Už jste zaregistrovali nové dílo veřejnoprávní televize? Zatím je sice venku jen první díl, který lze skouknout i na YT ale i tak by mě zajímalo co vy na to.
Viděl jsem to v programu, když to začlo být v tv tak jsem to prl zajímavost zapnul a byl jsem příjemně překvapen. Uvidíme, co se z toho vyvrbí. Ale záběry moc hezký :-)
„Hlavně o tom hodně kecejte, ať máme na krku bezpečnost práce.“
Bikeparky dejme tomu, tam není co zkazit. Ale ty třešinky na dortu mimo bych moc nerozmazával. Už takhle je všude lidí jak sraček.
Shlédnuto a musím říct, že ačkoliv tam je product placement, tak mne to tolik neruší. Za to ty nádherné záběry jak přírody, tak techniky jízdy jsou parádní.
Asi jsem divnej, když z toho moc radost nemám. Nehodnotím kvalitu díla, ta asi nebude špatná (ještě jsem neměl čas se na to podívat). V porovnání s komerční televizí, státní televize má dramatický jiné možnosti co se nákladů na produkci týká. Co mě ale trochu děsí, jaký to bude mít ve výsledku efekt. Když jsem se ptal na TT a jejich FB, tak mě parádně setřeli a nic neřekli.
Efekt to bude mít jednoznačně v tom, že přijede víc lidí. Otázka je, jestli je to dobře nebo špatně. Navíc v době, kdy na jedno prodané kolo se prodají 2 ebajky. RS tam je to asi v klidu, co se okolí týká, lidi si na to zvykli a snaží se podnikat v cestovním ruchu. Ebajky nejsou vítány. Bude to TT řešit podobně? Pro mě je kouzlo těchto lokalit v tom, že to není až taková masovka. Možná u základny na RS to tak vypadá, ale po trailech se to rozprchne a je klid. Základna na TT v podstatě žádná není. Hospoda, kam člověk zajede, když sjede BunkrTrail, Rýbrcoul nebo Floutka a pak už se tam ten den nevrátí. Plánujou nějakou základnu jako na RS, když chtějí, aby tam přijelo víc lidí?
Bajkparky, tam je to jasný. Přijede víc lidí, víc se vydělá, maximálně budou delší fronty. Místní traumatologické oddělení bude mít asi taky větší kšeft.
Základna na TT je pořád stejná, jen jiný lidi.
Lokace na základnu je a vše se řeší. Každopádně to bude běh na dlouhou trať.
Jinak minulý týden na otevíračce jsme tam byli sami ve třech lidech. Krásný pocit.
Ja jen doufam, ze na TT budou ty e-biky resit taky…
Podle mě to bude mít efekt zcela minimální – lidi co jsou cílovka o TT i dalších trailcentrech dávno vědí. Možná se vyskytne pár jedinců co si koupí éčkou, shlídnou pořad a vyrazí na traily. Na místě zjistí že i červený jsou nad jejich schopnosti, že to tam drncá a je děsně nebezpečný a nasraně po půl dni zas odjedou. A ještě budou pičovat že přeci černý traiyl na SpSm v pohodě dávali. Možná že pár lidí bude víc hoblovat flowtraily a to je podle mě tak asi všechno. Ono na rovinu – když se podíváš jak tam Teo jede plynule na Ptačí perspektivě a srovnáš to s „bojem o život“ u většiny jezdců, tak tohle prostě nikdy nebude záležitost pro masy, to je Singltrek pod Smrkem.
A jinak k tématu – servisní okénko jsem v klidu přeskočil, ostatní – záběry hezký, ale i tak, mě baví jezdit a ne koukat jak někdo jezdí :-)
Maximální souhlas. Tyhle obavy jak si masový divák zkoukne pořad, koupí éčko a půjde jezdit Whisrlera, mi přijdou dost úsměvný. Jako jasně, ty floučka si pár odvážlivců zkusí, pár jedinců se snad i díky tomu pořadu začne učit jezdit a na ty TT bude reálně jezdit, ale to množství nebude nijak závratný a naopak to může pomoct rozvoji infrastruktury, což je za mě dobře.
Za mne peknej a dobrej pocin. Je to od stejnych tvurcu jako byl ten porad o skialpech s A.Zarybnickou.
Jen vic takovych poradu na CT…
Muze to mit ale samozrejme i negativni efekt ve vetsi navstevnosti…
Tak pokud bude víc lidí na ofiko trailech je to ok. Ale jestli se budou rvát s E-biky do CHKO, tka to špatně skončí. Tady si pár jelit pořídilo Ečka a traily brečí. Z 25cm cesty je skoro metr protože to nezvládají korigovat.
*1
tak tak…
Pravdu máš
ze stránek pořadu: Pokud se týče výletu – máme před sebou víc než padesát horských kilometrů a v tomhle případě, myslím, každý ocení vynález jménem e-bike.
aby se více zadýchal, jako svého času na mopedu TrailHunter
Super porad, diky za tip :-).
Bylo to dobrý. Ten Hölzel byl parádní, je to hobbík co trochu jezdit umí. Podle mě vystihuje největší skupinu lidí co se o tohle zajímá. Celkově ČT umí, když se to porovná např. s cyklosalonem :D
Taky se mi líbí že nejezdili na ečku a vlastně to ani nebylo o tom na čem jezdí (sponzor musí být všude, nevidím to jako něco špatného)…
jj, za mne pojeti ok…
Říkal jsem si, že když to dělá stejná parta co skialpy, tak že to bude v pohodě. A to se za mě potvrdilo. Uvidíme jak další díly… Jestli to bude hlavně o bikeparcích, tak ok. :-)
No a jestli to zvětší přelidnění? Těžko říct. Myslím si, že všechny tyhle lokality jsou hodně známé už teď. Možná pár lidí navíc na RS i TT dorazí, ale nevím jestli se pak budou vracet. :-)))
Tak na stránkách mají jednotlivé díly i s trasou. Vždy je tam jeden den v té lokalitě a následně místní bikepark. Přijde mi to takhle cajk. Stejně nemůžou někam, kam se nesmí, takže reklamu zapadlé lokalitě moc neudělají.
*1
Aha. Netušil jsem, že mají stránky. Nijak víc jsem to nezkoumal… :-)
U Rychlebek mě trochu zarazila věta:
Odtud přes Kunčickou horu k chatě Paprsek, kde můžete svému dvoukolovému elektro oři doplnit šťávu.
Jj už to pojede, masírovat S-éčkama za 250 se musí!!!
Třeba to udělají v tom duchu, že když budou mít další den přímo ježdění na trailech, tak tam zmíní, že RS má pravidlo o ebajcích a pojedou sami na normálních kolech.
Vždyť to tam je: „Na trailech Rychlebské stezky elektriky nesmějí, takže přesedláme. “
nečetl jsem popis na stránkách, tak #sorryjako
No… i ten hřeben Rychleb je na emopedu pěkný ekl… :-/
Souhlas
…přesně tak to bylo myšleno, Hölzel je ten hobík, co jej baví jezdit a Teo ten, co to umí, proto jeden jezdí lehké traily – tak jako ti, co si to přijdou jen tak někdy vyzkoušet a druhý, ten se pouští do věci pro zkušenější bikery.
Premiéra dalšího dílu na YT už zítra tak vydržte :-)
jako milé překvapení. Jak už padlo, moc pěkné záběry, možná by to mohlo být o chloupek delší, protože je na co koukat. Už se těším na další díly. Jak jeli v zákrytu na tom pumptracku tak jsem málem sletěl z válců jak jsem se do toho vžil a pak jak Holzel hodil tu tlamu tak málem podruhé! :-)
Moc hezkej pořad , musim tam vyrazit co nejdřív ;)
A nechceš počkat na další díly? Ať si to můžeš zorganizovat a nejezdíš sem a tam, to je ta veřejná služba ČT občanům, šetří jim cestovní náklady efektním popisem komerčních lokalit a nabízí k tomu i správné produkty a někdy i názory :-)
Myslim že především na tvoje názory není nikdo zvědavej. A taky tě nikdo nenutí se na to dívat.
Ale no táák, poposedni a klídek :-)
Dívat ho nenutí, ale platit jo :)
To má blbý no.
:D docela si mě rozesmál :D
ale cestovní náklady nijak neřešim ;) , za 14 dní jedu nejdřív na Rychlebky , tak snad to stihnu ještě před tím než to ČT přidá do pořadu :D
No tam jedou za 14 dní asi všichni i bez ct
Tak, proto tam pojedu až za 3 týdny :-)))
tu už budou i E-pšoni :-)
A sakra… To mi nedošlo. Tak to jsme všichni v prdeli :-D
První víkend to bude ještě jezditelné i mimo kamenné traily. Pak už je to rozryté a zbývá nám už jen to nejlepší :D
nevim jezdim tam každý rok tak 3× ( přeci jen jsou to ode mě 4 hodiny jízdy ) a nepřijde mi ,že tam je tolik lidí , jen na SF tam teda lidi jezdí víc ,ale ty kamenný traily jsou všechny v klidu
To ještě nemáte toho lyžování dost? :-)
Pořad vcelku zajímavý, ale servisní okénko stylem ,,sáhni na plášť a pokud není vyfouklý tak vyraž'', mi tam přijde zbytečné..
