Cyklocomputer + GPS + HR - jak na to?

72 nepřečtených
  • Sugar67

    Řeším takové DILEMA. V současnosti měřím cyklistické funkce + HR cyklocomputerem, cyklistickéfunkce + GPS androidím telefonem. Jenomže tyto věci nejdou spárovat. Rád bych měřil všechny tyto data v jednom přístroji umístěném na řídítkách (abych na ně viděl). Chci vidět rychlost, vzdálenost a HR za jízdy a doma pak v klidu vyhodnotit další věci – srovnat průměry, úseky, trasy…

    Uvažoval jsem o levnějším řešení – koupit hrudní pás a spojit s androidem, ale telefon na řídítkách vozit nebudu (+GPS mi žere v mobilu dost baterku + BT potřebuju na HF). Tak uvažuju o komplu s GPS. Dneska je několik modelů od Sigmy, Garminu či Polaru v ceně kolem 7tis Kč. Máte s nimi někdo zkušenosti? Jak kvalitní jsou jejich vyhodnocovací programy do PC?

    0 0
    • Ice-goofy  

      Program si zvolíš, který chceš používat dost je kompatibilních i s jinýma softwerama ;). Já používám Gramin (sám o sobě má dobrý program, ale sám používám Stravu.

      0 0
      • Sugar67  

        No spíš jde o to, aby měl dobrý výstupní formát pro všechna data. Taky používám Stravu, je fajn, ale dovedu si představit lepší. Používáš který Garmin?

        0 0
    • borda  

      Tak ja mam z techle multifunkcnich prostroju se dvema:

      Garmin edge 710. Ma vsechno, co potrebujes, ale je to uz dost uastaraly. Ma to uz dost HW potize s novyma topo mapama. Uz se to dost seka, pei peohlizeni mapy. Taky to zobrazeni vektorovych map neni uplna hitparada. Je to tak trochu zmet car :-).

      Na jizdu po pripravene trase, pripadne na sledovani mapy mapy za jizdy (tipicky jestli se drzsis tur. znacky, nebo cyklostezky) naprosto dostacujici. Jako sporttester velmi doby.

      Novy edge (800/810) budou bezpochyby hw vykonem uplne jinde a i to zobrazeni map je takovy ucesanejsi (mam zkisenost z dakoty)

      Podporuje ant+, pripojis k nim HR, SPD CDC.

      Na garmin connect vsichni pejou chvalu, asi to bude dobry.

      Holux funtrek 130 pro. Ten aktualne mam. Mapy jsou rastrovy. Libivejsi, prehlednejsi. Obcas se mi ale po vektorech trosku zasteskne. Ale jen obcas a jen trosku :-). Predevsim pro to, ze smartmaps, dodavany jako soucast (jsou to de facto seznamacky mapy), maji v nejvyssim rozliseni pro me z nepochopitelnyho duvodu vykuchany turisticky a cykloturisticky znaceni.

      Proroze to ale bezi na wm a ma to navic nativni podporu OSM map, muze si tam bud navic nahrat treba ozi explorer, nebo primo v do prostredi cyklocomputeru vytvorit vlastni mapy pre mobile atlas creator. jako sportester to tak vymakany jako garmin nemaji, nicmene pouzitelne to je celkem dobre. Podpora ant +, pripojis vse co k tomu garminu (i primo od garminu . vyzkouseno).

      Soft holux eztour plus mi prijde paradni, dost mi pripomina soft, co byval u suunto t6.

      . Ten holux ma celkem vyhodu ve vymeny baterce (v garminech je vestavna). Ony tyhle strojky az tak dlouho nevydrzi (holux me cca 8 – 9 hod). Tak je dobry mit nahradni. Je tam nokiacka bl-5c, ktera stoji kilo.

      Tak to tak letem svetem, jako volny proud asociaci :-)

      0 0
      • borda  

        Jo, nejdulezitejsi vec, co se tyka mapy u holuxu jsem zapomel. Velmi dobre routuje. To se s garminem vubec neda srovnavat. To je o stoleti jinde.

        0 0
      • Sugar67  

        Dík za info. Ta baterka mě nenapadla, ale z 99% by to mělo stačit. Zvlášť pokud ji to nežere během pauzy.

