cyklokrosove kolo jako odolne silnicni?

138 nepřečtených
  • Jarolym

    Chtel bych vas poprosit o radu, jaky typ kola bych ted mel hledat a objasneni nekolika veci :) Nebudu na tom kole zavodit, ani zbesile trenovat. Budu na nem jezdit denne po meste (±10km) + obcas nejaka vyjizdka jen tak (50–100km). Chci na nem jezdit (subjektivne) svizne, coz pro me znamena 30+km/h prumer na rovine.

    1. Chci berany. Na svem starem trekovem kole s rovnyma riditkama, kdyz se

    snazim jet subjektivne svizne a fouka protivitr, dostavam bolesti a hykam. Rohy mam a v tom mi nepomuzou.

    1. Nechci mit strach, ze kdyz to nekde na ceste hrkne, tak se mi kolo rozbije.

    Mam (mozna neoopodstatneny) dojem, ze silncni kola jsou urcena pro hladke asfaltove cesty a jsou citliva na otresy (jestli jo, co se stane? Osma? Nebo se ohne ram? Proc ne ostatnim kolum?). Ja musim jezdit po rozbitych/hrbo­latych silnicich, dlazdenych cyklostezkach, zkratkama po lesnich cestach a pres obrubniky.

    1. Nemusi to mit kolecek jak na orloji. Na starem kole pouzivam stejne jen

    nejvetsi talir a tam 2–3 lehci prevody na rozjeti na semaforu a pak ten nejtezsi (pocet zubu nevim, 16 – neco, asi).

    Je cyklokrosove kolo pro tohle vhodne? Chci tam mit blatniky a obcas tam budu muset nandat detskou sedacku a tim padem potrebuju i nosic, na ktery povesim tasku. Je mi jedno, jak to bude vypadat a co si ostatni budou myslet, pokud to bude bez problemu fungovat.

    Ze sveho stareho kola jsem zvykly na odpruzenou vidlici a sedlovku. Fungovalo by aspon jedno z toho na cyklokrosovem kole? (Nebudu s tim skakat ze skaly, ale max. jezdit pres obrubniky / po nezpevnene ceste). Jestli jo, proc to (zda se) nikdo nema? Nebo se da kostitreseni omezit jeste necim jinym na kole (plaste, nafoukani)?

    Proc je vaha kola dulezita? Aby se to dobre nosilo do schodu nebo aby to rychle jelo? Prvni duvod chapu, druhy ne – kdyz vazim 95 kg, tak rozdil mezi 10 a 15kg kolem je tak 4% z celkove vahy.

    Jo a nechci kolo, co stoji nekolik mesicnich vyplat, ale taky chci, aby mi to nejakou dobu vydrzelo.. Predem diky za vase rady a tipy!

    0 0
    • t29  

      okukoval jsem loni CX od Meridy, nižší řady měly nachystané závity pro montáž blatníků.

      Mrkni se na uživatele Mixer který používá CX (původně meridu, po havárii rám Duratec) jako nástupce Favoritky pro dálkovou turistiku.

      odpružená sedlovka půjde, odpruženou vidli tam asi nenacpeš.

      0 0
    • Stanislav__1  

      CX ramy jsou stavene podobne jako silnicni. V pripade duralu jsou to kolikrat docela slusne „plechovky“ s nizkou vahou.

      Vetsina ostatnich komponent na CX kole se pouziva i na silnici. Nejakou vetsi odolnost od toho necekej.

      0 0
    • Singlespeed  

      Kup si normální crossový/trek­kingový rám (cca 3000 Kč) , k tomu nějakou odpruženou crossovou vidlici (když chceš teda pružit), levné, ale rychlé výplety (třeba Aksium) a osaď si ho silničními řídítky. Přesně tak jsem to udělal já, jen vidlici jsem nechal pevnou, a levné kolo do každého počasí je na světě. Jezdím s ním v nejistém počasí i na silniční tréninky a klukům na karbonových mazlech v pohodě stačím.

      0 0
      • kycis  

        Mam k tomuhle kolu dve otazky:

        1. jak to mas s geomerii, vzdyt to musi byt silene dlouhe, kdyz vemu bike/trek

        v moji velikosti a silnicku v moji velikosti, je silnicni ram podstatne kratsi kvuli prodlouzeni posedu beranama.

        1. Zadni stavbu jsi prihnul, aby se tam vesla silicni naba?

        Jinak je to hodne zajimavy pocin :-)

        0 0
        • Singlespeed  

          Zas tak dlouhé to není. Efektivní délka horní trubky je 58 cm, což je o 2 cm delší než moje silnička Cube Agree GTC, kompenzoval jsem to kratším představcem. Se zadní stavbou jsem nic nedělal, prostě jsem to přitáhl rychloupínákem. Jednoduché řešení, které se mnohým nelíbí, ale funguje.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Jarolym  

      Diky moc za vsechny tipy!

