Ahojte, uvažuju o novém compu a našel jsem docela zajímavou variantu, která funguje i jako GPS záznamník. Myslíte, že stojí za to uvažovat o koupi?
Odkaz:
Ahojte, uvažuju o novém compu a našel jsem docela zajímavou variantu, která funguje i jako GPS záznamník. Myslíte, že stojí za to uvažovat o koupi?
Odkaz:
Píšou tam, že všechny informace jsou získávány přímo z GPS – to mi přijde vyloženě na nic. GPS zpravidla neměří vertikální rychlost (v téhle cenové kategorii ne zpravidla, ale určitě), takže když jedeš třeba rychle z kopce dává to dost odlišné výsledky. Takže počítej s tím, že všechny informace budou značně orientační. Já bych do toho nešel.
Boha jeho…
při 10% stoupání nebo klesání je na vodorovném úseku 100m šikmá (= skutečná) vzdálenost 100,5m
při 20% stoupání (a to už je sakra kopec) nebo klesání je na vodorovném úseku 100m šikmá (= skutečná) vzdálenost 102m
2% rozdílu znamenají, že místo 50 km/h jedu 51 km/h – je toto podstatné?
2% rozdílu znamenají, že místo 100 km výletu ujedu 102 km, a to ještě jenom v případě, že bych jezdil furt nahoru-dolů a ani kousek po rovině.
Jinak souhlasím, že jenom GPS čidlo se na kolo nehodí – když jedu v otevřené krajině, měří moje GPS rychlost stejnou jako tachometr. Když vjedu do lesa, tak je GPS dobrá akorát ke zjištění polohy, ale rychlost ukazuje cca poloviční, než je skutečná podle tachometru. Zaznamenaná délka trasy teda sedí, to zas jo.
Osobně mi u toho přístroje vadí hlavně „výdrž až 28 hodin“ tzn. nutnost denně nabíjet. Moje GPSka s dobrýma tužkovkama vydrží cca den, ale v tachometru nemusím baterku měnit rok nebo i dýl. Na týden mimo civilizaci si k GPSce můžu přibalit náhradní tužkovky, ale co v případě vestavěného aku?
Nu dobrá. Asi to tedy nebude těmi kopci :-). Na druhou stranu u mě dělá rozdíl mezi GPS a cyklocompem na dvaceti kilometrech klidně i kilák. A fakt to není tím, že bych měl špatně nastavený cyklocomp :-). A to už pro mě podstatné je.
To je ale tím, že někdy GPS pochoduje, když stojíš a někdy má odchylku od skutečné trasy, vzniklou nepřesností signálu.
A jak víš, který přístroj měří přesně a který má tu odchylku ???
No to je přece už z logiky věcí – počítač na kole měří jenom to co ujedeš a GPS – přesně jak jsi napsal – prostě chytá signál. Někdy lépe, někdy hůře. GPS zaznamenává tvoji polohu – po nějakých intervalech (vzdálenost, čas) – takže nikdy nemůže být tak přesná.
Ale čert to vem – nejsem ani omylem takový odborník, abych se o tom hádal. Prostě jsem to takhle slyšel od lidí co tomu rozumí lépe než já a zároveň to koresponduje s mými osobními zkušenostmi.
Naopak. Pokud máš dobrou GPSku s citlivým přijímačem a nezastavuje se (to načítání ujeté vzdálenosti navíc při zastavení aspoň trochu každá gpska), tak údaj ujeté vzdálenosti je podlě mě přesnější než údaj z cyklocompu (tak přesně nedokážeš nastavit obvod kola).
Ideálne sa kalibruje tak, že v otvorenej rovinatej krajine si hvízdnem výjazd s GPSkom aj cyklocomputerom. Potom v MapSource urobím prípadný doktoring GPS tracklogu :) a po jeho kontrole v Earth na základe porovnania takto zistenej dåžky a toho, čo nameral computer, nakalibrujem computer.
Napr. z Bratislavy popri Dunaji do Gabčíkova a späť, niečo cez 100 km, úplná placka, úplný ideál.
V okamihu ako sa vojde medzi kopce, proste do rádiového tieňa, alebo do prostredia s nevypočítateľnými odrazmi, je možné GPS zahodiť plavným oblúkom.
