• luky372898

    Ahoj, u e-kola Apache Tuwan mojí přítelkyně se postupně zhoršuje při záběru zvuk, který nedokážu identifikovat. Nejdřív jsem si myslel, že jde o vrzání sedla, ale tím to není. Pravděpodobně vychází ze středu. Buď z pedálů, osy, motoru nebo prasklého rámu někde uprostřed? Možná jde jen o nečistoty na ose nebo ložiscích. Neřekla mi, jak moc se to zhoršilo a teď jsem z toho docela zděšenej. Při jízdě s motorem to prý není tolik slyšet, což napovídá tomu, že jde o mechanický pohyb související s osou šlapek.

    Dokážete odhadnout o co by mohlo jít a jak bude náročná oprava? Samozřejmě mířím rovnou do servisu, ale chtěl jsem poprosit o posouzení o co by mohlo jít.

    Natočil jsem video s tímto zřetelným zvukem https://photos.app.goo.gl/…RnZzzVkPqRcA

    Děkuji za radu

    Lukáš

    0 1
    • MatS  

      Tezko hadat. Zni to jako neco povoleneho. Klika, pedal? Nevim. Chce to vse projit a zkontrolovat. Stred je pressfit? Mozna je vule mezi stredem a ramem.

      Narocna a ani draha oprava to nebude. Spis zalezi kolik si nauctuje servis.

      0 0
    • CzechJoker  

      Začal bych tím nejjednodušším – vyčistil bych závity pedálů a trochu je máznul vazelínou. Jinak se obávám, že – bez ohledu na pořizovací cenu – výrobce ojebal zákazníka a použil komponenty na úrovni hpermarketového werglu, což nutně povede k rychlé degradaci a problémům.

      Ale pokud jedeš do servisu, tak ať si s tím poradí oni. Řekl bych, a je to můj soukromý a škodoradostný názor, že se řada ze servisáků letos půjde oběsit, až se jim na servis začnou vracet elektrokola i se vzteklými zákazníky, kteří očekávali za vynaložené desítky tisíc korun víc, než je podřadná kvalita.

      0 0
      • MatS  

        No hlavne si kola nakoupila rada laiku, co budou s kazdou blbost behat do servisu. Takze servisy budou zahlceny banalnima opravama.

        To ale netvrdim ze musi byt problem tazatele. Muze to byt blbost nebo i treba vadnej nebo povolenej stred.

        0 0
        • Slavik  

          A servisy brečí nebo mají radost podojit hejly?

          0 0
          • CzechJoker  

            Radost pozvolna přechází v pláč, ony jsou to spojené nádoby. Hodně zákazníků, hodně mizerných komponentů znamená hodně emocí a vysvětlování a přemlouvání. Nedivil bych se, kdyby se to řada zákazníků snažila uhrát na záruku, do toho z druhé strany nedostatek komponentů… No, není o co stát.

            0 0
    • psbiker  

      Jasná sedlovka.

      2 1
    • Jáchym 1  

      Vzal bych to 1.zadní kolo-utažení

      2.sedlovka -namazat

      3.pedály

      4.kliky

      Může to být uchycení motoru do rámu.

      0 0
      • TommyP3  

        +1 zkusit výše napsané a motor pak taky

        něco podobného jsem řešil u SH steps motoru, vrzání pri záběru. Po zpětném složení to přestalo. Šrouby co drží motor v rámu dostávají zabrat.

        0 0
        • AE86  

          Sedlovka se dá otestovat jízdou ve stoje. Kliky nemají vůli, když s nimi proti rámu zkusíte zalomcovat?

          0 0
    • rob7  

      Nevím, jestli to tady už někdo nepsal, ale vytáhnul bych osy z kol, vyčistil a namazal. Taky závit a dosedací plochu osy.

      0 0
    • Chlebovnik  

      Plastový kryt(y) motoru. To prošlápni na místě do boku a bude jasno.

      0 0
    • plachťák  

      Všechno jak je psáno nahoře. Také jsem to řešil (ne na ekole) a zkontroloval bych i zadní náboj. Chyť ráfek a rám u náboje a zkus hýbat rafkem do stran. Pokud je vůle, tak hledat i tam. Mi takhle odešla ložiska v náboji a po výměně to přestalo. Přesně u záběru do pedálu. A taky jsem měl bordel ve středu, drhlo jedno ložisko. Výměna obojího a přešlo vše. Už z kola nemám „křupana“. Hodně štěstí při hledání!

