V tomto článku popisuji mé osobní zkušenosti s reklamací u společnosti Bartoníček. Předem bych upozornil na to, že nejsem nijak spřízněný s B. ani nemám nejmenší důvod dělat mu reklamu, pouze zde vypisuji fakta.
Zakoupil jsem novou vidlici MX comp air 2005, a po 100km jsem zjistil v pravé noze vůli. Rozhodl jsem se tedy obrátit se na dovozce pro ČR. Prostřednictvím mailu jsme se s B. dohodli na osobním předání vidlice k reklamaci. V tomto fóru jsou i příspěvky nepěkně se vyjadřující k této firmě. Připravoval jsem se tedy na nevstřícný personál a laxní přístup. Když jsem dorazil do velkoobchodu a ohlásil reklamaci, byl jsem poslán s vidlicí do dílny. Přítomný technik(pan Němec) mne příjemně uvítal a vyslechl si můj problém. Měl jsem to štěstí, že jsem mohl nahlédnout pod pokličku, tj. být v dílně a pozorovat technika při práci, diskutovat o cyklo problematice. Moji vidli totiž přede mnou rozmontoval a řešil můj problém. Nakonec do dílny přišel pan Bartoníček a zjiš?oval zda je vše OK. Po hodince a něco strávené v dílně jsem došel k závěrům:
- B. si je vědom skutečnosti, že klíč k úspěchu nespočívá jen v prodeji ale i v pozáručním servisu. Přišlo mi, že heslo: „spokojený zákazník = jedna z našich priorit“ nezůstalo pouze prázdným heslem, ale je zde realizováno. Např. B. dostal vidlu k reklamaci, předem věděl, že podle směrnic továrny Marzocchi jí nelze uznat. Vzal ji sebou na meeting s Italy a zkusil reklamaci prosadit. Neúspěšně, ale takováto snaha mi přijde jako celkem nadstandardní. Nejen z tohoto příkladu, ale i ze samotného přístupu ke mně jako zákazníkovi jsem nabyl dojmu, že se zde nejedná o pouhý prodej vidlí a následný nezájem o zákazníka. U B. jsem si prostě nepřipadal jako nějaký vetřelec, který otravuje s reklamací a kterýho se chtějí všemožně zbavit.
- některé problémy s B. v tomto fóru jsou neúplné či zkreslené. Ono je vždycky lepší slyšet stanovisko obou stran. Netvrdím, že všecky,v minulosti byly např. problémy s přístupem k zákazníkům jedné B. pobočky – to mi potvrdil i Bartoníček. Ale třeba na fóru je napsáno cosi ve smyslu, že si nechal B. po vyřízení reklamace záručák a neposlal ho s vidlicí zpět, a že záručák došel až po uveřejnění stížnosti na fóru. ALE to, že se nakonec ukázalo, že byl zahrabán někde u prodejce přes kterého se vidla k reklamaci posílala a že B. záručák neměl – tohle už ve fóru uvedeno nebylo. Nebo, že si v dílně nechávají některé součástky s vidlice – např. prachovky atd. Viděl jsem tam hromadu na pohled dobrých, ale vyhozených a to z důvodu, že se vidlice rozmontovávala. Automaticky se pak nasadí úplně nové a staré vyhodí, žádné znovupoužití použitého se nekoná. Rovněž mýtus o nechávání si použitých součástek pro sebe za účelem obohacení se zdá jako absurdní.
- celkově jsem měl z B. dojem profíka, který své práci rozumí. Chtěl jsem uveřejnit i druhou(pozitivní) stranu mince, proto píšu tento příspěvek. Kritických příspěvků bylo dost, těch pozitivních méně. Ale proč taky. Já sám osobně se o toto fórum vůbec nezajímal – než jsem narazil na problém s vidlicí. Mám problém, tak ho zveřejním a? to každý ví. Kdybych na problém nenarazil a přesto měl dobrou zkušenost s B., žádný příspěvek bych asi nepsal. Prostě kritiku napíšu spíš než chválu, člověk snáze kritizuje než chválí. A hlavně i sebelínější člověk se bude angažovat, pokud nastane problém s věcí, do které vrazil X tisíc Kč. A pak mi nepřijde OK, aby byly lidi informováni jen kritice. Jednostranný pohled pak zbytečně ničí dobré jméno podniku. Poznal jsem některé prodejce, ke kterým bych se určitě už nevrátil a nebylo by vůbec na škodu aby zmizeli z trhu, ušetřilo by to spoustu nervů nespokojených zákazníků. Ale myslím, že B. do této skupiny nepatří.
- a jak to dopadlo s moji reklamací? V dílně byly ostatní vidličky k reklamaci – přičemž některé byly zaslány zcela zbytečně – prostě si zákazník pořádně nepřečetl manuál a určitou vlastnost vidlice pokládá za důvod k reklamaci. Zbytečná práce s vracením a balením vidlic zpět k majiteli. A pak že někdy trvá vyřízení reklamace dlouho. A to nemluvím o dodacích lhůtách Italů. Zpět k mé vidličce. Větší vůle tam byla nalezena, takže se jednoduchým zákrokem vymezila. Prostě pokud někdo váhá mezi koupí vidlic, tak se určitě nemusí obávat, že při volbě Marzocchi bude mít problémy s dovozcem při případném servisu. Ještě taková perlička na závěr: technik má na svém kole MX comp air, což může o lecčem vypovídat.
Když si přečtu co jsem napsal, vypadá to samou chválou skoro na placenou reklamu:) . Není tomu tak, byl jsem pouze velmi příjemně překvapen a chtěl se o poznatky podělit.