• Cid

    Ahoj znalci, rozhodl jsem se po dvaceti letech pořídit nové kolo a po přečtení mnoha informací, obejití všech prodejen v okolí mám vybraných pár zástupců( bohužel dle nevýběru v prodejnách je spíše vše dovoz). Dle mého laického pohledu se moc neliší (někde lepší kliky, někde zas přehazka, někde vidle…), prosím o zhodnocení výbavy a geometrie, popř. zda-li je to v dané kategorii vyrovnané a mám se rozhodnout dle sympatií a barev.V prodejnách mi spíše od mého výběru odrazovali, nicméně nemám reálné posouzení. Nejedu cca 1 500,– ročně, díky malým dětem spíše nenáročný terén (cyklostezky, polňačky), nicméně kolo zase bude na hezkých pár let a pokud to kluky chytí, tak plánuji zase i lesní cesty a kopečky. Limit cca 25 000,–, velikost kol 29 nebo 27,5, mám 180 /80:

    http://www.bike-discount.de/…n-white.html

    http://www.prodejkol.cz/…y-white-2014

    http://www.prodejkol.cz/…e-2014-darek

    http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

    http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

    Díky moc za případné posouzení a rady či postrčení

    0 0
    • pOne  

      Cube LTD 29 mam. Naprosta spokojenost. V pripade dotazu na neco konkretniho jsem k dispozici.

      0 0
    • Cube10  

      Podle mě je rozhodně lepší model http://cyklokyjovsky.cz/…odejne-.html který má mimo jiné už i náboje XT, brzdy Deore. Rozhodně do toho modelu jdu!

      0 0
    • Martyo5  

      Mám loňské Cube LTD SL (Reba, XT brzdy a náboje, zbytek SLX) v 26 a naprostá spokojenost. Přesto z vybraných bych volil poslední Canyon. Co píše Cube10 je samozřejmě lepší jak všechny z výběru, ale také dražší.

      0 0
      • Cid  

        Díky za postřehy, jde mi o to, jestli jako laik poznám rozdíl dejme tomu mezi deore, slx, xt a jestli se mi z hlediska životnosti a lepší fukce vyplytí připlatit za vyšší řadu. Jinak rám 19 je dle mé zkušenosti ideál, tady to mluví pro cube. Canyon se mi rovněž líbí hodně ale někde jsem četl zmínku o horší geometrii(zadní stavba) a s dopravným jsem na 27 000,–. Btw ta váha 11,5 kg je téměř o 1,5 kg lepší než u většiny cube.

        0 0
        • LRRTM1  

          Nechci shazovat Tvoje zkušenosti, ale když pořizuješ kolo po 20ti letech, tak si dovolím upozornit, že to je jako s botama. 19" různých značek nejsou stejné!

          To samé hmotnost. Jeden uvádí velikost S bez pedálů, jinde, třeba v recenzi, najdeš reálnou hmotnost testovaného kola.

          Jinak co se rozdílu v sadách týče, tak to poznáš. Jak na spolehlivosti, tak na lehkosti a přesnosti řazení. Za slušný kompromis se dá považovat SLX.

          A rada na závěr: Koukej na kvalitu věcí, které stojí hodně peněz a hůř se dají měnit. Tím myslím rám, kola, vidlice…

          Přehazovačku, řetěz nebo sedlo stejně časem budeš měnit a stojí v řádech stokorun… takže radši, než pružinovou vodlici a XT přehazku, vzduchovou vidli a SLX. Stejnak je kvalitní řazení závislý i na tuhosti rámu, kvalitě řadicích páček…

          0 0
          • Cid  

            Díky za připomínku, právě proto jsem tady, abych se vyloženě nespálil a trochu načerpal teorie před praxí. Sedí mi 19 od cube řada ltd, canyon jsem nezkoušel, ani nevím kde. Takže se ptám, který rám je vhodnější, vidle je na většině reba, takže tam by snad neměl být problém(žena má recona a myslím, že v této kategorii mi recon/reba stačí)a které kola jsou lepší(canyon/cube)

            0 0
            • LRRTM1  

              Jasný. Pak jsem ještě zapoměl jednu věc. Na Hanou, na 29" HT se výborně hodí dvojpřevodník. Bohužel, Canyon cpe na 2014 opět rojpřevodníky­. Škoda.