      0 0
    • Petrkupb  

      Oživuji diskusi po delší době. Také jsem řešil praskání, takové cvakání. Dělá to plastový kryt motoru když doléhá k rámu. Dal jsem pod kryt na šroubky ( tři na boční a čtyři na spodní ) O kroužky a namazal modrým Loctite. Šroubky pak s citem dotáhl tak aby bezi kryty a rámem vždy zůstala mezírka na novinový papír. A vrzání je vyřešeno.

      0 0
    • Petrkupb  

      Oživuji diskusi po delší době. Také jsem řešil praskání, takové cvakání. Dělá to plastový kryt motoru když doléhá k rámu. Dal jsem pod kryt na šroubky ( tři na boční a čtyři na spodní ) O kroužky a namazal modrým Loctite. Šroubky pak s citem dotáhl tak aby bezi kryty a rámem vždy zůstala mezírka na novinový papír. A vrzání je vyřešeno.

      0 0
    • va-bo  

      Uz jsem se nekolikrat setkal s pripadem, ze praskani pri zaberu vyrabelo ulozeni RU osy zadniho kola v patkach ramu. Stacilo kapnout olej a primerene utahnout RU a bylo po problemu. Ale nez jsem na to prisel … :-)

      0 0
    • RMX  

      Potýkám se s celkem hlasitým praskáním při šlapání. Pokud nešlapu je ticho. Když jdu ze sedla a šlapu tak je taky klid. Sedlovou trubku i sedlovku jsem důkladně vyčistil. Zajímavé je když jsem jel v dešti a trochu v bahně tak praskání přestalo. Vydrželo to i po dešti cestou domů. Nicméně další den to začalo znova. Nějaký tip co by to mohlo být?

      0 0
      • va-bo  

        Ze by sedlo?

        1 0
        • adam320  

          Nebo kycle:)

          1 0
        • yorg  

          Taky mám stejnou zkušenost. Sedlo bylo posunuté nadoraz a materiál sedla se dotýkal sedlovky. Konkrétně toho mechanismu, ve které jsou uchycené dráty sedla.

          Stačilo sedlo posunout na drátech o pár milimetrů a je klid.

          0 0
      • Espen  

        No sedlovka evidentně :-). Čistá může být sebevíc,když má vůli, může lupat. Jestli ti při povolené sedlové objímce lehce vklouzne do rámu, tak pak lupe. Když mám tento problém, vystřihnu proužek papíru a vložím mezi sedlovku, aby samotné zasunutí kladlo nějaký odpor.

        0 0
        • RMX  

          Díky za odpověď. Jak velký kus toho papíru? Zhruba od objímky ke konci toho výřezu v sedlovce?

          0 0
          • Espen  

            Delší, klidně 10cm. Ono záleží jak velký vakl to při povolené objímce má?

            0 0
            • RMX  

              Když povolím objímku tak tam jde ta sedlovka zlehka. Ne tedy že by tam hned zapadla celá. Stačí na ní lehce tlačit. Když bylo kolo nové tak to nedělalo.

              0 0
              • Espen  

                Tak si vystřihni 2cm proužek a zkus ho tam vložit a postupně ubírej.

                0 0
                • RMX  

                  OK díky. Jenom mě napadlo, tak pasta na karbon by nepomohla od těch zvuků? Mám ale hliník-hliník.

                  P.S. ten papír nějaký obyč kancelářský?

                  0 0
    • novas752  

      Cvakání v mopedech je nejlepší rešit tak že to odvezeš někomu kdo dělá hodně kusů tohoto modelu. Oproti obyčejným kolum je to dost komplikované, mohl bys tam udělat skoro generálku 2× po sobě aniž by to problém vyřešilo a dotyčný by na zo mohl znát typický důvod a řešení. Uchycení motoru na nějaký mezikusy, mezikusy do rámu, nějaké kryty, kabeláž, nějaké zámky baterie, baterie samotná, prostupy v rámu, pak samozřejmě celá mechaniclá část. To může být klidně na celej den hledání bez úspěchu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.