Tak servisní okénko nebude pro diskutéry z BF, kteří mají úd dlouhý v průměru tak 30–50 cm :)
Servisní okénko, jako zmáčkněte brzdy a pokud nebrzdí, běžte s tím do servisu, mi také přijde dost zbytečné…
Tak musej si udělat reklamu. :) Ono do té kratičké vsuvky sotva stihnou rozvést nějakou problematiku.
Vtipný je ale ten záběr s měrkou, jak se na to podívá až poté co měrku zase vrátí na nulu. :)
Jj, ale tváří se drsně :-))
průměr 30? to bude stromek ne? :D
Jeden takovej velkej product placement, kterej je evidentně zaměřenej na totální jelita. Pokud někdo potřebu „objevit“ TT právě v ČT a s jakýmkoliv vaklem má, dle rady experta, hned utíkat do servisu, bude asi na červeným trailu, kterým začínali, docela překvapenej. Což je asi ta nejlepší zpráva, protože přirozená selekce asi zafunguje.
Tak jsem se po dvanácté hrnul na YT a očividně SevenDaysAgency dostala sprdung, protože najednou je premiéra až 24. 4. Mají v tom asi hokej :-)
Tak co, viděli jste druhý díl?
Ano
Ano.
Ani k tomu nemám co říct, takové obrázkové vakuum S a Kolofixu. Ale podívám se na další díl, to zas jo.
No tak jsem se teď na to nakonec kouknul… Jmenuje se to po trailech přes hory a přitom dobrá půlka je o broušení šotek na žiletkách. Tak já nevím no. :-)
Aneb jak Ján Svorada objevil gravela : )
Pade na éčku…
Hahaha… Já se na to tak díval nedíval, a oni to jeli dokonce na éčku. Boha jeho :-)
Mno jen ten jeden moderátor, asi by Svoradovi nestíhal, prý: Je na čase zapnout motor :D
Třetí díl budou Rychlebky tak na to jsem zvědavý jak to pojmou neboť „Cyklistika je fenoménem dnešní doby“ :-)
Dnes paráda.
Jo, dívá se na to dobře z pohodlí domova, profesionálně udělaná propagace. Jen e-hateři asi budou mít žně :-)
no nevím, etapa měřila 50 km, na Paprsku dobíjeli a před koncem říkali, že jsou s el. energií u konce :-)
tak zase předpokládám, že při filmování jezdili jak kašpaři pořád sem a tam aby byl záběr perfektní, taže v reálu toho najezdili určitě výrazně víc.
Ale nejlepší rejlamu na ekola to neudělá. Na SLkové Levo budiž ale na velké Levo je to docela málo.
Při tom převýšení, jestli to drtili na Turbo a několikrát dokola tak se nedivím…
Hele ale to jsou ty ekola fakt takhle marny? Bez jakehokoliv hejteni, ale tam bylo 1200m na 50km, to preci neni zadny nenormalni vykon. Navic s dobijenim. Cekal jsem, ze zvladaji nasobne vic… Opravdu se ptam bez zleho umyslu, zajimalo by me to. Mate nekdo zkusenosti? Prosim bez flejmu.
Psal jsem to už v jiném vlákně, ale manželka má asi dva měsíce elektrokolo TREK s novým motorem BOSCH, baterie 500Wh. Při vyjížďce 47 km, převýšení 650 m, kdy část jela na eco a část na tour a asi dvakrát zapla na chvíli režim sport, tak měla podle kompjůtru Bosch dojezd baterie 20 km. Myslím že dojezd na trases s převýšením 1200m bude tak do 55 km
Kross Lea Boost 1.0, Trasa v Kruškách, 48km, 750m. Baterka ukazovala víc jak 40%. Celou dobu eko, osedláno 55kg mamkou, která se nikam nežene. Nutno dodat že u hospody sem na tom jezdil (cca 15min.) na boost jak idiot po sjezdovce a zkoušel co s tím vyjedu…
Spec Turbo Levo 1st gen., 500Wh baterka, 90kg jezdech, trasa viz.: https://www.strava.com/…s/3464735080
Nahoru na DS většinu času na eko, občas prostřední režim. Cestou dolů při překonávání menších kopců opět prostřední režim. Přijel jsem s 30% baterky. Přítelkyně stejná trasa (55kg), ale kolo s 400Wh baterkou, režimy podobně a dojela se 40%.
Diky vsem, takze je to takova bida jak pisou. To jsem prekvapenej a zklamanej:( Myslel jsem, ze 100km a 2km prevyseni pro ta kola uz dneska nejsou problem.
Mě by taky docela zajímala ta degradace baterie. Jak to na stejném kolo bude vypadat za cca 3 roky.
asi jak s mobilem, budes na 50%
koupis novou baterku a je to ne
A v ten moment dostihne každého ečkaře karma :D.
:)))
Volal mě někdo?
Jo no, jak s mobilem. Doslova, kdyz dnes u vetsiny telefonu baterie bezne vymenit nejde.
U všech mobilů jde vyměnit baterka. Mám docela pocit, že ani nesmí být mobil bez výměnné baterie = naletované na desce bez konektoru.
No u těch levnějších okolo 3–6000 už baterka měnit většinou nejde.
Kdo chce opičku musí mít na banány. V tomhle případě na veterináře a protetiku nebo na novou opičku.
Jakože ten mobil nejde rozlepit a baterka není připojená konektorem? A to se bavíme o normálních u nás prodávaných mobilech? Nějaký shit z Ali nepočítám, tam je možné vše.
Kdyz musis uplne rozdelat telo telefonu, povazujes to za vymenitelnou baterii? Vazne? To abych si priste misto powerbanky vzal nahradni baterii do sveho Garmina. Usetrim vahu a misto.
:-) +1
Sundat zadní kryt místo vycvaknutim, tak odlepením a odpojit jeden flexcable nepovažuji za úplně rozebrání. Neříkám, že je to uživatelsky přívětivý, ale rozhodně bych netvrdil, že to nejde.
V reálu jsem, kromě mě, nepotkal nikoho, kdo by točil baterky během dne, když šly vycvaknout.
U vetsiny mobilu baterie vymenit jde.
Samozrejme bylo mysleno uzivatelsky. Dnes, v zestihlovaci dobe, je spousta telefonu slepenych a pro pouhou vymenu baterie se musi telo telefonu rozdelat.
Vim, ze treba Turbo Levo SL od Speslu ma baterii integrovanou v ramu a k tomu vymenitelnou pridavnou baterii. Je mozne tu integrovanou baterii vubec vymenit, kdyz je uvnitr ramu?
Nejak ji tam dostat museli, prece nedelaji ram kolem baterky.
Samozřejmě že ano. Akorát se nejprve musí vyndat motor. Stáhnout kliky a převodník, 6 šroubů na motoru, odpojit z něj 2 kabely, odpojit kabel z baterie, zespoda spodní ramové výsroubovat 2 šroubky a baterie se vysune.
Tak to by tomxxx vozil druhou v batohu a menil ji na trailu behem dlouheho dne. :)
Tak na Levu SL se to dá řešit těma range extenderama v košíku na bidon. Těch si můžeš v batohu vozit třeba 5 a výměna je rychlá.
Nebo si na záda můžeš dát malej benzinovej generátor a motorka bude jezdit pořád. Sice to už nebude moc e-bike spíše motorka, ale co má to šlapky a tím se to pozná :-))
Nejsem taková sračka, abych jezdil na e biku a fakt nevím k čemu by mi byl batoh na trailu.
Takže ty seš jenom taková sračka, co si vozí prdel na trailech?
Asi jsem tvůj myšlenkový pochod nepochopil. Nevozim batoh a nemám elektro, jak si z toho vyvodil zbytek nechápu. A co znamená vozit prdel na trailech nechápu taky :)
Kdybych měl u baráku nějaký dobrý traily, klidně bych si tu prdel vozil často.
Hele, tu sračku jsem vztáhnul na e-cyklisty, tak se nediv mé reakci. Úplně se mi nelíbí, být nazýván sračkou jen proto, že jezdím na e-kole.
Každej kdo nemá fyzickou nebo zdravotní indispozici, není mu přes 60 a jezdí na ekole, je sračka. Samozřejmě znám kluky co jezdili hodně, ztakvili se a díky tomu můžou s kamosema na kolo, pak je elektro bez diskuze super.
No, tak alespoň že já nejsem sračka…nechám to na ostatních, co se do Tvé definice nevejdou.
E kola jsou bohužel odraz dnešní populace. Když vidím týpka, 40 let, vychlastanej pupek, někde vydrapanej na trailu, kam by v životě normálně nedojel a pak to tam mrdá tunovym ebikem s nulovou technikou, je mi k pláči.
Navíc head mapy tomu vůbec nepomáhají. Každej lajdák si může do GPS nahrát cokoliv a objevit dříve málo známé cesty a pěkně to tam zničit.
Tak, a teď jsi to na sebe prásknul.
Ty tomu týpkovi závidíš ten vychlastanej pupek. Přiznej se. :-) :-)
Houhouhou…:-)))
Bosch uvádí pokles na 80 % původní kapacity po cca 1000 nabitích. V praxi to nejspíš bude trochu míň, ale pořád je to úplně ok. Náhradní 625 Wh baterie aktuálně přijde u nás na cca 24 tis. případně 700 Eur, když ji koupíš v zahraničí.