              Jinak nevím, jak na kolo spěcháš, ale když kámoš vybíral kolo, tak měl naprosto odlišnou představu než já (jezdí jinde, jiné terény, jiné očekávání) a tak se jako nejlepší volba ukázal výlet na testfest , kde si můžeš vyzkoušet spoustu věcí. Já tam zjistil, že i na 150mm se dá slušně šlapat a on zjistil, že mu vyhovuje dvojplacka. A já s ním souhlasím. Naopak mě hodně překvapily rozdíly v geo. Třeba RB mi nesedlo vůbec, naopak Merida nebo Agang docela jo… Je to zkrátka strašně individuální…

              0 0
              • Cid  

                dvojplacka raději ne, i když jsem z hané tak jsem dříve jezdil více okolní kopce…Jeseníky, Beskydy, Hostýnky, Oderské…takže ten potenciál bych na kole raději měl, i když teď jsem ustrnul na cyklostezky. Takže otázka je rám, kola na Cube LTD (ltd řada by měla mít stejný rám?) nebo Canyon? Na testfest asi čekat nebudu

                0 0
                • LRRTM1  

                  S konkrétní geometrií Ti neporadím. Měl jsem jen XMS.

                  0 0
            • pOne  

              Zkousel sis sednout na 21palcovej ram CUBE LTD 29? Ja mam nakych cca 185 cm, ram 21 palcu a mam sedlovku docela vytazenou. Taky jsem puvodne chtel 19ku, ale nakonec jsem vzal 21. A jsem rad. 19ka by byla mala.

              0 0
              • Cid  

                Ne zkousel jsem jen 19 a pocitově mi to přišlo dobrý, sedlovka byla vytažená, ale mám to tak i u nynějšího kola a nepřišlo mi to divný, každopádně až bude více času tak raději vyzkouším i tu 21, ani mě to nenapadlo, díky.

                0 0
              • MlokCZ  

                To musíš mít tedy hodně nadprůměrně dlouhé nohy pro danou výšku postavy.

                Při 182cm (a nohy 84,5cm) mi na výšku bez problémů stačí i 17,5" rám, 19" naopak už považuju za zbytečně vysoký rám a větší než 18" rámy nejezdím.

                U 29" Cubu by se mi geometrie tedy vůbec nelíbila. Na výšku bych raději 17" (ještě bych se vešel, i když už bych akorát musel dát 400mm sedlovku a nevyšlo by mi to s 367mm Thomsonkou co vozím na 17,5"), ale už by mi byla i pro moje krátké ruce lehce krátká a na 29" bych nechtěl delší představec.

                A 19" by mi už přišla zbytečně vysoká, už velký standover u 29".

                Vozím u 29" 17,5" velikost na výšku, která je ovšem dlouhá jako 19" u Cubu.

                0 0
                • pOne  

                  Testoval jsem 19palcovej ram CUBE 29 LTD a GHOST HTX 29 Actinum 7000 – oba maly. Pak sem si sedl na 21p ram a ok. Sedi mi.

                  Pro ilustraci, jak je vytazena sedlovka:

                  http://www.sports-tracker.com/…

                  0 0
                • BB  

                  ona ta výška rámu přestává být u některých firem zajímavá. Když jsem teď kupoval 29, tak M, L i XL měly stejný standover height. Takže věčné dilema mezi M a L bylo strašně jednoduché. Buď o 2 cm delší L, nebo o 2 cm delší představec a bylo vymalováno. Nechtěl jsem 10 cm představec, tak L zvítězilo. Takže jistota z delšího rozvoru a přitom ovladatelnost z kratšího představce. Ale nevím, zda je sjednocení výšky rámu běžná věc, nebo je to specialita IBIS.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud je stejný standover, tak souhlas. To ale nebývá tak časté (i když samozřejmě i IBISu nejsou jediní).

