Crossové kolo cca kolem 10 000 Kč

57 nepřečtených
  • Matne

    Dobrý den, jsem spíše rekreační cyklista a chci si koupit krosové kolo v cene kolem 10 000 Kč. Na běžné silnice, občas polní cesty, místy lesem. Prosím o radu, v odkazu jsem si „vyjel“ porovnání několika kol, zda byste mi některé z nich doporučili. Jsem opravdu amatér co se týká znalosti kpmponentů, značek atd. tak budu rád za jakoukoliv radu. Děkuji.

    https://jizdni-kola.heureka.cz/…iff-90-2018/?…

    0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Pokid nezvednes rozpocet tak Decathlon nebo bazar.

      0 0
    • novas752  

      Bazar

      0 0
    • milan.v  

      A co jsi tu zatím četl? Jaká byla doporučení ve vláknech s obdobnými dotazy?

      0 0
      • gersa  

        Patrně asi nic, rovnou si přišel pro radu

        Hlasuji také pro bazar

        0 0
        • Matne  

          Ok, omlouvám se, že jsem se tu zeptal. Při vyhledávání mi naskočili příspěvky z roku 2013, 2007 atd. podobné téma jsem nenašel, ale možná blbě hledám. No asi jsem sem vlezl špatně mezi cyklo elitu a někoho kdo hledá kolo za blbých 10 000 je potřeba setřít, každopádně díky za příspěvek … :-(

          0 0
          • Romancero  

            v pohodě! Já také raději založím nové vlákno, než se tady přehrabovat v tom chaosu!

            Ty kola, co si chceš vybrat jsou v pohodě! jen počítej s trochu náročnějším servisem..

            0 0
          • novas752  

            Ono je to celkem jedno, u těhle levných kol se za ty roky v podstatě nic nezměnilo. Snad jen brzdy z ráfkových v-brzd na kotoučové, jinak je vše při starém.

            0 0
          • gersa  

            To nebyla výtka na tebe

            Má ráda je myšlena upřímně, nijak povýšeně. Z bazaru koupíš kolo daleko vyšší užitné hodnoty, nové krosové kole v ceně 10k bude strašnej kompromis

            0 0
      • Matne  

        Tak doporučení z roku 2013, 2007, 2015 mi jsou k ničemu. Když dám vyhledávat obdobný dotaz, co jsem napsal, tak jsem nic mlašího než 0,5 roku nenašel.

        0 0
    • roman 3D  

      decathlon

      0 0
    • Matne  

      Ok mažu to. Díky všem za „rady“.

      0 0
      • mrazik62  

        Tady ti poradíme akorát bazar, protože nové kolo do 10tis. za moc stát nebude. A z osobní zkušenosti mohu říci, že přechod z krosu na horáka byl super. Pokud jedeš občas do toho terénu, tak je rozdíl neskutečný, v ovladatelnosti i pohodlí. V bazaru se dá koupit i super kolo s dobrými komponenty a v dobrém stavu na rozdíl od nových hezkých těžkých kol z bláta materiálu. Proto ti tu radí bazar. A divej se na horáka, ne treka.

        0 0
        • Matne  

          Děkuji za odpověď.

          0 0
          • Romancero  

            u bazarových kol nemáš záruku! já ti naopak doporučuji kola, která uvádíš v dotazu! jen dej pozor, aby si je kupoval v dobrém obchodě-speciálce (co nejblíže domovu)-právě kvůli garančce a servisu!

            nebo si prostě sežeň nějakého spolehlivého opraváře, kámoše který je ochoten ti kolo občas prohlédnout a seřídit

            0 0
        • aristo  

          Chce crosse a ty mu píšeš „dívej se na horáka“. Kdyby chtěl silničku nebo gravela, odpověď by taky byla – bazar a dívej se na horáka??? :-D

          0 0
          • mrazik62  

            Radil jsem mu dle vlastní zkušenosti a celkem konstruktivně narozdíl od jiných rádoby rad.

            0 0
            • roman 3D  

              on má tady každý vlastní zkušenosti ale když chce někdo krosové kolo tak ho prostě chce:-)

              0 0
            • aristo  

              No já nevím, ale kupovat na běžné silnice (jak píše zakladatel) mtb z bazaru za 10t, což bude ještě navíc s velkou pravděpodobností 26" s dobrými komponenty nebo 29" s komponenty na pováženou. Měnit lehké převody za těžší, kola za „silniční“ a pak se na to ještě muset koukat (protože to vypadá fakt směšně) – to vše s limitem 10t. To bych docela promyslel. Z dotazu nevypadá, že by chtěl nejezdí XC.

              0 0
            • mrazik62  

              Klasika zdejšího bf. Rady k tématu k hovnu ale chytrých řečí nadbytek.

              Mám mnoho známých, kteří jezdili vždycky krosová kola, dříve ani horák nebyl nebo nestál za nic. Pak chtěli nové kolo a automaticky vybírali přece zase krosové. Jenže když vyzkoušeli naše dobrá horská kola, tak ten rozdíl v pohodlí – hlavně v lesích a na polňačkách je dostal. Takže nová kola kupovali horská. Proto jsem se o tom zmínil, nic více v tom nebylo. Ani jsem mu nic nevnucoval.

              0 0
          • xtonda  

            Když sem se tu před lety registroval a pokádal dotaz na výběr kola, taky sem chtěl krose/treka protože sem prostě nevěděl a byl mi zde doporučen horák. Já sem doporučení poslech a nelituju toho, nakonec ani nedošlo na uvažované užší pláště. Měl sem sice tehdy přes 110 kg a hrála tam roli i robustnost, což tazatel se 70 kg nepotřebuje.