        K tomu GPS – nepotřebuju mapy, jen záznam GPSa to k tomu, aby bylo možnost vyhodnocovat a porovnávat úseky.

        0 0
        • borda  

          Jo, tak to jsem blbe pochopil. Potom teda nejakej nemapovej edge (200, 500), nebo holux 260 pro. Ale z tech jsem zkousel jen ten holux a jenom chvilku, navic bez ant + prislusenstvi, tak zkusenost de facto nemam. Baterku mas kazdopadne vyresenou, pac tyhle masinky (alespon ten holux) vydrzi 20 + hodin.

          0 0
        • mrozu  

          Já používám Polar CS600X. Bez X bych rozhodně nebral, ten má méně paměti na záznam, i s X je to občas na hraně. V základu máš tepák a rychlost, k tomu dokoupíš G3 GPS za litr z bazaru a vejdeš se do 7000 v pohodě. GPS modul žere tužkovky, na jednu eneloopku vydrží cca 8 hodin a výhoda oproti G5 je, že se dá vyměnit v terénu a pokračovat v záznamu bez přerušení. Baterky v ostatních částech vydrží minimálně rok, ve snímači rychlosti/kadence bohužel nelze oficiálně uživatelsky vyměnit. Na tachometru mě sice dost věcí štve, ale nic není dokonalé a plusy rozhodně převažují, takže celkově spokojenost :)

          0 0
          • Sugar67  

            Mám obavu, že podle současných cen bych se tam nevlezl, ale co třeba tento

            http://www.polar-eshop.cz/…-france-bike

            0 0
            • mrozu  

              5200 za CS600X + 1000 za G3 se mi zdá být pod 7000 ;)

              U RCX5 funkční rozdíly posoudit nedokážu (resp. budou minimální), každopádně má navíc kadenci a WIND přenos do PC (oproti CS600X, který má v základu jen infra), výhoda je rozhodně i standardní CR2032 baterka v hodinkách. Stojí ale o 2 litry víc a GPS musíš dokoupit stejně. Pokud chceš kadenci a používal bys sporttester i mimo kolo, tak proč ne.

              0 0
              • BSP biker  

                RCX5 ma solidni displej, hodinky vypadaji pekne. Navigaci GPS G5 bych bral jako plus, je malinka a vydrz vnitrni baterie 20 hodin mi vyhovuje. GPS modul musi byt v pouzdre na suchy zip a umisteny treba na ruce. Kdyz jsem mel modul volne v kapse, tak se mi obcas ztratil signal. Dalsim plusem je, ze hodinky i prislusenstvi je vodotesne, je mozno pouzivat i v bazenu, nebo ve vane :-D Obcas me zlobi synchronizace s PC, ale to je asi nestabilnima windowsama. A neprisel jsem na to, jak spustit mereni s Bike2. Pokud bys chtel levnejsi zarizeni, tak RC3 GPS ma integrovanou GPS.

                0 0
                • BSP biker  

                  Tak RC3 ma vydrz jen 12hodin se zapnutou GPS :(

                  0 0
                • waters  

                  jak to že ti nejde měření na bike2?? běžně používám jen stačí nastavit parametry kola(2) v hodinkách a mít na kole druhý speedwind…

                  0 0
                  • BSP biker  

                    Problém asi nastal v tom, že jsem původně měřil rychlost jen pomocí GPS, jak jsem nakoupil na jedno kolo SpeedWind, tak už znají hodinky jen jedno kolo a to mě docela štve. Tímto to bude :)

                    0 0
                    • Sugar67  

                      Sice zařízení neznám, ale z logiky mi to přijde jako blbost. Napiš do Polaru dotaz.

                      0 0
              • Sugar67  

                Jsem se uklik, myslel jsem http://www.polar-eshop.cz/…-bike-panske

                ale jinak sou to pěkné hodinky.

                Jinak CS600X za 5650 ale G3 je za 2900Kč. Pokud máš někde lepčí ceny, než jsou v odkaze, tak sem s nimi.

                0 0
          • Ricci  

            oficialne sa v snimaci sice menit neda,ale inak ide menit celkom v pohode, uz som to robil :-)

            http://www.youtube.com/watch…

            0 0
    • Donuts  

      A co nová Sigma ROX 10.0?

