl az to cloveku lezlo na nervy pripadal jsem si kolikrat jak na vojne na druhou stranu tahle disciplina cloveka nauci poradku a v dalsi praci uz si tezko bude stezovat na buzeraci :)) mam kamarada ktery je japonec a je reditelem jedne pobocky shimana takze mi opravdu nemusis vykladat o QC=quality control, kdyz je treba splnit zakazku a zakaznici cekaji tak se pousti i ne zcela 100% funkcni vyrobky. Ale to neni jen v shimanu dela to spousta nadnarodnich a velkych firem mimo jine ted v jedne takove velke taky pracuji, proste na prvni miste je vzdy zisk. Nic proti shimanu nemam sam ho mam na biku ale tvrdit ze vse vyrobene taiwanskou firmou je smejd je podle me nesmysl.

                    0 0
                    • multib  

                      (No, já slyšel něco o 7k, ale to už je krapet osobní, tak..)
                      Jinak netvrdím, že taiwanské věci jsou šmejd, jen že se nemohou srovnávat s SH, které je o krok, dva před nimi a proto dám přednost Maxbiku před Authorem. (Já osobně radši Cinelli, 3TTT, Reynolds..)

                      0 0
                    • mato tope  

                      Většinou dělám na zakázkách pro Japkáče TRCZ,TICZ,AOY­AMA,TOYODA a můžu směle prohlásit,že mají stejnej bordel ve výkresech jako Henleini nebo Usamani via TRW vše dodavatelé automobilek.Jejich firemní kultura je pravda jiná,ale s námi toho moc mnesvedou.Jelikož jednoho ARTURA jezdím hooodně dlouho a je to šiter za pár tisíc,nechápu kam všichni choděj na ty závady.Ročně pravda namotám 3 tis,ale po rovině to rozhodně není,SUNTAS+RIT­CHEY+SRAM7+ROC­KCOMP.Pro srovnání třeba TREK 800 to nevydržel ani dva roky hajzl hliníkovej.

                      0 0
          • ares  

            Když myslíš, pěknej shit jsou Shimano Deore s integrovaným řezením. Přesně tohle jsem na Authorovi koupil. Kámoš to koupil na Feltovi a taky si stěžoval na ABS… Zlaté jakékoli samostatné páky od Tektry. Jinak mi na ránu Versuse nesedí geometrie, nikde mi nepraská. Dokonce patka s přehazovačkou vydržela třikrát po sobě natažení – klacek v kole těsně pod zadní stavbou – a opětovné narovnání. Chvíli trvalo srovnat geometrii patky a její vypilování, ale maká to dobře. Jo, spodek rámu mám otřískaný od řetězu a kamení.

            0 0
      • Ruprecht  

        kurňa Olkyc, už jsem si na tebe skoro zvykl, a teď tohle…hlavně ta věta „třeba Maxbike, kde žádný Taiwan není!“ mě úplně dostala…

        0 0
        • multib  

          Hovořil jsem v obecné rovině. Samo, že i maxbike dělá nižší třídu s Taiwanem, ale bavíme se o kolech, ne o šunkách (doufám).
          A zřejmě jste mne nepochopili. Nemyslel jsem původ rámu, či kola celého, jde mi o výbavu, komponenty, které nic nevydrží, nejsou kompatibilní. Maxbike od Altusu nahoru nemá žádný díl z Taiwanu (nejde mi o původ, ale zn.), kdežto Author i na vyšší třídě má kliky Sun Tour, n. alespoň brzdy Tektra. A to pak je při opravě, výměně, životnosti, či funkčnosti problém.

          0 0
          • orca  

            jen tak na okraj jakej je rozdíl mezi „kolem“ a „šunkou“ ???

            To jenom abych věděl kam se mám zařadit…

            0 0
            • multib  

              Parametrem je kazeta.

              0 0
            • multib  

              Parametrem je hlavně kazeta. Samo, že bez double ráfků, nerezek a zap. osy to nevytrhne.

              0 0
            • pelt  

              Kolo nestrcis do housky. Taky ho vetsinou neprodavaji v reznictvi. U sunky se moc nemusi resit komponentovy osazeni a kdyz budes chtit sunku na deorku, tak se na tebe budou koukat jak na ******. Jeste jsem nevidel kolo od kosti. Par kosti na kole uz jo:).

              0 0
          • ares  

            No vidíš, já mám velký problém s nábama Shimano Deore, jsou na půl roku, ledaže bys je po každé jízdě rozebral, namazal a seřídil. Stejně je na tom Formula a jakýsi TR zero System. Od Shimana rozumně funguje XT. Já si ale třeba vůbec nemohu stěžovat na Deore kliky a převodníky. Osa je o ničem, za půl roku vakl a za rok ámen. Na japonský zázrak stačí trochu vody a bláta. Na silnici to je ale v pohodě.

            0 0
            • orca  

              Nedramatizuj to … náby mám deore a poprvé jsem na ně šahal až po roce a půl a nyní další rok běží . Od Deore vejš je to v pohodě .. otázka ale jak se o to ty staráš a jak jezdíš …

              0 0
              • ares  

                To máš pravdu, nechce se mi po každém brodu náby rozebírat a vylejvat z nich vodu. :-) Dramatizovat to určitě nechci.

                0 0
      • Luka  

        pobavilo!

        0 0
      • Komi  

        „Mohu zasvěceně říct…“ :-D

        0 0
    • gobike  

      Od Artura se mi libi Starsi Visiony a Egoisti, ty novy sou fakt nepovedeny..

      0 0
    • Volf  

      Co čekáš že uslyšíš. Šikmookej šmejd / a přitom většinu hader v kterejch jezdíme a kol na kterejch se dneska jezdí je z Asie :-)), masovka / ale to je jen úhel pohledu, praskaj / který kolo nepraskne, když se nepoužívá na to, k čemu je určený / a spoust dalších pičovin. Tyto debaty se tady vedou co pamatuju. Jedinej způsob jak to vyvrátit by byl ten, že by se sundali všechna loga a udělal test. Ty samí lidi, kteří brojej proti Artíkovi, by chrochtali blahem kdyby se jim řeklo, že je to třeba Trek. Na druhou stranu jsou tady i opravdu znalci, kteří řeknou, že to je špatný a věřím jim to. Jsou ale ve výrazný menšině. Ten zbytej jsou většinou jen keci. A nejlepší je, že většinou od lidí, kteří nejsou schopní si dát do profilu ani svý kolo.

      0 0
      • dancing dog  

        musim si dát udělat nějaký fotky..žiju schválně i bez TV, natož PC+net -jen v pracích, takže proto… ale já se Authora celkem zastávám, sám ho mám – crosse, a spokojenost…

        0 0
        • Volf  

          Abych byl upřímnej, tak tebe jsem neměl na mysli. Jinak mám Artíka jako značku rád i proto, že Havlenové prostě ukazují, jak se má dělat značka. Na druhou stranu se mně nelíbí design jak letosní, tak ani loňskej. A co je podle mýho úplnej hhus, tak ten jejich hydroforming. Zlatej Superior s kulatejma trubkama. Prostě si myslím, že v jednoduchosti je síla. A taky pozoruju, že začínaj měnit geometrie a začíná se měnit posed na jejich kolech. Na letošním Tractionovi jsem seděl jak o paní lékarníková.