                    A i když je uvedená stejná hodnota standoveru, tak to v reálu pak nebývá úplně stejné.

                    Tedy v místě měření to tak je, tam je to srovnatelné. Větší rám ale většinou od místa měření se rychleji zhoršuje díky vyšší hlavě. A to vadit může a nemusí, hlavně dle toho jak moc se to liší a kde přesně daná firma standover měří.

                    0 0
        • sharkeeCZ  

          Canyoun má naopak jednu z nejlpeších gemoetriíí a jednu z nejkratších zadních staveb ;-)

          Já osobně se rozhdooval mezi Speslem a Canyonem a vybral Canyon i když na něj musím čekat až do února.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jenže to platí pouze pro modely AL SLX a lepší. Pro levnější modely to neplatí.

            0 0
            • sharkeeCZ  

              díky za upozornění, jsem se nedíval a tak jsem nezjistil ty rozdíly oproti SL a SLX

              jinak hodnota zadní stavby je podobná jako u TREKu

              0 0
            • Cid  

              Ano u vyšších řad canyonu je jiný rám, ale já mám v merku ty levnější. Vím že je to hodně individuální, ale raději tedy rám a kola od Cube nebo Canyon? Samozřejmě v daných modelech.

              Tento model z odkazu výše:

              http://cyklokyjovsky.cz/…odejne-.html

              je super, asi ještě obejdu prodejny, jestli by nesrazili nějaké procento z ceny, ale jde o nové modely tak nevím.

              0 0
              • sharkeeCZ  

                z ceny dolů půjdou vždy. Dle mého se vždy dá ukecat minimálně 10%…a pokud to vezměš formou odběru cyklodoplňků, oblečení apod z jejich prodejny, pak i 20%

                0 0
                • LRRTM1  

                  Jen drobnost k té ceně – pokud někdo podniká, může si dát kolo do nákladů. Pokud platí DPH, tak si může i od Canyonu nechat poslat kolo rovnou bez DPH…

                  0 0
                  • sharkeeCZ  

                    ale to už je jiná „pohádka“

                    0 0
                    • LRRTM1  

                      JJ, je… jen že to je taky řešení, ale možná né tak obvyklý…

                      0 0
                  • Gabbo  

                    Rad bych o tom slysel vic podrobnosti, v danich nejsem zas tak zbehly, ale myslel jsem ze DPH vzdy nekdo musi zaplatit, maximalne si pak muzes uplatnim slevu na dani v danovem priznani. Ale pokud tp jde i jinak, prosim o upresneni.

                    0 0
                    • LRRTM1  

                      Ani já ne, ale kamarád to tak dělal. Je plátcem dph. Kolo objednal bez rovnou bez dph. Má ho k podnikání. Stejně, jako třeba auto.

                      Tudíž předpokládám, že princip je stejný, jako píšeš Ty. Tedy pokud nejsi plátce dph, tak si uplatníš slevu na dani. Třeba jako na počítač. Ale kolo (počítač) koupíš i s DPH a až při přiznání „získáš slevu“. Pokud jsi plátcem, tak můžeš nakupovat/prodávat rovnou bez DPH.

                      Ale tohle je jen moje úvaha. Jestli se v tom někdo vyznáte, prosím o upřesnění.

                      0 0
                    • sharkeeCZ  

                      Musis byt podnikatel a platce DPH zaroven. V takovem pripade si muzes dat kolo do nakladu a pakt to pripadne okecat s kontrolou z financaku, ze to potrebujes pro obchuzky, na postu apod, ze tam nejezdis autem apod. A pak si muzes dat kolo do nakladu, jako vec slouzici podnikani a tim padem si muzes odecist rovnez DPH (vynarokovat).

