Už se tu probíraly různé materiály pro výrobu rámu. A co takhle dřevo? :-) Tady je foto:http://www.bike-forum.cz/…aus-holz.jpg
Zahlédnuto ZDE:http://wohnen.pege.org/…aus-holz.htm
Je to sice už starší odkaz, ale zaujalo mě to… :-)
Už se tu probíraly různé materiály pro výrobu rámu. A co takhle dřevo? :-) Tady je foto:http://www.bike-forum.cz/…aus-holz.jpg
Zahlédnuto ZDE:http://wohnen.pege.org/…aus-holz.htm
Je to sice už starší odkaz, ale zaujalo mě to… :-)
Anketa: Líbí se vám to?
Tento se mi zrovna vubec nelibi, ale nektere drevene kreace, co jsem na netu zahlidl, se mi moc libily. Zda se na tom da jezdit, to netusim, ale kdyz nic, tak jako bytovy doplnek bych to bral:)
Jako raritka mě to prostě zaujalo. Ještě jsem neměl možnost to vidět. Taky by mě zajímaly jízdní vlastnosti. Váha, jak píšou, 11,8 kg. Zajímalo by mě, zda v hlávku, středu, sedlovce a patkách jsou kovové výplně nebo je to šroubováno/lisováno přímo do dřeva.
No má to výhodu, že v případě nouze se tím dá zatopit :)
Jeste pro predstavu vlozim vysledek hledani techto stroju na googlu.
No já jsem na to narazil náhodou, tak jsem ještě negooglil, ale chtěl jsem. Tak za výsledky díky… :-)
Treba toto je krasnej designovej kousek.
Pobavila mě poslední fotka u cirkulárky a hromady srovnaného dřeva na zimu. Prostě po sezóně do kamen a na novou sezónu nový kousek… :-D
http://www.renovobikes.com/ tohle je dost dobry, taky z kompozitu:-)
Jo ten BaDASH KDYBY BYL 26 …
Zajímá mě, zda na tom někdo měl možnost jet. Případně vidět „střeva“.
dřevo? proč ne, u formule 1 zatím dřevo (samozřejmě náležitě vrstvené a upravené) žádný jiný materiál není schopen nahradit, používá se u podlah.
:D
zjisti si k čemu tam je pokud si dobře pamatuju tak to není součást podvozku, ale je to tam přimontované z jednoho prostého důvodu – pravidla
když někdo nabourá, aby mohl říct, že to dneska rozštípal? :-)
:D
pravidla. ale myslis, ze jsou uplne nesmyslna?
v lyzi taky nicim lepsim drevo nenahradis…
nebudu posuzovat, ale zjisti si jaké je to pravidlo :-)
jen napovím , má to něco společného s měřením výšky auta nad silnicí :-)
Ono je to trochu jinak, ty vysko. Jde o to, aby profil podlahy nemel vetsi prisavny efekt nez dovoluji pravidla. V historii se s tim vselijak experimentovalo, zejmena Lotus, ktery profilovanou podlahu doplnil o obri ventilator na zadi, ktery vytvarel podtlak…pak tu byly tesnici listy na bocich prave v kombinaci s profilem poslahy, atd., atd.
Drevena deska je podle jedne normy, zajistuje vicemene jednotny tvar podlahy.
Jo ten lotus to byla dobrá brutalita:),jezdci omdlívali vlivem obrovského přetížení…
já myslel že je to kvůli ochraně monokoku, protože jezdci létají hlava nehlava přes obrubníky a je levnější vyměnit překližkovou desku, než celý monokok :o)))) A ono je to vynucení z pravidel
přesně tak.
je to výhodné, protože podlaha nemusí být extra pevná a musí být lehká a po každém závodě ji odrovnají. Tak dřevo se osvědčilo, jako pružný materiál, co leccos snese a přitom se odře udělají se v něm mechanické záseky apod. bez většího vlivu na celkovou strukturu.
Kdysi se psalo, že by to šlo udělat i jinak než ze dřeva. Ale proč by mělo.
V době, kdy celá F1 řeší váhové limity a nekouká moc na prachy ?