          0 0
          • dancing dog  

            aha, to sem rád… ty nový authorymoc neznám, sem spokojenej se svým Cube, kterej zatím dobře drží a ten cross taky…až přijde čas na změnu, tak authora jako MTB asi ne…tak to moc nesleduju…ale protiauthorácká hysterie je myslím trochu přehnaná…

            0 0
    • TomasN  

      Ja myslim, ze nejvetsi problem Artura je jeho masovost, to ze pokud nekam jedete na kole, vzdycky Author potkate, masivni reklama vsude, proste tuctovka, podvedomi lidi. Zeptejte se nekoho kdo na biku treba nejezdi at vam rekne prvni znacku ktera ho napadne?

      0 0
      • TomasN  

        A jeste dodam, ze jsem Author nejezdil, nejezdim, a jezdit nebudu, prave z tohoto duvodu.

        0 0
        • Luka  

          mno.. tak jestli muzu duvod, proc jsem ja sla do authora: chtela jsem ram, kvalitni a takovy, ktery se prodava samostatne, abych na nem mohla postavit kolo (ne spydera, ted se mi nelibil ani nevyhovoval, doma jednoho mame). A koukam koukam a co nevidim. Jediny slusny ramy co se daly koupit za smysluplnou cenu (tedy ne jako specialized a spol co ti ram prodaj za 32t a cely kolo na tomhle ramu za 35). A jedinej kdo z toho vypad byl author a fort. A jelikoz fort chtel za to samy 10t, vyhral author za 6… bohuzel, byl cervenej… coz mi dodnes pije krev, ale nedalo se vybirat…

          0 0
    • rock  

      No, spíš jsem nenašel žádnou motivaci, proč svoje těžce vydělaný penízky dát zrovna za Author … a navíc je jich příšerně moc. Je to stejný, jako bych hledal jiné řešení než Octavia/Fabia, i když je nepovažuji za špatná auta …

      0 0
    • yetti  

      jezdim Artura a nemuzu na ram rict krivy slovo. Akorat je tezkej jako svina, ale jinak mi svoji geometrii a vlastnostmi naprosto vyhovuje a je neuveritelny co vsechno uz vydrzel. Vim, ze kdybych ty komponenty co na tom mam nasazel na Spesla nebo Konu, ze by to bylo mnohem zajimavejsi kolo, za kterym by se mozna i nekdo otocil, ale ja jsem spokojenej a jezdim na tom rad a u me to nebyla ekonomicka volba, ze bych na jinou znacku nemel, ale perfektne mi to sedlo do ruky, tak jsem to koupil.

      0 0
    • wroum  

      100

      0 0
    • wroum  

      vadej mi fuly, respektive to co se pod timhle pojmem snazili presentovat doted. to co bude na 2007 uz by melo byt alespon funkcne OK.

      jinak je to znacka s prumernejma kolama a nadprumernym marketingem.

      drahy kolo bych si od nich nekoupil a v levnejch kolech (do 30000) je to stejne jedno :-)

      0 0
    • Palba  

      zacnu u spdcek: po cca pulroce prevazne na silnici, zohnula se me osicka co drzi pruzinu bowdeny: vydrzeli mesic: ano zmokl jsem a to hned 2× :D a prestali uplne fungovat, tak jsem je zahodïl a koupil bbbcka. (koncovky raci taky) ram: absolutne debilne resena geometrie (modus). Nejenze pro nas amatery musi byt stavba takova, aby kdyz udela jezdec chybu, aby ho kolo nezkopavalo ze sedla, ale tady je to snad udelano schvalne. Co se tyka tuhosti, tak parada, ale kdyz to clovek rozjede na 35km/h kolo uz nema absolutne tendenci zrychovat. Energie se pak straci kdovi kde.

      Presto tvrdim, ze kdo MEL (ne ma) authora, tak je o tridu vejs. Clovek se na nich nauci jezdit, protoze nic horsiho neni a pri zmene kola je uz jen lepsi a lepsi :D

      0 0
      • delfyn  

        Mám Authora Sectora dva rámy 00 a 05(osazení jen jedno) jsem s nima vcelku spokojenej, materiál OK jen bych trošku změnil geometrii a hlavně je super že je to ocel, jsou to hňupy že se oceli zbavili nadobro, jinak i oni umí udělat pěkný kolo tak nevím proč nad Authorem lámat hůl navíc kvalita taky stačí, když někomu vyhovuje jejich geometrie není co řešit Docela mě překvapí, když mi někdo řekne máš hezký kolo ale je to author, to moc nechápu

        0 0
        • delfyn  

          jinak je pravda že pokud bych ho neměl za skvělou cenu tak bych asi šel do Marina, ale to je jen kvůli osobním sympatiím:)a mám radši ocel tak tak velkej výběr není. Jinak míň sympatický než author mi přijdou Kellysy, Demy a takový, ale je to jen kvůli vzhledu, vyloženě špatný kola to taky v dnešní době nemůžou být

          0 0
        • Luka  

          „Mas hezky kolo ale je to author“… mnoho… me spis nastvalo tuhle prohlaseni „Vision…hm.. visiona ma dneska kazda druha“ ..... :(((( ja vim, ze to je tuctak, ale pred dvema lety se na ne skoro nenarazilo…a ted? Kazdej tunta ma visiona…cervenyho

          0 0
          • rock  

            Nech si ho přestříkat, když se Ti červená nelíbí … pak může být třeba růžový s hvězdičkami :-) … a bude jenom jeden.

            0 0
            • Luka  

              jenze prestrikani stoji 5000… takovy jaky chci ja… no.. a to se mi do staryho ramu investovat nechce.

              0 0
              • rock  

                Prosím ??? Já chápu, že by se vižlíkovi líbil kabátek z 23 karátového zlata, případně airbrush signovaná Martinem Zhoufem, ale normální lak se snad dá pořídit za přijatelnější cenu … asi …

                www.sterba-kola.cz/…ni200202.xls

                0 0
                • Luka  

                  presna odpoved sterby: 3000 ram 2500 vidlice.­........