      Ted si nejsem jisty s tim ramem – radsi bych ho mel delsi a sedlovou trubku vic nasikmo, at na tom muzu pohodlneji sedet.. ale zas kdyz si poridim trekovy ram, pujdou mi na nej silnicni komponenty? A kdyz ne a stejne chci berany, tak musim mit minimalne paky na brzdy a prevody silnicni, ma to smysl bastlit dokupy s trekovym zbytkem (jestli to vubec jde)? Nikdy jsem si zadne kolo nepostavil a ‚silnicni‘ jsem mel akroat jako decko favorita, tak tomu prd rozumim.

      Z hotovych dyklokrosu bych byl ochotny vyklopit 15 zlatek za meridu CC3 z 2008, co ji maji (snad) jeste u sirera (http://sirer.cz/…ross-3/413/9), ale mam 195cm, tak bych asi potreboval 58 velikost, co? Tu nemaji. A nic jineho za takovou cenu jsem nenasel. Kdyz to zbastlim sam i s horsima komponentama, mam sanci se vlezt do te ceny? Po bazarech hledat cyklokrosove kolo s velkym ramem na me asi bude potiz..

      0 0
      • Singlespeed  

        Proč by nešly silniční komponenty na krosový rám? Vždyť to tak mám, stačí se podívat na obrázek v mém příspěvku nahoře. Trekkingový rám Maxbike TR68, kola Mavic Aksium (ořech Shimano) , jednopřevodník, řazení Campa Xenon 10 speed, šaltr Campa Mirage, desetikolečko 11–32 zubů udělané z obyčejné HG50-tky jen se smirkem ztenčenými podložkami a vloženým jedním pastorkem 13z, kterých se mi doma válí mraky,aby jich bylo 10. Když koupíš všechno nové, tak máš funglovku za cca 15–16 tisíc i s Aksiama.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Jarolym  

          Diky moc za tipy, hlavne na ty kola!

          Tak jsem to spocital a kdyz dam dokupy ty nejlevnejsi silnicni komponenty (misung shimano 2200/sora, 2prevodniky a 8 kolecek), tak to vyjde tak o 1500 levneji, nez kompletni shimano sora nebo campagnolo xenon sada. Citite nejaky znatelny rozdil mezi tema nejnizsima radama setu? Jestli je to jen ve vaze a muzu pocitat s tim, ze i ty nejlevnejsi komopnenty vydrzi, tak na tom budu setrit..

          Nejsem si jisty s tim ramem, nasel jsem i jeden cyklokrosovy do 4000 – spyder trilobite

          Jestli k tomu ma nekdo komentar nebo vi o necem lepsim, budu vdecny.

          Celkem s tema Aksiama bych to zchrasil snad za 17000… No, musim si jeste vymyslet pro sebe dostatecne vymluvy, abych si neco takoveho poridil, zkusim vydrzet do zni a uvidim :)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • fousek  

      Jen k ty vaze, zkus si celej den nest na zadech 10kg batoh a 15kg batoh, s jakym batohem se ti pujde snaz?

      To samy plati o kole.

      0 0
      • Jarolym  

        batoh chapu, ale kolo prece nenosim na rameni cely den? Tim dotazem jsem myslel prave tohle, jestli tech 5 kilo navic se pozna i nekde jinde nez ve finisi na zavodech.. Jestli kdyz jedu nekolik hodin, tak budu pak s tezsim kolem unavenenjsi?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • fousek  

          jo, budes unavenejsi, ta vaha se nikam neztraci, ovsem teoreticky pokud by si jel po rovine pri rovnomernem pohybu tak vaha na to nema zadny vliv, tam rozhoduje valivy odpor pneumatik, treni (naboje, stred, retezovej prevod) a nejvic aerodinamicky od­por.

          0 0
      • Pavel  

        Pochopitelně s tím z USA! ;-)

        0 0
    • dancing dog  

      Hele, jak to tedy je, jsou CX rámy + případně i kola pevnější než u běžných silniček? Jeden by řekl že jo, když vidí ten způsob ježdění na nich. Ví někdo?