Viděl bych tady analogii s elektroauty. Taky byly ze začátku pochyby o životnosti baterií, ale praxe ukázala, že právě baterie jsou ten nejmenší problém a několikasettisícové nájezdy nejsou problém a baterky pořád 90+ % kapacity.
Ono to bude spis 60%. Zalezi hodne i na zahrivani baterky a obecne skladovani a vybijeni do mrtva atd. Problem je hlavne cena. Vyrobci by meli vymyslet nejake vhodne replacement programy.
Ano, okolnosti provozu, skladovani, nabijeni vybijeni maji na zivotnost primy vliv.
S minimem snahy se ale da zajistit, aby aspon to skladovani (doba mimo jizdu) baterce vyhovovalo.
I tak bude pro drtivou vetsinu lidi zivotnost baterky delsi nez zivotnost kola. 1000 cyklu pri nabijeni z prazdna do plna co 3 dny je osm a ctvrt roku…
I kdyby clovek baterku prasil a s rozumnou kapacitou vydrzela 500 cyklu, je to porad pres 4 roky… A dat jednou za 4 roky 20k Kc za novou mi prijde uplne ok.
Pro me osobne je zivotnost baterky to posledni, co by me melo trapit.
tak ono to bude cloveka s.at v momente, kdy se mu snizi uz tak mizerny dojezd…
Tata ma Spesla a uprime, cekal jsem vetsi vydrz baterky… 50km tady v kopcich dam i ja s chromejma kolenama:)))
No, ony jsou tyhle výkřiky o dojezdu x km jen přiznáním neznalosti a nepochopení. Bez dalšího kontextu je to stejně bezcenný údaj, jako že auto XY má spotřebu 7,8 l. Je to moc? Je to málo? To záleží. Stejně jako u dojezdu e-biku. Stejný e-bike na stejném profilu se stejným jezdcem (zátěží) můžeš vybít na 30 km, 50 km, 80 km…
Mým stylem jízdy a volbou dopomoci mi u Treka dojezd zatím při začátku ježdění po dvouleté pauze, tedy úplně od nuly, vychází na cca 70 km / 2000 výškových m. Což je pro mě úplně ok. Se zlepšováním fyzičky a úbytkem mýho tuku se to bude jedině zlepšovat.
Jinak pokud je ten Spešl starší a má 500 Wh baterku a starší typ motoru s většíma ztrátata = horší efektivitou, tak to samozřejmě body nepřidá. Vývoj v téhle oblasti jde teď díky elektromobilitě aut neskutečně dopředu. Nebude dlouho trvat a budou tu e-biky 18–20 kg s 1000 Wh baterkama…
Vývoj v téhle oblasti jde teď díky elektromobilitě aut neskutečně dopředu. Nebude dlouho trvat a budou tu e-biky 18–20 kg s 1000 Wh baterkama…
Všechno tomu nasvědčuje, možná se ještě budeme divit.
Ostatně, moje analogová generace se posledních x digitálních letech už ani divit pomalu nestíhá :-)
Už se to blíží… https://energozrouti.cz/…zi-az-15-let
Taky dost záleží na kadenci šlapání, ty motory jsou stavěný tak aby byly nejefektivnější při cca 80 rpm na klikách
Zdroj téhle informace?
Školení výrobce
Myslim konkretni odkaz na duveryhodny zdroj. Ne slovni deklaraci „nekdo to rikal“.
Nejcennější informace jsou obvykle ty, které nenajdeš na netu ;-)
To plati o praktickych zkusenostech s vetsinou neexaktnima velicinama.
Pro ze zdokumentovanych mereni vyrobce vychazejicich konkretnich cisel to neplati.
Informace JPP je nejcennejsi pro lidi, kterym staci slepe verit.
Konkretni odkaz neni urceny siroke verejnosti ale pouze prodejcum. Smolik.
V pristi aktualizaci FW pro MasterMind TCU bude i neco jako „eko indikator“ ktery ti bude ukazovat jestli slapes moc pomalu, ok nebo rychle.
A jeste:
Jak se efektivita urcuje – co a jak vstupuje do vypoctu?
Jaky je rozdil v efektivite pri 60, 70, 90 ot.?
To presne nevim, videl jsem jen graf. Neni to nic zazracneho, i pri absolutne nevhodnych otackach to je max o 15% horsi.
Ok, myslel jsem si to…
Pokud je to kolo určené i pro 60+, tak mám docela obavu, že to tak roztočí. Jsem už taky v té kategorii a na krosovém kole na asfaltu mám optimum kolem 75 ±10. Na začátku sezóny spíše 65±10. A ty plus spíše jen při klesání a nebo větru v zádech. Víc nedám a myslím, že oproti tomu co potkávám, tedy vrstevníkům a i o 10 let mladším, mám docela natrénováno a jsem relativně zdravý. Kyčle a kolena ale víc nedovolí.
Takže možná by výrobce mohl začít přemýšlet i tímto směrem.
Cim prosim te meris ty nastoupane metry?
spesl je novy… :)
A uprimne, i 70km je v mych ocich malo… A dost by me to s.alo…
To je v poradku. Neni na svete vec, ktera by vyhovovala kazdemu.
presne tak…
Jen abys za 4 roky kompatibilní baterku sehnal.Asi ne nebude problém u Bosche, Shimana nebo Yamahy a velké značky kol. Ale na Bafang bych si v kombinaci s Cruissis, MTF nebo pidi českými značkami (Apache, Leader Fox, 4E) nevsadil.
Mám Apache, a kupodivu s Boschem..
A myslíš, že baterka je typizovaná nebo si ji nechal Apache udělat buchvikde jen pro tuto sérii?
Nevím, ale je asi snazší navrhnout rám kolem standardní baterky, než upravovat a navrhovat jinou baterku. Vždy´t je to jen plechařina.
Obojí je stejně jednoduché. A dodavatel ti to rád udělá když těch rámů nebo baterek vezmeš jeden kontejner. Ale když za několik let budeš chtít jeden náhradní už bude jeho ochota a hlavně cena jinde. Pro masovou záležitost, které se prodá po světě tisíce kusů se určitě najdete nějaká 3. strana s neoriginálním řešením. Ale hůř se bude hledat pro výrobce, který dělá jen několik nižších stovek kusů.
Baterka zrovna problém není, protože v tom žádná velká věda není. Repas se dá i svépomocí když o tom něco víš nebo to svěřit firmám, které se tím zabývají.
Horší je řídící elektronika elektrokola, tu už po pár letech třeba neseženeš a nevím, zda k tomu pohonu půjde nabastlit něco jiného.
O řídící jednotku bych se moc nebál, určitě bude někde nějaký oss projekt nebo si prostě někdo sedne k arduinu a něco spíchne ;-)
Tak jasně, vše se dá, když víš jak. Ale sháněj někoho. Já bych si to třeba asi zvládnul udělat sám, ale e-kolo mne zatím neláká.
Úplně nevím kudy přesně jeli, ale rychlebská hrebenovka kolem patníků není úplně sranda.. Na převýšení ani tak ne ale krátkych technictejsich a prudkych výjezdu tam pár je..
Přesně tak, natáčení nemá s normálním ježděním nic společnýho.
To sice ano, ale ty informace které tam říkali, mohly toto trochu vysvětlit.
Takhle to vypadá, že socializet dělá docela shity :-)
No fyzika je jenom jedna, tak je je jedno jestli sedíš na Kellysu nebo S-worksu :-)
Což ostatně dělá:)
Pozor pozor tady na takové vyjádření!
:-)
Fakt, teď bez ******. Poraď mi jiné XC kolo na dva košíky co má čepy, vnitřní vedení a zpracování karbonu aspoň na stejné úrovni. A ne OIZ mě nenadchnul. Nebavím se o brainu, ten se předposledně fakt nepovedl. Neber to jako hádku, fakt mi něco poraď, protože bych příště šel rád do něčeho jiného. Ono se to zdá jako snadný, ale zas tolik toho ve výsledku není.
Tezko hodnotit kvalitu neceho, co zvenci neni videt, kdyz ti to neprochazi rukama, ale XC fullu s mistem na dva bidony uz je dnes hodne. Krom tebou zminenych je ze zavedenych znacek nabizi napr. Merida, Norco, Rocky Mountain, Trek, Cannondale, Canyon a spousta dalsich od mene znamych znacek.
nevím, XC kola neřeším a podle flašek nevybírám. Řekl bych, že jsou – má třeba Cannondale nějak zásadně horší carbon? (fakt nevím) Abychom si rozuměli – nemám S za vyloženě špatný kola, jen nechápu ten hype části lidí. Znám prodejce a kdybys viděl jejich školení nebo prezentace – to má dost blízko k nějaký sektě. Je to normální masová značka, co si snaží hrát (i cenou) na boutique. A pak ty jejich kreativní přístupy ke standardům, brain… Ale klidně bych to jezdil, to zase né že ne.
Zrovna Cannondale je největší shit co si z těch main stream drahejch značek můžeš koupit. To ti potrdej snad i jeho prodejci.