                  0 0
                  • rock  

                    Aha, ještě vidlice. Btw, lak tak, jak ho mám na svém kole by u něj podle ceníku vyšel na 2660,– ; vidlu jsem si koupil tak, aby ladila k rámu :-))) … a navíc u Reby SL zas tak velký výběr nebyl …

                    Nezoufej, až si koupíš toho spešla, tak na něm se cena laku ztratí v celkové sumě :-) …

                    0 0
                  • wroum  

                    to je ale asi i se samolepama, ze? samotnej lak (1 barva) by se vesel si myslim do 2000 u sterby nebo kolem 1000 jinde :-)

                    0 0
                    • Luka  

                      jojo, i samolepy ale to je fuk, nebudu to nechavat u nej, moc negativnich ohlasu je na sterbu a ja ten obchod navic nemam rada. dostala jsem horkej tip a poptala je, nabidli veeelmi slusnou cenu ..tak na prelomu roku si tam vizlika dam. nechci to zakriknout a tak zverejnim veskere faze a vysledky az to bude. zatim sbiram odvahu a penizky :D ..kazdopadne to nebude stat ani polovinu toho co nabizi sterba :)

                      0 0
                      • wroum  

                        nerikam ze je levnej a ze ho musis mit rada, ale ty ceny za lak jsou pomerne adekvatni a protoze sem pro nej delal do lakovny samolepy, tak vim kolik prace za tim je (moji i lakyrovy) a taky vim ze kvalita provedeni laku u Sterby je dost vysoka, respektive nedovedu si predstavit, ze nekdo dokaze udelat takhle kvalitni praci + samolepky za vyrazne mene penez. predstav si ze treba laku se dava X vrstev a pak se nalepej samolepky, ktery se nekolikrat prelakujou bezbarvym. po kazdym prelakovani se musi lak vypalit a brousit (rucne) aby nebyl v miste samolepy schod… proste ma-li to byt kvalitne a spravne udelany, tak to stoji dost penez, protoze se na tom stravi hodne casu a to jak technologickyho tak casu nekoho, kdo to fyzicky udela.

                        0 0
                        • orca  

                          no jo no ale na kole se jezdí a neošahává se :-)) a hlavně že bude z dálky pěkné a zblízka jsem neviděl nikoho kdo by ošahával lak… a cena rozhoduje…

                          0 0
                          • Tomcat_1  

                            Zalezi co kdo ocekava. Ja jsem par kol strikat zkousel a neni to uplne legrace. Presne tak jak pise wroum – zabere to cas a musi se to umet. Osobne mi Sterba prijde sice drahej, ale primerene kvalite. jinak samozrejme by si s tim mela poradit kazda autolakovna, ale da se ocekavat ze to nebude uplne ono. Nicmene bych u starsiho ramu asi volil levnejsi cestu…

                            0 0
                          • wroum  

                            tak to nesouhlasim. kdyz ma byt neco pekne, tak i z blizka. pro me to je znamka kvalitne provedeny prace. mozna sem divnej ale lak na kolo s bublinama a krivejma samolepama bych proste nezaplatil i kdyby to ze 3 metru nebylo videt. proste bych to nechtel.

                            0 0
                            • orca  

                              tak takovéhle vady jsem nemyslel. Ale taky si myslím že cena laku by měla odpovídat ceně rámu . Dále bike jezdí povětšinou v takovém terénu že ta kvalita laku není až tak podstatná , to na silničce asi ten lak vynikne více . Přeci jenom nemyji a neleštím kolo po každé vyjížďce … ale možná jsem vyjímka…

                              0 0
                              • fousek  

                                Precijen nemeji a nelestim kolo kazdy rok:-)

                                0 0
                              • wroum  

                                cena laku by mela odpovidat cene prace a materialu, nicemu jinymu. pochybuju ze kdyz budes chtit prestrikat ram Favorita podle silnicky od Cannonu, tak ti to nekdo udela za 200, protoze ram ma cenu 500,–… to nema logiku. Ty sam si musis urcit, zda ti za to ten ram stoji. A pokud chci hezkou vec, ktera treba podpori moji individualitu, tak musim byt ochoten za to zaplatit (bez ohledu na hodnotu ramu) a na druhe strane, pokud neco takoveho pro nekoho delam, tak chci udelat praci na 100% a ne ze reknu ze to je na MTB, tak to muzu odflaknout, protoze to pod spinou nebude videt. Nechtel bych kolo (ani vlastnit a ani dat zakaznikovi), ktery neni udelany na 100%. Jako zakaznik bych nemel radost z odflaknuty prace (byt za nizsi cenu) a jako autor prace bych se bal ze se zakaznika nekdo zepta na to, kdo mu zmrsil ten ram… ale mozna sem vyjimka.

                                0 0
                                • kubad  

                                  Souhlasím s tebou, takže asi nejsi vyjímka.

                                  0 0
                                • orca  

                                  jen první polovina souhlasí, cena rámu úměrná ceně laku. Pokud ale chci něco individuálního tak prosim . Já se na to dívám skrz rodinej rozpočet tak vidím co opravdu na kole má smysl obměňovat.Už dávno jsem vyrostl z let kdy jsem leštil kde co a myslel jsem si jak se každej kouká jen a jen na to moje .. každému je to z prominutím upr… co kdo má pokud to zrovna neni ultra extrem kus. To jsme my češi co si na dvorku leštíme fovoryty atd…

                                  A kvalita práce o tom žádná to je na 100%…

                                  0 0
                                  • wroum  

                                    to neni o tom jestli kolo lestis nebo ne, ale o tom ze se ti neco libi a ty upravy, vylepseni delas primarne sam pro sebe, protoze ty to tak chces, bude se ti to vic libit… pokud to nekdo dela proto, protoze se chce ukazat, tak je to jeho vec a jeho penize a myslim ze to je na tom poznat. a jestli se na to koukas skrz rodinnej rozpocet, je tvoje vec, ale zalezi na kazdym a jeho konkretnich podminkach a pro nekoho to muzou byt dobre utraceny penize a to i presto ze treba nema na rozhazovani. otazka priorit.

                                    0 0
                                    • ares  

                                      Máš pravdu. Navíc zakopaný pes může a často je jinde. Spousta zákazníků chce to či ono co nejrychleji a nejlevněji. A ještě támhleto není potřeba a tohle by šlo levněji, protože Fanda za pivo to udělá o stovku levněji… Výsledek je šmejd, který je levný a podle toho taky často vypadá. To nevadí do okamžiku než se někdo zeptá : „Kdo Ti to dělal?“ „No voni…!“ Zákazníci se už nechlubí, že to tak chtěli. Tím nechci tvrdit, že za stejnou službu nejde zaplatit u různých dodavatelů různé ceny.

                                      0 0
                        • Luka  

                          uvidime, az to bude, necham ti ho osobne osahat :)… nemam duvod neverit ze to dopadne dobre, vzhledem k tomu jaka firma mi to bude delat. ALe neboj, dam vedet na 100%, bo jsem uz uplne rozhodnuta a vizlik dostane na prelomu roku novy kabat :) Nalepky mam hotovy, takze graficka prace na tom uz (az na to nalepeni) nebude tak narocna…

                          0 0
          • Stancek  

            Ja ti dam tuntu… ;-)

            0 0
          • borda  

            treba ja :-)

            0 0
      • McBlacky  

        palba asi jak kdo já dal na spd comp02 okolo 20000km (jednou prošly tuningem protože jsem urazil zarážku pružinky o pařez) a pak teda jsem je zahodil protože jsem se bál že se rozpadnou :) na bovdenech (šedých) jsem odjezdil celou sezonu a řadilo to bez problémů.