      0 0
      • Sugar67  

        Ta je taky v hledáčku. Zatím jsem na ni nečetl žádnou uživatelskou recenzi, ale nevypadá nezajímavě. Jen mě zaráží, že ostatní ti poskytnou software v ceně, Sigma ti ho prodá za 50%. To mi při její ceně přijde dost na hlavu

        0 0
    • Sugar67  

      Našel jsem ještě další možnost http://www.123kolo.cz/…der-40t.html

      znáte to někdo?

      0 0
      • pstasek  

        Tady máš sepsané moje zkušenosti:

        http://prologbike.cz/…ider-40t-279

        Klidně se ptej na cokoliv…

        0 0
        • Sugar67  

          Dík za recenzi. Takže, pokud jsem to dobře pochopil, tak ho klidně můžu použít i jako jednotrasovou navigaci (čili nahraju si trasu a on mě po ní vede)?

          Pro práci s daty musím být připojen na net? Nemá vlastní programové rozhraní pro práci offline?

          Ty fotky displeje – předpokládám, že nejsou všechny (když nevidím navigační obrazovku). Jde mi o to, že žádná z obrazovek mi co se týče ukazovaných údajů, nevyhovovala. Jsou tam aji jiné, nebo dokonce volba zobrazovaných ú­dajů?

          Jak je to s pamětí – kolik je možno nahrát, než to stáhnu?

          Je možné zobrazovat pouze aktuální vyjížďku, nebo i historie (co je v paměti)?

          Pokud mám v Strava úseky – umí je zobrazovat aktuálně, nebo až po nahraní na Strava?

          Dík za ochotu ;-)

          0 0
          • pstasek  

            Přesně tak, pokud nahraješ přes webové rozhraní trasu, Bryton maluje čáru, po které se dá jet. Jakmile z ní sjedeš, napíše to na displej a ukazuje směr, kudy se na ní napojit.

            Přímo od výrobce se instaluje software Bryton Bridge, který umožňuje pouze komunikaci webového rozhraní a přístroje a ukládání do GPX. Zbytek probíhá na webu. Funguje pouze ve Windows a na Macu.

            Ve standardním režimu jsou tři konfigurovatelné obrazovky, na které si můžeš nastavit až po šesti zobrazovaných údajích, takže je na tobě, jaké si zobrazovat necháš. Mezi obrazovkami se přepíná tlačítkem Mode. V režimu navigace pak přibude obrazovka trasy a výškového profilu, čili dohromady 5. V tréningovém režimu jsou pak jakési stopky a ukazatele související s tréningovým plánem na konkrétní vyjížďku.

            Je dobré stahovat hned po vyjížďce, protože rovnou dochází k nabíjení zařízení a zároveň při stažení dat je vhodné je vymazat, aby nezabíraly místo v paměti. Pak je tam místa habaděj. 32MB je dost na to, aby se tam vešla kapacita trati na 2–3 nabití akumulátoru, ale pokud jsem nesmazal data po stažení, často jsem na to zapomněl a pak jsem při delší vyjížďce zjistil, že je plno. Zobrazovat je možné z historie, ale pouze číselná data.

            Bryton v základu se Strava nijak nekomunikuje, úseky zobrazuje až po nahrání. Já Stravu používám, protože linuxový skript, kterým stahuju data, s ní komunikuje velmi pohodlně, ve windows budeš muset trasy na Stravu nahrávat pravděpodobně ruč­ně.

            0 0
            • Sugar67  

              Dík za odpovědi, už je mi to jasnější.

              Na to stahování/paměť se ptám z toho důvodu, že občas jedu na kolo na dovolenou třeba na týden, kde jsem bez internetu, takže není možné stáhnout data. Tak mě zajímá, kolik hodin záznamu je schopen uchovat.

              0 0
              • borda  

                Aby se zarizeni pripojovalo pouze pres COM port a nemels moznost se do toho dostat pres mass storage, budiz. Nektery, predevsim sluzebne starsi loggery to tak maji. S tim souvisi i nutnost pouziti software od vyrobce. OK. Ale aby se z/do toho dala dostat data pouze pres webovy rozhrani, to mi prijde jako trosku silny kafe.

