Zdravím, nechal jsem si včera seřídit přesmykač i přehazovačku a asi po 60 km mi začalo něco cvakat u přesmykače. A cvaká na jakoukoliv rychlost a za jízdy – když kolo dám na stojan a začnu točit pedály. tak nic.
Díky moc předem za odpovědi.
Zdravím, nechal jsem si včera seřídit přesmykač i přehazovačku a asi po 60 km mi začalo něco cvakat u přesmykače. A cvaká na jakoukoliv rychlost a za jízdy – když kolo dám na stojan a začnu točit pedály. tak nic.
Díky moc předem za odpovědi.
Zkus se postavit a slapat. Pokud to necvaka, muze to by sedlovka v ramu (jeste lepsi pro test je vyndat ji z ramu rovnou).
No, díky za odpověď. V sedlovce to asi nebylo, protože to cvakalo i ve stoje, ale nějakým zázrakem to přes noc přestalo… Nechápu.
Neboj, to zacne. Ono to muze byt opravdu odkudkoli, jak pise dole ˘Ö˘ Krab, jeste treba i vymennou patkou. Musis zacit tim nejjednodussim.
sundat brejle a batoh
No Ty si delas prdel, ale za me se kdysi pri vyjezdu od Smelcu do Marsova povesil mladej klucina. Ja makal, co to slo, az jsem se tesne pred Marsovem otocil a tam nikdo – chastlily klice v batohu.
Nedělám, brejle mi cvakaly o helmu, a popruh batohu o sedlovku. Nepřišel jsem na to hned.
A ten tvůj případ jsem měl minule: divím se, že depka se mě furt drží z kopce, jak hovno košile – a ono ne – ten ořech od superstaru má takový dvojitý zvuk :-)
:-)
Kdyz to cvaka jen ve stoje, tak to sedlovka muze byt klidne taky. Tu zkousim vzdy jako prvni (at uz ocistit nebo i test jizdy bez sedlovky).
A jako druhe v poradi vzdy kontroluju patky, hlavne u zadniho kola.
Tu patku přehazky sundáš, očistíč a promažeš vazelínou? Ptám se jen ze zvědavosti, páč patku jsem zatím neřešil a asi ji zkusím sundat, očistit a promazat…
Jen sundat a ocistit, nekdy staci i bez sundani patky jen vyndat zadni kolo. Namazani vetsinou jen urychli dalsi cvakani jak se tam pak snaz chyta prach a neni to zatesnene.
U pevne osy nekdy mazu, nekdy ne. Vice nachylne na cvakani to mam na HT bez pevne osy.
Děkuji za Tvůj dotaz a za skutečnost, že jsi nelenil a prošel všechna momentálně aktivní vlákna zabývající se pazvuky při šlapání.
Potěším Tě, rovněž mi něco cvakalo a chroupalo při záběru, nemohl to být mozek, ten také nemám.
Vyměnil jsem na kole pedály, přesunul záplet do jiného rámu s jinými klikami, vyměnil kazetu, promazal ořech, přeměřil a vyčistil řetěz, ale pořád nic. Zase jsem přestěhoval vše zpátky, prošel všechny známé možné zdroje zvuků, ale ještě se to časem zhoršovalo. Navíc se mi roztrhl po letech nekalený ořech na sundávání kazety.
Tak jsem koupil nové středové složení (699,–), nový řetěz se spojkou (568,–), novou kazetu (839,– ve slevě) a nový ořech na sundávání kazety (84,–). Když jsem demontoval kazetu, tak mi přišlo, že zadní kolo občas lehce přidrhává. Rozebral jsem tedy znovu náboj, obě ložiska v náboji OK, vnější v ořechu také, ale to uvnitř ořechu 15×26×8 je KO. Bude mě stát nejvíc 250,– Kč.
Doporučuji: kup všechny díly středu, kliky, kazetu, zadní záplet, brzdy, celé kolo do šroubku rozeber a zase slož, založ dalších pět vláken, nakonec na to přijdeš. Bude to nějaká kravina jako přečnívající koncovka lanka, tkanička na botách cinkající o kliku, očko na jezdci zipu na dresu o zip nebo tak.
Pomohla Ti moje odpověď? To jsem rád!
Asi blbe serizenej smyk. Z takovehoto popisu by clovek musel vestit.
Byl jsem 100% přesvědčenej že to je ve středu a nakonec to byla sedlovka.
No jo, ale to Ti muselo dělat jen v sedě a on psal, že mu to dělá i ze sedla, takže to sedlovka zjevně nebude…
Mně to díky bohu po najetí cca 200 km konečně taky začalo cvakat :-D. Už jsem to ticho nemohl poslouchat a že to vydrželo tak dlouho mě fakt překvapilo… ačkoliv poslední závod byl ve s.ačách, takže to hodně přispělo.
