Chtel bych vas poprosit o radu, jaky typ kola bych ted mel hledat a objasneni nekolika veci :) Nebudu na tom kole zavodit, ani zbesile trenovat. Budu na nem jezdit denne po meste (±10km) + obcas nejaka vyjizdka jen tak (50–100km). Chci na nem jezdit (subjektivne) svizne, coz pro me znamena 30+km/h prumer na rovine.
- Chci berany. Na svem starem trekovem kole s rovnyma riditkama, kdyz se
snazim jet subjektivne svizne a fouka protivitr, dostavam bolesti a hykam. Rohy mam a v tom mi nepomuzou.
- Nechci mit strach, ze kdyz to nekde na ceste hrkne, tak se mi kolo rozbije.
Mam (mozna neoopodstatneny) dojem, ze silncni kola jsou urcena pro hladke asfaltove cesty a jsou citliva na otresy (jestli jo, co se stane? Osma? Nebo se ohne ram? Proc ne ostatnim kolum?). Ja musim jezdit po rozbitych/hrbolatych silnicich, dlazdenych cyklostezkach, zkratkama po lesnich cestach a pres obrubniky.
- Nemusi to mit kolecek jak na orloji. Na starem kole pouzivam stejne jen
nejvetsi talir a tam 2–3 lehci prevody na rozjeti na semaforu a pak ten nejtezsi (pocet zubu nevim, 16 – neco, asi).
Je cyklokrosove kolo pro tohle vhodne? Chci tam mit blatniky a obcas tam budu muset nandat detskou sedacku a tim padem potrebuju i nosic, na ktery povesim tasku. Je mi jedno, jak to bude vypadat a co si ostatni budou myslet, pokud to bude bez problemu fungovat.
Ze sveho stareho kola jsem zvykly na odpruzenou vidlici a sedlovku. Fungovalo by aspon jedno z toho na cyklokrosovem kole? (Nebudu s tim skakat ze skaly, ale max. jezdit pres obrubniky / po nezpevnene ceste). Jestli jo, proc to (zda se) nikdo nema? Nebo se da kostitreseni omezit jeste necim jinym na kole (plaste, nafoukani)?
Proc je vaha kola dulezita? Aby se to dobre nosilo do schodu nebo aby to rychle jelo? Prvni duvod chapu, druhy ne – kdyz vazim 95 kg, tak rozdil mezi 10 a 15kg kolem je tak 4% z celkove vahy.
Jo a nechci kolo, co stoji nekolik mesicnich vyplat, ale taky chci, aby mi to nejakou dobu vydrzelo.. Predem diky za vase rady a tipy!