                Taky me trosku udivuje, ze to nema moznost zacit prepisovat logy od nejstarsich, kdyz se zaplni pamet.

                0 0
                • pstasek  

                  Některý věci mají vyřešený celkem geniálně, o to víc mě překvapuje, když narazíš na takovéto úplně zbytečné omezení.

                  Když dojde paměť, jednoduše se zastaví záznam a ten dále nepokračuje. Navíc nelze mazat jednotlivé jízdy, ale jde mazat jen vše najednou a navíc včetně nahraných tras pro navigování.

                  Připadá mi, že firmware pro to vytvářel někdo, kdo vůbec na kole nejezdil.

                  0 0
                  • borda  

                    Jo, to mazani naraz je asi celkem rozsireny, to ma 260 holux taky. Jestli to neni nejaka vlastnost tech zarineni, ktera se pripojuji pres cím port. Ale tam nakonec moc neresis, prtoze muzes nastavit data prepisovat a prace s obsluznym software je docela komfortni.

                    0 0
                    • pstasek  

                      U brytona při mazání dat dochází k resetu zařízení, takže pravděpodobně nějaká programátorská oberlička.

                      0 0
              • pstasek  

                zařízení se připojuje přes USB, nicméně Mass Storage nepodporuje. Data z toho jdou stáhnout do souboru přes offline aplikaci Bryton Bridge s příponou bdx a uložit do počítače, nejde je však ničím offline prohlížet a vyhodnocovat, dokud je nenahraješ na web…

                0 0
                • pstasek  

                  Ještě bych chtěl dodat, že jelikož z toho offline dokážeš dostat i gpx, můžeš využít software třetích stran pro offline vyhodnocování, takže se dá obejít i bez internetu…

                  Pokud nemáš problém s ručním pauzováním a spouštěním záznamu, tak se do paměti vejde dost, ale co mě maximálně štve je, že nikde v přístroji není možné zjistit, kolik paměti je volné. I blbá ikonka na displeji při zaplnění řekněme 85% paměti by stačila.

                  0 0
                  • Sugar67  

                    No právě mám obavu, že ta pauza by byl problém, hlavně když se pak zaplní paměť v důsledku zapomění. Snad to časem vyřeší. Podle mě autopauza je otázkou softwaru a pokud jde tento aktualizovat, tak by to mohli vychytat

                    0 0
                    • pstasek  

                      Aktualizace firmware možná uživatelsky je, opět přes bryton bridge.

                      Jinak autopauza tam je v tom smyslu, že se zastaví alespoň stopky, ale stále se ukládají body do paměti. Nevím, proč se nezastaví i záznam.

                      0 0
    • Mario02  

      Co říkáte na tady toho číňana?http://ww­w.aliexpress.com/i­tem/Free-shipping-Newest-GPS-bicycle-computer-with-Heart-rate-monitor-and-cadence-gps-bicycel-computer-gps/821460845.html

      0 0
        • borda  

          Ja na to rikam, ze kdyz si vezmu celkem realnou hrozbu vycleni a vymereni DPH, tak bych sel do 260 holuxe + hr + bud jen holux speed sensor, nebo, pokud potrebujes kadenci, tak garmin kombinovanej sensor.

          Bude to za stejny penize, neli levnejsi, se zarukou, podporou a je proverenej, takze nehrajes china loterii.

          0 0
          • my_dudesty  

            Já mám už asi něco přes rok toho holuxe 260 pro s HR a snímačem rychlosti. HR byl v bundlu a snímač rychlosti jsem se rozhodl dokoupit proto, že pod stromy strašně lítala GPS rychlost (např. skoky mezi 2km/h a 8km/h při konstantní rychlosti). Myslel jsem, že to použije ten snímač ke korekci té GPS rychlosti, ale je to spíš informativní záležitost.. Dneska bych místo toho vzal kadenci. A po pár výletech, kde jsem se nechal navigovat tou 260 bych už šel rovnou do mapového funtreku 130 nebo něčeho obdobného.

