• bratr_01

    Už se tu probíraly různé materiály pro výrobu rámu. A co takhle dřevo? :-) Tady je foto:http://www.bike-forum.cz/…aus-holz.jpg

    Zahlédnuto ZDE:http://wohnen.pege.org/…aus-holz.htm

    Je to sice už starší odkaz, ale zaujalo mě to… :-)

    Anketa: Líbí se vám to?

    4x
    10%
    0x
    0%
    Ne
    26x
    67%
    5x
    13%
    0 0
    • Vilém  

      Tento se mi zrovna vubec nelibi, ale nektere drevene kreace, co jsem na netu zahlidl, se mi moc libily. Zda se na tom da jezdit, to netusim, ale kdyz nic, tak jako bytovy doplnek bych to bral:)

      0 0
    • maajkee  

      No má to výhodu, že v případě nouze se tím dá zatopit :)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Vilém  

      Jeste pro predstavu vlozim vysledek hledani techto stroju na googlu.

      0 0
    • bratr_01  

      Zajímá mě, zda na tom někdo měl možnost jet. Případně vidět „střeva“.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Georrge  

      dřevo? proč ne, u formule 1 zatím dřevo (samozřejmě náležitě vrstvené a upravené) žádný jiný materiál není schopen nahradit, používá se u podlah.

      0 0
      • kubad  

        :D

        zjisti si k čemu tam je pokud si dobře pamatuju tak to není součást podvozku, ale je to tam přimontované z jednoho prostého důvodu – pravidla

        0 0
        • přišlapávač  

          když někdo nabourá, aby mohl říct, že to dneska rozštípal? :-)

          0 0
          • soc  

            :D

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • JSt  

          pravidla. ale myslis, ze jsou uplne nesmyslna?

          v lyzi taky nicim lepsim drevo nenahradis…

          0 0
          • kubad  

            nebudu posuzovat, ale zjisti si jaké je to pravidlo :-)

            jen napovím , má to něco společného s měřením výšky auta nad silnicí :-)

            0 0
            • Bomba+  

              Ono je to trochu jinak, ty vysko. Jde o to, aby profil podlahy nemel vetsi prisavny efekt nez dovoluji pravidla. V historii se s tim vselijak experimentovalo, zejmena Lotus, ktery profilovanou podlahu doplnil o obri ventilator na zadi, ktery vytvarel podtlak…pak tu byly tesnici listy na bocich prave v kombinaci s profilem poslahy, atd., atd.

              Drevena deska je podle jedne normy, zajistuje vicemene jednotny tvar podlahy.

              0 0
              • Pumsc  

                Jo ten lotus to byla dobrá brutalita:),jezdci omdlívali vlivem obrovského přetížení…

                0 0
              • StuntJ  

                já myslel že je to kvůli ochraně monokoku, protože jezdci létají hlava nehlava přes obrubníky a je levnější vyměnit překližkovou desku, než celý monokok :o)))) A ono je to vynucení z pravidel

                0 0
                • Ruprt2  

                  přesně tak.

                  je to výhodné, protože podlaha nemusí být extra pevná a musí být lehká a po každém závodě ji odrovnají. Tak dřevo se osvědčilo, jako pružný materiál, co leccos snese a přitom se odře udělají se v něm mechanické záseky apod. bez většího vlivu na celkovou strukturu.

                  Kdysi se psalo, že by to šlo udělat i jinak než ze dřeva. Ale proč by mělo.

                  0 0
                • Bomba+  

                  V době, kdy celá F1 řeší váhové limity a nekouká moc na prachy ?

                  Úsměvné.

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    no ono vyrobit přední křídlo trvá jeden den. od návrhu po nálepky a lak.

                    Vytvořit monokok trvá několik týdnů. A desky mění po každém závodě. Možná i po tréninku to nevím.

                    0 0
                    • mountaineer  

                      Takže podle tebe navrhnout křídlo,navrhnout a vyrobit formy,upéct křídlo,sestavit ho a nalakovat ho trvá 24 hodin?

