• nedojed

    Dobrý den uvažuji o koupi crosového kola pro sebe 182cm 90kg a manželku v dámské verzi 167cm 59kg.Po hledání jsem u těchto kol.

    http://www.bezvakolo.cz/…re-pro-white

    http://www.bezvakolo.cz/…o-lady-white

    http://www.bike-discount.de/…851/wg_id-29

    http://www.bike-discount.de/…859/wg_id-29

    Prosím o posouzení a rady.Přikláním se ke Cube jelikož je prodejce kousek od nás.Děkuji za odpovědi Václav

    0 0
    • KOLOMECH  

      Tady bude přeScalarováno. :))

      0 0
      • nedojed  

        Četl jsem.Chtěl bych ale pánskou a dámskou verzi.

        0 0
        • KOLOMECH  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
    • nitraq  

      No, to jsou konečně rozumný kola. Obě varianty jsou na tom plus mínus podobně, asi vybírat dle designu a dostupnosti. Pokud je prodejce Cube za rohem, tak to je asi docela rozhodnutý. Případně ještě můžeš pro porovnání napsat scalarovi, jakou sestavu by ti za těch 21 tis vymyslel.

      0 0
      • nedojed  

        Za 21t nemusí ani moc přemýšlet.Mě se líbí u Cube ten rám jak mají schované lanka a jiné detaily.

        0 0
    • scalar  

      Vidlice NCX na 90 kg a kotoučové brzdy je totální nesmysl, má slabé nohy. To chce rozhodně vidlici NRX air, v této cenové relaci by tam měla být automaticky.

      A Acera brzdy na kole za 21 tis. také nic moc.

      0 0
      • nedojed  

        To jsem si myslel,že na kole za 20t se už dá jezdit. 90kg se mi taky nezdá moc.

        Můžete mi poradit složené crosové kolo.Případně aby se dělalo v dámském provedení se stejnou výbavou.

        0 0
        • scalar  

          Jaký je důvod k tomu dámskému provedení rámu, vysoký věk uživatelky nebo nějaký zdravotní handicap?

          0 0
          • nedojed  

            Důvod žádný není.Prostě to tak chceme když je ta možnost.

            0 0
      • maajkee  

        Proč by tam měla být automaticky?

        21 tisíc dneska není mnoho. A výrobce, dodavatel i obchodník potřebujou taky něco vydělat ne?

        0 0
    • nedojed  

      Ještě jednou se tedy zeptám zda mi někdo poradí kvalitní crosové kolo hotové v obchodě vhodné pro nás?

      0 0
      • maajkee  

        Těžko, tady jsme povětšinou lidé rozumní, proto radíme stavbu.

        0 0
        • nedojed  

          Tak o tom mám momentálně trohu pochybnosti,když si tady kluci za dopoledne pokecají a k tématu nic,se mi normální nezdá.

          Chci si jen koupit dobré kolo v obchodě a chtěl jsem poradit.Vláken které končí doporučením koupě postaveného kola jsem si předtím nastudoval dost

          0 0
          • nitraq  

            Pokud opravdu trváš na koupi v obchodu, tak nic lepšího, než ten cube nebo radon asi nevymyslíš.

            0 0
          • maajkee  

            A proč myslíš, že ty vlákna tak končej?

            0 0
          • krosmen  

            Kdo chce kam…:-)

            0 0
          • Azmir  

            Tak to sis je asi nenastudoval dostatečně, protože jinak už bys měl dávno obepsané stavitele a nehledal podprůměrně vybavené kolo za nehoráznou cenu v kamenném obchodě. Pokud nutně chceš kolo z obchodu, zkus třeba hervis nebo intersport, tam ti určitě porozumí lépe než tady na hloupém foru.

            0 0
            • nedojed  

              Tak dík.Toto jsem potřeboval vědět,že mají v Hervisu kola.

              0 0
              • Mysee  

                Do Hervisu nelez, jestli chceš hotovku, ber Cube nebo Radona, podle toho co se ti líbí víc. Za tu cenu je to asi to nejlepší co ze sériovek bude.

                0 0
          • scalar  

            Zajímá Tě názor někoho, kdo na crossovém kole najedil desítky tisíc kilometrů a stovky crossových kol postavil?

            0 0
            • nedojed  

              Samozřejmě ano.Třeba to co je na těch dvou kolech špatně jsem se včera dozvěděl.Jen jsem čekal doporučení na jiného kvalitního crose z obchodu.Nechce se mi věřit, že všechny ty kola jseu k ničemu.