Já tě naopak úplně chápu. Taky hledám kolo které asi neexistuje, někde se ten kompromis udělat musí. Nevim jaký máš mantinely ty, nejvíc podobný kolo spešlu mi přijde Sup, bohužel :D. Třeba bude mít novej Spark fakt tlumák schovanej (jestli budeš ochotnej to akceptovat za druhej bidon).
ten druhej košík je kvůli dlouhým vyjížďkám v neznámým terénu nebo kvůli tomu, že potřebuješ 2 různý druhy pití?
Já tohle neřešim, mám místo jen na jeden bidon. Na dlouho vezmu prostě camelbak a jinak spoléhám na dobro zahrádkářů, že mi vodu dopustí.
Na závody. V horku je to fakt na hovno, když dojde voda a maj špatně vyřešené občerstvovacky.
Plus když chci udělat dlouhej vejlet mimo místa kde se dá nakoupit. Camelback mi přijde fakt zoufalost. To chápu leda u někoho na trailu, když v tom má rovnou i pateřák, ale upřímně, když pak slyším co v tom batohu lidi vozej, fakt tomu moc nerozumím.
Tak jsou i lehoučké batůžky kam kromě vody naskládáš jen obsah kapes dresu.
A nebo ledvinka s camelbakem. I tam dáš víc vody než i do celkýho bidonu.
Spocený záda…
To mám i bez batohu…
A naopak když je hodně vedro tak nasypeš do vaku led a pár hodin to přes polstrování příjemně chladí.
Já si počkám, až Canyon udělá revizi geo na Luxu a nebo se na ten bidon vyseru a budu trpět.
U sparka fakt doufám, že ten tlumič neschovají, protože by ho tím zabili.
V dnešní době, není problém přidělat pomocí adaptérů košík kamkoliv.
Ale to prostě nechceš mít na kole adaptéry na adaptéry na adaptéry. Navíc kamkoliv… Zespoda spodní rámové nebo zezadu sedla je to hrozně vystavený bahnu a moc dalších míst nezbývá.
Jsou XC kola s jednim mistem na bidon v ramu, ktera maji dalsi misto na bidon zespodu ramove trubky, treba Yeti, ale tohle bych fakt nechtel. Kdyz pominu to, ze vytahnout ten bidon za jizdy bude pekny oser, tak bude ten bidon uplne spinavy, at uz je sucho nebo mokro a to je faktor i v pripade, ze mas bidon s krytym naustkem, protoze ten bordel se ti dostane na ruku/rukavici.
Jako kam? Jedině na sedlovku zezadu jako casovkari, ale to je pak slušně od sraček.
TVL: i když mám flašku v rámu, tak je komplet zajebaná. Tak až vypiju tu v rámu, tak přeliju, to co je pod spodní trubkou. Hrozný slečny tady.
A nebo vezmu batoh, naliju tam klidně 3 litry a nebudu řešit zpocený zádíška.
Tak ještě jsou ledvinky. Pro mě nej praktická věc.
Jj, na závodě za jízdy se super přelejvá.
Tak nepij.
To se tu vážně řešej zablácený bidony? Pak maj mít mladý nějakou imunitu…
To by z těch bidonu museli pít v opravdu útlém věku (0–3 roky) :-D
Ale souhlasím. Správný venkovní sportovec občas nějaké bláto sníst musí! :-D
Vole, hrozný slečny tady. Si zastavím, přeleju, vopeču buřta a závodím dál, ne?
Nepřípustné, by ji spadly tepy…
Záběry pěkné o tom žádná, rozšířít povědomí o oficiálních bike lokalitách vidím jako fajn nápad, taky se rád kouknu jak to vypadá v bikeparku na druhé straně republiky, ale co se mi vážně nelíbí je jak prezentují tipy na okruhy.. Konkrétně Rychlebská hřebenovka je jedna z nejkrásnějších a nejnáročnějších tras co jsem u nás jel a myslím si, že není pro každého… Profil je dost členitý a trasa místy dost náročná, zejména v místech kde je nutné tahat kolo místy na hřbetu po skalách......Což samozřejmě už zmíněno nebylo… Proto se mi nelíbí prezentace ala, „když na to nemáte, vemte si Mopeda“ ....... Tenhle díl mě vyloženě zklamal......
+1
…čau, když se podíváš do titulků na závěr, přečteš si tam, že pořad vyrobila Seven Days Agency, s.r.o., to není z veřejných prostředků, ČT sport pořad jen odvysílá
…když si na konci přečteš titulky, zjistíš, že pořad vyrobila Seven Days Agency, s.r.o., takže ne ČT, to znamená, že to nejde z veřejných peněz. ČT sport pořad pouze odvysílá. Zaplatili to partneři pořadu, proto jsou tam vidět ta loga. Každý program Čt má jiná pravidla pro PP.
SDA jej vyrobyla pro ČT. Takže ČT je objednatel (zadavatel) a za dodané dílo platí, to je pak jeho majetkem (má na něj autorská práva). Proto je taky na konci © Česká televize.
…tak jsem si stoprocentně jistý, že za to ČT neplatí ani vorla
Tak to je dost velká naivnost, je to nákladná záležitost a i kdyby velkou část zaplatili sponzoři, tak ČT neudělá nic zadarmo a taky by mě docela zajímala položka uvedená v účetnictví ČT za to dílo :-) Ale nebudu ti kopat do báboviček a brát ti iluze, peace :-)
Možná by se to dalo podle zákona o přístupu k informacím zjistit :-)
…vzhledem k tomu, že jsem uvedený na konci v titulcích a celé jsem to organizoval, vím, kdo to platil. Česká televize to opravdu nebyla, pokud nevíš o fungování některých věcí, nehrej si na odborníka. Nic ve zlém, nikdo neví všechno.
Spousta lidí v tom má jasno hned. CT tunel na naše peníze z poplatků a Bavíš je za vším. Ale nemá cenu s nimi diskutovat.
Ok, tak přesněji, ČT za to nezaplatila nic, vyrobila to SevenDaysAgency a hradili to sponzoři a bůh ví kdo ještě, takže vlastně máš pravdu. No a Česká televize to pak z čistého entuziasmu prdla na své stránky a zcela zadarmo a jen z lásky k lidem to odvysílala. No a ze zákona koncesionáře a daňového poplatníka to vůbec nic nestálo a ještě si dovolil to zdarma konzumovat, takový malý ráj ta Česká televize :-)
…tak jinak, Česká televize má několik kanálů, ČT 2, ČT sport, ČT 24, atd. Každá má svůj rozpočet a svá pravidla. ČT sport pokud vysílá vlastní pořady, většinou sportovní přenosy, Pokud pořad není od nich, nic za něj neplatí. Takže máš možnost přijít do ČT sport, přednést jím svůj nápad na pořad, pokud jej posoudí, že se jim líbí a má smysl pro jejich kanál, tak se domluvíte na stopáži, scénáři a podmínkách. Tím se rozumí, že za to, že jim dáš hotový pořad, seriál, který ti ještě musí schválit než jej odvysílají aby se přesvědčili, že naplňuje vše, na čem jste se domluvili, dostaneš prostor na Product Placement a případně sponzorské odkazy před a po vysílání. Za to jim zaplatíš!!! Pořad nesmíš využívat pro komerční účely 1 den rok od premiéry! No a na tobě je, aby jsi od partnerů za PP a sponzoráky dostal tolik peněz, aby jsi byl schopný to natočit a ideálně něco vydělat.
Čt má všechny své pořady jeden rok v archivu, ano, na zajímavé pořady dává upoutávky, protože, když bude mít dobrou sledovanost, může dráž prodat nejenom na ivysílání u konkrétního pořadu reklamu – to už s námi nemá nic společného. A tím bych to ukončil.
Ok, tak jsem dostal kartáč a už v tom mám částečně jasno :-) Jen mi není jasné proč mi tedy zdůvodňovali, že musím platit koncesionářské poplatky, protože ona ta veřejnoprávní televize musí z něčeho žít když nemají na té veřejnoprávní tv reklamy ze zákona. Takže těch x sponzorů pořadů ke kdejaké předpovědi počasí a PP pořadů produkovaných někým jiným tam nejsou a naštěstí neplatím a měl bych vlastně držet hubu a být rád, že když platím proud, musím platit už jen za Tv a radio :-)
Jinak peace :-)
A jako ČT1, ČT2, teď ČT3… Kolik tam máš ve vysílání reklam? Tuny co. Pořady a filmy co tam vysílají nakupuje ČT samozřejmě zadarmo… Jste tu všichni už hodně směšní s těmi poplatky… :-P
ad „A jako ČT1, ČT2, teď ČT3… Kolik tam máš ve vysílání reklam?“
třeba toto https://www.ceskatelevize.cz/…76-polopate/ je cca 50 minut nepřetržité reklamy. A kupodivu to Radě tak nějak nevadí.
Ty vole vy jste fakt solidní kokoti. Ok. Že jsem tu vůbec něco psal… končím.
btw: podívej se na jakoukoliv komerční TV, kde máš PP ve 100% odvysílaných a tvořených věcí a k tomu tuny reklam mezi a uprostřed pořady.
Ale o komerčních TV a PP tady není vůbec řeč. Ty ať si fungují, jak chtějí. Řeč byla o tom, že ČT žije z poplatků a reklamy ve vysílání nejsou. Jak vidíš, tak jsou. A to tak, že fest. Pouze jsou skryté v duchu „všechno jde ojebat“.
Proč mám ale platit za službu, kterou nevyužívám, jen proto, že mám doma zařízení, které tuto službu umí přijmout.