… V okamihu ako sa vojde medzi kopce, proste do rádiového tieňa, alebo do prostredia s nevypočítateľnými odrazmi, je možné GPS zahodiť plavným oblúkom.
Asi tak – proto mi přijde samotné GPS nevhodné. Ale je fakt, že naprostá většina mého ježdění je mimo otevřenou rovinatou krajinu.
No mě chodil v kapse bundy na sjezdovce v celku přesně, jsem zvědav, co bude dělat v zalesněných údolích na biku, ale klasickej comp rozhodně nezahodím…
to si mal šťastie, vo vrecku bundy by som sa nespoliehal ani na väčšie typy s quad-helix anténou, ktorá je na takéto nosenie vhodnejšia…
Moc bych tomu nevěřil… GPS má přesnost v řádu metrů, tachometry se nastavují v cm, u některých jdou i milimetry. I kdybych byl nemehlo, tak na obvodu kola se pořád mohu proměřit jen o pár cm.
GPSka nemá extra přesnost pro absolutní údaj, to je pravda (tedy bude tvrdit, že jsem třeba o pár metrů jinde než přesně jsem). Jenže při měření ujeté vzdálenosti se chyby povětšinou vyruší, protože pokud je nějaká chybá za daných podmínek, tak ta chyba v blízkém čase zůstává téměř stejná.
Vyjímkou jsou samozřejmě sem tam trasy, které vedou v podmínkách, kdy je vyloženě špatný signál, to se ale s dnešními lepšími citlivými přístroji stává jen zcela ojediněle.
A jak s přesností nastavení obvodu jsem už reagoval níže.
A pro svojí GPSku to mám párkrát hlavně ověřené, že dává dost přesné výsledky ujeté vzdálenosti, lepší než dosáhnu s tachometru (samozřejmě ale jak jsem také reagoval na zichise, tak neprovádím žádnou kalibraci tacháče před každou vyjížďkou, abych měl přesně správně obvod).
Prověřoval jsem rozdíly ve vzdálenostech na cca 30ti km a lyšil jsem se GPS proti cyklokompu o 40 metrů. A to s obvodem kola nedělám žádná kouzla a rozhodně nekalibruji po změně pláště a pumpování kol.
Hmmm, to zní už mnohem příznivěji… Mně se zatím nepovedl rozdíl mezi údajem na tachometru a GPS zmenšit na méně než 500m na 30km trase. A to jsem přední kolo měřil několikrát, odvalováním po zemi. Asi ale vadí i to, že bylo bez zátěže, kterou jinak vytváří jezdec… Asi to budu muset ještě nějak doladit ;-) Vím, je to chyba pouhých 2%, ale když ty čísla vidím vedle sebe, tak mne to rozčiluje :-)
Tak mě u Holuxe (GPS) dělá rozdíl oproti Sigmě na 15 km 50 metrů
GPS ty chyby vyrovnává – chvilku přidává, pak ubírá, podle toho, jak lítají družice, takže po kilometru můžeš mít odchylku 50 m, ale když ujedeš dalších 200 km, tak máš odchylku třeba taky 50 m. Pokud byl celou dobu signál.
Zatímco chyba tachometru roste pořád jedním směrem, podle rozdílu mezi spočítaným a skutečným obvodem kola – Když se na obvodu kola sekneš o 1 cm (asi 0,5%), znamená to na kilometru rozdíl 50 m, ale na 200 km už je to 1000 m.
Což je pro běžné ježdění pořád zanedbatelné.
LOL ! právěže drátěnej tachec je vůbec to nejpřesnější. Mám na rovným úseku asfaltky laserovým dálkoměrem odměřenou vzdálenost 1km, kam si zajedu vždycky když měním plášť. Opakovatelnost jakou tam s ním dosahuji je 2m, tzn. když to projedu opakovaně, tachec mi ukáže o 2m míň, nebo víc než je průměrnej výsledek. Když mi ten průměr vychází víc nebo míň než těch 1000, upravím příslušném poměru nastavení průměru kola v tacháči.