                      0 0
                      • Gabbo  

                        Dik za vysvetleni. Rad se necham poucit, aspon neumru hloupy :D

                        0 0
                      • LRRTM1  

                        Díky. Přesně tak, jak to píšeš, to kámoš má. A ono, konec konců, je ve městě kolikrát praktičtější použít kolo, než auto… takže si ani nemyslím, že by nějak podváděl nebo by měl mít finančák důvod mu nevěřit. Teda pokud si nebude chtít odečíst dph na nějakou DH mrchu :-D

                        0 0
                      • ememem1  

                        to teda mate este sprostejsich financakov ako my. toto by ti u nas uz asi nepreslo.

                        0 0
              • MlokCZ  

                Ten se mi líbí nejvíc z toho co tu padlo, i když 31tis. Kč za něj už je dost. Pokud bude s nějakou rozumnou slevou, tak dobrá volba.

                Je dobře, že tam jsou už M615 brzdy a ne horší. M615 jsou téměř totéž co SLX a XT. SLX mají navíc připojení hadice přes banjo a XT ještě k tomu navíc kurvítko nastavení mrtvého chodu páky.

                Co se týká geometrie, tak je ale potřeba srovnat i individuální parametry jako délka rámu pro danou velikost. Tam to každému sedne jinak.

                Při 180cm bych rozhodně preferoval kratší zadní stavbu.

                0 0
                • Cid  

                  OK jsem stejného názoru, spíše se vydat cestou kratší zadní stavby. Na Canyon mě lákala ta nízká hmotnost, ale po to, co jste mi tu napsali, to beru jako orientační a počítám že v reálu to bude s Cube podobné. Teď jen se rozhodnout zda:

                  http://www.bike-discount.de/…n-white.html

                  což je cca 23 000,– nebo připlatit více za lepší brzdy a náboje a pár dalších drobností

                  0 0
                • Pan.Fazole  

                  tomu nerozumim…

                  pro vyšší postavy je lepší kratší zadní stavba ?

                  nebo naopak pro menší postavy ? ( z mýho pohledu je 180cm málo takže nevim jak to bylo myšleno :) )

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Pro hodně vysoké (ke 2m) není potřeba u 29" maximálního zkracování o které se dost výrobců snaží a naopak se může hodit i o něco delší stavba typu 440–445mm.

                    180cm je na to ale rozhodně málo, to je ještě pořád výška kde čím kratší zadní stavba (v rámci toho co u 29" zatím je na trhu), tím lepší.

                    0 0
            • sharkeeCZ  

              ještě si dovolím dotaz na MLOKA ohledně kol

              na tom zmiňovaném Canyonu mi dorazí Mavic Crossride 29 a jak tady čtu, tak bude dobré se jich asi hned zbavit a vyměnit za něco lepšího. Má smysl upgradovat na toto – http://www.kupkolo.cz/…2013_z91843/ nebo doporučíš něco jiného? Určení klasické crosscountry a nějaké XC závody bez ambicí na bednu. Nebo to v takovém případě nemá pro mne smysl a moh ušetřit?

              Specifikace kola je zde – http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak RM3 bych na to raději nedával, to bys asi dost škrtal pedálem o zem, zkusil bych raději nějaká 29" kola :-)

                0 0
              • MlokCZ  

                Buď vzít ruční záplety a ty tu lépe doporučí jiní. Já preferuju UST kola a stále spokojeně jezdím Red Metal 29" XL, což je ale už přes 10tis. Kč.

                0 0
                • sharkeeCZ  

                  na ty jsem koukal taky http://www.kupkolo.cz/…6-der_z5708/?…

                  jsou 0 300 gramu lechci nez ty Crossridy a jsou jiz koncipovane pro bezduse, kde mozna jendou skoncim az seberu odvahu

                  jde mi o to, zdali za tech cca 7000 Kc navic, poznam zasadni rozdil a v cem (lepsi valivost? lepe to podrzi pro jizde v terenu do kopce?)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tyhle dvoje kola jsou dost velký rozdíl úplně ve všem: tuhost (při ostřejším záběru, lepší vedení stopy předního kola, lepší vedení přeního kola při ostrém brždění), hmotnost a řekl bych i lepší odolnost a k tomu jsou UST.