            0 0
            • borda  

              Tak muzes mit oboje naraz s cidlem garmin (a jinymi)

              Ja teda mam funtreka, 260 jsem si jen kratce otestoval a v eztour se da pracovat jak s rychlostnimi daty jak z GPS, tak ze senzoru. Do toho gpx se zapisuje vsechno.

              0 0
              • my_dudesty  

                Díky za info, já původně (asi naivně) doufal, že pak přestane ta rychlost tak lítat přímo na hlavní obrazovce tachometru. Škoda, že ten senzor nejde přesvědčit, aby se choval jako senzor kadence, takže na nový bike už jsem ho ani nemontoval.

                0 0
                • borda  

                  K te 260 jsem cidlo rychlosti nemel, jen HR, ale jses si jistej, ze to masspravne nastaveny? Na funtreku musis nastavit, z kteryho zdroje se ta rychlost bere. A u 260 to bude podobny. Abys nemel cidlo rychlosti a nekoukal na rychlost gps.

                  EDIT: zobrazovana rychlost.

                  Taky tam mas moznost nechat si zobrazit rychlost GPS a rychlost SPD.

                  0 0
                  • my_dudesty  

                    U té hlavní obrazovky tachometru to nastavit nejde, tam se zobrazuje defaultne asi jen GPS rychlost, na jiných obrazovkách jsem si tu rychlost ze spd senzoru zapnul..

                    0 0
                    • borda  

                      Tak kdybys tu kadenci chtel nejak levnejc, tak mi napis na mail v profilu. Ja mam na jednom kole SPD a na druhym kombinovany cidlo garmin. Takze ji mam novou, nepouzitou, navic.

                      0 0
            • ememem1  

              zhruba do 10kmh to robi kazde gps to je vlastnost a nie bug. ale inak bych tu cinu za tie peniaze nekupoval.

              0 0
              • borda  

                Nejde tam az tak o rychlost, jako o kvalitu signalu. S kvalitnim signalem ukazuje kontinuelne presne i treba 4 km/h. Problem pri nizkych rychkistech vznika jen pri pouziti chipsetu se zaplou statickou navigaci (sirfIII, nejaky qualcommy ve strsich WM telefonech to tusim mely)

                No a hlavne to evidentne vi a proto si poridil to cidlo :-). Ze hlavni zobrazeni tachometru nejde prepnout na zdroj rychlosti z cidla teda bug je a poradnej.

                0 0
                • my_dudesty  

                  Dík za nabídku toho čidla, kdybych se to rozhod řešit, tak se ti určitě ozvu.

                  Jo, ta 260pro má krom hlavní obrazovky ještě asi 5 dalších, z toho na 2 si může user vybrat, co se bude ukazovat, tam se dá nastavit i to zobrazení rychlosti ze spd senzoru. Ale od pořízení fulla už moc neřeším tepy ani rychlosti a prostě se kochám :) Takže chci po vyjížďce akorát vědět, kolik jsem ujel a nastoupal..

                  0 0
                • ememem1  

                  Problem pri nizkych rychkistech vznika jen pri pouziti chipsetu se zaplou statickou navigaci – jaky je tam suvis?

                  k tej poslednej vete – toto funguje dost zvlastne aj na garminoch

                  0 0
                  • borda  

                    To je reakce na to, ze pises, ze pri nizkych rychlostech zobrazovana rychlost kolisa. To neni pravda. Pri nizkych rychlostech kolisa pouze se zaplou statickou navigaci.

                    Co se tyka bugu – ze to tak je na garminech, neznamena, ze to bug neni.

                    Ja mam od holuxe jinej model, nez on a muzu si vybrat zdroj rychlosti pouze cidlo, pouze gps nebo cidlo a gps s prioritou cidla. Docela bych cekal, ze to tak budou mit vsechny holuxy.

                    0 0
                    • my_dudesty  

                      Jo tak přesně zobrazení rychlosti z cidla i GPS s prioritou cidla jsem ocekaval, když jsem to kupoval. Ale asi to je výsada pouze vyšších modelů.

                      Každopádně příští GPS tacho bude už mapové – několikrát jsem jel podle čáry na displeji a bylo to hodně dobrodružné :D Takže navigace po neznámých trasách bude u příštího tacho prioritou..

                      0 0
      • Sugar67  

        Číňana za tyto prachy bych nekupoval!!!