No abych nekecal, projedu si to spíš jenom když se mi chce :o)
Jenže většina lidí opravdu nemá potřebu se s tím takhle s..t (kolo je od ježdění a ne že se budu zabývat neustále složitou kalibrací tacháče jen proto, aby ukazoval přesně). A i když to uděláš, tak pak jen nafoukneš jinak pláště, trošku sjedeš vzorek, venku je jiná teplota a hned to bude vše jinak.
Tedy ta opakovatelnost s přesností 2m je zcela nic neříkající údaj, to by totiž byl údaj k něčemu pouze pro případ, že to budeš dělat před každou vyjížďkou (a to už by bylo tedy extrémně úchylné).
Tedy v praxi jak reálně 99% lidí tacháč používá rozhodně nejpřesnější není (já tedy nastavím vždy pro daný typ pláště jedno číslo, které jsem si jednou kdysi zjistil a věci jako sjetí, nafoukání, rozdíl kus od kus, teplota venku opravdu neřeším).
božíčku, jak se ti staroušci zarputile drží svého přesvědčení a nejsou schopni ho změnit, dokud ho červi nevytáhnou :-) Kdybys mě argumentoval aspoň něčím obstojným…takhle mám pocit že si jenom děláš prdel „Složitá kalibrace“ „jiná teplota“ „trošku sjetý vzorek“ -tak ten má z toho všeho vliv snad úplně nejmenší. Na sjetých silničních/krosových pláštích, kde tě najetý megametry zajímají ze všeho nejvíc, má sjetý plášť poloměr menší o 1mm což způsobí chybu 0,28% Vzorek u sjetých drapáků horáka bude tak o 2–3mm menší, v tom horším případě to teda dělá chybu 0,45%
Jedinej bod ti uznávám -tlak v pláštích. Když ti ale tak změknou pláště, že se ti promáčknou navíc o nezanedbatelných 8mm, tak už to poznáš i nohama a budeš ještě rád, že ti tacháč za tu zvýšenou námahu jedno procentíko do tvý tabulky v cyklodeníčku přidá :-)
Mně je ta přesnost zcela ukradená a neřeším ji.
Ale pro srovnání s tou gpskou: Vzorek na plášti je 4mm (např. NN), což dá chybu přes 1%. V součtu všechny ty chyby dohromady dají klidně i 2% (samozřejmě někdy se monou navzájem eliminovat, někdy se budou sčítat), což je mi třeba úplně ukradené, ovšem přesnost gpsky na záznam delší trasy bude rozhodně vyšší (podle mě do 0,5%, jak kdy, často ta chyba může být téměř blízká k nule).
Tedy pro srovnání přesnosti jsou všechny ty faktory podstatné.
A o tom tlaku v pláštích to samozřejmě není o tom, jestli to poznáš nebo ne, samozřejmě že to poznáš. Ale spousta lidí cíleně fouká zcela různé tlaky dle situace. Dřív jsem to také dělal, že jsem třeba na asfalt bušil na maximální povolený tlak pláště a do terénu foukal klidně minimum povolené na pláště nebo ještě méně, tedy rozdíly typu 60 × 30psi. Dnes už to nedělám, mám rád pohodlí a tedy nebuším ani celopevňáka na asfalt, takže rozptyl tlaků co používám mi značně klesnul.
A samozřejmě nebudu řešit v takovém případě nějakou změnu obvodu kola.
Přesně tak. V případě, že se moc nestojí na místě a jede se souvisle, tak nemám na 100km rozdíl GPS x cyklocomp. nikdy větší než 0,5km (což ani tak přesně nemusím mít nastavený obvod kola u cyklocompu).
Ani kdybys ho chtěl brát jenom na výlety po okolních vesnicích, tak se mi zdá docela k nepotřebě. Jeho výdrž je totiž zoufale malá. Brát ho na cestu do zahraničí je pak holý nesmysl. Akumulátor bude buď zaletovaný, nebo tak drahý že si dva náhradní nepořídíš. Aby to k něčemu bylo, tak si představuju že takovej přijímač by měl mít výdrž jako průměrnej mobil, teda aspoň čtyři dny.
No, tak dlouho nevydrží žádná GPSka, ale ty turistické fungují na tužkové baterie.
Takže já osobně bych šel do varianty normální levný cyklokomp a levná turistická GPSka.