Jediný koukatelný pořad v televizi obecně je hydepatk civilizace, jinak už nic jiného nepouštím. Rádio neposlouchám vůbec a taky za to platim a ve výsledku stejně musím snášet reklamy na Beatu.
Stejně jako musíš platit daně i když nic po státu nechceš.
přesně proto jsou daně amorální. Koncesionářský poplatek je jen daň z televizního příjmače. Není to žádný „poplatek“.
Přesně, proč nenazývají věci pravými jmény.
Sociální pojištění není mé pojištění, koncesionářský poplatek je daň…
„koncesionářský poplatek je daň…“
Neni, i kdyz to budes stokrat opakovat. To, proc je to poplatek a ne dan ma dobre duvody. Souviseji napr. s mechanismem jak se stanovuje, principem nezavislosti „statnich“ medii na danich atd. Fakt si doporucuji nejake veci dostudovat pred vynasenim takhle rychlych soudu od boku.
Díváš se na to moc technicky. V principu je to daň z vlastnictví televizního přístroje, to ostatní jsou pro ovčana jen nepodstatný technikálie, který už dnešní generace mladých snad ani nemůže chápat.
Vek bych sem netahal, blbci jsou mladi i stari. (Tim nerikam, ze autor je blbec, jen aby se zbytecne neurazil)
Ani v principu to neni dan, ty rozdily jsou prave podstatne. Jako samozrejme, pokud rika nekdo dan vsemu co se plati z jeho uctu a uklada mu to zakon, tak muze pokracovat, ja mu v tom nezabranim. Ale jeho kritika dani je potom takova usmevna, kdyz ani nevi o cem mluvi.
Poplatek z pohledu člověka je ze určitou. službu. Např poplatek za vyvážení popelnice, nebo poplatek za vklad do katastru apod…
Poplatek za televizi má ale stejnej charakter jako např. daň z nemovitosti.
Poplatek za televizi má ale stejnej charakter jako např. daň z nemovitosti.
Ne nema, protoze to neni dan ale poplatek. A ten rozdil z toho zaplaceneho mnozstvi dela poplatek a ne dan. Chapu, pro nekoho to je slozity/zbytecny a nechce se tim zaobirat. Na tom neni nic spatneho. Ale kdyz nekdo rekne, cituji
Přesně, proč nenazývají věci pravými jmény.
A pritom evidentne nevi, jake to „prave“ jmeno je, a proc se neco jmenuje jak jmenuje, tak jen demonstruje svoji nevedomost.
Jinymi slovy – kritizovat, ze poplatek se jmenuje poplatek a ne dan, ze lidi to pojmenovavaji spatne, a pritom neznat fakticky rozdil mezi poplatkem a dani a chapat proc se to odlisuje je jen nabihani si na vidle.
Osobně tam nevidim rozdíl, zbytek je už nějaká technikálie aby se právnici v zákonech domluvili, což chápu. Ideální by bylo kdyby stát zavedl nějaký RPSN, protože ostatní čísla jsou jen skrytý podfuk jako maj banky.
Vzdyt jo, klidne ten rozdil videt/studovat nemusis kdyz nechces (jen dodam, ze to neni rozdil pro pravniky slovickarici v zakone, ale jeden z principu garantujici CT urcitou nezavislost na aktualni politicke reprezentaci). To je fakt jen tvoje vec, nekomu v danem tematu staci zjednoduseni, nekomu ne. Na tom neni nic nenormalniho (pisu takhle obsirne proto, aby sis nemyslel, ze te nejak odsuzuji). Nemam ani potrebu ti vysvetlovat v cem se mylis, protoze pro tebe to evidentne neni dulezite.
Jenom rikam, ze je dobry kritizovat s alespon elementarni znalosti a pochopenim veci. (Coz je vztazene na predrecnika, tvrdiciho, ze poplatek by se mel jmenovat podle sveho praveho jmena dan)
V tolika radcich textu rict uplny nic, to je umeni. Zajimava argumentace.
Co jsi nepochopil? Zkusim ti to zjednodusit. Cekas popis rozdilu mezi poplatkem a dani? To si sice kazdy, koho to zajima muze nastudovat sam (a mel by, zvlast, pokud ten rozdil chce kritizovat), ale par stripku ti muzu hodit:
Ten nejvetsi rozdil je, co se s dani/poplatkem deje po vybrani. Kdo muze urcovat jak a za co se vybrane penize utrati. Do jake kategorie se v ramci rozpoctu penize daji, zda se muzou prelevat jinam atd. Kdo tohle chape, nemuze rikat, ze poplatek je dan.
Když nejsi uživatel té služby, proč by tě to zajímalo. Můžeš ty peníze strkat do kanálu a říkat tomu třeba poplatek :-)
Ale už to tady asi celkem plevelíme, já ještě ten pořad eni neviděl, nechám si to na zimu :-)
Tak samozrejme, muzes rikat silnicka treba enduro biku (ma to slapky a riditka, tudiz jedno jest) a pak se proti tomu vymezit tim, ze te to vubec nezajima, protoze jezdis na kolobezce, ale vsichni co tomu rikaji enduro jsou natvrdli a rikaj tomu blbe:) Jenom se pak hur domluvis s okolnim svetem a riskujes, ze pokud nekdo vi, tak te upozorni a nebo se ti vysmeje:)
Hele, ať se klidně směje těch asi 8 lidí, který potřebujou vědět, proč se nesmí říkat výpalnému z televize daň / poplatek. Z pohledu asi tak 10 milionů občanů je to prostě daň.
Chapu, a nezazlivam to nikomu. Jen ja to proste mam tak, ze kdyz uz bych kritizoval, proc se neco jmenuje A a ne B, tak si nejdriv zjistim, co A a B znamenaji. Dost casto se pak zjisti, ze to ma dobry duvod a ze B neni A a zamenovat pojmy je chyba.
Fakt, ze vetsina tohohle myslenkoveho pochodu schopna/ochotna neni, nevidim jako problem – vetsinou to nepotrebuji. Ze ale pak nekdo z nich zacne kritizovat spatne pouziti B misto A uz neco rika spise o nem.
Ono totiz v pochopeni koncesionarskeho poplatku, jeho vyznamu, a toho proc neni dan, je skryto i to, proc se nejedna o vypalne.
Ok, myslim že to chápeš, ještě vysvětlim můj pohled:
Vlastníš auto – platíš silniční daň (daň z toho, že používáš auto k podnikání) a dálniční známku (poplatek), obojí jde prostřednictví jakéhosi fondu do infrastruktury. Pokud s tim autem jezdíš někde po horách, dálniční poplatek platiš nemusíš.
Jasné že je to jen o metodě výpočtu a určení peněz, ale právě tím se to mnohem víc podobá učelový dani.
Definice:
dan → poplatek/platba DO statniho/verejneho rozpoctu
koncesionarsky poplatek → poplatek/platba MIMO statni rozpocet s ucelem financovani verejnopravni sluzby
Proste uz z definice plyne, ze koncesinarsky poplatek NENI dan. Pokud to tak nekdo v bezne reci pouziva, fajn, nevidim v tom problem. Pokud nekdo kritizuje faktickou spravnost pojmenovani a tohle nevi, je trouba, co mluvi o veci o ktere nic nevi.
Teda, Ty jsi ale urputný :DD Co mi to jen připomíná. A maso, jíš? :-)
Super vtip, tos vymyslel sam? Muzu ho nekdy pouzit?:)
Ok takže jde čistě o právní výklad.
Ne, neni. Staci si otevrit wiki a kouknout se, je to v prvni vete/odstavci. Tam zas tolik pravnich vykladu nenajdes.
Jeste jednou – stezejni vlastnosti koncesionarskeho poplatku je, ze TO NENI DAN:)
Jasně a veřejnoprávní televize není státní atd atd… ale v principu je to jedno, jen o hrníček vedle.
Tak to jsme mohli zacit rovnou tady, u zakladnich pojmu:) Statni televizi maji treba Rusove, Belorusove, skoro Madari a zanedlouho ji budou mit Polaci. Tu fakt mit nechces, ve statni televizi napr. lovi Putin tygry, potapi se v mori, Ukrajinci sestreluji letadla, vojaci jezdi na Ukrajinu na dovcu, CR si samo vyhazuje municaky, vyrabi Novicok apod.
Pokud se teda neshodneme na rozdilu verejnopravni vs. statni a proc je to dulezity, tak se asi shodnem jen na tom, ze se neshodnem. Ty pouzivas slova a definice jinak, nez ve skutecnosti jsou a proti tomu se neda diskutovat.
Jinak mas pravdu v jednom – i v tom tvem pojmovem/definicnim gulasi:) – statni televize je vetsinou (ciste) financovana z dani, narozdil od te verejnopravni:)
Jasně, pojmy vyvrátit nejde. Poraď tedy co mám dělat, když máme tedy dle tebe tak odlišný a skvělý systém nestátní televize, abych ty konces. poplatky platit nemusel. Když teda daně platit musim.
Protože o tom celém to tady je.
Jak neplatit je v principu snadne – vetsina obcanu se kdysi „dohodla“, ze je prakticke mit verejnopravni televizi/rozhlas (podobne jako spoustu dalsich instituci). Takze se staci nechat zvolit (popr. volit stranu), ktera ji chce zrusit. Proste, ziskat pro ten navrh podporu.
