• lowerlower

    Ahoj bikeforáci,

    sháním nějaké crossové kolo pro ženu v pokročilejším věku (50), výška 170cm, váha okolo 80kg. Hlavní problém mám s určením velikosti kola, jelikož já sám se orientuji úplně v jiných kategoriích kol a v tomhle si vážně nejsem jistý. Tak jestli by jste poradili :)

    A další otázečka, jestli by jste neměli nějaký tip. Uvažoval jsem o nějakém modelu od Meridy nebo GT, ale vážně nejsem v téhle kategorii kol vůbec sběhlý, takže budu rád za každou radu.

    Díky.

    0 0
    • BigKarel2  

      Cena?

      0 0
    • Azmir  

      Neuvádíš ani typ terénu ani jestli třeba odpružená vidlice nebo pevná ale i tak:

      http://www.mojekolo.cz/…0-v-titanova

      http://www.mojekolo.cz/…rono-absolut

      http://www.mojekolo.cz/…way-850-disc

      http://www.mojekolo.cz/…t-cross-5100

      0 0
    • winter78  

      Pred kúpu odskúšať a povoziť sa popred predajňu. Jednoznačne. Už dva týždne mám doma novučičký športový cross bike ;-) a jeho veľkosť je 22". V predajni som mal možnosť odskúšať si aj 21" a aj 22". 22" som najskôr ani nechcel skúšať, myslel som že to bude pre mňa obrovské (mám cca 184cm a 20" bike ) ale urobil som dobre že som si odskúšal aj tú veľkosť – padla mi ako uliata. Jazdí sa na ňom vynikajúco, nabehal som už asi 60 km a s posedom a geometriou som maximálne spokojný. Takže radím odskúšať a povoziť sa a nie len posadiť sa na cross v predajni. Veľa šťastia pri výbere ;-).

      0 0
      • scalar  

        Někteří výrobci berou crossové kolo jako spíše turistické, proto volí kratší horní rámovou trubku. Pokud chceš u takového kola sportovní posed, musíš volit větší velikost.

        U 50 leté holky bude problém spíš opačný, bude požadovat spíš pohodlný posed, tedy vyloženě dámský rám, klasický rám s dámskou geometrií nebo rám menší velikosti (např. 16", 17").

        0 0
        • winter78  

          Rád by som sa čosi spýtal ohľadom crossových plášťov (dúfam že sa zakladatel tejto témy nenahnevá,ale súvisí to s crossom takže možno mu to tiež v budúcnosti pomôže ;-) ).

          1. Mám na crosse plášte 622×40. Môžem používať aj plášte

          s označením 700×40 ?? Číslom 700 sa označuje priemer kolesa a sú tak väčšinou značené cestné plášte ?

          1. Aký najužší cestný plášť môžem použiť na crossa ??
          2. Našiel som kategóriu plášťov s označením „city“, ktoré sú

          hladké, ale neviem či sú vhodné na dlhšie jazdy po asfalte mimo mesta, či sú odolné voči prerazeniu tak ako napr. plášte ktoré sú určené na športovú jazdu mimo mesta.

          0 0
          • t29  

            622×40 je to samé jako 700×40.

            resp. 622 je ETRTO rozměr ráfku (na MTB je to 559) a 700 je vnější průměr (na MTB je to 26")

            Z rychlejších plášťů jsem vozil Continental Contact 622×32, který má reálně spíš 622×25. Kámoš na běžný ráfek s vnitřní šířkou 19 mm nasadil silniční 622×23 a pod jeho 80–85 kg to drží.

            Co se týká odolnosti, konkrétně ty Contacty vydrží hodně (3500 km a polovina vzorku na zadním kole), taky váží cca 550g/kus, proti 200 až 300 g u silničního pláště. Pokud ovšem plánuješ jezdit jenom asfalt bez terénních a šotolinových zkratek, kup pláště na silničku.