Třeba tahle je i s mapou ČR za 5 tisíc:
GARMIN eTrex Venture Cx Czech – GPS přijímač, barevný displej, 128MB microSD, napájení 2× AA baterie, mapa ČR
Před týdnem jsem si ho koupil a je výborný.Zatím jej zkouším v autě nebo při chůzi.Výdrž je dostatečná,protože je zapnutý jen při jízdě . pokud denně pojedeš na kole 9 hod.tak po třech dnech se snad k zásuvce dostaneš.Při mém nákupu v jednopodlažní budově Liedlu to dokonce zmapovalo mojí cestu mezi regály,což jsem vůbec nečekal-přikládám foto.
No a kde je to foto?
Sliby chyby..:D
Foto se nezdařilo vložit,zkouším to znovu,vypadá to,že se to už zdařilo.Ovládání přístroje Holux GPSport 245 je sice v angličtině ale program na editaci tras ezTour je v češtině.
hm, nema to moc malou frekvenci zaznamu? Da se nastavit vyssi?
Lze nastavit po 1sec. nebo podle vdálenosti, třeba 5m, ale častěji než jednou za sekundu to nezaznamenává…
Nejak mi ten tvuj zaznam nejde do hlavy, zadna z tech usecek prece neni vzdalenost kterou urazis za sekundu :)
Zajimavy.
mel zapnutou jinou cetnost/frekvenci
proc to kazis?
:P
tak to pardon, priste prihmur oko ;) bagre:)
a nebo neměl, jen tam prostě lítal jak mucha přiklopená půllitrem :-)
Přístroj má čtyři mody:Chůze-Běh-Kolo-Auto a každý zapisuje jinak.I kdzž při Chůzi nastavim interval 1s tak zapíše bod na trase až při i menší změně směru.Proto ty rovné úsečky.Při modu Kolo zapisuje body hustě i na rovné trase.Všechny mody ještě nemám vyzkoušené.Později!
Ještě oprava:Když jsem trasu zvětšil v Editoru tras tak jsem zjistil,že přístroj opravdu zapisuje body každou sekundu-tak jak bylo nastaveno.Přikládám foto části trasy v obchodě,kde je vidět,že jsem se nejvíc zdržel u kasy.
to uz vypada v pohode.
Jen bacha, mam pocit ze travis moc casu u regalu s polohrubou moukou…
Myslim ze to bylo spis u peciva…polohruba mouka je jinde :-)
Bylo to pečivo!!!
Bylo to pečivo!!!
Protože taky zvažuji pořízení compu se záznamem GPS, chtěl jsem se zeptat, jak hodnotíš Holux po dvou měsících?
Maximální spokojenost.Ze stránek výrobce jsem stáhl a nainstaloval nový firmware a od té doby na displeji vidím v % zbývající paměť a také souřadnice momentální polohy.Používám i původní cyklocomputer Sigmu hlavně pro celkově ujeté km za rok,za jízdy na něm sleduji rychlost a ujeté km a na Holuxu nadm.výšku.Holux by mi ukázal vše,ale takhle to mám bez přepínání.Trasu zaznamenává přesně,drží signál i při chůzi v hustém lese.
Díky a ještě jeden dotaz bych měl- nevím,, jestli se vyjádřím srozumitelně- kapacita paměti je asi dostatečná, limitující bude životnost baterek. jak ale poznáš jednotlivé vyjížďky? jsou ty záznamy nějak rozdělené? třeba podle datumu (jako u HAC4)?
Kapacita paměti je 240000 waypointů-teď mám v Holuxu 3 trasy,celkem 107km,doba cesty s přestávkami asi 8hod.-z toho 2 trasy zápis 1 waypoint/1 sec. a 1 trasa 1 waypoint/2m a stále mám volných 86% paměti.Jednotlivé trasy mají v názvu datum i čas,takže se lehce rozeznají.Před stahováním do PC si v programu ezTour nastavím čas pauzy v minutách.Pokud chci oddělit jednotlivé dny,nastavím třeba 600min.-potom trasy,které mají mezi sebou pauzu více jak 10hod jsou oddělené.Pokud nastavím třeba 120min. rozdělí se mi na dvě samostatné trasy dvě vyjížďky ve stejném dni,mezi kterými je pauza min. 120min.Trasy se ale dají dodatečně spojovat i rozdělovat. Výdrž baterie ještě nemám plně ověřenou,ale měla by vydržet asi 20hod s podsvícením displeje a 28hod bez podsvícení.Doufám,že odpověď je postačující,pokud ne,doplním.