Jenom si dovolim podotknout, ze jsi „sam a bez nuceni“ zacal reagovat do diskuze o
„proč nenazývají věci pravými jmény… koncesionářský poplatek je daň…“
To, ze celou dobu diskutujes o necem jinem me mrzi, to ses spletl hned na zacatku, a mel to snad i treba rovnou napsat o cem chces diskutovat. Tohle Protože o tom celém to tady je. se blbe hada, kdyz se to objevi az asi v 15 prispevku.
Jasne, takze to sice logicky nedava smysl, ale protoze nekde existuje definice, tak se tady budes tocit jako kolovratek.
Pokud to logicky nedokazes zpracovat, tak se omlouvam, ale to si asi moc nepodiskutujeme. Leda ze bys nejaky ten logicky argument predvedl a vyvratil to, mas neco?
Obdivuji tvou vytrvalost vysvětlovat někomu něco, co ani nechce pochopit. A i kdyby chtěl, tak to neprizna, protože by to znamenalo, ze se mýlil a psal o něčem, o čem nema páru. A to se na B-F moc nenosí.
Maš pravdu… a stejně jsme došli k tomu, že to je k ničemu, tedy dle mojí rozlišovací schopnosti. Je to stejný výpalný jako např za kopírky a disky. Nikdo to nechce ale prostě je to tu. Možná kdyby se to jmenovalo daň, lidem by to znělo moc negativně.
Giving up… Jen podotknu, ze to, co Nikdo to nechce ale prostě je to tu. je nesledovanejsi televize a nejposlouchanejsi radio:) Je dobre si videt dal nez na spicku nosu – to ze nekoukam ja, neznamena, ze se pravidelne nekouka majorita populace a ze verejnopravni televize/rozhlas neplni zasadni roli ve spolecnosti. Ze neprispiva k necemu, co se jmenuje socialni smir, ma obrovskou edukacni a kultivacni funkci atd. A to mi za tech par korun stoji, i kdyz ja sam aktivne konzumentem nejsem.
Disclaimer: Nejsem tam zamestnanej, jedine co sleduji ve vysilani je sport. Na vsechno ostatni mam streaming)
Děkuji za první okénko. Já věřim, že v zákoně to mají pojmenované správně, to nerozporuji.
Já tvrdím jak to chápu já ke vztahu jak se mě to dotýká. Pro mě je to dať z vlastnictví příjímače, nic víc.
Chlpci vy uz se normalne vyrovnate kydum na idnesu. Vznikne peknej koukatelnej porad a je z toho takova peklo diskuze …
Využívám infrastrukturu státu, k doktorům chodim atd.
O DPH, výši daní, jak se využívají, to je jiná diskuze, ale něco platit bychom každý měl.
Ale platit za službu, kterou ani nemůžu přijmout, protože nemám anténu, to mi přijde zmrdství. Jediný kvalitní pořád co ČT dělá je hyde park, na ten bych raději poslal „patron“ tvůrcům.
To je úžasný, kvůli jakým kravinám se dokážou někteří rozčilovat.
Jakože paltim 2060 ročně za nic? Kdybych na to koukal, ale já na to fakt nečumim, mám televizi na filmy a sport, né na vysílání.
Klasicky, nakonec te i sebranka etatistu odsoudi za to, ze se nechces nechat okradat:-D
Jsou věci, které nezměním a kvůli kterým si nebudu otravovat život. To bych se musel zastřelit nebo skočit ze skály. To radši vezmu kolo a pojedu si provětrat hlavu.
Počkej počkej. To jako když máš tv, tak musíš platit jen tak někomu 2 litry každý rok?
Tvl. solidní výpalné. Tak tohle leda ******!
Tak fakticky je to spíš za to, že máš doma zavedenou elekriku. To je totiž prakticky spouštěč placení televizního a rozhlasového něčeho (zatím nevím, jestli je to daň, nebo poplatek :D )
Tak já jsem podepsal nějaké prohlášení, že tv nemáme, atd, bbla bla, a elektriku mám, internet mám, ale nemusím nic platit.
No a ten princip, to je teda paráda. Vím, že i v našem vzoru německo to taky tak nějak mají, ale že bych si o tomhle myslel cokoliv dobrého, tak to ne.
A pak se tvá TV připojí přes internet ještě na ivysílání …
Máme to taky tak. Nemáme TV, neplatím poplatky. Vyplnili jsme formulář, který jsme od ČT dostali, že opravdu nevlastníme TV. Od té doby klid. Rádio máme, poplatky platíme.
Já nic takového neplatim
Také televizi nemám. Mrk mrk.
…vzdávám se
A trailhunter nebude mít co žrát :D
Z červeného eSka je mi klasicky špatně, ale pořad není vůbec špatný. Ne že bych chtěl sledovat další díl, zase mě to ničím neuráží.
Trailhunter může být v klidu. Tento pořad sice není špatný, záběry z ježdění a přírody tam mají moc hezké. Ale jinak mi to přijde hlavně o PP s trochou ježdění na kole. Celkový čas je cca 14 minut minus úvodní znělka, nějaké povídání, servisní okénko a na samotné ježdění toho tolik nezbylo. Škoda, že to není delší. Ale kdo by to pak platil, že. Jinak Trailhuntera jsem objevil nedávno a byl jsem příjemně překvapený úrovní a kvalitou jeho tvorby. To je fakt pecka.
Mě by vlastně zajímalo, jaký je účel toho pořadu. Jako jsem za něj rád a kouknu na všechny díly, záběry i povídání hezký ale co dal? Je tam pár záběrů na Tea jak si dává trail nebo skoky, pár pěkných přeletů nad krajinou a tak, ale že by to ve mě nějak probouzelo touhu vzít kolo a něco pojezdit to ne. To ten TH umí skoro vždycky. Vlastně (nejen) jeho videa mě pár let zpátky dokopaly k nějakýmu trochu serióznějšímu ježdění.
Tak ukazují, jak je u nás krásně. Touhu vzít si kolo musí člověk mít v sobě. Když budou ukazovat nejkrásnější feraty, tak to se mnou ani nehne, ale kouknu se.
Vždyť sis sám odpověděl. Podle mě to nemá žádný vyšší cíl, prostě bavit publikum, maximálně tě zábavnou formou edukovat o lokálních zajímavostech.
To by si vlastně mohl říct o jakémkoliv pořadu, k čemu je.
Jenže mě přijde, že to zase tak moc nebaví, ani to neukazuje krásy česka nebo českých bikeparků pořádně. Přijde mi to jako pár pěkných záběrů bez nějakýho hlubšího kontextu, obzvlášť (nebo možná právě proto) že některý ty místa znám. Ale samozřejmě někdo to může mít jinak a jak to působí na neznalýho diváka si netroufám odhadnout. Za mě by si to ale zasloužilo větší formát nebo užší zaměření.
Čoveče, a mě to hned nalakalo abych se šel projet :-)
Tak každej má nějakou úchylku… ;) ale jako jo, já to nechci jenom kritizovat, já na to rád kouknu, mě se líbí všechno kde jsou kola a traily, ale to srdíčko mi tam nějak chybí
Tak jsem to taky zkusil a… Jsem sám, koho sere ten Hölzelův komentář? Pořád čekám na zárubovskou Rachnu/kachnu či podobné perly. (-:
Mě mrzí, že kluci jezdí na kolech…
Kdyby přece jezdili na e-kolech, tak by se dle mnohých vykutálených majitelů těchto strojů nadřeli mnohem, ale mnohem více, dojeli by dál, měli by větší radost, stihli by toho projet daleko víc! Užili by si ten neskutečný sportoví výkon, mohli by si vychutnat radost z pohybu. Byli by míň unavení, měli by více energie prostě všechno, by bylo výrazně lepší!
Ne! Oni jedou na kolech, to snad ani nejsou sportovci, ne? V dnešní době fakt nechápu!
A viděl jsi všechny díly? ;)
Neviděl a teď mám strach se dívat :-D
Ale strach dělat tady ze sebe blbejma kecama vola, to nemáš…hmmm..zajímavé…
Vždyť má pravdu, masírka je nejen v tomto poslední dobou enormní.
Bez e-pi**viny se člověk už málem nevy*ere podle všeho
O tom to nebylo, co myslíš Ty, to nechám na vkusu každého soudruha…
Když jsem proti e-kolům, tak je to špatně. Když propaguji, jak jsou e-kola skvělé, tak je to taky špatně… Tak teď nevím…
T o bylo o tom, že kritizuješ program, na který se ani nekoukáš, ne o e-kolech, o těch si mysli, co chceš…
Tak viděl jsem asi 3 díly a ty mi přišli fajn…
Tak teď už tomu nerozumím vůbec, no nic, stejně jsem jen starej boomer :-(
…kdyby sis misto neustaleho nevyzadaneho hodnoceni druhych radsi dokoncil alespon zakladni skolu…
No jo, tak dělám chby v psaném textu, občas mám špatně shodu přísudku s podmětem. Musím Tě zklamat, mám pocit, že nejpozději v 17 letech musí ukončit studium základní školy každý. Takže již to mám zdárně za sebou…
Opravdu si myslis, ze zdarne?
Tvuj vysmech druhym tak pusobi dost komicky.