            0 0
            • winter78  

              Jazdiť budem len po asfalte, lenže cesty tu v okolí (okolie Vysokých Tatier) sú väčšinou rozmlátené (soľ,posypový piesok a dlhá zima-preto som cesťák úplne zavrhol), preto budem hľadať čosi medzi hladkým plášťom a medzi terénnym, len aby to rýchlo jazdilo po asfalte a zároveň aby to bolo odolné voči defektu, pretože piesok ktorým sa tu posýpajú cesty v zime, bude na krajoch cesty až do leta a často budem prechádzať po miestach z väčšou premávkou a preto budem musieť prejsť aj také úseky kde sa budem držať úplne na krajnici (to by pre crossový bike nemal byť problém, často vidím jazdiť po takom povrchu aj cesťák :-)) ).

              0 0
          • scalar  

            Můžu z vlastní zkušenosti doporučit Schwalbe Marathon Racer-RaceGuard, vozím ho i v zimě na posypu a ještě jsem neměl defekt, je rychlý a tichý a dá se s ním jet i v lehčím suchém terénu.

            0 0
            • winter78  

              Teraz mám obuté 622×40 Schwalbe Fast Fred Light. Nie je síce veľmi drsný, má malé drapáčiky, ale sú dosť mäkké a hlavne pri stúpaní do kopca mám pocit ako keby na tých drapákoch „prešmykoval“.

              0 0
              • scalar  

                Taky jsem je zkoušel a měl jsem z nich podobný pocit, na pevném povrchu nijak zvlášť nejedou a navíc se ve střední části dost rychle sjíždí.

                0 0
            • MlokCZ  

              Ještě kdyby tak byl k mání Marathon Racer ve 2,0 šířce. A nebo taky rovnou Kojak (přitom Kojak ve 26tkové verzi je ve 2" k mání).

              Kojak má taky RaceGuard a jemu by třeba ta jediná dostupná verze 28×1.35. Pokud chce jezdit jen asfalt, tak Kojak bude z těch zmiňovaných nejrychlejší.

              0 0
      • DaSnail  

        a keby si si vybral rám s dlhšou geometriou, tak si mohol mať namiesto 22ky nejakú 19ku alebo 18ku. rám by bol asi ľahší, tuhší a krajší…

        ja mám 187cm a na 22ku by som sadol jedine keby bolo treba uniknúť pred lesným požiarom. na útok mimozemšťanov alebo povodne serepes… ;o)

        0 0
        • winter78  

          Niečo podobné som si myslel aj ja predtým než som na 22" nasadol…no a už je doma :-). Meral som geometriu toho rámu a porovnal s tým mojím 20" ktorý mám na biku a nie sú to veľké rozdiely. Pozeral som aj tabuľky iných výrobcov crossových bikov a tie rozmery boli naozaj divoké. Ale nič to, vyhovuje mi to, nie je veliký, práve naopak, sedí parádne a aj na ceste sedí výborne (terén nebudem jazdiť nikdy , nebaví ma ). Takže je to v poriadku…

          0 0
    • t29  

      Na 170 cm rám M – 17" nebo 18", může být i menší/větší, podle požadované a skutečné efektivní délky. Počítám že bude chtít spíš kratší posed.

      Rozhodně pořeš, jestli bude holka chtít dámský rám se sníženou trubkou. Moje máti potřebuje něco takového protože už tohle je pro ni překážka při nastupování, o klasickém pánském rámu nemluvě.

      Pak je otázka výbavy a odpružení. Giant Expression W s odpruženou vidlí a sedlovkou, s blatníkama, nosičem, světlama, dynamem atd. bude mít přes 17 kilo, stejně jako jakékoli podobné kolo. Giant Roam W bude mít klasických 13–14 kilo, s blatníkama, světlama a nosičem přibere tak kilo a půl až dvě.

      Až budeš mít jasno v tomhle, můžeš vybírat podle ceny a výbavy.

      0 0
    • lowerlower  

      Díky všem za rady. Už jsem si aspoň udělal obrázek, opravdu v téhle kategorii nemám moc povědomí :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.