                      Když o tom nic nevíš tak tu nepiš blbosti,seš uplně mimo:o)

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        zopakovat co jsem napsal a říct, že je to blbost umí každý ňouma. Já jsem napsal co jsem se dozvěděl a napsal jsem to správně.

                        Ty jsi napsal, že je to blbost ještě konfliktním způsobem.

                        Takže kdybych ti chtěl odbovědět tvým způsobem, tak ti napíšu.

                        Děláš haura a hovno víš.

                        Ale nebudu mluvit jako ty, tak ti napíšu, že se mýlíš, a že jsem si tento údaj nevycucal z prstu.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Vi o tom dost, dela v oboru.

                          0 0
                          • Ruprt2  

                            Jde o to jak to napsal. vice např. viz tady

                            0 0
                            • Vilém  

                              Aniz bych ten odkaz cetl, tak si myslim totez co on a to v oboru nedelam. Protoze navrhnout to, vyrobit formu, vytvorit hole kridlo, ktere musis zase brousit a lakovat, proste za jeden den neni mozne.

                              0 0
                              • Ruprt2  

                                Aniz bych si přečetl tvou reakci musím reagovat. :-)

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Dobra, tak me odkaz na neco v tom clanku co potvrzuje tvoje tvrzeni. Uz ho mam prectenej a nic takoveho jsem tam nepostrehl.

                                  0 0
                            • mountaineer  

                              Je velký rozdíl mezi úpravou předního křídla (viz článek z tvého odkazu) a výrobou novýho (tvůj příspěvek tady).

                              Takže se mýlíš ty … a mimochodem taky o tom hovno víš,haure:o)

                              0 0
                              • kubad  

                                tak tak, i když by to teoreticky za den vyrobit a nalakovat šlo :-)

                                ovšem tedy za předpokladu že formy sou hotové :D

                                0 0
                                • Ruprt2  

                                  na jiný tvar křídla se použije stávající forma?

                                  Ale no tak kluci :-)

                                  edit: nebo nechápu jak si tu úpravu představujete. jakože kousek ufíknou a nový kousek dolepí? fakt nechápu. Většinou popisují, že výroba je až ten poslední a nejmenší problém.

                                  0 0
                                • Ruprt2  

                                  A já taky nevycházím pouze z tohoto jediného článku.

                                  0 0
                                • mountaineer  

                                  No můžeme to tady zkusit rozebrat co jak dlouho trvá:o)

                                  Předpoklad jsou samozřejmě už hotový a otestovaný formy,den předem naseparovaný.

                                  Řezání střihů z prepregu na plotru(řádově jich odhadem můžou být desítky) – 1 hodina

                                  Pokládání střihů do forem s pomocí laserového projektoru – může to být 2–5 hodin,počítat budeme 3 hodiny:o)

                                  Čas v peci(náběh,vy­pékání,doběh) zase jenom odhad 3–8 hodin,takže dejme tomu 5 hodin.

                                  Odformování,za­čištění dělicích rovin 1 hodina

                                  Sesazení křídla 1 hodina

                                  Kontrola geometrie 1 hodina

                                  Lakýrník nejsem,ale za 12 hodin by to v barvě a laku mohlo být-jde o to jak dlouho se křídlo mezi vrstvama plniče/barvy/laku musí sušit v peci.

                                  Takže teoreticky možná za 24 hodin ano,ale určitě ne od návrhu křídla po samolepky:o)

                                  0 0
                                  • Ruprt2  

                                    Abych pravdu řekl, tak aktuálně nevím přesně jakým stylem se s tebou mám bavit.

                                    Inženýři tvrdí, že když je sehraný tým, tak od nápadu, přes simulaci po nakreslení zabere asi 8–10hod. To pouze za předpokladu, že jde o schopné lidi, kteří to samozřejmě nedělají poprvé a asi ani podruhé ;-). Pak to jde do výroby. Druhý den je hotový díl v garáži určený k montáži na auto.

                                    Jedná se o díly jednodušší typicky přední přítlačné křídlo.