        0 0
    • Sugar67  

      Ještě jsem objevil další přístroj, ale žádné informace nemám.

      http://katalog.intersport.cz/…tics-gps-100

      0 0
    • capo  

      Ještě bych zmínil variantu telefon co umí ANT+ a k němu ANT+ hrudní pás, případně čidlo rychlosti a kadence. Seznam přístrojů které to podporují zde.

      Za mě tedy pořád nevýhoda zejména v baterce, ale zas je to levnější řešení než mít dobrej telefon a k němu ještě pořádnou GPS…

      0 0
      • borda  

        Ono ale neni nejak extra moc aplikaci, ktery s tema cidlama pracujou.

        A docela skoda se pripravit o barometricky cidlo.

        Pokud je to pouze na kolo, tak bud levnejsi holux 260, nebo drazsi 5×x garmin. Nic lepsiho nenajde.

        0 0
        • Sugar67  

          I o této variantě jsem uvažoval, ale nakonec jsem ji odsunul na druhou kolej, jednak z důvodu baterky a jednak proto, že když chci tyto údaje vidět, musel bych dát telefon na řídítka. To je problém v dešti a v mrazu. Nemluvě o tom, že jezdit s SG Notem na řídítkách je tak trochu…- prostě se tam skoro ani nevejde ;-)

          Ano, je to pouze na kolo. Proč myslíš, že lepší volba není?

          0 0
          • borda  

            O tom rideru ti pisu vyse.

            Polar a suunto jsou paradni strojecky, ale bud to ma integrovanou gps a moc to nevydrzi, nebo se musis navic starat o gps modul. Asi rok jsem pouzival t6 + gps pod. Ten software suunto je uzasnej, pod maka paradne. Ale starat se o ty baterky v podu je pakarna. Taky je trosku pakarna cyklocomputer jako hodinky. Je to proste otravny. Nemluvim o pristupu polaru k vymenam baterii v hodinkach a nekterych cidlech. To je pakarna na ntou. To jsem si vyzkousel zas s cs300.

            Jak edge tak holux proste das na riditka a jedes. Nabity vydrzej dlouho. Holux 260 teda taky nepodporuje mass storage, pokud se nemylim, edge podle jinych garminu co znam/mam ano (mozna nekdo upresni), ale obsluznej software je komfortni. Z holuxe 260 nevim, jak dostat gpx mimo obsluznej soft, to by musel upresnit nekdo, kdo ho ma.

            Kdyz to tady ctu, tak jak me holux funtrek nekdy stve, tak jsem rad, ze ho mam. Umi vsechno, s cim kolegove maji problemy (autopausa, mass storage, zobrazeni udaju z cidla rychlosti…). Bohuzel je mapovej. Teda pro tebe bohuzel, ponevadz mapovej nechces..

            0 0
            • Sugar67  

              Rideru?

              Dík za upozornění na servis a podporu. Uvažoval jsem taky o Polaru, ale představa, že si koupím přístroj za několik tisíc a po roce budu třeba měsíc bez něj, protože mi budou měnit baterku, je fakt hrozná.

              Neřekl jsem, že mapové podklady nechci, ale že je nepotřebuju. Jde o to, že primárně by to měl být kvalitní sporttester a GPS, kde ta GPSka by měla vlastně rozšiřovat jeho možnosti jako sporttesteru (třeba automatické porovnávání po projetí zadaných úseků).Když bude kvalitní za dobrý peníz mapový, tak se bránit nebudu.

              Zatím mi skutečně nejlépe vychází v poměru co chci/cena/kvalita asi Garmin 510. Jen nevím, jak je na tom Garmin se servisem, výdrž baterky (myslím do výměny)… Někde čtu samou chválu, někde na něj plivou. Nevíte někdo – umí sám porovnávat úseky? A cena příslušenství je celkem nekřesťanská – držák za litr, no ty vole.

              Postupem času jsem dospěl k závěru, že kompl na řídítka bude rozhodně lepší, než hodinky.

              0 0
              • borda  

                Bryton rideru…

                Ono ti to v polaru vymeni rychleji nez za mesic, ale nekam to halt poslat musis (nebo jit k hodinari a ne kazdemu se do toho chce) a zadarmo to taky neni.