        0 0
    • RADO77  

      Taky se připojuji k názoru, že Artur je sice profláklé, ale na druhou stranu nijak špatné kolo. Mám Versuse 05. Kolo jsem dostal od otce a od manželky jako dárek, takže jsem si nemohl vybírat. Za ten rok jsem najel cca 2000 km, v tom 7 maratonů (2 přes 100 km) a 2 x-terry. Kolo nijak extra neleštím. Standartní údržba 1× týdně. Za ten rok jsem ho ještě nerozebral.

      Vytkl bych jen váhu a typ vidlice (M. Axel comp) a váhu (14 kilo), což ale v té cenové kategorii není nic mimořádného. Vidli hodlám upgradovat. Libí se mi geometrie. Srovnával jsem s Meridou a Trekem a neměnil bych. Mám rád dlouhá kola

      Co se týče kvality – v létě mi odešel ořech. Jinak nic. (Pro srovnání bráchův TREK 6500 (o 10tis. dražší) byl za rok v servisu už 3× (brzdy, vidlice) a to už po 1000 km.

      Zkrátka a dobře, je to kolo, na kterém se mi dobře jezdí a v dohledné době se ho nehodlám změnit, jen upgrade vidlice. Je sice trochu profláké, ale to za mě nepojede. Nevím if, si artura koupím znova, ale určitě ho zahrnu do výběrového řízení.

      0 0
    • Jirikus  

      Já nemám nic, ale taky žádné simpatie. Prostě v roce 2000 byl sector hodně dobrý z hlediska poměru výkon/cena, hlavně měl na tu cenu dobrou vidli (RS Judy SL 00), tak nebylo co žešit. Kdybych si kupoval kolo teď, tak by mně už Artur nijak neoslovil, ale ne tím nápisem, ale proto, že ten poměr C/V se změnil k horšímu a jiné značky jsou na tom líp. Stejně bych asi kolo skládal.

      0 0
    • GrandeBelde  

      Ve zkratce…ať už pominu otřesnej disign, ale vem to čert..jak se pan majitel „A“ snažil cudně zakrýt skutečnost, že „kvalita“ těchto rámů z Taiwanu je sinonimem značky A, žádné tep. zpracování, každý pátý svár je zmetek..toť neoficiální info.z výroby…rám je základem biku. Další fakt je ten, že kola „A“ jsou jistě dražší než většina konkurence, proč? …postavení na trhu, good will…takže suma sumárum: klobouk dolů, nad touto značkou, aneb ukažte mi výrobce s tak vysokým podílem na trhu…

      0 0
      • Blade  

        a rekni ze majklovo kolo ma otresnej design www.bike-forum.cz/…foto_big.php?…

        0 0
      • MI5  

        Author ma velký podíl na trhu v ČR, jenže i kdyby na něm jezdili všichni z ČR, tak se to nevyrovná tomu, kolik jezdí lidí v Americe na Scottovi nebo Trekovi, a proc by temhle firmam vadilo, ze neovladají trh v ČR??? Arthor proti nim má mnohem menší podíl na trhu. Má sice v ČR dobrej marketing, ale není tomu tak v jiných zemích, zatímco např. firmy jako Trek, Gt jsou známé všude.

        0 0
        • yetti  

          Jo myslim, ze kdybych sveho Artura vzal do USA, ze by to tam mohlo pusobit spis jako kultovka nez tuctovka :-)

          0 0
          • hanz  

            :D:D

            0 0
          • RUR  

            Šlapeš si to po Rocky Mountains na arturu a chlápek na Vertexu vysvětluje kolegovi, že Author je vážně hustá kůltovní garážovka odněkud z východní evropy, teda jako asi z Mongolska:-DD

            0 0
      • RUR  

        Jestli máš něco proti Taiwanu, budeš muset najít na zahradě ropu. Poskládat Taiwanuprostý bike tě vyjde tak na dva majlanty, jestli se ti to podaří vůbec (žeby tam dělaL UŽ I MAVERICK??). Ono 120 dolarů za měsíc na pracovní sílu je dost argument k tomu, aby se tam dělalo skoro všechno;-)) Jo, a kdybys chtěl opravdu slušnej rám a žádnou masovku, tak nad 2000 USD bez cla (asi 19%??) a DPH( určitě 19%), už je docela slušný výběr, tak vytřepej z prasátka neco kolem 60 000,– a máš „fakt solidní“ základ na HT. Prostě žádná masovka:-)))))

        0 0
        • yetti  

          Myslim, ze i s tim ramem bude docela problem, protoze jsem cetl, ze i Columbus vyrabi trubky v Asii. Takze je otazka zda se jeste vubec da sehnat nejaky slusny material na ram delany mimo Asii.

          0 0
          • RUR  

            Hm, no nic. Zatačím slzu a budu dál s klidem jezdit na svém taiwanském biku( ještě, že ta nálepka šla tak dobře dolů:-)). Jo, a taky začnu přemýšlet o tom, co mě bude trápit zbytek týdne. Zítra to vidím na nesmrtelnost chrousta:-)))))))

            0 0
          • multib  

            Vůbec nejde o to, kde (Taiwan, Mexico…) se co vyrábí, ale kde mají původ, protože původ (ne)zaručuje kvalitu, kompatibilitu..

            0 0
        • juice  

          maverick už tam ty rámy vaří, tož asi tak

          0 0
    • kurýr na bajku  

      Je to největší SHIT, jak majitelem, tak reklamačním technikem !!! Kdo nezlomil sedlovej komínek, tak netuší…

      0 0
      • multib  

        Přesně tak!! Tohle je taky hodně častá závada! Co já se jich nasvařoval (na přání zákazníka, proti mému doporučení, přesto nikdo nepřišel, že by opět praskl (žijí..?))!

        0 0
        • kurýr na bajku  

          Všude jinde se na to reklamační technik alespoň podívá, anebo jako u Specialized automaticky vymění. U Authoru je reklamace automaticky zamítnuta, aniž by se někdo zlomeným komínkem zabýval…

          0 0
          • multib  

            Author vůbec reklamace řeší s obrovským „nadhledem“! Zejména ty komplikované, sporné a nákladné.
            To u SH mění i bezvadné díly už jen při podezření, či možnosti závady! mluvím, samo že, o výrobci, japončících, ne o čs. zastoupení..

