• Mr.Infernal

    Ahoj, pořídil jsem si nové MTB kolo a teď mi v garáži oxiduje 10 let strarý trek(nějaký Madison), tak jsem si řekl že bych ho mohl nechat trošku opravit(upravit) a udělat z něj něco co bych mohl využít čistě na silnici, je mi jasné že by kolo asi vypadalo docela hnusně ale myslím si že kdyby mi někdo poradil komponenty tak by to snad šlo. Kolik si myslíte že by to tak stálo?

    0 0
    • t29  

      na ježdění do města bych to nechal jak to je…

      na silničení vlastně taky… možná obout rychlejší pláště

      jinak do starého kola nemá cenu vrážet peníze, pokud všechno funguje, jak má.

      0 0
      • Mr.Infernal  

        Nefunguje, za deset let jsem řetěz měnil jen jednou takže obě kazety jsou v hazlu a přehazovačka je taky nějaká divná a brzdy no ehm ty jsou na hranici bezpečnosti nejsem odborník, nějakou výměnu komponentů určitě plánuju. Řekněmě že můj dotaz zní: Co na kole vyměnit s rozpočtem 2000kč s tím že nehledám nic super jen chci záložní kolo jen na silnici tam kde by MTB bylo „pomalé“

        0 0
        • t29  

          na 11 let starém crossu mám 16 tisíc km, druhou kazetu a druhý řetěz, všechno funguje (tedy, v průběhu let jsem vyměnil dvě zlomené a jednu ohnutou vidli, potrhané sedlo, zlomenou sedlovku, přepletl jsem na původní náboje nové ráfky, dal jsem nový představec, řidítka, gripy, řazení, hlávko a odpruženou vidli :)

          za dva tisíce bych tomu kolu v první řadě dopřál nějaké lepší brzdy (pokud jsou tam cantilevery, tak určitě vyměnit za véčka, pokud jsou tam véčka, stačilo by snad pořešit brzdové špalky)

          pak asi pláště – nějaké silniční 622×25 –28 –32 by klidně šly dát, kámoš přezul crosse na galusky, dal pevnou vidli místo odpružené a jezdí fakt rychle.

          dál teda pohon – když budeš měnit řetěz a kazetu, je dost možné, že si o výměnu řeknou i kliky, převodníky a pak zjistíš, že ta přehazovačka pořád vyžaduje trpělivé zacházení… tady bych se asi rozmýšlel, jestli kupovat nové věci, nebo ty staré dojezdit do smrti a pak tam za pár sezón přehazovat věci z nového kola.

          0 0
          • zichis  

            s komplet novýma převodama mu to bude zaručeně řadit líp. (už jen protože na tu přehazku bude muset šáhnout a vyčistit ji :-) a novej řetěz nebude tak vyvaklanej do stran) Přehazku bych měnil jen v případě, že je rozbitá nebo zrezlá. Předpokládám spíš výměnu řadících páček. Ty co se tenkrát používaly, nedržely dobře v nastavené poloze. Co ho to bude stát, těžko říct, nejlepší bude si najít cyklokrámek kde se ještě válí staré nevyužité komponenty, a vybrat si vhodné náhradní díly, doprodávají se za stovku až dvě. S tvým názorem na brzdy bez výhrad souhlasím, ty musí být při sestavování investičního rozpočtu na prvním místě. Jen bych ho upozornil na páčky- jestli tam má kantíky, bude víc než vhodné vyměnit i páčky. Lanko připojené k véčkům totiž musí páčky táhnout menší silou po delší drá­ze.

            0 0
            • Mr.Infernal  

              Koukal jsem a asi bych tam dokoupil tohle, přehazka je stará na 6ti-kolečko tak myslím že vezmu novou:

              http://www.global-sport.cz/…202-012.html

              http://www.global-sport.cz/…203-014.html

              http://www.global-sport.cz/…211-018.html

              http://www.global-sport.cz/…210-030.html

              http://www.global-sport.cz/…223-008.html

               

              dohromady to vychází na nějakých 1700, co říkáte?

               
              0 0
              • t29  

                jestli je tam teď šestikolečko, tak se bojím, že ti osmirychlostní kazeta nebude pasovat a budeš potřebovat zaplést nový zadní náboj.

                0 0
                • Mr.Infernal  

                  No to mě nenapadlo, ale fakt je že zadní kazeta se hodně viklá, vychyluje asi tak o 5 stupňů na obě strany takže dost možná bude výměna zadního náboje nutná.

                  0 0
                  • Lišák  

                    Pokud se Ti viklá „kazeta“, tak to s největší pravděpodobností není kazeta, ale nějaké šroubovací vícekolečko. Tudíž, jak píše t29, bude potřeba vyměnit náboj.

                    0 0
                    • Lišák  

                      Možná by bylo i lepší koupit na bazaru nějaká jetá kola s ořechem na 8/9 kazetu, než se zabývat přeplétáním.

                      0 0
                      • zichis  

                        taky možnost, no ale bacha na ráfek. Ojetiny obvykle dělají čest svýmu jménu, může natrefit na tak obroušenej ráfek, že se mu roztrhne při prvním nafouknutí gumy, v horším případě při prvním nasednutí. Zjistit stav se dá pomocí posuvky a šroubku, dobrej ráfek má sílu bočnice 1,3mm a měnit by se měl po obroušení na 1,0.

                        0 0
                        • misak.kadlec  

                          Ty voe, neříkej že máš doma posvku po kalibraci. :-) Že sis jí na neurčito vypůjčil v práci.

                          0 0
                  • zichis  

                    to se nemůže viklat kvůli závadě na náboji. Schválně si nejdřív tu kazetu odmontuj, než začneš náhradu vybírat. Máš tam totiž závitovou šroubovací kazetu (ta s řehtačkou v jednom celku), něco podobného jako je tohle:

                    "http://www.bi­kestyle.cz/p1063-vicekolecko-sroubovaci-shimano-6-pastorku-14–24hg-stribrne/ ":http://www.bikestyle.cz/…hg-stribrne/

                    Nahradit to můžeš 7-mi pastorkovou šroubovací kazetou. S tím uvedeným Acera 8sp řazením fungovat bude, jenom prostě nevyužiješ polohu č1. Je to dokonce lepší nápad, než kupovat nové řadící páčky na 7sp, až totiž bude opravdu nutné zadní náboj vyměnit, budeš moct tam dát přímo tu 8sp kazetu.

                    0 0
        • Alibaba  

          Brzdy (špalky), Lanka (bovdeny), řetěz, kazetu, pláště. Vyčistit promazat seřídit. Howgh

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.