Já konkrétně, kdy mi taky cvaká při šlapání a dělá to v sedle i ze sedla se prvně zaměřím na:
Jo, toho by šlo napsat. Spíš by bylo zajímavé vlákno, nic mi už dlouho necvaká, nekřupe je to v pořádku? :-D
Není pravda, mně to jednou sedlovka dělal i ve stoje.
Ještě doplň do seznamu: kontrola představce a kontrola vodítka lanek pod středem, domazání lanek na kluzném plastu silikonem.
Máš pravdu, že i ve stoje dochází k nepatrnému kroucení a teoreticky to taky může být tou sedlovkou.
Ano, představec by to taky mohl dělat. Shodou okolností jsem to nedávno řešil u HT, které mi taky vydávalo divné zvuky někde od středu a nakonec to bylo mezi představcem a rodlama. Stačilo vyčistit, promazat, dobře utáhnout a bylo po problému.
Nicméně těch příčin je nepopsatelně mnoho a nejhorší je, že se ty zvuky přenáší a člověk má za to, že to jde třeba od středu, ale problém je někde úplně jinde :-D
Nedávno jsem taky řešil pazvuky ze středu a nakonec to byli povolené šrouby převodníku
minulý týden totéž,ale před tím rozebraný zadní náboj,střed,pedály,sundaný ořech,nakonec volný šroub u převodníku.Je to i k něčemu dobré,mám hotový servis pohonu.:))
No já jednou ty pazvuky poslouchal měsíc… Pak jsem náhodou zjistil, že mám lehce povolený košík. A další jiné cvakání bylo od lehce povolených kufrů.
Čus, tak dneska jsem se do toho taky pustil. Přeci jen kolo má najeto cca 200 km a ještě chvíli bych si rád užíval ticha a toho, jak vše krásně funguje :-). Začal jsem pedály, ale to nepomohlo, pak patku hazky, nepomohlo.
Dělalo to, když člověk silověji šlape, ve stoje, ze sedla. Pak jsem zkusil slézt z kola, brzdit přední a vší silou se zacvaknutou tretrou šlapnout do pedálů (nejdřív z jedné pak z druhé strany), dělalo to cvaknutí z obou stran. Pak jsem si vyžádal pomocníka, který poslouchal a hnedal zdroj a oba jsme se shodli, že to nakonec vychází ze zadního kola. Pevnou osou to nebylo i dosedací plochy jsem vyčistil. Dotáhl jsem kazetu, pořád nic. No nic, zkusím kazetu sundat. Mezi kazetou a ořechem nějaký ten prach a smítka (ale nic strašného). Kazetu a ořech (jeho vnější část) jsem důkladně vyčistil. Nandal kazetu a závity matice máznul vazelínou.
No a ejhle, cvakání při jízdce či při silovém zatížení pedálů na místě ani jednou necvaklo, přitom předtím to udělalo vždy…
Akorát si říkám, zda jsem neměl omatlat trochou vazelíny povrch ořechu? Ale zase pak by se tam chytal lépe bordel…?! A druhak mne trochu překvapilo, že ořech měl už malé vripy od kazety :-(. Po 200 km bych to nečekal…
Jestli máš hliníkový ořech a kazetu bez unašeče, tak to je hned.
Tak pozor abys neměl hliníkový ořech a kazetu nižší řady než SLX. Mohla by se kousnout do ořechu. Ke cvakání, mi začne řetěz taky jakoby cvakat, ale po 50 a více km. Záleží na prostředí kde jedu. Stačí namazat a zase Ok.
Malé vripy jsou celkem normální, ale bacha na vrypy, ty už mohou být fatální.
Zrovna taky postupně rozebírám a mažu :-D
Pridam se. Zacina to byt akutni :-)
Kolo v zaberu skripalo. Na servisnim stojanu se to vetsinou nedalo zreplikovat, ale za jizdy uz pri prvnim slapnuti. V sedle i ze sedla. Sundal jsem kliku, vycistil, namazal. Nic. Rozebral jsem prevodnik, vycistil, namazal, pomohlo. Nicmene, kolo jsem umyl (houbickou, ne vapkou) a vrzani se vratilo. Od te doby jsem:
Nic z toho nepomohlo. Ovsem postupne skripani/vrzani (ktere jsem i citil jako drobne vibrace pri zaberu), preslo do kovoveho klepani. Obavam se, ze by to mohlo byt lozisko stredu. Da se to nejak poznat po rozebrani (pripadne dle zvuku)? Mam Shimano 105, Hollowtech 2. A doplnujici otazka, pokud to je lozisko stredu, co se muze stat, kdyz na tom jeste budu jezdit, nez mi prijde nove?