Úsměvné.
no ono vyrobit přední křídlo trvá jeden den. od návrhu po nálepky a lak.
Vytvořit monokok trvá několik týdnů. A desky mění po každém závodě. Možná i po tréninku to nevím.
Takže podle tebe navrhnout křídlo,navrhnout a vyrobit formy,upéct křídlo,sestavit ho a nalakovat ho trvá 24 hodin?
Když o tom nic nevíš tak tu nepiš blbosti,seš uplně mimo:o)
zopakovat co jsem napsal a říct, že je to blbost umí každý ňouma. Já jsem napsal co jsem se dozvěděl a napsal jsem to správně.
Ty jsi napsal, že je to blbost ještě konfliktním způsobem.
Takže kdybych ti chtěl odbovědět tvým způsobem, tak ti napíšu.
Děláš haura a hovno víš.
Ale nebudu mluvit jako ty, tak ti napíšu, že se mýlíš, a že jsem si tento údaj nevycucal z prstu.
Vi o tom dost, dela v oboru.
Jde o to jak to napsal. vice např. viz tady
Aniz bych ten odkaz cetl, tak si myslim totez co on a to v oboru nedelam. Protoze navrhnout to, vyrobit formu, vytvorit hole kridlo, ktere musis zase brousit a lakovat, proste za jeden den neni mozne.
Aniz bych si přečetl tvou reakci musím reagovat. :-)
Dobra, tak me odkaz na neco v tom clanku co potvrzuje tvoje tvrzeni. Uz ho mam prectenej a nic takoveho jsem tam nepostrehl.
OK :-)
Je velký rozdíl mezi úpravou předního křídla (viz článek z tvého odkazu) a výrobou novýho (tvůj příspěvek tady).
Takže se mýlíš ty … a mimochodem taky o tom hovno víš,haure:o)
tak tak, i když by to teoreticky za den vyrobit a nalakovat šlo :-)
ovšem tedy za předpokladu že formy sou hotové :D
na jiný tvar křídla se použije stávající forma?
Ale no tak kluci :-)
edit: nebo nechápu jak si tu úpravu představujete. jakože kousek ufíknou a nový kousek dolepí? fakt nechápu. Většinou popisují, že výroba je až ten poslední a nejmenší problém.
Ty pořád věříš tomu že za 24 hodin navrhnou křídlo a vyrobí na něj formu?Ale no tak chlapče:o)
heleď děvenko, možná bys jim měl říct, že to dělají úplně blbě a že to nemůžou stíhat.
Možná to některý tým díky tvým radám posune o kus dál ;-)
No vždyť to samozřejmě taky nestíhají – nějak si pleteš realitu a svý divoký sny:o)
ty máš malé sebevědomí? :-)
Jsi vážně stejně skvělý psycholog jako konstruktér?:o)))
Přečti si po sobě co jsi mi napsal a zamysli se nad sebou.
podíval jsem se letmo do historie a vidím, že ty takto občas reaguješ.
Sbohem
Dobrý den :o)
A já taky nevycházím pouze z tohoto jediného článku.
No můžeme to tady zkusit rozebrat co jak dlouho trvá:o)
Předpoklad jsou samozřejmě už hotový a otestovaný formy,den předem naseparovaný.
Řezání střihů z prepregu na plotru(řádově jich odhadem můžou být desítky) – 1 hodina
Pokládání střihů do forem s pomocí laserového projektoru – může to být 2–5 hodin,počítat budeme 3 hodiny:o)
Čas v peci(náběh,vypékání,doběh) zase jenom odhad 3–8 hodin,takže dejme tomu 5 hodin.
Odformování,začištění dělicích rovin 1 hodina
Sesazení křídla 1 hodina
Kontrola geometrie 1 hodina
Lakýrník nejsem,ale za 12 hodin by to v barvě a laku mohlo být-jde o to jak dlouho se křídlo mezi vrstvama plniče/barvy/laku musí sušit v peci.
Takže teoreticky možná za 24 hodin ano,ale určitě ne od návrhu křídla po samolepky:o)
Abych pravdu řekl, tak aktuálně nevím přesně jakým stylem se s tebou mám bavit.