      0 0
      • raceman  

        napiš třeba do duratecu :-) nebo kup nejaky karbon a rizni jako santu co je v galerii ;-)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • alinceb  

      Jak si tu psal o velikosti ramu,tak jestli mas 195cm,tak by pro tebe byla 58ka mala. ja mam 183cm a mam 56ku,ktera je mi mala,mel bych mit prave 58ku. Z toho bych pro tebe videl klidne i 62ku,ale zase zalezi na slopingu. Co se tyce crossoveho ramu tak bych sel tak do 22ky ramu…

      No a jak sem, pozoroval tu diskusi tady,tak bych byt tebou koupil trekovy ram a osadil ho silnicnima komponentama. Sem tam se na aukru vyskytnou cele nove sady campa za rozumnou cenu. K tomu ty aksia…klidne kup nejakeho crosse komplet,odstroj z nej co pujde vymenit a prodej…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • alinceb  

      Ještě by tu byla snadná a ekonomická varianta:

      http://www.cyklobazar.cz/…lokros-bike/

      Jen mu možná ta 58ka bude malá, tak by ji musel vyměnit za větší rám. Každopádně do 15k se vejde pohodlně…

      0 0
    • stařík  

      Používám cyklokrose jako zimáka a jako letňáka do nepohody. Gumy 35mm. Košík ( musí mít spodek s ploškou ) přilepíš oboustrannou lepenkou a uděláš do něj na boku dírky. Těmi protáhneš stahovací el. pásky a přitáhneš lepenku k rámu. Takto mi lahve drží na dvou kolech už léta ( mám ještě celopéro bez navářek na košík ). Mám na krosce kompakty a kazetu 13–29. Kde jsou ostatní na silničkách už v háji ( polňačky ) a sesedají, já v klidu projedu. Zadní blatník je na cyklokrosce o hodně výš než na silničce, takže se sestava nezanáší a netřeba čistit. Zkus sehnat starší rám a osadit co dům dal, nebo koupit kolo celý ( v Praze u Kvasničky je vystavený „levný“ nový cyklokros Giant ).

      0 0
    • bagr84  

      Ozivim vlakno. Znamej chce pro kluka co jezdi zavodne bajky koupit CX kolo (vyhodna koupe) s tim ze by tim ziskal neco na cem se da trenovat na silnici a okrajove by snad zkusil i CX, jen 4fun.

      Podle me je blbost kupovat na silnicni pouziti CXko, ale rad bych znal vsechny odlisnosti…

      Co jsem se docetl, tak oproti CX maj silnicni kola:

      1. Niz stred
      2. kratsi zadni stavbu
      3. Hadam ze tim padem mnohem vic chrti posed?
      4. Sirsi rafky? Daj se na to bez problemu nahodit silnicni plaste?
      5. V brzdy. V cem jsou Cantiky horsi pro silnicni pouziti?

      Vic me toho nenapada… Nebude mit kluk treba problem drzet krok se silnicarema pri treninku? Je ten rozdil mezi CX a silnicnim kolem na silnici dost patrnej?

      0 0
      • Pebe  

        Štybar taky odjel Okolo Slovenska na CX kole a rozhodně se neztratil ;-)

        0 0
        • bagr84  

          Mozna jsem zapomnel dodat ze ten chlapec neni mistrem sveta, v nicem, a uz vubec ne v cyklokrosu ;)

          0 0
          • Pebe  

            však jo, jenom že pokud budou všichni cca stejné výkonosti na tréninku, neměl by mít problém uviset, pokud přezuje na silniční pláště, samozřejmě ;-)

            0 0
            • bagr84  

              No to je prave ono, jestli bude jen viset, tak je to asi k nicemu. Diky.

              0 0
              • Pebe  

                to jsi to špatně pochopil, nemyslel jenom viset, myslel jsem to tak, že díky tomu kolu nebude v nějaké propastné nevýhodě, akorát se to kolo jinak chová a ovládá…asi bude o trochu těžší, ale podle mě nic hrozivého. To že to má většinou kratší rám, delší stavbu, níž střed a větší mezery ve vidlicích na nějaký výkon bude mít dopad minimální…

                0 0
                • bagr84  

                  Ok, dik. Tos mi to rozhodovani pekne zkomplikoval :)

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • MLangr  

        Použití CX kola i na tréninky a závody na silnici je u mládežnických kategorií běžnou záležitostí. Zpravidla proto že pořízení dvou kompletních kol je docela nákladná záležitost. Pro použití na silnici se pak pořídí samostatně kola obutá do silničních plášťů. Menší převodníky používané na CX nevadí, vzhledem k omezení převodů pro mládežnické kategorie je potřeba hledat vhodnou kombinaci s použitou kazetou. Účinnost cantilever brzd je menší ale dá se s tím na silnici vydržet.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • raceman  

        mas to nejaky popleteny… maj vys stred a kratsi posed…

        k cemu by byl v terenu nizsi stred co? bys nemohl slapat do zadne zatacky.. ;-)

        a diky chrtimu posedu by byl problem v technickych pasazis s ovladatelnosti ;-)

        0 0
    • RADO77  

      Uvažuju, že bych si CX kolo koupil/postavil na orig. CX rámu (např. ceny u Meridy nebo u Spyderu jsou celkem o.k.). Podzim/zima bych ji používal jako krosku a na jaro/léto bych přehodil kola a sedlo a udělal z toho silinici pro ženu (kratší geometrie, mtb nášlapy, lehčí převody, to vše mluvím pro). Nejsme zas tak moc rozdílní výškou a přes velikost rámu by to mohlo sedět – už jsem to zkoumal.