            0 0
      • kudlanka32  

        me ho vymenili nekolikrat…az na to ze mam z versuse kinetika…mrdky

        0 0
    • orca  

      ber to tak, tobě se líbí jsi spokojenej tak to neřeš , to máš jako auta škodovky – fšichni na ně nadávají a přeci je to nejprodávanější auto u nás a cenou to už dávno není … Pokud ale hceš zapadnout do nějaké specifické kategorie tak jsou holt out s tím se smiř… Když se nad tím zamyslíš tak z 90% jsou kola ±stejná neb osazení je stejné a jediné co se mění značka od značky je rám a ten v průměrných cenách je bez rozdílu – snad jedině geometrie je každému vhodná jiná a to je nakonec sugestivní pohled navěc . Stále říkám že bych chtěl jednou postavit několik kol stejně barevných stejně osazených a bez samolepek výrobce a pak at si každej vybere – zajímal by mě výsledek .. a věřím že by byl asi překvapením pro mnohé . A pokud se cítíš nějak méněcenej stačí pokud strhneš samolepku výrobce a najednou pro mnohé budeš in …páč nepoznají co máš a odborník se jistě nepohorší nad tím co máš…

      0 0
    • Meesha  

      sou to kola pro lidi, ne pro bikery… Designy jsou relativni, ale 07 mi prijde dost zoufaly. Vyvoj tam neni zadnej a vsechno je zamereny na objem prodeje.

      new.mtbs.cz/Ga­lerie/Techfoto/e­urobike06gale­rie01061010.html Jinak nechapu kdo muze davat na „zavodni“ kola s karbonovejma sedlovkama objimky s rychloupinakem…

      0 0
    • Lance  

      Neco Ti napisu: spöusty lidi co tu hani authora to delaj z jedne veci, zjistili totiz,ze udelali chybu a koupili si jiny stroj nez author no a ted je to stve a mrzi,ze tu chybu udelali, protoze authora chce kazdy no a diky tomu to maj jako obranu a nadavaj na tuto znacku

      0 0
    • Darkson  

      číst to celý nebudu,ale jezdil jsem 2 roky Authora Instinct a authorácký na něm byl rám, náby a sedlo. ostatní osazení bylo stejný jako u jiných značek. Rám mi seděl geometrií a dneska litiju, že jsem ho levně prodal, přední nába je na mým biku jediný původní komponent ze zmiňovanýho kola a sedlo je taky celkem OK.

      Nový kolo od Arthura bych si teď ale nekoupil, asi z důvodu filosofie, image a cílové skupiny značky. Myslim, že většina „odpůrců“ bude mít podobný argument.

      0 0
      • mawerick  

        S tím byl v souladu;) Já teda jezdil na Tractionu ale nebylo to špatný kolo:) tak před pěti leti;)

        A dneska byhc si ho taky nekoupil právě kvůli té značce jako takové…

        0 0
    • ememem  

      neviem kolki tu diskutujuci maju s touto znackou skusenost,ja mam dokonca celoodpruzeny takze skor nez budem oznaceny za uplneho kokota skusenost po 2.5 roku, 5000km(tento rok 0km),95% teren-slov.hory,dolo­mity.bikujem len ako doplnok kvoli kondicke uz ma z ht bolel chrbat chcel som full ram,bolo to relativne lacne,poruke hned k odberu tak som to kupil a prehodil veci zo streho okrem sedolvky.(xt/xtr,vi­dla,hydr.brzdy)­.zatial vsetko ok, nic nevrzga,nepraska vsetky capy su na priemysloch,nulova udrzba.na design a orinalitu kaslem,tvarovo docela sedi. mam 190/90 a moc ho nesetrim.jedine co ma serie je vysoko kvalitny xtr salter krory pojde asi do pejci lebo je neskutocne citlivy na vsetko(spina, bowden,vlhkost atd).jedine co ma napadlo ked som to tu cital je to co tu pisal olkyc ze vibruju rajdy ked ich na ceste pustim, to je fakt som myslel ze je to gumami, no neviem je mi to jedno. a je pravda aj to ze mi zacina obcas preskakovat orech lenze to sa mi stalo aj s xtr a ovela skor.inac tvrdenie „made in taiwan/china shit“ je pomerne smiesne,co konkretne sa tam nevyraba?

      0 0
      • multib  

        Opakuji: Nejde o to, kde se to vyrábí, ale odkud pochází.

        0 0
        • juice  

          :)

          0 0
          • multib  

            Nechapavy usmev? Dobra tedy! Skoro vse se vyrabi na Taiwanu, ale (napr.) SH dily jsou z Japonska, protoze tam je vymysleli, nakreslili a hlavne Japonci (treba nejakym Taiwancem) si kontroluji kvalitu!!! V nekolika urovnich! O tom to je! A proto neni problem vyreklamovat SH dil, na rozdil od ryze taiwanskeho. I kdyz Ti reklamaci taiwanskeho dilu uznaji, tak solidni (protoze uznal reklamaci) prodejce ho zahodi a v lepsim pripade velkosklad. Taiwanci (jako Vietnamci) reklamace neberou: obchod uzavren, at se kupujici (sklad) stara! Tak to chodi, delal jsem u toho! Staci se podivat: Je vic reklamaci znackovych dilu, nebo taiwanskych? Je to jasne!

            0 0
            • cabbage  

              a falzifikáty Blata jsou z ČR ikdyž je vyrobili v číně?;)

              0 0
            • juice  

              já směju větě: Nejde o to, kde se to vyrábí, ale odkud pochází. zkus to specifikovat, dosadit do té věty konkrétní „hodnoty“…nějak jsem to nepochopil :(

              0 0
              • multib  

                Už jsem to tu polopaticky několikrát psal, přečti celý thread, zejména mé příspěvky.
                Spec. pro Tebe. Když se (teoreticky, hypoteticky) Tvé manželce narodí dítě na Taiwanu (protože jste tam žili 1 rok kvůli Tvé práci při výrobě Authorů), bude to Čech?? A kde bylo uděláno??

                0 0
                • juice  

                  číst celé tvé příspěvky? to snad nemyslíš vážně, že? :) ale díky za příklad..... ty musíš být štastný člověk

                  0 0
        • BH  

          a jaky je v tom rozdil?To tedy nechapu, neni to jedno a to same? Kdyz neco od nekud pochazi-zeme puvodu, tak se to tam asi i vyrabi a nebo je to jinak? vsichni prece vi, ze americka kola se vyrabi a tedy pochazi z Ciny, Taiwanu a pod. A pokud zminujes SH, tak tvrzeni ze se vyrabi v Japonsku asi nebude uplne pravdive, co ta fabrika blizko tve Ostravy? a nebo caste oznaceni na dilech SH made in Italy, Malaysia…

          0 0
          • multib  

            Polopaticky. Puvod SH je v Japonsku, protoze tam se p. Shimano narodil, tam vse vzniklo, odtamtud se vse ridi a hlavne kontroluje! A vyrabi se to v Karvine (kde pracoval i nas Fireman), presto je puvod v Japonsku. ? Jako kdyz najdete v Recku datlove seminko a privezete ho sem a tu palma vyroste. Stale to bude recka palma, ne ceska, ze?!!? Stejne jako o GT, G. Fisher, RockMachine hovorite jako o USA kolech, prestoze to USA nevidelo. Proc tohle neakceptujete u SH. To je diskriminace a ta je nezakonna. .?Toz tak, ogari.?