                    Samo to ale pořád nepojede, takže nepoučítej, že budeš najednou rychlejší třeba o 10%.

                    Pořád je tu alternativa ručního zápletu, kde je možné mít v podobné hmotností a kvalitativní kategorii širší ráfek. Už ale nebude UST (jen TLR ráfek spoustě lidem vyhovuje, já nemám rád ráfky s nízkou patkou alá ZTR, ani nutnost dávat pásku a na celopevňáku se snake skin verzí plášťů mi těch 19mm šířky nijak neomezuje).

                    0 0
                    • sharkeeCZ  

                      tak na UST nelpím, neboť i teď jezdím duše a navíc na Logic Prime

                      0 0
                      • tomxxx  

                        Taky sem řešil záplety před letošní sezonou a teď už bych šel do ručních zápletů na ZTR. Nejlépe cresty, nebo pokud vážíš víc, tak něco pevnějšího. Cenu pak umravníš levnějšíma nábojema/drátama, kompromis se najít dá vždy, ale za 10 tisíc zapleteš super kola a za 8,5 je reálný zaplést slušný kola.

                        0 0
    • Bretek  

      Taky jsem se rozhodoval mezi podobnýma modelama. Nakonec vyhrál Grand Canyon AL 6.9. Dnes mě přišel email, že do 48 h expedují, takže se těším jak malý kluk.

      0 0
      • Bretek  

        Tak kolo dnes dorazilo. Hned jsem ho složil a super. Ještě chybý koupit pedály a můžu zitra vyrazit na první projížďku.

        0 0
    • Drobeczek007  

      Ke kolu Cube seženeš více doplnků :)

      Jinak Canyon vede poměrem cena / váha.

      Geometrie u Canyonu je pro mně perfektní. Přechod z 26" na 29" naprosto bez problémů. To například, když jsem pojezdil na Stumpjumperu HT Comp ve velikosti 21 (tato velikost mi byla prodejcem doporučena), tak mi kolo přišlo divně vratký.

      0 0
      • Cid  

        Ahoj, díky za podměty, nakonec jsem pořídil:

        http://cyklokyjovsky.cz/…odejne-.html

        Zatím nebyla možnost ho pořádně projet, ale první dojmy jsou vysoce pozitivní.

        0 0
        • Karlíííík  

          Pěkný,moc pěkný…tak ať slouží a hlavně Ti ho nikdo neukrade.

          0 0
        • ememem1  

          nechcem ti kazit radost, nech sluzi, nicmenej je tu pekne vidiet ze 29 je proste drahsia a to o dost jak ekvivalentna 26.

          inak povedane kupit za cca 1250E 12.5 kg bike (katalogovo, cize realne to bude slusne ce 13kg takze viac jak moj 26" XL hlinikovy full co mimochodom neni ziadny ultralight) pricom znacnu cast „pridanej hmotnosti“ tvoria prave kolesa neni imho nic moc. inak povedane za iste prachy je o dost slusnejsia 26 alebo este inak na dosiahnutie 26-koveho ekvivalentu pri 29 je treba investovat o dobrych 15% viac.

          bodaj by to jak vyrobcovia tak obchodnici nepretlacali vsetkymi desiatimi.

          0 0
          • Cid  

            tak nebral jsem ho za katalogovou cenu,která je vyšší ale díky tomu že jsem bral i jiné věci jsem se dostal na 26 000,–. Přiznám se, že v rozhodování hrála hodně i vizuální stránka, to kolo je prostě nádherné a vypadá mnohem lépe než na fotkách. 26 mám, putovala na chalupu.

            Haha budu ho střežit, už jsem do sklepa instaloval bezpečnostní systém a na cestě z něho neslezu ;-)

            0 0
            • blackboy007  

              Cube jednoznačně to druhé je sračka

              0 0
              • Cid  

                Ještě jsem kolo vyfotil, pro váhavce s velikostí jak mám vysoko sedlo, velikost rámu 19, moje výška 180

                0 0
            • Drno  

              Jo, designove jsou Cube pekne vyladene, dokonce i ty levnejsi.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.