Inženýři tvrdí, že když je sehraný tým, tak od nápadu, přes simulaci po nakreslení zabere asi 8–10hod. To pouze za předpokladu, že jde o schopné lidi, kteří to samozřejmě nedělají poprvé a asi ani podruhé ;-). Pak to jde do výroby. Druhý den je hotový díl v garáži určený k montáži na auto.
Jedná se o díly jednodušší typicky přední přítlačné křídlo.
Ok,rád si od tebe nechám poradit,pro začátek by mě zajímala použitá technologie pro výrobu forem.Tvoje věta „Pak to jde do výroby“ toho moc neobjasňuje a přitom je to přesně ta věc o kterou tu jde.
spíše je to z praktického hlediska, než šetření
to zavedli pomerne nedavno. kouknete na nejaky videa, jak za nima driv porad litaly jiskry. kvuli tomu to tam maji
Drevena deska i material je definovaný pravidly,je to omezujici opatreni.
na houpacího koníka je dřevo fajn :-)
Tak mě napadá… Co uřezat úplně zadní část z Author rámu, jak je uchycení patky, třmene brzdy a upínáku, možná ještě středovou trubku, abych měl rozměr a závity, nakoupit plátno, pryskyřici a uplácat si vlastní karbec rám? To by byl punk :).
Dřevo jako takový je slepej vývoj… Podle mě je budoucnost v bambusu :)
Nevěř tomu. Budoucnost je již jen v pryskyřici. Levná a relativně jednoduchá výroba, myslím si, že i energetická náročnost nebude nijak výrazně velká. Výrobci tvrdí, že mají i zvládnutou recyklaci a takže je to asi jasné. Bambus musíš nějakým daným technologickm způsobem sklidit, můžeš použít jen omezený počet kmenů / průměry /, steně musíš vymyslet spojky a tak asi nebude bambus nikdy masovou záležitostí. A pak se domnívám, že kovovou trubku nebo karbonovou trubku můžeš předem definvat z hlediska mechanických vlastností. Rostlý materiál ne. Proto i ,, dřevěné ,, modely jsou většinou z překližky a nebo lepených dýh, aby se alespoň částečně vlastnostmi podobaly a dalo se s tím pracovat.
Jasne, bambus je vzacnost, ale uhlikove vlakna a zivica padaju z neba ako mana.
to jsem fakt někde napsal? Mohl by jsi mně to někde ukázat ? Bambusu je zcela jistě dost, ale základem masové sériové výroby je knstantnost vstupního materiálu a to u rostlého rostlinného materiálu nikdy nedocílíš.
Nenapisal, ale napisal si
Levná a relativně jednoduchá výroba, myslím si, že i energetická náročnost nebude nijak výrazně velká.
Komplet vyroba od prvotnej suroviny po uhlikove vlakno a cela ropna rafineria na zivicu… Neviem ci je to tak nenarocne. Rozhodne daleko daleko viac, nez odseknut bambus. Ten bambus sa tiez da pred vyrobou mechanicky otestovat, ci splna co ma.
V celej juhovychodnej Azii (a to je velke ako Europa) sa stavaju lesenia z bambusu. A to ja na budovy, ktore su skoro vyssie, nez cokolvek v Europe. A tie lesenia im tam nepadaju.
Když už tu byla řeč o těch navářkách..
Mám karbon rám a vyšrouboval jsem čepy na V brzdy,tím pádem mě vznikli 2 díry v zadni stavbě.Může být narušena jeho pevnost a být náchylnější na prasknůtí?
díky za odpověď
je to klidne mozny. jestli se nepletu, nejaky marcoky praskaly po vysroubovani cepu…
To je trochu jinak. Starsi maruny meli spodni nohy lepeny ze tri kusu. Leva , prava noha a mustek a te spoj mustek/noha byl krom lepidle pojisten cepem pro brzdy, ktery zaroven oba dily spojoval k sobe. No a kdyz ho nekdo vyndal a nedal tam jiny sroub, tak se sem tam stalo, ze spoj povolil.
Ale jinak vymontovani cepu z ramu (vidlice) nemuze mit na pevnost vliv.
dik za uvedeni na spravnou miru ;-).