Jaká je kompatibilita? Jde záznamy uložit jako gpx?
Trasy jdou uložit do GPX i do KMZ i s foto pro Google.
Trasy jdou uložit do GPX i do KMZ i s foto pro Google.
Díky za odpověď, trochu mě udivuje, že to neumí „sčítat“ ujeté km… a ten někde výše zmiňovaný soft Sporttracks- ten je pouze pro Qstarz?
SportTracks ti importuje okrem mnohých iných vecí akékoľvek GPXko (GPX je HW nezávislé)
Holux zaznamená celkové km jednotlivých tras ale po uložení tras do PC a následném vymazání paměti v přístroji žádná data nezůstanou.
Mám dotaz, jaký fimware jsi si stáhl od výrobce
(http://www.holux.com/…download.jsp?…)
GPSport 245 FW_V1.01 update package_En z 16.3.09 nebo
GPSport 245 special FW update package_En z 2.4.09 ?
Nainstaloval jsem firmware 1.01 Nad novějším Special FW zatím váhám,protože bych nové funkce asi nevyužil.Je tam grafické znázornění trasy přímo na displeji přístroje,dvojí počítání celkových km(první je třeba cesta k nějakému cíli a po přepnutí druhý číselník zaznamenává cestu zpět,pokud jedu jinudy.Na úkor toho zůstane v přístroji jen angličtina a čínština.
jj, tak já jsem si ji již stáhl tu verzi 2
Mám s Holuxem najeto asi 100km na biku a asi 500km na sjezdovkách. Signál zatím neztratil nikdy, rychlost v hustém lese nebo hlubokém údolí ukazuje chvilkama nižší. Celková ujetá vzdálenost je OK, max. rychlost většinou taky. Zaznamenaná trasa je přesná, dokonce i v místech, kde tachometr ukazoval místy špatně. Jediné místo, kde je záznam trasy mimo cca o 100m je hluboké, zalesněné, klikaté, údolí, při jízdě jeho středem. Při jízdě úbočím je záznam přesný. Je to dáno tím, že přístoj uprostřed údolí chytá jen odrazy a to ho splete…
Vcera jsem poridil Qstarz.
Zatim sem meril dve trasy – prvni cca sedmi kilometrovej beh sidlistem, nijak husta zastavba, proste panelaky – trasa zaznamenana presne, clovek pak zpetne vidi kde prebihal silnici a podobne, rychlost to ukazovalo vcelku presne, jak moc ale budu moct posoudit az na kole pri srovnani s normalnim tachometrem. Dvakrat ale zaznam pozice ustrelil (5 metru max). Rozhodne ale nic co by me vytocilo.
Druhy mereni, dnes rano cesta pesky, autobusem a autem (cca 32 km). Zadna ztrata signalu, zaznam dosti presnej az na jedno ulitnuti z cesty (5 metru). Opet super.
Prilozenej software vypada solidne, navic se v nem pak da jednotlivejma polohama „hejbat“, cili ty ojedinely ustrely se daji lehce opravit / odstranit.
Mereni nadmorske vysky vypada v poradku, vyskovej profil a udaje o max prevyseni atd na prvni pohled odpovidaj.
Myslim ze sila signalu u takovyho zarizeni je dostacujici, poridil sem to hlavne kvuli zaznamum trasy pro kolo/beh, nikoli kvuli aktualnimu infu, ale i to nakonec vypada dost presne. Jediny mista kde se ta masina nechyta jsou budovy (v panelaku se udaje samovolne mirne menily, nezavisle na poloze, v praci v kanclu zas nemuze najit satelity vubec). Nemam ale v planu jezdit po obyvaku na bajku, takze me to moc netrapi :). Zbyva ozkouset jizdu lesem a uvidim, zatim jsem ale spokojenej.