            0 0
            • BH  

              podle meho slovickaris, je fuk jak chapes zemi puvodu,( z hlediska celniho uradu je to tak, jak jsem uvedl)dulezitejsi asi bude v kontextu s touto diskuzi, kde se to fyzicky vyrabi. Podle meho selskeho uvazovani je pak celkem jedno(puvod nepuvod),zda v dane chvili sjizdi z linky kolo author a nebo scott, obe projde jednema rukama sikmookeho delnika, ktery jim venuje naprosto stejnou peci(mozna nepeci), nebot on v tom zadny rozdil nevidi. ve finale se tam bouchne ta spravna nalepka a identita vyrobku je hotova. Pak se mohou zacit vest odborne diskuze o image,zataci­vosti, zvuku trubek a td. Uz to tu nekdo napsal, bylo by skutecne zajimave dat skalnim odpurcum kol author( a nebo jedno jake znacky) do rukou kola ruznych znacek ovsem bez nalepek a nebo dalsich urcujicich znaku a nevim, nevim, zda by tam nekdo nesel zasadni rozdily.V sou­visloti s tvym pojetim a vysvetlenim puvodu me jeste napada,zda jsi necetl az prilis horlive dila od Marxe a spol. tam se take hodne mluvilo o puvodu, byt tridnim…

              0 0
              • kurýr na bajku  

                Pokud by byla pouze bez nálepek, pak bys to stejnak poznal podle komponentů, nebo podle typických niancí rámu jako Triple triangle atd. BTW: Jinou geometrii tak nějak cítíš.

                V neposlední řadě se taky jedná o to co které kolo vydrží, takže by to musel být dlouhodobý test.

                0 0
                • multib  

                  Jenze thread je o tom, co komu vadi na Authoru a tema se zvrhlo trosicku jinym smerem. Jde totiz o soucastky (ramy jsou subjektivni zalezitost) a ty si vyrabi renomovane fy samy (treba na Taiwanu), SH zejmena. Jedine taiwanske fy (Tektro, Logan, Avid) mohou vyrabet ve spolecnych dilnach. No a o tom to tema je, co mam(e) proti Authoru.

                  0 0
                  • Pebe  

                    tak proč teda uvádíš, podle tvého pohledu, firmu Avid z USA ve výčtu taiwanských? :-)

                    0 0
              • multib  

                Spravne jsi to prirovnal, ale nepochopil. (K tomu Ti pomuzu.)? Nas celni a jine pohledy nezajimaji, zajima nas kvalita.? Takze (priklad, nehledejte realna fakta) kdyz z taiwanske linky sjede 10 stejnych veci pro ruzne fy, kazda fy vezme tu svou, Nemci to dukladne prohlednou na vystupni kontrole, Amici taky a jeste to proveri v laboratori, Japonci oboji a tytez testy udelaji na teze veci jeste 3×, aby posichrovali OK stav. No a Taiwanec tu svou vec prohledne ze vsech stran, zda nema ostre hrany a hodi do bedny kk ostatnim a ende. Jde o 10 stejnych veci, ale pokazde s jinym pristupem, jinym zabezpecenim kvality. A v tom je ten rozdil, ktery poznate! ? To bylo jen pro pochopeni jednoho aspektuSH kvaliy, ve skutecnosti se SH dily vyrabeji v tovarne jen pro SH, protoze se navrhuji v Japonsku a konstrukce byva chranena patenty a strezena (smlouvami) i pri vyrobe, doprave etc. Proto jsou vsechny SH dily kompatibilni a nemuze se stat, ze na neco marne budes shanet stahovak, ci klic, jako u Quanda nab. !!!!!!!!!!!

                0 0
              • multib  

                Pises " podle meho slovickaris, je fuk jak chapes zemi puvodu…dulezitejsi asi bude v kontextu s touto diskuzi, kde se to fyzicky vyrabi…".? Takze neslovickarim a neni fuk, jak chapes zemi puvodu, protoze to je dulezite v kontextu s touto diskusi, nikoliv, kde se to fyzicky vyrabi! ? Zeme puvodu je Japonsko a vyrabi na Taiwanu. Priklad: Kdyz bude Zetor vyrabet ve Vidni, pujde o rakouske traktory? Ne!? A kontext s diskusi je v tom, ze kdyby vsechny dily na Authoru byly SH, nikdo by nic nenamital, at si to vyrabi treba v Mexiku (jako ze i tam SH vyrabi).

                0 0
            • Tomcat_1  

              Nekdo by Ti mel aspon naznacit ze RockMachine OPRAVDU U.S.A. nevidelo. Leda ze by ho tam zacali vyvazet, o cemz pochybuju…

              0 0
              • multib  

                Fakt, jo? A ja ziju v domneni, ze jo! Toz dik za info, strecu ;o).

                0 0
                • Tomcat_1  

                  Bejt Tvuj strec, uz bys davno dostal pres hubu a neco na praci. Ale co se da delat…

                  0 0
              • vlk  

                Rock Machine tam však údajně přesunulo jen sídlo firmy.To aby mohli tvrdit, že to jsou kola z USA a lépe se tak v USA prodávali.

                0 0
                • multib  

                  Tak přece je má informace správná!
                  Ale už jsem viděl nějakého (?) Authora vyšší řady a měl na rámu Made USA. Nevíte proč? (Asi se nejvyšší modely rámů (kola asi ne) dělají tam.)

                  0 0
                • Tomcat_1  

                  Hmmm, ja vzdycky myslel ze to je klasicka spoluprace Taiwan/CR. To jsou mi veci…

                  0 0
    • kesu  

      nikdy mi nesedla geometrie(instin­kt,egoist,visi­on) a co sem mel kdy authorackýho to odeslo(pedály,ko­šíky atd).ale jinak tu znacku neberu hlavne kvuli tomu ze neumej udelat fs…

      0 0
    • gobike  

      Ze bych zalozil podobny thread tykajici se meridy? :)

      0 0
      • Vilém  

        no tak ten tu zarucene dlouho nebyl:)

        0 0
      • multib  

        V Meride nejsem moc kovany. Chces naznacit, ze Merida je puvodem USA? Ja mel za to, ze je cisty Taiwan.? V kazdem pripade neni az tak podstatny puvod kompletniho kola, protoze kolo je z komponentu a to je dulezite. ? Kdyby Author byl osazen komplet SH, ani neceknu.? Opacny pripad jsou GT, Rock Machine, Merida(?) ap. Jsou to USA kola (znacky), ale polednich par let se u nich projevuje takova dekadence, ze jde o degradaci znacky na uroven Authora! Proc? Protoze dat na USA kola sroubovaci kolecko, to je zoufalstvi, to jsou sunky, plecky… Nedavno jsem mel na servis GT, nevsim jsem si znacky a rikam pani, proc kupuje levna kola v obchodaku a ona ze ne, ze chteli kvalitu, tak koupili ve velke fy znacku GT. Nechtel jsem tomu verit, SIS 7kolo…koukam, fakt GT…tipuji pred pani cenu na 7000 a ona se skoro urazila, ze dali pres 10000..nj, GT ram a hlavne lepka, jsou drahe…

        0 0
        • rastoo  

          Hlavne,že ty si zdegradoval Rocky Mountain na Rock Machine nie je RM vždy to iste čo RM že ? :-))

          0 0
    • mosquito  

      cela rodina je mame Kinetic 97, Spirit 98, Traction 04 .. nic jim nechybi nic neprebyva jen se mi posledni dobou zdaji relativne drahe oproti jinym a ani vyprodeje nejsou nijak extra

      0 0
      • multib  

        Záleží na způsobu využití a náročnosti používání. Znám lidi, co mají šunky šunkovaté z obchoďáku za 1400 a jsou spokojeni..