No jo, jsem primitiv, omezenec a šašek.
Třeba by s tím šlo něco udělat… Nevím, nepomůže mi E-kolo?
To pak budu hustej borec a určitě se mi zlepší i gramatika v ČJ, protože budu mít více času a budu méně unavený!
Ekolo ne, ale ekolo za 220kkc uz by mohlo, ale pak musis jeste jezdit 200 – 300w za sve a mit prumerne stoupani nad 30m na kilometr vyjizdky. Jinak jsi ztraceny pripad a nic ti nepomuze!
Tak to jsem ztracen, asi nemám naději… :-D
Se s tim smir, take jsem se s tim musem smirit po zdrcujici kritice, jako lenoch a megatucnak jezdici na kole.
Něco k tématu by místo věčného breku nebylo?
+1
Kde jsi prisel na to ze brecim? Snazim se tu pobavit na ukor toho nadsamce. Vsak sranda musi byt vyvazena. Ty jako mopedista mas neco k tematu? Co vim, tak se s mopedem na traily zatim nesmi :-).
V životě jsem po žádném trailu vědomě nejel…:-)
Takže nevíš :-D.
Zkus to prosim. Jestli jo, možná by mi to pomohlo v gramatice v jiných jazycích, to bych pak do emo pedu šel taky :-).
Presne tak, jen lenosi jezdi na kole. Spravny cyklista jezdi na ekole!
už se těším na díl " S elektrokoly v Rychlebkách"
jsem přehlédl že rychlebky už byly, mají tam ale jednu velkou chybu což není pravda
Na trailech Rychlebské stezky elektriky nesmějí, takže přesedláme
nezatrolils
Mě se pořad líbí, mám rád i výběr hostů, který automaticky nemusej moderovat hned nějakej bulvární ****** od 20:00, aby dostali pozvánku. Moderátor je naprosto top a myslím, že to navazuje na cyklotoulky nebo něco podobnýho, což bylo taky dělaný v pohodový atmosféře. To, že Specialized je snad napsanej i na čele moderátora je věc druhá, prostě člověk orientovanej ve sportu atd. se toho moc nevšimne a člověk nováček po konci pořadu googlí elektrokolo od Specialized =D , jinak nakonkurenční Primě vím moc dobře, co chtějí za propagaci značky, protože jsem pracovně z oboru a nabídku jsme na stole měli. Přičemž tam je důraz na e-kola snad ještě okatější a za mě radši specialized než Mountfield kolo…
Všimli jste si, jak si ty ekola pořád dokola obhajují (nebo spíš omlouvají)? :-D
Tak mají je od sponzora…
To ano a chápu to. Jen to na mě dělá pocit, že lidem pořád dokola namlouvají, že to není podvod… A přitom jak by se týpek „zmakal“, kdyby tu baterii vyndal X-D
Je to očividně cílené spíš na běžnější cykloturisty než na vyšvihané hobíky z BF :-) Přece jen 1500 výškových metrů na 50km už není úplně zadarmo. Občas mi ta tlačenka e-biků přijde trochu na sílu a až úsměvná. Ale holt je to trend a asi s tím moc nenaděláme. Nicméně aktuální díl z Dolní Moravy se mi líbil. Krásné záběry a cyklovyžití je tam fakt parádní.
Až skončí kovid a omezení s tím spojené a lidi bubou moci dělat i jiné aktivity, skončí i velká část ekol zavřených ve sklepech pro „na někdy“ a cesty se zase uvolní. On i na tom ekole při občasných vyjížďkách zadek bolí když není pravidelně oklepáván.
jen jestli nemaj náhodou výáhřívaný sedla s masážními módy.. =)
A bazary budou přetékat nabídkou kol a ceny konečně trochu půjdou dolů. Na ten čas čekám ;-)
Možná za dva roky…
Kdo si počká…
jinak už teď jsou na bazaru kola stará pár dní nebo max měsíc, kde majitel zjistil, že ho to vlastně nebaví, nebo na kolo nemá čas.
Nebo to má prostě na kšeft…
To bude udivenejch s mrtvejma baterkama. :-)
:-)
Je to hezký pořád a taky konečně něco pro cyklisty jen škoda těch propagovanych ebiku to je hnus na 50km brát motor to je hnus…
Po dnešním díle jsem myslel na to samé, ta tlačenka ebiku je už docela otravná :)
+1 Take se mne ten porad libi, az na tu masirku ohledne elektrokol, viz. ten dil z Luzickych hor. Jeli jsme tam podobny okruh se zenou. Pro zenu v tom roce 5. vyjizdka, najeto ten rok asi 150km a tam v pohode dala 50km s prevysenim 1100m.
+1
No musej to nejak lidem do hlavy dostat. :-) Ne ne ne, nemusis to jezdit za svy, muzes se vest na ekole.
Co se oprostit od toho, jestli se tam jezdí na elektrice, nebo ne a užít si jenom pěkné obrázky?
To je, obávám se, příliš ambiciózní požadavek ;) Ale ty obrázky jsou moc pěkný, to zase jo.
Si dělaj p*del, ne?
Kdyby aspoň zprvu seděl na normálním kole a v dalším průběhu této úvodní scény přijel kolega na elektrokole, dávalo by to smysl. Takhle je to fakt výsměch.
Hele, a víš, že ovladač má takový výrazný, červený tlačítko? Já jen, aby tě příště nekleplo…
To jsem doopravdy nevěděl. Televizní vysílání nesleduji.
[A moje ovládání TV na telefonu má tlačítko zelené. =)]
Rád pomůžu, poradím, jsem úplnej samaritán, jen místní ultras mě a mé úsilí nedokáží pochopit a hlavně docenit :-)
Asi mindrak co?
Nikoliv. Pouze do nebe bijící rozpor mezi slovem a obrazem.
Jenže čistě fakticky můžou zdravit koho chtějí jak chtějí, klidně můžou rozdávat polívku bezdomovcům a ta věta pořád dává smysl. Nehledě na to, že i ebike je pořád na vlastní pohon. Dá se jet bez motoru a i s motorem je to na pohon vlastní plus nevlastní, takže i tak je to pořád ok, leda by zdravily na pouze vlastní pohon, tam už to neplatí.
Pokud tam ten rozpor nevidíš, tak jsi zaslepený.
Jo a i na motorce se můžeš odrážet nohama. Takže je taky na vlastní pohon. =)
A třeba jsi zaslepený ty, záleží na úhlu pohledu ;)
A chca-nechca na ebiku se bez šlapání daleko nedostaneš. To rovnou můžu napsat, že kolo není na vlastní pohon, protože z kopce šlapat nemusíš. Já samozřejmě chápu tvůj problém s tím pozdravem, jenom říkám, že technicky je to v pořádku.
No ono šlapat nemusíš, stačí volně otáčet nohama.
Nepravda.
…aha, takže když šlapu vodu plavu, nebo neplavu? Když volně otáčím nohama, šlapu na kole, nebo ne? A vlastně proč mám točit volně nohama, když nechci šlapat? Argumenty už trochu váznou pánové:-)
Elektro maj rodiče a do kopce je to fakt úplně zadarmo. Stačí otočit nohama a samo tě to táhne. Což je ostatně vidět i na stezkách. Lidi jedou kadenci tak 30 a kolo to žene jak zběsilé.
Ale nikdo přece neříká, že to vůbec nejde, ale praxe je jiná s tímhle „netočením“ dojedeš tak do nejbližší hospody, nebo k rybníku…a i to je… jaký si to uděláš, takový to máš. Takže podsouvání toho, že každý na e-kole jenom tak otáčí pedálama je klišé a nepravda.
Ale 90% lidi co potkám na tom jedou jak vocasové. Přesně jak popisuju.
Zas bych se tu netvářil, že elektrokolo ti pomáhá 50w a zbytek jedeš za svý, tak to taky není a jestli ti to přihodí k výkonu 100, 150 a někdy až 300w (ty běžný co většinou potkáváme), tak to je prostě jízda zadarmiko.
na tom jedou jak vocasové, a teď si vem, že si to samý můžu myslet o tobě..
Ať si myslej co chtěj. Já kdybych šlapal jako *****, narozdíl od e-motorky by mi to kolo nejelo a nedojel bych ani do tý hospody. :)
No vidíš, chytrej…a je ti doufám jasný, že to samý si oni můžou myslet o tobě…? :-)
Už podle obtloustlých postaviček které se vozí na ekolech je vidět jaká je to dřina :-)) Ekolo jsem si ze zvědavosti půjčil a opravdu stačí jen zlehka otáčet nohama a motor zařídí zbytek. Pro starší, nemocné nebo líné je to ideální.
Definuj, půjčil..jestli jsi jel pár set metrů na turbo, pak nevíš zhola nic.
Nikdo nepise, ze se na ekole nemuzes nadrit a ze to jde pouzivat i jinym zpusobem nez na max pripomoc, kdy to kolo jede defakto samo. Urcite existuji lide, kteri to tak pouzivaji – ty (kdybys mel ekolo) nebo treba tramvajak. Vetsina uzivatu jezdi jinak. Podivej se i na nejake dily toho poradu pod kterym komentujem. Rikaj tam, ze ujeli 50km s prevysenim 1200m a maji baterku skoro na nule. Jakou pripomoc asi tak pouzivali? Nejlehci asi ne.
ty (kdybys mel ekolo) a tohle je asi co?