                                    0 0
                                    • mountaineer  

                                      Ok,rád si od tebe nechám poradit,pro začátek by mě zajímala použitá technologie pro výrobu forem.Tvoje věta „Pak to jde do výroby“ toho moc neobjasňuje a přitom je to přesně ta věc o kterou tu jde.

                                      0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
                  • StuntJ  

                    spíše je to z praktického hlediska, než šetření

                    0 0
                    • bleach  

                      to zavedli pomerne nedavno. kouknete na nejaky videa, jak za nima driv porad litaly jiskry. kvuli tomu to tam maji

                      0 0
      • mountaineer  

        Drevena deska i material je definovaný pravidly,je to omezujici opatreni.

        0 0
    • kubad  

      na houpacího koníka je dřevo fajn :-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • JakeF  

      Tak mě napadá… Co uřezat úplně zadní část z Author rámu, jak je uchycení patky, třmene brzdy a upínáku, možná ještě středovou trubku, abych měl rozměr a závity, nakoupit plátno, pryskyřici a uplácat si vlastní karbec rám? To by byl punk :).

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • pajan  

      Dřevo jako takový je slepej vývoj… Podle mě je budoucnost v bambusu :)

      0 0
      • Volf  

        Nevěř tomu. Budoucnost je již jen v pryskyřici. Levná a relativně jednoduchá výroba, myslím si, že i energetická náročnost nebude nijak výrazně velká. Výrobci tvrdí, že mají i zvládnutou recyklaci a takže je to asi jasné. Bambus musíš nějakým daným technologickm způsobem sklidit, můžeš použít jen omezený počet kmenů / průměry /, steně musíš vymyslet spojky a tak asi nebude bambus nikdy masovou záležitostí. A pak se domnívám, že kovovou trubku nebo karbonovou trubku můžeš předem definvat z hlediska mechanických vlastností. Rostlý materiál ne. Proto i ,, dřevěné ,, modely jsou většinou z překližky a nebo lepených dýh, aby se alespoň částečně vlastnostmi podobaly a dalo se s tím pracovat.

        0 0
        • Mamut  

          Jasne, bambus je vzacnost, ale uhlikove vlakna a zivica padaju z neba ako mana.

          0 0
          • Volf  

            to jsem fakt někde napsal? Mohl by jsi mně to někde ukázat ? Bambusu je zcela jistě dost, ale základem masové sériové výroby je knstantnost vstupního materiálu a to u rostlého rostlinného materiálu nikdy nedocílíš.

            0 0
            • Mamut  

              Nenapisal, ale napisal si

              Levná a relativně jednoduchá výroba, myslím si, že i energetická náročnost nebude nijak výrazně velká.

              Komplet vyroba od prvotnej suroviny po uhlikove vlakno a cela ropna rafineria na zivicu… Neviem ci je to tak nenarocne. Rozhodne daleko daleko viac, nez odseknut bambus. Ten bambus sa tiez da pred vyrobou mechanicky otestovat, ci splna co ma.

              V celej juhovychodnej Azii (a to je velke ako Europa) sa stavaju lesenia z bambusu. A to ja na budovy, ktore su skoro vyssie, nez cokolvek v Europe. A tie lesenia im tam nepadaju.

              0 0
    • Trog  

      Když už tu byla řeč o těch navářkách..

      Mám karbon rám a vyšrouboval jsem čepy na V brzdy,tím pádem mě vznikli 2 díry v zadni stavbě.Může být narušena jeho pevnost a být náchylnější na prasknůtí?

      díky za odpověď

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • JSt  

        je to klidne mozny. jestli se nepletu, nejaky marcoky praskaly po vysroubovani cepu…

        0 0
        • Zdyn  

          To je trochu jinak. Starsi maruny meli spodni nohy lepeny ze tri kusu. Leva , prava noha a mustek a te spoj mustek/noha byl krom lepidle pojisten cepem pro brzdy, ktery zaroven oba dily spojoval k sobe. No a kdyz ho nekdo vyndal a nedal tam jiny sroub, tak se sem tam stalo, ze spoj povolil.

          Ale jinak vymontovani cepu z ramu (vidlice) nemuze mit na pevnost vliv.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.