        0 0
    • Venda  

      Authora mám od letoška taky (Moduse) a vcelku jsem spokojen. Je osazen vcelku kvalitními komponenty, není nikde ošizen, vše je značkové a vyvážené (což třeba u Merid neplatí, tam jsou kvalitní jen vyditelné komponenty, ale kde se dá, tak to strašně ošiděj). Rám vcelku jede, jen si myslím, že je těžší a hlavně naprosto netlumí vibrace, takže při trochu větších rychlostech hrozně v sedle brní a to je dost nepříjemné. Pro mě je to velké mínus. Jinak co se týče ceny, tak ve výprodejích jsou schopni jít velice dolu, takže za ty peníze to není až zas tak špatná volba. A když se na něm něco rozbije (patka upadne) dá se to jednoduše a levně sehnat. Podle mě to nejsou špatná kola (aspoň teda existuje spousta horších).

      0 0
    • pelt  

      No neni to o kolech Author, ale nedavno jsem si koupil prilbu Author (nejak nic jineho nevedli, stara v jinem meste, sobota skoro poledne a venku pekne:))). Po mesici vozeni se z ni zacaly odlepovat ty vystylky vevnitr. Cekal bych, ze vydrzi dyl, takhle abych je seznamoval s chemoprenem:).

      0 0
      • rock  

        Seznamuj opatrně. Já takto vyspravil starou přilbu a lepidlo pak vyvolalo (asi) alergickou reakci. Od jara tak bojuju s ekzémem na čele, vypadám jak Kain …

        0 0
        • pelt  

          aha… no tak to jsi me moc nepotesil… snad to moje celo rozdycha lip:)

          0 0
      • kesu  

        reklamuj to-…

        0 0
    • PetisV  

      Zdar. Já osobně bych nebral, protože mi nesedla geometrie rámu (jezdil jsem sectora). Nicméně zase třeba u kellyse mi geometrie vyhovovala. Takže pokud by mi sedla geometrie, byl bych spokojený s výbavou, kvalitou a penízkama co jsem za to zaplatil, tak by mi to bylo asi jedno – hlavně že můžu jezdit.....:o)

      0 0
    • Bajker16  

      Tak mě překvapuje jak se tenhle thread pěkně rozjel. Jsem rád že jsem si konečně mohl přečíst názory na Authory. Osobně se na Authory koukám takto:

      1. Masovost: výhoda i nevýhoda
      2. Geometrie: věc názoru
      3. Design: každý má svůj oblíbený
      4. Cena: trošku vyšší, ale ne zase extrémně

      Já osobně bych při příští koupi kola zaváhal. Myslím že Authora bych už asi nebral a sáhnul bych po Specialized Epic. Celopéra od A mi přijdou trošku divně vypadající. Jinak s A nemám žádný problémy,ale příště prostě chci zkusit jinou značku. Takže příště bude thread „Co lidem vadí na kolech Specialized“ :-D :-D

      0 0
    • OCG  

      Authora mám, tehdy na nic jinýho nebylo (a ten Giant se mi fakt nelibil). Líbily se mi designově (03, 04), ted uz nic moc. Retro styl moc nemusim… Jinak uz bych si ho asi nekoupil, prijde mi vzadu takovy houbovity. Osobne nevidim rozdil mezi vetsinou produkce v dane kategorii – tam tuzsi ram, tam lepsi vidlice, tu nejaky ten komponent… Jaky rozdil mezi authorem a ovarem? Mozna 1500 Kc… Vzhledem ke stylu jezdeni (pomalu navrch, rychle dolu) zvazuju zacit sporit na fulla a co se tech tyce, prijdou mi hodne skarede. Full author nikdy. Takovej Cukrik nebo Sp. Epic… MLASK!

      0 0
    • littlebiker  

      ja sem mel taky authora,bylo to moje prvni lepsi kolo,ale po case az prestalo stacit,kamosi meli lepsi a ja sem se na nem hrozne trapil,pak sem dostal apache rio grande a uz chudacek pomalu zacina taky ztracet:(jinak po technicke strance se mi nelibi zadna znacka co propujcila meno levnym a nekvalitnim kolum)

      0 0
    • Páník  

      zrovna koukam ve Velu na toho zelenkavyho Egoista…to je hnus velebnosti (hodnotim pouze designovou stranku)

      0 0
    • mr.antik  

      Mě se osobně nelíbí třeba to, že nedělají malé velikosti. Další, proč si to author vysloužil špatnou pověst, je v tom, že alespoň zpočátku dával neuvěřitelný kombinace komponentů, kdy jediná dobrá věc byla přehazovačka a zbytek o dost horší…Taky jejich Author Racing Program se „zvýhodněným“ kolem, které snad mělo menší hodnotu než s údajnou slevou…

      0 0
    • Palba  

      co me vadi? no ze nic z authoru nevydrzi, teda az na hadry i kdyz kalas je kalas. Naradi mekky, komponenty vosizeny apod…

      0 0
      • mr.antik  

        To je pravda, doplňky a nářadí, to je kapitola sama pro sebe. Tacháč Author pro přítelkyni byli prakticky vyhozený peníze, kdybych si tenkrát pár korun připlatil, nebo koupil něco s míň funkcema…

        0 0
    • Spirit  

      No jak tak čtu, tak každý má na Authora svůj názor, já měl Authora, kros classic sx (čti sračka), model 2005. Za rok prasknul rám u hlavový trubky, reklamace uznaná ale už ten rám neměli, tak mi dali model 06 a protože měl jinou barvu než ten původní, tak mi navrch ještě vyměnili vidli abych to měl barevně sladěný, takže já na Authora nemůžu říct nic špatnýho i když kvalita třeba tý vidle = nula. Já ho pak stejně střelil a koupil 29" Superiora.

      0 0
    • kudlanka32  

      autor ma geometrii na ho*no nezataci to ani trochu…a na maratonce mi prisel moc tvrdej. Jedinej zajimavej ram byl starej ocelovej sektor s patkama ritchey…ale vidle s vetsim zdvihem na nej dat nejde. Lepsi nechat svarit Mrazka neco zabavnejsiho…

      0 0
      • pepek  

        Toho sectora mám, ale zatáčí taky špatně.(Dlouhá stopa)

        0 0
        • kudlanka32  

          ja myslel ze to je dobou vzniku ale ono se to asi moc nezmenilo ani u novejch, ne?