            Silnička nebo gravel je kolo na jiné použití a pro to použití má proti horáku jasné výhody. V čem je ale lepší levný trek oproti stejně levnému horáku? U těch levných MTB se stejně moc nepočítá s využitím v těžkém terénu, ale spíš s turistikou, má to pohodlnější geo, přípravu na nosiče. Možnost širších plášťů je jasný přínos pro pohodlí, ony ty cykloturistické trasy často vedou po různě rozbitých polních a lesních cestách, starých cestách stavěných z kamenů, víme jak sou lesáci schopni cesty zničit, nebo naopak „vyspravovat“ kamenivem velikosti pěsti, na takovém povrchu sem za 2,25" pláště fakt rád.

            0 0
            • aristo  

              Hele já nevím, záleží kde a co jezdíš. Já taky mtb používám nejraději, ale když jezdím po silnici rozhodně si neberu z kol co mám horský. Kros s pevnou vidlí je dle mě ideál pro nenáročného cyklistu na jízdy po silnici. Tím, že je ta vidle pevná navíc ušetří třeba 1,5 kg (ta odpružená stejně nefunguje).. Turistika, pohodlná geometrie a úchyty na kde co sou právě předností krose, ne horského kola, kde je člověk víc v předklonu a o nosiči se ti může zdát (čest expedičním vyjimkám). Resp. to jsem si alespoň doteď myslel.

              Ale asi to není třeba řešit. Záleží na poměru silnice/polní cesta, jestli bude 90/10 nebo 50/50. Vždycky se bavím tím, jak tu někdo napíše lesní cesta a všichni mu začnou cpát skoro enduro stroje, protože si pod tím pojmem samozřejmě vybaví to kde jezdí oni. To, že silnička a gravel jsou na jiné použití je jasné, proto jsem to taky uvedl. Ale to samé platí i v porovnání kros/XC mtb. Něco jako: Vybírám mezi Mondeem a Passatem (combi) – jasně, kup si Dustra (suv), kdyby napadl sníh, jezdí to stejně. A to nemyslím ve zlém. :-)

              0 0
    • Gwaihir  

      Ono se taky blbě radí, když o tobě nevíme nic. Pokud jsi konfekcni velikost třeba 175 cm, 75 kg tak bude rada vypadat jinak než když řekneš, že máš 2 metry nebo 110 kg.

      0 0
      • Matne  

        Jsem malý, jen 170 cm a 70 kg (jo na svoji výšku bych mohl vážit méně, přiznávám :-) a protože jsem teď 1,5 roku strávil stavbou RD svépomocí a nyní mám před stěhováním, takže snad bude více času, tak bych chtěl začít občas si rekreačně někam vyrazit. Rozpočet nemám moc velký, nechci se ani třepat, že by mi někdo kolo za 50 000 někde ukradl, spíš něco co mě snad trochu pohodlně sveze (na kolo budu dávat i dětskou sedačku pro 2 leté dítě). Občas dopravní prostředek po vesnici, někdy výjezd po rovinkách jižní Moravy, občas mezi vinohrady, polní cesty, žádné singletracky nebo nějaký lesní kopcovitý náročný a hrbolatý terén. Jen jsem si říkal z toho výběru co tam mám, kdyby bylo nějaké třeba jen trochu lepší :-) Ten Kellys Clif 30 z roku 2019 je nejlehčí, tak možná si vezmu jej. V těch komponentech se nevyznám, rozdíl v přehazovačce – nevím, jedno kolo tam má kotoučovou brzdu, nevím jestli je to lepší, nikdy jsem kolo s kotoučovkou neřídil … jsem fakt totální amatér, proto se zde ptám.

        0 0
        • oddie  

          Ty váhy stejně budou ±, spoléhat se na ně nedá. Na výšku 170cm je bazarová nabídka asi největší, pokud by to mělo být něco lepšího.

          0 0
        • Gwaihir  

          Hlavně si to zkus.

          0 0
        • Honzis  

          zašel bych do místního shopu, pár kol zkusil, kotoučovkám v ceně 10tis bych se raději vyhnul a zvolil kvalitnější komponenty a véčka, 70kg jezdec po rovinách si s nima rozhodně vystačí. Největší dojem v téhle kategorii udělá obutí, výplety, zamyslet se nad pevnou vidlicí, co ušetří min 1kg váhy a levné vidlice beztak moc nepomohou.

          Samozřejmě výhodnější je mít známého se znalostmi a koupit bazarovku třeba s Deore a ještě by ti zbylo … určitě se nebát 10let starého modelu, pokud s tím někdo najel za sucha 3000km, tak tomu kolu fakt nic není a za 1000–2000Kč servisu máš z toho super stroj.

          0 0
    • Gwaihir  

      Koukni na:

      https://www.bike-forum.cz/…aint-lucifer

      Podle místnich profiku by mělo stát 8k a třeba se domluvíš. Na bazaru je asi rok, tak cena musí jít dolů. Mohlo by ti udělat dobrou službu.

      0 0
      • Vilém  

        Lko ram na 170cm vysky nebude uplne to prave. Taky hledal „trosku“ neco jineho.

        0 0
    • plysovykozisek  

      Kontaktuj velkého Scalara, jestli ti za 10k nepostaví krosové kolo.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.