                Garmin a podpora – nevim, ptal jsem se tam jednou v zivote a odpovedeli :-), takze uplna bida to nebude.

                Baterka – jak je to nemapovy, tak si myslim, ze to vydrzi tak dlouho, ze do nepouzitelnosti (totalniho chcipnuti baterky) to bude na hoooodne dlouho. Mozna pujde vymenit i doma, s jistou davkou odvahy :-). Ja takhle ovsem menil jednou baterku v kindle, kde je taky uzivatelsky nevymenna a kindle to nedal :-(. Dalsi ovsem ano. Tak jako tak na tahle reseni uz moc nespoleham. Jsou to moc drahy hracky.

                Holux 260 bude ta sama pisnicka jak garmin, s tim, ze do nej tezko tu baterku asi sezenes.

                Holux funtrek ma nokia bl-5c. Ta stoji nova 100 Kc a bude myslim jeste dlouho dostupna.

                Podpora ve smartmaps je velmi dobra. Je tam primo mobil na nejakyho chlapa. Tomu jsem volal asi dvakrat. Poradil mi vzdycky. Ale jak jsem psal, ty holuxy maji mníhem mene propracovane funkce sportesteru, nez garmin.

                Cili si myslim, ze v tvem pripade ten edge vede.

                Jeste mi prisly zajimavy sportestery Mio – delaji navigace a delavali WM zarizeni. Ty jejich masinky jsou dost podobny edge. Asi budou levnejsi.

                0 0
              • borda  

                http://www.czc.cz/…6979/produkt?…

                Tady mas to mio. Nevypada uplne zle.

                Jeste maji mapove pristroje, ty jsou ovsem cenou nekde kolem mapovyho edge…

                0 0
    • Bajzič  

      Ahoj, a neuvažoval jsi o Suunto Ambit 2? Mají tyto funkce:

      Vícejazyčné uživatelské rozhraní (EN, DE, FR, ES, IT, FI, SV, NL, PT), GPS časomíra, přepínání normálního a inverzního displeje (černý/bílý), uživatelsky nastavitelné podsvícení, všestranný zámek tlačítek, indikátor stavu baterie v %, metrické a imperiální jednotky, režimy úspory energie, nastavitelný záznam hrudního pásu a baru/alti (1s, 10s), datový přenos a nabíjení usb kabelem, nastavení a přizpůsobení hodinek*, pokročilé následné analýzy cvičení*, tréninkový deník s podporou textů a obrázků*, nové funkce s aktualizacemi softwaru*; vyměnitelná Li-ion baterie (480mAH) – výdrž 50 hod. (při 60s intervalu), 15 hod. (při 1s intervalu), 30 dní s funkcemi ABC. Já zatím jedu Suunto T6C, ale toto mám v hledáčku jako nástupce.

      0 0
      • Sugar67  

        Nebráním se ničemu. Ale spíš bych přijal uživatelský popis než opis z letáku/webu. Ten si můžu najít sám ;-)

        0 0
        • Bajzič  

          Suunto Ambit má v sobě GPS přijímač + v kombinaci s hrudním pásem máš vše, co potřebuješ. Měří to vzdálenost, čas, rychlost, tep, výšku, atd. To vše pak můžeš přenést do PC. Já s T6C ještě musím používat BIKE POD pro měření rychlosti a pomocí telefonu zaznamenávám trasu. Pak vše exportuji do www.movescount.com, kde můžeš dělat různé vyhodnocování. Já jsem začal s T3C (tady byly jen zaznamenány zóny + čas), pak jsem přešel na T6C (tady už kontuinuální záznam tepu, rychlosti, nadmořské výšky, čas, vzdálenost, VOX2), ale chybí GPS souřadnice. ALe koupil jsem na aukru za 3.500 Kč. Teď plánuji Suunto Ambit, kde bude záznam všeho v jednom stroječku. Zatím ale cena (i použitého) přes 6.000 Kč. A tak zatím čekám a jedu kombinaci T6C a android telefon. Ale mně postačuje.

          0 0
          • Bajzič  

            A to jezdím jak silnici, tak bike za všech druhů počasí. A funguje spolehlivě.