      Jedinné u čeho si nejsem jist je účinnost brzd. Všude se píše jak ty cantíky nebrzdí a klasické silniční brzdy na to asi nepůjdou přimontovat? Co si o tom mylsíte?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • alinceb  

        Pokud máš strach o cantíky, tak pořiď krátká Véčka a není co řešit…někde se to tu už řešilo…;)

        0 0
        • andre.marek  

          A nová Merida 2011 bude mít taky kotouče – teda alespoň podle jejich zahraničního webu…

          Taky se chystám na CX kolo a nevím, zda jít do těch kotoučů – jak se na to budou shánět kola a díly na mechanické kotoučovky. Taky ta hmotnost…

          0 0
          • Skicross  

            Avid je už letos měl v nabídce pod jménem ""BB7 road":http://www.sram.com/…l-disc-brake a BB5 Road .

            0 0
            • andre.marek  

              Viděl jsem právě ty BB7 road, ale na té Meridě mají být BB5, tak pravě nevím, jak to bude s kompatibilitou a ND

              0 0
              • t29  

                BB-7 mají brzdové desky stejné jako Juicy.

                BB-5 mají brzdové desky jiné, spešl pro sebe.

                Kupuju pro oboje Goldfreny z Kupkola.

                Kompatibilita s pákama je u obou stejná – „road“ verze pro silniční a canti páky.

                0 0
            • Vilém  

              Mechaniky Avid se delaji v silnicnim provedeni uz od dob modelu CPS, coz byl predchudce obou dalsich verzi BB7.

              0 0
      • Pavel  

        Nechápu, proč by kantíky měly nebrzdit. Letos jsem jel na cyklokrosce (se silničními koly, pochopitelně) GrossGlockner a celkem to brzdilo. ;-)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • RADO77  

      Tak jsem to vyřešil. Včera jsem si pořídil cyklokrosku z druhé ruky. Empella bonfire SL. Zrovna se objevila na cyklobazaru a nemohl jsem si pomoct. Jede super! O víkendu přidám foto.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • RADO77  

        Tak tady je mazlík. Foceno narychlo před včerejším výletem. Jede super. Zkusím dnes přidat do profilu s popisem

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • destr  

      Trošku to tady využiju, neví někdo kde by se dal sehnat nějakej levnej cx rám tak ideálně do 5t? A jak mám vybírat velikost? Délka stejná jak na silničce?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Vilém  

        Scalar ma jeden v bazaru, treba ti velikost sedne.

        0 0
        • destr  

          Dik, to už sem koukal, a to je na tuty velky. Přemyšlim mezi 54 a 56, ale ještě nevim přesně, ale větší určitě ne :-(

          0 0
      • alinceb  

        Třeba tady

        0 0
        • destr  

          Mno, to by šlo :-) cena docela dobrá…můžeš doporučit i nějakou vidlici?

          0 0
          • alinceb  

            Vidle bude průšvih…nejlepší by byla carbonová , protože je pohodlnější, ale to je dost raketa a já předpokládám, že to má být economická stavba… Takže se asi budeš muset spokojit s hlínou nebo pokud bys časem chtěl dopředu kotoučovku, tak tuhle …spíš bych koukl po bazarech, jestli neseženeš nějakou jetou carbonovou…;)

            0 0
            • destr  

              Na ty už sem koukal, no cena karbonové je nic moc, jinak kotoučovky určitě v plánu nemám, budu na tom vozit kola co mám na silničce, zas tolik toho nenajezdim. Teoreticky bych mohl mít nějakou slevu na set od meridy, ale protože 2010 už sou vyprodany a 2011 ještě nejsou, tak si musím na cenu počkat :-(

              0 0
    • Mig_all  

      Zajimalo by mě co je na asfaltu a lehoučkem terenu (šotolina, stezky) pro obcasne pojizdy po meste a lehke treninkove vylety, pohodlnejsi/rychlej­si? Cyklokrosové kolo nebo trekingové/cros­sové? Mám crosové jsem s ním maximalne spokojeny v terenu, vyhovuji mi riditka vidilice pruzi v ramci moznosti krasne, ale na silnici je geometrie napytel, prevodove mi to taky vyhovuje, proste idilka ale problem je ze uz je staré a presluhuje postupne odchazi nejeden komponent. Do tezkeho terenu mam super MTB, na silnici mam super ziletku, ted potrebuju UNIVERZAL, hrozne se mi libi cistokrevne krosky jsou teda rychlejsi nez crossy?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.