Stane sa iba to, ze sa casom zadre a rozpadne.
a co povolene misky stredoveho slozeni kdyz uz byly kliky dole?? taky sundano vycisteno promazano dotazeno??
Misky jsem zatim nechal byt. Par dni jezdeni a cvakani jsem identifikoval, ze vychazi ze zadniho kola. Velmi pravdepodobny kandidat je orech, ktery nejde sundat z osy. Menil jsem ho pred dvema mesici, protoze na starem se uplne rozsypalo lozisko. Zahadou zustava, proc nejde sundat ani s pouzitim vetsi sily (cyklistovo meritko). Predchozi sel bez problemu.
Na vrzani jsem jeste neprisel a ackoliv se mi to stale zda, ze je to ze stredu, objevil jsem pri blizsim pruzkumu jineho kandidata, viz foto (nevim, jestli to jde dobre videt, ale je tam prasklina v okraji naboje). Je to na nove kolo?
Je :) ale asi bys na tom ještě něco ujel..
Dojedu to do konce, to je jasne.
Ten orech to ale asi vzda driv. Coz me dost stve, jelikoz nebyl zrovna levny a predstavoval bych si delsi vydrz.
No mě když naposled lupalo kolo, tak jsem zjistil, že je prasklý rým :( Naštěstí ho v pohodě vyreklamovali :) Takže doporučuji i kontrolu rámu…
Mne to ted taky preskakuje v pohonu, vzdy jednou za otacku retezu, kdyz prochazi rychlospojka rolnama a pastorkama. Dela to na vice pastorcich a jen pri vetsin zaberu. Kolo komplet umyte, nova patka, serizene razeni, super namazany retez.
Zatim hledam :), ale temer s jistotou to je pohon, dela to pri slapani a trochu to vzdy kopne/cvake do klik.
Ten problém mám teď taky, jeden den to z ničeho nic začalo po umytí kola druhý den nic a za dva dny jsem vyjel a zas to cvakalo(včera) uvidím co dneska :D
Taky mě to začalo cvakat, ale jen při záběru na levé klice, zatím mám podezření že to bude v pedálu, jelikož vyčištění středové osy nepomohlo.
Tak já mám takovou radost, už jsem to svoje kolo skoro přestal mít rád, protože kdykoliv jsem šlapal ve stoje, cvakalo něco kolem středu… je tu spousta vláken na to téma, mám pár kamarádů hodně zkušenejch cyklistů, ale nikdo nevěděl. Po výměně středu za fungl novej to bylo jen tišší… což dnes, když už vím, kde to bylo, nedává moc smysl, ale budiž. Tak když zpětně pročítám vlákna o tomhle problému, lidi tu navrhujou stovky věcí, a to řešení bylo – jo, je to tu zmiňovaný, ale je to ztracený mezi stovkami tipů, jak to řešit. Každopádně mě napadlo dotáhnout šroubek, kterej drží uchycení lanek pod středem. Ticho! Miluju, když kolo dělá jen ty zvuky, co dělat má. U auta to je taky kapitola sama pro sebe. Nejhorší je, když nevíte, co máte říct automechanikovi – někde vepředu něco na dálnici klepe… kdo by byl ochotnej s váma jezdit na dálnici, ale nakonec se na to taky přišlo. Asi po pěti letech. Tak, kdyby někdo pořád ještě hledal zdroj toho cvakání, zkuste dotáhnout ten šroubek…
Gratulace a dik za tip. Ale to co popisujes na zadnym kole nemam. Ale ty ruzne pruchodky pod stredem na vnitrni vedeni to delaj no, taky uz si na to davam pozor.
Je to na silničce. Nevím, ale asi u silniček s přehazkou je to běžný, že tam lanka jdou pod středem a kříží se tam lanko od přehazky s lankem od přesmyku. Ještě musím, i když to asi nikoho nezajímá, tak prostě musím napsat, jak po několika letech frustrace se přišlo na to, kde je to klepání u auta na dálnici. Dělaly to plechy blatníku o plech, kterej je pod blatníkem. Správně tam má bejt nějaká gumová izolace, aby se to nedělo, ale když ve fiatu auto opravovali po menší nehodě, tak se na to vykašlali a gumu tam nenalepili… Několik let jsem na dálnici nedělal nic jinýho než poslouchal… odkud to sakra jde? Jednou mě napadlo ťuknout do toho blatníku a všiml jsem si něčeho podezřelýho, akusticky, pak už stačilo to navrhnout v servise jako tip a oni to odhalili a gumu tam přidali, kde chyběla. Taková kravina… ale já bych z toho umřel – do smrti asi určitě.