Na tom, aby se ti vybila v terénu baterka po 50ti km není nic zvláštního, záleží na tom, jak je velká, a jak těžký je jezdec. Po rovině jedeš Eco, do kopečka Tour a do kopce na E-mtb, to tak na 50–60 km bude. Turbo jsem snad ještě nepoužil. A s Turbem bys dal tak 15–20..možná.
Uz jsi tu nekolikrat psal, ze tvuj stroj neplnuje definici ekola, takze vlastnis moped, ktery, dle fotky, pouzivas nelegalne, protoze nema RZ a , tipuji, ani dalsi nutne veci pro provoz.
Víš co, Sašo?
Doufám, že jsi tam dojel po tom poli… Po cestě by to bylo fuj! :-)
Po silnici z Malé Skály, proč?
No když je to stroj, bez RZ a pojistky, tak by se to asi nemělo… ale pššš :-)
To bylo ještě před odblokováním, to snad vidíš, ne? Kdyby to už odblokovaný bylo, tak to vypadá přece jako moped…
Samozřejmě, že moped vypadá jako moped :-)
Teď jsem se v tom ztratil. Ten obrázek tady má podpořit, nebo vyvrátit argumentaci, že e-kolo je/není moped? :D
Na mé první fotce je e-kolo Apache a na druhé moped Stadion, jsi snad slepý?
Tak pár rozdílů tam je, například ten výfuk, to je fakt! Jinak to jsou téměř identické mašiny :-D
Tak 1000MB a Tesla jsou obě taky auta, že :)
A jedno výfuk má a druhé ne. Tam nám určitě Janes připravil důmyslnější vyřešení kvízu :D
Tesla ale má vyfuk! :-)
E-bike také
To vidím, ale pořád nevím, jestli to, že Stadion je moped značí, že Apache je kolo, nebo moped?
Tak Apache by mohl být moped pro Vinetua
Tenhle moped, značky Ilči, jezdil na biomasu…velmi pokročilé a ekologické řešení … V případě potřeby, pokud tedy Vinnetou nebyl vegan, mohl navíc sloužit jako živé kádéčko
Tak přidávám ještě jednu možnost, slepý, nebo hloupý…
Nic proti ebikum, ale tohle fakt ošklivá věc.
Půjčil na jednodenní vyjížďku.. Vím dost ;-)
Model?
A to má vliv na co? :-)) Byl to Specialized – hardtail. Model bohužel nevím..
Jetslis nejel na nějakém páčkovém zgarbu :-)
:-)
Moc nevim co samý si mohou myslet. Já si o nich nic nemyslím. To jak se na ekolu většina lidí pohybuje je fakt, ne moje představa.
To vidim že váznou když se dosáváme k plavání. :-)
Motor kola zabírá i když máš elektrokolo zapnuté pověšené ve stojanu a s klikama volně otáčíš rukou, není potřeba téměř žádný výkon.
Jo někdy mě baví poslouchat, ty řeči e-bikerů někde na kopci o tom, jaká to byla dřina se tam dostat :-)
Ale v tom přece není žádný rozpor, pro ně to dřina opravdu byla. Nemůžeš je srovnávat s trénovanými sportovci. Takhle třeba vyrazí jako parta jenom párkrát za rok, ale neznamená že to nesmějí cítit jak to cítí, že si mákli. Kdo jsi, aby toto posuzoval a odsuzoval?
Tak já nevím, na e-biku jsem nikdy nejel (a doufám, že ho nikdy potřebovat nebudu), ale čekal bych, že většinu práce odvede právě ten motor, proto mi to příjde usměvné. Zvlášť, když se jedná o mladé lidi. Pochopím to u starších či jinak indisponovaných lidí. A v televizi, místo aby motivovali lidi sportovat, cpou jim e-biky. Ale jako, jo ať si jezdí každý na čem chce.
Doporučuji vyzkoušet. A jak už jsem psal, u e-biku platí… jaký si to uděláš, takový to máš. Je na tobě, kolik přípomoci využiješ
:D
Doporucuju se svezt.
Ano, většinu práce bere motor.
Ecyklista kterej na to vleze jen párkrát za rok zvládne dlouhodobě tak maximálně 150–180W, velká elektrokola davají dlouhodobě až 500–700W, malá elektrokola (s motry Fazua, SLkový Spešly apod.) Davají okolo 250–300W.
Kdyby měl většinu prace šlapat on, tak pojede celkově tak 300–350W maximálně a to už se docela táhne, v 15–20% stoupání to bude okolo 10km/h.
Kdyby zvládali dlouhodobě180W tak nepotřebují e-bike. Těch 180W je na silničce průměr kolem 30km/h.
Opět nepravda a manipulace.
Tak uveď důkazy potvrzující opak. ;-)
Tak pokud jsi na mopedu nikdy nejel, tak vřele doporučuji si jej půjčit a vyzkoušet, a pak uvidíš, že tvoje domněnky odpovídají realitě.
Je to tak.
A pak kdo je zaslepený. Ty seš fakt komik
…zamysli se, na motorce tě pohání motor, na elektrokole ti elektromotor pomáhá, jenom když šlapeš. A proboha neargumentuj, že můžeš kolo tlačit a pomáhá ti také. Takže tady bych viděl zásadní rozpor, motorka jede bez tvé pomoci, kolo ne:-)
Tady to cele začalo tím, že moderátor mluvil o vozidle poháněném vlastním pohonem a seděl na e-biku. A e-bike není vozidlo poháněné vlastní silou, ale z části motorem. Proto chápu to podivení.
Tvl tak znova. Když řeknu že je poháněný vlastní silou, neznamená to že pouze vlastní silou. Říct ebike je poháněn vlastní silou je prostě výrok pravdivý, ať se ti to líbí, nebo ne. A zdravit cyklisty snad můžu i třeba ve vlaku, ne? Proto nechápu, že se z toho dělá taková věda.
Tak v tom případě je i automobil poháněný vlastní silou… Pedály, volant, to se samo netočí, na to je potřeba síla…
Pokud ti to udělá radost…
Šlapat nemusíš, stačí točit nohama naprázdno jen aby se kliky nepřestaly otáčet. Drtivou většinu výkonu obstarává motor.
I ta motorka nejede sama. Musis otocit plynovou rukojetí a pak te motor motorky pohání před. Jinak se to taky ani nehne. Rozdil mezi elektrokolem a elektromotorkou je jen ten, kde a jak je udělaný „plyn“.
Prostě ten dlouhej úvod v souvislosti s tím, že tam nebyl jediný bajk, ale jen kola s motorem, byl prostě trapnej. Nic víc, nic míň.
Přesně tak.
…kde si viděl elektro na trailu Tanvaldský Špičák? Nikde, tak neříkej, že tam nebylo jediný kolo
Je to chyták: E-bike má přece vlastní pohon = motor. Auto má taky vlastní pohon. :-)
myslím, že ebiker může pozdravit milovníka jednostopého vozidla na vlastní pohon… dokonce, ač právě sedí na ebiku, může být milovníkem bežného kola…
automobilista může pozdravit jezdce na koni, markíz de Sade a Dominik Feri může pozdravit milovníky něžného sexu… prostě zde není rozpor
Tak nám začala druhá série.
Budou komentáře? :-)
Viděla jsem nové díly na premiéře. Mně se ten počin líbí, je dobře, že to spešl platí, jinak by nic takového nevzniklo. Kamera je skvělá, povídání příjemný a servisák frajer :-D
U Klínovce trochu škoda toho komentáře (potřeba integrované helmy, paterak, lokty…). Vsadím se, že to neznalé zájemce odradí. Přitom Klínovec je super destinace pro začátečníky, naprosto stačí vzít rukavice a max. kolena.
Jinak je to stejné jako minulej rok (v dobrém smyslu slova), pro BF komunitu občas asi úsměvné no. Osobně mi vadí vyzdvihování éček ve smyslu: jako kdyby ujet 50km s 1000vm byl nějaký nereálný výkon. Naopak se mi líbí kvalita záběrů vč. POV, takový výstup mi z gopro neleze :).
No já jsem třeba příklad, co si koupil jenom kolena a po držce na právě na Klínovci, kdy jsem si rozbil zrovna ten loket jsem si hned další týden běžel i pro chrániče na lokty :D
No zrovna Klínovec se tváří docela nevinně ale vyndat se tam fakt nechceš. Snad kromě modrého trailu. Na červeném se dá jet bez velkého úsilí hodně rychle a je tam pár hodně nebezpečných slepých míst. Na Baronovi se dá letět ukrutně rychle a položit to tam na vydrbaném dopadu ve 45km/h bez ochrany neni úplně dobrej nápad.
Plus pro úplné začátečníky mi přijde lepší nějaký začátečnický bikepark/trailcentrum (někde, kde nejsou rychlé nebo těžké traily = zkušení tam moc nelezou), tady se speciálně na tom červeném trailu potkávají lidi co se bojí a jedou krokem s lidma co se toho nebojí a to není dobré ani pro jednu skupinu.
V sobotu vyšel první díl třetí série. Na odkazu níže odkaz na video, plus jsou zveřejněné i zbylé lokace letošní série – 3 budou v ČR, 3 na Slovensku
diky za info … a hnedle srdecni luzky