              Místo toho si tady v 50ti přízpěvcích dozvím zas třeba o jiném …

              0 0
              • Vilém  

                Stale se dozadujes crosse z obchodu a pritom hned v prvnim prispevku das kola, ktera nekoupis nikde jinde nez v eshopu. To moc nechapu.

                0 0
                • nedojed  

                  Píšu tam že prodejnu mají kousek od nás.Jen ten Radon se v obchodě koupit nedá.

                  0 0
                  • Vilém  

                    No prave na ten narazim, kdyz je to polovina zakladajiciho prispevku.

                    V tom bys problem nemel a stavba podle predstav se ti nelibi?

                    O rady prilis nestojis, takze preju stastnou ruku.

                    0 0
              • scalar  

                Tohle je diskuzní fórum, tak se diskutuje. Je to tvoje vlákno, tak si v něm můžeš udělat pořádek, co se Ti nelíbí blokni.

                Aby to nezapadlo – nedoporučuji Ti vidlici NCX, naopak doporučuji NRX E RL (silnější nohy, robustnější konstrukce, možnost nasatavení tlumení – NCX má tlumení napevno, nemusí při hmotnosti 90 kg vyhovovat).

                U dámského kola doporučuji klasický rám, pokud k tomu dámskému nejsou důvody. Je pevnější, má lepší jízdní vlastnosti, lépe se na něj dávají doplňky (držák na láhev, brašna do rámu, sedačka na dítě…).

                Sériová kola – hledat rozumně osazené sériové crossové kolo je problém. Já jsem prodejce několika značek kol, ale crossová kola výhradně stavím, asi k tomu mám důvod. Nejsou to peníze, na stavěném kole mám menší marži, než mi dávají prodejci sériových kol. Srovnej si náročnost – vybalit kolo z krabice a seřídit nebo pracně objednávat po jednotlivých dílech. Kdyby byla kvalitní sériová crossová kola, rád bych je prodával.

                0 0
                • nedojed  

                  Na dámském rámu netrvám.Díval jsem se na kola s tou vidlicí a moc jich neni.

                  http://www.pells.cz/…-d/rok-2014/ a http://www.pells.cz/…ut/rok-2014/ a ten Radon http://www.bike-discount.de/…935/wg_id-29

                  Dá se i těmto kolum něco vytknout?Nebo špatně hledám?

                  0 0
                  • scalar  

                    Pellsy mají vidlici NRX D, to je jiná, má ocelové vnitřní nohy (je těžká) a nemá nastavitelné tlumení.

                    Radon je OK, musíš zvážit otázku vyšší ceny, ceny za dopravu, dražší řešení reklamací (poštovné).

                    0 0
                    • scalar  

                      Tak oprava, u Radonu jsem přehlídnul Acera brzdy, v této cenové relaci bych doporučil minimálně Shimano Deore.

                      0 0
                  • johninho017  

                    nechci scalarovi dělat reklamu, ale také jsem se po prohledání a porovnávání mnoha sériovek rozhodl pro stavbu crosse u něj. A nelituji. Rozpočet jsem měl o nějaké 3–4 tisíce nižší, ale na vzduchovku nrx to stačilo a osazení deore(kliky,pře­hazka)/alivio(přes­myk,řazení) je pro mě úplně dostačující. Ale zase chápu, že když se kupuje kolo i pro ženu, tak se musí líbit hlavně jí :-D Ale kalkulaci od scalara by sis měl aspoň zkusit nechat poslat, ať můžeš porovnat se sériovkama. Budeš dost překvapen

                    0 0
                  • nitraq  

                    Mě přijde, že ty čteš něco úplně jinýho, než co se tu píše a to především scalara.

                    0 0
                  • cook  

                    Když už je ve výběru dražší Radon proč né v současnosti ten­to?

                    http://www.bike-discount.de/…947/wg_id-29

                    Tím bych to řešil já a zároveň bych jedno kolo nahnal decentně doplňkama do zelena a druhé třeba do oranžova (každý ať dodá svoje barvy).

                    Jinak mám od Scalara taky kolo a spokojenost.

                    0 0
                  • cook  

                    Když už je ve výběru dražší Radon proč né v současnosti ten­to?

                    http://www.bike-discount.de/…947/wg_id-29

                    Tím bych to řešil já a zároveň bych jedno kolo nahnal decentně doplňkama do zelena a druhé třeba do oranžova (každý ať dodá svoje barvy).

                    Jinak mám od Scalara taky kolo a spokojenost.