Pazvuky zkazí sebelepší zážitek.
Jo, jednou jsem takhle hledal a pazvuky zmizely po aplikaci silikonu na to plastové vodítko lanka. Čemuž ovšemže předcházela kompletní rozborka středů, pedálů, hlavového složení, středů kol a řídítek.
Teď se manželce na trekovém kole začalo těžko řadit na přesmykači. Takže jsem, po zralé úvaze a posouzení opotřebení, v krátkém sledu vyměnil páky za fungl nové a přesmykač (ze druhé ruky), s tím lanka i bovdeny, také sjetý prostřední převodník a samozřejmě řetěz. Pořád nic. Tak jsem začal hledat chybu a po půlhodině mordování jsem zjistil, že plastové vodítko lanek pod středem je vydřené a prostě drhne. Což jsem vyřešil naprosto elegantně kouskem plastové trubičky, která je u V-brzd v zahnuté kovové koncovce na přívodu k čelistem. Do vybrání v plastu vešla naprosto přesně a chodí to lépe, než s novým plastem.
Já mohu taky přispět do tohoto vlákna.
Nedávno mi na fullu při záběru, zejména ve stoje, něco začalo cvakat někde z oblasti středu.
Zaměřil jsem se na všechny možná místa, a to včetně představce řídítek apod. Nezapomněl jsem ani na pedály a jejich závity. Nic nepomáhalo. Už jsem pomalu věřil, že to fakt bude ve středovém složení. Pak mi to, ale nedalo a znovu jsem se pustil do pedálu, ale ne pouze vyčištění a následné promazání, avšak rozebrání osy! No a když jsem u svého rok a půl starého SPD SH XT uviděl vnitřek, který byl téměř suchý, ložiska už měla jen trochu vazelíny a to ještě černé barvy, tak jsem začal věřit, že by to mohlo být ono :-). Vše jsem vyčistil a napral maximum vazelíny.
No a ejhle, je po cvakání :-D!!!!
Sice tu pedály a jejich závity píše skoro každý, ale když ani to nepomůže, což byl můj případ, tak pedál rozeberte a vnitřek promažte a snad to pomůže i Vám :-)
Ahoj, mam dalsi prihodu s cvakanim, ktera se tu sice i resila, ale jeji nalezeni neni tak snadne a hlavne ocividne.
U htcka jsem po vymene stredu resil obcasne cvakani a jelikoz tam mam nenavideni raceface pressfit, tak jsem samozrejme ihned konstatoval, ze je to tim. Tedy znate to, cisteni, pak vyrazeni, znovu lisovani atd. Nepomohlo. Pak pedaly, sedlovka, patka, hlavko no znate to…
Nic nepomohlo. Draty ok, proste nic.
Tak jsem si rikal, ze to je stejne tim stredem, ze ma treba vuli. A kdyz jsem mel kolo na stojanu, najednou rana, jako kravicka. Cumim, co se deje, ihned me napadlo: praskl ram, karbon v upnuti :-(. Kontroluji ram a nic, vse ok. Koukam na plast nic. Sahnu na draty, a ta rama bylo to, ze se urval, praskl drat v uchyceni u naboje :-0.
Nejspis byl uz nacaty, ale na pevnost to vliv nemelo, proto pri kontrolach pohmatem bylo vse ok, ale pri zaberech to uz pracovalo, praskalo a to byly ty zvuky.
Takze, kdyz by nekdo resil podobne, tak mrknete i vizualne na drat upnuty u naboje, zda uz tam treba neni videt nejaky lom, ci koroze, ci co ja vim, co to zpusobilo :-)
Řešil jsem nedávno taky. Dlouho jsem to hledal, mazal, dotahoval, málem jsem dokonce zalepil ložiska do rámu. Nakonec jsem zabral za kolo a ozvalo se křupnutí. Takže ve výsledku stačilo dotáhnout rychloupínák a bylo opraveno. Taková b…t.
Jednou jsem kvůli klapání rozebral skoro celý kolo. Pak jsem zjistil, že mi klepe zip o přezku na helmě :)
Mám něco podobného, ale nerozebíral jsem kvůli tomu kolo – jen jsem to pár vyjížďek hledal. Na fullu se mi zepředu ozývalo v některých případech divné duté „plop“ při jízdě. Tak jsem si říkal něco v hajzlu s krkem, vidlicí apod. A ono prd, dělala to poloprázdná flaška pověšená naležato pod horní rámovou trubkou. Při nějakém množství vody ve flašce se to tam prostě dobře ozývá, žádné šplouchání, ale duté klepání…