Az dojdu z hokny tak dyztak postnu zaznamy z tras a nejaky screeny.
zkus se projet trošku lesem a pak po točivé pěšince zařezané do srázu. Panečku, to jsou pak výsledky, a ta převýšení…
Chyba u výškových měření ze záznamu GPS je furt stejná, úkaz který popisuješ vzniká přejímáním výškových map z mapy, tedy přiřazováním výšky k 2D záznamu. Je to dané „řídkým“ rastrem výškových dat.
Osobně vozím Qstarz Q1300 a chyba je ± stejná ve městě, v horách i na těch cetách co tu popisuješ. Vysoké převýšení je dáno tím že GPS furt zaznamenává změněnou výšku a když to nevyfiltruješ tak ti každý přírůstek počítá do převýšení.
…výškových DAT… samozřejmě.
Zeptám se asi blbě (jako laik)… A jak se to dá vyfiltrovat?
Prohnat nějakým TrackProcesorem. Vestavěný ho má třeba TTQV.
Takisto som kupil Qstarz 2000 minuly tyzden,cez weekend som testoval na biku, rychlost ukazuje velmi presne a aj udaje o vyske su dostatocne presne a to som jazdil v lese,ovsem teraz nie je tak husty…
Porovnaval som so Sigmou 2006, ktoru mam,Sigma mi ukazala menej nastupanych metrov, vzdialenost a rychlost boli prakticky zhodne, ovsem nastupane metre sa podla cykloservera.cz a mapy na nom blizili k cislam GPS,takze to vyzera tak,ze Sigma si viac vymyslala a obrala ma o nastupane metre :-)
Tak to rad slysim.
Jinak na stranach qstarzu je k dispozici novejsi verze toho softu co mas na obrazku. Ja asi ale budu pouzivat SportTracks, ma vic moznosti a volitelnych rozsireni (napr. korekce vysky, spousta grafu, nastaveni, statistik jako doba stravena v jednotlivych rychlostnich zonach, automaticky zaznamy pocasi atd atd.)
Moc pekny softik, diky za tip
Aj Google Earth je moc fajn :-)
to vypada presne (pokud pod to carou lezi trajektorie tveho vyletu :P).
Jinak tady je odkaz na "cesky mapy do Sport Tracks ":http://www.zonefivesoftware.com/…n_detail.php?…
Nemohl bys prosim na ICQ? Mam dotaz.
Dá se samostatně ukázat výškový profil? Viděl jsem, že graf ukazuje profil i rychlost dohromady
Jasne, v pohode
Mozna blba otazka, ale umi ta vec i navigovat po ulozene trase?
nie a nie je to ani jej ulohou
Lepší samostatný cyklocomputer a na záznam trasy třeba bluetooth GPS modul a mobil s programem TrekBuddy. V nouzi se ta kombinace dá použít i jako cyklocomputer.
jj … mám odzkoušený program SmartCOM,který je super na topo-mapy ale bohužel neumí zaznamenávat v. profil, na který jede použí zmiňovaný trekBuddy nebo Nokia Sport Tracker.
Nokia E50 + LD-3W
Já se rozhoduji mezi Holuxem GPSport 245 a Qstarz GPS Explore 2000
Je to strašně těžké rozhodnutí,…
tak pro co ses rozhodl? jsem taky na vážkách.....:-)
po delsim uzivanim musim rict ze z myho pohledu ma Qstarz jedinou nevyhodu – a to vetsi rozmer (nekomu to muze vadit, nekomu ne).
Co se presnosti tyce tak vazne super, ze zaznamu jde krasne poznat i po ktere strane polnacky jedu… Nepresnosti v zaznamu (kdy nejakej bod v trase uleti treba o 10 metru) jsou opravdu ojedinely (rek bych tak jedna na 750 km bajkovani terenem) a to tu GPS casto vozim v kapse. Signal casto drzi i treba v dlouhejch sikmejch podjezdech pod dalnici (20 metru bez oblohy nad hlavou), coz je pro me prijemny prekvapeni :)
Presne tak,absolutna spokojnost,fajn stroj za tie prachy
čekal jsem ješte zda bude na http://navigovat.mobilmania.cz recenze Qstarz (recenze Holuxu tam je), ale prý ten člověk co to měl dělat, tak nakonec tu recenzi neudělal. Takže nakonec půjdu asi do Holuxe (umí export dat do html, což je pro mě výhoda, protože to chci dávat i na web)
Zda sa ti tych exportovych formatov u Qstarz malo? :-)
:), no to jsem nikde nevyčetl. Ty jsi my dal, teď opět nevím, který si mám pořídit-
Ještě se zeptám
Nejvíc my asi vadí, že se nedá oproti Holuxu stisknutím tlačítka do paměti uložit samostatný bod (např. když někde jsem, zmáčku tlačítko a chci pak doma vědět kde to místo přesně bylo)
Jaké to má napájení tužkové baterky nebo akumulátor?