          0 0
          • pepek  

            Nevím, ten můj je z roku asi 1999 (je žlutý). Dostal jsem ho za dvakrát zlomené KHS a první pocit byl, že jsem se nevlezl do prudkých zatáček, které jsem znal, jak svoje boty. Ale pak jsem si nějak zvykl. Až jsem teď nasedl na zatáčivé kolo, poznal jsem, jak jsem si zbytečně komplikoval život :-)

            0 0
            • kudlanka32  

              takze nezmenilo ja myslel toho cervenyho (asi) z 95–96 :)

              0 0
              • Vilém  

                Ani nevim ze se Sector delal nekdy cervenej.Pamatuju bezbarvej (stribrnej), zlutej, modrej, sedej.

                0 0
    • liburof  

      Mno mam autora secotra a je teda vinikající to nemůžu říct :-). Každopádně po dnešním večeru zcela rozumím těm co Artura nemusí… náhodou jsem koukal chvilku po sobě na tyto dva odkazy… a pak mi to došlo. Oba biky za skoro stejnou cenu ± vybavený obdobně ale první designová zrůda a druhý parádička s foxkou a ještě taková kultovka. www.author.cz/…id=6&pid=735 www.klein-bikes.cz/…itude_xv.php Proboha kdo by ty Artury kupoval?

      0 0
      • liburof  

        Oprava překlepu kolo mam Sectora :-) a je to super kolo.

        0 0
      • Brzdič  

        Kdybych si z těch dvou kol měl vybrat já tak beru Authora. Kdybych chtěl modrý kolo, tak zase Authora a obětoval bych prachy na přelakování. Nebo bych authoráckej rám prodal a koupil jinej a pořád bych na tom byl líp, než s nějakým „kultovním“ Kleinem. Už vím co bych koupil za rám! MERIDA :-))))

        0 0
        • Vilém  

          Sice Klein uz neni to co byval,ale tvou volbu dost dobre nechapu.Pokud to tedy neni pokus o flame.Mozna to i myslis vazne,coz by potvrzovala charakteristika v profilu:)

          0 0
      • kámen úrazu1  

        U Authora dát vejš sedlo, vyfotit bez strašnejch odlesků na rámu a je to fjan kolo. Prostě blbá fotka, v reálu vypadá mnohem líp. Ten Klein je pěknej, takovej „slušnej“… designově asi nikoho neurazí, bo se nevymyká.

        0 0
    • yoggi  

      mam authora a som s nim spokojny. ludi co kricia author je srot merida je super sa uz len pousmejem. design neriesim to je kazdeho vec a kazdemu sa paci nieco ine. inak nechapem preco su ludia vysadeny proti nemu pouziva komponenty shimano ako aj ostatny a akurat je tam ram vyrobeny na taywane. znacky bajkov ako author, kellys, merida, superior a pod su masovky. tu sa pouzivaju rovnake materialy a dokonca by som povedal ze ich vyraba aj jedna firma niekde v azii len striedaju nalepky. takze kto sa chce odlisovat tak kupi nekomercnu znacku a ziadna zo spominanych to nebude :)

      0 0
      • goofy  

        A vidis. Ja prave nemam rad Author prave kvuli designu, stejne tak jako Meridu. Kdysi jsem proti Authoru nic nemel, dokonce jsem jeden vozil, ale to byl jeste ze stare skoly. Treba takovy zeleny Egoist, to bylo labuzo. Nad tim jsem slintaval dlouhe vecery :o)))

        Kdyz se Author zase zklidni v designu, tak zmenim nazor (ted uz ani nekomentuju jejich fully, protoze to za to ani nestoji). Zatim z „ceskych“ kol HT zustanu radeji Superioru nebo RB.

        Z fullu bych si v ceske nabidce asi nevybral :o( Snad jedine novy RB Monster EN, kde uz jde narvat tlumak s expanzkou, ale nejak ve mne porad nevzbuzuje duveru ten „klasicky“ jednocep.

        0 0
        • yoggi  

          tieto nove modely od authora sa mi nepacia a tiez by som ho asi nekupil, ale modelovy rok 2004 bol pekny a ak sa vratia k obdobnemu tak by som ho bral do uvahy inak nie a radsej by som kupil superior je momentalne krajsi ako author, kde su tie casy modelov 04.

          0 0
      • Vilém  

        Author ani merida se mi designove nelibi.Merida vsak aspon sama ramy vyviji a vyrabi.Taky porovnani osazeni cca stejne drahych kol vyhrava merida.

        0 0
        • Luka  

          nemuze to byt treba tim, ze merida je mezinarodni pomerne dooost velky vyrobce a author jen lokalni znacka?

          0 0
          • Vilém  

            Jsem rad ze te muj nazor zajima i po 10ti mesicich:) Ano mas pravdu,ze Author je lokalni, teda oproti meride, I kdyz i ten author uz prodava v dost zemich evropy (prevazne vychodni). Protoze jsou mensi a mene znama firma, tak oto vic nechapu jejich politiku. Kola jsou odrbany na podstatnejch dilech, ceny znacne vysoke, jako byvaly servisak bylo pro me zatrest skladat novej author. Ale dokud jim na to lidi budou skakat, tak se jim hur nepovede. Kdyz semtam nekde narazim na Havlenovy „kecy“, tak uz jen kvuli nim bych si od nich nekoupil kolo zadny. Na jejich ramu (zlutej Sector) jsem mel postaveny svoje prvni solidnejsi kolo a presto je nemusim.

            0 0
    • Mug  

      Nejvíc se mi na Authoru nelíbí pan Havlena a jeho nahlas prezentovaná „Filosofie“.

      0 0
    • OLy  

      Já mam author od mala tak že můj názor nebude objektivní ale nidky sem s nim nemel problémy. připadá mi to jako průmerné kolo. Taky se často setkávam s rkytikou na tuhle značku nekteří se i smejou ale já si nemužu stěžovat:)

      0 0
    • Bajker16  

      Za rok a půl je všechno jinak…author šel do světa a teď mám spešla :-)

      0 0
    • t29  

      Author v kolech je jako Škoda v autech. Je to česká značka, ačkoli podstatná část výrobku vzniká v zahraničí. Nevybočuje z průměru, funguje, ale neoslní. Konkurence je někdy za stejnou cenu lepší, jindy za nižší cenu stejně dobrá, přesto značka táhne. V česku je to masovka, jinde to může být rarita.

      Author Classic cross vzor 1998 je jako Škoda Felicia vzor 1998. Závodit se s tím nedá, parády taky příliš nenadělá, ale na silnici jede slušně a v lehčím terénu se s trochou opatrnosti umí pohybovat. Sem tam se vymění nějaké součástky, sem tam se něco namaže, přelakuje škrábanec, opraví defekt, a kilometry přibývají tak nějak mimochodem, po kouskách.

      Tu Felicii teda nevlastním, na Classicu mám najeto něco přes 13tkm.

      0 0
    • prvniodkonce  

      :-) Zase je to tady…

      0 0
    • pasek  

      sou OK , lidi pomlouvaj :-)

      0 0
    • Dados  

      Pokud mě nikdo nenutí si ho koupit, tak mi na authoru nevadí vůbec nic :)

      0 0
    •  

      Zdravíme Ječňáka!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.