            0 0
          • borda  

            Jo, tak ten nevypada zle. Na tom by me stvala akorat cena a ze jsou to hodinky.

            0 0
    • Yann  

      Na to co popisujes pouzivam Garmin Edge 500. Ja jsem se k nemnu dopracoval po tom, co mi odesel Garmin Forerunner 305 ke kteremu jsem kdysi poridil senzory kadence a hrudni pas.

      Edge 500 je nejnizsi model, ktery ma ANT+ podporu a zaroven nema mapy. Na navigaci pokud je treba beru jeste Garmin Oregon. Vetsina vyjizdek je ale ve znamem terenu takze mapy nepotrebuju.

      Baterie vydrzi dve vyjizdky o vikendu, pokud jsem mimo civilizaci. V pripade potreby si cucnu pred USB dobijecku do auta.

      Ulozena data to uklada do .FIT souboru, ktery umi online SW zpracovat napr. Garmin connect, Endomondo, Strava, atd.

      Nez jsem no koupil, tak jsem cerpal tady

      0 0
      • Sugar67  

        Přesně na tento stoj v červeném jsem se díval a zatím sbírám info. Jeto o 1500–2000Kč levnější než Edge510 a přijde mi, že to umí v podstatě to stejný. Jak jsi s ním spokojený a jak s vyhodnocovacím software?

        Ten odkaz mi nefunguje.

        0 0
        • Sugar67  

          Jak to tak tady čtu v jiných vláknech, tak ty EDGE 500 nejsou zrovna spolehlivé/pří­větivé stroje. Člověk by čekal, že za ty peníze koupíš solidní stroj ze kterého pak po uploadu jedním klikem dostaneš perfektní analýzu. Tady prý musíš používat software jiných stran. Na to potom stačí levný přístroj se stejným softwarem.

          0 0
          • Yann  

            Nejdrive srovnani 500 a 510 – pokud jsem cetl dobre, tak 510 ma zabudovany Bluetooth a muze ve spojeni s nejakym smartphonem posilat/sdilet on-line data. Pokud nepotrebujes aby o tobe nekdo vedel kde prave jsi tak je to zbytecne.

            Spolehlivost/pri­vetivost. Se spolehlivosti nemam problem, zatim se za ten rok co ho pouzivam nezasekl, zaznamenal vsechno. Parkrat jsem s nim zmokl a zustalo to bez nasledku.

            Privetivost je hodne subjektivni zalezitost. Ja behem jizdy sleduju HR a CAD, obcas hodiny. Pokud bych se chtel za jizdy zabyvat nejakyma informacema tak se da nastavit nekolik „obrazovek“ (ktere se mohou automaticky menit) a tam si muzes nastavit datova pole ktera se tam zobrazuji (napr. teplota, nastoupane/ses­toupane m, doba jizdy, rychlost, atd…).

            Analyza po dojezdu – pokud mas nainstalovany plug-in od Garminu tak je to +/- otazka jednoho kliknuti a nahrani do nekam kde si muzes prohlizet grafy. To na displeji nejde.

            0 0
            • Sugar67  

              BT je víceméně zbytečná funkce, podle mě. Leda bys jezdil v týmu.

              510 má jinak navíc Glonass.

              Bohužel, většinou píší lidé, kterým něco nefunguje nebo jsou jinak nespokojeni, takže pak vzniká špatný dojem – asi. Jako za jízdy mi stačí sledovat základní záležitosti, spíš mi jde o transfer dat a následnou analýzu. Lidi si tady stěžovali na nutnost stahování v GC, který pro analýzu prý není nic moc, takže pak data vyexportovat a naimportovat do jiného programu, který když chceš, aby byl dobrý, musíš koupit.

              0 0
    • Sugar67  

      Tak nakonec jsem se rozhodl pro Garmin Edge 500. Na rozdíl od Polaru je to cyklokompl – nechci vozit na řídítkách hodinky. Když jsem zvažoval obsah balení v plné verzi, tak mi cena 6200Kč přijde přijatelná i oproti horším značkám. Zvažoval jsem ještě EDGE 800, ale ta má dotykový displej, který v zimě v rukavicích bude rozhodně hůř ovladatelný.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.