Pro stáhnutí dat do PC, potřebuji nainstalovat ovladače, nebo se mi zobrazí jako nová disketová jednotka?
Dá se trasa v PC opravit (např. přemístit jednotlivé body)
U Holuxe se jednotlivé záznamy nemohu na mapě vypínat a zapínat (nebo je to složitější), musí se dívat na všechny najednou. Trasu nelze ani jednoduše smazat, finální výběr je třeba provést před importem. Je to u Qstarz jednoduší ?
S tym POI neviem,ci je mozne manualne ho zvolit (prinajhorsom si odpises GPS suradnice :-) ),ma to akumulator so slusnou vydrzou,jazdil som na nom cely den cca 12 hod,vydrz ma mat do 20 hod, instaluju sa ovladace,nezobrazuje sa ako diskova jednotka,zaznamy sa stahuju len cez ten origos soft,zaznamy su pekne oddelene po dnoch,soft sa mi velmi pozdava,je jednoduchy a prehladny,obsahuje krasny sportovy kalendar aktivit atd…
a jak se jmenuje ten soft?
origos od vyrobcu Qsports a Travel Recorder
Jen k tomu Holuxu:
Trasy vypínat sice nejdou, ale jednotlivé dny ukládám do samostatných souborů, trasy můžeš dělit, mazat, upravovat. Pokud uvažuješ o vyhodnocování treninku, tak na to je lepší trasy přetáhnout přes gpx do SportTracks, ale to můžeš i z Qstarzu…
Ahoj, prosím tě vejde se mi do Holuxu zhruba tak pět dní po 5–7 hod. Chystám se v létě u nás na turistickou dovolenou a nebudu mít přístup ke compu. Holuxe ještě nemám, ale uvažuji o něm. Díky.
V pohodě vejde, při záznamu po 10m ti zaznamená asi 1000km. Byl to můj hlavní požadavek, jezdím pravidelně na týden do Krkonoš bez PC. Četnost záznamu si můžeš nastavit podle potřeby.
tak jsem byl dneska přes oběd podívat na Edge 705.....a je to jasné.. teď abych si to kolo a všechno kolem hlídal jak oko v hlavě, vyhýbal se hřebíkům.. příští dva roky nedostanu z rozpočtu na kolo ani korunu;-)
Umí tahle mašinka i navigovat po uložené trase, nebo sloužín pouze pro ukládání mých tras?
Co by jste doporučili jak pro záznam, tak i pro navigaci po uložené trase (mohl bychom si tady udělat DB) – umí to TrekBuddy?
Z pohledu ujeté vzdálenosti si myslím, že GPS nestíhá pobrat objíždění kořenů a kamenů nahrazuje to rovnou čárou (cyklokomputer počítá přesně každou otáčku kola) Z mého pohledu by GPS měla vždycky naměřit o něco míň.
Umí tahle mašinka i navigovat po uložené trase, nebo sloužín pouze pro ukládání mých tras?
Co by jste doporučili jak pro záznam, tak i pro navigaci po uložené trase (mohl bychom si tady udělat DB) – umí to TrekBuddy?
Z pohledu ujeté vzdálenosti si myslím, že GPS nestíhá pobrat objíždění kořenů a kamenů nahrazuje to rovnou čárou (cyklokomputer počítá přesně každou otáčku kola) Z mého pohledu by GPS měla vždycky naměřit o něco míň.
Navigovat bohužel neumí, zvládne ukazovat jen směr a vzdálenost k jednomu bodu, ten lze zadat buď souřadnicema, nebo uložit aktuální polohu, ale více bodů či trasu mu nezadáš.
Myslím, že ideální na kolo je Garmin 705, ale ten je za deset litrů…
někdo nějaký zkušenosti s Sigma Pure GPS ?