                    0 0
                    • scalar  

                      Tady je hodně zajímavé to osazení Stam VIA, ale to asi ještě nikdo nemá vyzkoušené, takže trochu loterie. Brzdy budou asi přejmenované Avid Elixir 1.

                      V této cenové relaci bych raději volil osvědčené Shimano SLX.

                      0 0
                      • cook  

                        Já bych dle obrázku typoval (ale nejsem odborník) přejmenované Avid E 5, viz. http://www.sram.com/…ducts/via-gt a hlavně bylo by to v současnosti neokoukané, a doufal bych že si nebudu časem drbat hlavu, protože Sram nevěděl co dělá:-)

                        0 0
                        • scalar  

                          Sram ví, co dělá. Shimano má trekingovou řadu LX,, trekingové verze řad Deore a XT, tak potřeboval něco konkurenceschop­ného. Otázka je, jak se jim to podvedlo.

                          0 0
                          • nitraq  

                            Podle katalogu náhradních dílů Sram se Via gt shoduje s Elixir 5.

                            0 0
              • oddie  

                Ono za historii podobných dotazů, které je určitě pár let stará, tu nikdy nikdo nebyl schopen uvést jediný příklad kvalitního crosse z obchodu v dané cenové relaci, který by byl cca srovnatelný s těmi nabídkami na složení. Prostě se smiř s tím, že srovnatelný cross s těmi skládanými se za cenu podobnou těm složeným prostě nikde neprodává. Buď je stejně kvalitní velmi citelně dražší, nebo je za stejnou cenu velmi citelně horší.

                0 0
    • teffe  

      Možná by měl někdo laikům vysvětlit rozdíl mezi skládaným a tzv. značkovým kolem. Jestli se nemýlím tak rozdíl je hlavně v rámech. Jednotlivé značky mají své konstrukce. V některých případech mají ještě některé další díly(řídítka, představce, sedlovky),které si vyrábí nebo nechávají vyrobit, někdy pod jinou značkou(Merida-Ike).

      No a dál už je to stavba z dílů dodaných jinými výrobci. Někdy použijí sadu jedné řady, většinou kombinace, nezřídka i kombinace více dodavatelů.

      Takže jaký je rozdíl mezi kolem tzv. stavěným nebo „továrním“?

      Dovolil bych si tvrdit že stavba je více šitá na daného zákazníka, kdy za stejnou cenu dostane lépe vybavené kolo, ve kterém jsou zohledněny jeho individuální požadavky.

      Sériovka taková být nikdy nemůže, jednak musí být univerzální a mj. musí být s větší marží, aby pokryla zisky výrobce, velkoobchodu i obchodníka.

      0 0
      • nedojed  

        Dobře posunem se dál.Zeptám se zkušených co by mělo mít crosové kolo za vhodnou výbavu v ceně okolo 20tkč.Viděl jsem kola postavená často na rámu MRX.Nebo jsou jiné vhodnější? Vidlici už vím NRX E RL asi tato http://www.zijemesportem.cz/…tml.Případně by mohla být i pevná asi tato http://www.librakola.cz/…rbon.Jelikož horáka mám a budu jezdit po zpevněné cestě.Kompletní sada Deore 3×9 by měla stačit.Převody a délku klik prosím poradte.Dutou osu ne .Náboje s konusy.Brzdy V stačí.Chci aby na kole byla min údržba a sloužilo.Zbývají ráfky,plaště,se­dlo,sedlovka,ří­dítka a představec.Budu vděčný za Vaše názory.A snad to pomůže i jiným ve výběru ,když to tu bude veřejně.

        0 0
        • oddie  

          Dutou osu ne konkrétně proč? Je podstatně lehčí než čtyřhran. Náboje s konusy proč, když to má být s min. údržbou??? Délku klik podle nohou, pro tebe 175, pro ženu možná 170.

          0 0
          • nedojed  

            Se čtyřhranem jsem neměl žádný problém.Kolega na duté ose po roce měnil ložiska.Četl jsem zde že dobře seřízaný konus je mnohdy lepší než levné průmysly.

            0 0
        • scalar  

          To, co popisuješ je klasika za 15 tis. (s klikam s integrovanou­ osou).

          0 0
        • scalar  

          To, co popisuješ je klasika za 15 – 16 tis. (s klikam s integrovanou­ osou).

          0 0
        • Vilém  

          Obdivuju lidi, kteri tu reaguji, protoze ted se mi potvrdilo, ze to opravdu nema zadny smysl a je to ztrata casu.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.